http://obrazki.elektroda.pl/7256604100_1... Silnik AAA 2,8 128kW 91r.
http://obrazki.elektroda.pl/7984327600_1... Witam! Ostatni raz kiedy publikowałem coś w tym dziale był to robot OPIS DZIAŁANIA Układ monitoruje położenie wałka rozrządu dzięki czemu orientuje się na którym cylindrze powinien aktualnie zastąpić zapłon. Dalej oczekuje na sygnał z ECU i załącza odpowiednią cewkę. BUDOWA http://obrazki.elektroda.pl/3114948900_1...
W aparacie zapłonowym znajduje się o-ring. Musisz go rozebrać, żeby ten o-ring wymienić.
Blokowanie zapłonu oznacza, że komputer nie będzie sam korygował wyprzedzenia zapłonu, tylko wyprzedzenie będzie następowało na skutek przekręcania rozdzielacza.
zapłon jest źle ustawiony sprawdź czy nie ma nadmiernego luzu na palcu rozdzielacza zapłonu
niestety jest tak jak pisza koledzy, nic nie ustawisz, po to masz tam czujnik polozenia walu, zeby komputer sam sobie ustawil zaplon, w tym silniku nie masz aparatu zaplonowego, a tylko rozdzielacz.
Jaki masz tam zapłon z rozdzielaczem czy bez? Nie podałeś roku produkcji, a były z cewką pojedynczą, podwójną i z zapłonem elektronicznym, może masz prolem z zaworami i stad sucha świeca?
Devcrk - Ustawienie aparatem zapłonowym /czytaj gołym rozdzielaczem zapłonu/ przyśpiesznie lub opóżnienie zapłonu , to jakieś miraże. Motronic masz racje - ma być EZL / elektroniczny zapłon znajdujacy sie na lewym nadkolu/ 4 Zyl , ale myślę ,że kolega nie miał innego pod ręką. W 1992 r już nie było wyłącznika tremiczno czasowego wtrysku rozruchowego.
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
W silniku ADX jest czujnik Halla umieszczony w rozdzielaczu zapłonu. Podłącz próbnik LED do zacisków 2i3 czujnika Halla w rozdzielaczu zapłonu, pokręć rozrusznikiem i sprawdź czy błyska LED.
Na ten rocznik kolega powinien mieć zapłon bez rozdzielacza, podwójną cewką i normalnym przerywaczem? Do sprawdzenia bo końcówka produkcji to czas eksperymentów.
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Ok, widzę, typowy wczesny Lucas, półprzewodnikowy zapłon jak w każdym samochodzie i już układ wtryskowy CP tronic. Co z rozdzielaczem ?? 12 wyjściowy ? Jeżeli tak, to po prostu dodano cewke zapasowa . Uszkodzi się główna, na drodze, przekłada się kabel WN na drugą :D Jaguary z tamtego okresu słyną z dziwactw technicznych. Np. Tarcze hamulcowe przy mechanizmie...
Witam, No jak to jak. Ustawić w pierwszym cylindrze GMP dla suwu pracy i zamontować tak aparat zapłonowy tak, aby po ustawieniu obudowy aparatu po środku zakresu regulacji palec rozdzielacza wskazywał w miarę możliwości jak najdokładniej pierwszy cylinder (styk w kopułce rozdzielacza) i to wszystko. Później zapłon na lampę wg. znaków (nie wiem dokładnie...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Tutaj zamieściłem opis jak sprawdzić aparat zapłonowy.
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
P2weł - nie w każdym maluchu masz podwójną cewkę, czyli jak napisałeś "świece w układzie szeregowym". Starsze wersje miały jeszcze tradycyjny aparat zapłonowy z rozdzielaczem. Jeśli kolega ma aparat z rozdzielaczem, to namawiam na założenie cewki z dwoma wyjściami na świece (podwójnej) i problem się rozwiąże. Bo opisywane symptomy wyraźnie wskazują...
