Wtyk 1 +12v idzie z bezpiecznika nr.23 zasila również elektrozawór regulujący ciśnienie turbo,wtyk 2 sterowanie B15
Błąd P0299 jest opisany w moim programie jako Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Sprawdzić następujące podzespoły: 1.Elektrozawór regulujący ciśnienie turbo 2.Czujnik ciśnienia ładowania z czujnikiem temperatury powietrza
Nie mam czym sprawdzić tego ciśnienia, dopiero na jutro umówiłem się u gościa. Ale dokładnie wyskakuje mi tylko ten jeden błąd: P0234, przy takich parametrach zapisuje się ten błąd: prędkość obr. silnika 1992; wydatek rzeczywisty 32mm/wtrysk; ciśnienie turbo 1671; wartość zadana 1341; elektrozawór ciśnienia turbo 5%.
Witam, co jakiś czas wyskakuje mi błąd symbol auta z kluczykiem, wtedy brakuje mocy. Podłączyłem OBD i jest błąd nie do skasowania P01243. Prawdopodobnie elektrozawór ciśnienia turbo. Spotkał się ktoś takim czymś? Opel Meriva A 1.7 CDTI
Przed wymianą turbosprężarki komputer pokazywał brak ciśnienia doładowania, wymieniłem turbo, elektrozawór i przewody są ok, ciśnienie na wolnych obrotach wynosi 300, natomiast jadąc pod obciążeniem maxymalnie 750.
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
Lub pompa żle zrobiona. Brak paliwa brak spalin brak doładowania. Dymi na czarno przy gazowaniu czy nie? Jak nie dymi to nie obstawiam uszkodzenia w układzie turbo, tylko brak paliwa w mieszance. Kiedyś miałem przypadek braku mocy totalnego w VECTRA B 2,0 Dti powód zatkany kat. Możesz sprawdzić organo leptycznie czy na wydechu przy przegazowaniu czuć...
To zależy, jeśli za zaworem N75 jest w tej sytuacji podciśnienie (sztanga zaciągnęta) to winny jest elektrozawór.Najczęściej jednak turbo. Jeśli za zaworem mamy ciśnienie atmosferyczne to zacina się turbina. Najlepiej byłoby zweryfikować wakuometrem. Można też spróbować podmienić elektrozawór turbo z elektrozaworem EGR, akurat nie kojarzę czy są podobne...
Witam. I pomógł ten elektrozawór? Mam ten sam problem w Masterze. Turbo nowe, węże nowe, czujnik ciśnienia nowy, a błąd przy powyżej +8stopni na zewnątrz się pojawia
Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem...
Witam. Czy udało Ci się uzyskać odpowiedź na swoje pytanie? Też prawdopodobnie mam uszkodzony przewód do elektrozaworu sterowania ciśnieniem turbo lub sam elektrozawor. Też zastanawiam się jak to sprawdzić. Generalnie mam błąd P0069 - sygnał ciśnienia turbo zwarcie do plusa lub zwarcie do masy lub sygnał zbyt wysoki.
Na początek sprawdź elektrozawór obejścia turbosprezarki Na filmie jest pokazane jak to zrobić https://forum.opel24.com/topic/91690-vid...
Prawdopodobne usterki ;filtr paliwa, pompa wys. ciś. zawory regulacyjne SCV na pompie , wtryskiwacze.Ciśnienie na szynie przy obr. bieg. jałowy 31 MPa. ma być. Ogólnie za niskie ciśnienie paliwa. Do sprawdzenia sprężarka turbo, elektrozawór sterujący.
Wymieniłem świece żarowe i zniknął błąd P1351 związany z obwodem podgrzewania świec. Nie powrócił również błąd P0422. Niestety po wyprostowaniu rury nadal błąd P0299 czyli, małe ciśnienie turbo przy 2000-3100 obr/min. Powyżej tej prędkości ciśnienie turbo jest ok. Pozostają błędy P2033 oraz P0483 Proszę o wszelkie sugestie. Wszystkie potrzebne sugestie...
