Ten bezpiecznik zasila: K031 - czujnik obecności wody w filtzre paliwa K041 - przepływomierz powietrza L030 - elektryczny zawór EGR L036 - elektryczny zawór sterowania zmienną geometrią turbiny L062 - elektryczny zawór korpusu przepustnicy M015 - moduł świec żarowych T019 - przekaźnik, zasilenie cewki przekaźnika (znajduje się w module pod maską), masę...
Rocznik 2002 cdi drugiej generacji 80KM posiada on turbinę bez zmiennej geometrii zwykłą z kierownica na podciśnienie patrzyłem od spodu taka długą śruba .Ale pod filtrem powietrza jest zawór elektryczny z druga rurką też do turbiny. Panowie do czego służy ten elektryczny zawór podczas jazdy jaka jest jego charakterystyka pracy?
Witam, gdzie znajduje sięe zaworek sterujący ciśnieniem doładowania w 2.0TDCi, z 2003r.? Może ktoś posiadałby jakąś fotkę? Zawór od EGR i od turbiny są takie same? Znalazłem dwa zawory, EGR jest chyba w pełni elektryczny, więc który zawór jest od turbiny, A, czy B i od czego jest ten drugi? https://obrazki.elektroda.pl/5364606500_...
Witam zmień zawór elektryczny egr od doładowania turbiny! Pozdrawiam
Witam Widzę że temat błędu zbyt dużego doładowania jest już znany. Mam taki sam problem jak kolega który opisał odpowiednio błędy czujnika doładowania i wykrył problem elektryczny. Podam że zawór n75 turbina i gruszka sprawne jak również nowy czujnik na przewodzie doborowym do kolektora ssacego. Czy kolega może podać miejsce gdzie wykrył problem. Passat...
słuchaj no kolego doskonale cię rozumiem ale ty dalej swoje przy małych obrotach to ona za wiele nie zdziała bo nie ma ciśnienia w kolektorze wydechowym a poza tym widziałeś turbinę od sierodka wiesz na jakiej zasadzie działa co się dzieje kiedy są małe obroty a jak duże co wtedy się dzieje w turbinie co nią steruje o ustawia dolot spalin na wolnych...
Przeglądałem kiedyś książkę od Fiata Punto I i widziałem tam na schemacie zawór elektryczny zamontowany w przy turbinę więc podejrzewam że ciśnienie doładowania jest właśnie elektrycznie? elektronicznie? regulowane. Ale być może się mylę. Ja w swoiej Astrze 1,7Td na 100% mam pneumatycznie regulowane, bo tylko wężyk dochodzi. Pozdro Pablo.
w 407 2,0hdi podczas przyśpieszania wyskakuje błąd P2562 potencjometr komunikatu turbosprężarki usterka elektryczna potencjometr w siłowniku turbiny wymieniony zawór sterujący turbiny też turbina wyczyszczona kierownica łopatek chodzi płynnie ktoś spotkał się z taką usterkią
Poleć sobie po wężykach i od razu będziesz wiedział który zawór steruje turbiną a który egr.
Po odpaleniu silnika sztanga na turbo ma pójść w dół po wyłączeniu odwrotnie. Ściągnięcie tego wężyka nawet na odpalonym silniku nie powoduje błędu. Obstawiam usterkę elektryczną
W dti najczęściej przyczyną jest przepływka, do sprawdzenia też zawór st erujący turbiną , podciśnienia i zaworki elektryczne sterujące podciśnieniem.
Do hamulców dochodzi. Gubi podciśnienie gdzieś w zaworach. Pisałem na początku że jak się zatka przewód który idzie do filtra powietrza to turbina się włącza (grucha turbiny pracuje) ale sie nie wyłącza. A w jaki sposób jest sterowany zawór turbiny? Może coś z przewodami albo coś innego elektrycznego?
Teraz masz kolego blad po niskiej stronie ciśnienia doładowania. Do sprawdzenia Turbina. Zawór y493 Y460 Zobacz jednak czy przewody elektryczne nie są uszkodzone
witam Błąd klapek już zrobiony czujnik miał luz i nie właściwie odczytywał pozycje. Natomiast dalej na jałowym nie chodzi prawidłowo i ciężko się wkręca. Pozostał już tylko błąd doładowania. I tak np. jadę, gaz do końca i patrze na ciśnienie doładowania sterownik chce 1500 jest 1100, przekroczy 4tyś obr/min i osiąga te zadane i zaczyna ciągnąć jak szalony,...