Na podstawie pomiaru prędkości obrotowej silnika(szybkości zmian tej prędkości) oraz obciążenia z potencjometru przepustnicy. Tak jak pisałeś dla pewnego położenia kątowego rozdzielacza zapłonu sterownik nie jest w stanie skorygować KWZ i następuje spalanie detonacyjne.
A jeszcze zapytam jak sprawdzę, że to jest 7 stopni ? Czy ta są te kreski obok kropki ? Możesz to zrobić na dwa sposoby, jeden jest łatwy, drugi nieco bardziej skomplikowany, bo wymaga posiadania lampy stroboskopowej i umiejetnosci posługiwania się nią. Skupmy się na sposobie prostszym. Fotografia którą wkleiłeś, cechy naniesione na koło zamachowe...
Ten silnik na wale głównym nie ma czujnika lecz na wałku rozrządczym są trzy /3/ czujniki elektro magnetyczne zabudowane pod rozdzielaczem zapłonu , tam też jest moduł zapłonu.
O ile pamiętam to przedlift był na rozdzielaczu zapłonu a polift na dwóch podwójnych cewkach.
Jezeli czujnik wału ma rezystancje x Ω to jest dobry.Sprawdź czy moduł steruje cewke zapłonową .Potem rozdzielacz zapłonu.:idea:
To mi wygląda na 1.8 - ma rozdzielacz zapłonu napędzany z wałka pośredniego , a 1.6 miały napęd z wałka rozrządu.
Witam! To auto nie ma rozdzielacza jest zapłon na elektronice i nie można go regulować.
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
Ustawiasz rozrząd na 1 cylinder zapłon a następnie palec rozdzielacza na 1 cylinder. Na końcu ustawiasz zapłon lampą stroboskopową.
Nie wydaje mi się. Pewnie auto miało jeszcze rozdzielacz zapłonu i zapewne chodziło o kolejność zapłonu, a nie cylindrów. Wyjątkiem są silniki V6 czy V8 w których są minimalne różnice w liczeniu kolejności, ale tylko tego typu że naprzeciwko cyindra 1 jest 2, naprzeciwko 3 - 4 itd.
Jeden przewod to masa drugi (+) a trzeci wyjscie.Jak sie dobrze przypatrzysz to znajdziesz tam oznacznie. Najlepiej to sprawdzic woltomierzem czy na wyjsciu jest napiecie.powinno ono zanikac i pojawiac sie podczas obrcania walka rozdzielacza (tam jest taki pierscień z okienkami )Spróbuj to zrobic jak jest wszystko podłączone i zapłon włączony ale odłacz...
Ludzie, przestańcie pieprzyć o słabej iskrze, rozdzielaczu zapłonu itd. Sprawdzenie co mu dolega trzeba zacząć od otwarcia obudowy filtra powietrza i próby odpalenia bez niego, następnie podłączenia manometru z trójnikiem i pomiaru ciśnienia paliwa "na zimno"
Trudno odpalić a jak odpali to popracuje z kilka minut i nagle gaśnie, można kręcić by znowu odpalił a jak odpali to w drogę już nie zgaśnie. Filtr paliwa wymieniony, i nic. Czy to nie zapłon? Co pełni rolę przerywacza? Na co zwrócić uwagę przy rozdzielaczu zapłonu? Gdzie jest cewka zapłonowa? Może ktoś ma zdjęcia gdzie co jest? Pozdrowienia. Zbyszek.
Przy każdym zdjęciu pokrywy nowa uszczelka. Niestety ona lubi cieknąć, można nieco spiłować "stopki" pokrywy zaworów, żeby mocniej docisnąć uszczelkę, chyba że nie cieknie Ci spod pokrywy zaworów tylko z uchwytu cewek... tam jest oring w miejscu po rozdzielaczu zapłonu.
Przestawiony zapłon, uszkodzony palec rozdzielacza.
