Tak naprawdę chodzi o wygląd tego zaworu, np w starszych silnikach (1Z,AHU 90 KM) jest on cały metalowy, a w nowszych (np AFN 110 KM) plastikowy z białą główką. Jeżeli wygląda tak samo to będzie pasował. pozdrawiam horse
zawór turbiny
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
zawór turbiny, obwod, zle dzialanie, sprawdzic instalacje , zawór, obwód doladowania ,
Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między...
338- zawor turbiny Sprawdź schemat-czy dla dla tego megane 2 podłącz nowy przewód na 2 pin zawora turbiny i na MA M2 ECU Bosch (Mogę wysłać inny schemat) lub musisz zaktualizować ECU Bosch - Renault Clip reprog cd (został wcześniej usunięty niepoprawnie EGR FAP DTC)
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Poszukaj na https://cardiagn.com/
Witam wszystkich serdecznie! Problem dotyczy Peugeota 407 SW 1.6HDI 110km (9HZ), samochód w trybie awaryjnym (check engine, 3000obrotów, turbina nie pracuje) po podłączeniu pod komputer 3 błędy: P0245 P1461 P2144 Wszystko było okej, podczas wymiany filtra paliwa zsunąłem ręką wężyk z zaworu turbiny ale odrazu założyłem od tego momentu zero jazdy, nie...
Czyli co, gruszka turbiny, zawór podciśnienia turbiny i jeszcze jest zawór podciśnienia obok egr.
Zawór turbiny do wymiany edc 2843
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
http://www.audi-portal.com/en/diagnostic... spróbuj to kanał 033 ale wątpie ,Po wymianie turbocharger control unit potrzebujesz vas 6395:
Sprawdzałeś może czujnik ciśnienia doładowania i zawór turbiny!?
Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku kolego *Brutal123* to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC; jeśli podasz 12 V na N75 to przy zasysaniu...
p1470 zawór sterowania turbiny p1187-obwod czujnika cisnienia w listwie cr P1354 ( synchronizacja wałka rozrządu z wałem korbowym moze warto sprawdzic rozrzad.
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Witam Miałem ten sam problem, wszyscy twierdzili że musi to być przepływka, ale okazało się że zacinał się zawór turbiny. Czasami pomagało zgaszenie i zapalenie ponowne silnika - ale tylko na chwilę. Niestety trzeba wyciągnąć i rozebrać turbinę. U mnie to pomogło.
Witam. Zdiagnozowałem u siebie dość kosztowny problem, uszkodzenie tego zaworka który steruje turbiną. Numer tego zaworka 2443569 https://obrazki.elektroda.pl/9164449100_... Wiem że można zastosować dużo tańszy zaworek, od innego auta. Może ktoś coś podpowiedzieć, od jakiego auta i jaki zaworek byłby dobry ?
Sprawdź czy masz szczelne przewody podciśnieniowe i przy okazji czy drożny jest wężyk do ECU, bo potrafi się ostro zapaćkać olejem z dolotu.
Witam serdecznie, za sterowanie turbiną odpowiada zawór (23).
Nie mam vcds
Wymieniłem zawór turbiny N75 i już nie odcina
po odlaczeniu przewodu podcisnieniowego z zaworu turbiny (takiej banieczki) dudnienie automatycznie ustaje. ta banieczka to nie zawór turbiny tylko akumulator podciśnienia - jeśli mowa o okrągłej plastikowej kuli. Doraźnie wypnij ten akumulator z obiegu a króciec trójnika z którego idzie do niego wężyk zaślep np. kawałkiem druta 2.5 kwadrat w izolacji...
Witam. Posiadam mercedesa A w168 1.7 CDI Byłem dziś u diagnosty żeby podpiął mi auto do kompa. Jest tylko jeden błąd. Błąd regulacji podciśnienia turbiny. Diagnosta po dotknieciu jednego z dwóch zaworów oznajmił że mi się przegrzewa więc mam zawór do wymiany albo komputer źle nim steruje bo jest cały czas załączony. Kazał mi zamienić zwory miejscami....
Zawór turbiny ma stały plus a masa nastawczy pin w ECU YL2, masa przepływomierza brana jest gdzieś z komory silnika. Ale ogólnie to byś podał kod silnika.
W moim pasacie problem jest taki że sztanga sterująca turbiną działa tylko do połowy ,podmieniałem turbinę zawór sterujący turbiną , wszystkie wężyki nowe i w dalszym ciągu to samo samochód się nie zbiera i jest mułowaty.Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz powietrza więc wymieniłem na nowy i nie ma żadnych zmian nie mam pojęcia co dalej...
