Można ustawić kąt wyprzedzenia przy zaplonie elektronicznym? Jeśli tak, to w jaki sposób?
w cc 700 niema aparatu ani urzadzen z nim zwiazanzch zaplon jest na module elektronicznym i moim zdaniem to jego sprawka taki jak w maluchach elegantach
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
A moze by tak bez bawienia sie zastosowac elektroniczna regulacje zaplonu wytargana ze szrotu z jakiegos rozwalonego eleganta tyklo trzeba wtedy wytargac tez kolo napedu alternatora by dzialal czujnik
dzieki za podpowiedz, czyli ze mode wstawic wyłacznik na kablu co idzie do cewki noto spoko, a co to sa za wylaczniki czy to mozna kupis w sklepie motoryzacyjnym. A jak bym chciał zrobic odciecie czujnika polozenia walu to bym musial przeciac te kable i pociagnac dodatkowe do włacznika w kabinie, czy to jest obojetne jakiej długosci jest ten przewód....
ale czekaj o ile dobrze mi wiadomo to chyba, elektroniczne zapłony zostały montowane dopiero w Fiatach 126p Elegant tak ?
Przede wszystkim sprawdź ile masz ząbków na kole pasowym- mają być 3.P
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Za mało danych... A nie można wykorzystać zbiornika od malucha z jego czujnikiem i wskaźnikiem, a nawet całą deską? - to o paliwie. Napięcie to "pikuś", mierzy Kolega do masy i do punktu ZA stacyjką, na wyjściu na zaplon; za stacyjką by nie mierzyć całe dnie a tylko gdy jedziemy - to o voltach. Co do obrotomierza - ważne jaki jest system zapłonu: rozdzielaczowy,...
Ok. przyznaje sie, że nie czytałem tego postu. Jednak ma to coś-niecoś wspólnego, ponieważ rzeczywiście może się tak dziać przez zapłon, ale NIE w TYM modelu. To ELEGANT z ELEKTRONICZNYM zapłonem. Ja dalej przystaje przy uszczelce!!
Można też przecież poszukać na auto złomach elektronicznego zapłonu z eleganta, wszystko będzie wtedy pasować i układ nie będzie wymagał zbyt dużych regulacji. Do zainstalowania takiego układu zapłonowego potrzebne były by: moduł zapłonowy, czujnik położenia wału korbowego, koło pasowe silnika (to z zębami dla czujnika położenia wału), czujnik podciśnienia...
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
Jeśli chodzi o paliwo to mam założone większe dysze 125 paliwa, a zapłon to jak ustawić skoro mam eleganta na elektronicznym zapłonie? Na starym silniku tego nie było dopiero po kapitalnym remoncie i planowaniu głowicy o 2 mm pojawiły się stuki.
J tez miałem taki problem i wszyscy wytezali muzgi nad rooznymi zeczami. Wez sprawdz zapłon ja miałem tak samo ze palił moj elegant nagle zgas i koniec pojechałem do znajomego i okazało sie ze jednej srubki nie ma w aparacie zapłonowym. sprawdz koniecznie moj problem ktory był poruszany na forum ! dropek177 jezeli jest to elegant to nieposiada on aparatu...
Mikroprocesor w maluszku??? nic takiego nie ma, to co mają eleganty to po prostu elektroniczny zapłon, czujnik podciśnienia ma tylko jedno zadanie: tzw. cut-off czyli odciecie doplywu paliwa(elektrodysza) podczas hamowania silnikiem (duże podcisnienie w kanale dolotowym). Jedynym sposobem na przyspieszenie kąta zaplonu to rozwiercić otwory w blaszce...
Miałem na myśli takie rozwiązania jak w elegantach. Zapłon elektroniczny z regulatorami. Fakt, to może pomóc. Niestety nie odniosę się do w/w artykułu, bo nie mogę go otworzyć. I koszt takiego przeniesienia z eleganta na pewno nie będzie z 50 PLN, wątpię, by się zmieścić w 150. No chyba, żeby tak jak wcześniej pisałem pokombinować z odzysku. Może to...
witam. Leszek mnie sie wydaje ze w elegantach nie było przerywacza o ktorym myslisz.Jest tam zaplon elektroniczny.Wiec nie pisz głupot. Dlaczego myslisz ze zaplon jest przestawiony??? Jak nikt nic nie ruszał i wszystko sie trzyma to zapłon jest ok tzn dobrze ustawiony. Cos zes pisał o trzech sekundach akumulator masz slaby???
Witam Gdyby nie był konieczny czujnik podciśnienia to by go nie montowano.Na pewno zmienia się kąt zapłonu co można sprawdzić lampą stroboskopową.Miałem ( moje początki motoryzacji zaczynały się od Malucha)i przerabiałem w swoim Maluchu zapłon tradycyjny na elektroniczny z Eleganta,i sprawował się bardzo dobrze.Uszkodzeniu ulegał jedynie przewód zasilający...
W komorze silnika oczywiście szedł po ścianie grodziowej, ale przewód ten służył jako zasilanie aparatu zapłonowego po stacyjce i bezpieczniku i z tego co pamiętam był poprowadzony pod podłogą, na zewnątrz. Wtedy zakodowałem, że prawdopodobnie chodziło o to, że może się nagrzewać to jest umieszczony pod podłogą, aby miał dobre chłodzenie, a nie wraz...
