Ale było to rozwiązanie awaryjne podobnie jak zapłon elektroniczny z Poloneza a konkretnie kabelki rozdzielacz -moduł.
Witam, Posiadam mitsubishi galanta z silnikiem z 2,5V6 2001 roku. Silnik dość udany, ale Japończycy zastosowali w nim "analogowy" rozdzielacz zapłonu wysokiego napięcia. Ostatnio pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonów w okolicach 3-4k podczas jednostajnej jazdy- generalnie dla danego kąta wyprzedzenia zapłonu. Podejrzewam wypalenie palca rozdzielacza...
Akurat o tym to ja wiem :). A może coś odnośnie wyżej wymienionych niesprawności?? Jeśli założę do gaźnikowca z silnikiem 1600CB elektroniczny rozdzielacz zelmot 4498 i moduł gl118 z cewką 4226 czy poprawi się spalanie, zapłon i czy znikną wyżej wymienione problemy z tematu?? Czekam na sugestie i spostrzeżenia
cewkę lepiej sprawdź multimetrem jeśli posiadasz bo jeśli jest sprawna to cie popieści a co do tego to on tam ma czujnik położenia wału korbowego czy aparat zapłonowy? możliwości jest kilka bezpiecznik od zapłonu przewód zasilający ( ten od stacyjki ) no chyba ze on ma tam moduł zapłonowy tak jak w moim AXie jest komputer bo to jest na wtrysku to mam...
Przy cewce Biazet303 i jej odpowiednikach mamy czas ładowania na poziomie 1 ms(kolega policzyli wyżej) , więc wystarczy. Dwie cewki to strata i pieniędzy i niepotrzebne komplikacja układu, do tego dochodzi te 6 tyś obr na minutę i więcej, kto przy zdrowych zmysłach wkręci silnik jawy na takie obroty? 5.5 tys obr/min to już wystarczająca prędkość (powyżej...
zmniejsz im szczelinę 0,10 mm Kolega nie przesadził ?? 1/Czemu świeca sie odkrecila i kabel wydmuchało? Jeśli gwint jest w głowicy w porządku, to wydaje mi się, że była po prostu za małym momentem dokręcona. Pierwsza ważna sprawa - szarpie tak samo na benzynie i gazie ? 2/dlaczego auto tak koszmarnie chodzilo a odpięcie aku wyleczyło je w 99%procentach...
nie tylko ja borykam się z kłopotami z kopułką i palcem. - to problem powszechny. Zawsze wygląda to tak, że jak kupię nowy zestaw świec, kabli, palca i kopułki dobrej firmy BERU, to wszystko szybko szlag trafia - no jakoś to działa i jeździ na popękanej kopułce która wygląda po 500km jak by 10 lat nie była zmianiana. A jeśli chodzi o stosowanie elementów...
Witam wszystkich Mam problem z moim MB w201, 1992, 2,0E + GAZ (z regulacją na śrubę – najzwyklejszy) Problem ten występuje tylko na benzynie i najczęściej jak silnik jest zimny (chociaż może mi się tylko tak wydawać bo jak już mi się zagrzeje to przełączam na gaz i zabardzo nie wiem) Samochód ma dziwne objawy ponieważ nieraz chodzi dobrze przez...
Witam, kup używany aparat zapłonowy (ja kupiłem za 70 PLN gdy mi w drodze padł moduł elektroniczny). A o schemat możesz się zapytać na http://www.vectra-unlimited.pl/ Pozdrawiam Marek PS. Pamiętaj o ustawieniu zapłonu na gorącym silniku po zwarciu zacisków A i B w złączu diagnostycznym. PS1. Stary aparat napraw i woź w bagażniku, bo to jest jeden z...
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Jaki masz tam zapłon z rozdzielaczem czy bez? Nie podałeś roku produkcji, a były z cewką pojedynczą, podwójną i z zapłonem elektronicznym, może masz prolem z zaworami i stad sucha świeca?
Devcrk - Ustawienie aparatem zapłonowym /czytaj gołym rozdzielaczem zapłonu/ przyśpiesznie lub opóżnienie zapłonu , to jakieś miraże. Motronic masz racje - ma być EZL / elektroniczny zapłon znajdujacy sie na lewym nadkolu/ 4 Zyl , ale myślę ,że kolega nie miał innego pod ręką. W 1992 r już nie było wyłącznika tremiczno czasowego wtrysku rozruchowego.
