Tak, można ten alternator zamontować.
Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
Szczotki się skończyły, albo ten cienki przewód z alternatora odpadł.
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
Miałem kiedyś identyczny objaw w starym escorcie - wymiana regulatora napięcia i wyczyszczenie zaśniedziałych styków w alternatorze pomogła od ręki.
jeśli jest kondensator bez elektroniki to trzeba ładowac, jeśli ma elektronike to wszystko jest automatycznie choć opinie są takie że lepiej kupic bez elektroniki, ale..... ty masz teraz inne zmartwienia a kondensator to już dalsza sprawa :) Lanzarki MAX12D są na allegro i to nie jeden, tak samo tanio za 259zł w pewnym sklepie internetowym
Witam serdecznie Jak w temacie do czego służy śruba widoczna w prawym górnym rogu zdjęcia alternatora.Nie miałem do niej nic podpięte podczas wymontowywania z samochodu. Pozdrawiam
na wolnych obrotach 13,57V pod obciążeniem spada do 13,52V
dioda 1A powinna wystarczyć katodą do regulatora
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Tam gdzie masz 2 duże wsówki w starym po połącz je razem i do B+ czyli tam gdzie ta większa śruba, a tam gdzie mniejsza wsówka to do mniejszej śruby D+.
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
odepnij alternator, masz pewnie uwaloną diode
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
mam banalne pytanie - muszę wymienić szczotki w alternatorze mojego starawego escorta. Tylko że fabrycznie ich przewody są zgrzane do blaszek w regulatorze. i teraz pytanko czy mogę nowe szczotki (przewody) po prostu przylutować do tych blaszek ?- nie mam zgrzewarki - pozdrawiam :) :)
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
a jak sprawdzić ten "prostownik " w alternatorze?
zła masa pomiedzy silnikiem a alternatorem
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
Akumulator służy do zasilania odbiorników wówczas kiedy nie pracuje prądnica/alternator a nie do ładowania. Tak więc to właśnie alternator musi pokryć zapotrzebowanie na moc pobieraną oraz utrzymanie w dobrym stanie akumulatora. Z pewnością alternator utrzyma akumulator w dobrym stanie i pozostaje pytanie jakie obciążenie można podłączyć dla właściwej...
Raczej nie alternator.
Napisz jakiej firmy masz alternator.
Etam nie ma co stawiać tylko dioda(y) w alternatorze.
Może. To może wskazywać na to, że kończy Ci się alternator, lub pasek wieloklinowy. I to oczywiście można połączyć z dziwnymi wskazaniami obrotomierza, który sygnał w tych autach bierze właśnie z alternatora.
Sprawdz połączenia kabli prądowych i masowych lubią śniedzieć na stykach a jak to niepomoże to siada powoli dioda wzbudzenia w alternatorze
Jeżeli masz poprowadzoną masę to przykręć ją do tylnej obudowy alternatora.P
ja stawiam na uszkodzenie alternatora.
Jaki tam alternator masz?
No nie! Panie Boże-widzisz i nie grzmisz? Sonda lambda w leciwym dieslu? Co do obrotomierza-sprawdź naciąg paska klinowego alternatora.
Jeśli tak by to rozumować, to paski są 3. 1) rozrząd plus pompa wody 2) wspomaganie kierownicy 3) klima i alternator
Trzeba prawdopodobie sprawdzic diody bo od lampki sa inne(3 diody) a od ladowania inne(6) i lampka moze gasnac a diody robia zwarcie i hamuja alternator i moze dlatego piszczy trzeba na poczatek sprawdzic prad ladowania jaki wychodzi z alternatora.
witam nie ładuje mi alternator w Fordzie co moze być przyczyną diody są dobre :) pozdrawiam
No to alternator na stół i do roboty, jak uzwojenia w porządku to mostek lub regulator.
Mam wielkie pytanie do elektrita. Czy w tych turbo diezlach był zakładany alternator z trzema uchami czy z czterema. Kiedyś pisałem podobny temat i tam na zdjęciu z pęknietym alternatorem(z trzema uchami) powiedziałeś że to od TD. Ja mam w swoim ze czterema (pewnie jakoś przerobiony no i zauważyłem że ma pękniętą obudowę). Jak to w końcu jest z tym...
