Regulacja zapłonu - fiat 126 zapłon elektroniczny A w jakim celu chcesz dokonac takiej regulacji?
Proszę mi powiedzieć - czy moduł odczyta tak zmodyfikowane koło ( podwojone ) jako podwojone obroty ? Tak. Każdą sekwencję odczyta w ten sposób jak jeden obrót wału. Czy w ogóle z takim kołem moduł zadziała ? Jak wyżej, zadziała.
opis budowy zaplonu w motorze mz: http://www.motocykle-mz.pl/articles.php?... a tutaj uklady zaplonwe w autach: http://www.bosch-prasa.pl/informacja.asp... http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/... Dodano po 7 tutaj masz schematy: http://www.republika.pl/arecki113/schema...
i zapłon elektroniczny czy platynkowy?
Strzela chyba w tłumik. Zdiagnozuj w co strzela :!: Głownie zapłon :!:
Zapewne jest w oprawie zapłon elektroniczny i dla tego szybko się zapalają.
Ja mam BU921 ale tego raczej też nie dostaniesz ale 931 możesz próbować w mofetach popatrz na napięcie i natężenie albo niech Ci w sklepie coś dobierze co ma.
Zamontuj zapłon elektroniczny ,będzie spokój z kondensatorem i przerywaczem.Wpływ na żywotność kondensatora ma tak że temperatura.
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Jeżeli jednak miałeś zapłon elektroniczny to nie uruchomisz tego na zwykłym starterze. Potrzebną są do niego dławiki. A zwykły sterownik elektroniczny do świetlówki dostaniesz w każdym markecie budowlanym, na dziale z elektryką lub w lepiej zaopatrzonych sklepach elektrycznych. Wymontuj stary i idź z nim na wzór. Sprzedawca coś dobierze.
Witam ! Może macie jakiś pomysł na zapłon elektroniczny do pompy Strażackiej PO5 może z jakiegoś samochodu co ma podwójna cewke+ modłuł zapłonowy + czujniki przymierzam się cos takiego zrobic macie pomysły i jakiejs rady piszcie z góry dziękuje Pozdrawiam Maniekvw
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Jak nie wiesz, poczytaj na forum to zrozumiesz działanie bateryjnego układu zapłonowego, zasadę działania cewki , co to jest indukcja elektromagnetyczna , jaką rolę pełni elektronika. Poznaj zasady elektrotechniki w tym układzie, zaopatrz się w miernik i może wreszcie uda ci się naprawić. A jak nie wiesz, to przekaz motor do zakładu, któryś z elementów...
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Jeśli wierzyć książce (E.Wernera) to były 2 modele S51E (zapłon elektroniczny) i S51E/4 (przerywacz i uproszczona instalacja elektryczna).
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
Jeśli to układ ze starterem, to starter nie rozwiera swoich styków i cały czas płynie prąd podgrzewający włokna na obu końcach. Po zapaleiu wykreć starter, jeśli zaświecą, to starter do wymiany... Jeśli jest to zapłon elektroniczny, to potrzebny jest scheamt lub fotka płytki dukowanej pozdrawiam
masz małą energię iskry po prostu.
Masz po prostu rozgrzebanego składaka i nie dojdziesz co to za wersja była. Jedna listwa była w SR50N, ale to była wersja najuboższa bez kierunkowskazów, z licznikiem okrągłym od s51, silnikiem 3-biegowym i przełącznikami jak z s50/kr51 i starych MZ. Rocznik 1986 to w zasadzie pierwsze wydania SR50. Była tam instalacja 6V na platynkach i 12V na elektroniku....
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Ma m pytanie odnośnie oświetlenia awaryjnego, a mianowicie chodzi mi głównie o oprawę oświetleniową z 4 świetlówkami z zapłonem na starterach i czy taka oprawa może współpracować z modułem adresowalnym do monitoringu tej oprawy, czy musi być zapłon elektroniczny.
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Teraz to sam już nie wiem. Dla pewności jeszcze raz jutro sprawdzę z tym odwrotnym podpięciem. Zastanawia mnie tylko dlaczego w takim razie na wolnych obrotach chodzi dobrze, przecież podawane tam jest napięcie. No chyba że pole magnetyczne wtedy jest jeszcze na tyle słabe że to nie ma wpływu.
