Byłem u mechanika, rozruszał jedną z tych gruszek z przodu silnika - pomogło na chwilę Dobry był. A pomiar podciśnienia,? Sprawdzenie czy cięgno geometrii porusza się w całym zakresie bez zacięć? Sprawdzenie odczytu z czujnika położenia? Bez tego to tylko wróżka pomoże .
Trzeba sprawdzić geometrię turbo i stan przewodów podciśnieniowych
czy jak ten zawór jest niesprawny, to ma wpływ na moc auta, lub działanie turbiny ?? Ma, ucieka przez niego podciśnienie którego zaczyna brakować do sterowania turbosprężarką.
Nie wiem dokładnie jak jest w tym modelu samochodu. Prawdopodobnie zawór ma zasilanie ze stalowego przewodu, a gumowy daje tylko sygnał (wymagana jest odpowiednia wartość podciśnienia ) przez elektroniczny zawór sterujący w samochodzie. Najlepiej byłoby gdybyś widział jak to działa właśnie w tym samochodzie. Może to być z kolektora ssącego lub z pompy...
Witam, na wtyczce do zaworu sterowania podciśnieniem mam 10V, nie daje podciśnienia na zawór zmiennej geometrii(jest sprawny, po bezpośrednim podłączeniu) Proszę o schemat, podejrzewam przetarty/przełamany przewód, ze względu na demontowaną wiązkę przy wymianie silnika.
P0299 Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Do sprawdzenia Elektrozawór obejścia turbosprężarki Czujnik ciśnienia doładowania
Wie ktoś może jaka jest różnica w działaniu odmy z silnika benzynowego i diesel? Chodzi o odmę tego typu: https://obrazki.elektroda.pl/1276859100_... Z tego co się orientuję, membrana wewnątrz zamyka przepływ gdy podciśnienie wytworzone jest duże podciśnienie przez turbosprężarkę. Czy zawór ten działa tak samo w benzynie i dieselu i...
Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
weź pompkę z manowakuometrem, zrób pełne podciśnienie na siłownik turbosprężarki, i sprawdź wtedy jak jedzie "od dołu." to dużo wyjaśni.
Można wakuometrem, wpiąć się równolegle trójnikiem przed elektrozaworami i skontrolować podciśnienie zasilające oraz za każdym z zaworów i sprawdzić sterowanie siłowników klap i turbosprężarki. Oznaczenia są inne dla odróżnienia, ale zasada działania i parametry te same, że sprawują się zamiennie bez problemu, sprawdzone.
Hej. Wszystko wskazuje na problem z turbosprężarką. Zmierz wakuometrem podciśnienie przy gruszce od turbo. A spaliny się wydostają?
Witam, Mam problem z zdiagnozowaniem usterki w Mercedesie Sprinterze 316 CDI z 2015r. Auto nie ma mocy, diagnostyka komputerowa wskazuje na za niskie ciśnienie doładowania. Problem jest w tym, że podciśnienie ucieka cały czas przez elektrozawory sterujące pracą turbosprężarek. Podciśnienie w układzie spada niemal do zera. Po zaślepieniu spustu podciśnienia...
1. Wszystkie podciśnienia mają być podłączone zgodnie z fabryką (schematem dla danego silnika) 2. Odepnij serwo, zaślep przewód i sprawdź podciśnienie 3. Kod silnika, turbosprężarka, pompa wtryskowa - pełne informacje o tych elementach poproszę.
Ten wężyk zasila układ podciśnienia do sterowania turbosprężarki. Nie ma wpływu. Jeśli takie rzeczy jak świece żarowe są ok to poszukaj na allegro źle odpala diesel Saab lub kogoś kto potrafi skorygować dawkę rozruchową i czas grzania świec żarowych.