W roku 85 nie było jeszcze cewek dwubiegunowych tylko rozdzielacz zapłonu. A najprawdopodobniej cewka dwubiegunowa potrzebowała kabla oporowego (do łatwiejszego rozruchu). Czy przerywacz iskrzy podczas pracy? Na wysokich obrotach może powstawać łuk na przerywaczu, który będzie bardzo brużdzil w punkcie zapłonu. Powiedziałeś, źe masz dwa aparaty zapłonowe....
Mam pytanie . Czy w Matizie można podmienić bez obaw Rozdzielacz zapłonu firmy DAC na MANDO
nie tylko ja borykam się z kłopotami z kopułką i palcem. - to problem powszechny. Zawsze wygląda to tak, że jak kupię nowy zestaw świec, kabli, palca i kopułki dobrej firmy BERU, to wszystko szybko szlag trafia - no jakoś to działa i jeździ na popękanej kopułce która wygląda po 500km jak by 10 lat nie była zmianiana. A jeśli chodzi o stosowanie elementów...
W takim razie czemu po przestawieniu rozdzielacza zapłonu silnik dusi przy wyższych obrotach? I dlaczego w książce "Sam naprawiam..." piszą o regulacji zapłonu za pomocą lampy i obracając rozdzielaczem zapłonu? Czyli z tego co zrozumiałem, mam ustawić palec na znak na obudowie rozdzielacza zapłonu i tyle?
Tak jak pisalem wcześniej przewód dobry jest. Cewka jest jedna i z niej poprzez rozdzielacz idzie na świece , świeca też dobra, bedę robił próbę z wymianą palca rozdzielacza zapłonu, aczkolwiek dziwne to jest że na pozostalych świecach jest iskra.
Czujnik położenia wałka znajduje się pod kopułką rozdzielacza zapłonu.
Jeśli silnik się trzęsie, to wszystko wskazuje na brak zapłonu w jednym cylindrze. Wykręć świece. Jedna pewnie będzie czarna. Może być uszkodzona sama świeca, albo przewód wysokiego napięcia (sprawdż po ciemku przy pracującym silniku, czy nie "świeci"). Nie znam fiesty, ale domyślam się, że ma rozdzielacz zapłonu. Po zdjęciu kopułki zobacz, czy jeden...
Witam, Ja właśnie zmontowałem i przetestowałem układ w Dnieprze . Działa bardzo fajnie ,do tej pory miałem rozdzielacz zapłonu który szczególnie na wolnych obrotach "lubił" zgubić zapłon. Po zainstalowaniu modułu oraz podwójnej cewki całość zachowuje się bardzo fajnie. Zobaczę jak będzie po dłuższych próbach. Pozdrawiam
gdzie w Oplu Kadecie 1.3 I znajduje sie bezpiecznik zabezpieczajacy modul rozdzielacza zapłonu??????????
Więc teraz przylóż w to miejsce palec rozdzielacza i sprawdź.
Witam Państwa. Proszę o pomoc - Nexia nie zapala. Ciśnienie na cylindrach wynosi od 10-11 atmosfer, na cewce impulsatora rozdzielacza zapłonu rezystancja uzwojenia wynosi około 750 omów, jest iskra na cewkach, pompka paliwa pracuje, czasami ledwo zapali po chwili zgaśnie. Reguluję kopułką w lewo od strony akumulatora, a potem powoli kopułkę przesuwam...
Poszukaj używanego przerywacza.
Na zdjęciu #3 jest aparat zapłonowy z silnika 1,3 lub 1,4, który kręci się w lewo, Twój kręci się w prawo, więc ustawienie kabli takie jak na fot #4. Na aluminiowym korpusie aparatu powinna być kreska, palec rozdzielacza ustawiony w jej kierunku wskazuje cyl. 1
Potem zapłon korygujesz aparatem To nie jest aparat zapłonowy tylko sam rozdzielacz zapłonu. Kręcenie nim nie zmieni kata zapłonu nic a nic.
witam. Moim zdaniem nie narobiłem szkód gdyż podpiąłem na krótko tylko elektrozawór. Nawiąże do postu Yaro 65 wspominał o zatarciu rozdzielacza albo niskim ciśnieniu paliwa. Mianowicie objawy są takie: po odkręceniu wszystkich przewodów paliwowych na rozdzielaczu i włączając zapłon pojawiło się paliwo ale wyłączając zapłon i włączając po raz drugi nie...
