... " a " czy mógłbyś poprawić aby wstawiało Datę w komórkach w zakresie od B11 do B2000 i Godzinę od C11 do C2000 1. " a " co to jest to " a " w " If Target <> a " ? 2. "zbiorczo", tj. hurtem (?), czy sukcesywnie w miarę wpisywania danych w tym samym wierszu w zakresie kolumn 5 do 8 ? ps: trzeba by wstawić kontrolę zmiennej "i" (wierszy)
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Przeciągnąć umiem, naprawdę. Chodzi o to, że takie rozwiązanie nie działa. Wersja ZESZYT2 eliminuje błąd z przekroczeniem godziny 0:00, co dokładnie napisałem: Jeśli następna godzina jest mniejsza niż poprzednia - to dodaj do niej (tej drugiej) wartość =24h i dopiero obliczaj różnicę. Zeszyt2 to uwzględnia. Masz jakieś dziwne podejście... jakby ci...
(at)vielecht Twój poprzedni post mnie olśnił całkiem zapomniałem, że godzina i czas są przechowywane w excelu jako liczby dziękuję bardzo za taka małą podpowiedź, mała podpowiedź a rozwiązała duży problem wszystko działa już teraz tak jak chcę :-)
Są dwa błędy Po pierwsze liczba 24 to nie to samo co godzina 24:00 Po drugie Formuła "prowadzi" obliczenia nawet wtedy gdy komórki sa puste (odejmuje od 24 0:00) więc jest 25 powieleń 24 godzin Poniżej poprawiłem formułę (wprowadziłem stałą 24:00 godziny)
Dzień dobry, Trochę słabo szukałeś, bo podobnych grafików jest mnóstwo. Trzeba pamiętać o kilku sprawach: Wartości czasu w Excelu trzeba wprowadzać z dwukropkiem np. 14: oznacza godzinę 14-tą, odpowiednio 14:25 gdy są minuty. Format do zliczania czasu to [g]:mm Wartości czasu są pamiętane jako ułamki doby, jeśli koniec pracy jest po północy (wcześniejsza...
Rozbij daty na datę i godzinę w 2 komórkach, Do obliczenia ilości dni roboczych między datami możesz wykorzystać funkcję : DNI.ROBOCZE.NIESTAND . W kolejnym kroku porównaj czy godzina rozpoczęcia procesu, jest późniejsza niż 16, jeśli nie to czy jest wcześniejsza niż 7, jeśli też nie to oblicz ilość godzin między nimi i zsumuj z iloczynem dni roboczych...
Jeżeli chodzi Ci tylko o te konkretne godziny czyli od 20:00 do 3:00 (bo podejrzewam że na taką minn. zmianę chodzisz) to możesz to zrobić w następujący sposób: =SUMA(A1-B1)-10 gdzie: A1 - godzina 20 B1 - godzina 3 Oczywiście ten sposób działa prawidłowo tylko w przypadku godzin które podałeś. Pomyślę, może znajdę bardziej uniwersalny sposób na obliczanie...
Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...
Cześć. Problem nie jest skomplikowany, tylko jest mimo swojej prostoty trochę żmudny w oprogramowaniu. W przypadku takiego problemu może wystąpić aż 9 różnych sytuacji, z której każda sytuacja ma inne rozwiązanie: - godzina startu to może być przedział 6..22 albo 22..6 - godzina końca to może być przedział 6..22 albo 22..6 - w każdym przypadku godzina...
Witaj. Ekspertem z Excela co prawda nie jestem, ale zobacz załącznik. Generalnie pozmieniałem właściwie tylko format danych w komórce (zastosowałem format, który jest interpretowany nie jako godzina taka jak na zegarku, która będzie zawsze dodatnia i w zakresie 0:00-23:59, a format godziny:minuty, który umożliwia wyświetlanie wyników dodatnich/ujemnych...
Cytat z microsoftu dot. skrótów klawiszowych: [syntax=vb]Bieżąca data Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+; Bieżąca godzina Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+SHIFT+; Bieżąca data i godzina Zaznacz komórkę i naciśnij klawisze CTRL+; oraz naciśnij klawisz SPACE, a następnie klawisze CTRL+SHIFT+;[/syntax] Albo robisz to więc w sposób nr 3,...