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
ale co tu mówić do którego pinu co podłączam , sprawa hardware jest dla mnie jasna pinc.1 to wejście sygnału 1cylindra , portd.3 to wejście timera1 , potem mamy 4 wyjścia na portach C jeśli już tak wnikliwie pytasz , to atmega będzie "przylepiona" wewnątrz fabrycznego ecu , procesor będzie sterował fajkocewkami wyposażonymi już wewnątrz w moduły zapłonowe...
Tak właśnie jest zapłon z rozdzielaczem (rocznik 1982). Konkretnie mi chodzi aby zamontować zapłon elektroniczny. Może szybciej gobędzie wykonać samemu. Ma ktoś może jakieś schematy i doświadczenia z użutkowaniem zapłonów elektronicznych?
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Mam do zrobienia prace dyplomową, której temat brzmi „Beziskiernikowy układ zapłonowy silnika czterosuwowego sterowanego mikroprocesorem” Czyli elektroniczny/mikroprocesorowy zapłon bez rozdzielacza (kopułki i palca) czyli tyle cewek WN ile świec zapłonowych . W tej pracy mam zrobić miedzy innymi czujnik położenia wału. Mikroprocesor musi...
Witam mam taki problem. Auto przy probie odpalenia zapala bardzo ciężko dopiero po wdepnięciu pedału gazu do końca i kręceniu długo rozrusznikiem zaczyna się odzywać silnik. Praca zaczyna się od nierównych niskich obrotów. Właściwe obroty uzyskuje z trudem puszczam gaz ale dopiero jak przekroczy 1000 obrotów następnie obroty zaczynają się strasznie...
Kilka spraw na początek : filtr powietrza filtr paliwa (obydwa Sprawdź stan) następnie wykręć świece zobacz jak wyglądają ewentualnie kable WN sprawdź pompę paliwa podjedź do warsztatu tam poproś o diagnostykę układu zasilania benzyną sprawdzą Ci wydajność i ciśnienie pompki paliwa co do zapłonu to nie wiem czy to nowe TWINGO z zapłonem elektronicznym...
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
Odkopię trochę temat :) Czy znajdzie się ktoś kto podpowie jak zbudować układ, który na wejściu ma sygnał sterujący 1 cewką w silniku V6 i sygnał TDC, a na wyjściu będzie sterował 3 cewkami? Chodzi o wyeliminowanie rozdzielacza zapłonu jak u autora tematu. Tyle, że tutaj sterownik w zasadzie jest elektroniczny, ale rozdzielanie wysokiego napięcia jest...
Układ zapłonowy widlaka Caterpillar. W aparacie zapłonowym był przerywacz elektroniczny, czyli czujnik, który znajdował się przy obracającym się ponacinanym trzpieniu. Gdy "zobaczył" metal, przerywał obwód. W układzie nie ma żadnego modułu, tylko ten czujnik, cewka, palec i kopułka. Niestety czujnik padł i jest nie do zdobycia, bo to stara maszyna....
Napisz który to rocznik - czy masz rozdzielacz zapłonu czy elektroniczny zapłon, nie pamiętam jak to w maluchach było..., ale także stawiam na cewkę.Poza tym : po czym poznajesz , że olej się gotuje? Jeśli po dymie spod korka, to zapomnij, - te typy tak mają, to normalne, a tak poważnie to podmień cewke.
Witam ! Jest to TIPO- 1,4 rocznik 1994 . Silnik jest zbudowany na gażniku Weber 32/34 TLDE , oraz na elektronicznym układzie bezstykowym . Uszkodzenie od dłuższego czasu pojawia się takie ; po przejechaniu autem przez dość duże kałuże , silnik gaśnie lub przerywa . Po postoju na noc w garażu , rano jest już dobrze . Wczoraj miałem znów takie same zdarzenie...
Witam Można zastosować sterownik zapłonu z czujnikiem spalania stukowego z Escorta 1.6i na KE-Jetronicu. Miał on osobny sterownik dla wtrysku paliwa i osobny dla zapłonu. Mapę zapłonu zrobić np.dla V-power Racing 100 Shell-a, a jak będzie gorsze paliwko to komp opóżni zapłon biorąc pod uwagę sygnał z czujnika spalania stukowego. Potrzeba sterownik 200zł,rozdzielacz...
