1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
elektrozawór odpowietrzania oparów paliwa EVAP
Elektrozawór evap (odsysanie oparów paliwa ze zbiorniczka z węglem aktywnym)
Szybkie googlowanie i tutaj to był elektrozawór oparów paliwa: http://www.umserwis.fora.pl/elektronika-... tutaj świece, kable, rozdzielacz https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... tutaj przegrzewające się immo http://daewooforum.pl/temat53343-15.html tutaj usterka wtrysku/pompy paliwa https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=...
Samochody mają odprowadzenie oparów paliwa do kolektora ssącego - oczywiście po drodze jest filtr węglowy i elektrozawór . Jeśli przewód się rozłączył to po pierwsze - będziesz czół opary paliwa a po drugie - silnik będzie dostawał "lewe" powietrze i obroty się podwyższą . To też może być przyczyna. Pompa paliwa jest zatopiona w zbiorniku paliwa - nie...
Elektrozawór oparów paliwa do wymiany lub odłączyć przewód i jest cacy. Dodano po 19 Elektrozawór oparów paliwa do wymiany lub odłączyć przewód i jest cacy.
Comanch przeciez ty miałeś palnik do OO. To jakie masz zbiorniczki z pływakami? Co do oparów oleju są nie do odpalenia. Ani przy 90c ani nawet jak olej wrze to zapalniczka nie da się odpalić oparów. To zwyczajna bujda. Nie wiem co musi być w oleju aby opary się paliły. Robiliśmy próby, pracownik nagrał film. W poniedziałek wrzucę. Także podgrzewacz...
Dzisiaj Matiz wybłyskał mi takie nr. błędów 0105 , 1500. Dlaczego więc nie słuchasz co procesor chce powiedzieć? 0105 to błąd TPS (czujnik otwarcia przepustnicy)obejrzyj instalację elektryczną przy nim - zapewne masz tam wpięty przewód do sterownika LPG. Błąd 1500 nie ma w zasadzie wpływu na pracę silnika - mierzy temperaturę par paliwa, chociaż możliwe...
Przy osiągnięciu około tej temperatury 80 stopni przy filtrze paliwa coś stuka czyli załącza się ten elektrozawór oparów paliwa więc czujnik powinien by ok, czy się myle?
Stuka elektrozawór kanistra oparów . Efekt uboczny zapisania błędu w sterowniku. Diagnostyka.
To samo spotkałem w Citroenie Berlingo. Defekt P0170. Uszkodzony był elektrozawór kanistra oparów paliwa. Czasami się zawieszał. Wymiana, wykasowanie defektu i auto jeździ.
Czyżby elektryk za słabo pomacał? Jakie to były błędy? Elektrozawór oparów paliwa? Znajduje się za zderzakiem Jeżeli nic się nie zmieniło reklamuj usługę
Pieron wie, bo to nie błąd Renault. Błędy zaczynają się od DF. Byc może chodzi o elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa.
Nie, ten podzespół to pochłaniacz oparów paliwa, zbiornik z węglem aktywnym, evap (takie ma nazwy). Jedna rurka z niego idzie do zbiornika paliwa, druga poprzez elektrozawór do kolektora ssącego
Zmieniam pogląd na elektrozawór (też tak myślałem że lepiej będzie to przyciskami sterować bądź przełącznikami,akurat nogi nie mam zręcznej:P),no trza poszukać schematów do sterownia elektrozaworami.
witam Mam problem z zaworem "evap" w renault clio II ph2 2.0 172KM 2002r. (silnik F4R bodajże 732). zawór evap produkcji Sagem (normalnie otwarty). Wyrzuca oczywiście ciągle check engine co jest spowodowane obwodem zaworu oparów paliwa. Wiązka od ECU (simens sirius ) sprawdzona - pin8 ecu ma przejście z jednym ze styków wtyczki elektrozaworu, a drugi...
Pompy jeśli mają to ciśnienie powyżej 3 barów to są ok. Wydajność w 1.1 jest mało istotna , może w 1.4 (100HP) owszem. Tu i tak mamy system bez powrotu paliwa (returnless) więc całe paliwo może być wykorzystane. jeśli możesz odłącz z pochłaniacza oparów paliwa( tylne prawe nadkole-pod osłoną) przewód idący do elektrozaworu przy przepustnicy (w kolektorze...
