Musisz się zdecydować albo wpisujesz godziny jako tekst (wtedy w cudzysłowiu) albo jako liczby. Jeżeli chcesz to dalej np. sumować to proponuję konsekwentnie jako liczby. Z tym że trzeba pamiętać, że wpisane 8:00 to liczba równa 0,333.. a tylko prezentowana w formacie godzinowym. Czyli np. 12:00 to 0,5 (część doby), 6:00 to (0,25 część) doby. Do obliczeń...
Po wpisaniu godzin znowu mam 16-stki Sorry, rzeczywiście formuły w tablicy (od A do O) są "przeciągnięte" tylko do wiersza 19 :oops: - musisz je przeciągnąć do końca tabeli :idea: zaokrąglenie godzin do 30min to wystarczy zmienić w kolumnie G i H ? Tak wystarczy w tych kolumnach - chodzi jednak o to żebyś nie próbował dwukrotnie zaokrąglać - raz w...
A jak wpiszesz =F3*24 i dasz format liczbowy komórki to nie działa?
Najprościej zastosować funkcję MOD. Wszystko rozgrywa się w ciągu sąsiadujących dób, więc wyniki powinny być zawsze poprawne. Chyba, że ktoś śpi ponad 24 godziny.
Teraz po drobnych poprawkach powinien działać. Tylko obliczanie różnicy musisz uruchamiać ręcznie. I pamiętaj, żeby czas był zarówno w kol. B jak i D, bo procedura nie ma obsługi błędu.
Rozbij daty na datę i godzinę w 2 komórkach, Do obliczenia ilości dni roboczych między datami możesz wykorzystać funkcję : DNI.ROBOCZE.NIESTAND . W kolejnym kroku porównaj czy godzina rozpoczęcia procesu, jest późniejsza niż 16, jeśli nie to czy jest wcześniejsza niż 7, jeśli też nie to oblicz ilość godzin między nimi i zsumuj z iloczynem dni roboczych...
Wcześniejsze słowo klucz to "Lunch" po tym funkcja poznaje że to przerwa. Powrót do domu ma poznawać po całym zapisie "Droga do domu"? bo dla excela czym innym będzie powyższy zapis od zapisu: "Powrót do domu". Czy może zawsze ostatnia "linia" (wiersz) będzie powrotem? Poniżej rozwiązanie dla słowa "Powrót". Powinno grać ale sprawdź wszelkie warianty.
Jeżeli chodzi Ci tylko o te konkretne godziny czyli od 20:00 do 3:00 (bo podejrzewam że na taką minn. zmianę chodzisz) to możesz to zrobić w następujący sposób: =SUMA(A1-B1)-10 gdzie: A1 - godzina 20 B1 - godzina 3 Oczywiście ten sposób działa prawidłowo tylko w przypadku godzin które podałeś. Pomyślę, może znajdę bardziej uniwersalny sposób na obliczanie...
No i robiłeś błąd w obliczeniach. W załączniku masz po poprawkach. Podejrzyj formułki, formatowanie i wyciągnij wnioski. :D Jak będziesz miał problem pytaj.
Do tego co napisałeś, to tylko takie coś można ulepić. Czy w Twoim grafiku nie liczy się "doba pracownicza"? Zakładanie, że zmiana zawsze trwa 8 godzin (bez wpisywania godziny końca), może być błędem. A jak ktoś będzie pracował np. 10 godzin, to...?
Jest tam wykorzystana kontrolka 'dtPicker' Potwierdzając problem z cytowanego przez autora wątku i dyskusję o problemach z tą kontrolką - oto zachowanie tego pliku na moim komputerze :) http://obrazki.elektroda.pl/5826995400_1... Czyli tak jak mówiliśmy - dateTimePicker = samo zło :D Plik kalendarza rozbudowany o textbox do wyboru godziny...
