P0299 Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Do sprawdzenia Elektrozawór obejścia turbosprężarki Czujnik ciśnienia doładowania
Witam, mój samochód jest z roku 97' i siedzi w nim silnik xu10j2te (RGX) 2 litrowa jednostka z turbodoładowaniem. Od jakiegoś czasu zaczał pojawiać się błąd elektrozaworu Turbosprężarki: 46 - Elektromagnes zaworu podciśnieniowego regulacji ciśnienia turbodoładowania. ( Uszkodzenie zaworu - przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania....
Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
Wg. mnie to elektrozawór turbosprężarki
Cześć, może miał ktoś podobna sytuację. Pacjent Peugeot 208 GTI 2014 rok 1.6 THP Silnik lekko rozgrzany oraz czasami ciepły zaczyna wywalać check engine oraz błędy: 16B3 oraz P0039 (Elektrozawór turbosprężarki. Blokada zamknięta) Nie trzyma również obrotów jałowych(spadają do około 400 i dość mocno trzepie budą) Problem ma również z temperaturą. Może...
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Opis błędu się zgadza, ale dotyczy silników benzynowych. To jest kod definiowany przez producenta, a tego nie mogę znaleźć dla Boscha i Siemensa. Inne strony w internecie podpowiadają, że może to być „zasilanie modułu poza zakresem”, dla 1.6 hdi to błąd wewnętrzny modułu. Jednakże może to być problem z uszkodzonym przepływomierzem, albo...
Czy ten elektrozawór jest częścią turbosprężarki i był wymieniany razem z nią ? czy znajduje się gdzieś indziej , jeśli tak to gdzie on się znajduje , ewentualnie jak wygląda ?
Golf V 1.9TDI 105KM BLS 2007r 330k km. Od kilku dni, gdy jest zimny to po przejechaniu przeważnie ~2 km zaczyna migać kontrolka od świec, no i dwa razy zapalił się także check(ogólnie pierwszy raz check od 40 tys km) - ma muła. Raz checka skasowałem testerem, a drugi raz sam zgasł po kilkudziesięciu km. Problem zdarza się załóżmy 8 na 10 razy, gdy jedzie...
Tak to jest jak tłumaczenie po wuju. :) P1107 Błąd elektrozaworu zawirowania Swirl Zakładam, że to Silnik DW10ATED4 (BOSCH EDC15C2). https://obrazki.elektroda.pl/7741962300_... https://obrazki.elektroda.pl/2349534800_... (1) pompa próżniowa. (2) Siłownik (serwo) układu hamulcowego (ISOVAC). (3) Elektrozawór sterujący...
Katalizator musi być, mam 2 lagunę i wiem z doświadczenia że turbina wysiada bardzo szybko, nawet po przejechaniu kilku tys kilometrów, nie polecam samemu dłubać przy tego typu naprawach bo nawet najmniejszy paproch potrafi zablokować smarowanie, w pierwszej kolejnosci zaciera się wirnik a póżniej pada cały silnik! Sprawdz turbine i jej ustawienie łopatek...
Sterownik silnika o podanym przez Ciebie numerze przynależy do silnika AHH, który jako jedyny różni się od pozostałych silników o mocy 90 KM między innymi turbosprężarką i sposobem jest sterowania (podciśnieniowe) więc teraz musisz sam sprawdzić czy faktycznie masz silnik o symbolu AHH (najlepiej jego oznaczenie odczytaj z bloku silnika pod króćcem...
Przed wymianą turbosprężarki komputer pokazywał brak ciśnienia doładowania, wymieniłem turbo, elektrozawór i przewody są ok, ciśnienie na wolnych obrotach wynosi 300, natomiast jadąc pod obciążeniem maxymalnie 750.