To kompletnie źle jest. Musisz mieć podciśnienie ok -0.8bar, zapatka(sztanga turbosprężarki, vtg, zmienna geometria) ma opaść PO ODPALENIU i cofać się w miarę wzrostu obrotów - choć na postoju nie będzie to aż tak widoczne. Elektrozawór przy zmniejszaniu napięcia z ECU ma tą zapatkę tak jakby popuszczać. Dodano po 1 Najpewniej masz źle podłączone przewody...
Normalnie w dwa piny, jeden to stałe zasilanie po zapłonie a drugi to PWM ze sterownika silnika. Dolny lewy wężyk idzie do gruchy turbosprężarki, zassij tam ustami i sprawdz czy jest szczelność i powinna sie ruszyć sztanga na turbinie. W górnym masz podciśnienie z pompy vacum.
Podciśnienie na kierownicę turbosprężarki ( chyba nazwy nie przekręciłem ) wynosi 0,25 na wolnych obrotach, po dodaniu gazu wzrasta do max 0,5 . Mniejsza o wartość podciśnienia, bardziej istotne jest czy i w jakim zakresie porusza się siłownik. Druga sprawa to jak wygląda przebieg oczekiwanego i zmierzonego ciśnienia doładowania oraz masy powietrza.
Tam nie ma filozofii na zaworku jest skrót 'vac' to podciśnienie podłączone przy serwie hamulca i 'out' czyli do gruszki na turbosprężarce. PS obecny zaworek jest z Renault, ale powinnen pasować.
Węże są dobrze podłączone vac- podciśnienie out - gruszka turbosprężarki i trzeci do filtra powietrza, ja też wiem że to bardzo dziwne? Dodano po 3 Podejrzewam sterownik ale pytam może mia ktoś coś podobnego, a nie orientuje się ktoś co może mieć wpływ na sygnał ze sterownika do zaworu?
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
Podjechałem na kompa pokazał błąd P0234 - Błąd podciśnienia turbosprężarki. Mechanik wymienił czujnik podciśnienia na kolektorze ssącym Błędna interpretacja błędu, tak czy siak masz kłopot z doładowaniem...
Wszystko do sprawdzenia. Swoją drogą też miałem auto gdzie turbo było regenerowane, ale nie jechało działy się cuda, stwierdziłem że problem w turbo, oddaliśmy na reklamacje, oznajmili że jest ok, zamontowałem, dalej to samo, dopiero moja ingerencja w regulacje gruszki która była oznakowana farbą doprowadziła auto do normalnej jazdy... regeneracja regeneracją...
Podłącz pompę ręczna ( vacum) pod samą gruszke. Zrób podciśnienie. Jak nie schodzi tylko "trzyma" to szczelna, wtedy stoi geometria turbosprężarki.
Problem może leżeć w uszkodzonym zaworku podciśnienia turbosprężarki. Można wymienić jeszcze masę innych potencjalnie możliwych uszkodzeń, ale czy nie łatwiej/taniej (tak, jak napisałeś) podpiąć komputer?
Kolega ma druga lagunę wiec przerzucaliśmy wszystkie czujniki... Pomogło dopiero po przerzuceniu zaworu podciśnienia turbosprężarki dzisiaj mam zamiar kupić nowy zobaczymy czy pomorze na chwile czy rozwiąże to mój problem.
P0236 : Sygnał poza zakresem/wydajność czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Przyczyny błędów Kontrola podciśnienia Pomiar ciśnienia doładowania, kontrola turbosprężarki Czujnik i okablowanie
Po pierwsze to podłączenie pod kompa i odczyt błędów. Trzeba też sprawdzić wszystkie węże układu podciśnienia i czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie, to są rzeczy na początek.
Vaccum to podciśnienie, a w turbodieslu minimalne podciśnienie występuje tylko na biegu jałowym i minimalnie wyższych obrotach, gdy turbosprężarka nie ma wystarczającej wydajności. Wynika tylko z oporów przepływu występujących w wyżej wymienionych warunkach. Tak że nie mam sensu. Vakuometr można uszkodzić ciśnieniem wyższym od atmosferycznego (czyli...