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
Polecam nauczyć się -> czasem bardzo ułatwia "życie" :) A pod spodem poprawiony plik:
Możesz skorzystać z funkcji "lewy" i "prawy", później wszystko zamień na minuty(chociaż zliczając tylko godziny nie musisz)...dalej już chyba dasz sobie rade ;-) Ściślej w jednej komórce można taką funkcją: =JEŻELI(D5<>"";PRAWY(D5;2)-LEWY(D5... Oczywiście tyczy się komórki D5. Pozdro
Żeby wykonywać jakiekolwiek obliczenia trzeba najpierw upewnić się, czy to co masz to są faktycznie daty i czas rozpoznawane przez Excela, czy też są to teksty z wyglądu przypominające daty. W tym drugim przypadku należy dokonać przekształcenia. To czy są same daty, czy daty z godziną to nie ma zasadniczego znaczenia. Data bez godziny będzie interpretowana...
Nie zadziała w przypadku pracy powyżej 16 godz.
Suma jest prawidłowa tylko trzebaby było "odsłonić" dni. Jeżeli mają być tylko godziny zmień format komórki na niestandardowy: [g]:mm
Co zrobić, aby po po zmianie wartości w kolumnach 5,6,7,8; Data i godzina w kolumnach B i C pozostała niezmieniona. Odpowiadając tak na "sucho" ... trzeba do kodu dodać coś takiego: Wariant I If Target.Column = 5 Or Target.Column = 6 Or Target.Column = 7 Or Target.Column = 8 Then " można skrócić do " If Target.Column >= 5 And Target.Column <=...
Można i bez TP, samymi formułami, patrz załącznik.
:) ... sformatować ... bowiem to co widzisz jako format godzinowy w arkuszu, to tylko zwykła excelowa ściema. W komórce jest właśnie to, co ci się wyświetla w liście kombinowanej ... :) Np.: [syntax=vbscript]Option Explicit Private Sub UserForm_Initialize() Dim tbl(), indeks With Arkusz5 'tbl = .Range(Cells(10, 4), Cells(10, 15)).Value 'lub tbl = .Range("d10:o10").Value...
Sorki za niedopatrzenie. Już poprawiłem sytuację gdy nie pracujesz. Nie zauważam różnicy między poniedziałkiem i środą? Wpisałeś, że zacząłeś pracę o północy a skończyłeś minutę przed. Dla arkusza oznacza to, że przepracowałeś dobę bez minuty.
Najlepiej poprzez zaokrąglenie daty do liczby całkowitej w dół, wyszukaj odpowiednią funkcję bo nazwy funkcji nie pamiętam. Następnie otrzymaną wartość sformatuj jako datę. Może to być tak ale pewności nie mam. =Zaokr.w.dol(A2,0) Na przyszłość zapamiętaj, że Excel zapisuje datę i godzinę jako liczbę rzeczywistą ( z przecinkiem). Część całkowita to data...
Z pewnością był, ale mi też się nie chce szukać ;) Spróbuj: http://obrazki.elektroda.pl/1075726600_1... To wersja najprostsza, bez niedziel i świąt. Jeśli potrzebujesz rozbudować bardziej, szukaj na forum w postach kolegi marek003...
Wydaje mi się, że to wszystko jest jednym wielkim nieporozumieniem. Ja rozumiałem, że te punkty O, A, B i C, to są punkty na płaszczyźnie wykresu (tak jak to pokazano na rysunku), tymczasem Pani interpretuje to jako punkty na osi czasu, czyli osi poziomej (czyli rzuty tych punktów z wykresu na oś czasu). Wykonanie obliczeń według pokazanego wzoru przy...
Czy tak to miało wyglądać?
Witaj, nie bardzo rozumiem co masz na mysli z tym 00:30 w godzinach nocnych i w jakim celu odejmujesz to od wyniku. Wynik jest ujemny dlatego sa krzyzyki. Chodzi Tobie o dodatkowa premie nocna? EDIT: poprostu objasnij co ta formula ma obliczac zebym w ogole mogl sie w niej odnalezc
Doba w Excelu to 1 (słownie: jeden), nie 24 ;) =JEŻELI(LUB(A7="";A6=&...
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Witam. mam problem, Proszę o pomoc. Potrzebuję przefiltrować ułożyć chronologicznie wg dat oraz potem godzinami od najmniejszej do największej od 8:30 - 9:30 itd. proszę o pomoc.
Harmonogram zadań?
Tak wiem o tym, ale ma pokazywać wszystkie godziny nawet jak jest 0 wystąpień. Jak odfiltruje to i tak nie widać tych godzin.
