... " a " czy mógłbyś poprawić aby wstawiało Datę w komórkach w zakresie od B11 do B2000 i Godzinę od C11 do C2000 1. " a " co to jest to " a " w " If Target <> a " ? 2. "zbiorczo", tj. hurtem (?), czy sukcesywnie w miarę wpisywania danych w tym samym wierszu w zakresie kolumn 5 do 8 ? ps: trzeba by wstawić kontrolę zmiennej "i" (wierszy)
Rozbij daty na datę i godzinę w 2 komórkach, Do obliczenia ilości dni roboczych między datami możesz wykorzystać funkcję : DNI.ROBOCZE.NIESTAND . W kolejnym kroku porównaj czy godzina rozpoczęcia procesu, jest późniejsza niż 16, jeśli nie to czy jest wcześniejsza niż 7, jeśli też nie to oblicz ilość godzin między nimi i zsumuj z iloczynem dni roboczych...
Jeżeli chodzi Ci tylko o te konkretne godziny czyli od 20:00 do 3:00 (bo podejrzewam że na taką minn. zmianę chodzisz) to możesz to zrobić w następujący sposób: =SUMA(A1-B1)-10 gdzie: A1 - godzina 20 B1 - godzina 3 Oczywiście ten sposób działa prawidłowo tylko w przypadku godzin które podałeś. Pomyślę, może znajdę bardziej uniwersalny sposób na obliczanie...
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Cześć. Problem nie jest skomplikowany, tylko jest mimo swojej prostoty trochę żmudny w oprogramowaniu. W przypadku takiego problemu może wystąpić aż 9 różnych sytuacji, z której każda sytuacja ma inne rozwiązanie: - godzina startu to może być przedział 6..22 albo 22..6 - godzina końca to może być przedział 6..22 albo 22..6 - w każdym przypadku godzina...
Witaj. Ekspertem z Excela co prawda nie jestem, ale zobacz załącznik. Generalnie pozmieniałem właściwie tylko format danych w komórce (zastosowałem format, który jest interpretowany nie jako godzina taka jak na zegarku, która będzie zawsze dodatnia i w zakresie 0:00-23:59, a format godziny:minuty, który umożliwia wyświetlanie wyników dodatnich/ujemnych...
Cytat z microsoftu dot. skrótów klawiszowych: [syntax=vb]Bieżąca data Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+; Bieżąca godzina Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+SHIFT+; Bieżąca data i godzina Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+; oraz naciśnij klawisz SPACE, a następnie klawisze CTRL+SHIFT+;[/syntax] Albo robisz to więc w sposób nr 3,...
Nie mam pojęcia jak wyliczyłeś "swoje" minuty. Jaką godzinę przyjąłeś za pierwsza że ci wyszło to co wyszło. Obok załączyłem wyliczenia minut, przyjmując że badanie rozpoczęło sie 8 marca o godzinie 00:00 i każda data i godzina to kolejna wartość zwiększająca czas "eksperymentu" o daną ilośc minut
Chodzi o to żeby godziny z komórki G36 mnożył przez stawkę G37 i wyświetlał prawidłowy wynkik w G38. Biorę na przykład to co jest wpisane. Stawka 7,5€ / godzina Liczba godzin 71:20 czyli 71godzin i 20 minut 71*7,5= 532,5€ za pełne godziny. 20 minut to 1/3 godziny a więc 7,5€/3=2,5€ 532,5+2,5=535€ i taki wynik wychodzi...
Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...
Wystarczy w module wpisać Sub cyk() Calculate Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:01&quo... "cyk" End Sub w jakiejkolwiek komórce arkusza wpisać =teraz() (sformatować żeby było widać sekundy) i uruchomić makro cyk a zacznie pokazywać "na bieżąco" bieżący czas A czas w różnych miastach: Dodaj/odejmij do komórki...
