Odpowiednie formuły można skonstruować korzystając z funkcji LICZ.WARUNKI() i dodatkowej tabeli, w której będą zawarta lista wszystkich ekip i czynności. Na podstawie zliczania ilości osób w danej ekipie wykonujących daną czynność i mających urlop danego dnia można wyznaczyć ile osób pozostaje w dyspozycji pracodawcy. Załączam zmodyfikowany arkusz ilustrujący...
Powiedzmy że działa - potestuj. Trochę info o pliku: Podstawa: Makro sprawdza w nagłówku (w wierszu drugim) gdzie jest tekst "Zadanie" i "Grupa interwencyjna" jak również w wierszu trzecim szuka ostatniej niepustej komórki. (po tym rozpoznaje ile jest poszczególnych kolumn. Jeżeli zmienisz nazwy dodawać dowolną ilość kolumn do zadania i do pracowników....
Ok dzieki - o cos takiego mi chodzi ale jeszcze w poziomie i do kazdego zadania nowa lista
Różne drogi prowadzą do Rzymu Zastosowałeś jedną w VBA (jak dla mnie trochę przekombinowaną - ale działa) Ja bym to zrobił np. tak edit: Jak teraz patrze na "twoje" rozwiązanie to widzę że właściwie są tam zmieszane ze soba (przedstawione wyżej przeze mnie) dwie metody na raz, co jeszcze bardziej przekonuje mnie w stwierdzeniu "przekombinowane".
W poprzednim temacie zastanawiałem się co do źródła ciepła: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Tutaj konkretnie nad wyborem producenta i modelu urządzenia. Mireczki, żeby nie powielać informacji i nie wydłużać niepotrzebnie wątku, info o domu powyżej i wpierw czytamy :) Wiele osób polecało urządzenia Gree.. w 2022 roku...
Witam ponownie. Pod B1 mam 4 kierownikow - oraz lista pracownikow od B3 w dol. Czy jest mozliwe aby po zmianie imienia kierownika lista ta sie zmieniala automatycznie? Pozdrawiam.
Witam, Mam pytanie do drogich elektrodowiczów. Mam do stworzenia projekt uczelniany. Postaram się to jak najlepiej przedstawić. Powiedzmy, że chodzi o system wydawania numerków na poczcie. Będzie dostępna lista pracowników tego dnia i trzy rodzaje numerków. Każdy potrzebuje innej długości czasu obsługi. Np: Numer 1 - 10 min Numer 2 - 30 min Numer 3...
Witam ponownie. Tym razem pominę temat kopiowania wzorów sytemu (ale do tego tematu jeszcze wrócę) a chcę poruszyć temat innego kopiowania. W ostatnim pliku jaki wrzuciłem w dolnych zakładkach są trzy arkusze którymi chciałbym się zająć. Jest tam zakładka o nazwie "Pracownicy". Arkusz ten posiada cztery różne listy pracowników a dokładnie listy dwóch...
Witam Jestem w trakcie odnawiania mojego starego pliku 'Szychtownica' i miałbym kilka pytań z tym związanych. W pliku mam komórki w których mam rozwijane listy za pomocą 'Poprawności danych'. Czy jest możliwość aby w tych rozwijanych listach można było w jakiś sposób zapodać jaka list ma się tam wyświetlić? Chodzi o to że na chwilę obecną mam 6 list...
Witam Mam taki problem, dwa arkusze w jednym plan pracy, w którym jest tabela z listą pracowników i wszystkie dni miesiąca, oznaczone, „8” gdy pracownik jest w obecny w pracy i „W” gdy pracownik jest nieobecny. W drugim arkuszu jest lista obecności danego pracownika, chcę, aby w niej pojawiało się tylko, „W” kiedy...
Witam. Usiłuję dostosować grafik pobrany z tut. forum do własnych potrzeb. Jednak moja wiedza jest znikoma dlatego zwracam się o pomoc do fachowców. Chciałbym aby można było w nim stworzyć listy pracowników pracujących w konkretnych lokalizacjach i przy planowaniu na konkretny miesiąc móc wybrać z innego arkusza całą listę wcześniej zdefiniowanych pracowników...
Witam. Proszę o poradę w jaki sposób zrealizować następujące zagadnienie. Mam dwa pliki. W jednym są dane pracowników * imię i nazwisko. W drugim -> cały plik roboczy. Potrzebuję w drugim pliku zrobić listę rozwijalną ze sprawdzaniem poprawności danych z imionami i nazwiskami pracowników. Po przeniesieniu danych do jednego pliku tyle że w innym arkuszu...
Witam ponownie. Zanim zadam tutaj pytanie staram się rozwiązać go szukając już w gotowych tematach. Poznajdywałem rozwiazania zbliżonych problemów do mojego ale bez możliwości ich zastosowania w tym przypadku. Chodzi mianowicie o to że mam na jednym arkuszu trzy kolumny. Jedna zawiera nazwiska wszystkich pracowników, druga to lista pracowników na urlopie...