W załączeniu "przetranponowanie" tabel by nie było ukrytych kolumn i czerwone ostrzeżenie jezeli dwa rozpoczęcia będa wcześniej niż 24 godziny od siebie (tylko w marcu jeden przypadek - ale nie wiem czy sam go nie zrobiłem) Nie wiem czy ostrzeżenie o 24 godzinach dobrze działa kiedy będa kody "literowe". Sprawdź. Co do tych 7 dni i 36 godzin - cały...
W kolumnie F masz formuły: E7 - B7, czyli 33 godz - 2 godz = 1 dzień i 7 godz. Excel pokazuje Ci tylko 7 godz a w domyśle masz 31 godz. Dlatego pokazuje Ci taką sumę godzin. Popraw projekt od początku.
Nie zauważyłem wcześniej tego sumowania. Czyli wracamy do liczb. Poprawiłem formuły, wpisałem zera w formacie tekstowym zrozumiałego dla CZAS.WARTOŚĆ. Pamiętaj, że formuła CZAS.WARTOŚĆ(PRAWY("1:00-5:00";5)) zwróci błąd. Czas płynie tylko w jednym kierunku i nie może być minusowy, nawet w Excelu... Zerknij do załącznika, nie sprawdzałem poprawności sumy....
a to VBA to po prostu jest genialne VBA jest dla leniwych. Zamiast codziennie tracić godzinę na te same operacje, jedno makro i się robi w 15 sekund. Reszta godziny wolne.;)
znając życie okaże sie że rozwiązanie będzie proste
i jeśli w ten sposób? =WARTOŚĆ(TEKST(D2;"hh"))+JEŻELI(WARTOŚĆ(... Dodano po 7 lub =GODZINA(D2)+JEŻELI(MINUTA(D2)>=30;0,5;0...
Za wybieranie rekordów odpowiada zapytanie SQL, w tym kodzie to fragment: Sql = "SELECT [ID klienta], SUM([Godzin]) FROM [Dane$] GROUP BY [ID klienta] ORDER BY [ID klienta]" Jeżeli chcesz dodać kolumnę o nazwie SIGN i grupować najpierw po ID klienta, a później po niej, napisz: Sql = "SELECT...
Przyznam że jak spróbowałem to się okazało że wybierz() nie koniecznie trzeba stosować. To co zrobiłeś w paru komórkach wrzuć w jedną np.: =LICZ.JEŻELI( zakres ;1)*12+LICZ.JEŻELI( zakres ;2)*12+LICZ.JEŻELI( zakres ;3)*24+LICZ.JEŻELI( zakres ;4)*14+LICZ.JEŻELI( zakres ;5)*17+LICZ.JEŻELI( zakres ;7)*8 Choć wykorzystanie funkcji tablicowych (przykład kolegi...
Trochę z ograniczeniami przykład na szybko, ale myślę że nikt 2 dni w pracy siedział nie będzie. Wersja Excela nie gra roli ;)
Wszystko to masz w 1 kolumnie - np 111. h 1 + 99.1 w jednej komórce? Wrzuć jakiś zrzut ekranu albo przykładowy plik - podpowiem jak to zrobić
Ech, niedowiarki :) http://obrazki.elektroda.pl/6478381200_1...
Cześć. Ile maksymalnie godzin może pracować pracownik?
Tu masz częściowo policzone na więcej nie mam czasu (praca).
mrx nie bądź takim czarnowidzem :) da się zrobić obliczenia i na tym co autor przedstawił. Ale formuła jest trochę zawiła. Kłopot polega jednak na systematyczności danych i kolejnych warunkach o których autor nie wspomniał. Oprócz "off" i "f" jest jeszcze "offf", "inv", "dos" itd. a dla excela musi być jasne jak to policzyć (czy to 0 czy 8 czy dzień...
Podałeś taki niestandardowy format z łącznikami między elementami czasu, zamiast dwukropków, więc zrozumiałem, że to jest istotne. Jeśli jednak chcesz mieć "prawdziwą" datę, to uzupełnij swój kod tak: [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean) If Not Intersect(Target, Range("B1:C10")) Is Nothing...