Nie mam pojęcia jak wyliczyłeś "swoje" minuty. Jaką godzinę przyjąłeś za pierwsza że ci wyszło to co wyszło. Obok załączyłem wyliczenia minut, przyjmując że badanie rozpoczęło sie 8 marca o godzinie 00:00 i każda data i godzina to kolejna wartość zwiększająca czas "eksperymentu" o daną ilośc minut
Chodzi o to żeby godziny z komórki G36 mnożył przez stawkę G37 i wyświetlał prawidłowy wynkik w G38. Biorę na przykład to co jest wpisane. Stawka 7,5€ / godzina Liczba godzin 71:20 czyli 71godzin i 20 minut 71*7,5= 532,5€ za pełne godziny. 20 minut to 1/3 godziny a więc 7,5€/3=2,5€ 532,5+2,5=535€ i taki wynik wychodzi...
Wystarczy w module wpisać Sub cyk() Calculate Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:01&quo... "cyk" End Sub w jakiejkolwiek komórce arkusza wpisać =teraz() (sformatować żeby było widać sekundy) i uruchomić makro cyk a zacznie pokazywać "na bieżąco" bieżący czas A czas w różnych miastach: Dodaj/odejmij do komórki...
Panowie mam taki problem excel nie chce mi dodawać godzin pracy a dokładnie mówiąc to nie chce dodawać minut. Chodzi mi o to że jak np. pracuje jednego dnia 11godz30minut a następnego tylko 11godz to excel podlicza mi 22godz a nie 22godz30minut proszę o pomoc bo już próbowałem różnych sposobów i nic nie działa. Dodano po 39 tu jest załącznik z moją...
Jeśli nie tabela przestawna to myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie makra. Takie makro może pobierać datę na którą ma być obliczona godzina wejścia wyjścia i dla wszystkich pracowników wklejać w odpowiednie pola odpowiednie czasy. Jeśli będziesz zainteresowany mogę przedstawić więcej szczegółów.
Wiesz co, za daleko to poszło tu pojawiają się jeszcze inne błędy. Musze to przemyśleć od początku. edit ----------------------------------------... Trzeba było tak zrobić od początku - nie było by tylu problemów. Skróciłem formułę ale dodałem "zamianę" danych co jest logiczne: Jeżeli godzina końca jest mniejsza od godziny początku to znaczy, że godzina...
Kłopot pojawia sie wtedy gdy wyłącze już skoroszyt... to po 15 minutach włącza/otwiera się znowu mój skoroszyt. Jak tego uniknąć? Sub Autozapis() ActiveWorkbook.Save Application.OnTime Now() + TimeValue("00:15:00&quo... "Autozapis" End Sub Można tak: ZegarekStart z parametrem False i to zatrzymuje timer....
:arrow: JRV - Ciekawe podejście Z tym że może wystąpić kłopot przy błędnych danych tzn. jak np. zabraknie jednego ";" to np. zmienna3 wędruje w miejsce zmiennej 2 Ja poszedłem trochę inną drogą (dodałem komunikaty "kierunkowe" w razie błędu) [syntax=vb]Sub podziel() Dim ostWiersz As Double Dim x As Integer, y As Integer, i As Integer, j As Integer,...
Witam potrzebuje pomocy w exelu sprawie automatycznego wpisania godziny w komórce udało mi się wykonać tylko dla jednej komórki stosująć formułe =IF(LOWER(C12)="team 1",IF(D12"",D12,NOW()),"") a chciałbym by wybierając poszczególne team1 ,team 2,team 3,team 4 godzia sama sie generowała . Dołączam plik
Witam kolejne pytania z serii grafik mam funkcje =text(A179-E6;"hh:mm") jak zrobić warunek że jeśli E6=NP to żeby podstawił wtedy 24:00h a jeśli jest w E6 to żeby liczył tą godzinę? drugie pytanie chcę dodać dwie godziny 09:00+23:00 liczy wtedy 08:00 maci jakiś sposób żeby dodawało i pokazywało jako liczbe czyli 33 jest taka formuła =DZIEŃ(K26)*24+GODZINA(K26)...
Witam Wiem że temat był już wałkowany nie raz ale mam pytanie odnośnie zliczania godzin pracy w excelu. Niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem w googlach więc pisze do was o pomoc. Chodzi mi o sumę godzin z całego miesiąca. Czy jest jakaś formuła która zlicza czas jak godziny zmiany są wpisane w jednej komórce w formacie 14-22. W załączniku...
