witam....... czy w polo 2 1992 r znajduje się Elektro zawór biegu jałowego????? i czy możne on być odpowiedzialny za skok obrotów??
w pompie paliwa silnika 300D od Merca124? (silnik OM603). Z zaworu wychodza 2 przewody. Podaję prąd i faktycznie obroty rosną, przy 2A (wtedy 4V) o 300 obr./min co ciekawe wszystko jedno jaka polaryzacja. Niestety jestem cienki w elektryce samochodowej, nie wiem czy tak mozna go zasilać (nie skopci się?) i jaki prąd maksymalnie można mu dać? Wielce...
wiec tak trzeba zacząć czy masz nowszy gaźnik czy straszy nowsze były wyposażone w elektrozawór od biegu jałowego (dochodzi do gaźnika kabelek podłączony jest do elektrozaworu) bieg jałowy jest to praca silnika bez gazu czyli jak sobie stoi odpalony i pyrka tzn pracuje silnik a całe ustawianie gaźnika sprowadza sie do dwóch śrubek od biegu jałowego...
12 – wtryskiwacz paliwa 14 – chyba elektrozawór obrotów biegu jałowego Wygląda na to, że nie dostaje zasilania na: – wtryskiwacz – elektrozawór – pompę paliwa – cewkę zapłonową Zasilanie załącza czerwony przekaźnik. Proponuję sprawdzić zasilanie na obu stykach przekaźnika i ew. bezpiecznik 10A (trzeci od dołu?). Uszkodzenie...
Umyj w benzynie przepustnicę oraz elektrozawór biegu jałowego. To nieduży nakład czasu i pieniędzy w dodatku możesz to zrobić sam.
Było wcześniej. Rozkręcałeś górną część gaźnika? Tam gdzie jest komora pływakowa jest taka śrubka z dziurką. Dysza biegu jałowego. Wykręć i przedmuchaj. Jeśli nie pomoże to elektrozawór biegu jałowego sprawdź. Pozdrawiam.
Ja bym najpierw jeszcze raz zobaczył, czy klapa przepływomierza chodzi płynnie w całym zakresie, później "wyprał" w benzynie ekstrakcyjnej elektrozawór biegu jałowego, na końcu poszukał, skąd może pobierać "lewe" powietrze.
Mówisz dyszę to dlaczego gdy podam sztucznie paliwo do gardziela to silnik działa poprawnie. Chyba że myslisz o innych dyszach niż te które wprowadzają paliwo do kolektora. co to jest elektrozawór biegu jałowego.
trzeba sprawdzić elektrozawór dyszy biegu jałowego.
Witam. Co do podniesionych obrotów podczas "toczenia na luzie", to normalna rzecz. Zapobiega to zgaśnięciu silnika podczas np. hamowania [wspomaganie hamulców podciśnieniem]. Co do falowania obrotów, to 99% Elektrozawór Biegu Jałowego, potocznie zwany silnikiem krokowym. Wymienić, ewentualnie wyczyścić i powinno pomóc. Pozdrawiam. Miwhoo.
Jest logiczne wytłumaczenie dlaczego po umyciu przepustnicy benzyną wszystko wróciło do normy. Dzieje się tak dlatego że podczas pracy silnika na biegu jałowym przepustnica celowo nie jest idealnie szczelna,część powietrza przedostaje się za przepustnicę przez zawór biegu jałowego,a część właśnie przez te nieszczelności na przepustnicy. Z biegiem czasu...
A wie ktos moze do czego podłączyć elektrozawór biegu jałowego?? pod plus od cewki?? bo mam maluszka juz kilka lat ale zawsze miałem gaźnik z mniejszą dyszą i nie elektryczna. dziś wymieniłem gaźnik na taki gdzie można zamontowac dysze elektryczna, ale nie jestem pewien gdzie ją podłączyć:) acha:) jeśli iskrzy na stykach przerywacza, i silnik szarpie...
Pomysł ze stabilizatorem bez sensu. Cewka elektrozaworu nie jest elementem zbyt wrażliwym na wahania napięcia zasilania. Jak przekroczysz nominalne o więcej niż kilkanaście procent, to po jakimś tam czasie cewka się przegrzeje i spali (nie odprowadzi nadmiaru ciepła Joule'a). Zwykle ok. 20% poniżej nominalnego i elektrozawór się nie otworzy. Napięciem...