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
w niektórych autach wymagane jest odkłucenie obwodu ładowania i zapłonu , nie wspomnę o dwusuwach , ale pojazd z klasycznym przerywaczem i zwykłym rozdzielaczem zapłonu kopułką jest w stanie zakłucić pracę uządzeń elektronicznych warto sprawdzić stan mas pojazdu ,oraz kondensatory odkłucające pozdrawiam serdecznie
Witam. mam problem z podłączeniem zapłonu http://obrazki.elektroda.net/3_118865592... w moim fiaciku. Jak podłaczyć taki elektroniczny zapłon. Gdzieś sie doczytałem że do rozdzielacza ale nie wiem konkretnie jak http://obrazki.elektroda.net/7_118874665... Zdjecia pochodzą z http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... Post...
Dobra nasza, mam odpowiedź na pytanie z tematu - cewka jednak sprawna, mamy iskrę! Faktycznie problem tkwił w rozdzielaczu, a ja głupio nawet tam nie zajrzałem wcześniej... Grzebię tylko w starych gaźnikowcach, a tu pierwsze auto z elektronicznym wtryskiem - jakoś tak założyłem z góry że nie ma zatem przerywacza itp... Cóż, czasem i w prostej sprawie...
Miewałem również gubienie zapłonów, suszyłem kopułkę, sklejałem na silikon, bo wilgoć była. Ostatnio jak wysuszyłem, to dolutowałem do palca kawałek blaszki, która wydłużyła palec o jakieś 3mm, bo według mnie to za duży odstęp był. Kupiłem wcześniej nowy palec i też był taki duży odstęp. Nie wiem dlaczego taki duży robią, ale odpukać ze 2 tygodnie na...
Zaglądałem tu i niestety do motronic M2.5 nie ma jest do M2.8 który jest na elektronicznym zapłonie. Mam silnik do 92r C20XE na cewce z rozdzielaczem i ECU motronic M2.5 więcej danych nie posiadam. Silnik odziedziczyłem po koledze który miał go w Corsie B jak wiemy w tym modelu to nie występowało :)
Maksymalne wykorzystanie istniejacego aparatu miałoby konczyc sie na pozostawieniu jedynie rozdzielacza, który w nim wystepuje. Regulatorów chcialbym sie pozbyc.
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Szukam schematów ideowych dla klasycznego układu zapłonowego, nie chodzi mi o bardzo szczegółowy i dokładny tylko poglądowy następujących układów: 1. układ zapłonowy wyposażony w mechanicznie sterowany przerywacz i rozdzielacz (z regulatorem odśrodkowym i regulatorem podciśnieniowym) 2. tranzystorowy układ zapłonowy sterowany mechanicznie 3. elektroniczny...
Kolego <małek> z Twojego opisu wynika że: - iskry powinny występować parami ( podobnie jak w nowszej wersji Fiata 126p bez rozdzielacza zapłonu) To by tłumaczyło fakt że w pierwszym momencie było brak iskry na 1 cylindrze z za chwile na 3. Można przyjąć że iskry występują parami 1-3 i 2-4 cylinder. Czy tak jest? Pomierzyłem oporność pomiędzy wyprowadzeniami...
Jedyne problemy w Tico to przebicia na kablach wysokiego napięcia oraz kopułce rozdzielacza zapłonu. Cewkę zapłonową zostaw w spokoju, to na 99% nie jej wina. Natomiast w ciemno możesz wymienić kopułkę, albo przynajmniej przeczyść ją benzyną od środka (!). Powinno pomóc.
witam, niedawno kupiłem takiego właśnie kampera. od samego początku dość mocno go szarpało, nie tylko przy przyspieszaniu, na wolnych obrotach też. silnik chodził nierówno. no i spalał nieziemsko ponad 15L/100. zdarzało się, że stanął nagle na środku drogi no i był problem ;) tudzież w ogóle nie odpalał - poszarpało go trochę i zgasł. wyczyściłem gaźnik,...