Układ pochłaniania oparów paliwa jest zamknięty. Filtr połączony jest ze zbiornikiem paliwa i wyrównuje w nim ciśnienie. Opary zasysane są z filtra do kolektora ssącego poprzez elektrozawór i spalane. Jak czujesz zapach paliwa na zewnątrz samochodu to pewnie gdzieś jest nieszczelność. Być może nie otwiera się zawór i nie następuje odsysanie pochłoniętych...
W sterowniku silnika nie ma niczego co by mogło brzęczeć. Brzęczeć mogą przekaźniki lub elektrozawory (w tamtej okolicy masz elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa (EVAP). Jeśli jego aktywacja gasi silnik, spróbuj go odłączyć.
Tam nie ma krokowca! Do sprawdzenia przewód między przepustnicą a karnistrem oparów paliwa. Dodano po 3 Lub do sprawdzenia elektrozawór karnistra oparów, A najlepiej to do kompa podłącz i wszystko jasne bedzie.
ostatni raz jak tankowałem na stacji benzyne to przy odkręceniu korka paliwa z baku wydostało się tyle powietrza że aż szok, byłem zdziwiony .za tą żecz odpowiada EGR i elektrozawór oczyszczania zbiornika z oparów paliwa. Widocznie się zawiesił że w baku było takie ciśnienie .
same grzałki mają 6 i 9ohm A jakie to ma znaczenie dla tego błędu? :lol: 6. Przepływomierz - raczej dobry - ok. 0,4V na wolnych obrotach A co za paprok sprawdza w ten sposób? :lol: 12. Elektrozawór oparów paliwa ma poprawną rezystancję (26ohm) . Ja pierniczę, to już sajgon! Opory się zgadzają! A masz w mierniku oprócz omomierza funkcję pomiaru lewego...
Witam ! Z nastaniem ciepłych dni, podczas oczekiwania na skrzyżowaniach, silnik ma niestabilne wolne obroty. Sporadycznie zgaśnie. Po czyszczeniu przepustnicy, przy w pełni naładowanym akumulatorze lub wyłączonych światłach objawy prawie ustępują. Test examinerem w ASO, nie wykrywa błędów. Mam pytanie do specjalistów z forum czy poprawne są napięcia...
Witam, dziękuję za odpowiedź. Szukam źródła lewego powietrza za przepływką. Objawy to szarpnięcia silnika podczas jazdy i chwilowy spadek mocy, czasem nierówna praca na biegu jałowym. Sprawdziłem wszystkie wężyki wokół przepustnicy i są ok. Sprawdzałem układ odsysu oparów ze zbiornika i doszedłem do tego urządzenia którego przeznaczenia nie znam. Jest...
Styk 87 czerwonego przekaźnika zasila plusem pompę paliwa, wtrysk, cewki. , oraz elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa i podgrzewacz sondy lambda (przez bezpiecznik 10A przy czerwonym, przekaźniku.Nie ma innych dodatkowych wiązek w tej instalacji co opisałem. Jak podałem wcześniej u mnie w czarnym przekaźniku pod pinem 86 jest plus stały ciągnięty...
Sprawdź evap (elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa) Sprawdź ciśnienie paliwa manometrem
Termostat w tym aucie ma pełne otwarcie przy 89 stopniach, więc powinna oscylować w granicy 90. Do 100 stopni. Dla tego auta 118 stopni to temperatura krytyczna i każe zatrzymać pojazd i zatrzymać silnik. Te szare z BOSCH to przekaźnik, nie komputer. Te czarne z BOSCH to prawdopodobnie Mapsensor, albo elektrozawór (do pochłaniacza oparów paliwa). ECU...
Tak sobie poczytałem troszkę i w polonezie od 97 roku jest montowana instalacja do wychwytywania oparów paliwa - czyli ten plastik z tyłu przy wlewie paliwa, te wszystkie wężyki no gdzieś z przodu pod maską lub w nadkolu zamontowany jest węglowy filtr oparów paliwa i elektrozawór. No i moje pytanie czy ten właśnie filtr oparów nie ma coś wspólnego z...