EGR masz elektryczny czy na podciśnienie??? Przy elektrycznych dzieją się cuda z silnikiem jak jest niesprawny.
Kolega carrot ma rację, że opisana procedura dotyczy sprawdzania N75 sterujacego podciśnieniem a zatem takim jaki zastosowano w sterowaniu VNT a nie turbo z WG a wynika to m.in. z tego, że wartość rezystancji na N75 sterującym nadciśnieniem ma się zawierać w przedziale 25 do 45 ohm a nie 14 do 20 i druga kwestia - z żadnego króćca N75 w silniku 1Z nie...
Jak byś miał mieć stary typ na podciśnienie nie było by wtyczki na nastawniku turbiny w instalacji.
A zakładałeś do turbosprężarki? Czy wirnik lekko się kręci? To jedno. Możesz zrobić pomiar podciśnienia przy zaworze sterującym. Możesz jeszcze zapiąć podciśnienie do turbo na krótko, drugą operacją będzie sprawdzenie w parametrach bez podciśnienia. Potem pomiar sygnału czujnika doładowania na pracującym silniku z różnymi obrotami. Dodano po 3 Tak...
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Witam. Mam taki problem z zalaczaniem się turbiny. Po dodaniu gazu turbina się zalaczaniem przy 3000 obr lub przy odpuszczeniu i po ponownym dodaniu gazu . Turbine już regenowalem i sprawdzałem podciśnienie. Z góry dziękuję za pomoc.
BŁĄD PODCIŚNIENIA TURBOSPRĘŻARKI P0234. Opel Astra 1.9 CDTi 2007r. Panowie mam problem z diagnozą ww. błędu ponieważ turbo sprężarka nie daje mi żadnych oznak o uszkodzeniu. Pomóżcie co najlepiej sprawdzić w pierwszej kolejności. Błąd pojawił się, gdy jechałem po Autostradzie i miałem obroty 3000. Następnie auto nie miało mocy, żeby wyjechać pod górkę,...
z turbosprężarką nic nie było robione, ale ciekawe dlaczego kierownica turbosprężarki otwiera się cała już na wolnych obrotach, jak by miał za duże podciśnienie ale dlaczego?
Dziękuję za wnikliwą odpowiedź. I tak nie mam wyjścia. Jesteście moją jedną z ostatnich desek ratunku, może brzytwą. Nadal mimo uszczypliwych komentarzy będę uparcie drążył temat i czekał na odpowiedź na mój post dotyczący opisu pinów ECU związanych z elektrozaworem podciśnienia sterowania turbosprężarki. Mam swoje lata i znam wielu mądrali. Za dużo...
Sprawdź sobie jeszcze jaką wartość ma podciśnienie przed zaworem N75. Czasem pada pompa podciśnienia i dopiero przy wyższych obrotach daje podciśnienie odpowiednie aby wciągnąć sztangę do końca i wysterować pełne doładowanie.
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
Brak podciśnienia z vacu pompy będzie powodował problemy z układem hamulcowym jak również problemy z mocą , przy słabym podciśnieniu siłownik regulujący wydajnoscią turbosprężarki nie uzyskuje odpowiedniego skoku i stąd brak odpowiedniego ciśnienia doładowanie i brak mocy . Sprawdź układ podciśnienia od vacu pompy do serwa jak również obwody podciśnienia...
Po naprawie gruszki turbosprężarki , auto jedzie trochę lepiej. Najprawdopodobniej skorodowała w środku i podciśnienie nie dawało rady jej podciągać. Nie dałem jej nawet rady ruszyć więcej niż dwa milimetry siłą własnych płuc , aczkolwiek podłączona bezpośrednio pod trójnik przy serwie , po dłuższym czasie szybowała do góry. Nasmarowałem ją i rozruszałem...