Witam problem polega na tym, że po gwałtownym przyspieszeniu zaświeca się lapmka Check Engine i następuje ograniczenia mocy auta do połowy. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu auta wraca do normy. Dodam, że wymieniłem juz zawór od ciśnienia doładowania (elektryczny) i nic to nie pomogło. Jest jeszcze jeden zawór przy turbinie, do którego dochodzi to regulowane...
Problem występuje tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym jedzie spoko. Brak błędu na komputerze Check sprawny, nie zaświeca się Filtr paliwa - wymieniony (oryginał) Instalacja paliwowa wraz ze smokiem ok. Próba bez katalizatora - efektów brak Zawór EGR wyczyszczony i sprawny elektr. Turbina chodzi prawidłowo Zaworki SCV wyczyszczone
Atmosfera może być w postaci filtra na zaworku lub koło złącza elektrycznego taka okrągła czapka, i tamtędy zawór upuszcza podciśnienie z turbiny, kiedy to musi zmniejszyć ciśnienie doładowania, olej to na razie. Od pompy vacum musi być cienki przewód podciśnieniowy do akumulatora podciśnienia a z niego na zawór a z zaworu na aktuator w turbinie.
Jak odpisali Ci na forum Golfa, konieczne jest abyś podał kod błędu odczytany Vagiem, jeśli nie będzie to usterka elektryczna samego czujnika to winę również może ponosić system sterowania ciśnieniem doładowania samej turbiny czyli uszkodzony zespolony zawór magnetyczny sterujący łopatkami zmiennej geometrii turbiny, pisałeś, że wymieniłeś już 3 czujniki...
to jest zwykły zawór upustowy cisnieniowy mianem westegate nazywa sie zawór o elektrycznym sterowaniu ale niejsza z tym
Tak zawór jest elektryczny ale on steruje zaworem podciśnieniowym i od tych zaworków podciśnieniowych idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - kierownicy jak zwał tak zwał , w każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów , ja tym bawiłem sie w silniku...
Witam. Problem mój polega na tym, że od pewnego czasu Vw wchodzi w tryb awaryjny i wyskakuje wtedy błąd niedoładowania. Dodam, że po ponownym uruchomieniu samochód idzie jak błyskawica aż do momentu ponownego złapania tryba. Cały układ dolotowy przeglądnięty, tj. intercoller wraz z wężami szczelne, wszystkie podciśnienia wymienione, podmieniony zawór...
Wtryski, turbina, krzywa korba, zawór egr, nieszczelność w układzie dolotowym powietrza do silnika, uszkodzony czujnik map, czujnik na listwie, przeskoczył pasek, pedał gazu, instalacja elektryczna, niedrożny filtr powietrza, lub zanieczyszczony paliwowy, katalizator i pewnie jeszcze kilka elementów, ale nie zastanawiałem sie zbytnio nad tym :)
Dalej walka z tym masterem trwa. Wymieniłem całą wiązkę elektryczna stara była posniedziala i wielokrotnie lutowaną wyglądała tragicznie. Turbina po regeneracji zawór EGR zaślepiony nic cię pomaga. Wtryski wymienione na drugie używki nic nie pomaga. 4 różne mapy wgrane do sterownika nawet na oryginał 120KM i żadnej reakcji. Już brak mi pomysłów auto...
Nie da sie rozładowac EV bo elektronika pilnuje. A elementy których nie ma pojazd EV: - sprzęgło - skrzynia biegów - turbina - tłoki, zawory, paski, korbowody - chłodnica - pompa wody Mało ?
Kolego sprawdź przewody powietrzne tj. od przepływomierza do turbiny oraz interkulera - może w czasie kraksy zostały rozszczelnione. Muszą być one szczelne, aby silnik nie brał tzw. fałszywego powietrza, bez kontroli komputera. Ponadto sprawdź cienkie wężyki powietrzne, współpracujące z turbiną (mogły się poprzecierać), czy wtyczki elektryczne są poprawie...
Wysokoprężny (AGR - TDI - MT/AT) Volkswagen - Golf IV - 2002 rok. 17965 - Regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka. - nieciągły, 19561 - Regulowany kolektor wydechowy, zawór przełączający; zwarcie do uziemienia albo przerwa w obwodzie. - nieciągły, 18080 - Wentylator chłodnicy 1 - zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie. - nieciągły, 18027...
Witam. Mam problem z Seatem Toledo 1,9 Tdi 90 koni 2001r. Problem polega na tym że przy 4,4 tys/obr na 3 biegu , przy 3,5tys/obr na 4 biegu i przy 3,2tys/obr na 5 biegu samochód dostaje muła i czujnik ciśnienia turbiny zablokowuje turbinę. Program VAG diagnozuje błąd czujnika ciśnienia turbiny i po wykasowaniu wszystko wraca do normy - aż do następnego...