A o dzieleniu całkowitym i reszcie z dzielenia w szkole nie było? można np tak: =ZŁĄCZ.TEKSTY(ZAOKR.DO.CAŁK(A7/6... gdzie komórka A7 zawiera wpisane minuty
W pierwszej komórce wpisujesz 2006-01-01, "łapiesz" lewym przyciskiem myszy czarny krzyżyk w prawej dolnej części komórki i ciągniesz w dół do uzyskania daty 2006-12-31. Potem zmieniasz format daty w całej kolumnie na taki jaki potrzebujesz (menu Format->Komórki...->Liczby->Data )
Jeśli chodzi o te dwa minusy, to służą one do zamiany wartości pseudotekstowej czasu "6:0" na liczbę (w tym przypadku 0,25). Natomiast co do funkcji MAKS.WARUNKÓW byłem przekonany, że ona już była dostępna w Excelu 2016, ale widzę, że jest dopiero w w wersji 2019. To trzeba poszukać jakiegoś rozwiązania zastępczego. Zamiast MAKS.WARUNKÓW możesz użyć:...
Zapewne problem tkwi w (partokrotnym) "sztywnym" odwołaniu do komórki $O$23 w formule. Skopiuj formułę do pierwszego wiersza. Zaznacz tą komórkę i bylejaką inną obok wciśnij CTRL+H i zamień $O$23 na komórkę gdzie masz "stałą" 24:00 np O2 ale pamiętaj o dolarach czyli $O$2. Następnie skopiuj tą komórkę z poprawioną formułą w dół. Myśle że jasno - jak...
https://obrazki.elektroda.pl/5493259300_... :D - suma czasu jest większa niż 24h - stąd błąd :D Nie ma za co :D
Pewien forumowicz zadał mi na PW następujące pytanie: A jesli zaczyna sie i konczy w tym samym dniu, to co zrobic??" Jakoś mi umknęło... Można (w załączonym wyżej arkuszu) wkleić w B6 i przeciągnąć w prawo Np =JEŻELI(ORAZ(DZIEŃ.TYG($A3...
A jak zamiast do kodu VBA Arkusza1 wstawisz moduł i tam umieścisz kod?
Dodanie sum cząstkowych z każdego dnia.
Tak powinno być?
Autorze, formuły działają, tylko je bezrefleksyjnie przekleiłes nie patrząc na kontekst. W mojej nie musisz używać dodatkowej kolumny ekstrahującej wartość godziny. Chcesz policzyć wszystkie wiersze użyj =SUMA.ILOCZYNÓW(A:A*(GODZINA(C:C)>=8)...
Musisz pododawać kolejne sumy po podstawieniu i wymnożeniu (formuła tablicowa, gdzie zakres to wiersz grafiku) [syntax=text]SUMA(JEŻELI(zakres="D";1;0)... trochę założenia, bo dla WYSZUKAJ.PIONOWO "D" oraz "d" to to samo...
hmm w excelu to chyba nie trudne? można zrobić dla każdego miesiąca zakladke, i zrobic tabele - wierszy tyle ile dni ma miesiąc lub np min te 50 ( na poczatku oczywiscie zatytulowac: przyjeto , zużyto, zostało..) procedury na liczenie tego też nie są skomplikowane :) moża tez wstawić kolumne z datami, godzinami itd..
Powinno wychodzić z każdego wiersza 160 godzin
Gdy tak zrobię wychodzi 11:12 Musisz sformatować komórki na odpowiedni typ danych. Po za tym w załączniku do poprzedniej wiadomości masz plik z przykładem.
Witam. Mam dwie daty z godzinami np. 2013-03-14 10:00; 2013-03-18 12:00 I chcę, aby obliczało mi ich różnicę raz od poniedziałku do soboty jedna funkcja, druga żeby mi obliczała od poniedziałku do piątku, różnicę obliczyłem tak =((C3+D3)-(A3+B3))*24 lecz jak zrobić żeby raz nie uwzględniało soboty i niedzieli a drugi tylko niedzieli i żeby zwracało...
