Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
sprawdź alternator skoro rozrusznik jest wymieniony , stawiam na takie ustrojstwo ( nie pamiętam nazwy) w alternatorze które ma dwie szczotki i odpowiada za ładowanie będą zatarte i blokują obroty alternatora jak się dziwnie ustawią
U mnie w Fordzie padło ładowanie z tym , że przerwy dostał kabel, pomiędzy rozrusznikiem ale altelnatorem (objawy były podone i nie swieciła się kontrolka). Wymieniłem diody oraz kable i wszystko wróciło do normy. Nie wiem ale może szczotki ci się kończą , ale wtedy swieci raczej kontrolka.
Witam! problem zaczął się jakieś dwa miesiące temu znaczy ładowanie było prawidłowe ale kontrolka bardzo dziwnie się zachowywała raz świeciła po przekręceniu zapłonu raz nie świeciła ale ładowanie zawsze było do dziś. Auto zgasło podczas jazdy akumulator rozładowany do zera, po godzinie pod prostownikiem odpaliłem no i ładowania brak. Do alternatora...
Witam Mam Escorta jak w temacie. Ostatnio zaczął fiksować alternator(kontrolka zapalała się i gasła, ładowanie czasami bywało i aku się rozładowywał). Wyciągnąłem alternator(mechanicznie wyglądał ok). Założyłem nowe szczotki i regulator jak miałem go już na stole. Wszystko poskładałem do kupy, napiąłem pasek osprzętu i odpaliłem. Alternator ładuję bez...
Gwarancja na alternator jest ale tylko na szczotki i na łożyska,. Może jestem w błędzie,ale wydaje mi się,że jeżeli oddaje się alternator do naprawy z braku ładowania i po naprawie nie działa to chyba jest na to jakaś gwarancja mimo wszystko,a nie tylko na łożyska które wymieniono,bo akurat one nie mają z tym nic wspólnego.
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat bo mam identyczny problem. Jeśli chodzi o rodzaj alternatora to Bosch 0123505002. Mam te same objawy co kolega, tylko, że u mnie napięcie spada do 13,5 i tak się utrzymuje(wszystkie połączenia elektryczne sprawdzone/przeczyszczone). Rozebrałem więc alternator, sprawdziłem tylko szczotki są ok. Kupiłem więc używany...
Żarówka sprawna, chodź nie rozumiem czy jakby się spaliła to nie byłoby ładowania, ale jest sprawdzona. Dziś wymontowałem alternator wymieniłem szczotki z regulatorem napięcia, ale dalej jest ten sam efekt, zaważyłem, że rano gdy samochód był zimny i zabrałem się do demontażu alternatora on był ciepły, tak jakby miał zwarcie w sobie i pobierał prąd.
Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
Co do świecącej się kontrolki aka to ja miałem to samo tylko ze u mnie przy alternatorze były już nierówniści na "komutatorze" tych dwuch miedzianych tulejkach po których poruszają się szczotki z regulatora napięcia. przetoczenie i wyczyszczenie papierem 900-ka pomogło. poprosty były przeiskrzenia i alternator nie dawał prłnej mocy ładowania, a gdy...
W samochodzie Ford Escort 1.6 Zetec 97 rok kombi z alternatorem na którym na obudowie pisze Bosh a z boku obudowy jest naklejka Motorcraft występował taki problem. Rozładowywał się akumulator. Napięcie na alternatorze podczas prawy silnika 13.6. 13.8. Sam regulator napięcia ładnie da się wyjąć beż wykręcania alternatora. wystarczy odkręcić 3 śrubki...
Witam! Mam Escorta 1.4 MkVII 95 rok. Pewnego dnia wsiadam do samochodu, przekrecam kluczyk i slysze tylko charakterystyczne pykniecie. Mysle 'nic tylko zawiesily sie szczotki w rozruszniku'. Oddalem escorta do mechanika aby potwierdzil moja teze. Wyjal rozrusznik i mowi ze szczotki sie wytarly i rozrusznik jest do wymiany. Kupilem na szrocie drugi rozrusznik....
Bratka, otóż musisz w obecnych warunkach podładowywać prawie codziennie ten akumulator, ponieważ jest mocno zimno i jest ciągły spadek napięcia akumulatora jeśli jest nie doładowywany. Akumulator doładowuj niskim prądem od 0,5 do 2 A, ponieważ jest to prąd konserwujący i podtrzymujący jego pojemność i na tym zyskujesz a nic nie tracisz. Nie podałeś...
