Ja mam BU921 ale tego raczej też nie dostaniesz ale 931 możesz próbować w mofetach popatrz na napięcie i natężenie albo niech Ci w sklepie coś dobierze co ma.
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Proszę mi powiedzieć - czy moduł odczyta tak zmodyfikowane koło ( podwojone ) jako podwojone obroty ? Tak. Każdą sekwencję odczyta w ten sposób jak jeden obrót wału. Czy w ogóle z takim kołem moduł zadziała ? Jak wyżej, zadziała.
Regulacja zapłonu - fiat 126 zapłon elektroniczny A w jakim celu chcesz dokonac takiej regulacji?
opis budowy zaplonu w motorze mz: http://www.motocykle-mz.pl/articles.php?... a tutaj uklady zaplonwe w autach: http://www.bosch-prasa.pl/informacja.asp... http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/... Dodano po 7 tutaj masz schematy: http://www.republika.pl/arecki113/schema...
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
Devcrk - Ustawienie aparatem zapłonowym /czytaj gołym rozdzielaczem zapłonu/ przyśpiesznie lub opóżnienie zapłonu , to jakieś miraże. Motronic masz racje - ma być EZL / elektroniczny zapłon znajdujacy sie na lewym nadkolu/ 4 Zyl , ale myślę ,że kolega nie miał innego pod ręką. W 1992 r już nie było wyłącznika tremiczno czasowego wtrysku rozruchowego.
i zapłon elektroniczny czy platynkowy?
Masz po prostu rozgrzebanego składaka i nie dojdziesz co to za wersja była. Jedna listwa była w SR50N, ale to była wersja najuboższa bez kierunkowskazów, z licznikiem okrągłym od s51, silnikiem 3-biegowym i przełącznikami jak z s50/kr51 i starych MZ. Rocznik 1986 to w zasadzie pierwsze wydania SR50. Była tam instalacja 6V na platynkach i 12V na elektroniku....
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Jeżeli jednak miałeś zapłon elektroniczny to nie uruchomisz tego na zwykłym starterze. Potrzebną są do niego dławiki. A zwykły sterownik elektroniczny do świetlówki dostaniesz w każdym markecie budowlanym, na dziale z elektryką lub w lepiej zaopatrzonych sklepach elektrycznych. Wymontuj stary i idź z nim na wzór. Sprzedawca coś dobierze.
Zapewne jest w oprawie zapłon elektroniczny i dla tego szybko się zapalają.
Witaj Trochę nie rozumię czy chodzi Ci tylko i wyłącznie o zapłonnik elektroniczny (pot. starter) czy cały statecznik elektroniczny. Jeśli chodzi o zapłonniki, to kiedyś firma Philips popełniła taki układzik w obudowie chyba TO220 (ale głowy nie dam), który obudowany kilkoma elementami spełniał rolę zapłonnika w konwencjonalnych statecznikach zamiast...
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Hmmm Zaintrygował mnie ten temat. Nie sądzięłem, że tyle osób się tym zajmuje. Sam myślałem na podobnym urządzniem do mojego bolidu (Wartburg 353). Myślałem o wykorzystaniu istniejącego układu zapłonowego, a dokłąniej młoteczka i kowadełka. Klasyczny układ przerywacza. W Wartburgu nie ma żadnej regulacji konta wyprzedzenia, więc można przyjąć, że młoteczki...
Jesteś pewien, że w tym modelu jest świeczka? Nazwa "Electronic" wzięła się stąd, że nie ma świeczki, jest elektroniczny iskrownik zasilany 2x R20 (są nowe i sprawne?). W łazience koleżanki montowałem identyczny i świeczki, czyli stałego, małego płomienia nie było. Zapłon jest elektroniczny w momencie gdy odkręci się przepływ wody. Wtedy sypie iskrami...
Pomoże ktoś?Moduł już zamówiony,i teraz nie wiem co z impulasatorem,oryginalny mi nie podejdzie,cewka z przekaźnika bedzie za duża...a taka głowiczka z magnetofonu mechanicznie idealnie by mi podpasowała-nada się?
Zamontuj zapłon elektroniczny ,będzie spokój z kondensatorem i przerywaczem.Wpływ na żywotność kondensatora ma tak że temperatura.