Witajcie. Może na tym forum ktoś nakieruje mnie na rozwiązanie problemu. Od początku. Podczas zwykłej jazdy auto zbiera się normalnie,ciśnienie zmierzone turbiny=ciśnieniu zadanemu oraz elektrozawór turbiny pracuje jak powinien-otwiera się i zamyka płynnie. Problem pojawia się,gdy staram się utrzymywać auto na stałych obrotach- w tym momencie ciśnienie...
mam silnik AGR 110 KM na pierwszej stronie tego tematu wkleiłem fotki gdzie szukać oznaczenia silnika, sprawdź te miejsca i odczytaj symbol, silnik AGR ma 90 KM i turbosprężarkę z zaworem upustowym oraz elektrozawór N75, który steruje ciśnieniem by ograniczyć ciśnienie doładowania turbo, jeśli masz silnik o mocy 110 KM to z pewnością nie masz silnika...
Można by spróbować przemierzyć (podmień jeśli masz możliwość) czujnik na gruszce (czujnik kopiowania) on chyba odpowiada za skrajne położenia geometrii. Ew. Coś z cięgnem gruszki? Jak coś to mam elektrozawór turbiny nowy można by też spróbować tyle że dostęp kiepski.
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
Mam zwykłą najprostszą sprężarkę, bez zmiennej geometrii z zaworem upustowym wastegate sterowany podciśnieniem ponieważ elektrozawór który steruje gruszką podłączony jest do pompy vacum a pompa vacum wytarza podciśnienie a nie ciśnienie. No chyba że coś się zmieniło. Jak podłączyłem gruszkę do tego zaworku a drugi koniec dałem do ręcznej pompki vacum...
Turbo na gruszkę. Trochę czasu już z tym walczę, dlatego map sensor nowy plus wsadzony drugi kolektor ssący bo stary był zabity nagarem, elektrozawór n75 nowy oryginał 170zł dałem nie pomogło niestety, wężyki podciśnieniowe też ogarnięte i sprawdzona pompa wakum wakuometrem, sprawdzona gruszka pod kątem dziur i trzyma podciśnienie. Na śrubkach przy...
Witam! Mam pacjenta, Renault Master 2013 2.3 125 przebieg 250 000 - u mnie od paru lat. Auto jeździ ogólnie pięknie, dobra ekonomia (spalanie koło 8 litrów) itp. - ale nie potrafi płynnie przejść z trybu małego obciążenia silnika (np. jazda z górki, albo z wiatrem) do przyspieszenia, widzę przez interfejs diagnostyczny, na żywo, że ciśnienie turbo jest...
Olej wylany wszystko wyczyszczone, wymienione elektrozawory Turbo
Kolego jarcoj Jeżeli Clip podaje ,że niskie ciśnienie jest to trzeba się przejechać z Clip-em badając aktualne ciśnienie podczas przyspieszania i zobaczyc przy jakich obrotach jest jakie bo może go wogóle nie być . Przyczyną może być elektrozawór lub jakas nieszczelnośc turbo-kolektor ssący.
mario-lopez , musisz przeczytać parametry takie jak ciśnienie doładowania, żądane ciśnienie doładowania i regulacja ciśnienia doładowania. Czujnik ciśnienia rzadko padał, prędzej elektrozawór. Jeszcze jedno, jaki jest przebieg auta, bo to może być turbo które zazwyczaj wymienia się co 100000 km. Sprawdź też czy cięgno do regulacji turba się nie zacina.
Też nie wiem jak działa układ podciśnienia w tym aucie, gdyż schematów w necie nie mogę znaleźć, Nie trzeba schematu. To można kawałkiem wężyka na aucie w kilka minut połączyć. generalnie na prosty system, vakupompa zasysa powietrze z plastikowego trójnika, elektrozawór połączony przewodem z gruszką EGR, oraz trójnika, potem idzie przewód pod auto,...
