elektrozawór odpowietrzania oparów paliwa EVAP
Elektrozawór evap (odsysanie oparów paliwa ze zbiorniczka z węglem aktywnym)
Szybkie googlowanie i tutaj to był elektrozawór oparów paliwa: http://www.umserwis.fora.pl/elektronika-... tutaj świece, kable, rozdzielacz https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... tutaj przegrzewające się immo http://daewooforum.pl/temat53343-15.html tutaj usterka wtrysku/pompy paliwa https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=...
Samochody mają odprowadzenie oparów paliwa do kolektora ssącego - oczywiście po drodze jest filtr węglowy i elektrozawór . Jeśli przewód się rozłączył to po pierwsze - będziesz czół opary paliwa a po drugie - silnik będzie dostawał "lewe" powietrze i obroty się podwyższą . To też może być przyczyna. Pompa paliwa jest zatopiona w zbiorniku paliwa - nie...
Elektrozawór oparów paliwa do wymiany lub odłączyć przewód i jest cacy. Dodano po 19 Elektrozawór oparów paliwa do wymiany lub odłączyć przewód i jest cacy.
Dzisiaj Matiz wybłyskał mi takie nr. błędów 0105 , 1500. Dlaczego więc nie słuchasz co procesor chce powiedzieć? 0105 to błąd TPS (czujnik otwarcia przepustnicy)obejrzyj instalację elektryczną przy nim - zapewne masz tam wpięty przewód do sterownika LPG. Błąd 1500 nie ma w zasadzie wpływu na pracę silnika - mierzy temperaturę par paliwa, chociaż możliwe...
Przy osiągnięciu około tej temperatury 80 stopni przy filtrze paliwa coś stuka czyli załącza się ten elektrozawór oparów paliwa więc czujnik powinien by ok, czy się myle?
witam, do czego służy elektrozawór na przewodzie paliwowym pod zbiornikiem w astrze j 1.4 benzyna kombi, jest do niego podłączony wężyk cienki .proszę o pomoc bo po jego czyszczeniu nie trzyma się cisnienie paliwa ,możliwe że nie trzyma i paliwo gdzieś idzie, i czy mogę go zaślepić i odłączyć?
Witam szanownych kolegów serwisu elektroda.pl. Potrzebuje elektrozaworu trojdrożnego sterowanego napięciem 12V do paliwa by moc rozdzielać zasilanie paliwem. Urządzenie ma posiadać jedno wejscie zasilane paliwem i dwa wyjscia. Cewka ma regulować praca tłoczka lub innego zaworu a ten ma wybierać które wyjście jest w danym momecie aktywne. Drodzy koledzy...
Witam Szukam elektrozaworu typu "T" czyli dwa źródła dojścia z jednym wyjściem (trójdrożny). O zasadzie działania: otwarty- puszcza paliwo z lewej , zamkniety- puszcza paliwo z prawej. Pod instalację samochodową 12V z krućcami na podłączenie przewodów paliwowych https://obrazki.elektroda.pl/4388879800_... Problem w tym że nie mogę czegoś...
Witam! Chcę zamontować elektrozawor na przewodzie paliwowym w Astrze F benzyna. Myślę co zastosowac do otwierania zaworu. Myślałem o zastosowaniu czegoś w rodzaju Multiblok lub Terminator. Jednak wpadłem też na pomysł żeby zrobić jakiś układzik, który otwierałby zawór np. po właczeniu ogrzewania szyby. Czekam na wasze propozycje co zrobic w tym temacie....
Witam serdecznie . Mam kompresor wyposażony w presostart od hydroforu niestety niema on spustu ciśnienia po wyłączeniu (jak w oryginalnych kompresorach ) więc chciałem do tego celu wykorzystać elektrozawór sterowany 220 v lub 12 . Musiał by on po dostaniu napięcia zamykać się i kiedy sprężarka napompuje napięcie zostanie odcięte zawór powinien się otworzyć...
Witam Mam następujace pytanie jakie ma być napięcie na elektro zawoze par paliwa ?Ten elektrozawór miesci się pomiedzy filtrem węglowym a koletktorem dolotowym.
Układ pochłaniania oparów paliwa jest zamknięty. Filtr połączony jest ze zbiornikiem paliwa i wyrównuje w nim ciśnienie. Opary zasysane są z filtra do kolektora ssącego poprzez elektrozawór i spalane. Jak czujesz zapach paliwa na zewnątrz samochodu to pewnie gdzieś jest nieszczelność. Być może nie otwiera się zawór i nie następuje odsysanie pochłoniętych...