VAC idzie do instalacji podciśnienia w aucie ATM to odpowietrzenie (w zasadzie napowietrzenie) OUT (chyba jest trochę grubszy) idzie do turbiny. Jak sprawdzić na piechotę to nie wiem. W Star Diagnozie jest pozycja do sprawdzania: podpina się wakuometr i komputer sam symuluje odpowiednie warunki po czym zapytuje się o odczyt z wakuometru.
Sprawdzić czy przeładowuje czy niedoładowuje. Potem sprawdzić czy problem leży po stronie szczelności dolotu (turbo, przewody, IC, egr, kol ssący) czy po stronie sterowania (egr, zawór turbiny, przepływka, przepustnica)
Witam także mam problem z moim passatem 1.9TDI 110KM samochód jak by nie ma mocy. Pokusiłem się o odłączenie przepływki i wtedy było jeszcze gorzej. Mam pytanie czy to będzie właśnie kończący się przepływomierz czy może zawór N75. Gdzieś wyczytałem że po włączeniu zapłonu ten zawór ma tykać czy to prawda? bo u mnie nie słychać żadnego tykania.
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
witam dodam jeszcze ze egr jest zaślepiony i czy chodzi o zawór turbiny na podszybiu???
Dwie kropki - co ma zawór turbiny do kierunkowskazów LED?
Nie koniecznie wtryski , wtedy trochę bo auto mogło dymić , na moje to mamy do czynienia w takim przypadku ze zmniejszeniem ciśnienia doładowania, jest tam na pewno zawór przy turbinie sterowany elektroniką który upuszcza nadmiar spalin kierowanych do turbiny co powoduje ze spada moc. ja sprawdził bym zawór na turbinie jak również wężyki od podciśnień.
Zawór sterowania turbiny i podciśnienia do niego
http://www.turbo-tec.eu/pl/sterowanie-uk...
Do hamulców dochodzi. Gubi podciśnienie gdzieś w zaworach. Pisałem na początku że jak się zatka przewód który idzie do filtra powietrza to turbina się włącza (grucha turbiny pracuje) ale sie nie wyłącza. A w jaki sposób jest sterowany zawór turbiny? Może coś z przewodami albo coś innego elektrycznego?
Kodów migowych tam nie znajdziesz - tam jest komunikacja PWM - najprościej to jakimś fejsem na ELM'ie się połączysz. Tylko że ten silnik nie jest za bardzo diagnozowalny. Jeżeli pompa jest OK, ciśnienie sprężania również - sprawdź czy zawór nadciśnieniowy turbiny nie jest cały czas otwarty - jest on sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego, często się...
Kurczę u mnie w czasie jazdy autostradą wywaliło błąd obwodu ciśnienia doładowania. DF093. Po usunięciu co prawda nie wrócił jeszcze Ale do 3000 obrotów praktycznie nie ma mocy , powyżej leci jak złoto..
Może zawór w turbinie się zaciera.
Geometria turbiny zapieczona, zawór za silnikiem po prawej stronie około misy olejowe sterujący turbina bądź wąż pomiędzy przepływomierzem deklem a turbem. Raczej więcej możliwości nie masz ewentualnie często spotykam się z całkiem zapchanym filtrem paliwa ale to już niedbalstwo a nie usrerka
Miałem na myśli zawór turbiny który zamykany, otwierany jest gruszką (czy swobodnie pracuje nie przycina się) Pozdrawiam
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
wypalone części tłoka blokowały zawory w turbinie
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
Pisząc nastawnik masz na myśli zawór turbiny? Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri.
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Wygląda na problem z ciśnieniem doładowania - nieszczelności w dolocie zacinający się zawór turbiny itp
Kolega znalazł w końcu usterkę . Uszkodzona była membrana w zaworze DV turbiny i na zimno przepuszczała ,więc w wężykach tworzyło się nadciśnienie zamiast podciśnienie , przez co nie wysterowywał zawór przy pompie powietrza wtórnego.
Temat ogarnięty, przyczyna - zawór sterujący turbiną.
Zlokalizuj to klepanie, pompa, listwa, zawory, turbina itp.
Sprawdź zawór turbiny
Wstępna diagnoza jest. Zawór podciśnienia turbiny. Zawór odpięty - bezpiecznik podmieniony - cały po zapłonie. Silnik odpalił - co wcześniej nie było możliwe.
Jaki zawór turbiny w 318? Jak tam nie ma turba!
Zawór turbiny po gorącej stronie szczelny? Istnieje jeszcze?
Może być problem z turbo, wyciek próżniowe, N75, przepływomierz Uszkodzony zawór turbiny Uszkodzony zawór EGR Uszkodzona rurka intercolera wszystko musi być sprawdzone...