Witam, Moi drodzy, problem jest... To znaczy ja mam, bo dla pozostałych to już problem być nie musi, jak znacie jego rozwiązanie :) Chodzi o tworzenie grafików dla osób pracujących na różnych maszynach (nazwy maszyn: M, M1, M2, D1, D2) z uwzględnieniem dni urlopowych (U), chorobowych (ch) i życzeniowo wolnych od pracy (x) - ten arkusze (zmiana 1 i zimna...
W załączeniu pół rozwiązania. Lista pracowników (wybór) jest na zasadzie sprawdzania poprawności danych. (korzystam z nazwanego zakresu) A co do głównego zadania i mankamentów mojego rozwiązania: Na chwilę obecną nie przewiduje więcej zwolnień niż jedno na dany miesiąc (liczba dni nie ma znaczenia). Jeżeli czas zwolnienia wypada między miesiącami należy...
Dobry wieczór, Ponieważ nie było załącznika, to trudno odtworzyć dokładnie układ danych w arkuszu. Przesyłam propozycję analogiczną funkcjonalnie, zaadaptowaną z rozwiązania innego problemu. Proszę sobie to dostosować do swojego układu danych. Tu wszystko jest w jednym arkuszu. Lista wszystkich pracowników jest w kolumnie B. Tu kończy się w wierszu...
Formuła będzie mniej więcej wyglądała w następujący sposób [syntax=text]=INDEKS('Lista pracowników'!B:D;PODAJ.POZYCJĘ(B2;'Lista pracowników'!D:D;0);1)[/syntax]
Witam Potrzebuję pomocy w napisaniu makra za pomocą którego można będzie wydrukować formularze z danymi pracowników. Lista pracowników jest w Excelu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie obok nazwiska pola wyboru które po zaznaczeniu powodowało by wstawienie do szablonu i wydrukowanie określonych danych. Na stronie A4 powinny mieścić się 2 takie...
No ... trochę utrudniłeś zadanie. Było cos niedawno z pracownikami na różnych wydziałach - tworzenie ciągłej listy pracowników. Kolega adamas tam zaproponował pewne ciekawe rozwiązanie. Tu też by trzeba było zrobić podobnie. Najpierw zrobić taką sama tabelkę jak jest, tylko bez dubli w kolumnach a potem ustawić w jednej liście. edit: Choć jak się okazało...
Do zrobienia. Dużo zależy od tego, jak masz poukładane dane, jakiego typu lista, itp. Wrzuć plik z przykładowymi danymi, koniecznie w oryginalnym układzie.
:) Jak mogły Ci się nie sprawdzić INDEKS, SZUKAJ.PIONOWO ? (tablicowych nie potrzeba) Wykorzystaj np. poprawność danych z listą. I stwórz własną nazwę z wykorzystaniem PRZESUNIĘCIE() by wybierało ci odpowiednią listę pracowników. A reszta to właśnie indeks, wyszukaj.pionowo poziomo i podaj pozycję. Jeżeli chcesz namacalnego przykładu załącz plik excela...
Po prostu (blok w kodzie przycisku) [syntax=vb]With Sheets("Lista pracowników") ' ostWrs = Label14.Caption ' .Unprotect Password:=haslo ' .Cells(ostWrs, 21) = TextBox1.Value ' .Protect Password:=haslo For i = 0 To lstFiltr.ListCount - 1 If lstFiltr.Selected(i) = True Then ostWrs = .Range("B:B").Find(what:=lstFiltr.List(i... lookat:=xlWhole).Row .Cells(ostWrs,...
Fajne te Twoje pytania. ;) Ile sam sie przy nich uczę. ;) Znalazłem rozwiązanie na Twoje pytanie, daj mi 10 min to poskładam to czytanie i wrzucę tu. ;) [syntax=vb] Private Sub txtNazwisko_Change() Call AktualizujListe(txtNazwisko.Text, 0) End Sub Private Sub txtZnaczek_Change() Call AktualizujListe(txtZnaczek.Text, 2) End Sub Private Sub AktualizujListe(ByRef...
Witam Wszystkich Jestem zdecydowanym początkującym jeżeli chodzi o makra w MS Excel. Prosiłbym o pomoc zaawansowanych osób w takiej sprawie. W załączeniu przesyłam plik w excel: ZAKŁADKA /LISTA PRACOWNIKÓW/ Wszystko działa automatycznie - wybieramy miesiąc , rok i sam program wypełnia kolorem odpowiednie kolumny z sobota i niedziela. Chciałbym aby program...
Próbuje skopiować te formuły jak w pliku który załączyłeś. Nie da się skopiować. Masz całkiem inną strukturę danych źródłowych. Te formuły trzeba zrozumieć i napisać je od nowa pod swoje dane. Chciałbym zrobić ten autofiltr na mojej formatce ale nie wiem czy jest to możliwe ze względu na różne szerokości kolumn w arkuszu 1i 2. Jeżeli umieścisz jedną...
