Rozbij daty na datę i godzinę w 2 komórkach, Do obliczenia ilości dni roboczych między datami możesz wykorzystać funkcję : DNI.ROBOCZE.NIESTAND . W kolejnym kroku porównaj czy godzina rozpoczęcia procesu, jest późniejsza niż 16, jeśli nie to czy jest wcześniejsza niż 7, jeśli też nie to oblicz ilość godzin między nimi i zsumuj z iloczynem dni roboczych...
Wiem. pisałem o tym jednak nie mam na razie za dużo czasu by przysiąść a wbrew pozorom nie jest to takie proste. Choć może trudność wynika z opcji podwójnego liczenia czasu. Jeszcze jedno pytanie jakie będzie rate poniżej bo właściwie przez to rozwala mi co chwilę koncepcję (podwójnie liczony czas w przerwie i kolejnym wierszu): [syntax=text] Praca...
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
Polecam nauczyć się -> czasem bardzo ułatwia "życie" :) A pod spodem poprawiony plik:
Witaj, nie bardzo rozumiem co masz na mysli z tym 00:30 w godzinach nocnych i w jakim celu odejmujesz to od wyniku. Wynik jest ujemny dlatego sa krzyzyki. Chodzi Tobie o dodatkowa premie nocna? EDIT: poprostu objasnij co ta formula ma obliczac zebym w ogole mogl sie w niej odnalezc
Pewien forumowicz zadał mi na PW następujące pytanie: A jesli zaczyna sie i konczy w tym samym dniu, to co zrobic??" Jakoś mi umknęło... Można (w załączonym wyżej arkuszu) wkleić w B6 i przeciągnąć w prawo Np =JEŻELI(ORAZ(DZIEŃ.TYG($A3...
Teraz po drobnych poprawkach powinien działać. Tylko obliczanie różnicy musisz uruchamiać ręcznie. I pamiętaj, żeby czas był zarówno w kol. B jak i D, bo procedura nie ma obsługi błędu.
" Voodoo4 " - podałem Ci drugi sposób (uniwersalny) który oblicza ilość godzin niezależnie czy masz zmianę od 23:00 - 7:00 czy 7:00 - 15:00 wystarczy podać godziny od do i masz wynik ile godzin pracowałeś. Formuła ta wymaga tylko podania dodatkowo daty, bo jak wiesz zaczynając pracę powiedzmy: 23:00 podajesz inną datę niż po północy bo jakby nie było...
Dzięki. Widzę kilka błędów min. przy obliczaniu pierwszej zmiany - zaznaczyłem kolorem czerwonym. Zmieniłem też zaokrąglenie do 0,5 godz. Będę wdzięczny za pomoc.
Witaj. Pierwsza rzecz - godziny od minut rozdzielamy dwukropkiem, nie przecinkiem. 16,30 to liczba 16,3, a 16:30 to godzina 16 i pół godziny (czyli dla obliczeń 16,5). Format godzinowy, a nie liczbowy, bardziej nadaje się do wyświetlania czasu. Wynik zsumowanych czasów pracy natomiast można wyświetlić jako liczbę (i wtedy, ze względu na sposób, w jaki...
Witam, przeczytalem kazdy temat na forum zwiazany z obliczanie czasu pracy I albo wychodza jakies bledy nawet przy najprostszej formule albo w ogole nie chce obliczac nic, zagubilem sie a potrzebuje to zrobic niestety na jutro. działalo do momentu kiedy start pracy i koniec byl w tej samej dobie jednak kiedy start pracy byl powiedzmy 14:00 i koniec...
Witam kolejne pytania z serii grafik mam funkcje =text(A179-E6;"hh:mm") jak zrobić warunek że jeśli E6=NP to żeby podstawił wtedy 24:00h a jeśli jest w E6 to żeby liczył tą godzinę? drugie pytanie chcę dodać dwie godziny 09:00+23:00 liczy wtedy 08:00 maci jakiś sposób żeby dodawało i pokazywało jako liczbe czyli 33 jest taka formuła =DZIEŃ(K26)*24+GODZINA(K26)...
Witam Wiem że temat był już wałkowany nie raz ale mam pytanie odnośnie zliczania godzin pracy w excelu. Niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem w googlach więc pisze do was o pomoc. Chodzi mi o sumę godzin z całego miesiąca. Czy jest jakaś formuła która zlicza czas jak godziny zmiany są wpisane w jednej komórce w formacie 14-22. W załączniku...