Sorki ze mnie nie bylo ale nie mialem chwilowo dostepu do neta :) Wiec tak: dodatkowe ladowanie to jest kabel pociagniety za alternatora do plusa akumulatora. Jezdze srednio 20-30km w trybie miejskim dziennie. Szczotki regulator i uzwojenia byly sprawdzane a alternator nie wiem czy byl sprawdzany na stanowisku pomiarowym. Aku ma ok 2 lat firme podam...
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
Szczotki się skończyły, albo ten cienki przewód z alternatora odpadł.
O ile nic nie przegrzejesz podczas lutowania nie powinno to mieć większego znaczenia na pracę alternatora.
Sprzedam rozrusznik w bardzo dobrym stanie, w 2010 po wymianie tulejki i szczotki - 50zł. Alternator, stan bardzo dobry, w 2010 wymieniony regulator - 50zł. Wysyłka każdego elementu to 20-25zł. Więcej info pod nr 483786732 lub PW lub GG 9436518.
Witam Sprawdź szczotki węglowe w alternatorze, może sie wytarły i sie stawiają w swoich gniazdach.
może wytarły się szczotki?
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
napięcie jest właściwe sprawdz szczotki w alternatorze bezpiezniki oraz przerywacz do chłodnicy
Jaki przebieg silnika, bo szczotki alternatora moga być do wymiany. Pozdr.
Mozna miernikiem ale prosciej jest je podlaczyc pod akumulator i powinny sie zarzyc jesli sa sprawne. Zmierz sobie ladowanie gdy swieci ci kontrolka na wolnych obrotach bo z tego co piszesz to gdy nie swieci to ladowanie jest dobre 9 jak tam szczotki w tym alternatorze ). Co do ptk 4 to te silniki nie wykazuja zbyt duzych przebiegow, wg mnie trwalosc...
Witam dotknij przewód cienki od wzbudzenia do masy chyba kolor niebieski i zobacz czy sie zapali lampka jak nie to przerwa w układzie,jak sie zapali to albo szczotki lub regulator napieia lub wirnik
Co do alternatora to chyba nie masz szczotek.
Dawno temu mialem to samo w maluchu - powodem byla peknieta dioda "wychodzaca " z uzwojenia wzbudzenia (powinny tam byc trzy diody prostownicze). Na poczatku tak jak ty wymienilem regulator i szczotki alternatora. A powodem byla dioda...
Miałem podobny przypadek w moim escorcie, tyle że mnie zaśniedziała blaszka "sprężynująca " w regulatorze. Alternator firmy bosch posiada szczotki + regulator w jednym wymiennym elemencie wkręcanym w alternator. W moim przypadku ładowanie akumulatora podczas "falowania" dochodziło do ponad 20 A ! Posprawdzaj instalację pod kątem słabych styków.
Wskazuje na jakąś usterkę altka lub reglera. Bo jak juz wiesz w tym aucie alternator odpowiada za ładowanie i generowanie impulsów do obrotomierza. czyli kłania sie przegląd alternatora. Na począątek standard: szczotki, regulator. Potem diody, uzwojenia. Przy rozbieraniu alternatora poleciłbym wymianę łożysk (ile lat to już chodzi?).
Miernik do ręki sprawdź napięcie na wyłączonym silniku na wzmacniaczu i na włączonym. Pewnie wina leży w alternatorze (być może szczotki są do wymiany), lub akumulatorze.
Musisz zatem spradzić stan szczotek i pierścieni ślizgowych. Czy na zgaszonym silniku lampka ładowania się świeci?
tak na pewnych wysokich obrotach efekt mija i jest stabilnie raczej dzieje się to na niskich obrotach - be z gazu obroty nominalne i na wyższych obrotach powiedzmy ok 2000obr/min nie mogą też być uszkodzone szczotki gdyż kontrolka by wariowała od ładowania i byłby brak ładowania a ładowanie jednak jest
Ten dodatkowy kabel to sygnał DF, jest połączony z jedną ze szczotek, wystarczy dolutować do nowego reglera brakujący kabelek
Normalny 9-diodowy alternator Bosch, zwykły regulator z prostopadłymi szczotkami (golf mk I-II, escort mk III-VII) w dodatku z jakiegoś diesla, bo ma napęd wakupompy na osi wirnika. Zacisk D+ przez kontrolkę do + po stacyjce, nie potrzebuje żadnego przekaźnika
Ford escort 1.8D rocznik 91, problem polega na tym że jak odpalę auto to świeci się kontrolka od ładowania aku. i nie działa obrotomierz (obrotomierz jest zasilany z alternatora), jeżeli dodam lekko gazu zaczyna wszystko działać i działa już właściwie. Podejrzewam na 90% że to szczotki się kończą, wolę się jednak poradzić zanim zacznę zabawę z alternatorem....
