Efekt taki jak na zrzucie :D 977075 można uzyskać poprzez odpowiednio dobrane formatowanie i kilka formuł :spoko: jak w załączniku 977076
Witaj, nie bardzo rozumiem co masz na mysli z tym 00:30 w godzinach nocnych i w jakim celu odejmujesz to od wyniku. Wynik jest ujemny dlatego sa krzyzyki. Chodzi Tobie o dodatkowa premie nocna? EDIT: poprostu objasnij co ta formula ma obliczac zebym w ogole mogl sie w niej odnalezc
Poprawiłem trochę sprawdź czy tak może być
Test wychodził fałszywy ponieważ wynik daty w komórce dla excela to liczba. Po Twojej modyfikacji i dzieleniu przez 41,66 wynik nie był całkowity. Zrobiłem zaokrąglanie do całkowitych tylko musisz sprawdzić jak to działa w praktyce.
Zmień wobec tego formułę na (podaje dla mojego przykładu wpis dla H2): =24*(C2-B2-((E2-D2)+(G2-F2))) Format zmień z czasu na liczbowy.
Ogarnąłem. Nawiasy tylko do tłumaczenia Jak na A1 masz czas rozpoczęcia pracy [8:10], na A2 czas zakończenia [19:15], na A4 czas pracy (=A2-A1)[11:05], F1 stawka godzinowa [27], H1 pieniądze (=D1*F1*24)[299,25). Link do mojego Onedrive z tą formułą: https://1drv.ms/x/s!AqMiR6_S_DB_iz_BX_8e... Nie wiem jak długo będzie działał, pewnie aż...
Zależy mi na tym, aby formuła w drugiej zakładce znalazła wiersze z wybranej daty, następnie znalazła użytkownika z tej daty (jeżeli by go nie było to wpis: BRAK) oraz aby w pierwszej komórce wpisała pierwsze logowanie do systemu, a w drugiej ostatnie z tej konkretnej daty. Formuły tablicowe (zatwierdzanie CTRL+SHIFT+ENTER): wejście: [syntax=text]=JEŻELI(MIN(JEŻELI(((Stycze...
Należy zauważyć, że w programie Excel w formacie 'data-czas' dzień jest równa jednostce i nie 24. Tzn. 12:00 na ekranie liczba rzeczywiście 0,5. =JEŻELI(R20="W";"W";JEŻELI(R20="U";"08:0... 24 -R20)+S20);S20-R20)))
Zapewne problem tkwi w (partokrotnym) "sztywnym" odwołaniu do komórki $O$23 w formule. Skopiuj formułę do pierwszego wiersza. Zaznacz tą komórkę i bylejaką inną obok wciśnij CTRL+H i zamień $O$23 na komórkę gdzie masz "stałą" 24:00 np O2 ale pamiętaj o dolarach czyli $O$2. Następnie skopiuj tą komórkę z poprawioną formułą w dół. Myśle że jasno - jak...
Żeby nie komplikować, wykorzystaj komórkę pomocniczą...
Zabierasz się do tego od trochę złej strony. Pamiętaj, że działasz z kalendarzem, a nie ze zwykłymi liczbami. Miesiące 30 dniowe muszą zaczynać się w czwartek lub piątek żeby mieć 5 piątków, jeśli zaczną się w inne dni, to piątków jest 4. Miesiące 31 dniowe muszą zaczynać się w środy, czwartki lub piątki, żeby mieć 5 piątków, jeśli zaczną się w inne...
zliczać czas pracy To niezgodne z Kodeksem Pracy :D , no ale jeśli liczysz normy czasowe pracochłonności - to można wykorzystać formułę jak na zrzucie :spoko: 1081800 BTW dla wygody zmień formatowanie kolumn wyliczanych na jak widać - niestandardowe
Nie do końca jest to prawidłowe. (Już przez to przechodziłem :) ) Trochę niepotrzebnie zagmatwałeś funkcje niemniej zobacz, że ci nie będzie działać przy niepełnej dniówce która kończy się w kolejnym dniu rano. Poniżej kod który to "załatwia" ( ja mam inne kolumny - przesuniecie ? ) [syntax=vb] ark.Range("G" & r).Formula = "=IF(F" & r &...