Renault Laguna II mam problem świeci świeca żarowa dymi jest słaby Traci moc wielkie spalanie W ciągu 2mieśiecy miałem go 10 raz w pewnym warsztacie w leżajsku Wymieniali 2 razy turbinę przepływomierz paliwa i to nic nie pomagało w końcu ominęli Elektro zawór turbiny po 2 dniach zaświeciła świeca żarowa i 2 kontrolki stop i samochód zgaz. Jezeli ktoś...
Kolego sprawdz czy zawór turbiny nie jesy zatarty
A samo sterowanie turbiny, zawór/selenoid podciśnienia sprawdzony.?
Czy błąd tego podgrzewacza może powodować spadek mocy? I pisząc o zaworze turbiny masz na myśli ten grzybek sterujący?
poszukaj w regeneracji turbin
To niekoniecznie czujnik. Sprawdź pierwsze czy przewody szczelne. Oraz sprawdź zawór turbiny czy sie porusza, lubi sie zapiekać. Wężyki do zaworka sterowania turbiny sprawdzić szczelność.
Wygugluj sobie obrazek "zawór turbiny vito 638" Żeby go przyuważyć musisz wleźć pod auto. Jest jakoś tak za przednią prawą półośką, przyczepiony do podłogi. Możesz szukać również po wężykach w tej okolicy. Chyba piszę prawdę - nie robiłem tego z piętnaście lat, a pamięć ludzka jest zawodna...
Kiedyś miałem taki przypadek w insigni 2.0 160km . Winny był zawór sterujący turbiną. Przycinał się.
Pożna jeszcze sprawdzić podciśnieniomierzem czy układ zawór- turbina osiąga swoje nominalne podciśnienie. Oczywiście jesćli ktoś posiada taki manometr. Ja wszedłem w posiadanie takowego przypadkiem i jestem szczerze zadowolony z tego prostego urządzenia.
Zawór ma być zamknięty.
zatarty zawór turbiny ,lub uszkodzonay przepływomierz .pozdrawiam
Podmień czujnik ciśnienia na dolocie. Może wężyki na zaworze turbiny pozamieniane?
Ja miałem tak że rozpędzał się do 80 i to słabo a powyzej 80km/h niechciał praktycznie iść wyżej. Do wyczyszczenia była gruszka (zawór turbiny) , po wyczyszczeniu nabrał dawnej mocy.
Też mam ten sam problem, pojawia się raz na jakiś czas. Dzisiaj wywaliło błędy, miałam możliwość od razu po wywaleniu błędu podjechać na komputer i pokazało zawór sterowania turbiną, zacina się czasem i dlatego wyrzuca błąd trakcji i silnika, spowalniając auto. Wcześniej straszono mnie, że to wtryski, układ hamulcowy itd., a wszystkie te układy pracują...
Witam , problem polega na tym , że nie ma mocy silnika , tak jakby nie włączała się turbina. Może to jest związane z podciśnieniem , które powinno włączyć zawór w turbinie , ponieważ jak ściągnę wężyk kóry wchodzi na zawór w turbinie to nie ma reakcji , czyli turbina się nie włącza. Co może być tego przyczyną takiej sytuacji ?
Po paru kilometrach robi się mocno ciepły , auto nie ma pełnej mocy
miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6 mechaników i nic.... poza sporymi wydatkami. Dostałem numer od znajomego, zadzwoniłem, umówiłem się i po ok. 2 godzinach auto aż wyrywało asfalt. Problem tkwił w zaworze turbiny, wystarczyło go rozruszać. Dodano po 24 miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6...
W temacie napisalem ze chodzi o silnik 1.8T AEB, chyba ze jest to podobnie rozwiazane jak w dieselku?? Rozwiązanie sterowania jest identyczne
Witam powinienieś najpierw zdjagnozować kompem , ale zobacz podciśnienia czy szczelne nie poprecierane itp te od turbo oraz sprawdz zawór turbiny
Błąd usunąłeś, ale czy usterki została naprawiona? P2263, gruszka turbo, czujnik na niej, podciśnienie i zawór podciśnienia turbiny.
witam a jak turbina jest słaba to na 5 biegu będzie spadek mocy ? zwiększyłem jej ciśnienie regulując śrubką przy zaworze upustowym turbiny i teraz rozpędza się do 120km ma luzy ale łopaty ok cisnienie doładowania w czasie jazdy wynosi +- 2150 co o tym sądzicie pozdrawiam
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
Witam, pacjent Seat Altea XL 1.9 TDi 105KM. Gdzie znaleźć zawór sterowania turbiny? AI: Jaki jest rok produkcji Twojego Seat Altea XL? 2007 AI: Czy zauważyłeś jakieś objawy lub problemy związane z turbiną? Brak mocy.