Witam!! Przeglądając różne strony internetowe natknąłem się na ciekawy schemat jak zrobic do komara elektroniczny zapłon. A że jestem szczęśliwym posiadaczem tego motoroweru i ciągle mam jakieś problemy z zapłonem postanowiłem zrobic z Waszą pomocą Elektroniczny zapłon do komara. Myśle że mogę liczyc na Waszą pomoc, z góry dziękuje za każdą cenną odpowiedź....
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
https://obrazki.elektroda.pl/3560244500_... zapłon elektroniczny to warburga
A w czym koledze ta świeczka przeszkadza? koszty zużycia gazu nie są dotkliwe w skali miesiąca gdy wieczny płomień pracuje. Pozdrawiam.
Zarwka kompaktowa ze stabilizatorem elektronicznym zwykle nie ma PTC a zapłon jest oparty o nieco inną zasadę i zawsze wiąże się to z podgrzewaniem na pierwszym etapie cyklu zapłonu skrętek żarników lampy. Napięcie zapłonowe lampy wynosi ~600V a w czasie pracy ~50V. Elektroniczny statecznik od lampy kompaktowej nie nadaje się do CCFL gdyż ta lampa pracuje...
Kolego w zależności od tego jaki masz typ silnika - starsze miały przerywacz (tzw. platynki) a nowe zapłon elektroniczny - bezobsługowy. Jeśli masz już rozebrany silnik po remoncie, to składając go, (bez względu na typ silnika) musisz zgrać znaki na zębatce wału ze znakami na wałku rozrządu. Zwykle są one dość widoczne, ale słyszałem, iż zdarzało się,...
witam.Pierwszy układ ma żle podłaczony kondensator układu całkującego.powinien być między zasilaniem a bazą tranzystora a nie do masy. oba mogą pracować pod warunkiem że zastosujesz zasilanie z mostka diodowego i dołożysz dużą pojemność filtrującą np.10000mikrofaradów lub większą. tzw.wypadanie zapłonów następuje przy większych prędkościach obrotowych...
Świetlówka będzie kilka razy mrygać podczas zapłonu (tak jak kolega wyżej pisał, próby przedwczesnego startu) również na stateczniku elektronicznym, przy użyciu standardowego NIEelektronicznego zapłonnika? Co w ogóle zmienia elektroniczny statecznik? Jest on w stanie dłużej utrzymać świetlówke przy życiu? Elektroniczny statecznik nie potrzebuje dodatkowego...
Jak nie wiesz, poczytaj na forum to zrozumiesz działanie bateryjnego układu zapłonowego, zasadę działania cewki , co to jest indukcja elektromagnetyczna , jaką rolę pełni elektronika. Poznaj zasady elektrotechniki w tym układzie, zaopatrz się w miernik i może wreszcie uda ci się naprawić. A jak nie wiesz, to przekaz motor do zakładu, któryś z elementów...
W świetlówkach warsztatowych (tych w obudowie z haczykiem i przewodem ze wtyczką), to albo są układy niskonapięciowe, albo jeżeli są na 230V to jest zapłon elektroniczny lub tradycyjny a jedna żyła zasilająca jest przewodu oporowego (zamiast dławika). Budowa jest identyczna jak w świetlówkach np. do opraw sufitowych. Skład to argon + pary rtęci. Szczegółowe...
Tak jak wyzej,najlepiej z samary.Czujnik zamontujesz na na podstawie "platynek" a na wirnik/krzywke okragla blaszke(gr. ok 0.5mm) z dwoma wycieciami(wyzwalanie)i do tego cewke dwubiegunowa.Mam tylko watpliwosc czy iskra na drugim cylindrze w chwili wydechu/ssania(czyli 3.5mm przed DMP) nie bedzie zaklocac pracy ale powinno byc ok.
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
to są fotki rometa oraz zapłonu
A możesz to opisać dokładnie, gdyż w temacie elektronicznego zapłonu jestem zielony.
