po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś po zamontowaniu go spowrotem odpalić auto nie dotykając pedału gazu na biegu jałowym i auto powinno chodzić aż do złapania pełnej temperatury silnika czyli do załączenia się wentylatora chłodnicy. Wtedy komputer silnika dobże się ustawi. Dodano po 22 po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś...
Czy licznik i obrotomierz sa oryginalne ? Czy to diesel czy benzyna ? Jesli benzyna a licznik jest oryginalny to padl poprostu obrotomierz , trzeba go zdemontowac i zobaczyc co padlo , najprawdopodobniej ktorys kondensator .
Może być przepływomierz.
Robisz szkodę tylko środowisku podwyższając emisję spalin i swojemu portfelowi. Do sprawdzenia "zawiasy" zespołu napedowego
Witam,prawdopodobnie zacina się panu silniczek krokowy (tzn.biegu jałowego),a jeśli nie on to wtakim układzie może dostawać złe parametry ze sterownika,spowodowane awarią kturegoś z czujników , prawdopodobnie czujnik położenia przepustnicy.
Wydaje mi się że masz sprzęgło do wymiany. Wkręca się na obroty?
Do sprawdzenia i weryfikacji - przełącznik zespolony pod kierownicą. Na forum escorta masz fotoreportaż z jego reanimacji. Do sprawdzenia skrzynka przekaźników. Do przejrzenia instalacja elektryczna. Wygląda na to, że masz problemy z "krążącymi" prądami i masami.Diagnostyka i odczyt parametrów osprzętu silnika. Do sprawdzenia i pewnie wymiany świece...
TD był tylko w Lucasie.
w pierwszej odpowiedzi pomogłem, później zaczął sobie drwić.
proponuję <silniczek krokowy przemyć lub wypłukać powinno pomóc lub wymienić na nowy > Widziałeś tego Forda na oczy? Może zapomniałeś, zdarza się , tutaj masz małą ściągawkę z odpowiednią terminologią http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Escortem zrobiłem 170 kkm i ten objaw, który opisujesz to jest normalne i prawidłowe zachowanie silnika. Tak komputer nim steruje. Jeżeli nie masz zerowej prędkości to silnik jest trzymany na podwyższonych obrotach, aby ułatwić zmianę biegów. Jeżdżenie na luzie to głupota. Jeżeli wydaje Ci się, że w ten sposób zaoszczędzisz paliwo to jesteś w wielkim...
Membrana pompy wtryskowej od doładowania uszkodzona i paliwo idzie do kolektora ssacego.
Umyj najpierw przepustnicę.
sprzegło do wymiany :idea: :cry:
Co ważne sprawdź drożność odpowietrzenia które masz nad zaworami - odchodzi od jednego taka czarna puszeczka z napisem od góry FORD na górze silnika ->wąż odprowadzający od tej "puszeczki" dochodzi do filtra powietrza ale pod spodem i jest tam taka mała gąbeczka zbierająca zanieczyszczenia (wyczyść ja i przepchaj wężyki). U mnie to było winowajcą tzw...
Nie jestem pewien jak jest w 1.3, ale miałem identyczny problem w Escorcie z silnikiem 1.4. Przyczyną był czujnik temperatury, a konkretniej jego połączenie które było zaśniedziałe. Ta śniedź wprowadzała rezystancję na połączeniu i silnik wariował. W 1.4 jest on zamontowany z tyłu silnika, w okolicach wtrysku paliwa. Przeczyść złączki przy silniku,...
to urządzenie to prawdopodobnie silniczek krokowy regulujący ilość gazu dochodzacego do miksera.w starszych instalacjach w tym miejscu był nastawnik regulowany ręcznie. pojedz do gazownika i pokarz mu o co chodzi. jeśli z krokowcem jest problem,to prawdopodobnie wstawi ci tam zwykły nastawnik.
Zauważyłem dziwną rzecz. Kiedy silnik jest rozgrzany i bez obciążenia wkręce go na wyższe obroty i puszczę gaz, to obroty spadają poniżej 500 według obrotomierza, tak że auto się dławi lub silnik potrafi nawet zgasnąć. Gdzie szukać i od czego zaczyać?
