Witam, Owszem spełni założenie, w zależności od potrzeb to i zawór 3/2 przełączy ssawki, nie będzie zrzutu w otoczenie, ale przy podciśnieniu to może nie być wymagane.. należny sprawdzić jak się zachowa układ.. proszę sprawdzić z drugim działającym elektrozaworem... wtedy tylko będzie zawsze wysterowane któreś z ssawek, przy 5/2 oczywiście jest stan...
Bez napięcia zatkany z napięciem stałym przepływ. Ale musi być podłączone podciśnienie.
To jest elektrozawór. Działa na podciśnienie. Sprawdzasz wakuometrem jakie jest podciśnienie przed nim I za nim
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Przy slabym podciśnieniu moze puszczać - jak bys ustami zasysał, ale np. gwałtowne podciśnienie ze strzykawki (np. 200ml) powinno być odpowiednie do testu.
Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
Wartość zmienia sie gdy ręczną pompką wytworze podciśnienie. Omijam wówczas elektrozawór. Elektrozawór przełożony z innego auta 100% sprawny, podciśnienie do elektrozaworu jest, napięcie zasilające sprawdzone.
Jak podciśnienie wchodzi do elektrozaworu a nie wychodzi to ubity elektrozawór (lub źle podłączony).
Hej dzięki bardzo że zainteresowałeś się moim problemem. Po odpaleniu samochodu mam prawię 0,8 bar po około 40s elektrozawór odcina podciśnienie i mam 0 . Niestety nie mam vcds-a mam autela maxicom mk906bt . Gdy prubuję wykonać komendę dostosowania turbo prosi o nową wartość kanału i nie wiem skąd wziąć nową wartość i czy to wogule pomoże. Pozdrawiam
Sprawdź elektrozawór czy przepuszcza podciśnienie lubi się zatkać w środku .
Między oczami zrób. A tak na serio diagnostyka z pomiarem/dczytem wartośći rzeczywistych. po 1
na liczniku 230000 ale czy prawdziwy to nie wiem
Czujnik map zmieniałem na inny. A ciśnienie doładowania za małe cały czas. :/ Sam już nie wiem :( Nie jest za małe dla PCM, skoro przestawia kierownice turbiny, ograniczając spręż. Czy sprawdzałeś elektrozawór podciśnienia turbiny? czy ktoś tam nie grzebał z przewodami podciśnienia i np nie pomylił elektrozaworu EGR i turbiny i pozamieniał wężyki?...
Elektrozawór podający podciśnienie na siłownik pompy w/g książki jest cytuję "z lewej strony koła kierownicy" Szukałem w dwóch egzemplarzach:jeden zamontowany na serwie, drugi za zegarami.Problem rozwiązany, zamykam temat.
Jest to zespół elektrozaworów sterowanych podciśnieniem i właśnie to upuszczenie podciśnienia powoduje dźwięk. Nie przejmował bym się tym.
Spawdź czy jest to ten sam przewód,oraz czy dochodzi zasilanie do tego czujnika.
Usterka układu krytycznego nr. 2. Do sprawdzenia elektrozawór EGR, podciśnienie vacumpompki, siłownik EGR. Jak tam jest ok, to do demontowania kolektor ssący i trochę sobie pobrudzisz paluszki. A nie możesz zrobić testu EGR?
jest to transit z 94r. na pompie lucas epik. No i właśnie chodzi o to że nie wiem który to przekaźnik na początek. niema sterowania na podciśnieniach. Pali się czek. Autko przechodzi w tryb awaryjny. Sprawdzałem czy dostaje sygnał na elektrozawór i jest brak. nie pracują żadne podciśnienia. Jak byś mógł coś podrzucić był bym Wdzięczny. Pozdrawiam
Witam. Problem jest taki że napięcie na kostce elektrycznej elektrozaworu sterującego podciśnienia egr jest tylko na odopięte kostce w chwili podłączenia jej do elektrozaworu napięcie znika .Elektrozawor na krótko działa. Proszę o sugestie porady
To co pokazujesz na zdjęciu to nie zawór a elektrozawór który steruje zaworem EGR poprzez podciśnienie. Błąd tyczy się zaworu EGR a nie tego elementu. Jak sam widzisz tutaj opis błędu jest dość ubogi. Przyczyną może być np zablokowany zawór, nagar w dolocie, przepływomierz lub w przypadku podciśnieniowego np przerwany wężyk podciśnienia. Zacznij od...