Nie mam pojęcia jak wyliczyłeś "swoje" minuty. Jaką godzinę przyjąłeś za pierwsza że ci wyszło to co wyszło. Obok załączyłem wyliczenia minut, przyjmując że badanie rozpoczęło sie 8 marca o godzinie 00:00 i każda data i godzina to kolejna wartość zwiększająca czas "eksperymentu" o daną ilośc minut
Dołącz plik tutaj
Witaj. Ekspertem z Excela co prawda nie jestem, ale zobacz załącznik. Generalnie pozmieniałem właściwie tylko format danych w komórce (zastosowałem format, który jest interpretowany nie jako godzina taka jak na zegarku, która będzie zawsze dodatnia i w zakresie 0:00-23:59, a format godziny:minuty, który umożliwia wyświetlanie wyników dodatnich/ujemnych...
https://support.office.com/pl-pl/article...
Można tak na przykład - bardzo sobie utrudniasz życie wprowadzając to rozbite w komórkach, datę i czas rozpoczęcia a także wynik zakończenia można uzyskać w pojedynczej komórce sformatowany jako RRRR-MM-DD HH:MM na przykład.
Cytat z microsoftu dot. skrótów klawiszowych: [syntax=vb]Bieżąca data Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+; Bieżąca godzina Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+SHIFT+; Bieżąca data i godzina Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+; oraz naciśnij klawisz SPACE, a następnie klawisze CTRL+SHIFT+;[/syntax] Albo robisz to więc w sposób nr 3,...
Spróbuj: =A1&TEKST(A2;"g:mm"...
1. W celu uzyskania daty, zamień "." na "-" w kolumnach D i K -zaznacz kolumnę -Ctrl+h Nie wykonuj, jeśli u Ciebie wyświetla prawidłową datę (Czesi mają kropkę, zdaje się). 2. Odejmowanie+format niestandardowy
zmodyfikowany tylko 4 cyfry nie po to, aby zmienić kolejność arkuszy, nowe dodajemy na końcu
Zsumować normalnie, wyświetlać jako godziny
W Twojem przykladze Dim pn As Integer wtedy 2+0,5=2 (0,5 jest Single)
Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem. Chodzi o to, o czym pisałem wcześniej? Na lewo godziny, na prawo W, D, () a po środku suma+suma?
Spróbuj w ten sposób. W C2 wklej =SUMA.JEŻELI(ADR.POŚR("' "&C$1&"'!B$3:B$181"... "&C$1&"'!AH$3:AH$181"... i możesz kopiować we wszystkie strony. Jest jeden kłopot. Nazwy arkuszy rozpoczynają się od spacji, w nagłówkach jest różnie. W formule przyjąłem, że spacja jest...
Należy zastosować odpowiedni format niestandardowy - w tym przypadku zamiast formatu [g]:mm lub [gg]:mm należy zastosować format [g]" godziny". Formatowanie: prawy klawisz myszy/Formatuj komórki/Liczby.
Chodzi o to żeby godziny z komórki G36 mnożył przez stawkę G37 i wyświetlał prawidłowy wynkik w G38. Biorę na przykład to co jest wpisane. Stawka 7,5€ / godzina Liczba godzin 71:20 czyli 71godzin i 20 minut 71*7,5= 532,5€ za pełne godziny. 20 minut to 1/3 godziny a więc 7,5€/3=2,5€ 532,5+2,5=535€ i taki wynik wychodzi...
W takim razie temat do zamknięcia.
To znaczy, że interesuję Cię np czas pomiędzy piątkiem godziną 21:00, a poniedziałkiem 8:30? W wyniku działania powinieneś otrzymać 3 godz i 30 minut?
Wybierz rodzaj słupkowy lub połączony X,Y
Ale nie ma nic niemożliwego. Pan Maciej Gonet prawdopodobnie można utworzył by formułę. Lub można użyć makra. W każdym przypadku powinniśmy myśleć. Ale wtedy będzie trudny do planowania w przyszłości
Dla godziny w komórce A1 =(A1-MOD(A1;1))*24+GODZI... i ogólne formatowanie liczb w komórce.
Sprawdź taki arkusz czy jest to o co Tobie chodziło.
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
Nie ma tutaj określonej liczby godzin, może trwać 4 jak i 10 godzin.
No właśnie podstawa to zrozumienie :-). Chodzi Ci o to że jak jest godzina w danym przedziale to mają być odpowiednio kolorowane dane. Nie że dane zawierają informacje o godzinie :-). Jednak jak byś dał przykładowy plik to już by było dawno rozwiązane. Fakt rozwiązanie jest banalne. To jest rozwiązanie (koloruje tekst, jak chcesz wypełniać komórki kolorem...