Wydaje mi się, że powinno być na piecyku pokrętło regulujące przepływ wody - zasada jest prosta - mniej wody = jest ona cieplejsza. Piecyk ma określoną moc grzewczą i tylko podnosi temperaturę pomiędzy określoną ilością wody zimnej wlotowej o określoną liczbę stopni. Pzdr Bartek
Witam Kiedyś miałem CZ350 z dorobionym zapłonem elektronicznym. Zmontowałem dwa identyczne układy, na których zrobiłem 15000km bez awarii. Mam ten schemat daj znać to ci podeślę. Pozdrawiam pryz
http://marcek20.ovh.org/zaplon.html
Jakie jest bicie pierścieni ślizgowych wirnika alternatora (nie magneta!)? Czy stojan pewnie siedzi w korpusie silnika? Jak i czym mierzyłeś te 6 mm wyprzedzenia?
Nie potrzebny jest akumulator aby stosować zapłon tyrystorowy o bardzo dobrych parametrach ,właśnie pracuję nad takim układem ,narazie jeszcze nie działa ale myślę że to kwestia kilku dni .
Uszkodzenia tych dużych tranzystorów w obudowie TO220 zwykle łączy się z uszkodzeniem ścieżek zasilających...albo występującego tam swego rodzaju bezpiecznika.
Witam, wymień kabel wysokiego napięcia, uszkodzona może być też sama "fajka", silna iskra zapali mieszankę w każdym cylindrze, więc problemu nie będzie stosując inny układ zapłonowy
W świetlówkach warsztatowych (tych w obudowie z haczykiem i przewodem ze wtyczką), to albo są układy niskonapięciowe, albo jeżeli są na 230V to jest zapłon elektroniczny lub tradycyjny a jedna żyła zasilająca jest przewodu oporowego (zamiast dławika). Budowa jest identyczna jak w świetlówkach np. do opraw sufitowych. Skład to argon + pary rtęci. Szczegółowe...
Panowie, czy zapłon elektroniczny z chińczyka pasuje do KO?
Czy ten silniczek ma zapłon elektroniczny,bo nic o nim nie wiemy Widziałeś kosę z elektronicznym zapłonem?
Kolego w zależności od tego jaki masz typ silnika - starsze miały przerywacz (tzw. platynki) a nowe zapłon elektroniczny - bezobsługowy. Jeśli masz już rozebrany silnik po remoncie, to składając go, (bez względu na typ silnika) musisz zgrać znaki na zębatce wału ze znakami na wałku rozrządu. Zwykle są one dość widoczne, ale słyszałem, iż zdarzało się,...
Witam! Problem polega na tym że iskra jest ale tylko przy bardzo małych obrotach wału korbowego a przy mocniejszym kopnieciu startera nie ma jej wcale... Moduł orginalny był uszkodzony i nie było iskry wcale teraz na nowym zamienniku polskim jest iskra ale w takich warunkach jak wspomniuałem wcześniej. Szkoda że nigdzie nie można znaleść informacji...
Tak. Czujnik temperatury silnika jest podstawowym elementem inicjującym iskrę. Co tu się dzieje na tym forum....
Jakoś małe zainteresowanie... Zrobiłem schemat PCB irf będzie wygięty w stronę płytki mniej więcej tam gdzie są rezystory 15k i 47k. Przykręcę radiator do irf-a i zaleję żywicą Co o tym sądzicie
Tak, można. Wymienić kocioł na posiadający zapłon elektroniczny. Koszt około 2500,- zł. Oblicz sobie ile kosztuje gaz zużyty przez świeczkę w ciągu roku i po jakim czasie zwróci się inwestycja. 9 letni Ariston prawdopodobnie ma mniejszą sprawność niż aktualnie produkowane kotły. Szczególnie te kondensacyjne. Jeżeli kocioł oprócz świeczki nie ma innych...