Podłącz: Zawór N75 - sterowania turbiną; pin1-czarny, pin2- brązowo-niebieski. Zawór N18 - sterowania EGR; pin1-czarny, pin2- brązowo-zielony. Zawór N239 - przełączanie klap kolektora; pin1- czarno-żółty, pin2- zielony. Który zawór jest którym, znajdziesz po numerach części. Przewody czarne to masa, więc można je zamienić, nie ma to znaczenia. PS: te...
Rozwiązane. A mianowicie był uszkodzony zawór turbiny, od samego początku, teraz tego auta nie poznaje, znaczy ma za dużo mocy w porównaniu przed zmiana tego zaworu.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Turbiną steruje zawór n75 o którym napisałem, sprawna turbina z uszkodzonym zaworem nie będzie działać poprawnie .
Komputer w rękę i wio. Jak zdycha przy przyśpieszaniu, to do obserwacji ciśnienie paliwa. A szarpanie przy 2k rpm to najczęściej albo egr albo zawór pneumatyczny turbiny.
Szanowny kolego podłącz autko pod komputer i jaki masz kod błędu to wtedy będzie wiadomo co szukać może pompa, morze zawór turbiny, morze egr, morze i morze i wiele morze a morze szerokie morze głębokie i tp itd
Sprawdź podciśnienie sterujące gruchą na turbinie, ew. sam zawór wastegate. odczytałeś błędy?
Czy zawór turbiny może być zamieniany z zaworem chłodnicy spalin?. Pytam bo chciałem wykluczyć uszkodzenie N75, powszechne są zamiany z EGR, jednak ten jest napędzany silniczkiem.
Zmienna geo do sprawdzenia czy się nie zacina oraz zawór sterujący turbiną (ten pod pompą WC).
Trzeba posprawdzać przewody sterowania zaworu turbiny na szczelność, sprawdzić zawór turbiny czy się nie zacioł. Sprawdź też przewody turnina kolektor dolotowy czy szczelne.
Sprawdź przewody ciśnieniowe ja miałem przetarte i tez przy ok 130 tryb awaryjny mi wywalało i zawsze jak gazowałem pod górę :) lub ten ja akurat a audi wymieniłem zawór turbiny zwany jako n75 nie wiem jak w modeo :)
Witam 200 m to bardzo mało z reguły silnik musi sie rozgrzać lekko żeby można było nim wgl jechać ,zwłaszcza jak zależy nam na turbo . Diagnostyka komputerem byłą robiona ? Jakieś błędy ?
sprawdz przepływomierz to najczęstrza przyczyna lub recyrkulator spalin w silniku DTL, DTR lub zawór turbiny. najlepiej nie eksperymentuj jedz na komp. Pow
Może Ci się zawór spustowy turbiny nie domyka (zapieczony). Jeżeli masz możliwość to spróbuj ruszyć go np. kluczem.
Zawór upustowy turbiny jest zamknięty?
Kierownice turbiny spryskałem wd40 i rozruszałem ,wielokrotnie je energicznie wciskając do oporu i ruszają się płynnie bez zacięć , zawór podciśnieniowy turbiny sprawny , działa . Turbina pracuje - puchnie gruby gumowa rura .
Witam. Panowie mam problem z citroenem Berlingo 1.6hdi 110 km 2008 rok. Trzech majstrów odpuściło po wymianie turbo, wtrysków, przepływomierza, DPF czyszczony, pompa wysokiego ciśnienia, filtrów, czyszczeniu baku, czujnika temp. Paliwa, zawór turbiny, EGR , i nic za dużo nie pomogło . Auto idzie jak benzyna równo, brak tego wcisku w siedzenie przy 1800...
To rzeczywiscie było połączenie z czujnikiem(zaśniedziała wtyczka) teraz czujnik po uruchomieniu zapłonu ma 5V a po przygazowaniu 12V czyli wszystko jest prawidłowo. Moim zdaniem chyba mam uszkodzony sam zawór ponieważ turbina nadal nieładuje powietrza. Sprawdzałem na połączeniu bezpośrednio bez czujnika to przewód od IC robi się twardy ten sam test...
Sprawdź podciśnienie wytwarzane przez vacumpompke, sprawdź sam zawór elektromagnetyczny turbiny.
turbina zawora zawora sterować turbina elektryczny zawora turbina
stabilizacja punktu pracy magma silnik wentylacja lutowanie
światła dzienne podłączenie polonez kierunkowskazy centralny
Audi A4 B6 1.8T AMB - trudności z odpalaniem Hyundai szarpie - przyczyny i diagnostyka