To dość banalne, ale sprawdź czy linka od gazu nie ma gdzieś większych oporów i się nie "wiesza".
cd
Może katalizator niedrożny.
Zbiorniczek-wyrównawczy ten gdzie wlewasz płyn chłodzący Węże znajdziesz na przegrodzie silnika to te co wchodzą do "kabiny" Ale możliwe że masz po prostu za mały poziom płynu i to jest cała przyczyna zapowietrzenia nagrzewnicy.I po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika na obrotach sama się odpowietrzy.
Hej.Szkoda,że nie piszesz jaki to Ford...ani więcej objawów. Może się mylę,ale ja zacząlbym od sprawdzenia:silniczka krokowego, przepustnicy (w tym TPS-czujnik położenia),SONDY lambda i katalizatora. Pozdrawiam
Elektit wielopunkt w w mono inaczej są regulowane obroty. Pozdrawiam
nie polecam gumy lepiej jak pisałem silikon albo masa ewntualnie z brystolu
Post był raportowany. Przeniosłem z: Zabezpieczenia i Alarmy
Jest to ford escort 92 silnik 1.8 16v jeżeli chodzi o wtrysk to nie mam pojęcia jaki jest ale pompa jest założona taka sama jak wcześniej.
na butli umieszczony jest wielozawór. na wielozaworze cewka elektromagnesu otwierającego wypływ gazu. To pyk powinno być słyszalne w momeńcie w którym centralka lpg dostanie sygnał obrotów z cewki zapłonowej.
Jest sens podłączyć pod komputer jeżeli robi to ktoś kto ma pojęcie o diagnostyce komputerowej, a nie laik. Ja komunikowałem się za swoim essim przez program euroscan i wiedziałem co go boli gdyż niekiedy wystarczyło przeczyścić styki i było ok. A nieraz trzeba było wymieniać element. Moja rada jedź do dobrego diagnosty.
czyli na benzynie jest ok ? z obrotami
O ile mi wiadomo, nie jest to istotne :)
A jeżeli w miejscu podgazujesz to obroty też się zawieszają?? Jeżeli to jest monowtrysk to przy przpustnicy z prawej strony pod obudową filtra powietrza jest siłownik przepustnicy - spróbuj podmienić na inny, może być też czujnik położenia przepustnicy jest przy siłowniku. Jeżeli obroty się zawieszą, wyłącz silnik i zobacz w jakim położeniu będzie przepustnica....
Hmmm, ten rocznik w silniku 1,4 nie miał przepływomierza. Rocznik od 98 tak. Ale mniejsza z tym-ci fachowcy jak widzę nie wiedzą co czynią. Pomoże w lokalizacji usterki zwykły papieros.
Dolot szczelny? Sprawdziłeś, jak wystrzał przetrwał przepływomierz, przepustnica i IACV? Skoro auto pracuje na benzynie, to pompa paliwowa pracuje, co w tym dziwnego? W fordach pompa przestaje pracować około 3 sekundy po włączeniu zapłonu, ale bez odpalania.
wyjmij na zimnym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i zobacz czy silnik będzie miał równe obroty.
jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
Nikt nie wie ile ma Escort maksymalnie obrotów?? Pomóżcie coś!!! 5 kHz (sygnał na obrotomierzu) to ile obrotów wału jeśli auto ma 4 cylindry???
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
wyczyść przepustnicę i regulator wolnych obrotów
Nie jest drogi, na 99% to włąśnie czujnik temp wody, ale uwaga- na silnik, nie ten na zegary. Duży czujnik na klucz bodajże 21 z kwadratową wtyczką z zatrzaskiem. Mierzy się rezystancję w zależności od temepratury płunu chłodzącego. Kup taki w sklepie a następnie poszukaj pod maską. Ewentualnie u mechanika z 30-50 zł wymiana. Pozdrawiam.
Witam ponownie, nadal mam problem z gaśnięciem auta po przegazowaniu i po wysprzęgleniu w czasie jazdy szybko obroty spadają i gaśnie. Po odłączeniu kostki od potocznie zwanego silniczka krokowego (nastawnik wolnych obrotów) auto zachowuje się bez reakcji po przegazowaniu gaśnie, sprawdzałem też zawór odpowietrzenia skkrzyni korbowej napewno jest do...