Witam, podmieniony EGR, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, zawór ciśn.doładowania. Przetkany katalizator, założony inny sterownik i problem nadal występuje. Przeładowanie turbiny wejście w tryb awaryjny i brak doładowania.
ja też mam takiego forda (1.8 TD 1997 kombi) i mam ten sam problem poza tym pojawił mi się problem na wyższych obrotach od 2000 do ok 2500 mam efekt dziury z pedale gazu wciskam a on nic dopiero gdy zaskoczy turbina to ciągnie byłem w fordzie na komuterze i walnięty jest elektryczny zawór kąta wtrysku dosyć drogi interes w FORDZIE ok 900zł, ale znalazłem...
Zaworek po podłączeniu go pod waku pompę przestaje pykać bo tak ma być po co ci sterowanie turbiną jak auto stoi? On ma się ustawić i już a nie ciągle pykać jak auto stoi od ERG tak samo. To jeszcze taka bardzo możliwa opcja jeszcze raz przełuz zaworki tylko tym razem N75 na miejsce ERG i jak (ten od turbiny na miejscu zaworu od ERG) przestanie pykać...
Witam, Jeśli na czujniku ciśnienia doładowania masz dużo nagaru/ sadzy 99% że pada Ci turbo. U mnie Renata zaczęła najpierw puszczać niebieskiego dyma i czujnik też był że sadzy. Po turbo wszystko się uspokoiło. Za sterowanie turbina odpowiada ten zawór który wymieniłeś, ale słyszałem już od nie jednej osoby że niby kupujesz oryginał a piny elektryczne...
Witaj. Dosyć sporo tłumaczenia, ale jeśli chodzi o budowę turbosprężarki to tzw cięgno sterowane gruszką, a wcześniej podciśnieniem regulowanym przez zawór elektryczny obraca takim wiankiem w którym są malutkie łopatki regulujące kierunek przepływu spalin na wirnik turbiny czyli jeśli kierunek jest bardziej na obrzeże wirnika prędkość obrotowa rośnie,...
Miałem podobny problem z moją toyota silnik 2.0 d4d walczyło z nim milion mechaników co wymienilem: 1. Filtr paliwa 2. Sprawdzona pompa paliwa, zawory scv 3. Wyczyszczony egr 4. Zregenerowana turbina 5. Wymieniony intercoler I to nic nie dało przyczyną była banalna wilgotna instalacja elektryczna. Farelka pod maską uratowała mi portfel ☺
1. Uszkodzenie pompy wtryskowej Bosch VP44 Jest to częsty problem w silnikach z pompą VP44, zwłaszcza przy wyższych przebiegach. Z czasem pompa może tracić swoje właściwości, co skutkuje niestabilnym ciśnieniem paliwa, a w efekcie – przerywaniem pracy silnika. Może to wyjaśniać, dlaczego po kilku kilometrach, gdy silnik się rozgrzeje, pojawia się problem...
Kolego wybacz, ale bzdury piszesz. Tam jest elektryczny zawór egr, więc w momencie jak by się nie zamykał zaraz wywali błąd. A jeśli już dojdzie do takiej sytuacji, to po to turbina ma zmienną geometrię aby regulować ciśnienie doładowania, a poza tym ciśnienie spalin z egr-u jest niższe niż ciśnienie doładowania przy pełnym bucie. Jeszcze raz powtarzam,...
Witam serdecznie. W posiadanym przeze mnie samochodzie Volvo V70 pierwszej generacji z silnikiem 2.5 TDI VW pojawił się problem ze sterowaniem turbosprężarką. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika i auto straciło zdolność przyspieszania. Po podłączeniu pod komputer pojawiły się dwa błędy, mianowicie - błąd elektrozaworu turbiny - błąd elektrozaworu...
Problem jak w temacie. Błędy: P1135 - 3. pozycja dezaktywator , zwarcie, otwarty lub zwarcie do ziemi P1107 - Swirl elektroniczne zawory zwarcie. otwarty lub zwarcie do ziemi P0403 - Obwód EGR przepływ powietrza poniżej ustawianej wartośći P0243 - Turbo ćisnienie za niskie P0243 - Ciśnienie doładowania elektryczne zawory zwarcie do ziemi lub przerwa...
miło by było jakbyś pierdyknął fotkę tej pompy.. Czy to taki wielki wysiłek? Chyba nie a tak to zmuszasz nas do wróżbiarstwa. jak ktoś by mógł mi rozwiązać zagadkę odwrotnie działającej turbiny bym był wdzięczny i bogatszy w wiedzę. Szanse, że "turbina "działa odwrotnie są niewielkie. Powiedziałbym, że zerowe. Pompa musiałby być zębata i silnik zmienic...