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Witam. Samochód do peugeot. Check - wysokie napięcie w obwodzie czujnika doładowania turbosprężarki. Vacum sprawdzone, od vacum przewód idzie do serwa a później do zaworu regulacyjnego turbo. Od vacum, przez serwo do zaworka wszystko szczelne, podciśnienie idealne. Za zaworkiem podciśnienie słabsze, a przy dodawaniu gazu zdecydowanie słabnie, przy 3...
Mam na myśli Elektrozawor. Jest on w tej chwili zamontowany przy akumulatorze. Czujnik cis doładowania działa ponoć poprawnie od strony elektrycznej elektryk twierdzi ze jest ok. Podciśnienie mierzone przez mechanika jest w granicach -0.4 bara. Być może coś z vacupompa?
Ciągle jeszcze nie wiem czy zaworem upustowym steruje ciśnienie czy podciśnienie,. Steruje podciśnienie, a ciśnienie nam się podnosi jak to czytamy, zresztą na pewnym forum już wyśmiali ten topic, Szogun0 potwierdzi.
Mam prośbę o analizę logów od samochodu Seat Ibiza 2 FL (6K2 Sport) 1,9 TDI 110 KM ASV samochód rozpędza się Max do prędkości około 120 km/h i dalej tak jak by przestaje reagować na gaz tak jakby go coś blokowało. Dodatkowo samochód przy powyższej prędkości przechodzi w tryb awaryjny- zostaje automatycznie wyłączone podciśnienie na turbosprężarce i...
Witam, Renault Grand Scenic 2 1.9 DCI 120 Km. Tak wygląda wykres ciśnienia powietrza w kolektorze: https://obrazki.elektroda.pl/8968869500_... Kolor żółty to ciśnienie oczekiwane, czerwony aktualne. Turbo po regeneracji, zawór sterujący sprawny, wężyki w porządku, egr zaślepiony, katalizator na próbę wywalony, brak dziur w dolocie,...
(at)frankie1984 Twój trop był dobry, okazało się że problem leżał w tej rurce co przychodzi trochę niżej, czyli w podciśnieniu. Rurka była przytkana to raz, dwa zawór podciśnienia na końcu lini był zbyt otwarty i brał powietrze co za tym idzie podciśnienie nie wciągało membrany pompy w dół w celu wzbogacenia mieszanki. Podsumowując auto ożyło, turbina...
Podciśnienie które podałeś w 14 poście w testach jest prawidłowe. To na wolnych w ostatnim też. Problem masz tylko i wyłącznie w turbosprężarce.
Czy działa dobrze to nie wiadomo, dostaje tylko poprawne sygnały od sterownika. Nieraz jest tak, że zawór zacina się w pozycji otwartej, albo zamyka się, ale nie otwiera gruszki do atmosfery. Można podpiąć trójnik do przewodu i zegar, i sprawdzać czy rzeczywiście gdy jest 90% to podciśnienie spada. Ale chyba prościej zamienić ten zawór zaworem sterującym...
na dobrą sprawę wystarczy dosłownie założyć turbosprężarkę i dostosować dawkę paliwa. W mtz-tach silnik wolnossący a uturbiony praktycznie niczym się nie różni. Samo turbo jest proste bez jakichkolwiek zaworów i innych gadżetów, zmieniony jest tylko tłumik i filtr powietrza (z rzeczy mających wpływ) założony podciśnieniowy korektor który też jest średnio...
Auto pochodzi z Belgii, norma EURO 5 Masz motor 651.955. Trafia się sporo usterek układu podciśnienia silnika. Pierwsze to sprawdzasz podciśnienie w systemie - powinno się utrzymywać nie mniejsze niż ok. 600 milibarów. Jak jest mniejsze, lub momentami się traci to szukamy winnego. Może to być uszkodzony element, a może przetarta lub "wypadnięta" rurka....