Nie ma tam żadnego krokowego,luuudzie! Tam jest elektrozawór powietrza biegu jałowego,jak w każdym motronicu.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
U góry masz elektrozawór dyszy biegu jałowego, niżej, bezpośrednio pod nią ów wkręt. Jest on w zagłębieniu, częstokroć zaplombowany. Nie kręć nim jeżeli nie masz praktyki w tym. Prawdę powiedziawszy ową regulację powinno się przeprowadzać korzystając ze wskazań analizatora spalin.
witam mam skode favorit 91r. gaźnik jikov, pompa paliva jikov. po niedawnych mrozach nie mogłem odpalić padł rozrusznik, jak juz go załozyłem autko nadal nie chciało zapalić wlałem wiec bene prosto w gaźnik i zadziałało, silnik pracował ładnie na gazie i na benzynce. nastepnego dnia juz zaczał wariować rano odpalał ładnie ale jak sie już rozgrzał to...
Witam wszystkich! Tak jak w temacie... W moim Fiaciku dziwnie przerywa silnik. Na wolnych obrotach pracuje świetnie, bardzo płynnie i kulturalnie. Z mocą silnika jest tez dobrze. Silnik wchodzi na obroty tak jak trzeba i nawet przy 110km/h nie odmawia posłuszeństwa. Problem leży w tym że podczas ujmowania "gazu", gdy silnik ma lekko zaczyna nim szarpać,...
Do zwiększania obrotów biegu jałowego po załączeniu klimy. Gdyby go nie było lub działałby niepoprawnie to po włączeniu klimy ma wolnych obrotach mogłoby dojść do "zaduszenia" silnika.
Dysza biegu jałowego, zatkana,uszkodzony elektrozawór lub brak napięcia zasilającego -koniec.
Sprawdź (wymień) paliwo, sprawdź czy swobodnie leci do gaźnika (zatkana załamana rurka, filtr). Może masz tam jakieś ręczne ssanie które trzeba ustawiać do temperatury silnika? Możesz też psikać w dolot coś łatwopalnego w ramach testu (uwaga, ryzyko płomieni), jeśli dobrze utrzymasz dawkę i będzie na tym pracować, znaczy że zapłon i inne mechaniki są...
Problem z szarpaniem rozwiązany. Elektrozawór zmiennych faz był do wymiany. Jedyne co wciąż mnie zastanawia to obroty na biegu jałowym. Raz 700, innym razem 900, nawet jak silnik jest rozgrzany.
A była ruszana śruba mieszanki? Nie obrotów tylko mieszanki. Acha i jeszcze w elx był elektrozawór odcinający paliwo na dyszę biegu jałowego przy hamowaniu silnikiem. Jest to podłączone?
P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE) P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE)...
ok czyli trzeba podłaczyć pin nr 19 pod elektrozawór w rozruszniku i będzie ok tak?
Chodzi o konektor IGN w regulatorze napięcia, musi dostawać + po stacyjce, możesz sobie podciągnąć kawałek kabla z elektrozaworu biegu jałowego w gaźniku
Jak chcesz żeby dzjałało prawidłowo to musisz zanużyć w nawcie na cały dzień wszystko razem śilniczkiem.Regulator biegu jałowego on najcześciej za nieczyszcza się przy jeżdzie na gazie.Duży wpływ ma odpowietrzanie zbiornika tam jest elektrozawór który jest podłoczony do gażnika''przepustnicy".Odkreńć biegu jałowego śilniczek i on ma takie popychadełko...
jeśli to silnik D15B2 to zasilanie jest wspólne z 2-oma wtryskiwaczami a masa kluczowana z pinu A11 sterownika tyczy się to elektrozaworu biegu jałowego rezystancja 10-15ohm zasilanie prostokątne amplituda 12v
Dzięki szwarcu1 za odpowiedź. Właśnie zastanawiałem się co to jest bo z tych rysunków nie za bardzo idzie rozpoznać. A powiedz mi jeszcze czy to służy tylko temu by wyświetlić jakiś błąd w postaci kontrolki w szafie (np. brak smarowania) , czy np. do załączenia [wyłączenia] elektrozaworu, który pozwoli sprężarce pompować powietrze butli, bo z tego co...