Rzeczywiście interesujące. Kiedyś robiłem zapłon do JAWY 350 z mapami zapłonu na Atmelu w Bascomie i byłem bardzo zadowolony. W instrukcji Jawy napisane było aby zapłon by ustawiony od 2,8mm do 3,2mm przed GPZ tłoka. Algorytm programu procesora polegał na tym iż, czujnik mierzył prędkość obrotową wału i przekazywał sygnał do Atmela a on odpowiednio...
Witam! 555 jest specyficznym scalakiem z pogranicza analogówki/cyfrówki (ma jedno i drugie wewnątrz). Zasada podstawowa szczególnie w układach cyfrowych: do każdego scalaczka, jak najbliżej nóg zasilających kondensator bezindukcyjny (od kilkudziesięciu do kilkuset nF - typowo pcha się tam 100). Jeśli nadal bedą problemy to przedstaw schemat migacza...
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Tarcza z nacięciem/przecięciem na długość około 8÷10 mm na brzegu (w kierunku środka) i transoptor szczelinowy, to będzie najlepsze rozwiązanie. W ten sposób zbudowałem w latach 80-tych cyfrowe urządzenie zapłonowe do samochodu Dacia 1310p, analogiczne do stosowanych w obecnych samochodach. W tamtych czasach był to hit, gdyż wszystko jeżdziło na klasyczych...
Dzieki wam bardzo za podpowiedzi i pozdrawiam:D
Oj, to za daleko. Zapłon elektroniczny, znaczy bateryjny? Jak najbardziej. Kupiłem kiedyś MF--kę z przerobionym zapłonem, jednak nie używałem traktorka z tak przerobionym, bo było to nie kompletne i powróciłem do oryginału. Nie poddawaj się, to naprawdę wdzięczne maszynki.
chodzi o tego typu zapłon, a o co chodzi z tym wpływem na silnik? Będzie się grzał? Z tego co się orientuję to zadaniem modułu jest wzmocnienie iskry przede wszystkim na wolnych jak i wysokich obrotach ale czy reguluje przyspieszenie zapłonu w pewnych zakresach obrotowych silnika? - proszę o wytłumaczenie bo się zupełnie na tym nie znam. http://obrazki.elektroda.net/43_12798784...
Witam Wklejony,tylko czas i sposób przechowywania zrobił swoje,przepraszam za jakość,przeleżał w garażu 18 lat ,co mi sie udał tyle oczyściłem,ale byc może właśnie tego szukasz. SR50B4 i SR50C,mam też do SR80CE z elektrycznym rozrusznikiem,ale myślę ze te dwa bardziej cię interesują ;) http://obrazki.elektroda.net/49_11967136... [img]http://img231.imageshack.us/my.php?...
Ale tam jest zapłon elektroniczny bezstykowy. Istnieją tylko Kliny przestawiające zapłon. Dodano po 13 Ale tam jest zapłon elektroniczny bezstykowy. Istnieją tylko Kliny przestawiające zapłon.
Zapłon elektroniczny, czy nie?
To są te same silniki! Szukaj tylko w tym wypadku na gażniku. Jest tylko różnica w układach zapłonowych i rodzaju zastosowanego gażnika. W CC jest zapłon elektroniczny i gażnik Weber 32 TLF 32/250 a w Uno klasyczny układ zaplonowy lub w odmianie ES elektroniczny oraz gażnik Weber 32 ICEV 61/250 ,Weber 30/32 DTME10/12. Produkowany był do 93r. i ponownie...
Matko boska, nawet nie wiesz co to ten wtrysk, a chcesz go do Żuka zakładać. I może jeszcze zapłon na elektroniczny zmieniać... Przyjmij do wiadomości, że żeby zaaplikowac jakikolwiek ukłąd wtryskowy, to wpierw musisz mieć zapłon przerobiony na elektroniczny, bezstykowy. Coś musi generować impulsy bazowe dal potrzeb wtrysku.
Na twoim miejscu zrezygnowałbym z zapłonu bateryjnego i założył zapłon CDI. Nie wymaga on zewnętrznego źródła energii. Zapłony takie są stosowane we wszelkich skuterach i wielu motorowerach. Składa się z koła magnesowego, cewki zasilającej, cewki wyzwalającej, modułu, cewki zapłonowej. Nie trzeba wtedy akumulatora - oszczędność masy. Można próbować...
