Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
Witam. Nie ma sie nad czym zastanawiać. Demontaż tej "elektrowni" jest poprostu konieczny. Przeżyłem ten temat na własnej skórze. Też miałem Forda D. Pierścienie ślizgowe, to jedyna przyczyna twoich problemów. Podgazowując, zwiększałeś obroty alternatora i poprawiałeś kontakt miedzy szczotka, a pierścieniem i udawało się go wzbudzić. ładowanie było,...
O ile nic nie przegrzejesz podczas lutowania nie powinno to mieć większego znaczenia na pracę alternatora.
Szczotki się skończyły, albo ten cienki przewód z alternatora odpadł.
Co do alternatora to chyba nie masz szczotek.
miałem to samo przeszło po wyczyszczeniu alternatora było trochę syfu w okolicach szczotek
Normalny 9-diodowy alternator Bosch, zwykły regulator z prostopadłymi szczotkami (golf mk I-II, escort mk III-VII) w dodatku z jakiegoś diesla, bo ma napęd wakupompy na osi wirnika. Zacisk D+ przez kontrolkę do + po stacyjce, nie potrzebuje żadnego przekaźnika
Jaki przebieg silnika, bo szczotki alternatora moga być do wymiany. Pozdr.
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
może wytarły się szczotki?
Witam Sprawdź szczotki węglowe w alternatorze, może sie wytarły i sie stawiają w swoich gniazdach.
Dawno temu mialem to samo w maluchu - powodem byla peknieta dioda "wychodzaca " z uzwojenia wzbudzenia (powinny tam byc trzy diody prostownicze). Na poczatku tak jak ty wymienilem regulator i szczotki alternatora. A powodem byla dioda...
napięcie jest właściwe sprawdz szczotki w alternatorze bezpiezniki oraz przerywacz do chłodnicy
Miałem podobny przypadek w moim escorcie, tyle że mnie zaśniedziała blaszka "sprężynująca " w regulatorze. Alternator firmy bosch posiada szczotki + regulator w jednym wymiennym elemencie wkręcanym w alternator. W moim przypadku ładowanie akumulatora podczas "falowania" dochodziło do ponad 20 A ! Posprawdzaj instalację pod kątem słabych styków.
sprawdź alternator skoro rozrusznik jest wymieniony , stawiam na takie ustrojstwo ( nie pamiętam nazwy) w alternatorze które ma dwie szczotki i odpowiada za ładowanie będą zatarte i blokują obroty alternatora jak się dziwnie ustawią
Musisz zatem spradzić stan szczotek i pierścieni ślizgowych. Czy na zgaszonym silniku lampka ładowania się świeci?
Wskazuje na jakąś usterkę altka lub reglera. Bo jak juz wiesz w tym aucie alternator odpowiada za ładowanie i generowanie impulsów do obrotomierza. czyli kłania sie przegląd alternatora. Na począątek standard: szczotki, regulator. Potem diody, uzwojenia. Przy rozbieraniu alternatora poleciłbym wymianę łożysk (ile lat to już chodzi?).
Problem rozwiązałem powodem był cały regulator ze szczotkami-okazało się, że po włożeniu szczotek do starego regulatora i zamontowaniu go w alternatorze problem zniknął. Czyli zamiennik w postaci regulatora ze szczotkami Huco mógł nie pasować lub nie być wymienny z układem Magneti Marelli. Tak czy inaczej kontrolka teraz gasi się bezproblemowo od razu...
a sumując wszystkie poprzednie odpowiedzi to 1.odłącz i podłącz przewód z alternatora o oznaczeniu D+ do masy powinna zaświecić się kontrolka- a) jeżeli się pali to uległ uszkodzeniu regulator napięcia - występuje wraz ze szczotkami b)jeżeli nie wina leży w obwodzie elektrycznym kontrolki sprawdź zasilanie lampki kontrolnej "+" i czy jest przejście...
