Tak, można ten alternator zamontować.
W stronę regulatora płynie prąd, ja daję duodiode z zasilaczy komputerowych połaczona równolegle. Jest płaska i wytrzymała i dobrze ja wpasować tam + poxipol na wyczyszczony papierem sciernym regulator.
witam nie ładuje mi alternator w Fordzie co moze być przyczyną diody są dobre :) pozdrawiam
Miałem kiedyś identyczny objaw w starym escorcie - wymiana regulatora napięcia i wyczyszczenie zaśniedziałych styków w alternatorze pomogła od ręki.
Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
Szczotki się skończyły, albo ten cienki przewód z alternatora odpadł.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
jeśli jest kondensator bez elektroniki to trzeba ładowac, jeśli ma elektronike to wszystko jest automatycznie choć opinie są takie że lepiej kupic bez elektroniki, ale..... ty masz teraz inne zmartwienia a kondensator to już dalsza sprawa :) Lanzarki MAX12D są na allegro i to nie jeden, tak samo tanio za 259zł w pewnym sklepie internetowym
Tam gdzie masz 2 duże wsówki w starym po połącz je razem i do B+ czyli tam gdzie ta większa śruba, a tam gdzie mniejsza wsówka to do mniejszej śruby D+.
Jeżeli masz poprowadzoną masę to przykręć ją do tylnej obudowy alternatora.P
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
odepnij alternator, masz pewnie uwaloną diode
Napisz jakiej firmy masz alternator.
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
Raczej nie alternator.
Witam serdecznie Jak w temacie do czego służy śruba widoczna w prawym górnym rogu zdjęcia alternatora.Nie miałem do niej nic podpięte podczas wymontowywania z samochodu. Pozdrawiam
Jeżeli dasz do dobrego fachowca ma stół probierczy do sprawdzania alternatorów to na miejscu będzie wszystko wiadomo.P
Etam nie ma co stawiać tylko dioda(y) w alternatorze.
Jaki tam alternator masz?
na wolnych obrotach 13,57V pod obciążeniem spada do 13,52V
Proszę o pomoc, w jaki sposób podpiąć alternator, chodzi mi o kabel do akumulatora i "fajke"
mam banalne pytanie - muszę wymienić szczotki w alternatorze mojego starawego escorta. Tylko że fabrycznie ich przewody są zgrzane do blaszek w regulatorze. i teraz pytanko czy mogę nowe szczotki (przewody) po prostu przylutować do tych blaszek ?- nie mam zgrzewarki - pozdrawiam :) :)
W moim Fordzie Escorcie jest alternator Magneti Marelli. Czemu nie świeci się kontrolka ładowania? Przewody są sprawdzone, kontrolka też. Pomocy. ładowanie jest (chyba).
ja stawiam na uszkodzenie alternatora.
Jaki dobrać akumulator do tego alternatora?? Ile Ah itd. http://www.allegro.pl/item122340421_alte...
regulator,rozwarte uzwojenie wirnika. No ale byś uprzejmnie powiedział co za escort ( rocznik) i jaki producent alternatora
byłem przekonany,że to olej hydrauliczny ... w poprzednim eskorciku pękł mi wzdłuż przewód i objawy na masce były takie same ... tym razem olej jest czarny, przepalony ... jego nadwyżka osadza się na masce, po czym spływa po przednim pasie i sączy się na zewnątrz po zderzaku ... olej jest rozrzucany przez pasek. Pasek przypomina w przekroju literę U,...
Możliwe że uszkodzona dioda plusowa,jeżeli alternator Lucasa
Dziękuję, zamykam
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
Witam W tym modelu ałta sygnał pomiaru obrotów jest pobierany z alternatora. Przewód niebieski.
zła masa pomiedzy silnikiem a alternatorem
Jaki kupić alternator do Forda Escorta 98. Silnik TD. Nie wiem jaki teraz siedzi bo starta jest naklejka z danymi. Wiem, że jest to całkiem mały alternator w porównaniu z innymi.
Trzeba prawdopodobie sprawdzic diody bo od lampki sa inne(3 diody) a od ladowania inne(6) i lampka moze gasnac a diody robia zwarcie i hamuja alternator i moze dlatego piszczy trzeba na poczatek sprawdzic prad ladowania jaki wychodzi z alternatora.