Styk 87 czerwonego przekaźnika zasila plusem pompę paliwa, wtrysk, cewki. , oraz elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa i podgrzewacz sondy lambda (przez bezpiecznik 10A przy czerwonym, przekaźniku.Nie ma innych dodatkowych wiązek w tej instalacji co opisałem. Jak podałem wcześniej u mnie w czarnym przekaźniku pod pinem 86 jest plus stały ciągnięty...
ostatni raz jak tankowałem na stacji benzyne to przy odkręceniu korka paliwa z baku wydostało się tyle powietrza że aż szok, byłem zdziwiony .za tą żecz odpowiada EGR i elektrozawór oczyszczania zbiornika z oparów paliwa. Widocznie się zawiesił że w baku było takie ciśnienie .
W sterowniku silnika nie ma niczego co by mogło brzęczeć. Brzęczeć mogą przekaźniki lub elektrozawory (w tamtej okolicy masz elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa (EVAP). Jeśli jego aktywacja gasi silnik, spróbuj go odłączyć.
same grzałki mają 6 i 9ohm A jakie to ma znaczenie dla tego błędu? :lol: 6. Przepływomierz - raczej dobry - ok. 0,4V na wolnych obrotach A co za paprok sprawdza w ten sposób? :lol: 12. Elektrozawór oparów paliwa ma poprawną rezystancję (26ohm) . Ja pierniczę, to już sajgon! Opory się zgadzają! A masz w mierniku oprócz omomierza funkcję pomiaru lewego...
Witam ! Z nastaniem ciepłych dni, podczas oczekiwania na skrzyżowaniach, silnik ma niestabilne wolne obroty. Sporadycznie zgaśnie. Po czyszczeniu przepustnicy, przy w pełni naładowanym akumulatorze lub wyłączonych światłach objawy prawie ustępują. Test examinerem w ASO, nie wykrywa błędów. Mam pytanie do specjalistów z forum czy poprawne są napięcia...
Sprawdź evap (elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa) Sprawdź ciśnienie paliwa manometrem
Tak sobie poczytałem troszkę i w polonezie od 97 roku jest montowana instalacja do wychwytywania oparów paliwa - czyli ten plastik z tyłu przy wlewie paliwa, te wszystkie wężyki no gdzieś z przodu pod maską lub w nadkolu zamontowany jest węglowy filtr oparów paliwa i elektrozawór. No i moje pytanie czy ten właśnie filtr oparów nie ma coś wspólnego z...
Nie grzebałeś przy przewodach podciśnieniowych przy przepustnicy? Nieraz jak pomyli się przewód z odmy i evapu na króćcach przepustnicy to taki jest objaw. Lub elektrozawór na pochłaniaczu oparów paliwa (evap) jest cały czas otwarty.Napisz co dało "przesłuchanie procesora".
Pompy jeśli mają to ciśnienie powyżej 3 barów to są ok. Wydajność w 1.1 jest mało istotna , może w 1.4 (100HP) owszem. Tu i tak mamy system bez powrotu paliwa (returnless) więc całe paliwo może być wykorzystane. jeśli możesz odłącz z pochłaniacza oparów paliwa( tylne prawe nadkole-pod osłoną) przewód idący do elektrozaworu przy przepustnicy (w kolektorze...
Witam. Trafił do mnie golf 3 2.0 ABA 97r. sprowadzony z Kanady w automacie który w czasie jazdy zgasł i po 10min zapalił przejechał 500m i znów zgasł. Podłączyłem vscan vag i pojawił mi się błąd o czujniku na wale korbowym. Podpiąłem Texę i to samo a w pomiarach parametrów bieżących sterownik widzi obroty silnika, sprawdziłem oporność czujnika ma 850ohm...
Właśnie wróciłem z garażu i sprawa wygląda tak: Dodałem przekaźnik zasilania komputera jak było oryginalnie. Podłączyłem żarówkę 2W zgodnie z poleceniem MARIUSZ R , Podłączyłem elektrozawór oparów paliwa i objawy są takie same jak poprzednio, przekaźniki załączają się może na 0,5s po czym cisza. Żarówka natomiast zaświeci po czym momentalnie gaśnie....
Wężyk sam się nie zatkał bo nie miał od czego, od oparów paliwa? Pytałem się gdzie te wężyki prowadzą? czy myszą być one cały czas drożne czy otwierane są przez jakiś elektrozawór czy coś? Szukam konkretnej odpowiedzi czy to jest po prostu samoczynne odpowietrzenie wyprowadzone tylko gdzieś w "czyste" miejsce? I dlaczego są dwa wężyki? Chcę się tylko...
