czy mozna w jakis sposob regolowac elektroniczny zapłon w 126p EL ????
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Regulacja zapłonu - fiat 126 zapłon elektroniczny
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
jaki przerywacz i jaka przerwa???!!!!! tam jest elektroniczny zapłon!!!!!! Gdzie ???? <szok> 1,6 GLE to pełny gaźnikowiec jeśli o to koledze chodzi. Zapłon jesli mozna go nazwać elektroniczny bo z modułu. ale i tak rozdziela go kopułka.
oczywiście dokładna regulacja jak jest elektroniczny zapłon to konieczność ale przy stałym składzie gazu a jak ci lata charakterystyka spalania gazu to co zrobić ? gazownia to złodzieje jakich mało , mierniki na pomiarze długoterminowym nie da się oszukać jak robi pomiar kto inny niż sam PGING
Moduł jest na 99,9% sprawny. Ma piny 1, 15, 31 i G z czego G i 31 w instalacji skody są zwarte i idą do impulsatora. Silnik odpala na nim ale chodzi bardzo nie równo, czasem traci iskrę, tak przypuszczam (chodzi nagle robi takie buuuu i znowu chodzi). Jest bardzo niespokojny, natomiast minimalne pociągnięcie za manetkę gazu wiąże się z natychmiastowym...
Trzeba wyregulować potencjometrem w module - opisywane na forum niestety regulacja nic nie pomaga najwyżej wcale nie ma iskry...
jakby zapłon był źle ustawiony to zużycie paliwa byłoby większe , ten silnik ma wpełni elektroniczny układ zapłonowy z czunikiem na kole zamachowym , o jakie kabelki chodzi :?: ja nie słyszałem o regulacji zapłonu w układzie , Zgadza się jest regulacja zaplonu,mam fieste 1.1i 1990 http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/vie...
Witam Gdyby nie był konieczny czujnik podciśnienia to by go nie montowano.Na pewno zmienia się kąt zapłonu co można sprawdzić lampą stroboskopową.Miałem ( moje początki motoryzacji zaczynały się od Malucha)i przerabiałem w swoim Maluchu zapłon tradycyjny na elektroniczny z Eleganta,i sprawował się bardzo dobrze.Uszkodzeniu ulegał jedynie przewód zasilający...
ANE TECHNICZE wg. opisu producenta - silnik dwusuwowy chłodzony powietrzem (chromowany cylinder) - moc 4,5kW 5,3kM - pojemność skokowa 43cm - zapłon elektroniczny - rozruch ręczny linka - max obroty ostrza 8000 obr/min - płynna regulacja obrotów z blokadą - automatyczne sprzęgło odśrodkowe - waga 4 kg Co do wagi to absolutne minimum rama, 4 koła, silnik...
W sumie jak dasz ten czujnik 30 czy 40 stopni wcześniej to też źle nie będzie. Nie powinno być źle tak jest to rozwiązane fabrycznie w wielu silnikach. Jeden czujnik (najczęściej Halla) w aparacie zapłonowym ustawiony na maksymalny kąt wyprzedzenia i regulacja punktu zapłonu ze sterownika. I z rozruchem też nie ma problemów. Więc jest to jak najbardziej...
a sprawdziłeś już te uszczelkę??!! poczekaj na opinię kilku ludzi Dodano po 5 jeszcze może być iskra za wcześnie, ale to zapłon elektroniczny pozostaje sonda lambda(ale o tym może powie ktoś mądrzejszy ode mnie) i czujnik położenia wału może być luźny
Tarcza z nacięciem/przecięciem na długość około 8÷10 mm na brzegu (w kierunku środka) i transoptor szczelinowy, to będzie najlepsze rozwiązanie. W ten sposób zbudowałem w latach 80-tych cyfrowe urządzenie zapłonowe do samochodu Dacia 1310p, analogiczne do stosowanych w obecnych samochodach. W tamtych czasach był to hit, gdyż wszystko jeżdziło na klasyczych...
Witam kupiłem taki silniczek z mini crossa ale jest z nim problem ma strasznie małą iskre i trzeba pożądnie za sznurek z rozrusznika pociągnąć żeby sie pokazała zapłon elektroniczny czy jest jakiś patent na to np. odległość cewki od koła magnesowego?,czy coś innego swiece zmieniałem już nie raz i to samo co to może być??
Nastawę mocy kotła przeprowadza instalator lub serwis w zależności od potrzeb, Krótko mówiąc KAŻDY kocioł nastawia się mocą do konkretnego miejsca. Na Twoje potrzeby należy ustawić około 5-6 kW - przyjmuję, że strych nie jest docieplony. Zatem proponuję minimax. Powinien Cię zadowolić Zalety użytkowo – techniczne: * elektroniczny zapłon z jonizacyjną...