Najprościej elektrozawór 24V DC lub AC wysterować sprzed mostka lub zza mostka. Te 40V to tylko napięcie biegu jałowego, w czasie spawania nie będzie znacząco przekraczać 24V, cewka wytrzymuje spokojnie.
Duży rozdzielacz steruje siłownikiem na aucie, jeden elektrozawór jest od podnoszenia drugi od opuszczania. Jak włączę opuszczanie to pompa pracuje na biegu jałowym i nie wytwarza ciśnienia. Żeby podnieść przyczepę trzeba dać + na elektrozawór opuszczania paki i drugi + na mały rozdzielacz. Brak + zasilania na małym rozdzielaczu powoduje że przyczepa...
Ściągnij delikatnie wężyk przy elektrozaworze od EVAPA zrób próbę taką jakbyś delikatnie puścił troszkę lewego powietrza do kolektora. Napisz czy się uspokoił Koledzy który to jest elektrozawór? Przepraszam za pytanie laika.
1. Tak - chodzi o ciśnienie w śrubie, przed separatorem. 2. zawór minimalnego ciśnienia masz na zdjęciu nr8, do niego przykręcony jest trójnik (nie wiem poco?) 3. średnica przyłącza, bezpośredniego działania, napięcie cewki . 4. praca elektrozaworu jak najbardziej, czas biegu jałowego nie ma większego znaczenia - nie powinno pluć olejem. Tymi wężykami...
Tak pompa Lukas,a powiec jeszcze jak mam sprawdzić czy nie idzie powietrze bo jestem zielony ? A czy jest możliwe że to jest jakiś elektrozawór w pompie bo tak mi podpowiada znajomy? Silnik chodzi raz ładnie a raz nie równo i jakby klekotał głośniej
Sprawdź jeszcze elektrozawór evap, czy czasem nie jest cały czas otwarty
U mnie w astrze 1,7 D 93' urządzeniem od wspomagania rozruchu steruje podcisnieniowy siłownik, a elektrozawór jest do odcinania paliwa.
Tak sie składa , że w silniku diesel'a na biegu jałowym EGR powinien być otwarty . Skoro więc masz za wysoki przepływ powietrza to prawdopodobnie EGR nie działa czyli jest cały czas zamknięty . Sprawdź membranę EGR , szczelność przewodów podciśnienia oraz elektrozawór EGR. Pozdrawiam.
Ostatnio w moim vw golfie dzieje się dziwna rzecz. Przy wyłączaniu silnika stacyjką, ten wzbudza się na kilka sekund (2-3sec). Wg mnie są cztery powody "wzbudzania sie" lub "podsklaiwania" silnika benzynowego: 1. Złe paliwo. Co raczej wykluczam , chyba że jeździsz na paliwie lotniczym :D 2. Uszkodzony w pozycji otwartej elektrozawór odcianjący paliwo...
który elektrozawór w sterowaniu odpowiada za włączenie 3-go biegu? http://obrazki.elektroda.pl/3213319200_1... Oznaczenia: 1 - zawór ręczny; 2 - 2-4 zawór elektromagnetyczny hamulca; 3 - elekrozawór zmiany biegu jałowego; 4 - elektrozawór TCC; 5 - elektrozawór zmiany C; 6 - elektrozawór zmiany B; 7 - elektrozawór redukcji; 8 - elektrozawór...
Wspomniany elektrozawór to nie jest czasem zawór hamowania silnikiem (odcinający paliwo)?
Dzięki za pomoc!Znalazłem złącze tylko ze sterownik nie zgłasza żadnych błędów.Dalej ciężko odpala chociaż całe szczęście zrobiło się cieplej i jest już mniejszy z tym problem.dalej nie daje mi to spokoju natomiast dotarłem do usterki która może być tego powodem......miałem problem z silniczkiem regulacji biegu jałowego a dokładniej ze stykiem który...
Cały czas mam na myśli nastawnik biegu jałowego, to nie silnik krokowy tylko elektrozawór na wtyczkę 2 pin. Czy są sposoby na sprawdzenie nastawnika. Dodano po 5 Witam. Wyeliminowałem dziś czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury silnika, map-sensor. Zakupie jeszcze cewkę w najbliższym czasie i napisze czy coś dało. Bardzo proszę o pomocne...