Auto: astra h gtc 2007 1,9 cdti 150 km Historia zaczyna się latem 2016 kiedy chciałem oddać na program i mi nie zrobili bo podobno przeładowywało turbo i dmuchałoby mi za duże ciśnienie. Olałem temat. Przez 2017 rok wymieniłem w aucie : turbo, kolektor dolotowy, dwumase, elektrozawór od turbo. Pojechałem znów na program i znów to samo. Podobno udało...
Skoro pisze że wszystko sprawne to sprawne bo elektrozawór jest nowy oryginalny I co z tego że zawór nowy? Czy sterowanie turbo składa sie tylko z elektrozaworu? Kolejny mechanik wymieniacz na podstawie błędów. 1) Jakie ciśnienie doładowania zadane a jakie rzeczywiste? 2) Jaki stan przewodów podciśnieniowych i gruszki? 3) Jak na teście podciśnieniem...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Czy ktoś z szanownych Forumowiczów wyjaśni mi po co jest drugi elektrozawór przy poborze wody .Odchodzi od niego cienki przewód wodny połączony do krućca przy pojemniku na proszek i płyn do płukania z drugiej strony krućca jest podłączony kolejny przewód wodny idący w głąb pralki podpięty jest do jakiejś puszki pod bębnem. W tym pierwszym przewodzie...
Ale zaraz... Silnik 90 KM wyposażono w soft-turbo bez sterowania elektronicznego. Tam nie ma elektrozaworu sterującego turbo i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Były one stosowane w mocniejszych silnikach.
Przez elektrozawór nie wciąga bo cały czas jest błąd. Czy nie powinno być tak że jak świeci się auto z kluczykiem czyli ustawienia awaryjne to nie będzie wciągał tej gruchy? Jak pominę elektrozawór to cały czas jest napięte cięgno i wydaje mi się że częściej wyłącza tryb awaryjny. Ma takie chwilowe napady a jak wszystko podłączone to praktycznie cały...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
2000 turbo pompuje 0.2bara przy 3000 0.4bara a gdy dochodzi do 3500 to nagle szybuje do 1.4 i samochód wtedy wstaje dopiero żywo, Obroty to nie wszystko by turbina wstała i sprężarka zaczęła pompować, jeżeli podajesz ciśnienie doładowania na biegu luzem, to takie niskie ciśnienie nawet może być. Na biegu jałowym dla 2000 obrotów dawka wtrysku jest...
W tym schemacie jest błąd, bo na pompę ma iść ciśnienie z turbo bez elektrozaworu.
Dokładnie, za charakterystyczny dźwięk pracy diesla odpowiadają wtryskiwacze. W Oplu mogą dawać trzy rodzaje dzięku: - głośny, twardy - przy pełnym ciśnieniu wtrysku, - typowy diesel, tak jak na biegu jałowym - mniejsze ciśnienie wtrysku, - charakterystyczny cienki i wysoki głos - w trybie awaryjnym Czujnik ciśnienia doładowania może mieć tutaj duże...
Tam w turbo jest zawór upustowy wasteagte, dopiero po przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia doładowania sterownik otwiera ten elektrozawór aby zadziałał siłownik
Auto Golf 7 gtd. 2.0 tdi kod silnika - CUNA. Było wymieniane turbo i czyszczony dpf przez firmę. Głośna praca silnika na wolnych obrotach którą powoduje turbina. Słychać podczas pracy na wolnych obrotach głośną pracę turbiny (turbina wymieniona na inną i jest tak samo), gdy odłączam elektrozawór sterujący doładowaniem kierownica turbiny się opuszcza...
(...) ort tranzit 2.0 ecoblue 2017 ,brak mocy ,auto wchodzi w tryb awaryiny ,po podlaczeniu do kompa blad p0299 not boost turbo ,Turbo zostalo wymienione na nowe ,auto po przejechaniu 200 kilometrow znowu zaczelo szalec ,ponownie brak mocy i tryb awaryiny ponownie wyskoczyl ten sam blad p0299. . Prosze o pomoc Witaj na forum elektroda.pl! Błąd P0299,...
