Ta od audi jest innego typu w niej masz zmienną geometrię łopatek a volvo masz zawór westgate. Wymagają różnego sposobu sterowania. Ta od volvo pompuje na maxa bez sterowania tym zaworem a dopiero jak osiągnie wymagane ciśnienie to otwierany jest ten zawór a ta od audi pompuje minimum bez sterowania i dlatego po uruchomieniu silnika cięgno ustawiane...
Wstępnie możesz sobie tak ustawić, ale po zamontowaniu do samochodu trzeba zmierzyć doładowanie i ewentualnie doregulować.
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Gruszka zwykła czy z potencjometrem?. Niestety w tych silnikach po wymianie turbo rurki najlepiej też wymienić na taką bez siateczki.
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Jak wyregulować posów przyspieszony w tur 50?
Turbo wstaje dopiero fajnie od 3k obr, turbo po regeneracji, wszystko szczelne. Czy da się poprawić mapą silnika żeby wstawało chociaż o 500obr wcześniej?
Witam. Wszystko określam w prostych chłopskich słowach. Proszę nie krzyczeć odnośnie fachowych terminów a uświadomić dlaczego źle napisałem. Problem polega następująco. Potrzebuję wykonać urządzenie które będzie przetwarzało natęrzenie prądu ze źródła, na odbiornik w stosunku 1:1 a w przypadku wzrostu ciśnienia na czujniku zewnętrznym miało by to natężenie...
Witam Nie jestem elektronikiem ale samochodziarzem i mam nast. problem.Montuje do mojego auta turbosprężarkę i chciałbym w sposób precyzyjny regulowac ćiśnienie doładowania.Turbina ma siłownik pneumatyczny sterowany poprzez elektromagnes z wężykami który doprowadza do siłownika ciśnienie ,siłownik następnie reguluje zawór umieszczony w turbinie.W układzie...
Witam, Zwracam się z prośbą o podanie instrukcji jak wyregulować posuw szybki do tokarki TUR 50 w celu zlikwidowania poślizgu sprzęgła. A może ktoś ma DTR do TUR 50. Z góry dziękuje za pomoc. Sławomir
Potrzebuję jakiegoś schematu lub choćby dobrego pomysłu na układ sterujący pracą silnika odkurzacza w zależności od podciśnienia jakie wytwarza. Zadane ma np. -0,7 Bara i takowe ma utrzymywać sterując obrotami silnika wytwarzającego to podciśnienie. Chodzi mi o utrzymanie zadanego ciśnienia w "pojemniku" podłączonym do turbinki z odkurzacza (1800W)
Mam pytanie do czego służy śruba regulacyjna tzw obiegu jałowego? Posiadam reduktor BRC TECNO 100 kv i zastanawiam się czy tą śrubkę też należy regulować a jeśli tak to w jaki sposób? Dodano po 22 Znalazłem Zamykam temat A ja mam jeszcze jedną śrubkę w reduktorze ! Niektóre Reduktory mają jeszcze regulację tzw. obiegu jałowego. Po prostu regulacja dyszy...
w jaki sposób regulować reduktor BRC AT90E Eco ? - są tam dwie śruby - do czego one służą ?
Czy wkręcając śrubkę na imbus w parowniku BRC Tecno 100kw mieszanka staje się bogatsza czy uboższa?
Witam. Mam mały problem. Padł mi regulator jak w temacie. na szczęście znalazłem firme co regeneruje takie uzadzenia. niestety po regeneracji dostałem regulator z rozkrconym ciegnem. (Niestety przy regeneracji musieli to rozkręcić). ustawiłem to cięgno na oko i załozyłem do auta. na pierwszy rzut oka wszystko ok, ale mam wrazenie jakby autko było nieco...
Witam, zastanawiam się czy można po przez obniżenie ilości paliwa wtryskiwanego do silnika i podniesieniu ilości tlenu dostarczanego przez turbinę ograniczyć spalanie paliwa na setke przy minimalnej stracie na parametrach??? Tak się zastanawiam bo się nie znam.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam ja też walczyłem ze swoją ale mam polo 09' 1.6 tdi cr 75 Wymieniłem gruszkę było ok ale po pół roku z poluzowała się kontra i się wszystko rozregulowało. Chciałem ustawić samemu przez vcds ale nie mogłem znaleźć w vcds nic co by mi mogło pomóc w sprawdzeniu natężenia gruszki na podciśnieniu. Wiem ze ma byc 4.3 V bez podciśnienia a na od 0.65-0.85...