(at)koleskit geometria padła rozsypały się zabezpieczenia.. Zamowiona nowa czekam aż dowiozą i sprawdzonko 😁 i przy okazji okazało się że elektrozawór od gruchy padł
Witam! Mam pacjenta, Renault Master 2013 2.3 125 przebieg 250 000 - u mnie od paru lat. Auto jeździ ogólnie pięknie, dobra ekonomia (spalanie koło 8 litrów) itp. - ale nie potrafi płynnie przejść z trybu małego obciążenia silnika (np. jazda z górki, albo z wiatrem) do przyspieszenia, widzę przez interfejs diagnostyczny, na żywo, że ciśnienie turbo jest...
Witam Panów ponownie. Postąpiłem wg wszelkich reguł, przetłumaczyłem instrukcję serwisową (silnik diesla) i doszedłem do ściany, ponieważ za moją awarią stoi za niskie napięcie dochodzące z ECU (styki spryskane contact conektor) do elektrozaworu podciśnienia sterowania doładowaniem turbosprężarki. Po włączeniu zapłonu i silnika mam 10,95 V na wtyczce...
Błąd P0299 jest opisany w moim programie jako Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Sprawdzić następujące podzespoły: 1.Elektrozawór regulujący ciśnienie turbo 2.Czujnik ciśnienia ładowania z czujnikiem temperatury powietrza
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Dokładnie jak kolega wyżej - następuje przeładowanie mimo próby zbicia podciśnienia przez elektrozawór N75, wskazania MAF w logu statycznym wskazują na zaślepiony EGR, wskazania przepływomierza są OK. Sprawdź jak pracuje dźwignia zmiennej geometrii na turbosprężarce. Poza tym postaraj się robić logi ww. grup osobno i kręć do 4200 RPM lub do osiągnięcia...
Z pewnością przyczyną tykania będzie pracujący elektrozawór N75 regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Jest w komorze silnika a znajdziesz go idąc po wężyku podciśnienia wychodzącym z siłownika podciśnienia zamontowanego przy turbosprężarce, którego drugi koniec wchodzi na króciec w głowce N75. Elektrozawór N75 jest czarny i ma biały łepek...
Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Sprawdzić następujące podzespoły: 1.Elektrozawór regulujący ciśnienie turbodoładowania. 2.Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Może sprawdź układ podciśnienia sterujący VNT (zmienną geometrią) turbosprężarki - czyli gruchę turbiny ze sztangą i dźwignią, elektrozawór i wężyki (szczelność). Układ VNT może się przycierać, sprawdź czy prawidłowo działa w następujący sposób: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy na turbinie, sztanga ma się natychmiast...
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
Gruszka zwykła czy z potencjometrem?. Niestety w tych silnikach po wymianie turbo rurki najlepiej też wymienić na taką bez siateczki. W tym silniku jest gruszka sterowana przez elektrozawór. Siateczka wyciągnięta już dawno przy okazji czyszczenia FAP.
To jest właśnie elektrozawór N75 ograniczenia ciśnienia doładowania sterujący ciśnieniem, za jego pośrednictwem siłownik ciśnieniowy przy turbosprężarce uchyla zawór upustowy spalin w części gorącej turbosprężarki więc nie pomyliłeś się tylko zapomniałeś dodać, że chodzi o upust spalin poprzez wastegate.
Witam .Wyświetla błąd jak w temacie wiem że to oznacza " Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - niski sygnał " - czyli chodzi o elektrozawór sterujący turbo , tylko co z nim jest nie tak ? do wymiany czy raczej szukać problemu w połączeniach a może filterek się w nim przytkał ? Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję.
Witam ponownie po długim czasie akcja przeniosła się na Clipa wiec Clip jak pozostałe testery pokazuje te same błędy 1. Błąd regulatora przepływu paliwa(tutaj czujnik ciśnienia w pompie CR) 2. Błąd przepływomierza powietrza 3.Błąd czujnika wentylatora( ten nie do końca zapamiętałem) 4.Błąd elektrozaworu turbosprężarki Wszystkie te błędy są błędami stałymi...