Witam, posiadam Renault Clio 1.9 Dti z 2002 roku. Od jakiegoś krótkiego czasu zapala mi się podczas jazdy kontrolka od świec żarowych i usterek elektrycznych/elektronicznych. Gdy się zapali, auto kompletnie nie reaguje na pedał gazu, traci moc, lecz jak zgaśnie wszystko wraca do normy. Rozumiem że to musi być jakaś usterka elektroniki lub elektryki,...
Witam. Moj przypadek jest dość dziwny i brak mi już jakichkolwiek pomysłów .... Nissan Primera P12 diesel 2.2 Cała historia zaczyna się od nagłego spadku mocy - auto jezdziło bez zarzutów do momentu wymiany oleju i filtra , po kilku dniach od wymiany zapaliła się kontrolka silnika i ABS , auto straciło moc - do 3000 tys jest ok , ale więcej niż 60 km/h...
Jesli chodzi o df025 to nie tylko sygnalizuje przepalona swiecę ale równiez problem modułu świec żarowych i jego połączeń z ECU silnika . Do zrzucenia zderzak lub nadkole i kontrola instalacji pod kątem ciągłości przewodzenia pomiędy modułem i ECU silnika - ew. wymiana modułu. Uwaga. Przy tym błędzie swiece na pewno nie grzeją . DF114 - zawory EGR które...
Cieszę się, że udało Ci się zrobić taką instalkę i że działa. Mam jednak kilka pytań. 1. Jak długo Twoje auta jeżdżą po tej przeróbce? 2. Ile kosztowało Cię to przedsięwzięcie? 3. W którym miejscu rury wydechowej zakręciłeś miedzianą rurkę? 4. Jakie zastosowałeś elektorzawory?i jak poradziłeś sobie ze związaną z tym elektryką? No i czy masz jakieś zdjęcia...
...walki ciąg dalszy. Auto w ogóle "przestało jechać" poniżej 2500rpm (w mieście, pod byle wzniesienie jest problem podjechać na 4 biegu przy 50km/h bo auto zwalnia), wymieniony został zawór EGR i przez pierwsze ~300km auto jeździło rewelacyjnie (pięknie przyspieszało nawet na 6 biegu z 80-90km/h, czyli ok 1600rpm), po czym problem powrócił. Jeśli na...
Drugie pytanie czy zamiast pompy vacum jeżeli jest niesprawna to czy można podłączyć akumulator podciśnienia od innego auta ? Co ma jedno z drugim wspólnego? Jeżeli pompa podciśnienia jest niesprawna to trzeba ją wymienić. Akumulator podciśnienia jest elementem pomocniczym, co miałby akumulować, skoro pompa nie wytwarza podciśnienia. Wywala mi dwa...
Witam Mam na zmywarce błąd AL05. Wyczyściłem już zapchany wężyk, płaszcz wodny, przeczyściłem wszystkie złączki w dolnej części i koło programatora ale błąd się dalej pojawia. Sprawdziłem omomierzem silnik pompy myjącej i jest chyba OK (chyba koło 100 omów). A przede wszystkim po złożeniu przeszedł jeden cykl płukania. Ale już żaden następny nie ruszył...
Witam, miałem podobny problem w Saabie 9-3 SS 2.2 TiD z 2003r, auto jeździło jak wolnossący diesel. Przyczyną był zawór podciśnienia, uszkodzona membrana w środku, zawór nie trzymał podciśnienia w układzie, na komputerze wychodził błąd podciśnienia i samochód przechodził w tryb awaryjny. W przy tak małym przebiegu w pierwszej kolejności sprawdził bym...
Też kupiłem podobnego Golfa (rocznik 2001). Teoretycznie auto było zadbane ale przed zakupem poprosiłem znajomego mechanika o przegląd i wyszło kilka rzeczy (n.p. stuknięty i lakierowany błotnik). Z powodu tych wykrytych drobiazgów sprzedawca obniżył cenę o 2000 zł. No właśnie tylko ja też brałem mechanika z prośbą o sprawdzenie i już tak dokładny...
zawora turbina turbina zawora turbina elektryczny
niski ciśnienie zmywarka bosch citroen picasso bezpieczniki czyszczenie głowicy magnetofonowej
światła dzienne podłączenie polonez kierunkowskazy centralny
Jak wyjść z trybu hotelowego w telewizorze Telefunken Samoczynne otwieranie bagażnika Skoda Octavia 2 - wpływ na gaśnięcie silnika