Najprawdopodobniej mają taką samą charakterystykę. Załóż i sprawdź - najlepiej testerem, ciśnienie, albo mała przejażdżka :D
P0234 - nadmierne doładowanie silnika Szukaj w sterowaniu sprężarki - elektrozawór regulacji podciśnienia. P1351 - obwód przekaźnika podgrzewania wstępnego Wymień spalone świece.
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
około 360mg/suw, ale mogę się mylić, nie pamiętam. Gdyby co to wywalała P400 bo puszczał jeden elektrozawór ( i podciśnienie na magistrali było poniżej 0,3 bar) jak i była totalnie zatynkowana liściami i innym dziadowstwem siatka na MAF. Kolektora nie ściągałem, więc nie wiem ile jest tam czarnego smalcu, a tego mi się nie chce robić.
Paweł_35, turbinę to Ty zostaw w spokoju bo to ostatnia rzecz co może się zepsuć przy takich objawach. Sprawdź przede wszystkim SWIRL a potem sterowanie turbiną (podciśnienie/elektrozawór).
Do gaszenia wykorzystaj elektromagnes. Daj prąd pod zapłon i wyreguluj wolne obroty. Dawno temu coś takiego robiłem , ale nie pamiętam efektu. Do gaszenia podciśnieniem możesz wykorzystać zwykły elektrozawór normalnie zamknięty. Na jeden króciec elektrozaworu zakładasz trójnik np. gumowy , podłączasz jeden koniec do vacum drugi do gaszaka na pompie....
https://obrazki.elektroda.pl/1200396700_... Jest elektrozawór tylko nie na podciśnienie tylko na ciśnienie właśnie z muszli.
Myślę że jak założysz przed filtrem ten elektrozawór, to po odcięciu nigdzie nie pojedziesz :) Pomyśl jak duże podciśnienie powstanie gdy będziesz chciał zasysać paliwo, pewnie wogóle nic nie zassasz. A kontaktronem czemu nie, jednak przez jakiś elektroniczny klucz, b jakoś nie widzę mozowania sztywno magnesu aby jechać. Ponieważ nie znam dokładnej...
Jeden odpala furę drugi sprawdza czy gruszka idzie od razu do góry bez żadnych przycięć. Elektrozawór podczas obciążenia reguluje sobie ustawienie geometrii ale po odpaleniu sztanga ma bez problemu iść w górę. Jeśli nie należy sprawdzić podciśnienie
Żeby sterować pompą próżniową potrzebny jest "Presostat na podciśnienie"
Witam nawalił mi elektrozawór w mieciu silnik m117 4.5l d-jet. Wiecie gdzie nabyć sprawna używkę, albo czy można może zastąpić go innym http://obrazki.elektroda.pl/9370015500_1...
Witajcie. Wiem że temat sprzed dwóch lat ale teraz widzę że nie wpisałem rozwiązania. Problemem okazał się elektrozawór podciśnienia turbiny. Po zmianie na używkę moc wróciła a szarpanie ustało. Dzięki za sugestie i pozdrawiam :D
Rozruszana została sztanga, teraz pracuje luźno, niestety dalej przeładowanie. Jak to właściwie działa? Rozumiem że kiedy elektrozawór jest otwarty do gruszki dostaje się podciśnienie i sztanga zostaje wciągnięta do końca, kiedy elektrozawór zostaje zamknięty sztanga do końca zostaje wypchnięta. A jak są uzyskiwane stany pośrednie sztangi?
A jak sprawdzić ten elektrozawór ?
Zaślep przewód do serwa hamulcowego i powtórz próbę. Mogę spróbować ale robiłem już test szczelności tego układu, podłączając wakuometr do rurki zasilającej Elektrozawór turbiny w podciśnienie, czyli rurki podłączonej bezpośrednio pod układ, w którym połączone są servo, vacu pompa, akumulator podciśnienia i podciśnienie zachowywało się stabilnie bez...
Sprzedalwm samochód
Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam
Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie...