Są trzy możliwości : - nieszczelność dolotu (byłby słyszalny świst powietrza doładowanego), - niedomykający się zawór wastegate w części gorącej turbosprężarki, - uszkodzony mechanicznie elektrozawór N75, pierwsza i trzecia przyczyna jest najbardziej realna. Wjedź nim na kanał, zdejmij dolną osłonę silnika i sprawdź węże idące od turbo do kolektora...
Silniki AGR montowane były do września 2002 roku, same silniki nie różnią się niczym - są to bliźniaki a jedyne różnice je dzielące to osprzęt : wtryskiwacze, sterownik silnika, instalacja sterowania ciśnieniem turbodoładowania, turbosprężarka. ALH ma turbosprężarkę za zmienną geometrią kierownic spalin i akumulator podciśnienia a AGR zwykłą turbosprężarkę...
mam silnik AGR 110 KM na pierwszej stronie tego tematu wkleiłem fotki gdzie szukać oznaczenia silnika, sprawdź te miejsca i odczytaj symbol, silnik AGR ma 90 KM i turbosprężarkę z zaworem upustowym oraz elektrozawór N75, który steruje ciśnieniem by ograniczyć ciśnienie doładowania turbo, jeśli masz silnik o mocy 110 KM to z pewnością nie masz silnika...
To kompletnie źle jest. Musisz mieć podciśnienie ok -0.8bar, zapatka(sztanga turbosprężarki, vtg, zmienna geometria) ma opaść PO ODPALENIU i cofać się w miarę wzrostu obrotów - choć na postoju nie będzie to aż tak widoczne. Elektrozawór przy zmniejszaniu napięcia z ECU ma tą zapatkę tak jakby popuszczać. Dodano po 1 Najpewniej masz źle podłączone przewody...
Dogrzewanie, czyli coś ala webasto jak się domyślam (albo grzanie tylnej części jeśli to bus), a co do obiegu zamkniętego, to "normalnie" jest to nierealne - przełącznik ten steruje klapą miksującą zamykającą dopływ powietrza do kabiny z zewnątrz i w żaden sposób nie jest powiązany ze sterowaniem turbosprężarki, które realizowane jest podciśnieniowo,...
Witajcie. Mam swojego Citroena juz prawie 3 lata. 1.6 HDI. 2013 rok. Od jakiegoś czasu zacząl wyskakiwac check i komunikat jak ponizej 1040660 Zacząłem szukac i na diagnostyce wyskoczyl blad p2564 - Czujnik pozycji przyspieszenia turbosprężarki, czy jakos tak. Zaczęły się wymiany Na pierwszy ogień poszedł elektrozawór podcisnienia 1040661 Wymieniony...
Witam od kilku tygodni borykam się z tym problem i potrzebuję jeśli ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej silnika do samochodu jak w temacie. Problem początkowo opisany tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30... bez schematu nie mogę sobie poradzić gdyż nie wiem gdzie powinny być przejścia a gdzie nie w instalacji. Z góry...
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów 1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa : 1 Czujnik ciśnienia paliwa 2 Elektrozawór dozowania paliwa 2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) : 1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 2 Czujnik temperatury powietrza 3 Czujnik temperatury cieczy...
hmm a jest sens jechac do elektronika czy lepiej samemu się tym zając ... gdzie znajduje sie ten elektrozawór? i jakie sa koszta z tym zwiazane ? pozdrawiam :)
Borykam się od dłuższego czasu z brakiem reakcji na pedał gazu (nie da się ruszyć gwałtownie, a na A4 po wciśnięciu mocnym reaguje po 3sekundach), byłem w serwisie diesla i stwierdzono, że jest "brak masy powietrza", tydzień wcześniej regenerowałem turbosprężarkę bo już gwizdała, półtorej roku temu robione wtryski oraz głowica. Wymieniłem jedną przepustnicę...