Witam,ja mam odwrotny problem,lampa którą posiadam ma zapłon elektroniczny świetlówki bez litery L , zamówiłem nowe i te przyszły właśnie z literą L czy te będą działać w mojej lampie [img-0]
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Witam. Niedawno chciałem odpalić mz po dłuższym postoju w garażu. Dodam, że nieznam dokładnie tego motocykla, gdyż jest to motor mojej dziewczyny. Zapaliła lecz po jakimś czasie zaczęła wczodzić sama na wysokie obroty. Silnik pracował nawet po wyłączeniu zapłonu. Zmieniłem linkę i sprawdziłem czy się nie zacina o kierunkowskaz. Potem rozkręciłem gaźnik...
Niebieski przewód na 16 zacisk cewki biegnie on z stacyjki z pinu 15 stacyjki , na innych cewkach jest też B+ oznaczenie . są też cewki z oznakowaniem 15 i obok B+ to nowsze cewki stosowane z zapłonem elektronicznym .
Biję się w pierś. Moja głupota. Po sprawdzeniu świec w samochodzie stwierdzam, że słabą, ale jakąś tam iskrę mają. W motocyklu wcale. Polegałem na słowach właściciela, który stale świece wymieniał. To nie moje moto, więc za wiele o jego historii nie wiem, poza tym, że przed wywrotką jeździł. Zapłon elektroniczny, więc z ustawieniem nie poszaleję. Pozostaje...
Ratuje cie kupno wiązki silnika i podpięcie 1 kabelka. Koszt ok 50zł z cewką i modułem.
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Jesteś pewien, że w tym modelu jest świeczka? Nazwa "Electronic" wzięła się stąd, że nie ma świeczki, jest elektroniczny iskrownik zasilany 2x R20 (są nowe i sprawne?). W łazience koleżanki montowałem identyczny i świeczki, czyli stałego, małego płomienia nie było. Zapłon jest elektroniczny w momencie gdy odkręci się przepływ wody. Wtedy sypie iskrami...
Witam jestem posiadaczem mz etz 250 z zwykłym zapłonem kontensator i przerywacz i chciałbym to zmienić na zapłon elektroniczny typu halla moduły schematy i wszsytko co jest potrzebne. proszę o pomoc
A jaki to model?? ma zapłon elektroniczny czy platynki?? Mam parę schematów daję je w załączniku. musisz zobaczyć który będzie ci odpowiedał bo tych simsonów było wiele wersji instalacji.
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Witam, MZ ETZ 150, 1988r. zapłon elektroniczny typ A. Opis usterki: Nie odpala, czasami strzeli w tłumik. Kąt zapłonu jest dobrze ustawiony ok. 2 mm przed GMP. Układ zapłonowy sprawdziłem według książki "Jeżdżę motocyklem MZ". Akumulator 12 V, zasilanie zespołu nadajnika 11 V (jest zasilany przez diodę i opornik z zespołu sterującego) powinno być 12...
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Jeśli masz ten oryginalny elektroniczny zapłon z modułem to da sie... no i raczej taki masz... a bez aku teraz Ci nie odpali? może ktoś tam namieszał coś
Simsony Skutery były wersje bez modułu zapłonowego. Były też fabrycznie wypuszczane o pojemności 70ccm i nawet rozrusznikiem elektrycznym. Siedemdziesiątki chyba wszystkie miały z kolei zapłon elektroniczny.
Alternator trójfazowy nie ma znaczenia w którą stronę się obraca, w przypadku prądnicy - owszem. Krzywkę przerywacza należałoby wykonać nową, ze względu na łagodny kształt progu na którym rozwierać się będą styki przerywacza w kierunku przeciwnym. Zapłon elektroniczny to zupełnie inna dyskusja. Silnik pracujący w przeciwnym kierunku będzie przekazywać...
Nie mam pojęcia jak i gdzie się przestawia zapłon elektroniczny. W takich motorach jak wsk czy komar to wiadomo ale elektroniczne ? czy tam jest wogle koło zamachowe ? Mam motor KTM 125 i chyba przestawił mi się zapłon bo sprawdzałem już wszelkie możliwości. Proszę o pomoc czy to się zmienia jakimś potencjometrem, cewką, kondensatorem... ?? Z góry dziękuję...