Witam, Proszę o opinie i sugestie co może powodować bardzo słabą dynamikę auta. VW PASSAT B5 1.9TDI AVF, skrzynia manualna, przebieg ok 280 tys km. Auto podłączone do VCDS nie ma zapisanych żadnych błędów w Address 01: Engine, wystąpiły tylko błędy w komforcie, więc raczej nie powiązane. Niepokojące objawy: - przyspieszenie nie jest tak dynamiczne jak...
Witam.Sprawdź w pierwszej kolejności wszystkie podciśnienia do EGR,turbosprężarki,oraz czy wakum pompa wogóle zasysa powietrze na cienkim wyjściu.Jednym słowem sprawdź wszystkie cienkie przewody czy któryś nie jest pęknięty zwłaszcza przy końcach.
To idąc dalej sprawdź czy podciśnienie dochodzi do n75. Jak nie szukaj dalej aż do pompy podciśnienia. Jak jest to sprawdź czy dochodzi do niego sygnał elektryczny jak tak n75 do wymiany/naprawy.
Widzę prace idą ekspresowo. Jednak turbosprężarka jest z zaworem upustowym WG. Tylko nie wiem na pewno, czy "gruszka" sterująca działa na na ciśnienie, czy podciśnienie. Raczej wersja na nadciśnienie, to powino starczyć spiąć "gruszke" z muszlą strony zimnej, chyba że jest to już zrobione, bo nie widzę dokładnie. Nie powino sie też uruchamiać silnika...
Sprawdziłem ta: Odłączyłem wężyk zaworu EGR od solenoidu i tu mam pytanie: Czy po odłączeniu tego wężyka od solenoidu powinienem słyszeć uciekające podciśnienie? Przykładałem palec do rurki tego elektrozaworu i nic nie ssało ani na luzie anie jak przygazuję
Mam dwa przepływomierze oryginalne Boscha i jeden nowy chiński NTY. Na oryginalnym, który był w tym samochodzie, dymi najmniej, więc na nim jeżdżę. Czujnik ciśnienia w kolektorze sprawdzam co jakiś czas i nie zapycha się nagarem. Mam też drugi nowy chiński, ale na nim nie ma różnicy, więc jeżdżę na oryginalnym. Przepływomierze zachowują się tak: -...
http://obrazki.elektroda.net/85_12480116... i teraz tak na górnym rysunku (post z 18 07 09)widzisz schemat podłączenia turbosprężarki na następnym (z dzisiaj)masz zawór egr .Literki A nie muszę objaśniać nr 12to jest podciśnienie z węża pomiędzy vacum a tzw.serwem a nr 8 tam idzie krótki wężyk i jest założony mały filtr powietrza.A ten mały...
Witam może miał ktoś podobny problem.Auto s max 2.0 A więc błedy 1.Regulacja przepustnicy w układzie recyrkulacji spalin sygnał za wysoki - zablokowane w położeniu otwartym. 2- czujnik recyrkulacji spalin A za wysoki poziom sygnału - brak objawów - nieciągły 3 Turbosprężarka podciśnienia -brak objawów -w roku. Dodam że wszystkie te błędy są po wymianie...
Nieszczelność dolotu lub sterowanie turbo Dolot szczelny. Sterownik.. - mówisz o tym plastikowym zaworze zamontowanym na belce obok filtra powietrza, który zdaje się steruje też egr-em? Sterowanie turbo to najprościej mówiąc taka Gruszka przy turbosprężarce. Poprostu sprawdź czy cięgno pracuje (nie jest zatarte, czy dochodzi podciśnienie)
Zacznij od sprawdzenia jakie podciśnienie jest w całym układzie. Czyli wepnij w uklad zegar i sprawdź, może jest gdzieś nieszczelność na wezykach. Klejenie krucca nie wystarczy rączej na długo bo silnik pracując drga i znów kruciec się obruszy.