Dzień dobry, w samochodzie czasem brakuje mocy - diagnoza to niedziałający (niewysterowujący) elektrozawór sterujący aktuatorem turbo. Problem pojawia się i znika bezobjawowo, tzn. bez check engine po dniu, kilku dniach, czasem tygodniach. Podobno wykluczono problemy mechaniczne i sam elektrozawór, a podejrzenie padło na sterownik silnika. Po wymianie...
Mój samochód: Renault Laguna II Grandtour 1.9 dci 107 km Przebieg ok 156 tys km oryginalny potwierdzony fakturami i książką serwisową jak i sprawdzeniem VIN'u w ASO Renault. Witam wszystkich mam pytanie czy podane poniżej zdjęcie na którym widać koło pasowe pompy wtryskowej w moim samochodzie renault laguna II 1.9 dci 107 km tak ma wyglądać czy ono...
Jaki to rocznik? bo w 95r zmieniło się chyba rozmieszczenie przekaźników. W tym momencie nie jestem pewien na 100%, ale sygnał do zaworu wychodzi z styku 87 przekaźnika (8 w gnieździe przekaźnika). Przekaźnik po 95r znajduje się w skrzynce koło akumulatora i jest najbliżej chłodnicy. Jeszcze to sprawdzę fizycznie, ale dziś mogę nie zdążyć. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
W czym masz problem z podciśnieniem? We wszystkich rozwiązaniach jest identycznie. Elektrozawór ma dwa lub trzy króćce: - zasilanie z magistrali vacum - na wolnych obrotach vacum 0,8-1 bar. - wyjście jako ciśnienie różnicowe pomiędzy podciśnieniem z magistrali a ciśnieniem atmosferycznym - opcjonalnie trzeci króciec jako zasilanie ciśnienia atmosferycznego....
Nie doczytałem, czy sprawdzałeś działanie zaworu upustowego turbiny - jest sterowany podciśnieniową gruchą, z niej wychodzi sztywne cięgno (sztanga) podłączone do dźwigni zaworu. Zawór lubi się przycierać i wtedy silnik działa z pełną mocą tylko w pewnym zakresie obrotów (dolnym - jeżeli przytarł się przy zamkniętym, w górnym ze słabym dołem, jeżeli...
Witam, Mam problem z zdiagnozowaniem usterki w Mercedesie Sprinterze 316 CDI z 2015r. Auto nie ma mocy, diagnostyka komputerowa wskazuje na za niskie ciśnienie doładowania. Problem jest w tym, że podciśnienie ucieka cały czas przez elektrozawory sterujące pracą turbosprężarek. Podciśnienie w układzie spada niemal do zera. Po zaślepieniu spustu podciśnienia...
Witam. Od kilku dni przeszukuję internet i forum Elektroda w w celu ustalenia który elektrozawór w silniku 2.2hdi 128 km, oznaczony jest litera B. Od miesiąca mam problem z tym elektrozaworem w moim samochodzie Lancia Phedra 2.2 hdi z 2004 r. Podczas jazdy na dłuższych trasach zapala się check engine i samochód traci moc. Po mieście mogę jeździć miesiąc...
Witam! Problem dotyczy siłownika sprzęgła, skrzynia ZF-ASTRONIC automat. Siłownik sterowany hydraulicznie. Problemem jest wyciek z tego siłownika. Dwa razy siłownik był regenerowany, teraz został wymieniony na fabrycznie nowy i nadal pojawia się wyciek. Skrzynia działa poprawnie, sprzęgło też było gdzieś wymieniane, jednak wiem że widełki mają spory...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
(...) ort tranzit 2.0 ecoblue 2017 ,brak mocy ,auto wchodzi w tryb awaryiny ,po podlaczeniu do kompa blad p0299 not boost turbo ,Turbo zostalo wymienione na nowe ,auto po przejechaniu 200 kilometrow znowu zaczelo szalec ,ponownie brak mocy i tryb awaryiny ponownie wyskoczyl ten sam blad p0299. . Prosze o pomoc Witaj na forum elektroda.pl! Błąd P0299,...