Jeśli ujednolicić nagłówki z listą (wyjścia<>wyjście), to wystarczy SUMA.JEŻELI: http://obrazki.elektroda.pl/2159911400_1... Wersja dla kwartałów: http://obrazki.elektroda.pl/4694710800_1... Excel <2007:[syntax=text]=SUMA.ILOCZYNÓW((B...
Witam, przeczytalem kazdy temat na forum zwiazany z obliczanie czasu pracy I albo wychodza jakies bledy nawet przy najprostszej formule albo w ogole nie chce obliczac nic, zagubilem sie a potrzebuje to zrobic niestety na jutro. działalo do momentu kiedy start pracy i koniec byl w tej samej dobie jednak kiedy start pracy byl powiedzmy 14:00 i koniec...
Komórkę G11 pomnóż przez 24 a następnie przez stawke godzinową.
potrzebuję reguły które podzielą godziny na 3 zmiany wg reguły zapisanej wyżej. Dla uzyskania pożądanego efektu po drobnych modyfikacjach budowy tabeli, dostosowaniu formatowania czasu - można wykorzystać "przeciągalne" formuły takie jak widać na zrzucie i w załączonym pliku :spoko: :D 1118010 1118011
Hej, mam podobny problem tzn. układanie grafiku pracy na 3 zmiany, od czewrca produkcja przechodzi u nas na system czterobrygadowy i mam układać grafiki dla 43 osób. Też zależało mi na gotowcu, w tym senie, że najlepiej żeby był schemat który się powiela. Excella odradzam bo ciężko zapisać w nim wszystkie reguły prawa pracy. Jest darmowe narzędzie do...
Witam. Potrzebuje obliczyć ewidencje czasu pracy w Excelu. W jednej komórce (suma godzin pracy) chciałbym zastosować funkcję uwzględniającą następujące kryteria : 1. Jeżeli godzina zaczęcia pracy ma wartość mniejszą, niż godzina zakończenia, to: godzina zakończenia - godzina zaczęcia = suma godzin pracy. 2. Jeżeli godzina zaczęcia pracy ma wartość większą,...
W polach gdzie występują godziny, występują również litery np. U - to Urlop Wypoczynkowy. Jest to ewidencja czasu pracy z urlopami, chorobowymi itp. Dlatego przy zliczaniu godzin lub nadgodzin, chce żeby excel pomijał te komórki gdzie występują litery. A jaka to jest funkcja, która sprawdza czy wpisana wartość jest liczbą?
Witam, dostałem nie lada zadanie od prowadzącego zajęcia z Excela, aby wykonać narzędzie zajmujące się ewidencją czasu pracy maszyny. Działanie narzędzia ma być następujące: Wpisujemy czas pracy urządzenia w danym dniu, w ciągu danej zmiany. Czas z zakresu 0-8, dzień wybierany z listy - proste zadanie, ale problem pojawia się dalej. Dwa rekordy - w...
Ty się dziwisz że nielogiczne ??? No to popatrz teraz jak to wytłumaczyłeś wcześniej z "kropką" w postaci: Mam nadzieje ze kwestie czasu mamy wyjasnione ;) 1/4 przerwy na lunch Praca w biurze 08:00 - 12:00 Rate0: 4:00 Rate1: 0:00 lunch _______12:00 - 12:15 Rate0: 0:45 Rate1: 0:00 kolejna praca 12:15 - 18:30 Rate0: 3:15 Rate1: 2:15 A jak to tłumaczysz...
Jeżeli chodzi Ci tylko o te konkretne godziny czyli od 20:00 do 3:00 (bo podejrzewam że na taką minn. zmianę chodzisz) to możesz to zrobić w następujący sposób: =SUMA(A1-B1)-10 gdzie: A1 - godzina 20 B1 - godzina 3 Oczywiście ten sposób działa prawidłowo tylko w przypadku godzin które podałeś. Pomyślę, może znajdę bardziej uniwersalny sposób na obliczanie...
Tu masz częściowo policzone na więcej nie mam czasu (praca).
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Jeśli chodzi o te dwa minusy, to służą one do zamiany wartości pseudotekstowej czasu "6:0" na liczbę (w tym przypadku 0,25). Natomiast co do funkcji MAKS.WARUNKÓW byłem przekonany, że ona już była dostępna w Excelu 2016, ale widzę, że jest dopiero w w wersji 2019. To trzeba poszukać jakiegoś rozwiązania zastępczego. Zamiast MAKS.WARUNKÓW możesz użyć:...
