Byłem u mechanika, rozruszał jedną z tych gruszek z przodu silnika - pomogło na chwilę Dobry był. A pomiar podciśnienia,? Sprawdzenie czy cięgno geometrii porusza się w całym zakresie bez zacięć? Sprawdzenie odczytu z czujnika położenia? Bez tego to tylko wróżka pomoże .
Trzeba sprawdzić geometrię turbo i stan przewodów podciśnieniowych
Witam, Mam problem z przeładowaniem turbiny w silniku 1.8T. Przeładowanie trwa około 3 sekundy, ciśnienie przekracza wtedy 200 mbar ponad wartość zadaną, po czym się stabilizuje. Zauważyłem również, że podczas spokojnej jazdy, gdy ciśnienie zadane wynosi 980 mbar, aktualne potrafi wzrosnąć do około 1060 mbar. Nie wiem, czy to jest normalne. Problem...
Witam. Mam lekkie przeładowanie turbo, mimo że geometria chodzi płynnie. Jak but w podłogę oczekiwane ciśnienie zawsze jest 2150 mbar, a realne najpierw skacze do 2400-2500 co wywołuje mocne obcięcie nawet do 1800. Efekt to odczuwalne falowanie mocy i czarny dymek z tyłu (nie wchodzi w tryb awaryjny). Aby poprawić sytuację wydłużyłem o jeden obrót sztangę...
Witam Założone nowe turbo po regeneracji Nowy zawór n75 pierburga Dolot nowy fmic Przeladowywuje turbinę do 2bar i odcina w czym tkwi problem?
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
Witam Nie jestem elektronikiem ale samochodziarzem i mam nast. problem.Montuje do mojego auta turbosprężarkę i chciałbym w sposób precyzyjny regulowac ćiśnienie doładowania.Turbina ma siłownik pneumatyczny sterowany poprzez elektromagnes z wężykami który doprowadza do siłownika ciśnienie ,siłownik następnie reguluje zawór umieszczony w turbinie.W układzie...
Witam. Mam problem z ciśnieniem powietrza turbosprężarki. Wcześniejsze spalanie wychodziło około 29/30 litrów na 100 km, a w tej chwili spalanie wzrosło o około 2/3 litry i zauważyłem niższe ciśnienie na wskaźniku turbiny. Po wizycie u mechanika stwierdzono, że turbina jest ok i interculer jest szczelny. Co z tym mozna zrobić? Proszę o szybkie odpowiedzi.
Po wymianie cylindrów jest problem z cisnieniem, jest 19bar. Jaka może być przyczyna? Po zalaniu oleju do cylindra jest 32bar. Głowica jest po remoncie.
Mam Mazde 626 DiTD, w ktorej sterowanie kierowniczkami turbiny jest za pomoca podcisnienia. Macie jakis pomysl, zwiekszyc cisnienie doladowania?
Witam, mam problem z doładowaniem w moim pasacie. oddałem turbinę do regeneracji, po zamontowaniu , pojechałem do elektryka/ tunera by zrobił logi i okazało się ze turbo w pewnym momencie pompuje około 1,5 bar. Próbował skorygować to mapami i stwierdził ze nie moze zbic tego cisnienia, bo najprawdopodobniej jest zle wyregulowana geometria. Wrzucam logi...
Witam. Samochód do peugeot. Check - wysokie napięcie w obwodzie czujnika doładowania turbosprężarki. Vacum sprawdzone, od vacum przewód idzie do serwa a później do zaworu regulacyjnego turbo. Od vacum, przez serwo do zaworka wszystko szczelne, podciśnienie idealne. Za zaworkiem podciśnienie słabsze, a przy dodawaniu gazu zdecydowanie słabnie, przy 3...
Witam Panowie jakie maksymalne ciśnienie mogłaby bezpiecznie nadmuchać turbosprężarka jak w tytule? Albo czy ktoś ma kartę ze specyfikacją owej turbiny?
Witam , z powodu niskiej mocy założyłem manometr do sprawdzenia ciśnienie dołoadowania. No jak się okazało ciśnienie jest bardzo małe i maxymalnie wynosi 0.3-0.4 bara.Turbina wstaje około 2300obr.Do 2300 obrotów praktycznie nic się nie dzieję. Na początek wymieniłem wszystkie przewody od N75 plus sprawdziłem szczeloność przewodów od turbiny.Wyczyściłem...
prosze pomocy wyskakuje błąd 09 Cisnienie za niske 0.4 bar jezeli sie nie myle jak podpompowac ?
Witam, Mam Mitsubishi Colta CZT z silnikiem 4g15t. Moje pytanie dotyczy niezgodnych wartości ciśnienia doładowania jakie pokazuje wskaźnik turbo zamontowany w kabinie a komputera pokładowego. Silnik ten nie ma MAP sensora, ma tylko MAF. W trakcie postoju wskaźnik pokazuje ok -0.7b w tym czasie komputer (dane z kostki obd, program Torque) pokazuje ok...