(-) czujnik ciśnienia doładowania. (-) Po podaniu bezpośrednio podciśnienia na gruchę turbiny, turbina jest załączana. Jaki jest konkretny numer kodu usterki? Nie podawaj tłumaczenia, które mogłeś przekręcić. Zamiast "błąd czujnika ciśnienia doładowania", faktycznie mógł być "błąd regulacji ciśnienia doładowania". A to olbrzymia różnica. Poza tym sam...
Brak podciśnienia z vacu pompy będzie powodował problemy z układem hamulcowym jak również problemy z mocą , przy słabym podciśnieniu siłownik regulujący wydajnoscią turbosprężarki nie uzyskuje odpowiedniego skoku i stąd brak odpowiedniego ciśnienia doładowanie i brak mocy . Sprawdź układ podciśnienia od vacu pompy do serwa jak również obwody podciśnienia...
Zatem trafiło na sterowanie chłodzeniem spalin, które jest realizowane poprzez siłownik otwierający/zamykający przepływ spalin przez ich chłodnicę. Normalnie ten siłownik powinien otwierać przepływ spalin przez chłodnicę jak temperatura płynu chłodzącego osiągnie 50*C. Tu masz na schemacie widoczny siłowniczek, do którego dochodzi wężyk nr 8. http://obrazki.elektroda.pl/2853402100_1...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Dwa pierwsze błędy (z małą korektą pierwszego - pewnie się pomyliłeś z ostatnią cyferką zamiast wpisać kod 17562) dotyczą zaworu N18, który steruje uchylaniem zaworu EGR, najpierw proponuję sprawdzić stan złącz przy wtyczce oraz izolację przewodów a jeśli nic się nie zmieni to możesz na chwilę podmienić N18 z elektrozaworem N75 - tym od ograniczania...
U mnie właśnie często ta wartość jest najniższa ale przepływomierz podstawiłem inny i nic konkretnego się nie zmieniło, na innym przepływomierzu auto jeździ bardzo podobnie. Dobrze to interpretujesz ale jest jeszcze jedno ale, którego nie wziłąłeś pod uwagę. U Ciebie ta niska wartość dawki paliwa jest spowodowana tym, że turbo z początku sporo niedoładowuje....
Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem. Dodano po 4 Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę. Daruj sobie elektrozawór N108 (nazwany przez kolegę zaworkiem przyspieszenia ;) przez kolegę szopek241) to nie ten przypadek, Ciebie powinna...
Witam Zgodnie z poradą (decybel91)wymieniłem elektrozawór problem ustąpił. Chciałbym jeszcze tyko w dwóch zdaniach odnieść się do pracy serwisu TOYOTY .Podpowiedział mi kolega wcześniej abym podjechał do serwisu, że oni mają dobre programy komp.i wskażą mi precyzyjnie jaki element może być uszkodzony .Pojechałem , nie dość że powiedzieli mi tylko ze...
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
Jeszcze mam takie pytanie tak z ciekawości , proszę o wypowiedz znalazłem to u wujka gogle czy to jest realne, czy czysta bzdura, proszę o wypowiedz. cytuje Domyślnie Odp: Swap pompy mechanicznej z escorta endura DI TD 90KM do 1.8 tddi 90KM focus Dla wszystkich zainteresowanych napiszę tak: Że jak się chce to można wszystko zrobić i będzie działać....
