Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
dzieki za podpowiedz, czyli ze mode wstawic wyłacznik na kablu co idzie do cewki noto spoko, a co to sa za wylaczniki czy to mozna kupis w sklepie motoryzacyjnym. A jak bym chciał zrobic odciecie czujnika polozenia walu to bym musial przeciac te kable i pociagnac dodatkowe do włacznika w kabinie, czy to jest obojetne jakiej długosci jest ten przewód....
ale czekaj o ile dobrze mi wiadomo to chyba, elektroniczne zapłony zostały montowane dopiero w Fiatach 126p Elegant tak ?
Przede wszystkim sprawdź ile masz ząbków na kole pasowym- mają być 3.P
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Dlatego bardziej niezawodny był moduł, czujniki koło wału od eleganta. Wtedy masz zapłon dokładnie z wału (bez luzów po drodze) oraz lepszą iskrę bo to nie platynki a elektroniczny przerywacz.
Ok. przyznaje sie, że nie czytałem tego postu. Jednak ma to coś-niecoś wspólnego, ponieważ rzeczywiście może się tak dziać przez zapłon, ale NIE w TYM modelu. To ELEGANT z ELEKTRONICZNYM zapłonem. Ja dalej przystaje przy uszczelce!!
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
Jeśli chodzi o paliwo to mam założone większe dysze 125 paliwa, a zapłon to jak ustawić skoro mam eleganta na elektronicznym zapłonie? Na starym silniku tego nie było dopiero po kapitalnym remoncie i planowaniu głowicy o 2 mm pojawiły się stuki.
w cc 700 niema aparatu ani urzadzen z nim zwiazanzch zaplon jest na module elektronicznym i moim zdaniem to jego sprawka taki jak w maluchach elegantach
Można też przecież poszukać na auto złomach elektronicznego zapłonu z eleganta, wszystko będzie wtedy pasować i układ nie będzie wymagał zbyt dużych regulacji. Do zainstalowania takiego układu zapłonowego potrzebne były by: moduł zapłonowy, czujnik położenia wału korbowego, koło pasowe silnika (to z zębami dla czujnika położenia wału), czujnik podciśnienia...
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
Witam Gdyby nie był konieczny czujnik podciśnienia to by go nie montowano.Na pewno zmienia się kąt zapłonu co można sprawdzić lampą stroboskopową.Miałem ( moje początki motoryzacji zaczynały się od Malucha)i przerabiałem w swoim Maluchu zapłon tradycyjny na elektroniczny z Eleganta,i sprawował się bardzo dobrze.Uszkodzeniu ulegał jedynie przewód zasilający...
witam. Leszek mnie sie wydaje ze w elegantach nie było przerywacza o ktorym myslisz.Jest tam zaplon elektroniczny.Wiec nie pisz głupot. Dlaczego myslisz ze zaplon jest przestawiony??? Jak nikt nic nie ruszał i wszystko sie trzyma to zapłon jest ok tzn dobrze ustawiony. Cos zes pisał o trzech sekundach akumulator masz slaby???
Miałem na myśli takie rozwiązania jak w elegantach. Zapłon elektroniczny z regulatorami. Fakt, to może pomóc. Niestety nie odniosę się do w/w artykułu, bo nie mogę go otworzyć. I koszt takiego przeniesienia z eleganta na pewno nie będzie z 50 PLN, wątpię, by się zmieścić w 150. No chyba, żeby tak jak wcześniej pisałem pokombinować z odzysku. Może to...
Ćwiczyłem także elektroniczny zapłon. Mianowicie przy odkręcaniu rozrządu ukruszył mi się jeden z "dzyndzelków" znajdujących się na kole pasowym od strony rozrządu i za colere nie miałem iskry!!!! W elegantach muszą być 3!!! To do nich jest ten plastikowy czujnik. W starszych maluchach był tylko jeden!!!
Mikroprocesor w maluszku??? nic takiego nie ma, to co mają eleganty to po prostu elektroniczny zapłon, czujnik podciśnienia ma tylko jedno zadanie: tzw. cut-off czyli odciecie doplywu paliwa(elektrodysza) podczas hamowania silnikiem (duże podcisnienie w kanale dolotowym). Jedynym sposobem na przyspieszenie kąta zaplonu to rozwiercić otwory w blaszce...