Cyt: Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Tu moze być pies pogrzebany, wypełnienie powinno byc wieksze, tym samym zawór wpuszczajacy...
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) 61 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie 66 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie 73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie 94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
W AEF z pompą Lucas za podwyższanie biegu jałowego odpowiada siłownik podciśnieniowy sterowany elektrozaworem, o nim stanowi błąd. W Felicji znajduje się w okolicy serwa razem z elektrozaworem EGR, w Volfie nie wiem, ale znajdziesz po wężykach w 5 sekund.
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
Tak sprawdziłem szczelność, nawet podałem mu paliwo na krótko przez filtr zero pęcherzy itp., elektrozawór też ok. już brak pomysłów :-(
Dzięki serdeczne (at)Wojtek(KeFir) - dokładnie takiego wytłumaczenie potrzebowałem. W moim przypadku - będę otwierał zaworek podczas rozruchu i zamykał w trakcie pracy. Na razie nie stosuję biegu jałowego, ze względu na możliwość ustawień dwóch progów na presostacie. Dzięki jeszcze raz!
Jeżeli dorobimy układ zajarzania bezdotykowego (HF) to napięcie biegu jałowego nie ma dużego znaczenia. Do dobrego TIGa 160A to wystarczy BESTERKA 1500 + mostek diodowo-tyrystorowy z sterownikiem + elektrozawór do gazu (jeżeli mamy palnik z zaworkiem to niekoniecznie) + dławik + układ HF. Pozdrawiam.
Jak zaczyna się świecić ładowanie to nie jest to wina LPG (no chyba że masz bardzo niskie obroty biegu jałowego), prawdopodobnie coś ci "nie łączy w instalacji elektrycznej - masa- przewód prądowy)
Czy ten samochód ma wtrysk, ale chyba nie skoro 92. Sam zjeździłem polonezami 7-8 lat i te gaźnikowe to elektryka prosta jak drut, a co do alternatora i napięć jakie daje to byłbym sceptyczny do tego co wcześniej to pisano, sam nieraz odpalałem samochód z wyjętym alternatoram, jechałem z jakimś uszkodzeniem beż ładowania, przeżyłem kilka fatalnych regulatorów...
Przełączaniem na bieg jałowy po osiągnięciu zadanego ciśnienia steruje presostat 8. Zawór 11 steruje zarówno zaworem odpowietrzającym 12 jak i zaworem wlotowym 6. Po osiągnięciu zadanego ciśnienia elektrozawór 11 jest zamykany, zamykając zawór wlotowy 6 i otwierając zawór 12. Jest to bieg jałowy. Zawór 12 ma kalibrowaną zwężkę, gdyż zawór wlotowy 6...
Jeżeli na starcie silnika zapewni się upust pompy(np. elektrozawór ) tak aby tłoczyła bez oporów, to nawet gwiazda-trójkąt nie jest konieczna. Przy standardowym przyłączu nawet na biegu jałowym przełącznik Y-D jest konieczny.
Witam, Przystawka w skrzyni automatycznej ma zębatkę na stałe zazębioną ze skrzynia i sprzęgło wielotarczowe. Włączając przystawkę podajesz napięcie na elektrozawór przy przystawce, a ten podaje olej pod ciśnieniem na wspomniane sprzęgło. Czujnik załączenia również masz na przystawce obok elektrozaworu. Jest to czujnik ciśnienia. Skrzynia z boku ma...
Dzięki za zainteresowanie, a co to jest ten nastawnik biegu jałowego ??? Nie mam już pojęcia co się tam stało, zauważyłem że jak go przegazuję i puszczam nogę z gazu to w pewnym momencie na sekunde dwie pojawiają się wolne obroty, po czym spada do poziomu 300 obrotów na min i po kilku czasami kilkunastu sekundach gaśnie (dusi się). Sprawdziłem dziś...
Po skanie ze wskazań 003 statycznie widać tylko tyle, że EGR w chwili podglądu wartości MAF nie jest aktywny - normalny objaw po 2 minutach pracy silnika na biegu jałowym od czasu uruchomienia silnika lub ostatniego wciśnięcia pedału gazu. Pierwszy błąd to wiadomo - trzeba wykręcić elektrozawór N109 głowiczki pompy wtryskowej i go wypłukać, przedmuchać...