Auto chodzi na 3 cylindry,głośno i niemam mocy.Sprawdzone : wtryski , podciśnienia , zawór n75, turbosprężarka oraz ciśnienie na cylindrach.Nie mam już pomysłów co to może być.Prosze o jakieś rady.
Pozwolicie że wtrące swoje trzy grosze ;) DOHC napisał wszystkie możliwości, ale weź pod uwage że w konfiguracji gaźnika podciśnieniowego umieszczonego przed turbosprężarką w przypadku hamowania silnikiem wytworzone podciśnienie wysysa olej z turbinki i jeżeli jest już ona po sporym przebiegu to nie ma bata żeby nie puszczała oleju. I właśnie z tego...
Skoda po odpaleniu nie ma mocy (pracuje w trybie awaryjnym, bez turbiny) stan taki utrzymuje się dopóki nie przekroczę pewnych obrotów dla różnych biegów innych Z całą pewnością mogę Ci podpowiedzieć, że sterownik silnika nie pracuje po odpaleniu w trybie awaryjnym. Gdyby tak było to auto nie odzyskiwałoby dynamiki przy wyższych obrotach silnika. W...
Masz przeładowanie turbo co skutkuje trybem awaryjnym. Cały log grupy 011 jest wykonany w trybie awaryjnym więc jest bezwartościowy ale rzeczywiste ciśnienie doładowania widać również w grupie 010. Musisz zdjąć sztangę siłownika podciśnienia przy turbosprężarce z dźwigni kierownic spalin zmiennej geometrii i osobno ręką sprawdzić czy przycina się sztanga...
to diesel, nie potrzebuje żadnych podciśnień, możesz wszystkie zatkać Że co?! Proszę Cię, poczytaj o tym silniku, zasięgnij wiedzy i dopiero coś mów. Na chwilę obecną dam Tobie podpowiedź: turbosprężarka.
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
Też mam chyba przeładowanie ale nie umiem czytać logów. Właśnie, że masz totalne niedoładowanie. Po pierwsze to przepływomierz ogranicza strasznie dawkę, spróbuj go reanimować jak jest opisywane na kilku forach - płukanie specjalnym spray'em i jeśli po kolejnym logowaniu wartości w polu 3 nie przekroczą tych z pola 2 w grupie 003 oraz wartość dawki...
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Witam może miał ktoś podobny problem.Auto s max 2.0 A więc błedy 1.Regulacja przepustnicy w układzie recyrkulacji spalin sygnał za wysoki - zablokowane w położeniu otwartym. 2- czujnik recyrkulacji spalin A za wysoki poziom sygnału - brak objawów - nieciągły 3 Turbosprężarka podciśnienia -brak objawów -w roku. Dodam że wszystkie te błędy są po wymianie...
Czy błędy pojawiły sie juz po wycieciu DPF? Przy tym układzie z przepustnicą EGR jeżeli silnik osiągnie zadane parametry i uruchamia EGR to jedna przepustnica jest zamknieta,a druga przymknieta na około 30% przepływu, a cisnienie doładowania w kolektorze wynosi 0,8 Bar (Normalnie jest 1 BAR czyli cisnienie atmosferyczne). Czyli jest podciśnienie. Natomiast...
Witam, mam problem z autem jak z tematu. W trakcie jazdy nie ma mocy, praktycznie w całym zakresie obrotów. Błędy jakie rejestruje to: 16485 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza. 16683 Turbosprężarka podciśnienia. Jakie powinno być wskazanie przepływomierza na wolnych obrotach? U mnie na biegu jałowym pokazuje 585 mg/h, natomiast jak trzymam...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
Ustawianie na podciśnienie, to w sumie nic nowego. Jeżeli robimy np, kompleksowy remont turbiny, ale nie mamy dostępu do podciśnienia (co w sumie dziwne, bo zalatuje regeneracją w szopie) to trzeba cofnąć dźwignie attuatora do samego końca, i wtedy cofać łopatki o tyle do tyłu żeby nie dotykały koła kompresora. Nie jest to profesjonalne ustawianie,...