Witaj! Polonez nie pali. To za mało. Podaj jaki masz aparat zapłonowy. Tradycyjny to znaczy z typowym przerywaczem czy elektroniczny. Jeśli z przerywaczem to oczyść styki przerywacza ustaw przerwę na o.4/ Zapłon możesz sprawdzić kręcąc wałem tak by znaki obudowa wału /dekiel/ i koło pasowe pokrywało się w okolicy pierwszej kresce. Przerywacz ma być...
a czy ktoś widział dwusuwowy silnik rakietowy umieszczony w kotle gazowym: to kocioł pulsacyjny firmy AUER zwany przez nas pulsatorem Dodano po 3 teraz odrobina informacji na temat Pulsatora: KOCIOŁ KONDENSACYJNY NA SPALANIE PULSACYJNE MARKI AUER Kocioł Pulsacyjny marki AUER to przełomowe urządzenie chronione patentem. Jest to gazowy kocioł kondensacyjny...
No tak - ale niezależnie od tego co piszecie, Trabant w dwusuwie ma 26 koni, a nie 50 jak w sei czy matizie - a to jest wg mnie jednak zawrotna różnica! Auto jest na gaźniku, ale czy da się to tak wszystko pozapinać, skoro w Trabancie jedyna elektronika to elektroniczny zapłon (zamontowałem go dla świętego spokoju - bo platynki dawały mi w kość). Myślę...
Nie traktuj tego osobiście ale temat Cię przerasta. Musisz najpierw mieć pełne dane o zastosowanym module zapłonowym i komplet informacji brać z niego, a poza tym regulacja wyprzedzenia zapłonu musi się odbywać automatycznie na podstawie prędlości obrotowej wału, ale to za mało. Wpływ ma również stopień otwarcia przepustnicy, zresztą zagadnienie jest...
Cena, jaką podał magir to coś koło tego. Należałoby wyczyścić palnik (umyć go w wodzie). Do tego płukanie wymiennika od wewnątrz. Regulacja raczej nie powinna być potrzebna
Proszę o pomoc. Maluch ELX ma zapłon elektroniczny. Czasami przy zimnym silniku mocno strzeli przy zapalaniu. Strzela chyba w tłumik. Jak zapali pracuje prawidłowo z małym wyjątkiem. Sporadycznie jak jadę na wysokich obrotach i zdejmę nogę z gazu a potem dodam gazu to strzela w tłumik. Jaka diagnoza? Myślę że trzeba skorygować zapłon gdyż coś się rozstroiło....
Witam Nie bardzo wiem czy w dobrym dziale to zamieszczam ,ale nie znalazłem działu poświęconego zagadnieniu hydrauliki przemysłowej. Na załączonych fotkach przedstawiam elektrozawór hydrauliczny(samą głowice z elektromagnesem)elektrozawór pochodzi od piaskarki (ECON) ,regulacji prędkości hydromotoru rozrzutnika piasku,soli. Jak wykonać sterowanie takiego...
Samochod Seat Ibiza (1990) posiada regulacje nadmuchu powietrza w trzech pozycjach 1-wylacznik 2-wolne obroty silnika 3-szybkie obroty silnika, chcialbym poddac to modernizacja by poprzez np. dodatkowy potencjometr byl regulowany nadmuch plynie a nie jak w fabrycznie przeskokiem (mocno - lekko). Problem polega na tym ze nie wiem jakiego potencjometra...
Witam. Jestem posiadaczem następującego silnika jak na zdjęciu. Prawdopodobnie jest to silnik elektryczny prądu zmiennego synchroniczny. Chciałbym ciągle lub skokowo zmieniać obroty takiego silnika w pewnym zakresie.Nasuwają mi się następujące sposoby regulacji. -zmiana napięcia zasilającego poprzez np dzielnik napięcia (spadek momentu powodujący przy...
Witam. Wszystko określam w prostych chłopskich słowach. Proszę nie krzyczeć odnośnie fachowych terminów a uświadomić dlaczego źle napisałem. Problem polega następująco. Potrzebuję wykonać urządzenie które będzie przetwarzało natęrzenie prądu ze źródła, na odbiornik w stosunku 1:1 a w przypadku wzrostu ciśnienia na czujniku zewnętrznym miało by to natężenie...
Witam bardzo prosiłbym o pomoc jak zmniejszyć obroty silnika ? Robię drzwiczki automatycznie otwierane do góry i chcę by otwieranie było dokładniejsze . https://obrazki.elektroda.pl/4533386700_...
Witam, poszukuję urządzenia (gotowego) które spełniało by funkcję "powolnego zrostu napięcia". Dokładnie chodzi o samochód elektryczny dla dzieci (taki w którym dziecko wsiada do środka). W moim samochodzie (a raczej mojego dziecka) pedał gazu jest zero, jedynkowy - rozłącza albo załącza obwód. Efekt jest taki że jak akumulator jest naładowany to ruszanie...