Mam w skoroszycie w kolumnie A datę, w kolumnie B godzinę, ale są to wartości (w takiej formie są wklejane) i dodatkowo mają spację przed i po. Istnieje możliwość aby makro lub formuła na podstawie tych kolumn podawała prawdziwą datę w kolumnie C , ale z uwzględnieniem godzin tzn. od godz. 06:00 do 05:00 jako ta sama data np. godz. 06:00 09-09-2015...
Cześć, Potrzebuje malej pomocy, bo do konca nie potrafie zrozumiec jak zaimplementowac w excelu funkcje zeby mi zliczala ilość godzin w danym przedziale czasowym. Dla przykladu: Przedzial czasowy od 13:30 do 22:00 i w tym przedziale potrzebuje zliczyc ile jest godzin od 17:00 do 22:00. Z góry dziekuje.
mam problem z zamianą godzin na liczbę. Załączam plik. z góry dziękuje za pomoc.
Witam, Szukam formuły, która zliczy mi ilu pracowników jest o konkretnej godzinie w pracy. Załóżmy, że dany pracownik wypełnia tabelkę, w której zapisuje na którą godzinę przyszedł do pracy oraz ile godzin był w pracy (np. 8;4-co oznacza, że przyszedł na 8 i był 4 godziny w pracy, czyli do 12). Każdy kolejny pracownik robi dokładnie tak samo. Mój problem...
Witam. Mam takie problem. Są trzy kolumny w jednej jest data w drugiej czas a w trzeciej przykładowe wartości. Potrzebuje dane w trzeciej komórce w przedziale od 06:00 do 06:00 za każdy dzień. Problem w tym że dane do filtracji są w różnych kolumnach. W jaki sposób mogę je wyfiltrować w tych przedzialach czasu. Konieczna będzie Makro tabla przestawna...
Witam, proszę Was o pomoc. Przeszukałam już kilkadziesiąt forów internetowych, nad czym spędziłam już 4h, ale nadaj nie znalazłam rozwiązania:(:( Mam dwie kolumny: 1) z datą i godziną i 2) z czasem pracy 23/07/2014 07:007.46 23/07/2014 14:4614.56 24/07/2014 05:4212.48 Proszę was o pomoc w stworzeniu formuły, która pozwoli uwzględnić mi zakres czasowy...
Witam, mam Excela 2010. W komórkach zapisane są godziny w formacie =(GODZINA(E26)) gdzie E26 to numer komórki z zapisaną godziną. Problem nie istnieje, gdy czas zapisany jest mniejszy od 24 godzin, gdy mamy do czynienia np. z 27-oma godzinami (27:00), formuła pobiera tylko nadwyżkę z 24, a więc w tym przypadku wypisze mi wartość 3:00....
Witam Temat wielokrotnie poruszany, ale nie mogę sobie poradzić z problemem. Chodzi o zaokrąglanie przepracowanych godzin z dokładnością do 0,5 godz przykład: rozp:-----zak:---------ilość godz.-------po zaokrągleniu: 5:20-----14:55-------9:35--------------9... godz. Ta formuła z grubsza załatwia sprawę: =JEŻELI(MOD(D2*1440;60)>=30;ZAOKR.W.DÓŁ(...
Mam arkusz z komórkami zawierającymi datę w formacie: 31/08/2007 14:00 (data i czas). Jak mogę z takiej komórki "wyciągnąć" sam czas do innej komórki, która będzie miała format 14:00 (sam czas)?
MS EXCEL 2010 PL Chcę zbudować arkusz do którego będę wprowadzał do kolumn D - E - K - L : - datę oraz czas zatrzymania urządzenia - datę oraz czas uruchomienia ich urządzenia Potrzebuję żeby arkusz zliczał dla mnie sumę godzin oraz minut postoju danego urządzenia, pobierając dane z: - godziny oraz minuty pomiędzy datami kolumn D i K - oraz godziny...
Witam, Szukam sposobu na przypisanie numeru zmiany (1, 2, 3) po dacie. Mam tabele z danymi gdzie jedna z kolumn zawiera Datę (rrrr/mm/dd hh:mm:ss) Chciałbym, żeby w nowej kolumnie excel przypisał mi numer zmiany produkcyjnej. Zmiana 1 ( 06:00:00 - 13:59:59 ) Zmiana 2 ( 14:00:00 - 21:59:59 ) Zmiana 3 ( 22:00:00 - 05:59:59 ) Z góry dziękuję za cenne wskazówki....