Podepnij clipa i wszystko będziesz wiedział. Stawiam na otwarty EGR. Może też być uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania,elektrozawór turbo,pedał gazu,itd. Bez podpięcia auta pod diagnoskop znalezienie usterki nie będzie proste.
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
Mam problem z odpaleniem Transita 2,5d 1990r, silnik 4CA. Hm... Silnik 4CA to turbo diesel/Lucas Epic z lat 1992-1995. Silnik z roku 1990 to może być 4BA, 4AB lub 4AE. Czy silnik jest na Boschu, czy na CAV Lucasie? (nie mylić z Lucas Epic-em)... Próbowałem pokręcić na sprawnym akumulatorze i widzę , że rozrusznik kręci dosyć wolno. To typowe dla tych...
Witam Wczoraj podłączyłem mojej żony Peugeota 307 HDI RHS pod Planet-a. Wywaliło błędy przepływu masy powietrza( przepływka ), błąd ciśnienia doładowania(elektrozawór turbo), błąd EGR( mam od roku zaślepiony więc to śmieszne bo parametry są prawidłowe) i czujnik ciśnienia spalin za katalizatorem?? To wydało mi się dziwne, ponieważ ok. rok temu wywaliłem...
Elektrozawór N75 w jednej pozycji podaje podciśnienie a w drugiej ciśnienie atmosferyczne dla wyrównania. Praca jego polega na impulsowym podawaniu jednego i drugiego co powoduje płynną pracę sztangi. Po odpaleniu ma wciągać sztangę a po mocnym naciśnięciu gazu ma trochę odpuścić. Tak jest 110KM w 90KM jest inaczej.
17964 / P1556 - Charge Pressure Control: ujemne odchylenie Ewentualne objawy Zmniejszona moc Tryb Limp Możliwe przyczyny Zbyt niskiego ciśnienia doładowania Węże / Rury niepoprawna podłączony, odłączony lub wyciek Ładowarka kontroli ciśnienia uszkodzony VNT (zmienna końcówka turbo): Dysze zatrzymany Elektrozawór ciśnienia doładowania Kontroli (N75)...
Witam wszystkich, poproszę o poradę w związku z problemem występującym przy Renault Koleos 2 2.0 DCI 177 silnik tożsamy z Nissanem X-Trail T32. Problem jest następujący Auto zimne potrafi podczas jazdy lekko szarpać, najczęściej w granicach 1800-2000 tyśobr/min lub sporadczycznie w granicach 2500 obr/min. Dzieje się to jak się przyspiesza delikatnie...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Witam. Problem z Z13DTH w samochodzie Opel Astra H 1.3 CDTi 90KM. Brak błędów odczytanych testerem. Turbo wstaje późno, bo około 3k obrotów. - Podmieniony elektrozawór sterujący turbo - bez efektów, może nawet jest ciut gorzej (odczucie subiektywne). - Wyczyszczony/podmieniony map sensor z kolektora dolotego, bez efektów. - Wyczyszczony EGR (ma on 19%...
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
Wiem że ten golf ma 75kM ale jakieś ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być, wąż choć trochę powinien pęcznieć. - powinien minimalnie pęcznieć, ale ciśnienie podczas gazowania na postoju nie powinno przekroczyć ok. 0,1 bara. I może dla tego też nie czujesz, że wąż twardnieje. Ciśnienie doładowania sprawdza się w tym modelu podczas próby drogowej...
w/g komputera błąd PO299 elektrozawór sterowania ciśnieniem turbo. przepływ za mały. błąd stały. usterka ta uaktywnia się przy wysokich temperaturach na zewnątrz tak ok. 30 poza tym wszystko ok. silnik zaczyna nierówno pracować na wolnych obrotach. proszę o pomoc.
Witam, mam problem z moim BMW, auto bardzo słabo zbiera się z wolnych obrotów, po wciśnięciu gazu dopiero po chwili się rozpędza ale i wtedy szału nie ma. Na diagnostyce wygląda to tak, że daję gazu a turbo dopiero po chwili się rozpędza. Na piątym biegu przy prędkości np. 100 gdy chcę szybko przyśpieszyć nie da rady, bardzooo wolno się rozpędza. Prędkość...
