Rozebrałem dziś Ehab odkręcilem te 4 śrubki o których piszesz była spręzynka która trochę roziągnąłem żeby tłoczek bardziej napierał. Po złożeniu nie chciała zgasnąć dalej. Odkręciłem przewód (prawy dół) paliwowy od elektrozaworu co idzie do świecy płomieniówki i zakeciłem to Scania zgasła. Później kilka razy gasła i znowu nie gaśnie. Może odkręcając...
Witam błąd który podałeś odnosi się do elektrozaworu paliwa (to ten połączony z EHAB) a dokładnie: przerwa lub zwarcie z uziemieniem przewodu dochodzącego do pin-u 14 (pin 14 jeden z 2 od elektrozaworu) zawór paliwowy zostaje zamknięty i praca silnika ustaje w przypadku niekontaktowania silnik pracuje nierównomiernie, sprawdź kostkę połączeniową ,przewody...
Tez mi to przeszlo przez mysl ze moze wtyczki pozamieniane ale pisales ze zaczela kopcic nagle a nie przy okazji robienia czegos przy ukladzie paliwowym no ale warto to sprawdzic bo moze tu jest juz balagan. Wszystkim steruje edc na podstawie danych z czujnikow i edc w odpowiednim momencie otwiera elektrozawory przez ktore paliwo dostaje sie przez listwe...
Piszesz o nierównej pracy silnika, a układ paliwowy czyściłeś ,sprawdzałeś szczelność. Jakieś błędy na desce są ? Mierzyłeś ciśnienie paliwa na zasilaniu ? Robiłeś diagnostykę wtrysków, czy regulowałeś bo miałeś taki kaprys.? Nikt z fusów Ci nie wywróży co dolega silnikowi . Układem HPI sterują czujniki położenia wału, ciśnienia paliwa, elektrozawory...
To że filtr paliwa w HPI jest wyciągnięty ze smoły to normalne, ( otwarty układ paliwowy i spaliny dostają się do paliwa ). Zawory sprawdzisz szczelinomierzem ale pompki ? trzeba ufać że są dobrze zrobione. Sprawdź elektrozawory kata i dawki ( te cztery z boku na listwie ). Wykręć, rozkręć i zobacz co jest w środku. Często się rozkręcają lub zacierają....
Witam. W ubiegłym tygodniu pojawił mi się błąd ems4754 przeszukując forum znalazłem poradę aby wyczyścić elektozawór przy listwie paliwowej (faktycznie było w nim trochę brudu). Błąd znikł. Dodam że poza pojawieniem się na desce rozdzielczej błędu nie było żadnych objawów a filtr paliwa zmieniałem 3 tygodnie temu. Dziś z kolei podczas gwałtownego ruszania...
Witam wiec ja zaczął bym od sprawdzenie pod względem mechanicznym elektrozaworu paliwa, kod 62 informuje ze prędkość obrotowa z czujników nie spada szybko po wyłączeniu zasilania...prędkość obrotowa silnika powinna spaść o co najmniej 150 obr / min w 4 s.. Prawdopodobną przyczyną błędu jest powietrze w układzie paliwowym lub wewnętrzny przeciek w zaworze...
Jesteśmy na etapie: Jedyny błąd jaki został to: EMS 11180 Silnik zaczął wchodzić na obroty, lecz nieraz dostaje samozapłon po zgaszeniu, chyba na 5 i 6 cylindrze. Ktoś zalecił byśmy zamienili pompo wtryskiwacze miejscami, 5 i 6 przełożyć na 2 i 3 cylinder. (nie zostało to jeszcze zrobione) Oczywiście nowe gumki od razu. Wg mnie 5 i 6 wtryskiwacz ma...
Nie za bardzo rozumiem co się dzieje. Seba230 jeśli masz jakieś kody usterek to je Nam podaj będzie dużo łatwiej. Myślałem że problemem jest praca na dwóch cylindrach po zgaszeniu silnika. Teraz piszesz o nierównej pracy. Jeśli dysponujesz sprzętem i nie potrafisz zinterpretować wyników testów to wrzuć na forum zobaczymy co się dzieje. Jak dla mnie...
Witam ponownie, maszyna odpala ale podłączyłem manometr do filtra paliwowego i po zgaszeniu auta ciśnienie w filtrze spada. Wymieniłem 2 zaworki: 1 przy filtrze i drugi przed elektrozaworami. Co może być tego przyczyną?
Ems4390 Tytuł: Zapewnienie równowagi cylindra, cylinder 6 Usterka: Osiągnięto maksymalną wartość cyklicznego zasilania tego cylindra silnika, na co zezwala jednostka sterująca. Powody: Średnie ciśnienie efektywne w jednym z cylindrów silnika jest niższe niż w pozostałych. Przyczyny mogą być następujące: Obecność powietrza w układzie zasilania paliwem,...
Mówisz o tym zaworku ? To właśnie z tego EHAB idzie przewód paliwowy do tego zaworka Dokładnie o tym zaworku. To jest elektrozawór sterujący dopływem paliwa do świecy płomieniowej. Powinno być słychać prace jakiejś pompy paliwowej po przekręceniu zapłonu na zimnym silniku Nie będziesz słyszał żadnej pompy paliwowej ponieważ tam nie ma elektrycznej...
Cześć! Myślę że jeżeli elektrozawór odcina paliwo to w tym samym momencie powinna być odcięta pompa elektrycznie lub pneumatycznie poprzez siłownik pneumatyczny sterowany elektrycznie.Przyglądnij się jaki jest osprzęd wokół pompy, co czym steruje i daj znać do czego doszedłeś to spróbóję Ci pomóć. Pozdrawiam!
Wyłączaj po kolei cylindry i obserwuj co się dzieje jezeli po odcieniu któregoś cylindra praca silnika nie wiele się zmieni oznacza że ten cylinder nie wiele pomaga a wręcz moze przeszkadzać ...balans cylindrów oznacza stan calego cylindra szczelnosc glowicy stan wtryskiwacza stan pierścieni taki całokształt bo jak masz na danym cylindrze nie szczelny...
Wczoraj wymieniłem 8 pompowtryskiwaczy w Scanii które miały 950.000km przebiegu od 2007 roku i nie nadają się już do niczego, nawet do regeneracji. Ciśnienia były OK turbina i cooler też kompresja również w porządku, dlatego decyzja padła na wymianę PDE. Komputer pokazywał usterkę tylko od 1 pompowtrysku, ale z doświadczenia wiem ze takie operacje robi...
(at)feryster sensownym było by mówić o "przerwie w obwodzie" jakby nieszczęśliwy kabel miał względnie niską impedancję (jako antena) w odniesieniu do wysokiej impedancji zacisków zasilających, przez co nie sposób było by je wyemitować, tj. musiała by zajść korelacja parametrów z długością fali, czego nie da się w żaden sposób ustalić. Ten względnie...
cewki paliwowe scania rurki paliwowe korekty paliwowe
esp8266 flashowanie zawory ciągniki drukarki fiskalnej
inwerter wyspowy dewalt dcb107
MHOUSE CL2SK – jak podłączyć akumulator 24V, zamienniki PR1, zasilanie awaryjne Bosch GOP 185-LI – nagrzewająca się głowica, przyczyny i diagnostyka