Witam dotknij przewód cienki od wzbudzenia do masy chyba kolor niebieski i zobacz czy sie zapali lampka jak nie to przerwa w układzie,jak sie zapali to albo szczotki lub regulator napieia lub wirnik
Ten dodatkowy kabel to sygnał DF, jest połączony z jedną ze szczotek, wystarczy dolutować do nowego reglera brakujący kabelek
U mnie w Fordzie padło ładowanie z tym , że przerwy dostał kabel, pomiędzy rozrusznikiem ale altelnatorem (objawy były podone i nie swieciła się kontrolka). Wymieniłem diody oraz kable i wszystko wróciło do normy. Nie wiem ale może szczotki ci się kończą , ale wtedy swieci raczej kontrolka.
Miernik do ręki sprawdź napięcie na wyłączonym silniku na wzmacniaczu i na włączonym. Pewnie wina leży w alternatorze (być może szczotki są do wymiany), lub akumulatorze.
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator masz i czy w ogóle wiesz jakich obrotów on potrzebuje...
Proponował bym zacząć od sprawdzenia szczotek. Nie wiem jak to wygląda w tym fordzie, ale zazwyczaj do szczotek można się dostać bez ruszania alternatora. Napisz jaki to alernator i czy lampka kontrolna świeci. Pasek chyba jest naciągnięty?
witaj kolego .Jeśli dysponujesz dwoma aku, to odepnij i zabezpiecz przewody alternatora, naładowany aku wepnij w klemy a drugi podłącz do alternatora (+ ładowanie i wzbudzenie , - na obudowę) podlącz miernik i obserwój wskazania . Jeśli wcześniej z alternatorem wszystko było Ok a tylko szczotki podlegały wymianie, najprawdopodobniej jedna ze szczotek...
Cały moduł regulatora masz przykręcony w tylnej części, z reguły na 3 śruby. W Lucasie jest pod plastikową pokrywką (niewidoczny o ile ktoś nie wywalił osłony), w innych podobnie obok kostki przyłączeń. Po odkręceniu wychodzi w bok. Ciągnięciem do tyłu mozesz uszkodzić szczotki! Na zakupy weź całość do porównań . Jeśli wyjmiesz alternator koniecznie...
Witam . Kolego Adam_uk,wytłumacze tobie to tak . Ta śrubka od której idzie gruby miedziany kabelek do rozrusznika ( silnika elektrycznego) zostaje wolna( Tzn. Nic już tam innego nie podłączasz poza tym grubym miedzianym kabelkiem.Który to doprowadza prąd do szczotek). Natomiast w tej drugiej, dużej śrubce, łączysz kabelek ten do akumulatora jak i ten...
tak na pewnych wysokich obrotach efekt mija i jest stabilnie raczej dzieje się to na niskich obrotach - be z gazu obroty nominalne i na wyższych obrotach powiedzmy ok 2000obr/min nie mogą też być uszkodzone szczotki gdyż kontrolka by wariowała od ładowania i byłby brak ładowania a ładowanie jednak jest
Ford escort 1.8D rocznik 91, problem polega na tym że jak odpalę auto to świeci się kontrolka od ładowania aku. i nie działa obrotomierz (obrotomierz jest zasilany z alternatora), jeżeli dodam lekko gazu zaczyna wszystko działać i działa już właściwie. Podejrzewam na 90% że to szczotki się kończą, wolę się jednak poradzić zanim zacznę zabawę z alternatorem....
Według opisu wygląda na czary. Ale to tylko z powody marnego opisu. Nie wiemy w jakich warunkach owe napięcia były mierzone oraz co reprezentuje prostownik doładowujący. !0 A to dużo jak na akumulator ale zupełnie nie wiemy jakie jest jest napięcie oraz czy nie był łądowany w instalacji o której znów nic nie wiemy. Natomiast brak swiecenia kontrolki...
szczotka alternator alternator szczotka alternator escort
serwer minecraft znaleźć fragment tekst laguna sonda lambda
autokonsumpcja fotowoltaiki indukcja amica wentylator
Jak zaprogramować radio SilverCrest SKR800C? Czy suszenie trocin na ogrzewaniu podłogowym jest bezpieczne?