Witam Postanowiłem zrobić tabelkę w Excelu do liczenia godzin czasu pracy . Jednak jest to takie proste i takie trudne . Kombinowałem jak to sformatować żeby wszystko wyliczało samo po wpisaniu godzin , ale wylicza jakieś bzdury . Ściągałem tez gotowca tabelka udostępniona przez office.microsoft.com/pl Tygodniowa ewidencja czasu pracy . ale tam tez...
Witam, Próbuje ustawic funkcje liczenia godzin np od 8:00 do 16:00. Ale zeby liczylo tylko od poniedzialku do piatku. Jezeli sobota lub niedziela to wbijalo 0. Moze ktos pomoc?
Zastosuj formatowanie warunkowe. W wierszu wpisujesz liczbową wartość zdarzenia. Kolor wypełnienia komórki i kolor czcionki ustawiasz na taki sam. Popatrz w załączniku. Na pasku, który dodałem wpisuj cyfry od 1 do 6, i zobacz co się dzieje. Musisz kolejne zdarzenia w kolejnych godzinach wpisać do jednego wiersza, i gotowe.
Witam, Chciałbym zrobić arkusz w którym były by skanowane listy przewozowe przesyłek co nie jest problemem lecz chciałem aby obok była dokładna data i godzina prowadzenia tego listu wykorzystanie funkcji =teraz() oraz =dziś() odpada bo one automatycznie się aktualizują. Dodatkowo chciałem aby ten arkusz był obsługiwany w webowej wersji Excela czy jest...
Przepraszam, ale muszę się wtrącić, choć nie mam gotowej propozycji rozwiązania, tylko pewne sugestie. Ten wyłapany "błąd" zaokrąglenia nie jest błędem Excela, tylko co najwyżej błędem zastosowanego algorytmu. Trzeba zawsze mieć świadomość trzech faktów: 1) jeśli Excel pamięta datę wraz z czasem w jednej komórce, to data zajmuje 5 cyfr znaczących, a...
Schemat uległ lekkiej zmianie, a co za tym idzie też osiągi. Schemat teraz wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/5039970100_1... A osiągi są pokazane na wykresie: http://obrazki.elektroda.pl/7572275900_1... Dla bardziej zainteresowanych daję plik excela ze wszystkimi pomiarami. EDIT: Poszedłem krok dalej, wziąłem kondensatory...
zrozumiałem że ma być wyświetlane tak - 65 min = jedna godzina i 5 minut a nie "pierwsza pięć" =ZŁĄCZ.TEKSTY(ZAOKR.DO.CAŁK(A7/60);"h ";MOD(A7;60);"min")
To jeszcze parę pytanek uściślających regułę (jeżeli myślałeś że tak prosto dać "jakiś" przykład to się myliłeś :) ): Czy jest ciągłość czasu między wierszami tzn czy zawsze "pierwszy" wiersz kończy się godziną zaczynającą drugi wiersz - bo tak nie jest w pierwszym przykładzie (pierwszy wiersz kończy się 18:00 następny zaczyna 8:30 - kolejne już są...
Pierwsze przydzielenie może polegać na skopiowaniu wszystkich dostępnych pracowników, którzy zostali wpisani. Ta liczba będzie się różnić i ona właśnie jest jakby do "żonglowania". Następnie excel może weryfikować te listę po kolei, czyli: - Zielony jako pierwszy na liście przypisany do pierwszej godziny, w tym przypadku 19:15 - pokolei wpisani są kolejni...
Dzień dobry, Do obliczania dni roboczych pomiędzy datami służy funkcja DNI.ROBOCZE (ta nazwa obowiązuje w Excelu 2010, we wcześniejszych wersjach używać trzeba nazwy angielskiej NETWORKDAYS). Tę funkcję można tu wykorzystać pamiętając o tym, że liczy ona dzień początkowy i końcowy, więc w tym przypadku od wyniku trzeba odjąć 24 godziny. Użyte formuły...