Witam. O ile mi wiadomo to w Elegantach były już montowane elektroniczne zapłony fabrycznie więc jeżeli założysz drugi moduł to nic to nie zmieni. Co do odpalania na przycisk to oczywiście jest taka możliwość i spotkałem się z czymś takim i chyba nawet było to również montowane seryjnie to niektórych modeli 126p
Dlatego bardziej niezawodny był moduł, czujniki koło wału od eleganta. Wtedy masz zapłon dokładnie z wału (bez luzów po drodze) oraz lepszą iskrę bo to nie platynki a elektroniczny przerywacz.
Witam. Nie wiem czy Ci pomogę ale ja mam ogara 205 którego przerobiłem na zapłon z cewką od mz (albo ts) 250. Pali ładnie o ile jest akumulator dobrze naładowany wiec u ciebie może tez cos z nim nie tak. P.S. Możesz spróbować założyć takie cewki ( moja ma opór 1.8 ohma a elektroniczny zapłon to bym wzią z maluszka eleganta albo poloneza tylko nie wiem...
Podpinam to pod cewkę tzn. przed cewkę idą tam 2 przewody jeden masa drugi sygnał, wskazówka tylko na chwile się unosi o ten milimetr ale później jest już w swoim normalnym położeniu , teoretycznie jak mu daje gaz na polowe i go trzymam powinno wzrosnąć a ty nic się nie dzieje. Napisze jeszcze ze to elegant z elektronicznym zapłonem . i mam takie pytanie...
Siema wszystkim. mam maluszka eleganta z 96r(elektroniczny zapłon) i czasami jak postoi 1 dzien to nie chce palic, wogule nie zaskakuje tak jak by cos z zapłonem, jezeli chodzi o zawory to na 100% ok. Sprawdzilem zapłon lampą i jest na 2 kresde od góry(czy nie powinien być na 1 od góry) i ile powino być w stopniach 10? a jezeli jest zle ustawiony to...
Ćwiczyłem także elektroniczny zapłon. Mianowicie przy odkręcaniu rozrządu ukruszył mi się jeden z "dzyndzelków" znajdujących się na kole pasowym od strony rozrządu i za colere nie miałem iskry!!!! W elegantach muszą być 3!!! To do nich jest ten plastikowy czujnik. W starszych maluchach był tylko jeden!!!
Obrotomierz + woltomierz z termometrem + wakuometr, wszystko polska Mera. Obrotomierz okragly Lumel. Aha, jezeli to robi jakas roznice (a pewnie robi), mam zamiar zamontowac uklad zaplonowy z Eleganta, ten elektroniczny.
Pompę paliwa wymieniłem jako pierwszą na inną(nic to nie zmieniło). Co do wody w paliwie to nie ma takiej możliwości bo benzyna jest prosto ze stacji wczoraj tankowana a paliwo idzie prosto z kanistra. Pływak sprawdzałem podczas czyszczenia gaźnika, nie jest dziurawy. Aparatu zapłonowego nie ma bo to jest silnik z eleganta(zapłon elektroniczny). Luzy...
Tak to elegant lecz on nie ma zapłonu elektronicznego ma normalny aparat zapłonowy i kondensator tak jak te starsze Fiaty!!!! A co do odkręcania tej śruby zardzewiałej to wiadomo że taką odkręcałem i to nieraz ale jak widzisz ta świeca nie ma nagaru na gwincie tak jak zardzewiała śruba ma rdze na gwincie tylko ma na elektrodzie bocznej i środkowej i...
Witam mam takie problem: Wczoraj jak odpalielm a było max -5'C to wszystko chodziło normalnie. Natomiast kiedy wyszedlem z rpacy o 23:00 i odpalielm na podciagnietym ssaniu to odplalil bez problemu tak jak zawsze natomiast wtedy bylo -15'C noi wyjechalem dalej na ssaniu i jade ledwo jedzie nie chce sie wkrecac na obr to normalka pojezdzielm tak z 30...
Witam !! Chcialem w swoim maluszku zrobic elektroniczny przerywacz do zapłonu tzn...na kole pasowym bedzie znajdował się magnes i co kazdy obrót bedzie on zwierał kontaktron ( chyba tak jest to zrobione w elegantach) czyli 1 impuls = 1 obrót. Mam pytanko czy taki kontaktron i magnes bedzie wstanie zadzialac przy kazdym obrocie silnika nawet przy 5 tys...
w maluchu jest aparat zapł z przerywaczem, nie ważne czy 2 przewody idą z cewki czy z kopułki aparatu, jak z cewki to dekiel na aparacie jest płaski, odnośnie zapłonu to klucz 13, próbówka, ustawiasz znaki na kole pasowym żeby zgadzał sie ze znakami na deklu, próbówka do masy i takiej małej śrubki na aparacie, luzujesz mocowanie i pokręcasz, jak próbówka...
zaplon elektroniczny zaplon elektroniczny zaplon zaplon elektroniczny
pomiar płyty laptopa czujnik temperatury chłodziarki ariston miernik cęgowy brymen
Aparat Samsung WB600 wyłącza się przy maksymalnym zoomie Ferguson Ariva Combo 150 - Komunikat ASH i jego rozwiązanie