Dziękuję, zamykam
Jaki alternator?
Trzeba podłączyć się pod zacisk alternatora
jakiego producenta alternator?
Kolego sprawdź diody w alternatorze.
regulator,rozwarte uzwojenie wirnika. No ale byś uprzejmnie powiedział co za escort ( rocznik) i jaki producent alternatora
1,7A to trochę mało jak na uszkodzony alternator.
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
podejrzewam alternator
Zmierz napięcie bezpośrednio na śrubie prądowej alternatora.
Czy mierzyles napiecie bezposrednio miedzy wyjsciem alternatora, a obudowa alternatora?
Możliwe że uszkodzona dioda plusowa,jeżeli alternator Lucasa
Witam Obrotomierz w dieslu impulsy najczęściej bieze z alternatora
A nie lepiej zlikwidowac różnicę potencjałów?Jaki masz alternator-Lucas/Mareli,jakie napięcie ładowania na akumulatorze a jakie na alternatorze?
Myślę, że to powinno rozwiać Wasze wątpliwości: http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Taka jest charakterystyka tego regulatora i zachowanie jest prawidłowe, wystarczy zadbać o to by nie było spadków napięcia między alternatorem a regulatorem - zazwyczaj winne są końcówki kabli, ale problemu nie rozwiąże ich czyszczenie, bo słaby styk...
Sprawdź masę miedzy silnikiem (skrzynia( a rama , oraz połączenie alternatora z silnikiem. Sprawdź jakie napięcie wychodzi na końcówce z alternatora.
Przekaźniki często cykają w szybkim tępię gdy im brakuje napięcia sterującego często masy, wyczyść wszystkie punkty masowe, plus sprawdź ładowanie alternatora ;-)
Idzie w iązkę od alternatora złącze Forda
Jeśli wyprowadzenia są zgodne (i montaż mechaniczny też), to może być. A nawet lepiej (większa moc)...
Może masz zwarcie tego przewodu od alternatora tego scienkiego od kontrolki do masy.
Jaki kupić alternator do Forda Escorta 98. Silnik TD. Nie wiem jaki teraz siedzi bo starta jest naklejka z danymi. Wiem, że jest to całkiem mały alternator w porównaniu z innymi.
Sprawdz stan akumulatora. Zaluz jakis sprawny i zobacz czy bedzie sie dzialo tosamo. Jesli nadal tosamo to pozostaje wymiana lub naprawa alternatora.
Proszę o pomoc, w jaki sposób podpiąć alternator, chodzi mi o kabel do akumulatora i "fajke"
Jakim miernikiem dokonałeś pomiaru. !3,8V - Jeśli bez włączonych świateł to jednak trochę za mało (możliwość uszkodzonego alternatora). Ja w pracy puszczam jako sprawny alternator gdy mam ładowanie 14,2-14,4V a z włączonymi światłami 14,0-14,3V . Idealnie by było jakby napięcie podczas pracy silnika było 14,4V dość często tak jest jednak ostatnio alternatory...
Witam W tym modelu ałta sygnał pomiaru obrotów jest pobierany z alternatora. Przewód niebieski.
w samochodzie ford escort 1.6 16v 93r cały czas świeci się lampka ładowania ,na wolnych obrotach trochę przygasa.wymieniłem regulator napięcia i jest to samo.co dziwne alternator wytwarza prąd ładowania.mierzyłem napięcie na akumulatorze i przy zapalonym silniku odczytałem 14,2v -przy zgaszonym silniku 12v.co może być przyczyną swiecenia lamki i czy...
Jak stał rok nie ruszany to akumulator złom. Zmierz napięcie podczas rozruchu. Jeśli pokaże na zaciskach aku. poniżej 10 V aku. nie naładowany albo uszkodzony. Zdechły aku. można ładować 24 H i i tak nic z niego nie będzie. Poza tym radził bym sprawdzić ładowanie alternatora.