Cześć, Potrzebuje malej pomocy, bo do konca nie potrafie zrozumiec jak zaimplementowac w excelu funkcje zeby mi zliczala ilość godzin w danym przedziale czasowym. Dla przykladu: Przedzial czasowy od 13:30 do 22:00 i w tym przedziale potrzebuje zliczyc ile jest godzin od 17:00 do 22:00. Z góry dziekuje.
Formuła może być nieco przydługawa, ale.. 1) Jeśli po odjęciu (w przykładzie: 8:30-3:30-6:00) wynik wychodzi <liczba (godzina) odejmowana, to odejmujesz dodatkowo 8godz. 2) Jeśli po odjęciu godzin (pkt.1) DZIEŃ.TYG(wynik;2)>5 to odejmujesz dodatkowo DZIEŃ.TYG(wynik;2)-5 (w przypadku niedzieli wyjdzie 2, natomiast 1 dla soboty) http://obrazki.elektroda.pl/2975519900_1...
Witam Was. Mam Problem z Excel. Właśnie robię z całego miesiąca zliczenie godzin itp. W jednym dniu pracowałem od 7.30 - 11.45 a później w tym samym dniu od 20.00 - 3.00 w nocy. jaka mam wpisać formułę żeby obliczyło mi ile godzin pracowałem od 7.30-11.45 , 20.00 - 3.00 w nocy i mi to zsumowało do jednego? :| wie może ktoś?
Mam arkusz z komórkami zawierającymi datę w formacie: 31/08/2007 14:00 (data i czas). Jak mogę z takiej komórki "wyciągnąć" sam czas do innej komórki, która będzie miała format 14:00 (sam czas)?
Witam Postanowiłem zrobić tabelkę w Excelu do liczenia godzin czasu pracy . Jednak jest to takie proste i takie trudne . Kombinowałem jak to sformatować żeby wszystko wyliczało samo po wpisaniu godzin , ale wylicza jakieś bzdury . Ściągałem tez gotowca tabelka udostępniona przez office.microsoft.com/pl Tygodniowa ewidencja czasu pracy . ale tam tez...
Ze zliczanie czasu pracy jednostkom w ruchu ciągłym sobie poradziłem ale dodawanie tych godzin to nie na moją głowę :/ 24 godziny pracy przy formatowaniu komórki : liczby/czas/ gg:mm pokazuje jako 0:00 a jak sformatuję inaczej (próbowałem chyba wszystkie możliwe ) to jakieś kosmiczne sumy mi wyskakują , formatuje i wpisuje formuły wg porad w Microsoftcie...
Witam, Stworzyłem arkusz do rozliczania ewidencji czasu pracy i mam jeden problem z sumowaniem zaplanowanych i wypracowanych godzin pracy. Po przekroczeniu doby suma pośrednia jest obliczana prawidłowo jednak w podsumowaniu kolumn wychodzą mi bzdury. Konkretnie chodzi mi o formuły w komórkach F,H,I,J,K,L 40. np. po wprowadzeniu w kolumach E i F godzin...
Witam, Szukam sposobu na przypisanie numeru zmiany (1, 2, 3) po dacie. Mam tabele z danymi gdzie jedna z kolumn zawiera Datę (rrrr/mm/dd hh:mm:ss) Chciałbym, żeby w nowej kolumnie excel przypisał mi numer zmiany produkcyjnej. Zmiana 1 ( 06:00:00 - 13:59:59 ) Zmiana 2 ( 14:00:00 - 21:59:59 ) Zmiana 3 ( 22:00:00 - 05:59:59 ) Z góry dziękuję za cenne wskazówki....
Witam, Szukam formuły, która zliczy mi ilu pracowników jest o konkretnej godzinie w pracy. Załóżmy, że dany pracownik wypełnia tabelkę, w której zapisuje na którą godzinę przyszedł do pracy oraz ile godzin był w pracy (np. 8;4-co oznacza, że przyszedł na 8 i był 4 godziny w pracy, czyli do 12). Każdy kolejny pracownik robi dokładnie tak samo. Mój problem...