Fiat 126 nie posiadał - cytat:"modułu elektronicznego czujnika podciśnienia i położenia wału". Ostatnio był stosowany aparat zapłonowy z regulatorem odśrodkowym bez rozdzielacza wn i dwu sekcyjna cewka zapłonowa.
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
1. Instalacja sie rozni. 2. byly conajmniej 2 rodzaje C20XE. Jeden z rozdzielaczem drugi bez 3. wszystkie c20xe mialy "zaplon elektroniczny" cokolwiek to znaczy. 4. ja bym próbował ogarnąć tego c20xe na wiązce i kompie od X18XE Oczywiście najlepiej by było ulepić temu C20XE wiązkę według schematu i odpalić go na orginalnym kompie ale nie wróżę ci sukcesu.
Fajny Uaz, kiedyś o takim marzyłem. Szacun, masz w nim oryginalny silnik? No ba! https://obrazki.elektroda.pl/4356287900_... Tylko mu ruski bezstykowy zapłon elektroniczny dorzuciłem (bezstykowy rozdzielacz, moduł i cewkę wyskoprądową LUCAS) i silnik zaczął chodzić jakoś przyzwoicie. Ale dalej pali 18 na setkę (kilometrów). Trochę...
Nie widziałem jeszcze cewki bezrozdzielaczowej w innym samochodzie niż maluch,ale kiedys dawno temu kiedy miałem maluch z zapłonem elektronicznym to obrotomież podłączałem w ten sposób,że na przewodzie wysokiego napięcia z cewki do rozdzielacz nawinąłem parenascie zwojów drutu (ilosc musisz dobrac doswiadzczalnie) jeden koniec podłączłem do obrotomierza...
Wg. mojej skromnej wiedzy byłego posiadacza 126p to akumulator nie ma tu nic do "gadania". Trzeba sprawdzić najpierw gaźnik. Nie pamiętam jak się ustawiało zapłon ale trzeba sprawdzić, czy jest podawana dobra iskra. Gaźnik czyli wolne obroty i skład mieszanki - to zawsze ustawiałem na słuch i na badaniach technicznych przy przedłużaniu dowodu rejestracyjnego...
Czy nadaje się na pracę magisterską - zapewne tak, choć raczej na automatyce i robotyce albo budowie silników spalinowych... niemniej najbardziej kompetentną osobą która może udzielić Ci odpowiedzi na to pytanie to kierownik zakładu na którym będziesz się bronił, możesz też porozmawiać z potencjalnym promotorem, poza tym to bardziej praca na poziomie...
jaki silnik w tej Nexii? 1.5 8v ? odpalasz na benzynie czy na gazie? w Nexii jest zapłon elektroniczny, w zasadzie niezniszczalny i bardzo dobry, oczywiście jeśli są dobre kable do świec (nie janmor!!) i dobre świece (nie ngk!!) no i oczywiście kopułka i palec w dobrym stanie (wcale nie muszą być nowe, tylko czyste, bez uszkodzeń) żeby mieć lepszą iskrę...
przeciez rozdzielacz-palec podaje na poszczególne swiece iskrę czyli takjakby byłła 1 cewka do kazdej swiecy.....i trzeba wziąc pod uwage też jak przerywacz zapłonu do tego dostosowac??? Wiem jak dziala aparat zaplonowy :D Przerywacz tylko elektroniczny (cztery osobne przerywacze). Idea dzialania: Palec rozdzielacza wskazywalby ktora cewka ma wytworzyc...
Panowie z całym szacunkiem dla Waszej wiedzy pragnę przypomnieć, że tematem jest tylko 126p. Dwubiegunowa cewka 6V i przewód oporowy bocznikowany na kilka sekund podczas rozruchu jest po to, żeby ułatwić uruchomienie silnika. Rozrusznik powoduje duży spadek napięcia akumulatora i iskra na świecach jest słabsza. Pragnę przypomnieć, że pierwsze wersje...
rozdzielacz zapłon elektroniczny rozdzielacz elektroniczny zapłon
zasilacz pulsowanie iloczyn logiczny wyjść butli propan butan
grzegorz markowski kupię oscyloskop rigol ds1054z
De'Longhi Magnifica ESAM 3550.B - brak napięcia na grzałkach Philips N4506 – średnica i szerokość taśmy, kompatybilne szpule, RTM, ATR Magnetics