Cześć, Mam na szkoleniach uczestników, którym przy rejestracji generowały się kody kreskowe. Na szkoleniu chciałabym ich skanować i aby excel sam mi zaznaczał np. na zielono osoby, które przyszły i aby zapisywała się godzina wejścia. Czy jest wgl taka opcja ? Będę Wam wdzięczna za pomoc :)
wszytsko ladnie i pieknie tylko ze ja mam problem z tymi minutami a funkcja godzina zwraca godzine z 15:45:00 daje 15 i dalej problem Dodano po 5 wykombinowalem w jednej kolumnie sumuje godziny w drugiej minuty pozniej wszystko zamotane to ale dzial. Mysalelm ze jest jakis prostszy sposob no ale jak widac nie ma pozdrawiam dzieki za pomoc
Witam Potrzebuję formułę, która obliczy mi przepracowane godziny świąteczne. Problem polega na tym, że praca może się zacząć o każdej porze dnia i nocy i może trwać dowolnie długo. Praca będzie od poniedziałku do niedzieli. Dodatkowo dni świąteczne liczone są w godzinach od 7:00 w niedzielę (lub święto) do 7:00 w poniedziałek (lub następnego dnia) ....
super dzieki, zrobilem to co potrzebowalem, jednak mam pewnien problem z wyznaczeniem konca zadania w niedziele, wszystkie dni pokazuje ok, jednak w niedziele kiedy powinno zakonczyc sie zadanie niestety niec nie pokazuje :( W zalaczniku moj plik aha i jeszcze jedno: jest taka opcja zeby date i godzine mozna bylo wpisywac w osobne komorki (data niech...
Widzę, że to jest bardziej skomplikowane niż myślałem. Nie to nie jest skomplikowane :sm31: Musisz zwrócić uwagę na to co chcesz liczyć i mieć świadomość jak czas i daty liczy Excel :D Przykładowo dla Excela aktualny dzień i godzina to 43441,8477054398 :please: i musisz to uwzględniać przy formatowaniu swych komórek - najczęściej potrzebne jest formatowanie...
Szanowny Kolego, Byłoby dobrze gdybyś zapoznał się z zasadami obliczeń czasu w Excelu. Należy zwrócić uwagę na format wyświetlania czasu (czas zegarowy - chwilowa godzina i minuta vs. czas upływający - suma godzin i minut) oraz na interpretację czasu jako liczby. W obliczeniach czas jest liczbą, więc gdy sumujemy komórki Excel "nie wie", czy jest w...
http://obrazki.elektroda.pl/7670155600_1... Mam następujący problem. Chciałbym by komputer zliczał następującą różnicę: Godzina zakończenia pracy - czas pierwszej przerwy - czas drugiej przerwy - godzina rozpoczęcia pracy. Mam na myśli sytuację, by komputer odjął np: od godziny piętnastej (koniec pracy) obie pół godzinne przerwy, a...
Witam, mam problem z sumowaniem godzin pracy z jednego dnia. Potrzebuję odjąć ostatnią godzinę z danego dnia od pierwszej i zupełnie nie wiem, jak to zrobić. Tabelka wygląda tak (przykładowy dzień, 1. data 2. godzina rozpoczęcia 3. godzina zakończenia 4. czas wizyty) 21.06.201710:0511:2501:20 21.06.201711:4512:4501:00 21.06.201713:0014:1501:15 Chodzi...
Kolego masz tu różne godziny wejścia. Jak traktować jeśli delikwent spóźnia się na swoją zmianę? Może opiszesz sposób postępowania gdy jest 6:16 jak to zaliczać. Czy interesuje cię tylko pełna godzina np. 6:XX nie patrząc na godziny.
Te dwa przykłady nie składają się na żadną regułę :cry: Po pierwsze: w "starym" przykładzie - godzina zakończenia jednego zadania (przedziału czasu) była zarazem początkiem następnego, więc reguły mogły być symetryczne i formułę można było kopiować. W nowych przykładach: 1) Początek w piątek po 17-tej liczyć dopiero od poniedziałku, czyli ignorujemy...
dzięki za odpowiedź, teraz udało mi się to zliczyć ale nei jak się to ma do poprzedniej formy zapisu daty i w ostatecznej wersji nie zdaje to egzamiu. Problem polega na tym iz wyeksportowałem wiadomości sms z noki 6700 gdzie odebrane i wysłane były w innych katalogach teraz posiadam dwa pliki xml które zawierają takie dane nr telefonu/data godzina/...