Trzeba podłączyć się pod zacisk alternatora
Jaki alternator?
jakiego producenta alternator?
1,7A to trochę mało jak na uszkodzony alternator.
No to alternator na stół i do roboty, jak uzwojenia w porządku to mostek lub regulator.
Kolego sprawdź diody w alternatorze.
Może. To może wskazywać na to, że kończy Ci się alternator, lub pasek wieloklinowy. I to oczywiście można połączyć z dziwnymi wskazaniami obrotomierza, który sygnał w tych autach bierze właśnie z alternatora.
Myślę, że to powinno rozwiać Wasze wątpliwości: http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Taka jest charakterystyka tego regulatora i zachowanie jest prawidłowe, wystarczy zadbać o to by nie było spadków napięcia między alternatorem a regulatorem - zazwyczaj winne są końcówki kabli, ale problemu nie rozwiąże ich czyszczenie, bo słaby styk...
podejrzewam alternator
Zmierz napięcie bezpośrednio na śrubie prądowej alternatora.
Czy mierzyles napiecie bezposrednio miedzy wyjsciem alternatora, a obudowa alternatora?
Sprawdz połączenia kabli prądowych i masowych lubią śniedzieć na stykach a jak to niepomoże to siada powoli dioda wzbudzenia w alternatorze
To Escort, Fiesta. Nie miały bezpiecznikow na alternator .
Może po numerach Boscha jeśli masz:0 986 036 701,końcówka 211, 060lub 044 631 to do bez turbo. Do turbo idą te same numery, jako numery regenerowane tak jak wyżej. Według Esi boscha nie ma różnicy...
Jakim miernikiem dokonałeś pomiaru. !3,8V - Jeśli bez włączonych świateł to jednak trochę za mało (możliwość uszkodzonego alternatora). Ja w pracy puszczam jako sprawny alternator gdy mam ładowanie 14,2-14,4V a z włączonymi światłami 14,0-14,3V . Idealnie by było jakby napięcie podczas pracy silnika było 14,4V dość często tak jest jednak ostatnio alternatory...
Jeśli wyprowadzenia są zgodne (i montaż mechaniczny też), to może być. A nawet lepiej (większa moc)...
sorki ! coś mi się poknociło z tego wszystkiego , oczywiście chodziło mi o alternator :-)
Jeśli tak by to rozumować, to paski są 3. 1) rozrząd plus pompa wody 2) wspomaganie kierownicy 3) klima i alternator
Idzie w iązkę od alternatora złącze Forda
No nie! Panie Boże-widzisz i nie grzmisz? Sonda lambda w leciwym dieslu? Co do obrotomierza-sprawdź naciąg paska klinowego alternatora.
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
A nie lepiej zlikwidowac różnicę potencjałów?Jaki masz alternator-Lucas/Mareli,jakie napięcie ładowania na akumulatorze a jakie na alternatorze?
Oczywiście,m że musi być ustawiona zgodnie z silnikiem i zgrana z fazami jego pracy! To nie alternator, który sobie po prostu kręci. Przecież pompa decyduje o momencie wtrysku, więc jak sobie wyobrażasz jej dowolne ustawienie?
Sprawdź masę miedzy silnikiem (skrzynia( a rama , oraz połączenie alternatora z silnikiem. Sprawdź jakie napięcie wychodzi na końcówce z alternatora.
Przekaźniki często cykają w szybkim tępię gdy im brakuje napięcia sterującego często masy, wyczyść wszystkie punkty masowe, plus sprawdź ładowanie alternatora ;-)
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
co może być że zapala się kontrolka ładowania? alternator wymieniony , bo wcześniej paliła się cały czas
Witam Nic nie piszesz czy alternator laduje (jak laduje to ile) Przede wszystkim zacznij od oczyszczenia koncowek rozrusznik-alternator-akumulator W fordach dosc czesto nie ma wlasnie dobrych polaczen i dzieja sie cuda Posprawdzaj dokladnie "+" i "-" i skup sie na komorze silnika j/w napisalem bo to musi byc pewne a pozniej mysl o rozkre caniu dalej...