Zwykle powodem błędu P0130 w Oplach z silnikiem wolnossącym są: 1. Przepływomierz który zaniża wynik pomiaru, silnik pracuje na ubogiej mieszance na której korekty wychodzą poza skalę, silnik nie zdąży się doregulować korektą więc w tym czasie sygnał z sondy lambda jest niski — wyrzuca błąd P0130 niskie napięcie z sondy lambda. Odłączenie przepływomierza...
ok. Uszczelka pod głowicą wymieniona, przy okazji wymieniona guma turbosprężarki, która była pęknięta, i wyczyszczone wszystko co z EGR jest związane.. Szwagier mechanior, który to robił, mówił, Ze syfu było sporo. Jednak mimo to, błąd EGR nadal był, i wg CLIP błąd stały, szwagier sugerował luźną kostkę przy elektrozaworze egr, ale na Allegro kupiłem...
witam! Od jakiegoś czasu bawię się komputerem do sterowania pracą silnika Megasquirt3 mam kilka dodatkowych wyjść pwm i zastanawiam się czy nie dałoby rady podebrać jakiegoś elektrozaworu do: -wtrysku wody myślałem żeby dać zbiornik na wodę, pociągnąć do niego wężyk z kolektora ssącego (auto posiada turbosprężarkę) i w momencie gdy auto jest już doładowywane...
Pilot orginał czy dokładany z centralką? Podłącz się pod moduł komfortu sprawdź błędy. Przy czym grzebał mechanik? Kts Bosch diagnostyke zrobiłem nic sie nie zmienilo i nadal nie wiem gdzie sie znajuduje centralka alarmu Dodano po 13 Pilot orginał czy dokładany z centralką? Podłącz się pod moduł komfortu sprawdź błędy. Przy czym grzebał mechanik? Kts...
Mi przychodzi na myśl tylko jedno , elektrozawór odcinający paliwo przy samej pompie wtryskowej . A. Silnik będzie pracował aż wypali paliwo z pompy przez sobie tylko znany czas. B. Równie dobrze Diesel może pracować na własnym oleju silnikowym, który może trafić w dolot przez np. zużyte uszczelnienia sekcji sprężającej turbosprężarki itp jak niżej....
Tak, to jest siłownik nadciśnieniowy i steruje uchylaniem się zaworu upustowego w turbosprężarce jeśli ciśnienie rzeczywiste będzie zbyt duże niż ciśnienie, którego oczekuje sterownik silnika to ta sztanga się wychyli z gruchy do przodu i uchyli zawór upustowy. Jeśli się nie wychyli to znaczy, że masz albo uszkodzony elektrozawór, który nią steruje,...
Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku kolego *Brutal123* to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC; jeśli podasz 12 V na N75 to przy zasysaniu...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Witam, Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo. Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h) traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym uruchomieniu moc wraca. Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy: - P1351 Przekaźnik wstępnego...
Można wakuometrem, wpiąć się równolegle trójnikiem przed elektrozaworami i skontrolować podciśnienie zasilające oraz za każdym z zaworów i sprawdzić sterowanie siłowników klap i turbosprężarki. Oznaczenia są inne dla odróżnienia, ale zasada działania i parametry te same, że sprawują się zamiennie bez problemu, sprawdzone.
witam mam następujacy problem mój pug po odpaleniu pracował normalnie lecz po kilku minutach zgasł próbowałem go uruchomić kilkakrotnie z tym samym efektem(zapalał za chwile gasł).przy którejś próbie poczułem jakby coś sie spaliło.po sprawdzeniu skrzynki bezpieczników pod maską okazało się że nie ma prądu na zaciskach bezpieczników odpowiadających za...
(-) czym może byś spowodowany taki powolny wzrost ciśnienia? Ogólnie można powiedzieć, że na niedomaganie pt. zbyt niskie ciśnienie doładowania składa się wiele czynników, nie tylko sama turbosprężarka. Prześledź dokładnie poniższy prosty schemat sterowania turbosprężarką i może sam dojdziesz przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/4593840200_1...