Witam , w instalacji gazowej jest zaleznie od typu instalacji dwa lub trzy zawory:na butli gazowej (niezawsze) , na filterku gazu i na parowniku . Nawet jeżeli jeden nie działa nie powinno to miec żadnego wpływu na wolne obroty, nawszelki wypadek można sprawdzić szczelnosć zaworków ale raczej szukałbym winy w gaźniku , może dysza biegu jałowego zatkana...
Ja bym to nazwał elektrozaworem regulacji powietrza biegu jałowego. Silnik krokowy ma minimum 4 przewody i zupełnie inne sterowanie i nie ma nic wspólnego z tym elektrozaworem.
Nie wystarczający przepływ może być spowodowany przez nie otwierający się zawór EGR. Skoro zawór jest nowy to sprawdź wężyka który idzie z N18 do zaworu EGR. Na pracującym silniku na biegu jałowym powinno być tam podciśnienie. Sterownik silnika otwiera zawór EGR przez co część spalin wraca z powrotem do silnika w efekcie czego silnik zasysa mniej powietrza...
dziwna usterka . skok programatora 1i2-to bieg jałowy skok3-otwiera elektrozawór,włancza grzałkę i bęben wykonuje ruchy rewersyjne(12s w lewo,3s postój,12s w prawo 3s postój) skok 4-grzałka zostaje wył. a bęben wykonuje ruchy 3s w lewo 15s postój 3s w prawo 38s postój czas trwania skoku 15 minut skok 5- jak skok 4 itd gdzieś na elektrodzie jest schemat...
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
To jest ,,oczywista oczywistość" że ten silnik musi mieć rozruch G/T. Dalsze punkty jak napisał kolega tos18. Dodatkowo zmierzył bym prąd pobierany przez silnik przy danym ciśnieniu czy nie przekracza Inom silnika , bo może być tak że trzeba będzie zmienić przekładnie. Generalnie potrzeba: 3 styczniki, czasówkę na czas rozruchu, czasówkę na czas przełączenia...
Prawdopodobne usterki ;filtr paliwa, pompa wys. ciś. zawory regulacyjne SCV na pompie , wtryskiwacze.Ciśnienie na szynie przy obr. bieg. jałowy 31 MPa. ma być. Ogólnie za niskie ciśnienie paliwa. Do sprawdzenia sprężarka turbo, elektrozawór sterujący.
Zdaje się że wartość podciśnienia na biegu jałowym powinna wynosić ok 350hpa, wzrost wartości sugeruje nieszczelność i są 2 możliwości, elektrozawór par paliwa albo ten cały nieszczęsny gaz. Elektrozawór ma się otwierać przy określonym obciążeniu silnika i temperaturze a jeśli będzie zacięty w pozycji otwartej z odpaleniem też będzie problem.
Wszystko jasne.Sprawdzłlem czujnik i elektrozawór iglicowy biegu jałowego.Były ok.To samo jeśli chodzi o centralkę i urządzenia sterujące pracą gaźnika.Sprawcą wszystkiego okazał się kompensator podciśnienia kolektora ssącego.Fałszywe powietrze zubożało mieszankę paliwową przy zamkniętej przepustnicy.Usunięcie uszkodzenia i regulacja gaźnika przywróciły...
Zanieczyszczony reduktor lub elektrozawór na reduktorze substancją olejopodobną, a właściwie miodopodobną pod względem konsystencji (lepką).
Miałem podobny problem i okazało się że przy pchany był elektrozawór na reduktorze (reduktor tomasetto) jakimś syfem. Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.
romuald-f Dzięki za pomoc. Na początek zamienię jeszcze sterownik (może on coś szwankuje) Dzisiaj po odpaleniu auta po nocy, na samym biegu jałowym skrzynia weszła w tryb awaryjny po rozgrzaniu i ten sam błąd. Czy ten elektrozawór się jakość wciska ? czy też jest wkręcany ?
witam mam twingo 1.2 8v z 2000r i od kilku dni dzieją mi się dziwne rzeczy z obrotami: na biegu jałowym sa wysokie rzadko spadają(jeśli już to bardzo wolno) do tego elektrozawór przy filtrze węglowym(oparów paliwa)wariuje włącza się tak często że aż klekocze czy ktoś spotkał się z taka usterka?