Poza tym silnik nie trzyma wolnych obrotów jak psikałem w dolot samostartem to zagadał pare razy ale sam z siebie nie chce zapalić To w końcu co jest z tą pracą silnika ? Zapala czy nie zapala ? Tak wszystko było ustawione Co to znaczy znaczy ? Na ile mm ustawiona pompa ? Był kołek pod alternatorem ? To jest starocie, jaka jest kompresja ?
Sprawdz stan akumulatora. Zaluz jakis sprawny i zobacz czy bedzie sie dzialo tosamo. Jesli nadal tosamo to pozostaje wymiana lub naprawa alternatora.
Jak główne zasilanie alternatora jest w porządku to uszkodzony alternator.P
WITAM Zakupiłem orginalna konsole do forda z obrotomierzem, ( w swoim modelu forda escorta 89 (benzyna) nie mialem) konsola jest napewno dobra. Obrotomierz podłączyłem pod cewke, zaniża o połowe wartośc obrotów (na oko i ucho). mam silnik 4 cylindrowy, konsola jest tez do 4 cylindrowego (rzekomo pewności niemam tylko słowa sprzedawcy, który sam się...
Standard w escortach. Najszybciej i najprościej zrobić bypass z alternatora prosto na akumulator z pominięciem rozrusznika.
w samochodzie ford escort 1.6 16v 93r cały czas świeci się lampka ładowania ,na wolnych obrotach trochę przygasa.wymieniłem regulator napięcia i jest to samo.co dziwne alternator wytwarza prąd ładowania.mierzyłem napięcie na akumulatorze i przy zapalonym silniku odczytałem 14,2v -przy zgaszonym silniku 12v.co może być przyczyną swiecenia lamki i czy...
czyli dobrze rozumiem że obrotomierz od diesla ma wszystko w sobie zrobione, potrzebuje tylko ten impuls z alternatora....tak???
przyczyny pewnie trza szukać w alternatorze
A czy wie ktoś jakie są tam diody prostonicze.Chodzi mi o symbol. Alternator w escorcie 1,8D z 91 roku.
Witam! Czy może mi ktoś powiedzieć jak podłączyć alternator z escort 1.8 Diesel. Znajomy ma taki silnik w robionym traktorku i niewiem jak ten alternator podłączyć http://obrazki.elektroda.net/61_12481210... Na rysunku ponumerowałem wyjścia. To te płaskie styki 1i2 mam podłączyć do akumulatora a 3 do lampki ładowania? A do czego są pozostałe...
Jak stał rok nie ruszany to akumulator złom. Zmierz napięcie podczas rozruchu. Jeśli pokaże na zaciskach aku. poniżej 10 V aku. nie naładowany albo uszkodzony. Zdechły aku. można ładować 24 H i i tak nic z niego nie będzie. Poza tym radził bym sprawdzić ładowanie alternatora.
temat zamykam, nie podano jaki typ alternatora ( producent)
jest to ford escort 1.4 91r a co do alternatora to nie mam pojęcia bo nie znam sie na tym i ja tego nie robiłem tylko elektromechanik
Alternatory polskiej produkcji RNa-12 montowane min w autach: escort, fiesta,uno, tempra wytrzymywały prędkość obrotową rzędu 14 000 - 15 000 obrotów na min.
Co do alternatora to chyba nie masz szczotek.
Witam ... na alternatorze masz napisane jakim prądem ładuje :)
Jak dotkniesz przewodem od wzbudzenia do masy to kontrolka gaśnie? Jeżeli tak to nie naprawiłeś alternatora, bo pozatym alternator też sprawdza się elektrycznie.
Tak problem rozwiązany okazało się że jak ktos robil cos przy aucie to masy do silnika nie dokrecil porzadnie i sie odpial ten gruby kabel. po problemi. Rozrusznik sprawny alternator tez.