Panowie mam taki problem excel nie chce mi dodawać godzin pracy a dokładnie mówiąc to nie chce dodawać minut. Chodzi mi o to że jak np. pracuje jednego dnia 11godz30minut a następnego tylko 11godz to excel podlicza mi 22godz a nie 22godz30minut proszę o pomoc bo już próbowałem różnych sposobów i nic nie działa. Dodano po 39 tu jest załącznik z moją...
Jeśli nie tabela przestawna to myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie makra. Takie makro może pobierać datę na którą ma być obliczona godzina wejścia wyjścia i dla wszystkich pracowników wklejać w odpowiednie pola odpowiednie czasy. Jeśli będziesz zainteresowany mogę przedstawić więcej szczegółów.
Wiesz co, za daleko to poszło tu pojawiają się jeszcze inne błędy. Musze to przemyśleć od początku. edit ----------------------------------------... Trzeba było tak zrobić od początku - nie było by tylu problemów. Skróciłem formułę ale dodałem "zamianę" danych co jest logiczne: Jeżeli godzina końca jest mniejsza od godziny początku to znaczy, że godzina...
Kłopot pojawia sie wtedy gdy wyłącze już skoroszyt... to po 15 minutach włącza/otwiera się znowu mój skoroszyt. Jak tego uniknąć? Sub Autozapis() ActiveWorkbook.Save Application.OnTime Now() + TimeValue("00:15:00&quo... "Autozapis" End Sub Można tak: ZegarekStart z parametrem False i to zatrzymuje timer....
Przeciągnąć umiem, naprawdę. Chodzi o to, że takie rozwiązanie nie działa. Wersja ZESZYT2 eliminuje błąd z przekroczeniem godziny 0:00, co dokładnie napisałem: Jeśli następna godzina jest mniejsza niż poprzednia - to dodaj do niej (tej drugiej) wartość =24h i dopiero obliczaj różnicę. Zeszyt2 to uwzględnia. Masz jakieś dziwne podejście... jakby ci...
Witam potrzebuje pomocy w exelu sprawie automatycznego wpisania godziny w komórce udało mi się wykonać tylko dla jednej komórki stosująć formułe =IF(LOWER(C12)="team 1",IF(D12"",D12,NOW()),"") a chciałbym by wybierając poszczególne team1 ,team 2,team 3,team 4 godzia sama sie generowała . Dołączam plik
:arrow: JRV - Ciekawe podejście Z tym że może wystąpić kłopot przy błędnych danych tzn. jak np. zabraknie jednego ";" to np. zmienna3 wędruje w miejsce zmiennej 2 Ja poszedłem trochę inną drogą (dodałem komunikaty "kierunkowe" w razie błędu) [syntax=vb]Sub podziel() Dim ostWiersz As Double Dim x As Integer, y As Integer, i As Integer, j As Integer,...
Przepraszam, ale muszę się wtrącić, choć nie mam gotowej propozycji rozwiązania, tylko pewne sugestie. Ten wyłapany "błąd" zaokrąglenia nie jest błędem Excela, tylko co najwyżej błędem zastosowanego algorytmu. Trzeba zawsze mieć świadomość trzech faktów: 1) jeśli Excel pamięta datę wraz z czasem w jednej komórce, to data zajmuje 5 cyfr znaczących, a...
Witam, Chciałbym zrobić arkusz w którym były by skanowane listy przewozowe przesyłek co nie jest problemem lecz chciałem aby obok była dokładna data i godzina prowadzenia tego listu wykorzystanie funkcji =teraz() oraz =dziś() odpada bo one automatycznie się aktualizują. Dodatkowo chciałem aby ten arkusz był obsługiwany w webowej wersji Excela czy jest...
Zastosuj formatowanie warunkowe. W wierszu wpisujesz liczbową wartość zdarzenia. Kolor wypełnienia komórki i kolor czcionki ustawiasz na taki sam. Popatrz w załączniku. Na pasku, który dodałem wpisuj cyfry od 1 do 6, i zobacz co się dzieje. Musisz kolejne zdarzenia w kolejnych godzinach wpisać do jednego wiersza, i gotowe.