W tym nowym pliku zmieniło się oznaczenie godzin, było od 0 do 23, co rozumiałem tak, że 0 oznacza przedział od 0:00 do 0:59, 1 to przedział 1:00 do 1:59 itd. 23 to przedział od 23:00 do 23:59. I to wydawało mi się logiczne. Teraz jest numeracja od 1 do 24. Jak należy ją rozumieć? To ma wpływ na postać formuł. Jeśli będzie wskazany przedział czasu 20-4,...
Witam, Potrzebuję utworzyć ewidencję czasu pracy. W załączniku przesyłam przykładową wycinkę z tej ewidencji. Mam kilka pytań. 1) Jak ustawić, aby w komórce E5 wyszła liczba "5,50" ? 2) Jak ustawić, aby w komórce CDE2 wyszła liczba "11,50" ? Pozdrawiam
Witam Mam następujący problem do rozwiązania, którego mimo wielu prób nie jestem w stanie wymyślić. Mianowicie w projekcie na studia mającym na celu zaprojektowanie arkusza zliczającego różnego rodzaju przestoje maszyn oraz odliczający czas do realizacji następnego zadania (naprawa, wymiana itd.) nie jestem w stanie wymyślić w jaki sposób mają przesuwać...
Hej, jeśli umieściłam temat nie tu gdzie trzeba to przepraszam i proszę o przekierowanie. Mam plik który w jednej kolumnie ma nazwiska pracowników a w kolejnej przypisany do nich czas pracy np. Jan Nowak 2h, Anna Kowalska 4h, Barbara Marzec 4h, potem znowu Jan Nowak 6h itd. Wydaje mi się, że najlepiej byłoby wykorzystać makro, które po kliknięciu przycisku...
Witam, Szukam formuły, która zliczy mi ilu pracowników jest o konkretnej godzinie w pracy. Załóżmy, że dany pracownik wypełnia tabelkę, w której zapisuje na którą godzinę przyszedł do pracy oraz ile godzin był w pracy (np. 8;4-co oznacza, że przyszedł na 8 i był 4 godziny w pracy, czyli do 12). Każdy kolejny pracownik robi dokładnie tak samo. Mój problem...
Mam taki problemu załącz cały arkusz z moimi wypocinami;) Czwarta cześć ma wyglądać tak ze wybieram pracownika rok i miesiąc i ma mi wypisać godzi pracy w danym miesiącu ale w ząb nie wiem jak to zrobić :|
Witam, Układam plik, który będzie grafikiem dla pracowników. Każdy zaznacza dni wolne od pracy i wpisuje swoje godziny pracy np. 9:00-16:00 na każdy dzień tygodnia. Chciałabym, aby te godziny się sumowały na dole i dawały mi ilość przepracowanych godzin przez każdego pracownika. Czy to możliwe? Pozdrawiam, Kasia
witam, mam za zadanie zrobić grafik do pracy jeden arkusz w którym każdy będzie mógł sobie wpisać urlop. a czas pracy dniówki/nocki oznaczony jest kolorami jasny/ciemny. drugi problematyczny arkusz to arkusz dla kadr tzn godzinowka z wykazem godzin przepracowanych w danym miesiacu oraz nadgodzin. pracownikow jest ok 50 wiec troche pisanie zawsze pod...
Witam, mam za zadanie zrobić harmonogram czasu pracy, pracuję na takim arkuszu jednak do tego brakuje mi kolumny, która sygnalizowała by np. kolorem czerwonym nie zachowanie 35 godz. przerwy w określonych 7 dniach okresu rozliczeniowego oraz w podobny sposób informowała o fakcie naruszenia doby pracowniczej np. gdy pracownik w Pn rozpoczął pracę o 06:00...
Witam, ponownie mam problem z Excelem ;-) i znów przez GUS. Mam format czasu pracy podany przykładowo w takiej formie: 153,23 - 153 godziny i 23 minuty 7,35 75,50 9,23 Potrzebuje teraz prostej metody aby przekształcić to na potrzeby portalu gus. 153,23 powinno przekształcić się następująco: 153+(23/60)= 153+0,38= 153,38 godziny Wiecie może jak to zrobić...