Zawór wysokiego ciśnienia jest wysterowany przez ecu i działa, ciśnienie na listwie w stanie spoczynku 6-7 bara nie jestem w stanie sprawdzić w stanie rozruchu gdyż mi sonde odłącza i będę musiał przerobić obd żeby działało bez stacyjki, natomiast rozruch jest dopuszczony. Będę sprawdzał wtryski na przelew ale nie wiem czy by mi wogule odpalił, jak...
intercooler caly, przewody do intercoolera też całe, brak nieszczelności, podcisnieniowe też. Który zaworek jest od sterowania turbo, w planecie mam opcje testowania elektrozaworów turbo, i pisze aby nasłuchiwać psrtykania, lecz nic nie psrtyka...
W starych audi z silnikami 2,2 i 2,3 był oddzielny (nie połączony z turbem) zawór wastegate, ciśnienie doładowania można było regulować śrubą napinającą sprężynę. Jak chcesz to zrobić elektronicznie, to podłącz map do woltomierza cyfrowego z diodami led (linijka, np UAA180), przykładowo przy oczekiwanym ciśnieniu zapala się 5 dioda, bierzesz z niej...
Hej, Masz podobny problem co ja miałem w moim 1.7 DTR, przyczyną jest vacum pompa która przepuszcza olej na elektrozawór turbiny przez co gruszka się zacina i wyskakuje autko z kluczykiem. Kup nową vacum pompe i elektrozawór (chodź nie które da się uratować rozbierając i czyszcząc je), co do używek vacum pompy z alledrogo nie polecam (czasem szkoda...
Witam Tak jak w opisie potrzebuje schemat okablowania czujnika ciśnienia doładowania i elektrozaworu sterującego gruchą turbo, ktoś zniszczył wiązkę, wyrzucił czujnik ciśnienia doładowania i elektrozawór turbiny.
Samochód odpala i na wolnych obrotach chodzi normalnie, podczas przyspieszania od 1500 do 2500 czuć lekkie przerwania, natomiast powyżej coraz mocniejsze przerwy tak jakby turbo się wyłączało i załączało cyklicznie. Na Biały elektrozawór przychodzą impulsy sterujące załącza się w ich takt, natomiast po odpięciu od zasilania sam dziwnie drga, łączy się...
U mnie właśnie często ta wartość jest najniższa ale przepływomierz podstawiłem inny i nic konkretnego się nie zmieniło, na innym przepływomierzu auto jeździ bardzo podobnie. Dobrze to interpretujesz ale jest jeszcze jedno ale, którego nie wziłąłeś pod uwagę. U Ciebie ta niska wartość dawki paliwa jest spowodowana tym, że turbo z początku sporo niedoładowuje....
Witam serdecznie. Otóż od ponad roku posiadam silnik od opla corsy B 1.5D bez turbo zamontowany w własnej konstrukcji. Silnik mam minimum elektroniki, nawet można by rzec, że wcale jej nie ma więc konstrukcja niby prosta jak budowa cepa. Na pompie wtryskowej znajduje się elektrozawór "stop" na którego wystarczy podać napięcie i silnik pali. Problem...
Witam, Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo. Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h) traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym uruchomieniu moc wraca. Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy: - P1351 Przekaźnik wstępnego...
Witam, mam problem z moim sprinterem 313, silnik om611, 1999r świeci mi się kontrolka EDC i silnik pracuje do 3k obr. Podpielem texe i pokazała błąd p0703 sygnał hamulca, p1470 regulacja ciśnienia turbo, p1622 zawór elektryczny wyłaczający i p1188 elektrozawór wyłączenia pompy wysokiego ciśnienia, podmieniłem zawór sterowania turbo sprawdziłem węże...