To jeszcze parę pytanek uściślających regułę (jeżeli myślałeś że tak prosto dać "jakiś" przykład to się myliłeś :) ): Czy jest ciągłość czasu między wierszami tzn czy zawsze "pierwszy" wiersz kończy się godziną zaczynającą drugi wiersz - bo tak nie jest w pierwszym przykładzie (pierwszy wiersz kończy się 18:00 następny zaczyna 8:30 - kolejne już są...
(at)vielecht Twój poprzedni post mnie olśnił całkiem zapomniałem, że godzina i czas są przechowywane w excelu jako liczby dziękuję bardzo za taka małą podpowiedź, mała podpowiedź a rozwiązała duży problem wszystko działa już teraz tak jak chcę :-)
zrozumiałem że ma być wyświetlane tak - 65 min = jedna godzina i 5 minut a nie "pierwsza pięć" =ZŁĄCZ.TEKSTY(ZAOKR.DO.CAŁK(A7/60);"h ";MOD(A7;60);"min")
A jak wpiszesz =F3*24 i dasz format liczbowy komórki to nie działa?
Schemat uległ lekkiej zmianie, a co za tym idzie też osiągi. Schemat teraz wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/5039970100_1... A osiągi są pokazane na wykresie: http://obrazki.elektroda.pl/7572275900_1... Dla bardziej zainteresowanych daję plik excela ze wszystkimi pomiarami. EDIT: Poszedłem krok dalej, wziąłem kondensatory...
Widzę, że to jest bardziej skomplikowane niż myślałem. Nie to nie jest skomplikowane :sm31: Musisz zwrócić uwagę na to co chcesz liczyć i mieć świadomość jak czas i daty liczy Excel :D Przykładowo dla Excela aktualny dzień i godzina to 43441,8477054398 :please: i musisz to uwzględniać przy formatowaniu swych komórek - najczęściej potrzebne jest formatowanie...
Witam Potrzebuję formułę, która obliczy mi przepracowane godziny świąteczne. Problem polega na tym, że praca może się zacząć o każdej porze dnia i nocy i może trwać dowolnie długo. Praca będzie od poniedziałku do niedzieli. Dodatkowo dni świąteczne liczone są w godzinach od 7:00 w niedzielę (lub święto) do 7:00 w poniedziałek (lub następnego dnia) ....
wszytsko ladnie i pieknie tylko ze ja mam problem z tymi minutami a funkcja godzina zwraca godzine z 15:45:00 daje 15 i dalej problem Dodano po 5 wykombinowalem w jednej kolumnie sumuje godziny w drugiej minuty pozniej wszystko zamotane to ale dzial. Mysalelm ze jest jakis prostszy sposob no ale jak widac nie ma pozdrawiam dzieki za pomoc
Te dwa przykłady nie składają się na żadną regułę :cry: Po pierwsze: w "starym" przykładzie - godzina zakończenia jednego zadania (przedziału czasu) była zarazem początkiem następnego, więc reguły mogły być symetryczne i formułę można było kopiować. W nowych przykładach: 1) Początek w piątek po 17-tej liczyć dopiero od poniedziałku, czyli ignorujemy...
Pierwsze przydzielenie może polegać na skopiowaniu wszystkich dostępnych pracowników, którzy zostali wpisani. Ta liczba będzie się różnić i ona właśnie jest jakby do "żonglowania". Następnie excel może weryfikować te listę po kolei, czyli: - Zielony jako pierwszy na liście przypisany do pierwszej godziny, w tym przypadku 19:15 - pokolei wpisani są kolejni...
super dzieki, zrobilem to co potrzebowalem, jednak mam pewnien problem z wyznaczeniem konca zadania w niedziele, wszystkie dni pokazuje ok, jednak w niedziele kiedy powinno zakonczyc sie zadanie niestety niec nie pokazuje :( W zalaczniku moj plik aha i jeszcze jedno: jest taka opcja zeby date i godzine mozna bylo wpisywac w osobne komorki (data niech...