Witam. O ile mi wiadomo to w Elegantach były już montowane elektroniczne zapłony fabrycznie więc jeżeli założysz drugi moduł to nic to nie zmieni. Co do odpalania na przycisk to oczywiście jest taka możliwość i spotkałem się z czymś takim i chyba nawet było to również montowane seryjnie to niektórych modeli 126p
Siema wszystkim. mam maluszka eleganta z 96r(elektroniczny zapłon) i czasami jak postoi 1 dzien to nie chce palic, wogule nie zaskakuje tak jak by cos z zapłonem, jezeli chodzi o zawory to na 100% ok. Sprawdzilem zapłon lampą i jest na 2 kresde od góry(czy nie powinien być na 1 od góry) i ile powino być w stopniach 10? a jezeli jest zle ustawiony to...
W komorze silnika oczywiście szedł po ścianie grodziowej, ale przewód ten służył jako zasilanie aparatu zapłonowego po stacyjce i bezpieczniku i z tego co pamiętam był poprowadzony pod podłogą, na zewnątrz. Wtedy zakodowałem, że prawdopodobnie chodziło o to, że może się nagrzewać to jest umieszczony pod podłogą, aby miał dobre chłodzenie, a nie wraz...
Witam. Nie wiem czy Ci pomogę ale ja mam ogara 205 którego przerobiłem na zapłon z cewką od mz (albo ts) 250. Pali ładnie o ile jest akumulator dobrze naładowany wiec u ciebie może tez cos z nim nie tak. P.S. Możesz spróbować założyć takie cewki ( moja ma opór 1.8 ohma a elektroniczny zapłon to bym wzią z maluszka eleganta albo poloneza tylko nie wiem...
Tylko jeden problem (to było dawno). Z tego co pamiętam silnik 600 ma inne kąty wyprzedzenia zapłonu a elektroniczny zapłon od 650, sterowany obrotami i podciśnieniem może pogorszyć pracę silnika. Jeszcze proponuję rozejrzeć się za dodatkiem do benzyny dla starych samochodów wymagających benzyny ołowiowej. Może gdzieś jeszcze coś takiego jest dostępne.
Za mało danych... A nie można wykorzystać zbiornika od malucha z jego czujnikiem i wskaźnikiem, a nawet całą deską? - to o paliwie. Napięcie to "pikuś", mierzy Kolega do masy i do punktu ZA stacyjką, na wyjściu na zaplon; za stacyjką by nie mierzyć całe dnie a tylko gdy jedziemy - to o voltach. Co do obrotomierza - ważne jaki jest system zapłonu: rozdzielaczowy,...
Podpinam to pod cewkę tzn. przed cewkę idą tam 2 przewody jeden masa drugi sygnał, wskazówka tylko na chwile się unosi o ten milimetr ale później jest już w swoim normalnym położeniu , teoretycznie jak mu daje gaz na polowe i go trzymam powinno wzrosnąć a ty nic się nie dzieje. Napisze jeszcze ze to elegant z elektronicznym zapłonem . i mam takie pytanie...
Witam !! Chcialem w swoim maluszku zrobic elektroniczny przerywacz do zapłonu tzn...na kole pasowym bedzie znajdował się magnes i co kazdy obrót bedzie on zwierał kontaktron ( chyba tak jest to zrobione w elegantach) czyli 1 impuls = 1 obrót. Mam pytanko czy taki kontaktron i magnes bedzie wstanie zadzialac przy kazdym obrocie silnika nawet przy 5 tys...
Witam! Posiadam maluszka eleganta 1996r z elektronicznym zapłonem. Mój problem polega na tym, że na IV biegu nie mogę jechać więcej niż 60/70 km/h. Na niskich obrotach IV biegu wszystko jest ok. Przy 70 km/h auto zaczyna wariować. Wygląda to następująco: zaczyna bardzo szarpać, nie reaguje na pedał gazu, a gdy go(pedał) trzymam przy podłodze to gaśnie...
Witam mam maluszka z elektronicznym zapłonem i nieszczęsną dziurę w gazie jak jest zimny to strasznie ciężko zbiera się na obroty jak ciepły to mniej ale i tak nie jest to idealne przejście. Co z tym zrobić bo to trochę niebezpieczne na krzyżówce chce ruszyć szybciej a jego dławi...