Masz sterownik Simos , cewka podwójna , bez kopułki rozdzielacza zapłonu? Czy sterownik Magneti - Marelli z kopułką rozdzielacza zapłonu?
Tak właśnie jest zapłon z rozdzielaczem (rocznik 1982). Konkretnie mi chodzi aby zamontować zapłon elektroniczny. Może szybciej gobędzie wykonać samemu. Ma ktoś może jakieś schematy i doświadczenia z użutkowaniem zapłonów elektronicznych?
witam.najprosciej utawic gwiazde w aparacie to poprostu ustawic rozrząd na znaki,(na pierwszy cylinder)ustawic palec rozdcielacza na jedynke(cyl.1) i wsunąc gwiazde na oś aparatu tak aby rogami pokrywała sie z punktami na płytce w aparacie.
Palec rozdzielacza zapłonu się obraca a na skrajnych pinach nie ma napięcia ,dziś auto jedzie do elektryka zobaczymy co wynajęcie .
Nie ma takiego sposobu. Pozostaje ocena koloru i podmiana. Równie dobrze zapłon może wypadać kolejno na wszystkich cylindrach, z winy układu zasilania paliwem, np. przytarty rozdzielacz.
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu na zacisku 15 cewki masz napięcie(≈napięcie akumulatora).Jeżeli nie to padł moduł. Jak masz napięcie to przewód WN od cewki do rozdzielacza odłącz od rozdzielacza i zewrzyj do masy. Następnie podłaczdo zacisków cewki 1 i 15 lampke kontrolną. Przy kręceniu rozrusznikiem lampka musi migać. Jeżeli nie miga to czujnik...
Czy jak nie będę miał wyprzedzenia zapłonu podcisnieniowo to będą tego jakieś konsekwencje dla silnika , bo mam delikatny problem z przerobka rozdzielacza i narazie będę musiał zostawić pewnie oryginał od tego silnika bet regulacji wyprzedzenia. Doradzcie co z tym fantem zrobić jak ustawić zapłon.
Tam nie ma gaźnika! Jest monowtrysk elektromechanik takie rzeczy pisze. Co do ustawienia zapłonu to lampę stroboskopową w ręke, nagrzej silnik do temp. co najmniej 80st.C, poluzuj uchwyt mocowania rozdzielacza zapłonu, wyjmij zaślepkę otworu kontrolnego w obudowie sprzęgła i odpowiednio ustaw lampę aby muc obserwować znak nieruchomy i podziałkę kątową...
Napisz który to rocznik - czy masz rozdzielacz zapłonu czy elektroniczny zapłon, nie pamiętam jak to w maluchach było..., ale także stawiam na cewkę.Poza tym : po czym poznajesz , że olej się gotuje? Jeśli po dymie spod korka, to zapomnij, - te typy tak mają, to normalne, a tak poważnie to podmień cewke.
Hej Chciałbym wyeliminować rozdzielacz zapłonu czyli kopułki palca.... i zastąpić to dwoma dwubiegunowymi cewkami zapłonowymi. Mam zapłon digiplex med 439 który współpracuje z jednobiegunową cewką. Jak rozdzielić sygnał z modułu na cewke aby rozdzielić go na przemian raz na jedną raz na drugą?
Nie wiem co robić. Odcina zapłon przy 3000obr./min zarówno na paliwie jak i na gazie. Podmieniłem już trzy cewki, dwa moduły i rozdzielacze zapłonu. Przewody sprawdzone. Nie wiem już do czego się przyczepić. Pomóżcie.
Jaka jest kolejnośc zapłonów w silniku 1 litr od Arosa lub Polo. Jak podpiąć kable do kopułki rozdzielacza?