Mają. Ale jak prowadzisz, to obroty są wyższe niż jałowe. Ważniejszą rolę odgrywa tu czas jazdy. Jeśli to tylko dojazdy do pracy i z powrotem, to nie ma czasu, by naładować akumulator. Nie ma się co dziwić. Do tego wiek akumulatora i to, że jest ładowany zbyt niskim napięciem w aucie. nie masz się co dziwić. Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
Poza tym silnik nie trzyma wolnych obrotów jak psikałem w dolot samostartem to zagadał pare razy ale sam z siebie nie chce zapalić To w końcu co jest z tą pracą silnika ? Zapala czy nie zapala ? Tak wszystko było ustawione Co to znaczy znaczy ? Na ile mm ustawiona pompa ? Był kołek pod alternatorem ? To jest starocie, jaka jest kompresja ?
byłem przekonany,że to olej hydrauliczny ... w poprzednim eskorciku pękł mi wzdłuż przewód i objawy na masce były takie same ... tym razem olej jest czarny, przepalony ... jego nadwyżka osadza się na masce, po czym spływa po przednim pasie i sączy się na zewnątrz po zderzaku ... olej jest rozrzucany przez pasek. Pasek przypomina w przekroju literę U,...
Jak główne zasilanie alternatora jest w porządku to uszkodzony alternator.P
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
Witam! Czy może mi ktoś powiedzieć jak podłączyć alternator z escort 1.8 Diesel. Znajomy ma taki silnik w robionym traktorku i niewiem jak ten alternator podłączyć http://obrazki.elektroda.net/61_12481210... Na rysunku ponumerowałem wyjścia. To te płaskie styki 1i2 mam podłączyć do akumulatora a 3 do lampki ładowania? A do czego są pozostałe...
Oczywiście,m że musi być ustawiona zgodnie z silnikiem i zgrana z fazami jego pracy! To nie alternator, który sobie po prostu kręci. Przecież pompa decyduje o momencie wtrysku, więc jak sobie wyobrażasz jej dowolne ustawienie?
Piszesz że jest nowa głowica - ale jest nowa czy po regeneracji, bo może nie są dotarte zawory i kompresja ucieka między zaworami - sprawdź ciśnienie na cylindrach (w fordach prawidłowe powinno być między 28 a 34). jeżeli kopci po uruchomieniu być może jest źle ustawiony kąt wtrysku (a kopci na biało czy na czarno?). Jak go uruchomisz sprawdź ładowanie....
A czy wie ktoś jakie są tam diody prostonicze.Chodzi mi o symbol. Alternator w escorcie 1,8D z 91 roku.
co może być że zapala się kontrolka ładowania? alternator wymieniony , bo wcześniej paliła się cały czas
To Escort, Fiesta. Nie miały bezpiecznikow na alternator .
Tak problem rozwiązany okazało się że jak ktos robil cos przy aucie to masy do silnika nie dokrecil porzadnie i sie odpial ten gruby kabel. po problemi. Rozrusznik sprawny alternator tez.
czyli dobrze rozumiem że obrotomierz od diesla ma wszystko w sobie zrobione, potrzebuje tylko ten impuls z alternatora....tak???
przyczyny pewnie trza szukać w alternatorze
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
Witam ... na alternatorze masz napisane jakim prądem ładuje :)
temat zamykam, nie podano jaki typ alternatora ( producent)
Co do alternatora to chyba nie masz szczotek.
Nie napisałeś co to za alternator, 3-ci przewód to kontrolka. Jeżeli rozłączysz wtyczkę z alternatora i kontrolka zgaśnie i zasilanie z akumulatora jest to musisz wyciągać alternator.P
Witam Nic nie piszesz czy alternator laduje (jak laduje to ile) Przede wszystkim zacznij od oczyszczenia koncowek rozrusznik-alternator-akumulator W fordach dosc czesto nie ma wlasnie dobrych polaczen i dzieja sie cuda Posprawdzaj dokladnie "+" i "-" i skup sie na komorze silnika j/w napisalem bo to musi byc pewne a pozniej mysl o rozkre caniu dalej...
Jak dotkniesz przewodem od wzbudzenia do masy to kontrolka gaśnie? Jeżeli tak to nie naprawiłeś alternatora, bo pozatym alternator też sprawdza się elektrycznie.