Tak to ta kwadratowa kostka najczęściej szarego koloru. Sprawdź również elektrozawór iglicowy czy otwiera się o czy dostaje napięcie. Sprawdź termozawór dwódrożny korektor biegu jałowego i zawór opóźniający jednokierunkowy. Popatrz w tej książce "obsługa i naprawa cinquecento" wydawnictwa Auto jest tam opisane co i jak. Szczelinę możesz sprawdzić ale...
Witam, Dzięki za odpowiedź ... gdyby nie Wy nigdy bym nie po eksperymentował. Poczytałem i uważam, że elektrozawór jest nie potrzebny :D. Fabryka przesadziła w VGIS...... (po co na biegu jałowym długi przebieg???) Jak się ktoś zna niech odpowie ..? Odpowiedź jest tylko jedna ... Moim zdaniem nie tak miał wyglądać projekt tego silnika - lobby(słaba marka)....
Chłopie, te gaźniki to jedna wielka zagadka , pewnie elektrozawory siadają, albo dysza biegu jałowego zapchana.
Pewną wskazówkę odnalazłem na forum tunerów. Ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu jest skutkiem niepoprawnie działającej regulacji biegu jałowego, wynikającego głównie z zasysania lewego powietrza, źle pracującej przepustnicy (elektrycznej), lub sygnałów z czujników. No tak, z informacji producentów ECU wynika, że w celu uzyskania płynnego biegu jałowego...
Przyczyną przygasania najczęsciej jest pęknieta membrana zaworu biegu jałowego Jest toto wkręcone w gażnik przy podstawie od strony prawego błotnika i dochodzi do tego szary wężyk gumowy od elektrozaworu przykręconego do prawego błotnika, w Tarnowie kosztuje ok 18 PLN. Sprawdż też regulację mikrostyku przy przepustnicy, wkrętu regulacji składu mieszanki....
Bardzo mało ale zawsz coś. Elektrozawór oczyszczania pojemnika Parametry opór: ± 50 omów napięcie zasilania: 12 V prąd: ± 250 mA Zawór regulacyjny biegu jałowego Parametry opór cewki ± 20 omów napięcie zasilania: 12 V). Cewka zapłonowa układ pierwotny: ± 0,3 - 2 omów układ wtórny ± 5k - 20k omów napięcie zasilania:...
Witam przelew 2 min przy dxi 5 bieg jałowy max 90ml przy 1300obr 130ml dxi 7 bieg jałowy 130ml przy 1300 obr 230ml.Jak cieżko pali tylko na zimnym a na ciepłym ok podkładki pod wtryskami.Monza wyeliminować pompki zaślepiając je na jednej powinien chodzić normalnie, jesli nie zapal to pompka do wymiany ew wałek który lubi się wycierać.Często pada zawór...
Do prawidłowego działania gaźnika cały jego osprzęt powinien być sprawdzony i sprawny. Wężyki podcisnienia mogą mieć wplyw na powolny spadek obrotów ale elektrozawór już nie ponieważ jego działanie polega tylko na domykaniu przepustnicy przy hamowaiu silnikiem. W celu rozwiązania problemu w/w należy się skoncentrować na wężykach i korektorze biegu jałowego.
jak wyłączysz ssanie to gaśnie? a działa ci wogóle elektrozawór wolnych obrotów? dochodzi tam przewód,musi byc słyszalne cyknięcie w momencie przekrecenia kluczykiem zapłonu
Ludzie! Przecież wiem na jakiej zasadzie działa silnik krokowy! Używane nazewnictwo jest po prostu błędne bo koło krokowca nawet to nie leżało ale tak zwykło się nazywać tą część. Nic na to nie poradzę. Jeśli w wyszukiwarce allegro wpiszesz "silnik krokowy escort" to wyskoczy Ci pełno aukcji z taką właśnie częścią... Nie rozumiem więc o co się czepiacie....
Witam. Skoro nikt nie podpowiedział to znalazłem usterke sam, Przyczyna to elektrozawór EGR N75. To on tak czkał, że było takie cykanie obrotami. Odłączyłem to. Auto dostało trochę mocy, ale dalej nie jest tak jak było. Słabo się zbiera do jazdy i kopci na czarno pod obciążeniem, co mnie bardzo niepokoi, Zmierzone parametry na biegu jałowym można powiedzieć...