Cześć, Mam na szkoleniach uczestników, którym przy rejestracji generowały się kody kreskowe. Na szkoleniu chciałabym ich skanować i aby excel sam mi zaznaczał np. na zielono osoby, które przyszły i aby zapisywała się godzina wejścia. Czy jest wgl taka opcja ? Będę Wam wdzięczna za pomoc :)
Witam, mam problem z sumowaniem godzin pracy z jednego dnia. Potrzebuję odjąć ostatnią godzinę z danego dnia od pierwszej i zupełnie nie wiem, jak to zrobić. Tabelka wygląda tak (przykładowy dzień, 1. data 2. godzina rozpoczęcia 3. godzina zakończenia 4. czas wizyty) 21.06.201710:0511:2501:20 21.06.201711:4512:4501:00 21.06.201713:0014:1501:15 Chodzi...
Witam, Mam pewien problem. Potrzebuję policzyć ile godzin w czasie pracy pracownika trafia w godziny nocne. Wg przepisów jest limit ilości godzin które pracownik może przepracować w nocy i chciałbym móc to sprawdzać na podstawie raportów z zegara w firmie (odbijanie czasu wejścia i wyjścia). Forma zapisu to: A1 Godzina rozpoczecia pracy B1 Godzina zakonczenia...
http://obrazki.elektroda.pl/7670155600_1... Mam następujący problem. Chciałbym by komputer zliczał następującą różnicę: Godzina zakończenia pracy - czas pierwszej przerwy - czas drugiej przerwy - godzina rozpoczęcia pracy. Mam na myśli sytuację, by komputer odjął np: od godziny piętnastej (koniec pracy) obie pół godzinne przerwy, a...
Szanowny Kolego, Byłoby dobrze gdybyś zapoznał się z zasadami obliczeń czasu w Excelu. Należy zwrócić uwagę na format wyświetlania czasu (czas zegarowy - chwilowa godzina i minuta vs. czas upływający - suma godzin i minut) oraz na interpretację czasu jako liczby. W obliczeniach czas jest liczbą, więc gdy sumujemy komórki Excel "nie wie", czy jest w...
dzięki za odpowiedź, teraz udało mi się to zliczyć ale nei jak się to ma do poprzedniej formy zapisu daty i w ostatecznej wersji nie zdaje to egzamiu. Problem polega na tym iz wyeksportowałem wiadomości sms z noki 6700 gdzie odebrane i wysłane były w innych katalogach teraz posiadam dwa pliki xml które zawierają takie dane nr telefonu/data godzina/...
Dzień dobry, Do obliczania dni roboczych pomiędzy datami służy funkcja DNI.ROBOCZE (ta nazwa obowiązuje w Excelu 2010, we wcześniejszych wersjach używać trzeba nazwy angielskiej NETWORKDAYS). Tę funkcję można tu wykorzystać pamiętając o tym, że liczy ona dzień początkowy i końcowy, więc w tym przypadku od wyniku trzeba odjąć 24 godziny. Użyte formuły...
Mam następującą sprawę. Robię plik który wesprze grafik. Potrzebuje aby system sprawdzał czy osoby są w pracy od otwarcia do zamknięcia placówki bo przychodzą na rożne godziny do pracy i o różnych wychodzą. Pracują także na różnych placówkach. Nie wspomnę że w soboty są inne godziny otwarcia niż w tygodniu. Mamy zatem takie dane jak w załączniku: 1)...