Dzień dobry, Co Pan chce mieć wpisane w kolumnach? 8 (jako liczbę) czy 8 godzin (w formacie czasu Excela). Tu jakby brak konsekwencji. Komórki w kolumnach dni są sformatowane jako liczby całkowite, a kolumna podsumowania (AI) jest sformatowana jako godziny i minuty gg:mm. To nie pasuje i nic się Panu nie będzie sumować. W arkuszu są jeszcze różne inne...
Ktoś ma jakiś pomysł Trudno zrozumieć na czym ma polegać Twoje "monitorowanie" czasu pracy :roll: Mając jednak pewne doświadczenie w tworzeniu różnorodnych grafików - nasuwa mi się myśl :idea: , że niepotrzebnie komplikujesz sobie formuły w tym arkuszu i napotykasz wówczas różne problemy - głównie ze względu na niezrozumienie różnicy pomiędzy tym co...
Z całym szacunkiem, może niech Kolega zacznie od nauczenia się nazwy programu, o który pyta. masz rację na szybko pisałem wiadomo że chodzi o excela:P
Przyjmij sobie jako zasadę, żeby zawsze załączać plik Excela ilustrujący problem. W nim należy pokazać układ danych i oczekiwany wynik. To ułatwia potencjalnym pomagającym wyobrazić sobie oczekiwania pytającego. Inaczej trzeba sobie wyobrażać, jakie są oczekiwania i niepotrzebnie traci się czas. Zobacz, czy o to chodziło? W jakim formacie miał być ten...
Witam wszystkim i dziękuję na wstępie zainteresowaniem niniejszym tematem. Przed kilkoma laty opisałem na niniejszym forum instalację balkonową, która po dzień dzisiejszy zaopatruje w słoneczne dni mój dom w energię. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Z biegiem czasu zmniejszyłem bufor energii z 105Ah na 65Ah czyli prawie o połowę z...
Mógłbym prosić o taki pliczek?? :) Nie znam jeszcze wszystkich pzepisów wiec przy pisaniu samodzielnie mógłbym coś nawywijać :)
Witam, Mam pewien problem. Potrzebuję policzyć ile godzin w czasie pracy pracownika trafia w godziny nocne. Wg przepisów jest limit ilości godzin które pracownik może przepracować w nocy i chciałbym móc to sprawdzać na podstawie raportów z zegara w firmie (odbijanie czasu wejścia i wyjścia). Forma zapisu to: A1 Godzina rozpoczecia pracy B1 Godzina zakonczenia...
Pod tą pierwszą datą dodaj ręcznie jeszcze kolejną. Zaznacz obie komórki i wtedy dopiero "ciągnij" w dół.
Trafiłeś na mój dobry humor i zrobiłem ci "rakietę" :) Automat Wystarczyć zmienić datę w A1 i "kalendarz" sam się ustawi wraz z formułami i kolorkami. Wystarczy tylko wpisać godziny początku i końca. (na dany rok sprawdź "święta") Tylko nie przewidziałeś jednego. Mianowicie jeżeli człek jest na urlopie to jakie mu godziny wpiszesz? A jak się nie stawił...
:) 8-) Bez przesady. 8-) to ułamek mojej wiedzy 8-) :) Nie no ... oszukuje :) Na poważnie: Miło że Ci się podoba ale kod makra nie jest zbyt ambitny. Może ktoś zrealizuje to prościej ale niestety mam kocioł w pracy i muszę się "wyłączyć". (ostatecznie pomagać wieczorami) W załączeniu poprawki. Zapomniałem wspomnieć Arkusz "Zlecenia" ma się tak nazywać...
Teoretycznie można coś podobnego zrobić - choć w praktyce jest to bardzo złe rozwiązanie, a już zwłaszcza na plikach w pracy, gdzie istotne jest bezpieczeństwo i pewność danych... Może najpierw wykład, potem kod ;) Garść faktów: Excel nie nadaje się do pracy wielozadaniowej (czy równoległej, zwał jak zwał). Teoretycznie można w pliku włączyć jakiś tam...
Nie napisałaś jeszcze ważnej rzeczy: w której wersji Excela ma to pracować? Czas w Excelu zapisuje się z dwukropkiem tzn. np. 7:20 oznacza 7 h 20 min. Na takim zapisie można prowadzić obliczenia. Czas widoczny w komórkach to efekt formatowania. W rzeczywistości Excel interpretuje godziny jako części doby: 24 h = 1, a krótsze odcinki czasu są odpowiednimi...