Mam przed sobą schemat silnika 2.4TD (115KM) Pompa Bosch VE BZW I jest coś takiego (Urządzenie zimnego rozruchu )jest to elektrozawór łączony szeregowo z czujnikiem temperatury, wyłącza powyżej 17 stopni Przyczyną nierównej pracy silnika na biegu jałowym mogą być źle wyregulowane zawory, lub zbyt duża różnica ciśnienia w cylindrach (dopuszczalna różnica...
Potrzebuję schemat podłączenia gaźnika w Pandzie 750, elektrozaworów pompki przyspieszającej i elektrozaworu biegu jałowego
Zakładając że nie kręciłeś śrubami regulacyjnymi ,przyczyną jest brak zasilania ,uszkodzenie lub zatkanie dyszy biegu jałowego elektrozaworu iglicowego.
Po kompletnym uszczelnieniu dolotu podciśnienie na jałowym wreszcie wyniosło 0,7bar. Podczas demontażu kolektora ssącego zauważyłem że urwany jest siłownik klap kolektora. Po wymianie nie działa sterowanie "walcem" w kolektorze, jak podam napięcie na elektrozawór to wszystko ładnie działa. Poniżej link: https://www.youtube.com/watch?v=qGDsVQSf... Na...
Zawór EGR jest podłączony teraz normalnie. Miałem problem z podciśnieniem od właśnie zaworu EGR, ponieważ padł elektrozawór. Ale to nie ma wpływu, moim zdaniem, na czujnik baro. Bo to czujnik MAP sensor, skoro pokazuje taką wartość, to pewnie jest zepsuty, bo czyściłem go chwilę przed tymi parametrami. A ja pracuję na programie DIAGZONE PRO V2. A jaki...
okzało się że po wcześniejszym myciu silnika dostała się woda do sterownika. Po wysuszeniu są błędy: P0200 przetwornica napięcia zawrcie do + P0251- elektrozawór regulacji przepływu paliwa napięcie za wysokie P062B-obwód sterowania wtryskiwaczy zwarcie do + lub przerwa przy próbie rozruchu pompuje 1500bar na listwę CR po rozłączeniu czujnika ciśnienia...
Witam, nie wiem czy dobry dział ale spróbuję... Najwyżej mnie stłamsicie. W motocyklu zrobiłem konstrukcję do smarowania łańcucha i chce temat trochę ulepszyć. Mianowicie chce zamknąć elektrozawór podający olej w momencie wrzucenia "luzu". Ze skrzyni wychodzi przewód z "masą" która pojawia się właśnie w momencie wrzucenia biegu jałowego i wtedy też...
a sprawdziłes dyszę wolnych obrotów?moze być zapchana...czy masz elektrozawór z wyraźnym cyknięciem?i wykreć wkret od regulacji mieszanki o jakies 1-2 obroty,najpierw sprawdz po wykreceniu czy gumowy oring na tym wkrecie nie jest uszkodzony, a poza tym a moze przede wszystkim czy ośka przepustnicy nie ma nadmiernego luzu
Pompa sprawna 0,9 bara . Układ podciśnień szczelny 3 elektrozawory sprawdzone i są w sprawne , Najbardziej dziwi mnie fakt stale wciągniętego cięgna od zaworu upustowego (bez względu na obroty) . Po odłączeniu wtyczki od elektrozaworu od turbiny napięcie na biegu jałowym wynosi 6,6V między pinami w wtyczce .
Problem rozwiązany. Pierwsza rzecz, to był źle ustawiony rozrząd. Druga, to zacinający się elektrozawór napinacza. Co dziwne napinacz był założony nowy, tylko ktoś założył z powrotem starą cewkę, pewnie dlatego, że ciągle wywalało mu błędy... Zresztą nie wiem... Auto śmiga na ciepło i na zimno, synchronizacja na jałowym 0. Odłączanie wtyczki nie pomagało...