CZeść Probuję zbydować formułę która pozwoli mi na wyliczenia wymaganych dni roboczych dl a cyklu produkcyjnego Poniżej kolmna z operacjami, które trwają ileś godz. Doba produkcyjna po odliczeniu rezerwy na serwis przerwy śniadaniowe itp wynosi 20 h Zadanie jest takie: Jak zbudować formułę, któr wpisze w kolumnie obok wartości z (h) wartość [1] czyli...
Dobrze, więc dlaczego jeśli formuła jest poprawnie napisana to po przeciągnięciu jej do 3 wiersza nadal wyrzuca mi 4? Nie powinno wyrzucić 1? Bo widzę, że 0 zmieniłeś na 4. W miare jasno piszę? Jeśli od 8 do 16 - wyskakuje 1(zmieniłeś na 4 więc niech będzie, że 4) Jeśli godzina to 17 - wyskakuje 0
Mam następującą sprawę. Robię plik który wesprze grafik. Potrzebuje aby system sprawdzał czy osoby są w pracy od otwarcia do zamknięcia placówki bo przychodzą na rożne godziny do pracy i o różnych wychodzą. Pracują także na różnych placówkach. Nie wspomnę że w soboty są inne godziny otwarcia niż w tygodniu. Mamy zatem takie dane jak w załączniku: 1)...
Witam, Mam pewien problem. Potrzebuję policzyć ile godzin w czasie pracy pracownika trafia w godziny nocne. Wg przepisów jest limit ilości godzin które pracownik może przepracować w nocy i chciałbym móc to sprawdzać na podstawie raportów z zegara w firmie (odbijanie czasu wejścia i wyjścia). Forma zapisu to: A1 Godzina rozpoczecia pracy B1 Godzina zakonczenia...
Jak wyzej... komorka a1 to data 2015-04-01, b1 to godzina 09:40 komorka c1 to data 2015-04-07, d1 to godzina 13:09 jak obliczyc roznice miedzy tymi datami tak by policzylo mi tylko dni robocze a do tego liczylo tylko godziny pracy tj 09-17? Jest to do ogarniecia jakas formula wogole?
Generowane pliki zawsze są generowane do jednej lokalizacji? Nazwa użytkownika - masz na myśli konto w systemie operacyjnym? Jaka dokładność tej daty/godziny jest Ci potrzebna? Tak, pliki są generowane do jednej lokalizacji. Dokładnie, chodzi o nazwę usera w systemie. Powiedzmy że nie musi być co do sekundy, nie jest to generowane bardzo często więc...
Witam .Mam pytanie odnośnie dodawania czasu. Jaką formułę mam zastosować , żeby w komórce E6 dodać 1 godzinę 40 minut do czasu z komórki D6 . Próbowałem formułę = d6+1:40 , ale nie działa. Chcę, aby w komórce E6 była godzina 11:40:00 https://obrazki.elektroda.pl/8276064600_... Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Dzień dobry, Kilka ogólnych zasad: 1) Excel traktuje daty i czas jak liczby: data stanowi część całkowitą, a czas część ułamkową tej liczby. Wartość czasu jest zatem w obliczeniach traktowana jak ułamek doby. Nie można wyświetlać dat ani czasów ujemnych. 2) Aby wprowadzić czas tak, by Excel interpretował to jako czas należy oddzielić godziny i minuty...
Prosze bardzo. :) Przy czym formuła nie do końca jest durnoodporna, tzn. jeżeli wpiszesz złą datę a w szczególności nieodpowiednia godzinę to funkcja zawiedzie. Można i na to się ubezpieczyć rozpbudowując funkcję ale na razie myślę że tyle ci wystarczy. I jeszcze jedno: nie dziw się zaokrągleniu godzin poprostu excel daty i godziny "widzi" jako liczby...
Do obliczenia długości dniówki, niezależnie od tego czy dzień, czy noc można użyć formuły: [syntax=text]=MOD(koniec-początek;1)[/sy... liczy resztę z dzielenia przez 1. Czas w Excelu jest ułamkiem doby. W takim układzie można obliczyć sumy cząstkowe każdego dnia, a potem je dodać w potrzebnym zakresie. Tu układ danych jest niekorzystny - łatwiej...
excel godzina excel oblicza godzina excel oznaczać godzina
wariować zegar przekaźnik electrolux pralka thiele smalla
interfejs diagbox radio makita
Zwiększone spalanie po wymianie ECU w Dacia Logan MCV 2 1.2 benzyna 2014 Nawigacja w radiu VW nie pokazuje trasy - przyczyny i rozwiązania