Zapłon na pewno nie będzie działał. Do nowego koła trzeba mieć do kompletu uzwojenia ze środka magneta i moduł zapłonowy. Cewki mogą być stare jeżeli w tym silniku też jest zapłon elektroniczny a nie na przerywaczach.
Jaki masz tam zapłon z rozdzielaczem czy bez? Nie podałeś roku produkcji, a były z cewką pojedynczą, podwójną i z zapłonem elektronicznym, może masz prolem z zaworami i stad sucha świeca?
Zapłon jest elektroniczny, ma moduł. Schematu jak na razie brak. Są jakieś zabezpieczenia na taki wypadek??
https://obrazki.elektroda.pl/3134620900_... Stare aparaty zapłonowe miały z boku śrubkę po odkręceniu której wlewało się olej do otworu celem smarowania. Do przerywacza można dołączyć moduł zapłonowy z Poloneza i będziemy mieć zapłon elektroniczny. Sprawdż czy masz jednakowe przerwy na wszystkich krzywkach.
Witam może słabo szukałem ale nic nie udało mi się znaleźć. Zamontowałem sobie w garażu lampę ze świetlówkami liniowymi . Zapłon elektroniczny . Niby działa ale po świetłówkach "biegają takie ciemne prążki szer. ok 1,5 cm . Co mam nie tak z tą lampą albo z głową i co źle zrobiłem ?
Da się regulować skokowo-po prostu mostkować styki przełącznika podciśnieniowego.To ten co dochodzi do niego wężyk z podstawy gaźnika.Jeżeli chodzi o regulację w zakresie liniowym to kiepsko to widzę,może układ opóźniający kluczowanie cewki-moduł pozostaje bez zmian
W mz był też stosowany elektroniczny zapłon bateryjny. Zresztą w tej chwili zdobyć jakiś zapłon elektroniczny, to nawet nie jest mały problem. Pozostanie ewentualnie adaptacja.
A to magneto nie robi przypadkiem za koło zamachowe? Chyba, że je zastępujesz śmigłem lub innym elementem wirującym o właściwej masie. Modułu od podkaszarki nie masz co otwierać, bo pewnie zalany żywicą. A ten z linku - jeśli się da, to też zajrzałbym do środka i sprawdził za co się płaci. Pochwal się, co to za model z tak dużym silnikiem.
witam mam maly problem z podłączeniem świetlówki UV (philipsa). cały problem poleg na tym że nigdy nie maiałem doczynienia ze świetlówkami i nie wiem jak to zrobić. Wiem tylko tyle ze potrzebny jest do tego starter i coś tam jeszcze, ale ja chciałem zrobić zapłon elektroniczny. jak ktoś może to niech zapoda jakieś schematy.
Kable się topiły bo jakiś mądry napisał kiedyś poradnik jak przemagnesować prądnicę, w poradniku tym radził by zewrzeć styki w regulatorze odpowiedzialne za przekazanie napięcia z prądnicy do akumulatora co wiązało się z sklejeniem tych styków i wtedy pozostaje tylko kable rwać bo instalacja płonie, oczywiście można to zrobić ale przy pracującym silniku...
Zapłon elektroniczny bateryjny opóźnisz bez problemu. Nawet w fabrycznych modułach było wejście na sygnał z rozrusznika, który to opóźniał zapłon o kilka stopni. W CDI może być problem... PS. OBOWIĄZKOWO uzupełnij dane o silniku - typ, model w poście i temacie!
Miałem w swoim junkersie (zapłon elektroniczny z turbinką, ale dotyczy również tych z baterią) następujący problem : świeczka zapala ale nie załącza się głowny palnik. Wyczyściłem filtry sprawdziłem ciśnienie wody w sieci i dalej nie zapala. Przed świeczką jest umocowany w uchwycie ceramicznym taki zagięty drucik od którego odchodzi jeden przewód, jak...
