Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Szczotki się skończyły, albo ten cienki przewód z alternatora odpadł.
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
O ile nic nie przegrzejesz podczas lutowania nie powinno to mieć większego znaczenia na pracę alternatora.
Witam Sprawdź szczotki węglowe w alternatorze, może sie wytarły i sie stawiają w swoich gniazdach.
może wytarły się szczotki?
Jaki przebieg silnika, bo szczotki alternatora moga być do wymiany. Pozdr.
sprawdź alternator skoro rozrusznik jest wymieniony , stawiam na takie ustrojstwo ( nie pamiętam nazwy) w alternatorze które ma dwie szczotki i odpowiada za ładowanie będą zatarte i blokują obroty alternatora jak się dziwnie ustawią
Witam dotknij przewód cienki od wzbudzenia do masy chyba kolor niebieski i zobacz czy sie zapali lampka jak nie to przerwa w układzie,jak sie zapali to albo szczotki lub regulator napieia lub wirnik
Dawno temu mialem to samo w maluchu - powodem byla peknieta dioda "wychodzaca " z uzwojenia wzbudzenia (powinny tam byc trzy diody prostownicze). Na poczatku tak jak ty wymienilem regulator i szczotki alternatora. A powodem byla dioda...
Mozna miernikiem ale prosciej jest je podlaczyc pod akumulator i powinny sie zarzyc jesli sa sprawne. Zmierz sobie ladowanie gdy swieci ci kontrolka na wolnych obrotach bo z tego co piszesz to gdy nie swieci to ladowanie jest dobre 9 jak tam szczotki w tym alternatorze ). Co do ptk 4 to te silniki nie wykazuja zbyt duzych przebiegow, wg mnie trwalosc...
Wskazuje na jakąś usterkę altka lub reglera. Bo jak juz wiesz w tym aucie alternator odpowiada za ładowanie i generowanie impulsów do obrotomierza. czyli kłania sie przegląd alternatora. Na począątek standard: szczotki, regulator. Potem diody, uzwojenia. Przy rozbieraniu alternatora poleciłbym wymianę łożysk (ile lat to już chodzi?).
U mnie w Fordzie padło ładowanie z tym , że przerwy dostał kabel, pomiędzy rozrusznikiem ale altelnatorem (objawy były podone i nie swieciła się kontrolka). Wymieniłem diody oraz kable i wszystko wróciło do normy. Nie wiem ale może szczotki ci się kończą , ale wtedy swieci raczej kontrolka.
Miernik do ręki sprawdź napięcie na wyłączonym silniku na wzmacniaczu i na włączonym. Pewnie wina leży w alternatorze (być może szczotki są do wymiany), lub akumulatorze.
tak na pewnych wysokich obrotach efekt mija i jest stabilnie raczej dzieje się to na niskich obrotach - be z gazu obroty nominalne i na wyższych obrotach powiedzmy ok 2000obr/min nie mogą też być uszkodzone szczotki gdyż kontrolka by wariowała od ładowania i byłby brak ładowania a ładowanie jednak jest
Ford escort 1.8D rocznik 91, problem polega na tym że jak odpalę auto to świeci się kontrolka od ładowania aku. i nie działa obrotomierz (obrotomierz jest zasilany z alternatora), jeżeli dodam lekko gazu zaczyna wszystko działać i działa już właściwie. Podejrzewam na 90% że to szczotki się kończą, wolę się jednak poradzić zanim zacznę zabawę z alternatorem....
Spoko już wyraźnie napisałeś co i jak , weź sprawdź połączenia kabli : "-" -nadwozie -silnik , "+"AKu -rozrusznik -alternator , zobacz czy nie zaśniedziały , stan końcówek , mało tego sprawdź na dobrym AKu jaki jest pobór prądu {silnik wyłączony , stacyjka wyłączona } . Hmmm ciekawi mnie fakt że nie zawsze po przełączeniu stacyjki masz zapaloną kontrolkę...
Witam! problem zaczął się jakieś dwa miesiące temu znaczy ładowanie było prawidłowe ale kontrolka bardzo dziwnie się zachowywała raz świeciła po przekręceniu zapłonu raz nie świeciła ale ładowanie zawsze było do dziś. Auto zgasło podczas jazdy akumulator rozładowany do zera, po godzinie pod prostownikiem odpaliłem no i ładowania brak. Do alternatora...