Czy ja mógłbym odświeżyć lekko temat i zapytać czy jest szansa żeby ktoś edytował ostatni plik który wstawił (at)marek003 bo interesuje mnie tylko jeden wiersz tej całej funkcji a mianowicie wiersz numer 3, gdzie mam godziny pracy, a widzę że w komórce E3 jest funkcja takiej długości że mi ręce opadły jak ty to w ogóle ogarnąłeś :D SZANUJE Chciałbym...
Eksperymenty związane z EKG Od dawna uważałem za interesujące rozważania o własnych systemach EKG. Szczególnie interesują mnie rozwiązania niedrogie i łatwe w konfiguracji. W tym artykule przedstawiono kilka sposobów wykorzystania tej techniki. Ale najpierw coś podstawowego: Ze względu na bezpośredni kontakt elektrod EKG z ciałem, wszystkie elementy...
https://obrazki.elektroda.pl/5692942100_... Tematem dzisiejszego artykułu jest -przejęcie kontroli na światem! Ha, Ha, Ha -to miał być złowieszczy śmiech ;-) A dokładnie to tylko nad wyświetlaczem VFD, który jest integralną częścią amplitunera SONY STR-DB840QS. Sprzęt leciwy, ale jeszcze daje radę ;-) i jako grajek w sypialni ma się...
https://obrazki.elektroda.pl/3762580400_... Osoby działające przemyśle elektronicznym w końcu miały okazję, po 4 latach przerwy, spotkać się osobiście w dniach od 15 do 18 listopada na targach electronica 2022 w Monachium. 2.144 wystawców, z których 64% pochodziło z krajów spoza Niemiec, około 70.000 odwiedzających. W porównaniu do roku...
http://office.microsoft.com/pl-pl/result... http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-... http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-... itd.
Witam serdecznie, mam pytanko: posiada ktoś możne gotową formule w excel do rozliczania paliwa w ciężarówkach oraz ewidencje czasu pracy oraz delegację kierowców? Męczę sie w tym excelu i nie moge sobie poradzić. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Wydzielono z archiwalnego tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witajcie. Potrzebuję pomocy przy Excelu 2003. Chodzi o obliczanie godzin pracy (wiem, tematów jest wiele, jednak żaden mi nie pasuje). Postaram się opisać to łopatologicznie. Komórki - godzina wejścia; wyjścia. 3 komórka to różnica czasu minus 10 minut. To mam. Problem polega na tym, że nie mogę pomnożyć tego wyniku razy 60 minut (formatowanie wpisuje...
Powiem ci że nie jest to takie proste zagadnienie. Czy dane będą zwasze pogrupowane tak jak w przykładzie tzn w danym dniu wg nazwisk i logowania od pierwszego do ostatniego? Czy to może być "sieczka"? A czasu przerw nie będziesz sprawdzał?
jakieś propozycje jak to elegancko :?: rozwiązać? Taki projekt może być nieelegancki, ale musi być funkcjonalny :!: Dlatego musisz mieć specjalny arkusz kadrowy gdzie będziesz miał wszystkie potrzebne dane osobowe. Dalej potrzebny jest arkusz stanowisk pracy , którym należy zabezpieczyć obsadę (wraz z określeniem ich charakterystyki np. w niedzielę...
Przepraszam bardzo za to ale pisalem ten post w pracy i bylem zapracowany i zmeczony ale mam nadzieje ze da sie to zrozumiec i poskladac juz zmienilem na poprawna nazwe
Witajcie! Wiem, wiem... powiecie, że temat był przerabiany wiele razy. To ja też wiem, gdyby chodziło o samo liczenie to nie byłoby najmniejszego problemu. Mój problem jest jednak bardziej złożony. Arkusz służy do rozliczania czasu pracy pracownika budowlanego. Tabela pokazuje dany miesiąc, poszczególne wiersze to dni miesiąca, a kolumny to symbol budowy,...
czasu pracy excel excel liczenie czasu pracy zliczanie czasu pracy excel
wymiana grzałki kwarantanna avast yamaha amplituner zasilanie
zmywarka whirpool mruga start bateria hilti
Niedziałający sygnał dźwiękowy w Hyundai i20 - diagnostyka Iveco Daily 2000 błąd 1631 – ciśnienie paliwa, czujnik, regulator ZME, diagnostyka Common Rail