Devcrk - Ustawienie aparatem zapłonowym /czytaj gołym rozdzielaczem zapłonu/ przyśpiesznie lub opóżnienie zapłonu , to jakieś miraże. Motronic masz racje - ma być EZL / elektroniczny zapłon znajdujacy sie na lewym nadkolu/ 4 Zyl , ale myślę ,że kolega nie miał innego pod ręką. W 1992 r już nie było wyłącznika tremiczno czasowego wtrysku rozruchowego.
djbully - dobre pytanie, też chciałbym wiedzieć jak musiałaby wyglądać mapa kąta wyprzedzenia zapłonu dla ETZ250. Istnieją modele nowsze niż mój, które mają zapłon elektroniczny. Ciekaw jestem czy oryginalny moduł elektroniczny pozwala na regulację kąta zapłonu?
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
ten wietierok ma zapłon elektroniczny bez przerywaczy Dodano po 6 https://obrazki.elektroda.pl/6510187600_...
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Hmmm Zaintrygował mnie ten temat. Nie sądzięłem, że tyle osób się tym zajmuje. Sam myślałem na podobnym urządzniem do mojego bolidu (Wartburg 353). Myślałem o wykorzystaniu istniejącego układu zapłonowego, a dokłąniej młoteczka i kowadełka. Klasyczny układ przerywacza. W Wartburgu nie ma żadnej regulacji konta wyprzedzenia, więc można przyjąć, że młoteczki...
Pomoże ktoś?Moduł już zamówiony,i teraz nie wiem co z impulasatorem,oryginalny mi nie podejdzie,cewka z przekaźnika bedzie za duża...a taka głowiczka z magnetofonu mechanicznie idealnie by mi podpasowała-nada się?
Ale było to rozwiązanie awaryjne podobnie jak zapłon elektroniczny z Poloneza a konkretnie kabelki rozdzielacz -moduł.
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Obudowa radia CB nie posiada żadnego potencjału w stosunku do napięcia zasilającego i powinieneś zdecydowanie podłączyć obudowę do masy samochodu a zarazem oplot kabla zasilającego tzw ekran będzie tłumił zakłócenia. Proponuję zasilanie komputera w samochodzie zasilic przez dławik oraz zablokować kondensatorem do masy samochodu - to samo z alternatorem...
Problem z cewką jest tylko jeden, jeśli jest zapłon stary z przerywaczem to rezystancja pierwotna to OK. 2-3om. a jak jest jest zapłon elektroniczny to OK. 0,5oma. I można je podstawiać od innych samochodów (cewki uniwersalne np.)
Może masz zabity kranik/filtr paliwa i słabo leci po dłuższym postoju, a jak się "rozrusza" to już potem jakoś idzie? Spuchnięta uszczelka w kraniku? W jaki sposób go odpalasz jak postoi dłużej i nie chce zagadać? Czy wstrzyknięcie mu odrobiny paliwa pod filtr powietrza albo świecę pomaga? Czy masz przezroczysty przewód paliwowy i widać czy coś cieknie...
Średnio taki wieczny płomień kosztuje użytkownika około 300 złotych w skali roku dodatkowych kosztów. Niestety podczas zakupu urządzenia trzeba było przemyśleć wszystkie za i przeciw. No teraz to już nic specjalnie małym kosztem się z tym zrobić nie da moim zdaniem. Musisz to zaakceptować.... Dodano po 1 Wiecznego płomienia nie powinno się wyłączać....
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
No nie, ten kondensator to zwykły kondensator przewizakłóceniowy, ta toyota ma zapłon elektroniczny ( magnetoindukcyjny) widać wyraźnie reluktory. Ten kondensator nie ma nic do poszarpywań, należy sprawdzić górę układu zapłonowego, i czy nie przedziurawiona membrama. Coś mam problemy ze zdjęciami :cry: Skoro ma zapłon elektroniczny to jakąś elektronike...
elektroniczny zapłon elektroniczny zapłon regulacja simson zapłon elektroniczny
nawiew bezpiecznik listwa zbierająca samsung pojazd sterować przez bluetooth
Instrukcja serwisowa GDM 705 - gdzie znaleźć? Problemy z odbiorem MUX-8 na Sharp LC-40LE730E