Z pewnością przyczyną tykania będzie pracujący elektrozawór N75 regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Jest w komorze silnika a znajdziesz go idąc po wężyku podciśnienia wychodzącym z siłownika podciśnienia zamontowanego przy turbosprężarce, którego drugi koniec wchodzi na króciec w głowce N75. Elektrozawór N75 jest czarny i ma biały łepek...
Dzień dobry... pierwszy post więc wybaczcie "nieuctwo". Problem c5 z 2004 automat 2,2 ... po uruchomieniu pojazdu zimnego jest ok. Zmienia biegi, przerzuca itp. Ale co jakiś czas wchodzi w tryb awaryjny. depollution system faulty. ESP/ASR problem. Nie ma mocy i jedzie do 2000. 2500 obrotów. Muł. Po kolejnym odłaczeniu zapłonu i urychomieniu ginie ESP/ASR...
Witam , pisząc zawór elektryczny - chodziło mi oN-75, tak mi się jakoś napisało , ponieważ sterowany jest prądem, Błąd 575 -czujnik ciśnienia w rurze rozgałęznej to według tabeli kodów , którą mam . Morze szwankuje ci czujnik ciśnienia doładowania , nie wiem gdzie on znajduje się w audi ale u mnie jest w sterowniku. Ten zawór przy turbo sprawdzałem...
Witam, Dużo czytam na forum, mało się udzielam, ale problem mnie przerósł. Brakuje mi już pomysłów. Może ktoś z Was coś doradzi. Otóż mam problem z doładowaniem Vectra c 1.9 cdti 150KM 2006r automat. Około miesiaca temu samochód stracił moc. Wyglada tak jakby turbina nie dmuchala w ogóle, ale nie zawsze czasami po odpaleniu jeździ jak powinna do...
się nazywa to to właśnie elektrozawor regulacji turbo ... Dodano po 10 albo jeszcze bardziej fachowa nazwa Elektrozawor Regulacji Ciśnienia
Wygląda, że właśnie ten elektrozawór złom. Pozdrawiam.
Witam, od jakiego czasu borykam się z następującym problemem: Spadek ciśnienia na turbinie jest zawsze w parze ze spadkiem zadatku powietrza, zarówno zadanym jak i zmierzonym. Pojawia się niesystematycznie, ale jak już to zawsze w tym samym zakresie obrotów od ok 1900 do ok 2200 i tylko przy maksymalnym obciążeniu. Po tym spadku ciśnienie wraca do wartości...
Kolego czy sprawdzileś czujnik ciśnienia doładowania? Czy elektrozawór gruszki turbiny był sprawdzany?
Witam Zgodnie z poradą (decybel91)wymieniłem elektrozawór problem ustąpił. Chciałbym jeszcze tyko w dwóch zdaniach odnieść się do pracy serwisu TOYOTY .Podpowiedział mi kolega wcześniej abym podjechał do serwisu, że oni mają dobre programy komp.i wskażą mi precyzyjnie jaki element może być uszkodzony .Pojechałem , nie dość że powiedzieli mi tylko ze...
Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów 1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa : 1 Czujnik ciśnienia paliwa 2 Elektrozawór dozowania paliwa 2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) : 1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 2 Czujnik temperatury powietrza 3 Czujnik temperatury cieczy...
Wygląda na to że to może być coś z pompą tak jak kolega napisał. No, niestety, nie diagnozuje się nowoczesnego turbodiesla na "wygląd". Skoro silnik jeździ jakiś czas normalnie, po czym po zatrzymaniu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki, pracuje jeszcze chwilę, to jakim cudem pompa wc jest zepsuta? Czy po wykasowaniu starych błędów i pojawieniu się kontrolki...
Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy....
Wystarczy że zwarcie robi i cała linia zasilania siada. Ubija wtedy zasilanie na elektrozawory z listy błędów. Szczególnie że odcina N75 (17957- zawór regulacji ciśnienia doładowania) turbo jest nie wysterowane i masz brak mocy a po chwili to pewnie i tak by zgasł bo pompa paliwa nie pracuje i silnik ma tyle paliwa ile jest w filtrze (17932- przekaźnik...