CZeść Probuję zbydować formułę która pozwoli mi na wyliczenia wymaganych dni roboczych dl a cyklu produkcyjnego Poniżej kolmna z operacjami, które trwają ileś godz. Doba produkcyjna po odliczeniu rezerwy na serwis przerwy śniadaniowe itp wynosi 20 h Zadanie jest takie: Jak zbudować formułę, któr wpisze w kolumnie obok wartości z (h) wartość [1] czyli...
Witam, proszę o pomoc. Mam prosty arkusz excel który sumuje tylko kwoty. Co jakiś czas sprawdzam z kimś inny sumę tych kwot i przy ostatniej sprawdzonej kwocie wpisuję zazwyczaj słowo "ok". Chcę, że gdy tylko wpiszę obok słowo "ok" automatycznie w komórce obok wyskoczyła mi aktualna godzina. Abym wiedział kiedy ostatnio dokonano sprawdzenia. Proszę...
chodzi ci pewnie o to, zeby dobę pomniejszyć o pierwszą godzinę i powiększyć o drugą. Nie.. Chodzi mi o to - co napisałem powyżej. Pomniejszasz zawsze o różnicę (24h - godzina/minuta), i tylko gdy pierwszy/ostatni dzień to dzień roboczy. Jeśli pierwszy czy ostatni dzień tygodnia jest dniem wolnym - to godzina ciebie kompletnie nie interesuje, prawda?
Do obliczenia długości dniówki, niezależnie od tego czy dzień, czy noc można użyć formuły: [syntax=text]=MOD(koniec-początek;1)[/sy... liczy resztę z dzielenia przez 1. Czas w Excelu jest ułamkiem doby. W takim układzie można obliczyć sumy cząstkowe każdego dnia, a potem je dodać w potrzebnym zakresie. Tu układ danych jest niekorzystny - łatwiej...
Dzień dobry, Trochę słabo szukałeś, bo podobnych grafików jest mnóstwo. Trzeba pamiętać o kilku sprawach: Wartości czasu w Excelu trzeba wprowadzać z dwukropkiem np. 14: oznacza godzinę 14-tą, odpowiednio 14:25 gdy są minuty. Format do zliczania czasu to [g]:mm Wartości czasu są pamiętane jako ułamki doby, jeśli koniec pracy jest po północy (wcześniejsza...
działa działa ale w formule liczb całkowitych a w formule czasowej nie, wychodzą jakieś głupoty a własnie mnie chodzi żeby przeliczyć czas na dni i godziny :( Uparty jesteś jak osioł... Skup się na tym co Artur k. pisze. Formuła GODZINA służy do zwracania wartości godziny z komórki sformatowanej jako czas . To co Ty liczysz to dzielenie 22 godzin przez...
No i robiłeś błąd w obliczeniach. W załączniku masz po poprawkach. Podejrzyj formułki, formatowanie i wyciągnij wnioski. :D Jak będziesz miał problem pytaj.
Witam. Wysyłając ważny plik, chciałbym uzyskać potwierdzenie wysłania w postaci msgbox z godzina wysłania, ewentualnie od razu po wysłaniu maila z formularza żeby wyświetliła się aktualna godzina. Będę wdzięczny za porady. Poczta idzie bez zarzutu, gorzej z potwierdzeniem.. [syntax=vbscript]Dim OutApp As Object Dim OutMail As Object Dim strbody As String...
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
Jak wyzej... komorka a1 to data 2015-04-01, b1 to godzina 09:40 komorka c1 to data 2015-04-07, d1 to godzina 13:09 jak obliczyc roznice miedzy tymi datami tak by policzylo mi tylko dni robocze a do tego liczylo tylko godziny pracy tj 09-17? Jest to do ogarniecia jakas formula wogole?
godzina excel excel oblicza godzina excel oznaczać godzina
wyrównać ziemia ferguson wgranie listy zgrzewanie matrycy
interfejs diagbox radio makita
Najmocniejsza bateria do Samsunga Galaxy S10 Zawór zwrotny przy hydroforze często się zawiesza - przyczyny