Witam Jestem świeżo po wymianie nagrzewnicy....niby się poprawiło, ale nie do końca. Termostat (Wahler) trzyma temperaturę równo, na literce N czyli prawie w pionie. Powietrze które leci z nawiewów wyraźnie jest chłodniejsze gdy silnik pracuje na wolnych obrotach i zdecydowanie ciepłe gdy jadę np 90km/h Co dalej robić, pompa wody?
Ford zrobiony, temat do zamknięcia :)
100% regulator wolnych obrotów...zmieniłbym jeszcze filtr paliwa...
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
Uszkodzony jest przelacznik benzyna gaz [automat] NIe laczy w pozycji benzyna.Wymienic filtr gazu ,sprawdzic reduktor .
No witam... Posiadam takiego samego Escorta i przy prędkości 100km/h na piątym biegu obroty wynoszą 2500. Pozdrawiam. :D
Ta pierwsza fraza , to foniczny opis działania Twojego silnika?
Jakie detonacje? Na wolnych, czy jak ruszasz, tj przy mocnym wcisnieciu pedalu na niskich obrotach?
Oprocz tego wydaje mi sie ze za wolno spadaja obroty w czasie redukcji biegów. Te typy tak mają Warto też obejrzeć uszczelkę pod gaźnikiem(szprycą). Kilka lat temu bujałem się z podobnym problemem w kadeciku Tylko że silnik w kadeciku nie jest nawet trochę podobny do tego 1.6 16V W tym nie ma gaźnika ani "szprycy" Niema tam też typowego silnika krokowego.Jest...
U mnie obroty podwieszał uszkodzony VSS.
Linka sprzęgła z samoregulatorem do wymiany.
Na wyższe obroty, to znaczy na jakie? Rocznik tego diesla ? Turbodiesel, atmosferyczny ?
Witam kolega ma problem prawdopodobnie z przepływomierzem sprawa wygląda tak, jak odpali i działa dobrze to jedzie dalej a jak odpali i się dusi to porusza wtyką i wchodzi na obroty i jest ok. Samochód bez gazu jest jak odłączy przpływomierz to chodzi tak samo, niema różnicy czy z przepływomierzem podłączonym czy bez. Co to może być za przyczyna silnik...
witam FORD ESCORT 1,3L 95. Mam problem odpala od tyku obroty są nie równe i po dodaniu gazu gaśnie na wolnych obrotach chodzi. Dodatkowo w kabelkach pod kierownicą coś trzeszczy jakby było jakieś zwarcie.POMOCY.
Kolego ten problem masz też na gazie jak jest zimny silnik? Jak sie nagrzeje to już trzyma obroty?
możne byc kilka usterek zaczni od wyczyszczenia przepustnicy i sprawdź ciśnienie paliwa czy jest odpowiednie na wyższych obrotach!!
sprawdź wężyki tj. trójnik gumowy i zawór PCV Dodano po 1 i wypełnienie nie impulsu na zaworze b/j oraz czy nie ma błedu w potencjometrze przepustnicy
spada z obrotów, regulator obrotów ok.co innego?.dzięki za pomoc.pozdr.
Już odnalazłem, znajduje się on z boku. Niestety obroty wciąż fisiują :(
ale na gazie jest tak samo.też gubi obroty i gaśnie
Od 2,5 do 2,9 bara.
Kolego a jak sie silnik troche nagrzeje ,to już trzyma obroty i nie gaśnie?
jezeli masz wszystko ok od zaworu powietrza itd to radze sprawdzic zawor odpowietrzania skrzyni korbowej To w fordach zawsze szybko sie zuzywa i jest problem z obrotami
Silnik 1.4 benzyna
na 100% membrana boostera do wymiany, przerabiałem to niedawno . Poszukaj trochę w necie to nie boli. http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.p...
Może rzeczywiście problem jest prosty.Tak spadają ci obroty,że aż swieci się olej i ładowanie.Się nie będę już odzywał.
jak to sprawdzić - brak obrotów
brak jakiegos podcisnienia..sa dwa przy kol. ssacym
Zapytaj na forum mam-lpg ze strony www.autocentrum.pl. Bezposrednie dojscie: www.autocentrum.pl/forum. Sam tam czesto jestem. Polecam serwis!!