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
Przepraszam z góry, że tyle pytań zadaję, ale domyślam się, że chodzi o któryś z przekaźników wśród tych z zespołu przekaźników nad pedałami sprzęgła i hamulca, tak? Czy może chodzi o sam zawór N109 i nazywa się go tez "przekaźnikiem"? Ten zawór jest od zapalania/gaszenia silnika, zgadza się? Miałem kiedyś problem z zaworem N75, ale to by się objawiało...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Odnośnie turbo ze 110 konnego silnika to żadnej mocy Ci nie przybyło bo te ze 110 i te z ALH to są te same turbosprężarki o tej samej wydajności i ciśnieniu doładowania regulowanym przez sterowniki zarówno w ALH (90 KM) jak i w AHF oraz ASV (110 KM); odnośnie pompy paliwa w baku to u Ciebie takowej nie ma, masz tylko pompę wtryskową z sekcją niskiego...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
Podmień zawór N75 z zaworem N18 Kolego to silnik BPW tam nie ma elektrozaworu N18 tam jest już całkowicie elektryczny EGR....
Sprinter 906 OM646 313. Błąd niskie ciśnienie doładowania 2359-001. Błąd pojawia się na 5 i 6 biegu. Ciśnienie zadane 24.. ciśnienie osiągnięte 21.. Auto przechodzi w tryb awaryjny i nie jedzie do ponownego odpalenia. Podmienione na nowe elektrozawory od sterowania turbinami. Wymieniona turbosprężarka na regenerowaną - Mielec Podmieniony EGR z innego...
Witam. Mam problem. Otóż posiadam samochód jak w temacie, EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Problem polega na tym, iż na biegu jałowym kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne......
tam nawet regenerowana turbina była tak ze spokojnie a nie leczenie objawów. No i co się działo po regeneracji turbo? Czy moc wróciła, czy nie? Bo jeśli nie wróciła, oznacza, że regeneracja była fikcją. Z tabel parametrów bieżących wyraźnie widać, że "cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu ciśnienia turbosprężarki" (tj. "mieszka" 2a - rys. poniżej),...
Witam,po dłuższej przerwie.Powodem palenia kontrolki,był uszkodzony elektrozawór taktujący turbosprężarki.Po zamontowaniu nowego,kontrolka po jednym przejeżdzie i ok 4 odpaleniach silnika,zgasła.
Czym mierzysz ? Chętnie sobie sprawię taką zabawkę. Nie mierzę, dowiedziałem się tego na Wydziale Samochodów i Ciągników P.W., ponadto czytam literaturę fachową, bo umiem czytać. Też bym chciał żeby jakakolwiek turbosprężarka dmuchała od wolnych obrotów. :) Sprężarka w silniku wielkości 2,0l w dieslu da ciśnienie ok. 1 bara dopiero przy 200.000 obrotów....
Musi kupić ten z metalową obudową bo ma turbosprężarkę z zaworem upustowym, te elektrozawory jeśli mają inne oznaczenie to różnią się tylko rodzajem mocowania i budową ale nie zasadą działania i wszystkie są zasilane napięciem 12V więc każdy będzie działał - mowa tu oczywiście o tych sterujących ciśnieniem do turbo z zaworem upustowym, identycznie również...
Diagnosta zaślepił wężyk idący do zaworu egr ale błąd nadal wyskakiwał. Żałosny ten diagnosta. Nawet biedak nie ma pojęcia, że układ EGR jest sterowny podciśnieniem i nie ma nic wspólnego z układem sterowania ciśnieniem doładowania. Jeśli zostały sprawdzone trzy wężyki wychodzące z elektrozaworu N75 na ich drożność (ten wychodzący do rury dolotu powietrza...
Witam. Mam problem z Volvem FL10 360 z 1996 r. Jak w temacie: autko stało ponad 2 lata. Po odpaleniu stwierdzam następujące problemy: 1. Nie działa obrotomierz, wskaźniki temperatury, ciśnienia powietrza, temperatury płynu i ładowania; 2. Nie działa pilot do regulowania poduszek; 3. Żarzy się kontrolka od ładowania; 4. Nie działają kierunki i lusterka;...
To już Ci piszę volf_66 : N75 masz najbliżej rury karbowanej, która idzie od obudowy filtra powietrza do turbosprężarki na podszybiu w takim metalowym specjalnym uchwycie ( ma białą główkę zwróconą ku dołowi) i widać tę białą główkę N75 jak się zaczyna karbowana rura od filtra powietrza ciut nad nią. Potem N18 czyli elektrozawór od sterowania EGR czyli...