Szukam pomocy i pomysłu na rozwiązanie problemu. Mam stworzony arkusz do tworzenia stanu zmiany w pracy kto jest na stanowisku w jakich godzinach. Arkusz chce rozbudować o monitorowanie kto jest już w pracy a kto skończył pracę. Postanowiłem poprzez VBA zbudować zegar który na bieżąco pokazuje godzinę, dzięki czeku zastosowana formuła w wierszu 6, 7...
mam problem z zamianą godzin na liczbę. Załączam plik. z góry dziękuje za pomoc.
Witam, jakis czas temu wykonałem ewidencje czasu pracy, ale działającą w zakresie dziennym od godz. 7 do 23:00. Czas pracy każdego pracownika (start i zakończenie) kodowane jest w jednej komórce. Na podstawie tych danych grafik obrazuje rozkład stanowisk per godzina. I wszystko działało OK do momentu kiedy zaszła potrzeba rozliczać czas pracy pracy...
Ok. poradzę sobie już sam.
Mam trudności z przeliczeniem w komórce z minut na godziny tzn. chciałbym wpisać w komórce np. 75 min a chciałbym żeby mi wyświetliło 1h 15 min lub 1:15 h. Mogę prosić kogoś o pomoc.
Sprawdź taki arkusz czy jest to o co Tobie chodziło.
Witam, Mam pewien problem. Potrzebuję policzyć ile godzin w czasie pracy pracownika trafia w godziny nocne. Wg przepisów jest limit ilości godzin które pracownik może przepracować w nocy i chciałbym móc to sprawdzać na podstawie raportów z zegara w firmie (odbijanie czasu wejścia i wyjścia). Forma zapisu to: A1 Godzina rozpoczecia pracy B1 Godzina zakonczenia...
Dot. ostatnie pytanie kol. marek003 Wydłubane (i ciut przerobione) gdzieś z Elektrody (może się przydać) Sub otwórz() Dim fdiag As FileDialog Dim plik As Variant Set fdiag = Application.FileDialog(msoFileDialog... With fdiag .Filters.Clear .Filters.Add "Pliki Excel", "*.xl*; *.xls*" If .Show = -1 Then For...
Wtrącę swój kod VBA: [syntax=vb]Sub Srednie() Dim ow As Long, x As Long, d As String, g As Integer, ds As Double, l As Integer Dim gs As Double, lg As Integer ow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row lg = 1 For x = 2 To ow d = Cells(x, 1) g = Val(Left(Cells(x, 2), 2)) ds = ds + Cells(x, 3) ld = ld + 1 If Cells(x + 1, 1) = d Then If Val(Left(Cells(x...
Aha zmień zakres do g50 [syntax=dos]=SUMA.ILOCZYNÓW(SUMY.CZĘŚCIO...
Najprościej w Excelu :-). W komórkę A1 wstawiasz godzinę np. 20:20 format komórki gg:mm a jeszcze lepiej formułę =TERAZ(), w inną komórkę np. E1 wprowadzasz liczbę minut jaką potrzebujesz format komórki ogólny, w trzeciej komórce np. G5 wprowadzasz formułę =A1+CZAS(0;E1;0). W załączniku plik xls. Jeśli chcemy sprawdzić która godzina była n minut temu...
Jak dopisać do zapytania, aby wyniki puste też się pojawiały? Puste wyniki, to zero, które wchodzi w skład obliczenia średniej. Albo obliczamy średnią, albo pokazujemy wartości pomiaru. Rozdzielamy wtedy Godzinę i Minutę na osobne kolumny, które są tylko tekstem. Zmieniłem czas.
Najlepiej poprzez zaokrąglenie daty do liczby całkowitej w dół, wyszukaj odpowiednią funkcję bo nazwy funkcji nie pamiętam. Następnie otrzymaną wartość sformatuj jako datę. Może to być tak ale pewności nie mam. =Zaokr.w.dol(A2,0) Na przyszłość zapamiętaj, że Excel zapisuje datę i godzinę jako liczbę rzeczywistą ( z przecinkiem). Część całkowita to data...
https://support.office.com/pl-pl/article...
Witam Zastanawiam się czy na Google zbanowali frazy związane z Excelem. Jednak nie: [url=https://www.google.pl/search?q=obli... Pozdrawiam
Doba w Excelu to 1, godzina to 1/24, reszta chyba prosta...
Zdaje się, że największa godzina, to 24:00.;) Nie wymagaj od Excela, że będzie wiedział, co chcesz zrobić. 40:00-20:00<>20:00 Trzymaj godziny i minuty w oddzielnych polach i napisz formułę obliczająca.