Nie grzebałeś przy przewodach podciśnieniowych przy przepustnicy? Nieraz jak pomyli się przewód z odmy i evapu na króćcach przepustnicy to taki jest objaw. Lub elektrozawór na pochłaniaczu oparów paliwa (evap) jest cały czas otwarty.Napisz co dało "przesłuchanie procesora".
Witam. Trafił do mnie golf 3 2.0 ABA 97r. sprowadzony z Kanady w automacie który w czasie jazdy zgasł i po 10min zapalił przejechał 500m i znów zgasł. Podłączyłem vscan vag i pojawił mi się błąd o czujniku na wale korbowym. Podpiąłem Texę i to samo a w pomiarach parametrów bieżących sterownik widzi obroty silnika, sprawdziłem oporność czujnika ma 850ohm...
Właśnie wróciłem z garażu i sprawa wygląda tak: Dodałem przekaźnik zasilania komputera jak było oryginalnie. Podłączyłem żarówkę 2W zgodnie z poleceniem MARIUSZ R , Podłączyłem elektrozawór oparów paliwa i objawy są takie same jak poprzednio, przekaźniki załączają się może na 0,5s po czym cisza. Żarówka natomiast zaświeci po czym momentalnie gaśnie....
Ja sprawdziłbym jeszcze przepustnicę czy nie jest zabrudzona bo być może silnik ssie powietrze przez szczelinę powstałą pomiędzy gardzielą a przepustnicą.Można rzucić okiem na elektrozawór odpowietrzenia kanistra oparów benzyny,szczelność wtryskiwaczy,ciśnienie w rampie wtryskowej.Nie siedzę w Renaulcie ale sprawdziłbym jeszcze kopułkę rozdzielacza...
Witam. W moim Citroenie C4 co jakiś czas w trakcie jazdy przepala się bezpiecznik F10 - 30A - Elektrozawór silnika, czujnik obecności wody w oleju napędowym, kalkulator kontroli silnika, wtryskiwacze, cewka zapłonowa, sonda lambda, elektrozawór opróżniania pochłaniacza oparów (silniki 1.4i 16V i 1.6i 16V). Po spaleniu tego bezpiecznika auto gaśnie w...
Wężyk sam się nie zatkał bo nie miał od czego, od oparów paliwa? Pytałem się gdzie te wężyki prowadzą? czy myszą być one cały czas drożne czy otwierane są przez jakiś elektrozawór czy coś? Szukam konkretnej odpowiedzi czy to jest po prostu samoczynne odpowietrzenie wyprowadzone tylko gdzieś w "czyste" miejsce? I dlaczego są dwa wężyki? Chcę się tylko...
Jedyne co możesz sprawdzić, to czy dolot powietrza do pochłaniacza nie jest zapchany błotem, ponadto gdy elektrozawór nie działał mogło się w węglu nazbierać tyle oparów paliwa, że się skropliły i chwilę potrwa zanim się osuszy
Nieszczelny układ odprowadzania oparów paliwa tzw. gaspentel Sprawdź przewody odpowietrzające idące do filtra wągla aktywnego i elektrozawór
witam wygląda mi to wężyki od oparów par paliwa ale nie daje sobie głowy uciąć :) pozdro W ropniu??? To elektrozawór EGR,a
Witam Przechodzę to samo tylko z Citroenem ax 1,1. monowtrysk bosch. Oprócz MAP sensora i zaworu EGR których u mnie niema wymieniałem wszystko. Obroty wieszały się na gazie ok. 3200 i zauważyłem że silnik krokowy podąża za przepustnicą i tam zostaje. Nie pomagała regulacja potencjometru przepustnicy (jak masz fabrycznie nie ruszaj). Pomogło wymiana...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Nie ma zmiany? Nie wiem czy w MPI jest tak w SPI gdzie w przepustnicy króciec od odmy jest kryzowany a od pochłaniacza nie. Obroty jałowe masz za wysokie i musi być jakiś powód tego stanu. Nie wiem spróbuj może po zdjęciu wężyka od pochłaniacza oparów paliwa zatkać palcem króciec przy przepustnicy. Może elektrozawór pochłaniacza przepuszcza cały czas?...