Nieszczelny układ odprowadzania oparów paliwa tzw. gaspentel Sprawdź przewody odpowietrzające idące do filtra wągla aktywnego i elektrozawór
witam wygląda mi to wężyki od oparów par paliwa ale nie daje sobie głowy uciąć :) pozdro W ropniu??? To elektrozawór EGR,a
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Nie ma zmiany? Nie wiem czy w MPI jest tak w SPI gdzie w przepustnicy króciec od odmy jest kryzowany a od pochłaniacza nie. Obroty jałowe masz za wysokie i musi być jakiś powód tego stanu. Nie wiem spróbuj może po zdjęciu wężyka od pochłaniacza oparów paliwa zatkać palcem króciec przy przepustnicy. Może elektrozawór pochłaniacza przepuszcza cały czas?...
Witam. Mam problem z check engine ciągle się zapalającym na desce rozdzielczej, powodowanym przez błędny przepływ odparowania paliwa... zbiornik z węglem aktywnym rozebrałem, wymieniłem węgiel, wymieniłem dwie gąbki, które były już zdezelowane, zakleiłem wieko zbiornika... dodatkowo wymieniłem elektrozawór sterujący na nowy (jego oporność to ok 25 Ohma),...
HAha w Paryżu bywam bardzo często i mam do tego miasta cholerny sentyment. Nie mieszkam w nim na stałe chociaż jest to moje marzenie :) Co do zbiornika to występowały czasem problemy z zatankowaniem samochodu. Jak mocniej nacisnąłem pistolet w dystrybutorze to odbijał ale "pssssyt" nie robił. Muszę jeszcze chyba dokładnie zobaczyć pochłaniacz par paliwa...
Jeśli chodzi o wtyczki pierwsza z nich to prawdopodobnie wtyczka czujnika temp. powietrza .Druga to wtyczka elektrozaworu oparów paliwa . Aby to ustalić dokładnie musiałbym widzieć dokładniejsze zdjęcie.
Czyżby elektryk za słabo pomacał? Jakie to były błędy? Elektrozawór oparów paliwa? Znajduje się za zderzakiem Jeżeli nic się nie zmieniło reklamuj usługę
Ja miałem taki z jakiegoś VW i prąd był niewielki. A co do odporności na benzynę to normalnie taki zawór ma pracować z oparami benzyny więc powinien wytrzymać według mnie.
To samo spotkałem w Citroenie Berlingo. Defekt P0170. Uszkodzony był elektrozawór kanistra oparów paliwa. Czasami się zawieszał. Wymiana, wykasowanie defektu i auto jeździ.
Jeśli dobrze rozumiem: silnik przy zmianie biegów nie zwalnia obrotów, tylko wchodzi na maksymalne. Na postoju nic takiego dziwnego się nie dzieje. Takie objawy najczęściej występowały przy gaźnikach, kiedy nie dopływało paliwo i układ biegu jałowego pracował na ubogiej mieszance. Widzę tutaj dwa możliwości. Pierwszą, że dochodzi do jakieś nieszczelności...
Pieron wie, bo to nie błąd Renault. Błędy zaczynają się od DF. Byc może chodzi o elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa.
Zaślep na próbę ten wężyk który idzie od kolektora ssącego do elektrozaworu evap (pochłaniacz oparów paliwa)
Rezystancja rezystancją a napięcie i PWM sprawdzałeś? Na białych przewodach napięcię 13.5 - 14.5 v, robi się taka sinusoida... P.S na odpalonym silniku oczywiście. Problemowi z sondą towarzyszy też błąd elektrozaworu pochłaniacza oparów paliwa, może to ma jakieś powiązanie?
To dlaczego z filtra idą opary paliwa poprzez elektrozawór do kolektora ssącego?
EVAP, pochłaniacz oparów paliwa z elektrozaworem do ich odsysania. Uprzedzając pytania, ma cykać
A jak i kiedy odbywa się wypalanie oparów paliwa? Na filtrze jest elektrozawór. Pewnie otwiera go ECU a układ wtedy zasysa wężem opary. Co się stanie gdy "zassa" powietrze? Elektrozaworu bym nie ruszał. Wsadził bym go w jakieś opakowanie i by sobie dalej działał.
witam mam twingo 1.2 8v z 2000r i od kilku dni dzieją mi się dziwne rzeczy z obrotami: na biegu jałowym sa wysokie rzadko spadają(jeśli już to bardzo wolno) do tego elektrozawór przy filtrze węglowym(oparów paliwa)wariuje włącza się tak często że aż klekocze czy ktoś spotkał się z taka usterka?