Silniki AGR montowane były do września 2002 roku, same silniki nie różnią się niczym - są to bliźniaki a jedyne różnice je dzielące to osprzęt : wtryskiwacze, sterownik silnika, instalacja sterowania ciśnieniem turbodoładowania, turbosprężarka. ALH ma turbosprężarkę za zmienną geometrią kierownic spalin i akumulator podciśnienia a AGR zwykłą turbosprężarkę...
serwomotorem nazywam sterownik turbosprężarki wraz z silniczkiem wykonującym pracę ówczesnego siłownika podciśnienia. Dodano po 1 co do pionowego i poziomego położenia siłownika to już począwszy od silnika 90 KM AGR wszystkie pozostałe poza ANU PD posiadają VNT.
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
Witam, Pacjent Audi A3 8P 1,9 TDI BLS 2006. Mam taki problem, że samochód w ogóle się nie wkręca. Po dodaniu gazu samochód szarpie, kopci na czarno i nie wkręca powyżej 1500 obrotów. Nie da się w ogóle tak jechać. Dopiero po odpięciu podciśnienia od turbo czy EGR samochód normalnie jedzie, przyśpiesza jak gdyby nigdy nic. Nie mam pojęcia, co może być...
Może sprawdź układ podciśnienia sterujący VNT (zmienną geometrią) turbosprężarki - czyli gruchę turbiny ze sztangą i dźwignią, elektrozawór i wężyki (szczelność). Układ VNT może się przycierać, sprawdź czy prawidłowo działa w następujący sposób: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy na turbinie, sztanga ma się natychmiast...
Trzeba ustalić czy ciśnienie jest za niskie (najczęściej) to nieszczelności węży intercoolera, zawór n75 lub jego sterowanie, podciśnienia, gruszka vgt, kierownice vgt ,sama turbosprężarka lub ciśnienie za wysokie to zatarte kierowcy vgt. Vgt czyli zmienna geometria turbosprężarki.
Dziękuję za odzew. Specjalista od VAGa to on raczej nie jest. Pracuję w Szkocji i tu raczej ciężko o kogoś na prawdę kompetentnego. Dolot szczelny, drożny, wydech drożny, sterowanie turbiny działa, co do wydajności nie jestem w stanie odpowiedzieć. Podglądając parametry bieżące na postoju operując pedałem przyspieszenia widać dużą różnicę między oczekiwanym...
czyli jeśli dobrze rozumiem, podciśnienie zasysa cięgno do środka gruszki, więc po odłączeniu podciśnienia, sprężyna powinna odepchnąć cięgno od gruszki??? A u mnie nie trzeba jej zasysać, bo cięgno jest na maksa wciśnięte w gruszkę. Czyli grucha do wymiany.... Bo rękoma też u mnie się nie da głębiej wcisnąć cięgna do gruszki, można tylko odciągnąć...
Witam ponownie! Zrobiłem chyba wszystko, na co pozwala moja wiedza oraz posiadany w dyspozycji sprzęt, a więc : - ciśnienie paliwa - sprawdzone, nie odbiega od żądanego (w pełnym zakresie obr/min) - podciśnienie z VAC "zamyka" mi manometr, - podciśnienie przed zaworem i za zaworem w normie. Wartości mierzone CLIP'em przez zaprzyjaźniony serwis RENAULT:...
Z pewnością przyczyną tykania będzie pracujący elektrozawór N75 regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Jest w komorze silnika a znajdziesz go idąc po wężyku podciśnienia wychodzącym z siłownika podciśnienia zamontowanego przy turbosprężarce, którego drugi koniec wchodzi na króciec w głowce N75. Elektrozawór N75 jest czarny i ma biały łepek...