Napisz, w którym miejscu w tym aucie jest przerywacz! OBOWIĄZKOWO! Mea culpa, nie docztałem że to "EL" z zapłonem elektronicznym, GucioLs skoro wszystko przekładałeś i nadla nie działa to coś dziwne jest, moduł zapłonowy też podmieniałeś ? Poniżej masz schemat zapłonu, pomierz wszystko na spokojnie. http://obrazki.elektroda.pl/9300678400_1...
Tak to elegant lecz on nie ma zapłonu elektronicznego ma normalny aparat zapłonowy i kondensator tak jak te starsze Fiaty!!!! A co do odkręcania tej śruby zardzewiałej to wiadomo że taką odkręcałem i to nieraz ale jak widzisz ta świeca nie ma nagaru na gwincie tak jak zardzewiała śruba ma rdze na gwincie tylko ma na elektrodzie bocznej i środkowej i...
w maluchu jest aparat zapł z przerywaczem, nie ważne czy 2 przewody idą z cewki czy z kopułki aparatu, jak z cewki to dekiel na aparacie jest płaski, odnośnie zapłonu to klucz 13, próbówka, ustawiasz znaki na kole pasowym żeby zgadzał sie ze znakami na deklu, próbówka do masy i takiej małej śrubki na aparacie, luzujesz mocowanie i pokręcasz, jak próbówka...
Pompę paliwa wymieniłem jako pierwszą na inną(nic to nie zmieniło). Co do wody w paliwie to nie ma takiej możliwości bo benzyna jest prosto ze stacji wczoraj tankowana a paliwo idzie prosto z kanistra. Pływak sprawdzałem podczas czyszczenia gaźnika, nie jest dziurawy. Aparatu zapłonowego nie ma bo to jest silnik z eleganta(zapłon elektroniczny). Luzy...
Walnąłem literówkę. Mea culpa. Urządzenia nazywa się MEGASQUIRT i służy do sterowania silników z wtryskiem. Jak chcesz stosować dwa czujniki z maluch (rozumiem, że chodzi o czujnik z eleganta), przestawione względem siebie o 180 stopni, to musisz zastosować dwa niezależne układy zapłonowe. Czyli dochodzą ci podwójne regulacje i podwójne kłopoty... Już...
Witam mam takie problem: Wczoraj jak odpalielm a było max -5'C to wszystko chodziło normalnie. Natomiast kiedy wyszedlem z rpacy o 23:00 i odpalielm na podciagnietym ssaniu to odplalil bez problemu tak jak zawsze natomiast wtedy bylo -15'C noi wyjechalem dalej na ssaniu i jade ledwo jedzie nie chce sie wkrecac na obr to normalka pojezdzielm tak z 30...
Obrotomierz + woltomierz z termometrem + wakuometr, wszystko polska Mera. Obrotomierz okragly Lumel. Aha, jezeli to robi jakas roznice (a pewnie robi), mam zamiar zamontowac uklad zaplonowy z Eleganta, ten elektroniczny.
A moze by tak bez bawienia sie zastosowac elektroniczna regulacje zaplonu wytargana ze szrotu z jakiegos rozwalonego eleganta tyklo trzeba wtedy wytargac tez kolo napedu alternatora by dzialal czujnik
Proszę o pomoc w wyborze kotła gazowego. Mam mieszkanie 37m2 kawalerkę i moj 14-letni kocioł C&M Nectra Ecco wyzionął ducha (prawdopodobnie sterowanie-elektronika). Chcę kupić kocioł dwu funkcyjny z zamkniętą komorną spalania standard (nie kondensacyjny) a mieszkam na parterze w 4 piętrowym bloku. Planuje kupić coś ekonomicznego ale solidnego. Nie potrzebuje...
Podpinam się z pytaniem pod temat - mam mieszkanie 37m2 kawalerkę i moj 14-letni kocioł C&M Nectra Ecco wyzionął ducha (sterowanie-elektronika). Chcę kupić kocioł dwu funkcyjny z zamkniętą komorną spalania standard (nie kondensacyjny). Planuje kupić coś ekonomicznego ale solidnego. Nie potrzebuje zasobnika. Odległość od pieca do wszystkich baterii -...
zaplon elektroniczny zaplon elektroniczny zaplon zaplon elektroniczny
głośnik creative inspire t3100 centralny zamek bloker swiatla diodowe
panasonic nvj35 bosch indego serwis
Audi A3 8L - Kod błędu 18062: Przyczyny i Rozwiązania Epson Stylus DX4000 - Migające diody, przyczyny i rozwiązania