Ponieważ , to nie jest APARAT ZAPLONOWY tylko rozdzielacz zapłonu. Czujnik przy kole zamachowym , a następnie układ zapłonowy na lewym nadkolu oraz sterownik - te rzeczy regulują zapłon!!
Witam kolejność zapłonu powinna być jak dobrze pamiętam 1-2-4-5-3 a teraz ustawienie: Wykręć świece zapłonową i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu (suw sprężania i pracy) zdejmij kopułkę zapłonową i zobacz na który przewód wskazuje palec rozdzielacza jest to pierwszy cylinder następne zgodnie z obrotem palca 2-4... W ten sposób...
Taka troszke dziwna ta twoja awaria ... Na moje oko nie sądze zeby to była sonda lambda albo czujnik temperatury te usterki ECU powinno wykryc bez problemu ( swiecąsa sie lampka silnika) Mam silnik C18NZ i te problemy przerabiałem już nie raz . Sprawdz przebiegi na potencjometrze przepustnicy (możliwy powod szarpania) Sprawdż czy jest iskra po zgaśnięciu...
Tomgo1990 , sprawdź czy masz podawany sygnał z cewki zapłonowej (u mnie był przewód położony wzdłuż przewodu WN między cewką zapłonową i rozdzielaczem zapłonu. Prawdopodobnie brak tych impulsów powoduje że odcinany jest gaz. To takie zabezpieczenie, że gdy silnik nie pracuje, a załączony jest zapłon to po 5sek jest odcinany gaz (tak było w mojej instalacji...
Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
Przyczyna - zapłon. Co konkretnie, nie wiem. Jest to swego rodzaju wróżenie z fusów, jak się nie widzi i nie słyszy. Ale jak strzela, prycha, itp. to na bank coś z zapłonem... Pozdrawiam! Sprawdź rozdzielacz, przewody, itp. - generanie instalację zapłonową
no tak ale jeszcze powinno sie sprawdzic luz wałka rozdzielacza w obudowie zapłonu jesli bedzie zbyt duzy to tez moze byc powodem złego funkcjonowania zapłonu. I czy w momencie obracania palec rozdzielacza nie zacina sie
Kopułka rozdzielacza zapłonu-sprawdź ją. Miałem taki efekt z tym motorem, wyczyściłem rozdzielacz i na jakiś czas pomogło, potem do wymiany. Wiek robi swoje. Mam nadzieję ,że kable WN są nowe?
Kolego masz prawdopodobnie źle wyregulowany zapłon. Jeżeli palec rozdzielacza jest "zbyt daleko" od kontaktu, to wtedy iskra zamiast na świecę "bije" na masę. Jeżeli jeździsz z taka usterką już spory kawałek czasu i nie padła całkiem cewka zapłonowa to najprawdopodobniej masz auto z 95, 94 lub końcówka 93 roku. Czy mam rację? Jeżeli to silnik ABK (raczej...
czy to jest mechaniczny ciągły wtrysk.Jeśli tak to może mieć uszkodzony wyłącznik termiczno czasowy.I nie podaje sygnału na wtrysk rozruchowy.Pozdrawiam Dodano po 5 zapłon też możesz sam sprawdzić wałna GMP i środek palca rozdzielacza musi sie pokrywać z kreską w aparacie zapłonowym,kreska jest pod plastikową osłonką
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Im wyższa liczba oktanowa, tym zapłon może (albo wręcz musi) być wcześniejszy. Dlatego nie ma sensu lanie do starego auta (rozdzielacz zapłonu), benzyny 98 jeśli nie przyspieszy się zapłonu! Auto będzie chodziło ciszej, ale będzie więcej paliło i będzie mułowate. Na gazie polecam przyspieszyć zapłon. Odsyłam do obojętnie jakiej książki o silnikach z...