Do adamas_nt: w porządku tylko to chyba będzie służyć do obliczania wypłaty a więc raczej powinno być w formacie gg , min lub gg , min/0,6 (dziesiąte części godz.). Do wszystkich: zmieniłem trochę wcześniejszy załącznik godz_prac1.xls. Pozdrowienia.
Przeciągnąć umiem, naprawdę. Chodzi o to, że takie rozwiązanie nie działa. Wersja ZESZYT2 eliminuje błąd z przekroczeniem godziny 0:00, co dokładnie napisałem: Jeśli następna godzina jest mniejsza niż poprzednia - to dodaj do niej (tej drugiej) wartość =24h i dopiero obliczaj różnicę. Zeszyt2 to uwzględnia. Masz jakieś dziwne podejście... jakby ci...
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Nie ma tutaj określonej liczby godzin, może trwać 4 jak i 10 godzin.
Data i godzina w excelu to liczba. Część całkowita określa ilość dni od 31 grudnia 1899, część ułamkowa to ilość godzin (min, sekund), liczonych jako ułamek doby. Tak więc 1 godzina = 1/24, 1 minuta to 1/(24*60). Przykładowo 15:37 = 15/24 + 37/(24*60). Jak się to już wie, to reszta obliczeń jest prosta, bo możesz liczyć jak normalne liczby a wynik tylko...
mrx nie bądź takim czarnowidzem :) da się zrobić obliczenia i na tym co autor przedstawił. Ale formuła jest trochę zawiła. Kłopot polega jednak na systematyczności danych i kolejnych warunkach o których autor nie wspomniał. Oprócz "off" i "f" jest jeszcze "offf", "inv", "dos" itd. a dla excela musi być jasne jak to policzyć (czy to 0 czy 8 czy dzień...
Witam, może mi ktoś pomóc w sprawie napisania makra obliczania czasu z dwóch komórek, chodzi o to że używając dwóch dat z godziną w formie RRRR-MM-DD HH:MM nie mogę za chiny ludowe obliczyć czasu w formie HH:MM jeśli jedna data i godzina przypada na dzień bieżący a druga na dzień poprzedni :-/.
Pokaż co do tej pory zrobiłeś, wklej plik arkusza. Zerknij na podobne tematy na forum (tylko kilka wybranych, opcja SZUKAJ da znacznie więcej wyników): [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... czasu pracy w Excelu - jak obliczyć? [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... - obliczanie w/g wyszukanych kryteriów...
Pewnie niezbyt kompletne rozwiązanie, ale na start się może przyda, chociaż częściowo (po Sylwestrze umysł zamulony, więc może skomplikowałem coś niepotrzebnie :) ) - Rozwiązany problem z sumowaniem godzin - Propozycja funkcji obliczającej średnie spalanie między tankowaniami - Propozycja liczenia średniego spalania miesięcznego Moje uwagi są w komentarzach...
Witam, Jest sporo tematów przeglądałam wszelkie fora i niestety nie mogę sobie poradzić z obliczeniem czasu pracy- wyskakuje mi błąd i dodatkowo mam problem z godzinami nocnymi... Zamieszczam w załączniku plik, żeby było wiadomo o co mi chodzi. Przy robieniu grafiku dla pracowników w jednej komórce jest format niestandardowy w formacie gg:mm, gdyż pracownik...
Proponuję zerknąć do działu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/fo... Software jest tam wiele tematów o grafikach w Excelu. Można założyć swój temat, zawsze ktoś pomoże. Kilka przykładów: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... w excelu, zliczanie czasu pracy, godzinowka [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Śliczny obrazek. Może pokażesz formułę albo zamieścisz tu plik jeśli to nie tajemnica? Komórki w których obliczasz są sformatowane jako czas?
Maciej dziękuję Ci bardzo za wsparcie :) Mam jeszcze jedno pytanie, czy jak mamy datę z godziną 31.10.2022 10:20 i 31.10.2022 10:06 to można zmodyfikować funkcję, jeżeli aby porównywała tylko samą datę z pominięciem godziny? =JEŻELI(A6=B6;0;DNI.ROBOCZE.NIESTAND(A6;...
efekt widać w kolumnie K np. dla 15 maj - Jak są obliczane to -224 ?