Cały moduł regulatora masz przykręcony w tylnej części, z reguły na 3 śruby. W Lucasie jest pod plastikową pokrywką (niewidoczny o ile ktoś nie wywalił osłony), w innych podobnie obok kostki przyłączeń. Po odkręceniu wychodzi w bok. Ciągnięciem do tyłu mozesz uszkodzić szczotki! Na zakupy weź całość do porównań . Jeśli wyjmiesz alternator koniecznie...
Witam Mam Escorta jak w temacie. Ostatnio zaczął fiksować alternator(kontrolka zapalała się i gasła, ładowanie czasami bywało i aku się rozładowywał). Wyciągnąłem alternator(mechanicznie wyglądał ok). Założyłem nowe szczotki i regulator jak miałem go już na stole. Wszystko poskładałem do kupy, napiąłem pasek osprzętu i odpaliłem. Alternator ładuję bez...
Co do świecącej się kontrolki aka to ja miałem to samo tylko ze u mnie przy alternatorze były już nierówniści na "komutatorze" tych dwuch miedzianych tulejkach po których poruszają się szczotki z regulatora napięcia. przetoczenie i wyczyszczenie papierem 900-ka pomogło. poprosty były przeiskrzenia i alternator nie dawał prłnej mocy ładowania, a gdy...
Co to jest: dodatkowe ładowanie? Jak to ma działać? Czy były sprawdzane: szczotki, regulator, uzwojenia alternatora? Czy alternator był sprawdzany na stanowisku pomiarowym? Ile kilometrów dziennie jeździsz i w jakim trybie (miasto/trasa)? Ile lat ma akumulator? Jakiej jest firmy? Co to za japoński silnik?
Żarówka sprawna, chodź nie rozumiem czy jakby się spaliła to nie byłoby ładowania, ale jest sprawdzona. Dziś wymontowałem alternator wymieniłem szczotki z regulatorem napięcia, ale dalej jest ten sam efekt, zaważyłem, że rano gdy samochód był zimny i zabrałem się do demontażu alternatora on był ciepły, tak jakby miał zwarcie w sobie i pobierał prąd.
Jak już mówiłem auto miało generalny remont niedawno. Akumulator jest nowy, pasek też i pompa. I to na pewno nie jest wina akumulatora. W alternatorze wymieniłem szczotki na nowe i pierścienie też. Więc pozostał tylko rozrusznik, który też wymieniłem i teraz nawet nie chce przekręcić choćby raz. Musze sprawdzić przewody do tego rozrusznika i do stacyjki.
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat bo mam identyczny problem. Jeśli chodzi o rodzaj alternatora to Bosch 0123505002. Mam te same objawy co kolega, tylko, że u mnie napięcie spada do 13,5 i tak się utrzymuje(wszystkie połączenia elektryczne sprawdzone/przeczyszczone). Rozebrałem więc alternator, sprawdziłem tylko szczotki są ok. Kupiłem więc używany...
napięcie jest właściwe sprawdz szczotki w alternatorze bezpiezniki oraz przerywacz do chłodnicy
W samochodzie Ford Escort 1.6 Zetec 97 rok kombi z alternatorem na którym na obudowie pisze Bosh a z boku obudowy jest naklejka Motorcraft występował taki problem. Rozładowywał się akumulator. Napięcie na alternatorze podczas prawy silnika 13.6. 13.8. Sam regulator napięcia ładnie da się wyjąć beż wykręcania alternatora. wystarczy odkręcić 3 śrubki...
Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiano. W trakcie hamowania zapalają się na raz dwie kontrolki (oleju i akumulatora) i wciskając pedał gazu samochód NIE JEDZIE tylko się DUSI. Mam w tedy dwie opcje: 1. Dodaje dużo gazu, samochód gaśnie i muszę go ponownie uruchomić 2. Wyłączam silnik i uruchamiam go ponownie Dopiero po restarcie silniki da się dalej jechać,...