Z tego co pamiętam to tam jest podciśnieniowy EGR. Sprawdź czy po odpaleniu auta w wężyku który idzie do niego jest podciśnienie. Jeżeli jest to trzeba zrzucić rurę od przepustnicy i zobaczyć czy ten zawór się otwiera. Najlepiej to podać podciśnienie na gruszkę zaworu i zobaczyć czy się otwiera. Może masz uszkodzony elektrozawór i nie podaje podciśnienia,...
Zrób tak. Na przezroczystym przewodzie od pompy masz rozgałęźniki na małe wężyki . Weź jedne wężyk i podłącz go od przezroczystego do elektrozaworu z boku, na dole elektrozaworu zostaw wolny wlot a trzeci wężyk załóż od elektrozaworu do zaworu EGR.( to wejście na elektrozaworze masz największe) odpal auto i się przejedź jak masz zawór EGR doby to wszystko...
Pewnie adaptacja klapki wlewu paliwa nie zrobiona, i ECU dostaje informację o niepełnym kącie otwarcia, więc nie ma info o ponownym zatankowaniu pojazdu i nie odpowietrza( czytaj nie otwiera zaworu odpowietrzającego).... Czego to ludzie nie napiszą! P.S. "Nie ma takiej rury, której się nie da odetkać" Nie rozumiem. To stary kadett i na pewno nie ma...
Wepnij vakuometr z trójnikiem przy wyjściu vakupompy (jak nie masz to albo jedź do mechanika albo go sobie kup, drogi nie jest). Jak elektrozawór podciśnienia puści (jest nieaktywny) to siłownikiem można swobodnie ruszać, to jest normalny objaw. Jak wchodzi w tryb awaryjny to siłowniki "puszczają", m. in. otwierając zawór obejścia turbiny. Możliwe,...
elektrozawór w lini zasilania paliwem i jak kierowca zapomni rozbroić to już na pewno laweta i serwis bo za zaworem pompa wysokiego ciśnienia nabije takie podciśnienie że elektrozawór się nie podniesie. Zawory tylko do starych aut gdzie nie ma dużego ciśnienia paliwa.
Dobry alarm to najprostszy, wymyślony przez siebie i nie chwaląc się tym nikomu :P A tak na poważnie to widziałem kiedyś coś w stylu blokady zaworu egr, tzn. był tam jakiś sobie elektrozawór który blokował podciśnienie do zaworu EGR, który to dusił silnik bądź coś w tym stylu :) jeżeli się mylę proszę o poprawkę :)
Ssawki i generator podciśnienia, elektrozawór. Producenci Festo, Bosch-Rexroth itp. Poszukaj u przedstawicieli albo na Allegro.
Miałem ten sam problem, okazało się, że przyczyną był uszkodzony elektrozawór podciśnienia vac. Koszt oryginalnego to około 150 zł. Do wymiany wystarczy najechać na wysoki krawężnik 😁. Powodzenia 🙂💪👍
Edc masz na zdjeciu powyżej. Wypinaj różne czujniki i porob sobie zdjecia. W ebs wypnij czujnik klocka w zacisku, żeby nie wywołać błedu bezpieczeństwa. Ffr czujnik podciśnienie na filtrze powietrza. Zbr - dowolna żarówka. Ecas - czujnik poziomu na tylnej osi. Retarder-elektrozawór na retarderze. Oczywiscie musisz załączyć stacyjkę, żeby błąd się zarejestrwał.
Takie coś odszukałem. DF013 Renault Auto Kod usterki Kod usterki Renault Auto DF013 W pojazdach z elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynią biegów, elektromagnes zmiany biegów 3-4 odpowiada za uruchamianie obwodów hydraulicznych w celu aktywacji sprzęgieł lub taśm, które zmieniają biegi wewnątrz automatycznej skrzyni biegów. Komputer zauważa, że...
edit: sorry za post pod postem. Po wymianie filtra paliwa, przedmuchaniu wszystkich przewodów sytuacja wróciła do normy :) Pochłaniacz faktycznie jest, choć elektrozawór który otwiera podciśnienie z kolektora się nie otwiera, sam w sobie działa, napięcie na wtyczce jest ale nie otwiera się.widocznie napięcie po podłączeniu siada. Dzięki wszystkim za...