Witam W arkuszu excela chciałbym obliczać czas pomiędzy dwoma różnymi godzinami, przy czym godziny te moga być w różnych dniach, czyli np 17:00 16 kwietnia i 10:30 17 kwietnia, w załaczniku chodzi mi o komórki: N2, O2 i N7, O7
Witam, No niestety twoje makro działa na pewno szybciej niż LICZ.JEŻELI, ale po kilku godzinach obliczyło dopiero 10.000 wierszy. Mam pomysł jak by to mogło działać dużo szybciej, ale nie znam VBA do mark i zaczynam go dopiero ogarniać. Chyba, że komuś chciałoby się to zaimplementować... Pomysł jest taki. Słowa są posortowane alfabetycznie. Program...
Mam problem z formatem daty i godziny . Problem z obliczaniem czasu postoju maszyn. Te dane są zrzucane w postaci ciągu liczb. Szukam pomocy.
Witajcie. Potrzebuję pomocy przy Excelu 2003. Chodzi o obliczanie godzin pracy (wiem, tematów jest wiele, jednak żaden mi nie pasuje). Postaram się opisać to łopatologicznie. Komórki - godzina wejścia; wyjścia. 3 komórka to różnica czasu minus 10 minut. To mam. Problem polega na tym, że nie mogę pomnożyć tego wyniku razy 60 minut (formatowanie wpisuje...
Aż korciło mnie zerknąć na te funkcje tablicowe :) choć nie mam zbyt dużo czasu obecnie. "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu" ale (nie ingerując w pomysł) zamiast funkcji tablicowych można było skorzystać z wyszukaj.pionowo() i gdy nie błąd to 0 w przeciwnym wypadku 1 A co do samego pomysłu - niegłupi ale... źle oblicza "na skraju" godzin zwykłych i...
Robię grafik więc muszę mieć możliwośc wpisania w B6 bo wtedy w b7 oblicza mi B6+B25
Witam Mam za zadanie zrobić w exelu pewna tabele i mam problem z 1 rzeczą. Mam 2 daty: jedna jakaś tam byle jaka i druga dzisiejsza. Musze zrobić formule która pokaże ile jest między nimi lat z zaokrągleniem w dół do pelnej liczby. Próbowałem coś z funkcją "dzien360" ale niestety mi nie wychodzi. różnica dat (w dniach) jest dobra ale po podzieleniu...
Witam. Mam dwie daty z godzinami np. 2013-03-14 10:00; 2013-03-18 12:00 I chcę, aby obliczało mi ich różnicę raz od poniedziałku do soboty jedna funkcja, druga żeby mi obliczała od poniedziałku do piątku, różnicę obliczyłem tak =((C3+D3)-(A3+B3))*24 lecz jak zrobić żeby raz nie uwzględniało soboty i niedzieli a drugi tylko niedzieli i żeby zwracało...
Skaner -> OCR -> Excel Tylko czy ci się to opłaci dla trzech faktur dziennie? O tym właśnie myślałem, a z tą opłacalnością to skaner mam, a gdy będę miał to na komputerze obliczone to dziennie będę minimum godzinę do przodu, pytanie czy ten program jest tak drogi?
Witam, również mam problem z plikiem do obliczania godzin. czy jest ktoś mi w stanie pomóc odnośnie kolumny H i komórki G44? Chodzi mi o to aby w kolumnie H arkusz automatycznie podawał ilość godzin/minut przepracowanych powyżej ośmiu godzin (na plusie) oraz ewentualnie ilość godzin/minut poniżej ośmiu godzin (na minusie). Jeżeli byłoby równo osiem...
Cześć, Mam problem z plikiem Excel. Mianowicie po uruchomieniu obliczeń Excel zawiesza się i potrzebuje kilku godzin do obliczenia wyniku(oczywiście zależy to od liczby danych, w przypadku 50-100 wierszy oblicza w kilka minut czy nawet szybciej). W czasie pracy zużywa ok. 20% CPU i 2GB RAMu. Nie wiem czy to jest kwestia skomplikowania formuł czy faktycznie...
excel oblicza godzina excel excel godzina
powiadamianie nokia syrena alarm skoda fabia emulator pracy silnika
przerobienie instalacji dzwonkowej powerbank diagnoza
Kopiowanie pilota Pulsar do bramy Wiśniowski: instrukcje i porady Pilot do kina domowego Technika HC210CE - naprawa lub zakup