To są te same silniki! Szukaj tylko w tym wypadku na gażniku. Jest tylko różnica w układach zapłonowych i rodzaju zastosowanego gażnika. W CC jest zapłon elektroniczny i gażnik Weber 32 TLF 32/250 a w Uno klasyczny układ zaplonowy lub w odmianie ES elektroniczny oraz gażnik Weber 32 ICEV 61/250 ,Weber 30/32 DTME10/12. Produkowany był do 93r. i ponownie...
Elektroniczny zapłon do KO to zwykły transformatorek + CDI od chińczyka, lub transformatorek + moduł na BT 151 + cewka butelkowa. Widziałem coś takiego na youtube.
Witam Dostałem elektroniczny zapłon do 2 świetlówek 36W jednak po podłączeniu przepala się bezpiecznik na płytce. Proszę o pomoc Fotki układu:
Troszeczkę przemyślałem temat, przeczytałem trochę tematów o "obrotomierzach" Poczytaj jeszcze o zapłonach, skoro zapłon, a nie obrotomierz chcesz zrobić ;) W typowych konstrukcjach zwykle nie wykorzystuje się jednego 'ząbka' na obrót, a znacznie więcej - nawet 60. W pewnej mierze spowodowane jest to niejednostajnością obrotów silnika - zwłaszcza jednocylindrowego...
Teraz to sam już nie wiem. Dla pewności jeszcze raz jutro sprawdzę z tym odwrotnym podpięciem. Zastanawia mnie tylko dlaczego w takim razie na wolnych obrotach chodzi dobrze, przecież podawane tam jest napięcie. No chyba że pole magnetyczne wtedy jest jeszcze na tyle słabe że to nie ma wpływu.
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
Witam kolegów, chciałbym zasięgnąć poraty merytorycznej od bardziej doświadczonych ludzi. Od jakiegos czasu z tatą borykamy się z zapłonem w silniku z WSK'i "4" (czyli Wiatr 175ccm). Fabrycznie jak pewnie wielu wie, jest tam zamontowana krzywka wystajaca ponad pokrywke iskrownika, na której (pokrywce) jest zamontowany przerywacz i kondensator. Przerywacz...
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Witam. W maluchu z elektronicznym zapłonem jak kręce rozrusznikiem ikra nie jest regularna tylko skoczy raz na jakiś czas. Wzrokowo przewody są w dobrym stanie gdzie i jak szukać usterki? Z góry dzięki za pomoc.
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Witam, wymień kabel wysokiego napięcia, uszkodzona może być też sama "fajka", silna iskra zapali mieszankę w każdym cylindrze, więc problemu nie będzie stosując inny układ zapłonowy
Rzeczywiście interesujące. Kiedyś robiłem zapłon do JAWY 350 z mapami zapłonu na Atmelu w Bascomie i byłem bardzo zadowolony. W instrukcji Jawy napisane było aby zapłon by ustawiony od 2,8mm do 3,2mm przed GPZ tłoka. Algorytm programu procesora polegał na tym iż, czujnik mierzył prędkość obrotową wału i przekazywał sygnał do Atmela a on odpowiednio...
Alternator trójfazowy nie ma znaczenia w którą stronę się obraca, w przypadku prądnicy - owszem. Krzywkę przerywacza należałoby wykonać nową, ze względu na łagodny kształt progu na którym rozwierać się będą styki przerywacza w kierunku przeciwnym. Zapłon elektroniczny to zupełnie inna dyskusja. Silnik pracujący w przeciwnym kierunku będzie przekazywać...
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
Witam, ta świetlówka nie ma całego układu zapłonowego - ma w tej swojej "dup...e" tylko mały zapłonnik i kondensatorek, potrzebny jest do niej dławik - statecznik na moc odpowiadającą lampie. Zdarzyło mi się rozebrać obudowę podobnej wywalić zapłonnik i podłączyć pod zapłonnik elektroniczny z zepsutej świetlówki kompaktowej takiej z gwintem E27, ale...
Kumpel na palenie na przycisk w malczanie wiec pewnie w a4 da się to zrobić jak w każdym aucie.
zapłon elektroniczny elektroniczny zapłon regulacja zapłon elektroniczny motocykl
poziomica bosch połączenie terminalowy radio blaupunkt kodowanie
Ciemny ekran w telewizorze, laptopie, telefonie - przyczyny i rozwiązania Mysz zmienia głośność zamiast przewijać - co robić?