Proponował bym zacząć od sprawdzenia szczotek. Nie wiem jak to wygląda w tym fordzie, ale zazwyczaj do szczotek można się dostać bez ruszania alternatora. Napisz jaki to alernator i czy lampka kontrolna świeci. Pasek chyba jest naciągnięty?
nie sprawdzilem modelu alternatora:/ da rade sprawdzic model alternatora bez wykrecania go? tak to jest prawdopodobnie model z regulatorem wbudowanym. od ktorej strony beda szczotki? od dolu nie moglem ich zlokalizowac.. wieczorem bede mial wiecej czasu to sprawdze co i jak. czy taka diode da sie wymienic w prosty sposob?
Jak już mówiłem auto miało generalny remont niedawno. Akumulator jest nowy, pasek też i pompa. I to na pewno nie jest wina akumulatora. W alternatorze wymieniłem szczotki na nowe i pierścienie też. Więc pozostał tylko rozrusznik, który też wymieniłem i teraz nawet nie chce przekręcić choćby raz. Musze sprawdzić przewody do tego rozrusznika i do stacyjki.
Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiano. W trakcie hamowania zapalają się na raz dwie kontrolki (oleju i akumulatora) i wciskając pedał gazu samochód NIE JEDZIE tylko się DUSI. Mam w tedy dwie opcje: 1. Dodaje dużo gazu, samochód gaśnie i muszę go ponownie uruchomić 2. Wyłączam silnik i uruchamiam go ponownie Dopiero po restarcie silniki da się dalej jechać,...
Witam. Nie ma sie nad czym zastanawiać. Demontaż tej "elektrowni" jest poprostu konieczny. Przeżyłem ten temat na własnej skórze. Też miałem Forda D. Pierścienie ślizgowe, to jedyna przyczyna twoich problemów. Podgazowując, zwiększałeś obroty alternatora i poprawiałeś kontakt miedzy szczotka, a pierścieniem i udawało się go wzbudzić. ładowanie było,...
Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach A ja mam takie wrażenie, że logika Ci szwankuje :-( Bo gdybyś miał...
Witam, miałem problem z ładowaniem akumulatora w Fordzie Escorcie 1.6D rocznik 85. Po wielu "badaniach" regulatora, szczotek etc. podłączyłem na wirnik stałe napięcie, ale dalej napięcie na akumulatorze nie przekraczało na wolnych obrotach 12,5V. Wywnioskowałem, że albo poszły diody albo uzwojenie na stojanie. Rozebrałem alternator, diody są sprawne,...
Według opisu wygląda na czary. Ale to tylko z powody marnego opisu. Nie wiemy w jakich warunkach owe napięcia były mierzone oraz co reprezentuje prostownik doładowujący. !0 A to dużo jak na akumulator ale zupełnie nie wiemy jakie jest jest napięcie oraz czy nie był łądowany w instalacji o której znów nic nie wiemy. Natomiast brak swiecenia kontrolki...
Witam! od wczoraj auto mi nie pali. Dzień wcześniej zrobiłem prawie 200 km po a4 wiec akumulator powinien być naładowany. Akumulator jest stary auto w Polsce od 2004 roku i jeszcze niemiecki, jednak około 4 miesięcy temu elektryk przy regeneracji alternatora mówił, że dobry i nie trzeba wymieniać. Przed świętami miałem problem z rozrusznikiem (wieszały...
W ciągniku i tak ma komfortowe warunki. Jak ma się alternator w escorcie? Wisi prawie nad samym asfaltem, osłona jest... ale tylko przez pierwszą zimę i chodzi. Chyba że masz magnetti to się z nim cuda dzieją ale z innej przyczyny niż brud. Ford mondeo 1,8td pod kolektorem. Póki sprężarka jest szczelna ok... jak puszcza olej to wycieka prosto na alternator...
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator masz i czy w ogóle wiesz jakich obrotów on potrzebuje...
alternator szczotki szczotki alternator alternator escort
alarm master podłączyć światła awaryjne citroen wkładka menuet
Steinhof hak – brak świateł pozycyjnych i obrysowych po zwarciu, reszta działa TCL 32S615 MT21X7 LCD TV COF or Display Short Circuit Diagnosis