Witam! Czy ktos z forumowiczow wie jakie powinno byc cisnienie doładowania w silniku SW680 Turbo zamontowanym w samochodzie Jelcz 416?? Pompa i wtryski zrobione, zaplon ustawiony a smok nadal kopci na czarno jak parowoz. W kolektorze dolotowym widze ze jest otwor zaslepiony sruba wiec pomyslalem sobie ze zmierze mu cisnienie doladowania. Niestety nie...
witam jakie ma być ciśnienie na reduktorze ig1 turbo jeżeli czujnik ciśnienia jest usytuowany na obudowie listwy wtryskowej
Witam, Otóż mam problem z turbiną w Octavii 1 w 1.9 TDI 130 ASZ. Przy szybszej jeździe, typu 150km na 5 biegu, 180km na 6 biegu wywala błąd 17964 charge pressure control. To samo dzieje się przy szybkim ruszaniu z 1 i potem na 3 biegu przy 3.5 tysiąca obrotów. Wymieniłem zawór N75, prawidłowo podłączony bo za pierwszym razem nie było mocy. Wężyki połączone...
Witam Mam od niedawna Pajero 2.8 TD , samochód kupiłem z defektem ( pisk przy ok 1500 obr/min - 2500obr/min ) , który na początku wyglądał na ślizgający sie pasek alternatora. Pisk ustaje po przekroczeniu ok 3000 obr/min i już bardzo rzadko powraca. Po skontrolowaniu wyszło na przycierające sie Turbo. Ponieważ posiadam silnik od w/w samochodu w zapasie....
Turbo wstaje dopiero fajnie od 3k obr, turbo po regeneracji, wszystko szczelne. Czy da się poprawić mapą silnika żeby wstawało chociaż o 500obr wcześniej?
CZEŚĆ mam problem z kotłem gazowym CIAO 2 21E.S.I TURBO . Bez względu cz piec jest włączony czy też nie ciśnienie na manometrze rośnie. CO MAM ROBIĆ POMOCY
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Po naprawie gruszki turbosprężarki , auto jedzie trochę lepiej. Najprawdopodobniej skorodowała w środku i podciśnienie nie dawało rady jej podciągać. Nie dałem jej nawet rady ruszyć więcej niż dwa milimetry siłą własnych płuc , aczkolwiek podłączona bezpośrednio pod trójnik przy serwie , po dłuższym czasie szybowała do góry. Nasmarowałem ją i rozruszałem...
P0299 Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Do sprawdzenia Elektrozawór obejścia turbosprężarki Czujnik ciśnienia doładowania
Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
(-) czym może byś spowodowany taki powolny wzrost ciśnienia? Ogólnie można powiedzieć, że na niedomaganie pt. zbyt niskie ciśnienie doładowania składa się wiele czynników, nie tylko sama turbosprężarka. Prześledź dokładnie poniższy prosty schemat sterowania turbosprężarką i może sam dojdziesz przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/4593840200_1...
http://obrazki.elektroda.net/85_12480116... i teraz tak na górnym rysunku (post z 18 07 09)widzisz schemat podłączenia turbosprężarki na następnym (z dzisiaj)masz zawór egr .Literki A nie muszę objaśniać nr 12to jest podciśnienie z węża pomiędzy vacum a tzw.serwem a nr 8 tam idzie krótki wężyk i jest założony mały filtr powietrza.A ten mały...
Brak podciśnienia z vacu pompy będzie powodował problemy z układem hamulcowym jak również problemy z mocą , przy słabym podciśnieniu siłownik regulujący wydajnoscią turbosprężarki nie uzyskuje odpowiedniego skoku i stąd brak odpowiedniego ciśnienia doładowanie i brak mocy . Sprawdź układ podciśnienia od vacu pompy do serwa jak również obwody podciśnienia...
Dziękuję za odzew. Specjalista od VAGa to on raczej nie jest. Pracuję w Szkocji i tu raczej ciężko o kogoś na prawdę kompetentnego. Dolot szczelny, drożny, wydech drożny, sterowanie turbiny działa, co do wydajności nie jestem w stanie odpowiedzieć. Podglądając parametry bieżące na postoju operując pedałem przyspieszenia widać dużą różnicę między oczekiwanym...
Od początku, tydzień temu pojawiły się kontrolki(świec-mrugająca i check) po podłączeniu do kompa błąd- czujnik A doładowania turbosprężarki (G31)wysoki sygnał wejściowy w obwodzie, P0238. Mechanik wymienił mi czujnik na nowy( sam kupiłem w sklepie :) niestety nic się nie zmieniło, próbował dalej - nic, wysłał mnie do fachowca od turbin bo twierdził...