Cześć, twardo walczę z złomplem. Do tej pory: - turbosprężarka nie posiada luzów, podciśnienie zmodyfikowane (silikonowe wężyki + dołożony akumulator pneumatyczny jak w gulfach) - kolektor ssący zregenerowany (wywalone klapy zawirowań powietrza) - EGR zaślepiony od strony wydechu i strony dolotu i wyłączony w sterowniku - Przepływomierz wymieniony (ale...
Działanie zaworu upustowego też się kalibruje dla określonego podciśnienia.
Olej pochodzi oczywiście z odmy, przez lata nagromadził się przed intercoolerem, odmę jak najbardziej polecam wypiąć z dolotu, nie trzeba nawet końca węża wkładać do żadnego pojemnika czy butelki bo bez podciśnienia wytwarzanego wcześniej przez turbosprężarkę z tego węża odmy nie poleci nawet kropelka oleju.
W ALH braki mocy w 90% to wina zapieczonych kierownic spalin w zmiennej geometrii turbosprężarki, rzadziej zardzewiały siłownik podciśnienia regulujący kątem natarcia kierownic spalin (czyli sztanga zatarta wewnątrz zardzewiałej gruchy). Zrobiłbyś logi dynamiczne przy użyciu VAG-COM i je tutaj wkleił to by się sprawa wyjaśniła.
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Owszem, tok myślenia jest prawidłowy. W takich przypadkach wszystko jest możliwe - od źle działającej zmiennej geometrii po źle działający siłownik podciśnienia turbo - zwłaszcza w silniku ASV gdzie albo źle działa siłownik podciśnienia albo sama turbospreżarka - no ta już jest, zwłaszcza, że teraz mam zamiar się trochę odmulić i zrobić ciśnienie na...
W silniku AGR podciśnienie nie ma żadnego związku z regulacją ciśnienia doładowania a sztanga przy uruchomieniu silnika ma być nieruchoma. Założyć należy, że skoro turbo było regenerowane to powinno być sprawne jak również i sztanga z gruchą ale w życiu bywa różnie. Owszem, za szarpnięcia przy gaszeniu silnika odpowiada niedziałająca klapa gasząca....
Dwie opcje: 1. uszkodzony dolot - coś jeszcze musiało oberwać 2. brak wysterowania turbosprężarki - jak wyżej, bądź może być problem z uszkodzonym podciśnieniem.
Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
w dieslach nie masz przepustnicy więc cylindry cały czas ssą powietrze z zewnątrz - stąd brak podciśnienia i konieczność stosowania pomp przyspieszanie i równoczesne hamowanie nie do końca ma sens (tylko przy tylnonapędowym aucie i z odpowiednio ustawionym korektorem siły hamowania - w celu chwilowego przesunięcia środka ciężkości do przodu, czyli wywołania...
Zawór ma trzy króćce. ATM- do filtra powietrza VAC- do rezerwuaru czy też akumulatora podciśnienia. OUT- wyjście do regulacji komponentu (turbosprężarka , egr, czy inne).
Jeśli jeździło zbyt długo bez sterowania podciśnienia to pewnie uszkodziło blaszki zmiennej geometrii w turbosprężarce.
Sprawdzałeś, czy gruszka po odpaleniu silnika sciąga sztangę? ( ogólnie, czy jest ruch) W jakim celu to sprawdzenie? Przecież widać po logu że ładuje więcej niż ma ładować. Po odpaleniu gruszka ma zaciągać na maksa czyli tak by doładowanie było największe więc mu na 100% to działa. Widać w logu że sterownik każe N75 odciąć podawanie podciśnienia a...
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
regulacja turbosprężarki elektrozawór turbosprężarki montaż turbosprężarki
lodówka bosch rozszczelnienie insignia automat zwarcie kontrolki ładowania
pasek pralka frania spawarka inwertorowa
Stihl FS 200 – regulacja gaźnika Zama C1Q, ustawienie śruby L, mieszanka i ochrona przed przegrzaniem City Coco – jak sprawdzić manetkę gazu? Pomiar napięcia, typy, typowe usterki