Nie, ten podzespół to pochłaniacz oparów paliwa, zbiornik z węglem aktywnym, evap (takie ma nazwy). Jedna rurka z niego idzie do zbiornika paliwa, druga poprzez elektrozawór do kolektora ssącego
A czy dostawanie się lewego powietrza może mieć związek z dużym spalaniem ? Z tego co widziałem pod maska ostatni właściciel odłączył wężyk od elektrozaworu od pochłaniacza oparów paliwa z baku. Ten wężyk idzie prosto do kolektora jak go zatkam to obroty spadają. Czy to może mieć jakiś związek ? Ciśnienie było sprawdzane na każdym było około 11.
Termostat w tym aucie ma pełne otwarcie przy 89 stopniach, więc powinna oscylować w granicy 90. Do 100 stopni. Dla tego auta 118 stopni to temperatura krytyczna i każe zatrzymać pojazd i zatrzymać silnik. Te szare z BOSCH to przekaźnik, nie komputer. Te czarne z BOSCH to prawdopodobnie Mapsensor, albo elektrozawór (do pochłaniacza oparów paliwa). ECU...
Tym wężykiem "idą" opary paliwa? A nie wystarczy jak odepnę wtyczkę od elektrozaworu? No i czy wężyk nie spowoduje jakiegoś zagrożenia skoro nim opary lecą? Odpięcie wiązki spowoduje zaślepienie ponieważ elektrozawór będzie zamknięty? A ten wężyk sam z siebie podaje te opary czy właśnie otwieranie zaworu powoduje ich "zasysanie" ? Bo jeśli jest tak,...
Witam dzisiaj zabrałem sie za podpięcie pod komputer themy 2.0 16v V.I.S bo mam problem z błedem 1223 według autodaty to bład oznaczający złe działanie grzałki sondy lambda, na forum Lancia Klub Polska jest opis ze to bład oznajmiający :Usterka wskazań sondy lambda.Natomiast tester którym podpinałem pokazuje bład : szybka korekta dawki paliwa na granicy.Ponizej...
doczytaj no w jakiejś instrukcji od Twojego woza , czy nie masz pochłaniacza oparów zbiornika Jeśli tak to jest to dobry objaw Ze zbiornika paliwa - znad lustra paliwa , opary sa odsysane poprzez filtr węglowy - dalej to idzie do elektrozaworu i dalej do kolektora ssącego Jeśli jest wszystko prawidłowo to w zbiorniku będzie lekkie podciśnienie
Owszem może to być zapchany filtr węglowy ale również takie same objawy dadzą odwrotnie podłączone przewody podciśnieniowe do elektrozaworu sterującego przepływem oparów , a ten znajduje się obok urządzenia wtryskowego jak również usterka samego elektrozaworu .
Naprawiam sobie myjkę EHRLE gorącowodną. Pompa paliwa też jest napędzana z silnika dmuchawy. Ze schematu wynika że dmuchawa z pompą paliwa i iskrownikiem pracuje razem z silnikiem pompy wodnej, natomiast elektrozawór jest załączany przez termostat, czujnik przepływu wody, czujnik poziomu oleju opałowego i moduł elektroniczny realizujący opóźnione załączenie...
Wtyczka zaznaczona jest od zaworu par paliwa jest to elektrozawór który przewietrza opary z komory pływakowej do filtra węglowego par paliwa napewno w wiązce są kable do niego tylko trzeba poszukać, ale nie ma wpływu na prace ,wspomniałeś że jest lpg to ciekawe czy gazownik założył przekaznik odcinający klape która ci tak hałasowała ponieważ na gazie...
Witam, mam problem z Fiatem Uno Clip z gazem Elpigaz leonardo xl, mianowicie gaśnie na wolnych obrotach w różnych momentach, tak samo jeżeli jadę z małą prędkością dla danego biegu (np bieg 5 i 80km/h) przy lekkim naciśnięciu gazu lekko szarpie, po przeanalizowaniu elementów doszedłem do wniosku, że problem tkwi w komputerze (mam już drugi o oznaczeniach...
Jedyne co możesz sprawdzić, to czy dolot powietrza do pochłaniacza nie jest zapchany błotem, ponadto gdy elektrozawór nie działał mogło się w węglu nazbierać tyle oparów paliwa, że się skropliły i chwilę potrwa zanim się osuszy
Tam nie ma krokowca! Do sprawdzenia przewód między przepustnicą a karnistrem oparów paliwa. Dodano po 3 Lub do sprawdzenia elektrozawór karnistra oparów, A najlepiej to do kompa podłącz i wszystko jasne bedzie.
elektrozawór oparów oparów paliwa pompa oparów paliwa
samsung rs68n lublin hamulce karta grafiki artefakty
stare puszki elektryczne stare puszki elektryczne
Jak usunąć klej z ubrania za pomocą żelazka? Renault Megane III Diesel - Układ Zasilania Paliwem