A B C D E F Rozpocz Zakończ Czas dzienny 1 09:00:0023:00:00 14:00:00 2 08:15:0023:14:00 14:59:00 3 07:12:0011:09:00 03:57:00 4 5 6 7 8 9 10 32,93333333 3256 Komórki Rozpoczęcia i zakończenia w formacie hh:mm:ss Czas pracy dzienny w formacie hh:mm:ss komórka D1 =B1-A1 komórka D2...
Ostatnie pytanie: W której formule zawarta jest ilość godzin na zmianę ? :) albo jak mogę ustawić np. 10 godzin lub 6 godzin
A to chciałeś uzyskać takie kolorowanie?
To ma być coś takiego? :
Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)
ok. lecz w przypadku osoby niepelnosprawnej jest 7 godzin.
Dobry wieczór, Nie da się chyba tego zrobić w sposób oczywisty, ale jakoś można, stosując pewne "sztuczki". Przede wszystkim w komórkach, w których mamy wprowadzać dane i wykonywać obliczenia muszą być odpowiednio sformatowane (niestandardowo). Podam 3 sposoby (żaden nie jest idealny, ale jest z czego wybrać). Sposób 1 - najbardziej naturalny Format...
ale zobacz: Posortuj najpierw... Albo nagraj makro sortowania i dopisz na początku procedury kolegi PRL
Wtrącę swój kod VBA: [syntax=vb]Sub Srednie() Dim ow As Long, x As Long, d As String, g As Integer, ds As Double, l As Integer Dim gs As Double, lg As Integer ow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row lg = 1 For x = 2 To ow d = Cells(x, 1) g = Val(Left(Cells(x, 2), 2)) ds = ds + Cells(x, 3) ld = ld + 1 If Cells(x + 1, 1) = d Then If Val(Left(Cells(x...
:arrow: marek003 Jeżeli potrzebujesz używać nazwy to ostatni = Workbooks.Count plik1 = Workbooks(ostatni).Name MsgBox plik1 Jeżeli masz więcej otwartych (Workbooks.count >1) można posługiwać się odwołaniem: ostatni - 1 itd. p.s. Wesołych Świąt! Dla wszystkich tu zaglądających również...
Ma kolega szczęście, że się akurat nudziłem... Ale jakieś drobne modyfikacje proszę już sobie samemu wykonać.
Należy zauważyć, że w programie Excel w formacie 'data-czas' dzień jest równa jednostce i nie 24. Tzn. 12:00 na ekranie liczba rzeczywiście 0,5. =JEŻELI(R20="W";"W";JEŻELI(R20="U";"08:0... 24 -R20)+S20);S20-R20)))
TEKST(MODUŁ.LICZBY(Z4-AP4);"-gg:mm:ss") Z pomocy Excela: Funkcja TEKST przekonwertuje liczby na tekst, co może utrudniać odwoływanie się do nich w dalszych obliczeniach . Co potwierdza moje wcześniejsze spostrzeżenie :D Moim zdaniem warto zmienić jednak i formuły i opisy (bez absurdalnych ujemnych godzin nadliczbowych :?: :cry: ) i wówczas nie trzeba...
Kolego masz tu różne godziny wejścia. Jak traktować jeśli delikwent spóźnia się na swoją zmianę? Może opiszesz sposób postępowania gdy jest 6:16 jak to zaliczać. Czy interesuje cię tylko pełna godzina np. 6:XX nie patrząc na godziny.
Dziękuje Panowie za pomoc. Pocieszające jest to, że czasochłonne poszukiwanie odpowiedzi po mojej stronie, oraz stosowanie różnych formuł, potwierdziła Panów opinia, że niestety niezależnie od metody, nie da się wykonać tego obliczenia w sposób prosty. Sugestie Maćka, brałem pod uwagę jako ostateczność, gdyż poza kalendarzem dni roboczych, może być...
excel godzina odejmować excel godzina excel godzina praca
przelotka naprawa montaż szafy wzmacniacz zabezpieczenie przeciążenie
sztuka elektroniki odkurzacz xiaomi
Schemat świateł przeciwmgłowych Audi 80 B4 Piekarnik Amica nie grzeje, kod F5, bezpiecznik