Zaślep na próbę rurkę do serwa hamulców, to samo zrób z wężykiem do elektrozaworu evap. Popryskaj po kolektorze dolotowym brake cleanerem
Witam, mam problem w Oplu Astrze H 1.7 CDTI 110KM (Z17DTJ), a mianowicie samochód na jałowym biegu gaśnie po około 30 sekundach. Podczas jazdy na wyższych obrotach auto chodzi i nie ma problemu. Silnik głośniej pracuje, ale nie kopci i nie brakuje mu mocy. Kontrolka świec żarowych raz miga, a raz gaśnie. Błąd na komputerze po każdym gaśnięciu (elektrozawór...
Witam, formalnie zgadza się - to nei silniczek krokowy. Znajdź tylko w internecie informacje na temat elektrozaworu biegu jałowego.. 95/100 polski używa tego określenia, ale można robić profesurę z nazewnictwa. To tak jak ze śrubokrętem i wkrętakiem, tylko jedna forma prawidłowa. Albo z Miodkiem co na pytanie od szachistów czy forma "szachuje" jest...
Nie mam pojęcia gdzie, dlatego pytam :) Schematy pochodzą ze strony: http://forum.samnaprawiam.com/benzyna-w-... Opis do schematów: 1. Wtryskiwacz 2. Elektrozawór odpowietrzania zbiornika paliwa 3. Pompa paliwa 6. Regulator biegu jałowego (silnik krokowy) 7. Silnik krokowy biegu jałowego 10. Moduł zapłonowy 11. Cewka zapłonowa 23....
Elektrozawór jest niesprawny elektrycznie, a poza tym poprzedni właściciel obciął jego iglicę obcęgami (tak obszedł problem...). Taki sam, w sensie funkcji, elektrozawór miały gaźniki "nowszych" "kaszlaków" (126p) i większość rozprawiała się z nimi w podobny sposób. Zawór zapobiega samozapłonom mieszanki po wyłączeniu zapłonu spowodowanym wysoką temperaturą...
Na zdjęciu widać, że nie jest podłączony czujnik podciśnienia. Dokładnie na to samo zwróciłem uwagę, ale nie znam układu wężyków w modelu z katalizatorem i układem pochłaniania par paliwa (stosowany w ostatnich rocznikach). Nie działający podciśnieniowy przełącznik mapy zapłonu to jest nic, silnik będzie pracował bez niego. Przez ten króciec podciśnienia...
Witam, dziękuję za odpowiedź. Szukam źródła lewego powietrza za przepływką. Objawy to szarpnięcia silnika podczas jazdy i chwilowy spadek mocy, czasem nierówna praca na biegu jałowym. Sprawdziłem wszystkie wężyki wokół przepustnicy i są ok. Sprawdzałem układ odsysu oparów ze zbiornika i doszedłem do tego urządzenia którego przeznaczenia nie znam. Jest...
Obok zaworu egr jest siłownik do klapy spalin może o to chodzi. To jest baypas zaworu egr-niestety nie chodzi o niego bo zawór egr jest zamknięty,gdy dozownik się otwiera. Dodano po 24 Tak na dobrą sprawę to nie mam pojęcia,gdzie ten dozownik/elektrozawór jest bo prześledziłem silnik swój jak i na zdjęciach w sieci(więcej widać) i nic tam takiego nie...
Z tym terkotaniem to może być jeszcze jedna rzecz. SC 900 ma coś takiego jak elektrozawór odcinający pary paliwa. Chodzi o to, że przy niskich temperaturach on właśnie się otwiera i zamyka i tak terkocze. Niektórzy próbują to jakoś wyciszyć ale chyba z miernymi skutkami. Na obrazku ten zawór to nr 10.
Dzień dobry. Mam prośbę do osób pracujących na WinOLS-ie lub innym programie do obróbki wsadów. Ja tego nie robię i proszę o pomoc tych którzy się znają. Sprawa dotyczy Renault Megane II 1.6 16V na sterowniku Sagem S3000 z sekwencyjną instalacją LPG. Potrzebuję podnieść obroty biegu jałowego na gorącym silniku z 705 na 800-850 obr. Myślałem że clip...
biegu jałowego renault sterownik biegu jałowego śrubka biegu jałowego
schemat monitora flatron radia wojskowe immergas części zamienne
elektromechanik samochodowy elektryk samochodowy
Jak zwiększyć czas uśpienia w Konica Minolta C258 Silnik blokuje się po podłączeniu do zasilania - przyczyny i rozwiązania