Na N75 po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach powinno być 5,5V i to jest prawidłowy objaw gdyż wtedy w N75 zamknięty jest przelot pomiędzy kanałami na króćcach VAC i ATMO i podciśnienie jest wtedy cały czas utrzymywane na wysokim poziomie pomiędzy kanałami VAC i OUT co powoduje, że podciśnienie jest podawane bezpośrednio na gruchę siłownika...
Witam ponownie! Zrobiłem chyba wszystko, na co pozwala moja wiedza oraz posiadany w dyspozycji sprzęt, a więc : - ciśnienie paliwa - sprawdzone, nie odbiega od żądanego (w pełnym zakresie obr/min) - podciśnienie z VAC "zamyka" mi manometr, - podciśnienie przed zaworem i za zaworem w normie. Wartości mierzone CLIP'em przez zaprzyjaźniony serwis RENAULT:...
Czy działa dobrze to nie wiadomo, dostaje tylko poprawne sygnały od sterownika. Nieraz jest tak, że zawór zacina się w pozycji otwartej, albo zamyka się, ale nie otwiera gruszki do atmosfery. Można podpiąć trójnik do przewodu i zegar, i sprawdzać czy rzeczywiście gdy jest 90% to podciśnienie spada. Ale chyba prościej zamienić ten zawór zaworem sterującym...
Węże są dobrze podłączone vac- podciśnienie out - gruszka turbosprężarki i trzeci do filtra powietrza, ja też wiem że to bardzo dziwne? Dodano po 3 Podejrzewam sterownik ale pytam może mia ktoś coś podobnego, a nie orientuje się ktoś co może mieć wpływ na sygnał ze sterownika do zaworu?
Skoda po odpaleniu nie ma mocy (pracuje w trybie awaryjnym, bez turbiny) stan taki utrzymuje się dopóki nie przekroczę pewnych obrotów dla różnych biegów innych Z całą pewnością mogę Ci podpowiedzieć, że sterownik silnika nie pracuje po odpaleniu w trybie awaryjnym. Gdyby tak było to auto nie odzyskiwałoby dynamiki przy wyższych obrotach silnika. W...
z turbosprężarką nic nie było robione, ale ciekawe dlaczego kierownica turbosprężarki otwiera się cała już na wolnych obrotach, jak by miał za duże podciśnienie ale dlaczego?
Natomiast nic turbosprężarki nie włącza anie nie wyłącza - jak twierdzą niektórzy koledzy... Chyba że elektryczna ;) bo gdzieś kiedyś widziałem próby z takimi "wynalazkami"... i jeszcze bo nie zauważyłem ;) Wastegate i VGT dzięki temu zlikwidowały efekt turbodziury To akurat nie prawda, westgate nie jest od tego i nic nie poprawi w sprawie tzw. turbodziury....
Witam, Renault Grand Scenic 2 1.9 DCI 120 Km. Tak wygląda wykres ciśnienia powietrza w kolektorze: https://obrazki.elektroda.pl/8968869500_... Kolor żółty to ciśnienie oczekiwane, czerwony aktualne. Turbo po regeneracji, zawór sterujący sprawny, wężyki w porządku, egr zaślepiony, katalizator na próbę wywalony, brak dziur w dolocie,...
Witam, na wtyczce do zaworu sterowania podciśnieniem mam 10V, nie daje podciśnienia na zawór zmiennej geometrii(jest sprawny, po bezpośrednim podłączeniu) Proszę o schemat, podejrzewam przetarty/przełamany przewód, ze względu na demontowaną wiązkę przy wymianie silnika.
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
Jest tak błąd wyskakuje za każdym razem tak samo ok minuty po odpaleniu wtedy sztanga się wsuwa ,cięgno się ponosi a zawór n75 przestaje dawać podciśnienie nawet jak dodam gazu to gruszka stoi i nie drgnie w górę czy dół n75 nie daje podciśnienia,ustawiłem na znaki jak było przed demontażem ,grucha trzyma ciśnienie sprawdzałem dużą strzykawką ,co ciekawe...
Dzięki za odpowiedź Objaw hamulców był przed wymianą turbosprężarki i było to może raptem 3 razy ,później objaw jak by ustał ale nasiliło się zaś trzęsienie podczas gaszenia,po wymianie turbo i wyczyszczeniu n75 wszystko wróciło do normy ,na chwilą obecną nie ma problemu z hamulcami ,pedał też nie robi się twardy podczas min 3 krotnego naciskania Od...