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
Bratka, otóż musisz w obecnych warunkach podładowywać prawie codziennie ten akumulator, ponieważ jest mocno zimno i jest ciągły spadek napięcia akumulatora jeśli jest nie doładowywany. Akumulator doładowuj niskim prądem od 0,5 do 2 A, ponieważ jest to prąd konserwujący i podtrzymujący jego pojemność i na tym zyskujesz a nic nie tracisz. Nie podałeś...
Witam! Mam Escorta 1.4 MkVII 95 rok. Pewnego dnia wsiadam do samochodu, przekrecam kluczyk i slysze tylko charakterystyczne pykniecie. Mysle 'nic tylko zawiesily sie szczotki w rozruszniku'. Oddalem escorta do mechanika aby potwierdzil moja teze. Wyjal rozrusznik i mowi ze szczotki sie wytarly i rozrusznik jest do wymiany. Kupilem na szrocie drugi rozrusznik....
Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach A ja mam takie wrażenie, że logika Ci szwankuje :-( Bo gdybyś miał...
Witam! od wczoraj auto mi nie pali. Dzień wcześniej zrobiłem prawie 200 km po a4 wiec akumulator powinien być naładowany. Akumulator jest stary auto w Polsce od 2004 roku i jeszcze niemiecki, jednak około 4 miesięcy temu elektryk przy regeneracji alternatora mówił, że dobry i nie trzeba wymieniać. Przed świętami miałem problem z rozrusznikiem (wieszały...
Co do alternatora to chyba nie masz szczotek.
Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
Sprzedam rozrusznik w bardzo dobrym stanie, w 2010 po wymianie tulejki i szczotki - 50zł. Alternator, stan bardzo dobry, w 2010 wymieniony regulator - 50zł. Wysyłka każdego elementu to 20-25zł. Więcej info pod nr 483786732 lub PW lub GG 9436518.
Miałem podobny przypadek w moim escorcie, tyle że mnie zaśniedziała blaszka "sprężynująca " w regulatorze. Alternator firmy bosch posiada szczotki + regulator w jednym wymiennym elemencie wkręcanym w alternator. W moim przypadku ładowanie akumulatora podczas "falowania" dochodziło do ponad 20 A ! Posprawdzaj instalację pod kątem słabych styków.
Musisz zatem spradzić stan szczotek i pierścieni ślizgowych. Czy na zgaszonym silniku lampka ładowania się świeci?
Ten dodatkowy kabel to sygnał DF, jest połączony z jedną ze szczotek, wystarczy dolutować do nowego reglera brakujący kabelek
Normalny 9-diodowy alternator Bosch, zwykły regulator z prostopadłymi szczotkami (golf mk I-II, escort mk III-VII) w dodatku z jakiegoś diesla, bo ma napęd wakupompy na osi wirnika. Zacisk D+ przez kontrolkę do + po stacyjce, nie potrzebuje żadnego przekaźnika
Proponował bym zacząć od sprawdzenia szczotek. Nie wiem jak to wygląda w tym fordzie, ale zazwyczaj do szczotek można się dostać bez ruszania alternatora. Napisz jaki to alernator i czy lampka kontrolna świeci. Pasek chyba jest naciągnięty?
Witam. Nie ma sie nad czym zastanawiać. Demontaż tej "elektrowni" jest poprostu konieczny. Przeżyłem ten temat na własnej skórze. Też miałem Forda D. Pierścienie ślizgowe, to jedyna przyczyna twoich problemów. Podgazowując, zwiększałeś obroty alternatora i poprawiałeś kontakt miedzy szczotka, a pierścieniem i udawało się go wzbudzić. ładowanie było,...
Według opisu wygląda na czary. Ale to tylko z powody marnego opisu. Nie wiemy w jakich warunkach owe napięcia były mierzone oraz co reprezentuje prostownik doładowujący. !0 A to dużo jak na akumulator ale zupełnie nie wiemy jakie jest jest napięcie oraz czy nie był łądowany w instalacji o której znów nic nie wiemy. Natomiast brak swiecenia kontrolki...
alternator szczotki szczotki alternator alternator escort
samsung rv511 windows zaczep schowek z18xe wymiana silnika
parkside szczotki parkside szczotki
Diody SMD 4264H - schemat i zastosowanie Błąd 0xe0000008 w aplikacji - diagnostyka i rozwiązania