Logi turbosprężarki problem z doładowaniem, vcds, passat b5 1.9tdi 130km avf Pompowtryski stan bardzo dobry, odchylenia maksymalnie na -18 a średnio -15 więc tylko samą turbosprężarkę, jest po regeneracji 3 razy i tak samo dalej, pierwsza regeneracja była bo turbo już olej puszczało, po drugiej regeneracji i 3 czyli poprawieniu wszystko tak samo jest,...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
I nie będzie kopcić bo masz DPF. Jeszcze jedna sprawa to regulacja turbosprężarki podczas regeneracji, jak za bardzo gruszka będzie skręcona, też może dawać taki efekt, ale tu już trzeba diagnostyki komputerowej. Nie polecam jeździć tym autem bez podłączonej regulacji ciśnienia turbodoładowania.
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Przepraszam, ze dlugo nie odpisywalem. Bylem w serwisie na odczycie błędów i pokazaly sie dwa: - Obwód czujnika cisnienia turbosprężarki zwarcie lub obwod przerwany. - Regulacja ciśnienia doładowania zbyt duże ciśnienie. Obydwa bledy byly "nie ciągle". Powiedziano mi, ze mam na razie nic nie robić z tym poniewaz komunikat zapalił pomarańczowy napis...
Zbyt często uzupełniasz AdBlue (dolewki) kolejna sprawa to problem z regulacją doładowania turbosprężarki ale to więcej do kontroli aby być pewnym.
" sterownik zasterowuje opuszczenie geometrii turbo" - tak ma w mapie i tak steruje ."po wklepaniu na 3 biegu na maxa i duszeniu jej tak przez dłuższą chwilę zgłasza standardowo nieszczelność dolotu a więc nic odkrywczego" , obracam się trochę w lagunach ale o tym nie słyszałem .Walczyłem nie dawno z czymś podobnym i winna była regulacja turbosprężarki...
Witam mam do naprawy turbinę do Audi A4. Mam do regulacji turbinę. Właściwie to regulację zmiennej geometrii. Czy po regulacji i regeneracji turbosprężarki moja turbina będzie w 100 procentach sprawna czy jest to zabieg tylko odwlekający w czasie kolejne problemy? Pozdrawiam
Co do ekologii, to najbardziej eko jest (sprawny) LPG - najmniejsza emisja CO2 (propoan i butan ma więcej wodoru w stosunku do węgla niż benzyna i olej napędowy). Jeszcze lepiej wyglada w tym zestawieniu metan CNG. A paliwem w pełni ekologicznym jest wodór. Wg mnie głównym winowajcą emisji cząstek stałych jest...ekologia. Przed pomiarami NOx turbodoładowane...
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Jeśli wszystko jest tak ksiązkowo to może prawidłowa regulacja pompek??
Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne,...
MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze . N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam, Posiadam Audi A3 1.9TDI 74kw z roku 2001. Czyściłem zmienną geometrię turbosprężarki ponieważ przechodziła ona w tryb serwisowy/zapieczone kierownice. Dodatkowo okazało się, że uszkodzeniu uległ aktuator turbiny tj. nie trzymał ciśnienia. Udało mi się wszystko wyczyścić i poskładać. Wirniki nie posiadają luzów. Aktuator wymieniłem na nowy i ustawiłem...
Skrzynia biegów przy normalnych prędkościach tj . do 10000obr/min powoduje małe straty energii w normalnych samochodach nie ma chłodnic oleju skrzyni biegów co jest dowodem małych strat energii. Natomiast przełożenie z obrotów 50-200tyś jest bardzo trudne technicznie do realizacji i obarczone dużymi stratami również niezawodność trzeba brać pod uwagę....
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Czyli jeszcze regulacja turbosprężarki, żeby zaczęło doładowywać od 1 800 obr./min? Ale dlaczego tak się dzieje, że później spada i nie doładuje? A jeszcze mam pytanie: czy jest możliwe, że nastawnik pompy się przestawił, bo przy tym aucie ogólnie przeskoczył rozrząd? I zaś był założony nowy, ustawiony itd., ale czy jest w stanie się przestawić? Nie...
Proponuję sprawdzić zawór regulacji ciśnienia turbosprężarki : P0236 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność"
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
Turbosprężarka wróciła do ponownej regulacji.
Potencjometr, czyli jest tylko regulacja, która nic nie daje.
Jeden to podciśnienie,zmierz po odpaleniu. Drugi gruszka turbosprężarki. Zasada działania na yt
Audi B7 z silnikiem 2.0 TDI PD 140 KM (BPW). Silnik po remoncie, turbosprężarka zregenerowana na kompletnym rdzeniu zamówionym w całości. Spec od turbosprężarek nie zgłaszał problemu podczas regulacji. Nowe sprzęgło dwumasowe. Na próbę odpaliłem silnik bez wydechu podłączonego do turbosprężarki. Słychać bardzo głośne, metaliczne wycie, jakby wiercenie...