Nie, jak odlaczę kostkę od elektrozaworu to podcisnienie wraca do normy. Dodano po 39 Nie, jak odlaczę kostkę od elektrozaworu to podcisnienie wraca do normy.
Nie wystarczający przepływ może być spowodowany przez nie otwierający się zawór EGR. Skoro zawór jest nowy to sprawdź wężyka który idzie z N18 do zaworu EGR. Na pracującym silniku na biegu jałowym powinno być tam podciśnienie. Sterownik silnika otwiera zawór EGR przez co część spalin wraca z powrotem do silnika w efekcie czego silnik zasysa mniej powietrza...
Ten elektrozawor podciśnienia jak daje się+ i minus do wtyczki powinien tykać ?
Witam, mam reduktor kolteca vg392 i chciałem go wymienic na biogas-a albo ag ale ag nie ma wejścia na podciśnienie , a biogasa na elektrozawór , i pytanie czy można podłączyć bez podciśnienia a te zatkać czy cos takiego
Sprawdź czy grucha nie jest dziurawa, szczelność na wężykach podciśnienia, podmień elektrozawór sterowania turbiny, zobacz jakie jest podciśnienie przed nim i za nim na wolnych obrotach gdy grucha ciągnie na maksa. Kiedyś podobny przypadek zakończyły się wymiana wtryskiwaczy, wyglądało to tak jakby przy niższych obrotach nie rozpylały poprawnie przez...
sprawdź czy nie masz dwu stanów oleju.Jeżeli wtryskiwacz sikał jak oszalały,to pewnie dużo benzyny poszło w miskę.Ta benzyna zmieszana z olejem teraz odparowywuje,stąd dodatkowe wzbogacenie mieszanki. No i idczytaj jak ECU widzi podciśnienie-może szlauchik dziurawy? No i ta rurka o której piszesz w pierwszym poście-tam idzie taki elektrozawór. Istotny.
To zależy, jeśli za zaworem N75 jest w tej sytuacji podciśnienie (sztanga zaciągnęta) to winny jest elektrozawór.Najczęściej jednak turbo. Jeśli za zaworem mamy ciśnienie atmosferyczne to zacina się turbina. Najlepiej byłoby zweryfikować wakuometrem. Można też spróbować podmienić elektrozawór turbo z elektrozaworem EGR, akurat nie kojarzę czy są podobne...
Witam Jest jakiś postep w walce z busem? U siebie mam podobnie, bład niskiego ciśnienia doładowania, ogólny brak ciśnienia doładowania, wymieniłem elektrozawór, czojnik pdciśnienia, przepustnicę, sprawdziłem szczelność dolotu oraz podciśnienie przed elektrozaworem, została mi jeszcze turbina do wyjęcia. Z informacji z sieci wynika, że może urwać sie...
Dobrze Ci się wydaje. Między "odkurzaczem" a kolektorem masz zawór sterowany podcienieniem, a podciśnienie idzie przez elektrozawór o którym mowa wyżej.
Po kolei: RHY ma SID801, ma elektrozawór w który ma RCO w zakresie 10 - 95%. Sprawdzone na wskaźniku podciśnienia - na wyjściu z elektrozaworu - podciśnienie przy RCO 10% w okolicach 0 bar, 95% w okolicach -0,9 bar. Pracuje płynnie. Peugeot Planet nie daje błędów typu "Pcode", natomiast daje opis problemu. U mnie: "Stały błąd. Recyrkulacja spalin. Wydatek...
Witam wszystkich i pozdrawiam.Jestem tu nowy i jak to bywa piszę bo potrzebuję pomocy.Walczę z autem sąsiada i jak w temacie jest to Espace 4 1.9 dci 120 KM,auto jest słabe i kopci mocno,podciśnienie nie steruje turbiny.Auto miało przekładany silnik bo w poprzednim korbowód wyszedł bokiem i zapaliła się komora silnika,silnik wraz z osprzętem został...
Omiń elektrozawór sterowania turbiny - podaj podciśnienie z ominięciem turbiny. Jeżeli poczujesz wtedy że pompuje to wina elektrozaworu lub jego sterowania. Jeżeli nie to turbina lub dziurawa grucha. Dziurę w dolocie raczej byś słyszał. Czy po odpaleniu widać że gruszka pociągnęła sztangę? Bez komputera będzie ciężko, z komputerem zrobisz loga i będzie...