Ma ktoś może jakiś sęsowny schemat na urzadzenie które by mi sterowało automatycznie elektrozaworem biorąc pod uwage obroty silnika? Dokładnie chodzi mi o coś takiego co by se samo szukało takiego napiecia (czyli takiej pozycji zaworu) przy którym silnik w samochodzie miałby 1200 - 1500 obrotów. Bo mam w tej chwili zwykłem manualne sterowanie przez...
Witam Mam silnik ze szlifierki kątowej, moc 650W. Chciał bym dobrać potencjometr do płynnej regulacji prędkości obrotowej tego silnika. Jaka powinna być jego rezystancja i moc? Pozdrawiam JarGol
Potrzebuje informacji na temat tego właśnie wtrysku mechanicznego. Mam escorta własnie z tym systemem i niewiem czy zapłon ustawia sie ręczni czy jest on regulowany samoczynnie przez sterownik. Z góry Dziękuje.
Witam. Szukam informacji na temat zasady dzialania reglera, co reguluje i jak? Ponadto jezeli ktos ma schemat takiego ustrojstwa, to chetnie zbuduje. Pozrawiam.
Obok koła zamachowego na wsporniku jest zabudowany czujnik prędkości obrotowej.Popuść śruby i nieznacznie reguluj nim zarówno do dołu jak i do góry aby uzyskać dobrą pracę silnika.Między czujnikiem a kołem musi być odpowiednia szczelina. Dodano po 4 Dokonaj jeszcze właściwej regulacji gażnika bo może się okazać że gażnik przygotowuje niewłaściwy stosunek...
0351Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie......... chyba. O ile nie pomyliłem. Napisz dlaczego myślisz że ECU ok ? - bo tam najczęściej jest problem. Problem pojawia się od razu po odpaleniu czy dopiero po przejechaniu jakiegoś kawałka ?
Kopci na niebiesko czy na czarno? Zapłon regulowany z aparatu czy elektroniczny?
Ja sie troche tluklem tymi MZ-kami i mam doswiadczenie ze lepiej mi chodzily te starsze modele z tradycyjnym przerywaczem(ile razy iskry szukalem:))) ETZ to nie japoniec, da sie tak ustawic wyprzedzenie zaplonu ze bedzie smigala bardzo dobrze w uzytecznym zakresie obrotow,Powiem ci ze jak chcesz nia jezdzic to szkoda zachodu, jak planujesz wydatki lepiej...
djbully - dobre pytanie, też chciałbym wiedzieć jak musiałaby wyglądać mapa kąta wyprzedzenia zapłonu dla ETZ250. Istnieją modele nowsze niż mój, które mają zapłon elektroniczny. Ciekaw jestem czy oryginalny moduł elektroniczny pozwala na regulację kąta zapłonu?
Niestety rzeczony temat nie został pozytywnie rozwiązany. Mało jest tam informacji przydatnych djxjano. Choć kto wie? Przydałoby się więcej wiedzy o silniku. Zdjęcia. Może jakaś dokumentacja. Coś mi się nie zgadza. W temacie z linku autor pisał o pojemności 50 ccm. Tutaj djxjano pisze o 3.6kW mocy. Może to różne silniki. Nie wiadomo jaki zapłon ma silnik...
Witam Kolego Daro122 zapomniałeś o istotnym elemencie regulacji a mianowicie o wyjęciu zaworka bo bez tej operacji taka metoda ustawiania zapłonu nie zda egzaminu, otwarcie listwy na Maksa też przekłamuje ustawienie . Tak na marginesie to ta metoda jest praktykowana przez starych wyjadaczy i pomimo że mają na stanie elektroniczne urządzenia to pierwsza...
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Mitsurugi tam raczej nie ma termopary. To jest model z zapłonem elektronicznym. Djfurio - regulacja mikroprzełącznika, choć jak do tej pory było dobrze to regulacja może pomoc krótkotrwale. Problem może znajdować się w bloku wodnym. W membranie.
Da się regulować skokowo-po prostu mostkować styki przełącznika podciśnieniowego.To ten co dochodzi do niego wężyk z podstawy gaźnika.Jeżeli chodzi o regulację w zakresie liniowym to kiepsko to widzę,może układ opóźniający kluczowanie cewki-moduł pozostaje bez zmian
A oto mój stoboskop, Dwa palniki , ( grubsze ogonki, moc błysku 750W) połączone szeregowo , w obudowie halogenowej owalnej 500W, sterownik zdalny na kablu, sterownaie elektroniczne ( regulacja kąta zapłonu palnika ), regulacja częśtotliwości błysku , mocy błysku , ręczne wyzwalamnie błysku, nic sie nie grzeje , tylko palniki, Pozdrawiam
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Kod 42 to brak elektronicznej regulacji zapłonu. Winny zazwyczaj jest moduł, sprawdź czy masz oryginalny. Jezeli masz podróbkę, np APE, Echlin itp. to szukaj oryginału.