Witam Cały rozrząd jest na bolce.Za alternatorem cze ba odkręcić śrubę na 13 klucz i wsadzić bolec.Pompa wtryskowa też jest na bolec a wałek rozrządu ma styłu nacięcie i tam wkładasz submiarke a najlepiej jak nie jest pasek sciagnienty zrobić znaki na kole i obudowie
Nie napisałeś co to za alternator, 3-ci przewód to kontrolka. Jeżeli rozłączysz wtyczkę z alternatora i kontrolka zgaśnie i zasilanie z akumulatora jest to musisz wyciągać alternator.P
Witam Mam takie pytanie jak podłączyć alternator od Forda Escorta do ciągnika :?::?: Z góry dziękuje za odpowiedź
Piszesz że jest nowa głowica - ale jest nowa czy po regeneracji, bo może nie są dotarte zawory i kompresja ucieka między zaworami - sprawdź ciśnienie na cylindrach (w fordach prawidłowe powinno być między 28 a 34). jeżeli kopci po uruchomieniu być może jest źle ustawiony kąt wtrysku (a kopci na biało czy na czarno?). Jak go uruchomisz sprawdź ładowanie....
sprawdź alternator skoro rozrusznik jest wymieniony , stawiam na takie ustrojstwo ( nie pamiętam nazwy) w alternatorze które ma dwie szczotki i odpowiada za ładowanie będą zatarte i blokują obroty alternatora jak się dziwnie ustawią
a czy nie moze byc tak ze alternator wzbudza sie przez kontrolke ladowania
Dziękuję za uwagi ale powiem tak: Ja też naprawiałem alternatory i mierzyłem diody. Owszem, pomiary ujawniały uszkodzone diody, ale zdarzyło się, że po wtłoczeniu sprawnej alternator wracał z uszkodzoną inną diodą (alternator Magneti Marelli-Ford Sierra, Ford Escort). Pomagała wymiana całego prostownika. Opisałem ten przypadek bo chcę zaoszczędzić wielu...
Dzięki za pomoc !! Dzisiaj nie mam czasu ale jutro biorę się za robotę:D. Wymontuję alternator może widoki będą lepsze. Jakby co jeszcze się odezwę.
Pasek piszczy,bo już go spaliłeś-więc wymień. Problem ładowania to prawdopodobnie a raczej na pewno któraś dioda wzbudzeniowa na prostowniku. Bez wymontowania i rozebrania alternatora się nie obejdzie.
Wnioskuję uszkodzenie alternatora - musisz udać się do elektryka sam. Pozdrawiam.
ja wygladaja te zaklocenia.czy jest to gwizd.jesli tak to pochodza z alternatora.
Hmm to chyba cos ci sie nie zgadza bo wszedzie pisza 14 -14,4 nawet w gwarancji akumulatora. Alternator jest nowy ma pol roku.
dołącze sie do tematu . też mam problem .chce kupić 2x lanzar max 12 i do tego CP1502 też 2 razy . to pierwsze pytanie ,czy da rade bez kondensatorów a drógie to ford escort ma aku 50Ah a alternator nie wiem . Starczy ta 50-siątka??
Jak pasek jest słabo naciągnięty to piszczy, ewentualnie zużyte koło pasowe alternatora. Nie można też wykluczyć czegoś co siedzi w alternatorze. Jak się zdejmie pasek to bez oporów się wirnik w alternatorze kręci, nie słychać łożysk?
Trochę to wszystko dziwne najpierw pada akumulator,potem pali i gaśnie podczas jazdy? Zacznij od sprawdzenia akumulatora ,sprawdź ładowanie Dodano po 1 Sprawdź jeszcze połączenie alternator->akumulator i masy
Napisz coś więcej jaki silnik, jeździłem kiedyś Td. Pojawiające się i znikające żarzenie kontrolki i chwilowe problemy z obrotomierzem to standardowa usterka alternatora , a dokładniej regulatora prądu ładowania.
alternator escort pasek alternator escort escort alternator szczotka
emulator android instrukcja sterownik sprężarka wymiennik ciepła oleju
segway sterownik ogrzewanie gazowe
AXN8 TCM Programming for Peugeot Citroën Aisin EAT8: DiagBox, Telecoding, Virginisation Steps Volvo XC90 – demontaż włącznika świateł awaryjnych, procedura krok po kroku