Dziękuję za wnikliwą odpowiedź. I tak nie mam wyjścia. Jesteście moją jedną z ostatnich desek ratunku, może brzytwą. Nadal mimo uszczypliwych komentarzy będę uparcie drążył temat i czekał na odpowiedź na mój post dotyczący opisu pinów ECU związanych z elektrozaworem podciśnienia sterowania turbosprężarki. Mam swoje lata i znam wielu mądrali. Za dużo...
A wie ktoś dlaczego jest za duże podciśnienie ?. Czy winą jest elektrozawór sterujący, czy może sterownik go źle wysterowuje?
Pompkę kupiłem na Allegro za 50 PLN z podstawą, obejmami złączem elektrycznym i wężem i czujnikiem temp. i myślałem ze zamontuje w odpowiednie miejsce w aucie i po kłopocie a tu musze teraz kombinować gdzie ją dać bo jak napisałem w tym miejscu gdzie w nowszych modelach jest pompa ja mam jakieś elektrozawory podciśnienia. Pompa była w dobrym stanie...
Turbiny były montowane dwie inne. Mam na stanie zawsze 2-3 turbiny po regeneracji. Siłownik jest pneumatyczny z czujnikiem tzn wchodzi do „gruszki” przewód pneumatyczny a nad nim jest kostka 3 pin. Zaznaczę od razu ze elektrozawór sterujący turbo jest nowy oryginalny. Podciśnienie jest, przewody tez są nowe. Ominąłem serwo hamulcowe nic...
Zawór gaszacz nie działa na ciśnienie tylko na podciśnienie a steruje nim elektrozawór. Test elementów wykonawczych by ci pomógł w diagnozie.
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Mam pewną obawę czy zwykły elektrozawór nie będzie przepuszczał bo po stronie wyjścia będzie podciśnienie , na tym schemacie w niektórych miejscach są po 2 elektrozawory żeby tego uniknąć.
Elektrozawór nowy, działa, po zdjęciu wtyczki zamyka podciśnienie na turbinę zamyka go również jak komp. wejdzie w tryb awaryjny.
Dzięki za zainteresowanie tematem, problem rozwiązany. Problemem okazał się po pierwsze moduł wentylatorów ponieważ dodatkowa pompa wody chodziła bez wyłączenia po zgaszeniu auta.Po drugie co najważniejsze byłą pomylona wtyczka do termowłącznika klimatyzacji, zamiast docelowej wtyczki była wpięta z elektrozaworu podciśnień...
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Witam! Element 5.0 to siłownik jednostronnego działania przesuwający głowicę ssącą - jest uruchamiany elektrozaworem PV5.1. Podciśnienie dla ssania wytwarzane jest w pompie inżektorowej 6.4 , którą uruchamia zawór PV6.1 a sam proces ssania jest załączany na czas pracy podsysu zaworem PV7.1. Zasilanie ciśnieniem p1. Pozdrawiam.
witam, u mnie awarie powodował elektrozawór podciśnienia ,gdy samochód się rozgrzał czasami sie zacinał w pozycji otwartej ,przy zablokowanym elektrozaworze podciścnienia przepustnica odcinała dopływ powietrza do silnika (tak mi to tłumaczył mechanik)i silnik nieodpalał,jak silnik przestygł elektrozawór się odblokowywał i wszystko wracało do normy
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Nazywa się elektrozawor Podciśnienia turbiny. W katalogu on jest oznaczony symbolem n75 Pytanie? Po co on tam jest? Nie wiem. Co do szczelności, to jestem tego pewny jak do tego, że jest teraz ciemno. Wszystko sprawdzałem po 5 razy, wraz z dolotem, układem itd. Nikt z nas wróżka nie jest, a ja nie mam dobrego kompa i vakuometra, a nawet miernika, jeszcze...