A podmień czujnik temperatury .
Sprawdź nastawnik przepustnicy, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temp. płynu chłodzącego, czujnik temp. zasysanego powietrza. W kolejności podanej.
pryśnij plakiem po kolektorze dolotowym i obserwuj czy zmieniają się obroty to prosta metoda na znalezienie nieszczelności
Polutuj złącze TPS(wyrzuć kostkę)
escort czyta obroty z czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego który znajduje się z lewej strony kadłuba silnika w tylnej części i jest ustawiony równolegle koła zamachowego (nr 9). być może ze nie podpiąłeś kostki, lub nie przewodzi ona prądu.
I tak ci napiszą żebyś se krokowca wyczyścił.
dzieki
escort 1,4 KAT nie wiem dokladnie jaki silnik, nie wiem jak rozroznic(nie znam sie na tym) ale jest chyba na wtrysku. gdzie jest ta przepustnica ? i jak ja czyscic?
Pompa Bosch czy Lukas ?
przecież niedawno wymienił silniczek krokowy! odrazu sie nie zabrudzi!!!! podwinduj mu obroty na regulacji
Zaraz, zaraz- a takie małe czarne, to co to jest?. To właśnie to "uszkodzenia szukaj w zaworze bocznikowym powietrza,( czyt regulator wolnych obrotów)."
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
Witam! Jestem posiadaczem forda escort 1,4 rocznik96 . Mam problem z obrotami silnika.Silnik chodzi nierównomiernie-skacze z 800 na 300 na wolnych obrotach a czasem gaśnie.Przy stałej prędkości po wrzuceniu na luz zatrzymuje sie na 2500 obr.i dopiero przy całkowitym wyhamowaniu auta raptownie spada na 200-300 obr i po chwili zaczyna pracowac jak wyżej...
Czy auto ma gaz??
Naprawa potencjometru (czujnika położenia przepustnicy) załatwiła sprawę.
Może być nieszczelność przy mikserze.
a jak odłączysz linkę gazu to też tak jest jeżeli nie to chyba juz znasz rozwiązanie
Napisałem sprawdż PLAKIEM ----jeżeli zwiększy obroty to ma nieszczelność i omija przepustnicę --jak hamulce --może uszkodzone serwo
Wadliwy okazał się z tego co mi wiadomo czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.Po wymianie auto chodziło jak powinno.
Pewnie nie masz wolnych obrotów
Sprawdź zawór powietrza dodatkowego sterującymi wolnymi obrotami. W jednopunktowym wtrysku. Widać, że się nie znasz.
wymień potencjometr przepustnicy
VSS na początek.
Z przepustnicą masz problem, wyczyść ją bo pewno jest pełno zaschniętego syfu pod tależykiem.
benzyna ekstrakcyjna
Sprawdź miernikiem świece jak zapalisz.
Mam Forda Escort 1.4 proszę o odpowiedź. Moje auto czasami nie reaguje na pedał gazu ,dławi się i szarpie.Jak jest silnik zimny nie trzyma obrotów ,gaśnie jak jest ciepły ,trzyma obroty.
Witam! Podczas normalnej jazdy nagle dostaje jakiegoś trzasku i schodzi z obrotów (jak by się dusił) i szarpie, obroty nie wchodzą. Jak już wcisnę sprzęgło albo wrzucę na luz to elegancko się wkręca, puszcze sprzęgło to dalej to samo. Dopiero jak go zgaszę i znowu odpalę to przez jakiś czas jest dobrze. 1.4 (mono)
to pompa Ci sie pewnie zacina, lepiej z tym zrobic szybko bo silnik Ci sie moze rozbiec a wtedy nie bedzie co zbierac
Prawdopodobnie zawór regulacyjny biegu jałowego
skakać obrót escort escort wolne obrót escort zetec obrót
rejestrator pobór energia opalarka grzeje plyta indukcyjna siemens
system antyzalaniowy pralka electrolux
Neoplan N316 – brak kontrolek na desce, nie działają kierunkowskazy, MOKI, przekaźnik X, bezpieczniki FC5220 nie zapala gazu dla CWU, brak błędu – czujnik przepływu, zawór trójdrogowy, Buderus