Jaka może być tego przyczyna? Nie wiem, ale czy czasami nie będzie przepływomierz dawał złego sygnału do sterownika a sterownik będzie dawał sygnał do elektrozaworu podciśnienia i ten zawór zamknie to westage i powstaje zbyt duże ciśnienie w turbo
Podłącz vag-a i popatrz w parametry bieżące, przepływomierz z zamkniętym egr powinien wskazywać na wolnych obrotach przepływ ok 450mg/r, z otwartym egr 270mg/r Ten silnik nie ma zmiennej geometrii turbo, tylko zawór upustowy, elektrozawór n75 działa dopiero przy przekroczeniu max ciśnienia doładowania
pierwszy blad to wynik drugiego Sygnał ciśnienia turbosprężarki : Ciśnienie zbyt duże w stosunku do wartości zadanej do sprawdzenia uklad sterowania turbo w szczegolnosci elektrozawor regulacji
(-) czym może byś spowodowany taki powolny wzrost ciśnienia? Ogólnie można powiedzieć, że na niedomaganie pt. zbyt niskie ciśnienie doładowania składa się wiele czynników, nie tylko sama turbosprężarka. Prześledź dokładnie poniższy prosty schemat sterowania turbosprężarką i może sam dojdziesz przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/4593840200_1...
Diagnosta zaślepił wężyk idący do zaworu egr ale błąd nadal wyskakiwał. Żałosny ten diagnosta. Nawet biedak nie ma pojęcia, że układ EGR jest sterowny podciśnieniem i nie ma nic wspólnego z układem sterowania ciśnieniem doładowania. Jeśli zostały sprawdzone trzy wężyki wychodzące z elektrozaworu N75 na ich drożność (ten wychodzący do rury dolotu powietrza...
Strona jednostki sterującej Strona złącza Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Czerwony O7 Bezpiecznik F03 2 A 10 Czarny/Zielony M10 Silnik wentylatora chłodzącego 4 A 11 Żółty/Biały E19 Jednostka sterująca immobilizera A 28 Żółty/Biały A 12 Zielony/Żółty E19 Jednostka sterująca immobilizera A 7 Zielony/Żółty A 13 Brązowy...
Błąd dokładnie brzmi: 17965 ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji. Zostawiłem na razie turbo w spokoju i zajmę się sprawdzeniem elektrozaworów N75, N239 i N18 - z sieci wyczytałem, że one mogą być odpowiedzialne za ten błąd, tym bardziej, że dawniej miałem już problemy z wieszającym się turbo. Pytanie jak przetestować w/w elementy czy...
Witam Od czterech miesięcy mam taki problem. Auto 2000r, przebieg 283 tyś km. Zaczęło się od tego, przy jakiś 3500 obr/min na gierkówce nagle straciło moc, obrotomierz zaczął spadać, oczywiście zapaliła się kontrolka "pomarańczowy silnik" poniżej 3000obr jeszcze jechał, ale powyżej zero siły, czyli tryb serwisowy. Zatrzymałem się, postałem z 10-15 min....
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Masz problem z układem elektrycznym elektrozaworu. Gdyby było coś z samym siłownikiem, to błąd dotyczył by rożnicy w ciśnieniu doładowania.
Elektrozawory sprawdzone zamieniłem miejscami z zaworem egr i taki sam efekt. Wężyki sprawdzone ciśnienia nie mierzyłem. Gruszka sprawdzana pracuje poprawnie szczelność ok. Dodam, że turbo podmieniane na używane z innej A6 180KM.
Sprawdzał kolega regulator ciśnienia doładowania? Czy styki nie mają rezystancji pasożytniczej i czy przewody ciśnieniowe są szczelne?
Panowie, jak w temacie. Laguna cierpi na brak mocy i to nie na zasadzie lekkiej utraty mocy, tylko albo jedzie normalnie, albo w ogóle nie jedzie. Zazwyczaj odpuszczenie i ponowne naciśnięcie gazu niweluje na chwilę problem. Co zauważyłem, to że po odpięciu podciśnienia z gruszki fakt że auto jest zmulone, ale reaguje na gaz za każdym razem i nic się...