Panowie, mam problem z moim W124. Mianowicie przy zmianie świec nie ponumerowałem przewodów i nie mam pojęcia, jak je teraz ogarnąć. Mam silnik M111 benzyna. AI: Podaj jeszcze rocznik auta albo pojemność silnika, bo M111 występował w kilku wersjach – to pomoże dobrać właściwą kolejność przewodów. 1994 r. AI: Masz może jakieś oznaczenia na cewce albo...
ZAPŁON ,ZAPŁON ZAPŁON + PRZERWA NA ROZDZIELACZU + PALIWO TYLE I MA GRAĆ
Były dwie wersje systemu sterowania tego silnika, bez dolnego czujnika i czujników stuku, działało to tylko na czujniku w rozdzielaczu zapłonu; no i ten bardziej rozbudowany.
jest to k-jetronic rozdzielacz z regulatorem jesli to zapłon to co go rozłacza?
Ciągle nie piszesz jaki to szilnik i jaki patencik na tym robisz. Jeżeli robisz zapłon iskrownikowy z bateryjnego to odradzam. Cewki nie dadzą ci dość wysokiego napięcia na wytwożenie odpowiednio dużej iskry. Iskrowniki były stosowane raczej tylko w motorowerach i silnikach małej mocy. Ich niewątpliwa zaletą jest prostota i niezawodność ale przy rozruchu...
Jest pod kopułką rozdzielacza zapłonu.
Mam problem z astrą 1,4 jednopunktowy wtrysk podczas pracy na gazie strzela w filtr powietrza wymieniłem filtr powietrza ,cewke,palec rozdzielczy,kopułke rozdzielacza , sprawdziłem zapłon, świece,przewody wysokiego napięcia, czujnik na palcu rozdzielczym , sprawdziłem ruwnież pasek rozrządu wszystko jest w porzadku a samochód dalej strzela w filtr jeśli...
Ja ustawiałem dokładnie wg autodata. Ten płaskownik napędza właśnie rozdzielacz zapłonu i musi być w odpowiedniej pozycji tak jak i koło napędzające rozdzielacz. Wszystko znajdziesz w adata.
Jak masz wypaloną dziurę oznacza to że jest wysoka temperatura, w kopułce źródłem wysokiej temperatury jest łuk elektryczny. Łuk elektryczny pojawia się gdy jest odpowiednio duża przerwa między elektrodami. Więc albo jest przerwa między przewodem z cewki a kopułką albo między kopułką a palcem rozdzielacza. Nie piszesz z której strony kopułki wypala...
899 chyba nie miał napędu rozdzielacza zapłonu. I inną głowicę bez tego otworu w górę.
Witam Potrzebuję waszej pomocy Do przerobienia mam stary silnik V8 ze stykowym rozdzielaczem zapłonu. Chcę przerobić go na elektroniczny zapłon bezstykowy z wzmacniaczem zapłonu Co do samego wzmacniacza zapłonu (modułu) zastosowałem jeden z prostszych Niestety wyzwalanie iskry w tym module realizowane jest za pomocą prostokątnego sygnału z hallotrona...
Przewody nówki rozdzielacz sprawdzany bo był ustawiany zapłon...
może ktoś rozwinąć dlaczego może mi "zabraknąć iskry na 2 cylindrach"?? Tak. I to własnie w momencie kiedy będziesz chciał wyprzedzać. Chodzi o to że iskra przeskakuje w mieszance paliwowej tym trudniej, im jest ona bogatsza. Potrzebne jest wyzsze napiecie by przeskoczyła. Kiedy przyspieszasz wciskasz mocno gaz, wzbogacasz mieszankę i napięcie przeskoku...
Z tego co opisujesz wymieniłeś silnik. Moje pytane sprawdziłeś rozrząd? Jeżeli usawienia są takie jak na rysunku w załączniku wkładaj aparat. Nie pomyl przewodów na rozdzielaczu. Powodzenia.
nie nie wiem jak działa, tam chomiki pedałują ?? Ja napisałem tylko że w malczanie są dwa tłoki razem więc to w zasadzie tak samo jak jeden cylinder .Wiadomo że w czterotakcie iskra występuje 2 razy rzadziej niż w dwutakcie to logiczne.Wkładasz w moje usta słowa jakich nie wypowiedziałem.W silniku takim jak w maluchu iskra przypada na dwa obroty wału...