Witam ! Regulacja tego zaworu to było własnie to czego potrzebował mój JUNKERS Jeszcze raz wielkie dzieki za poradę ! POZDRAWIAM Piotr
Moja mama ma junkersa WRP 11B z zapłonem elektronicznym bateryjnym od początku słabo grzeje brak wrzątku , piecyk jest na gwarancji ,servis men twierdzi ,że ta regulacja jest płatna ok 80 zł mama jest emerytką dlaniej to kupa forsy . Mam mieszane uczucia co do piecyka ,a może co do service
1) Czy ω jest stała? Jeśli tak, jakiego jest rzędu? Jeśli nie, w jakim się będzie zmieniać zakresie? 2) Jakich danych potrzebuje ten generator, czyli jakie wyjścia ma mieć nasz układ? Masz tu jakiś pomysł? 3) Czy to ma być układ specjalizowany, czy na mikrokontrolerze? 4) Czy układ jest tylko czysto teoretyczny, czy może ma być uruchomiony i działać?...
Kolego! Weź i jedź do mechanika który to robił, niech wyreguluje poziom na pływaku, jak Kolega Motul77 pisze, ale też skład mieszanki śrubkami; ogólnie - regulacja. Zapłon będzie dobry, bo przedtem szedł dobrze! A w ogóle, jak on (ten mechanik) dał Tobie auto "do ręki" nie wyregulowane?
Dokładnie takiej z elektroniczną regulacją kąta.
Te dwa układy, które podałeś w zasadzie zmieniają w układzie zapłonowym tyle ze energia iskry jest większa i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa iskrę wytworzy co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze auto będzie lepiej palić. Może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry. Wadą tych układów jest to że jako...
24 to brak impulsów przebytej drogi-nadajnik przy skrzyni,okablowanie,sterownik silnika 42 to ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu-moduł,okablowanie aparat-instalacja,drży ceweczka aparatu lub reluktor,sterownik silnika
Kod 42 oznacza "ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu',i nie odnosi się do konkretnego elementu,a do zjawiska.Okreslenie co jest powodem wymaga dalszych badań.
ustawienie zapłonu To nie motorynka , tutaj zapłon jest elektroniczny bez możliwości regulacji ( ew. tuningowy klin ).
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Prawdopodobnie masz kolego moduł który elektronicznie reguluje kąt wyprzedzenia i wtedy zapłon statyczny trzeba mocno wyprzedzić żeby ten elektroniczny miał czym regulować.Ssam kiedyś skonstruowałem coś podobnego do motocykla który miał tylko statyczną regulację zapłonu czyli kąt wyprzedzenia był stały w funkcji obrotów silnika.
Witam! Mam pytanie odnośnie zapłonu.Mam Renault Lagune 1.8 RT i chciałem troche przyspieszyć jej zapłon(tak z czystej ciekawości) by zobaczyć jaki da to efekt no i może ktoś mi powie gdzie szukać tej regulacji bo nie wiem czy przestawia się to w sposób mechaniczny (typu 3 śrubki) czy z elektronoką trzeba się pobawić.No niby proste jest cewka kopułka...
He przypomnialo mi sie jak z kumplem experymentowalismy z elektronicznym zaplonem, ktory chyba nie "nadzal" i explodowal nam tlumik srodkowy. halasu to bylo kupe. Wlasnie sprawa jest taka ze modernizacja wymaga póżniej dokladnej regulacji.
Świetlówka będzie kilka razy mrygać podczas zapłonu (tak jak kolega wyżej pisał, próby przedwczesnego startu) również na stateczniku elektronicznym, przy użyciu standardowego NIEelektronicznego zapłonnika? Co w ogóle zmienia elektroniczny statecznik? Jest on w stanie dłużej utrzymać świetlówke przy życiu? Elektroniczny statecznik nie potrzebuje dodatkowego...
Witam. Mam problem z maluchem. Dziś go kupiłem i gdy silnik jest na ssaniu, wszystko jest ok, ale gdy puszczę ssanie to silnik nie trzyma obrotów. Gość, od którego kupiłem malucha mówił, że po czyszczeniu gaźnika właśnie się to stało. Jaka moze być przyczyna? Śruba od regulacji obrotów wkręcona jest na maxa. Poza tym silnik pali na 'strzała'. Maluch...
elektroniczny zapłon zapłon elektroniczny regulacja zapłon
tłumik szmerów renault czujnik temperatury wewnętrznej sprawdzać tranzystor bipolarny
Usterka w skrzynce bezpieczników lub łączu do BSI Zbiornik paliwa Renault Kangoo 1.4 benzyna 2000 – numery OE, zamienniki, gdzie kupić