Wiem że ten golf ma 75kM ale jakieś ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być, wąż choć trochę powinien pęcznieć. - powinien minimalnie pęcznieć, ale ciśnienie podczas gazowania na postoju nie powinno przekroczyć ok. 0,1 bara. I może dla tego też nie czujesz, że wąż twardnieje. Ciśnienie doładowania sprawdza się w tym modelu podczas próby drogowej...
Witam to mój pierwszy post tutaj:kod błędu P0089 P1272 P1273 Po wykasowaniu za pomocą Bosch KTS200 pojawiał się już tylko błąd P0089 Syndrom: w trakcie jazdy nagły spadek mocy - bez aktywowania kontrolki MIL-Check Engine niezależnie od tego czy ciepły czy zimny silnik Właśnie zakończyłem prace z Nissan Almera Tino 2.2 dci 116 KM Objawy Nissan to spadek...
pierwszy blad to wynik drugiego Sygnał ciśnienia turbosprężarki : Ciśnienie zbyt duże w stosunku do wartości zadanej do sprawdzenia uklad sterowania turbo w szczegolnosci elektrozawor regulacji
Sprawdziłem ta: Odłączyłem wężyk zaworu EGR od solenoidu i tu mam pytanie: Czy po odłączeniu tego wężyka od solenoidu powinienem słyszeć uciekające podciśnienie? Przykładałem palec do rurki tego elektrozaworu i nic nie ssało ani na luzie anie jak przygazuję
Z tej stronki wlasnie wzialem tlumaczenie kodow i 22 oznacza miernik przeplywu powietrza (1), za wysokie napięcie, jesli chodzi o przeplywomierz taki typowy to nie widze go nigdzie, nie wiem czy to mozliwe ale nie widze go, za to jest taka kostka do ktorej wchodza kable i rurka z powietrzem. Ale gdy odlaczam ta rurke i sprawdzam bledy komputera to wyskakuje...
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Na początek sprawdź elektrozawór obejścia turbosprezarki Na filmie jest pokazane jak to zrobić https://forum.opel24.com/topic/91690-vid...
Cześć, byłem ostatnio zajęty budową wymiennika i przychodzi powoli czas na zawory. Zawór próżniowy już mam załatwiony właściwie. Zostały mi zawory do przepływu. Sprecyzuje do czego jest to wymiennik ciepła. Ma on być zamontowany w agregacie prądowniczym i wykorzystywać ciepło spalin aby zmniejszyć straty do ogrzewania wody. Dlatego elektronicznie chce...
Może błędów nie być gdy egr się zacina. Możesz go wyciągnąć i wyczyścić. Po czyszczeniu sprawdzić czy po otwarciu wraca do położenia wyjściowego - rolka się nie przycina. Miałeś błędy od czujnika kopiowania turbo - jest przekrecony na gruszce na wc mały torx 1.Pojeździłem trochę i powrócił P2565 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki "Przyczyna . Miejscowy...
Gdzieś Ty to regenerował, w stodole jakiej ? Wiąże się z tym przeróbka układu wydechowego. Przerobienie rur na dolocie. Wymiana ECU z wersji wolnossącej, wymiana wtryskiwaczy. Pousuwanie elektrozaworów regulacji ciśnienia doładowania, ciśnienia paliwa (o ile występują). I inne zależnie od danego modelu. A i najważniejsze. Wymiana głowicy/tłoków (stopień...
regulacja turbosprężarki podciśnienie turbosprężarki montaż turbosprężarki
zasilanie blaupunkt silnik trójfazowy trójkąt gwiazda junkers samoczynnie
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Parametry BD139 i BD140 przy testowaniu LCR T4 Ocena sprawności tranzystorów BD139 i BD140 za pomocą testera LCR T4