Możesz też spróbować zaślepić wyjście podciśnienia od elektrozaworu sterującego siłownikiem SWIRL, żeby dziurawy siłownik (jeżeli jest dziurawy) nie powodował ubytków podciśnienia Siłownik nie musi być dziurawy. Samo odpięcie dźwigni SWIRL od nieuszkodzonego siłownika powoduje defekty zbyt wysokiego ciśnienia doładowania.
Czyli wyszło to co przewidywałem - błąd zaworu EGR, błąd ten jednak jest błędem wtórnym, bo sam zawór nie ma żadnych czujników, które pozwoliłyby ECU zweryfikować jego działanie. Czyli dalej obstawiam problemy z podciśnieniem: - uszkodzona pompa podciśnienia, - zamienione lub nieszczelne przewody podciśnieniowe, - nieszczelność w którymś z elektrozaworów...
Odnośnie zaworu EGR to napierw wykręcić wyczyścić, bo smar się tam zbiera. Ja podłączyłem podciśnienie omijając elektrozawór, odpaliłem silnik i widziałem że zawór się otwiera, można też ustami zassać zawór, też powinien się podnosić. Jeżeli padnie zaworek od turbo EGR też będzie żle wysterowany. Więc polecan najpierw sprawdzenie trzech elektrozaworków...
Posiadam OPLA VECTRĘ B z silnikiem X20DTH ( przebieg 240 000 km, rok produkcji 1999 ). Zimą padły mi elektrozawory podciśnienia doładowania - mam założone nowe. Od tego czasu zauważyłem, że podczas gwałtownego przyśpieszania ( I i II bieg w zakresie obrotów 2000 - 2600 )słyszalny jest bardzo wyraźny gwizd dobiegający z turbiny. Przy zamkniętych szybach...
blokada silnika wymaga zastosowania elektrozaworu wykorzystującego podciśnienie którego układ sterowany jest przez układ stacyjki (odpowiednie połączenie układu podciśnienia z układem ciśnieniowym schemat elektrozaworu w załączniku -niestety po włosku ,jesli jesteś zainteresowany po polsku mogę przesłać na pw jutro wieczorem ) Z zaworem daj sobie spokój,...
To elektrozawór podciśnienia sterujący ,,,chyba,, zaworem egr . Nie ma nic wspólnego z licznikiem. Możesz dokleić rurkę byle po tej operacji była drożna.
Można wakuometrem, wpiąć się równolegle trójnikiem przed elektrozaworami i skontrolować podciśnienie zasilające oraz za każdym z zaworów i sprawdzić sterowanie siłowników klap i turbosprężarki. Oznaczenia są inne dla odróżnienia, ale zasada działania i parametry te same, że sprawują się zamiennie bez problemu, sprawdzone.
ale niesprawny jest elektrozawór (przetwornik ciśnienia) sterujący podciśnieniem w egr. Bez różnicy czy jest pod napięciem czy nie, cały czas jest "drożny" a tym samym na egr cały czas idzie podciśnienie. Nie widziałem tego wcześniej. Przecież cały czas Ci wali spaliny w dolot i dlatego kopci na czarno.
Elektrozawory podciśnienia sprawdzone. Na odpalonym silniku napięcie 0,56 V. A powinno wynosić 12 V !!! Zawory sprawdzone działają prawidłowo i układ szczelny.
A sprawdzałeś manometrem próżniowym jakie ten kompresor wytwarza podciśnienie ?musisz też wziąść po uwagę jaki opór będzie stawiał wężyk łączący kompresor z końcówką , grubego nie dasz bo nie poręczny . Proponuje, za nim kupisz jakąś końcówkę , sprawdzić z wężykiem jakim chcesz dać jak będzie odsysał , i nie zapomnij dać jakiś filterek żeby cyna nie...
Ja mam wykorzystany agregat i elektrozawór LPG, jakoś to działa, ale myślę nad dodaniem zbiornika na podciśnienie. Co do tej kolby Aoyue ma ktoś porównanie z innymi, np Pensol albo ZD? W tej chwili mam we swojej stacji wysłużoną kolbę Wellera, dobry sprzęt, ale niestety grzałka/głowica to jedyne 1000zł...
Nie szukałbym problemu w turbinie bo przy tym logu powinien isc ale widać że jest przeładowanie i sterownik nie daje rady tego ogarnąć, tak jakby elektrozawór sterujący turbina dawał zbyt duże podciśnienie na gruszkę lub geometria się przycina i nie pozwala ograniczyć doładowania. Sprawdź przepływomierz.