A ja mógłbym polecić Nissana 200SX - dostępność części seryjnych jak i aftermarketowych jest naprawdę ogromna do tego samochodu. Kompletne zawieszenia od popularnych gwintów aż po Tein'a z możliwością regulacji z wnętrza pojazdu, zestawy montażowe większych intercoolerów, turbosprężarek, kute korby oraz tłoki, komputery typu piggy-back jak i stand alone.
Ciśnienie podczas jazdy ok 3- 3,5bara przepływka sprawdzana była przez ASO. Błąd P2263 - turbosprężarka błąd regulacji ciśnienia (opis CDIF 3)
Podłączyłem VAG i pojawił się błąd 17964 P1556 - czujnik doładowania turbosprężarki A granica regulacji nieosiągnięta Volkswagen Golf 4
Zawór ma trzy króćce. ATM- do filtra powietrza VAC- do rezerwuaru czy też akumulatora podciśnienia. OUT- wyjście do regulacji komponentu (turbosprężarka , egr, czy inne).
Zawór regulacji vgt popularnie zwany gruszką przy turbosprężarce.
To nie jest przypadkiem problem z zaworem DV na turbosprężarce (strona dolotowa)? Komputer może błędnie interpretować dane i zrzuca winę na nieprawidłową regulację ciśnienia doładowania.
- sprawdzić zawór magnetyczny N75 - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką.
Regulacji masz na myśli cięgno od turbo? Regulacje rozumiem żeby je skrócić ?
Najpierw tester w rączkę, wykasuj błąd i obserwuj zachowanie ciśnienia na szynie rail. Co do zaworu regulacji szyny rail to ma on wspólne zasilenie z przepływką, czujnikiem zawartości wody w paliwie, z czujnikiem halla na wałku rozrządu, z zaworem regulacji wydatku turbosprężarki. Może odetnij przewód z pinem nr 1 i podaj napięcie bezpośrednio z akumulatora.
Może błędów nie być gdy egr się zacina. Możesz go wyciągnąć i wyczyścić. Po czyszczeniu sprawdzić czy po otwarciu wraca do położenia wyjściowego - rolka się nie przycina. Miałeś błędy od czujnika kopiowania turbo - jest przekrecony na gruszce na wc mały torx 1.Pojeździłem trochę i powrócił P2565 Sygnał położenia zaworu turbosprężarki "Przyczyna . Miejscowy...
1.Ten przewód powinien prowadzić do strony ssącej turbosprężarki i do tego przewodu lub do samego filtra powinna być dołączona odma.2 Jeśli został usunięty to nic nie wpływa na pracę silnika ale koniecznie otwór musi być szczelnie zaślepiony bo przepływka będzie przekłamywać i będzie muł.3Jeśli idzie z turbo to jest to zawór regulacji doładowania.
Wyciągnij całą turbinę. Nie ruszaj regulacji sztangi, bo potem nie dojdziesz końca z regulacją ciśnienia doładowania.
Z tego co wiem to cięgno jest regulowane na stanowisku na którym się ustawia turbosprężarkę. Wszelkie regulacje na silniku tego cięgna są nie wskazane. Na pewno nikt się do niego nie dotykał. Problemu trzeba szukać gdzieś indziej.
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Witaj kolego co do błedu 0575 to: -uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone). Sprawdzić zawór magnetyczny N75 i układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką. A błąd 0519 to błąd od MAP,zobacz na parametry rzeczywiste w trakcie pracy silnika to powinno...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Trochę histeryzujesz. Jeśli podniesie moc choć by 15 koni nic się w silniku nie urwie. Spokojna głowa. Co do dociążenia tyłu to nie ma z tym większego problemy. I nie trzeba aż pół tony do tego. Porównując 60-kę do współczesnych ciągników i tak ma ciężki tyłek. Opony to znów żaden problem. Przyczepność możesz poprawić korzystając z maszyn które dają...
elektrozawór turbosprężarki podciśnienie turbosprężarki przeładowanie turbosprężarki
mastercook wyświetlacz zmywarka prywatny łączność kalkulator graficznym
zerowanie enkoder absolutny enkoder absolutny zerowanie
Ciśnienie sprężania silnika TZ-4K-14 Slavia 1D-90 TA – wartości nominalne i diagnostyka Ciśnienie wtrysku TZ-4K-14 Slavia 1D-90 TA – ile wynosi, jak mierzyć, regulacja