HAha w Paryżu bywam bardzo często i mam do tego miasta cholerny sentyment. Nie mieszkam w nim na stałe chociaż jest to moje marzenie :) Co do zbiornika to występowały czasem problemy z zatankowaniem samochodu. Jak mocniej nacisnąłem pistolet w dystrybutorze to odbijał ale "pssssyt" nie robił. Muszę jeszcze chyba dokładnie zobaczyć pochłaniacz par paliwa...
Witam. Mam problem z check engine ciągle się zapalającym na desce rozdzielczej, powodowanym przez błędny przepływ odparowania paliwa... zbiornik z węglem aktywnym rozebrałem, wymieniłem węgiel, wymieniłem dwie gąbki, które były już zdezelowane, zakleiłem wieko zbiornika... dodatkowo wymieniłem elektrozawór sterujący na nowy (jego oporność to ok 25 Ohma),...
Witam, Po wczorajszym CLIPie Lala odpalała się raz w jednym trybie awaryjnym (tym, gdzie wysokie obroty dawały się jeszcze zwiększyć, a jej komputer pokładowy mówił: Injection system faulty bez wywalania błędu na pomarańczowo), raz w drugim (tym, gdzie obroty sa "stałe" 2200 i jakby lekko falujące, a jej komputer pokazuje Injection fault plus ESP fault...
Mosiężna reguluje się mieszankę na biegu jałowym z tego co pamiętam tzw. bajpas, powinna być odkręcona na ok. 1 obrót książkowo. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Co do odpalania miałem podobny problem, pomogła regeneracja elektrozaworu przy parowniku podczas wymiany membran, widocznie puszczał gaz. Tak też mam wykręconą to mosiężną, o ok 1 do...
Jeśli chodzi o wtyczki pierwsza z nich to prawdopodobnie wtyczka czujnika temp. powietrza .Druga to wtyczka elektrozaworu oparów paliwa . Aby to ustalić dokładnie musiałbym widzieć dokładniejsze zdjęcie.
Ma sobie tykać ,jest to elektrozawór odpowietrzenia kanistra [opary paliwka są kierowane za jego pośrednictwem do kolektora ssącego i poddawane RECYKLINGOWI (bardzo ładne słowo) :D ]
Ja miałem taki z jakiegoś VW i prąd był niewielki. A co do odporności na benzynę to normalnie taki zawór ma pracować z oparami benzyny więc powinien wytrzymać według mnie.
Auto pracuje na wolnych obrotach równo, co jakiś czas silnik przygasa na 1 sekundę i po przygaśnięciu podbija obroty na chwile i dalej chodzi normalnie. I tak w kółko. Serwis obstawił uszkodzona sondę klient wymienił i dalej to samo. Elektrozawór od oparów ok. Ktoś ma jakieś schematy ? Sterownik Sirius 32M Silnik K4J A712 Błędy DF038 DF018 DF014 Regulamin,...
W zbiorniku jest nadciśnienie, filtr/pochłaniacz EVAP doprowadza opary ze zbiornika do kolektora dolotowego (przez elektrozawór). Nie masz co drążyć tego tematu. O ile nie rozwaliło pochłaniacza EVAP (co się zdarza przy wystrzale LPG), to ten element raczej się psuje.
Witam. Jeżeli auto ma filtr węglowy i elektrozawór oparów, to zrób próbę na zaślepionym przewodzie do niego idącym. Czujnik ciśnienia ma wspólną masę z czujnikiem temperatury dolotu - jak masz możliwość odseparuj tą masę albo podłóż inny czujnik temperatury na dolocie. Pozdrawiam.
elektrozawór oparów paliwa filtra oparów odsysacz oparów
niebieski matryca blaupunkt hyperx genesis przeróbka obudowy komputera
płukanie ukladu chłodzenia formowanie kondesatora
Jak wykonać twardy reset Toyota Touch 2 with Go? Krups EA88 tryb serwisowy – jak wejść, kombinacje przycisków, diagnostyka