Jeżeli Nieszczelność, to czujnik ciśnienia doładowania może wyrzucać błąd, jeżeli przytkany to też. W obu przypadkach możliwość zamulenia i trybu awaryjnego. Bardzo podobne objawy dawał mi elektrozawór podciśnienia
A czy gruszka od regulacji turbo przy obrotach 800-2000 powinna pracować? Oczywiście. Turbo ma pracować cały czas, a gruszka steruje jego doładowaniem do silnika, poprzez podciśnienie, które jest wytwarzane przez pompę vac'u, a elektrozawór gruszki turbiny steruje tym podciśnieniem, kiedy i ile gruszka ma pociągnąć cięgno. Gdy masz 1,2 bieg przy 2000...
o przepływka pokazuje normę. To znaczy ile? sprawdzone wszystko Nic nie sprawdzone tak naprawdę. Membrana siłownika EGR cała? Podciśnienie wytwarzane prez pompkę vaku jaką ma wartość? Elektrozawór szczelny?
To znaczy że z ciśnieniem w turbinie jest wszystko ok To znaczy, że z elektrozaworem podciśnieniowym i samym podciśnieniem jest ok
Każdy kibel z węglem ma 3 króćce: bak, powietrze i odsysanie oparów, połączone z kolektorem ssącym poprzez elektrozawór, lub zawór podciśnieniowy W momencie opróżniania baku podciśnienie w nim powstające jest kompensowane przez zasysanie powietrza przez zasobnik
Przepływomierz był wymieniany i nic to nie daje. Jak mechanik sprawdzam napięcie na kostce zasilającej elektrozawór podciśnienia to caly czas jest na nim 8V
...i nie są to "trzy zawory EGR" lecz trzy elektrozawory (zawory solenoidowe) sterujące podciśnieniem, z których tylko jeden steruje zaworem EGR. Do autora - j/w plus sprawdź świece żarowe. P.S. Widziałem jak ktoś na Allegro sprzedawał tenże elektrozawór podciśnienia jako zawór EGR ;) :arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Witam mam znowu problem z Citroenem c8 2,2 hdi po rozwiązaniu problemu z poprzednich postów ( zapchany fap) pozostał mi problem z elektrozaworem SWIRL. Membrana szczelna rurki szczelne problem leży według mnie po stronie zasilania elektrozaworu na wtyczce jest po zapaleniu silnika napięcie 2,78 v ( dodam że elektrozawór po podłączeniu napięcia 12v się...
Dzięki za pomoc!Znalazłem złącze tylko ze sterownik nie zgłasza żadnych błędów.Dalej ciężko odpala chociaż całe szczęście zrobiło się cieplej i jest już mniejszy z tym problem.dalej nie daje mi to spokoju natomiast dotarłem do usterki która może być tego powodem......miałem problem z silniczkiem regulacji biegu jałowego a dokładniej ze stykiem który...
Tak sie składa , że w silniku diesel'a na biegu jałowym EGR powinien być otwarty . Skoro więc masz za wysoki przepływ powietrza to prawdopodobnie EGR nie działa czyli jest cały czas zamknięty . Sprawdź membranę EGR , szczelność przewodów podciśnienia oraz elektrozawór EGR. Pozdrawiam.
Akumulator sprawny bo jak z niego bezpośrednio podawałem podciśnienie na siłownik to zadziałał muszę jeszcze zmierzyć sterowanie na elektrozawór , wie ktoś może jak to wygląda ? jakich sygnałów się spodziewać ?
A jak ta przepustnica dławiąca działa i czym jest sterowana? Nie jestem pewny czy mój silnik ją posiada, bo ja mam tylko jeden elektrozawór podciśnienia, tylko do EGR.
elektrozawór podciśnienie turbina dziać elektrozawór podciśnienie sprawdzić elektrozawór podciśnienie
volvo check pilot zmiennym kodem wymiana uszczelki zamrażarki
baotian bt49qt tronje zasilacz
Optymalne ciśnienie w zamkniętym układzie CO Kolory przewodów wtryskiwaczy Ford Galaxy