Po za kolejnością zapłonu, czy dobrze podpinasz kable do aparatu zapłonowego - kopułki? Sprawdź sobie położenie palca rozdzielacza, gdy masz pierwszy tłok w górnym położeniu. Z innego silnika V6: Jak widać, zapłon jest 123456, ale w kopułce są zamienione piny. Sprawdź miernikiem swoją kopułkę - może jest podobnie. https://obrazki.elektroda.pl/8471601100_...
Nie wiem jak twój samochód ma rozwiązany zapłon ale może jeszcze być uszkodzona kopułka rozdzielacza lub palec może przebijać. W ostateczności może być i komputer. Jednak jeśli trzaski to raczej od wysokiego napięcia więc stawiam na rozdzielacz. Chyba, że masz pecha i nowe przewody są do bani.
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Witam ! Kupiłem nową kopułkę i ją zainstalowałem . Natomiast palec rozdzielacza zapłonu pozostawiłem . Miał on małe nadpalenia , które iglakiem usunąłem . Ponadto ze świec usunąłem nagar . Temat uważam za zakończony ! Pozdrowienia ! :cry:
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
Z tego, co pamiętam, to znaki na kole zamachowym oznaczają zapłon na pierwszym cylindrze. I aparat ustawia się tak, by palec rozdzielacza wypadał na pierwszym cylindrze. Choć w sumie wszystko jedno jak ustawisz aparat zapłonowy, bo przewody na kopułce możesz poprzepinać. Zasady ustawiania zapłonu są jednakowe w autach z klasycznym układem zapłonowym...
Kopuła - rozdzielacz zapłonu - to miejsce w którym łączą się wszystkie kable od świec. Jeśli problem z wypadaniem występował na PB/LPG wskazuje to na kłopot z prądem lub silnikiem. Skoro kompresję masz ok przejrzyj jeszcze raz prąd. Te wskaźniki przy butli...to pewnie nic nie oznacza. Zawiesił się może. Obejrzyj : https://www.youtube.com/watch?v=p4svMeFE...
Przewody do świec, rozdzielacz zapłonu oraz cewka wymienione.
Witam wszystkich Klubowiczów. Mam następujący problem, poszukuje informacji na temat kolejności podłączenia przewodów zapłonowych do rozdzielacza zapłonu w samochodzie VW CORRADO 2.0 16V na mechanicznym wtrysku paliwa. Bardzo proszę o wszelką pomoc w tym temacie... Regulamin pkt 10,9 i 11 proszę porawić. goldwinger
Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi 1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu) 2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód) 3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej...
Czujnik temperatury silnika podłączany do sterowania silnika znajduje się pod rozdzielaczem zapłonu jeżeli jest uszkodzony możne podawać nieprawidłowe dane oraz powodować ze silnik będzie pracował na tzw.ssaniu
Może was to zdziwi, ale są takie urządzenia o jakie się pyta autor i to fabryczne. Otóż daleko daleko na wschodzie przewidziano, że gdzieś na trasie może nawalić aparat zapłonowy w samochodzie, dlatego zaczęto produkować to: https://obrazki.elektroda.pl/7811770100_... https://obrazki.elektroda.pl/2540744000_... https://obrazki.elektroda.pl/2226158000_...
sygnał rozdzielacz zapłon elektroniczny rozdzielacz zapłon palec rozdzielacz zapłon
volvo silnika hulajnoga elektryczna motus kalibracja kolor monitor
prostownik tyrystor neotec magnus
Zacienienie paneli fotowoltaicznych - dioda blokująca czy inne rozwiązania? Warystor do wygaszania iskrzenia na przełączniku obrotowym trafo 200W