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
czyli jeśli dobrze rozumiem, podciśnienie zasysa cięgno do środka gruszki, więc po odłączeniu podciśnienia, sprężyna powinna odepchnąć cięgno od gruszki??? A u mnie nie trzeba jej zasysać, bo cięgno jest na maksa wciśnięte w gruszkę. Czyli grucha do wymiany.... Bo rękoma też u mnie się nie da głębiej wcisnąć cięgna do gruszki, można tylko odciągnąć...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
Witam Mam problem Z Astrą H z silnikiem Isuzu, problem pojawił się nagle i nie mogę znaleźć przyczyny dziwnego zachowania silnika. Auto zupełnie nie ciągnie na małych obrotach, co jest dość kłopotliwe i niebezpieczne, ruszenie ze skrzyżowania wymaga rozkręcenia silnika do co najmniej 2000 obrotów, inaczej silnik gaśnie, silnik ciągnie dopiero powyżej...
Co do gruszki turbo to jest całkowicie sprawna bez dziur i chodzi płynnie. Problem właśnie w tym że nie mam wakuometru i ciśnienie sprawdzam domowymi sposobami. Zrobiłem logi 003 008 011 ale statyczne ponieważ nie mam dobrej bateri w laptopie i nie pociągnie dłużej jak 2-3 minuty. Dziś też trochę pogrzebałem i ze strzykawką zrobiłem test ( 10cm3 ) dałem...
Czyli teoria z internetu jest nieprawdziwa, że tymi silnikami należy jeździć z dużymi obrotami a czasami nawet przegonić auto z maksymalnymi obrotami w celu przeczyszczenia turbiny?. Z tego co koledzy piszecie to wystarczą obroty przy których jest największe doładowanie i moment obrotowy bo wtedy łopatki mają już swoje maksymalne odchylenie (jakieś...
Witam, Odgrzeję trochę temat jeżeli mogę, Padło mi turbo w fucsie, kupiłem nowe turbo, 3krotne płukanie silnika, czyszczenie przewodów, nowy olej i filtry. Założyłem turbo, odpaliłem, super cichótka praca, po 300km, kontrolka (czerwony wykrzyknik) i koniec. Turbo nadal chodzi cicho, ledwo się wbija na obroty i tylko do 2900 tyś. Czytałem na wielu forach...
Ten wężyk zasila układ podciśnienia do sterowania turbosprężarki. Nie ma wpływu. Jeśli takie rzeczy jak świece żarowe są ok to poszukaj na allegro źle odpala diesel Saab lub kogoś kto potrafi skorygować dawkę rozruchową i czas grzania świec żarowych.
Witam! Posiadam Skoda Rapid 1.6 TDI CXMA. Problem polega na tym, że występuje błąd P00AF 00: 9127 - Jednostka przestawiania turbosprężarki 1 P00AF 00 [10100111] - zablokowanie MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 268304 km Data: 2025.06.14 Czas: 17:57:00...
Po pierwsze to podłączenie pod kompa i odczyt błędów. Trzeba też sprawdzić wszystkie węże układu podciśnienia i czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie, to są rzeczy na początek.
Podjechałem na kompa pokazał błąd P0234 - Błąd podciśnienia turbosprężarki. Mechanik wymienił czujnik podciśnienia na kolektorze ssącym Błędna interpretacja błędu, tak czy siak masz kłopot z doładowaniem...
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
czy jak ten zawór jest niesprawny, to ma wpływ na moc auta, lub działanie turbiny ?? Ma, ucieka przez niego podciśnienie którego zaczyna brakować do sterowania turbosprężarką.
P0236 : Sygnał poza zakresem/wydajność czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Przyczyny błędów Kontrola podciśnienia Pomiar ciśnienia doładowania, kontrola turbosprężarki Czujnik i okablowanie
Jeden to podciśnienie,zmierz po odpaleniu. Drugi gruszka turbosprężarki. Zasada działania na yt
Problem może leżeć w uszkodzonym zaworku podciśnienia turbosprężarki. Można wymienić jeszcze masę innych potencjalnie możliwych uszkodzeń, ale czy nie łatwiej/taniej (tak, jak napisałeś) podpiąć komputer?
Kolega ma druga lagunę wiec przerzucaliśmy wszystkie czujniki... Pomogło dopiero po przerzuceniu zaworu podciśnienia turbosprężarki dzisiaj mam zamiar kupić nowy zobaczymy czy pomorze na chwile czy rozwiąże to mój problem.
Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
regulacja turbosprężarki elektrozawór turbosprężarki przeładowanie turbosprężarki
volvo silnika trzyma sprzęgło naprawa wentylator
yamaha zniekształcony dźwięk podłączenie oswietlenia awaryjnego
Reset zmywarki Gorenje – jak wykonać soft i hard reset, modele SmartFlex, kody błędów F41, F52 Najczęstsze wycieki oleju w VW T5 2.5 TDI 2004