Witam Mam takie pytanie jak podłączyć alternator od Forda Escorta do ciągnika :?::?: Z góry dziękuje za odpowiedź
Pasek piszczy,bo już go spaliłeś-więc wymień. Problem ładowania to prawdopodobnie a raczej na pewno któraś dioda wzbudzeniowa na prostowniku. Bez wymontowania i rozebrania alternatora się nie obejdzie.
sprawdź alternator skoro rozrusznik jest wymieniony , stawiam na takie ustrojstwo ( nie pamiętam nazwy) w alternatorze które ma dwie szczotki i odpowiada za ładowanie będą zatarte i blokują obroty alternatora jak się dziwnie ustawią
a czy nie moze byc tak ze alternator wzbudza sie przez kontrolke ladowania
Alternatory polskiej produkcji RNa-12 montowane min w autach: escort, fiesta,uno, tempra wytrzymywały prędkość obrotową rzędu 14 000 - 15 000 obrotów na min.
Trochę to wszystko dziwne najpierw pada akumulator,potem pali i gaśnie podczas jazdy? Zacznij od sprawdzenia akumulatora ,sprawdź ładowanie Dodano po 1 Sprawdź jeszcze połączenie alternator->akumulator i masy
Jak pasek jest słabo naciągnięty to piszczy, ewentualnie zużyte koło pasowe alternatora. Nie można też wykluczyć czegoś co siedzi w alternatorze. Jak się zdejmie pasek to bez oporów się wirnik w alternatorze kręci, nie słychać łożysk?
WITAM Zakupiłem orginalna konsole do forda z obrotomierzem, ( w swoim modelu forda escorta 89 (benzyna) nie mialem) konsola jest napewno dobra. Obrotomierz podłączyłem pod cewke, zaniża o połowe wartośc obrotów (na oko i ucho). mam silnik 4 cylindrowy, konsola jest tez do 4 cylindrowego (rzekomo pewności niemam tylko słowa sprzedawcy, który sam się...
Hmm to chyba cos ci sie nie zgadza bo wszedzie pisza 14 -14,4 nawet w gwarancji akumulatora. Alternator jest nowy ma pol roku.
Dziękuję za uwagi ale powiem tak: Ja też naprawiałem alternatory i mierzyłem diody. Owszem, pomiary ujawniały uszkodzone diody, ale zdarzyło się, że po wtłoczeniu sprawnej alternator wracał z uszkodzoną inną diodą (alternator Magneti Marelli-Ford Sierra, Ford Escort). Pomagała wymiana całego prostownika. Opisałem ten przypadek bo chcę zaoszczędzić wielu...
Wnioskuję uszkodzenie alternatora - musisz udać się do elektryka sam. Pozdrawiam.
Dzięki za pomoc !! Dzisiaj nie mam czasu ale jutro biorę się za robotę:D. Wymontuję alternator może widoki będą lepsze. Jakby co jeszcze się odezwę.
Witam Cały rozrząd jest na bolce.Za alternatorem cze ba odkręcić śrubę na 13 klucz i wsadzić bolec.Pompa wtryskowa też jest na bolec a wałek rozrządu ma styłu nacięcie i tam wkładasz submiarke a najlepiej jak nie jest pasek sciagnienty zrobić znaki na kole i obudowie
ja wygladaja te zaklocenia.czy jest to gwizd.jesli tak to pochodza z alternatora.
Naprawić gruby kabel między alternatorem a akumulatorem, najczęściej zielenieje zaraz przy alternatorze. Świateł bym zaczął szukać w okolicach skrzynki bezpieczników.
Oczywiście że w alternatorze, odłącz od alternatora gruby czerwony przewód i sprawdź wtedy pobór na akumulatorze.P
Napisz coś więcej jaki silnik, jeździłem kiedyś Td. Pojawiające się i znikające żarzenie kontrolki i chwilowe problemy z obrotomierzem to standardowa usterka alternatora , a dokładniej regulatora prądu ładowania.
escort alternator pasek alternator escort escort alternator szczotka
volvo silnika arduino przeniesienie projekt odinstalować antywirusowy
Schemat płyty głównej Lenovo G50-70 - gdzie znaleźć? Jak zdemontować skrzynię biegów LT4 - instrukcje