Witam, Nie podales systemu wtrysku. Dla Boscha'a byloby tak: p0235 - nie znany P0245 - sterowanie elektrozaworu turbo - zwarcie do masy lub cisnienie zbyt wysokie P0380 - nie znany P0571 - sygnal wylacznika pedalu hamulca (ABS/ESP) P1422 - nie znany P1435 - defekt systemu adytywacji P1446 - poziom mini dodatku osiagniety. Po zatankowaniu paliwa system...
Witam! Mam Renault Scenic 1.9 dci 2000r. Ostatnio dostała awarii, mianowicie nie ma mocy,auto chodzi tak jakby nie mniało turbo, żaden błąd się nie wyświetla. Turbina nie daje praktycznie żadnego ciśnienia, wgle nie wypycha przewodu wylotowego. Auto nie kopci. Sprawdzono zawór EGR, przepływomierz, wtryskiwacze, elektrozawór turbiny. Odkręcałem również...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Może było s l albo podrobione że nie robiło do 2300. Sam miałem 307 i 407 w 2.0 dni rhr i sam je czipowalem więc na 100 procent powinno dmuchać do 1.3 Bara. Polecam sprawdzić wszystkie elektrozawory n75 1 szt turbo i 2 szt od sterowania klasami w dolocie - najlepiej manometr z pod ciśnieniem i obserwować jak opuszczają ciśnienie.
błąd przejściowy - ciśnienie turbo -zbyt wysokie e-błąd przejściowy - sygnał przepływomierza - obwód rozwarty lub zwarcie do masy f- błąd przejściowy - sygnał elektrozaworu SWIRL. Obwód rozwarty lub połączony z masą Te błędy nie wynikają z uszkodzenia fap lecz wprost przeciwnie .
13 - zawór regulacyjny ciśnienia doładowania zwany wast-gate (poprzez upust spalin) 12 - siłownik pneumatyczny jednostronnego działania 7 - elektrozawór sterujący siłownikiem, a ten zaworem Zaworem 7 steruje ECU, jak mu się podoba, zadaniem tych trzech elementów jest ograniczenie ciśnienia doładowania.
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
Masz błąd w zmienionej mapie silnika Silnik z tą mapą jeździ od 2007 roku i nic się nie działo. Sprawa wygląda tak:dolot szczelny,ale niesprawny jest elektrozawór (przetwornik ciśnienia) sterujący podciśnieniem w egr. Bez różnicy czy jest pod napięciem czy nie, cały czas jest "drożny" a tym samym na egr cały czas idzie podciśnienie.
Może błędów nie być gdy egr się zacina. Możesz go wyciągnąć i wyczyścić. Po czyszczeniu sprawdzić czy po otwarciu wraca do położenia wyjściowego - rolka się nie przycina. Miałeś błędy od czujnika kopiowania turbo - jest przekrecony na gruszce na wc mały torx 1.Pojeździłem trochę i powrócił P2565 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki "Przyczyna . Miejscowy...
Nadal poszukuję rozwiązania tego tematu.Co zrobiłem wymieniłem jedną świecę żarową .Sprawdziłem EGR i obydwa elektrozawory turbin.Sytuacja nadal jest ta sama.Nadal jest turbo dziura.Turbiny są sprawdzone dobre , na małej turbinie ciśnienie doładowania zamiast 0,8 jest tylko 0,5.Tak ogólnie na hamowni auto ma maksymalną moc 175KM moment 381,00 Nm.Ale...
elektrozawór turbo ciśnienie turbo turbo ciśnienie
faworyt kosiarka głośności słuchawek zawór regulacji biegu jałowego
tefal frytkownica zegar elektronika
Bezpiecznik wzbudzenia alternatora w Iveco Trakker 2011 Honiton vs Hogert: Porównanie narzędzi ręcznych