Soboty i niedziele można podświetlić formatowaniem warunkowym, tak jak w załączniku, do świąt potrzebna byłaby lista dat. Pozdrowienia
Dzień dobry, Problem można rozwiązać za pomocą formantu ActiveX typu Obrazek. Należy wstawić formant do arkusza (robi się to różnie zależnie od wersji Excela) i zapamiętać jego nazwę. Jeśli jest to pierwszy obrazek, będzie miał nazwę Image1 (nazwę widać w polu nazwy). Teraz trzeba przygotować plik do wstawienia do formantu. W zależności od tego jak...
Wystarczy pobrać który wiersz w kolejności z listbox'a zaznaczyłeś lstFiltr.ListIndex a jak widać wprowadzasz do boxa listę od drugiego wiersza (B2) więc mając na uwadze to że listbox "liczy" własne wiersze od 0 należy powiększyćwynik o 2 i już masz nr wiersza. nrWrs = lstFiltr.ListIndex +2
Nie cytuj siebie tylko zmieniaj - nie będzie powtarzać. ...Zresztą to nie mój kalendarz ... Jeżeli byś umiał sam "wpaść" na obliczenie daty wielkanocy zapewne nie pytał byś się jak co robic w excelu :) A kalendarz jak kalendarz do najbliższych lat może być. Jednak tak prosta funkcja wyliczająca wielkanoc ma pare błedów np rok 2079 pokazuje 16.04 a powinna...
Mi tu chodziło o to że po podaniu 31.01.2017 w powyższym przypadku otrzymam 1 i taki sam wynik dla 01.02.2017 jak i 02.02.2017 natomiast dla dni pracujących wartość 0 Ok. Przyznaję, że nawet dokładnie nie przeczytałem formuły. Może tak:[syntax=bash]=JEŻELI(ORAZ(SUMA.WARUN... i nazwisko pracownika];wart_Wyb_pracownika;Ewidencj...
Dlatego się "nie zmienia" bo wszystko masz powiązane z jedną komórką celu. Ale to i tak by nic nie dało gdyż obliczenia na "karta" dotyczą tylko jednego pracownika na raz (czyli tylko jednej listy rozwijalnej), więc nie zobaczyłbyś nic więcej (byś musiał pod każdą listę robić oddzielny arkusz "dublujący" arkusz "Karta"). Wydaje mi się że nie do końca...
Dlaczego nie używasz to PRESUNIECIE ? Po wpisaniu ostatniego pracownika lista jest pusta i End(xlUp).Row = 1
[img-1][img-2][img-3]Hej, Od kilku tygodni zmagam się z pewnym plikiem .. nazwę to bazą. 90% swoich potrzeb rozwiązałem już dzięki internetom i logice, z jednym natomiast nie mogę sobie poradzić. Mam raport. Zasada jest następująca, w karcie raport wklejam cały arkusz raportu z innego pliku i przy pomocy VBA przeklejam go do arkusza z datą i wywalam...
A to ma coś wspólnego z poprzednią listą (Ankietą) czy to całkiem inne zagadnienie (nowa lista). Przyznam że trochę to powikłane. Excel ma coś takiego przy wydruku jak "powtarzaj wiersze" Wtedy na drugiej kartce wydruku też możesz mieć nagłówek i nagłówki kolumn pomimo że w excelu widać listę ciągłą. (Co prawda nie będzie podziału na kolumny).
Pierwsze przydzielenie może polegać na skopiowaniu wszystkich dostępnych pracowników, którzy zostali wpisani. Ta liczba będzie się różnić i ona właśnie jest jakby do "żonglowania". Następnie excel może weryfikować te listę po kolei, czyli: - Zielony jako pierwszy na liście przypisany do pierwszej godziny, w tym przypadku 19:15 - pokolei wpisani są kolejni...
Bardzo dziękuje za pomoc. A gdybym chciał by taki wiersz gdy wstawiamy pracownikowi datę zwolnienia nie tylko był ukryty ale przenosił sie do innego arkusza by mieć listę zwolnionych
Witaj. Prosto i bezboleśnie to w Excelu możesz stworzyć tabelkę dwuwymiarową i... tyle. To, co chce Kolega zrobić będzie wymagać co najmniej dobrego korzystania z filtrów (o ile sposób zapisania danych na to pozwoli), albo makr. Jeśli w jednej tabeli będzie tylko Case ID, opis zawartości i ilość sztuk tej zawartości - to w jaki sposób, wybierając pracownika...
Cześć. Słuchajcie mam taki problem. Mam w pliku excela "Lista pracowników" stworzoną tabelę z kolumnami : Imię, Nazwisko, Pesel, Data_ur. A w drugim pliku excela "Karta pracownika" stworzony wzór karty pracownika. I mój problem polega na tym że nie wiem jak zrobić tak jakby takie odwołanie czyli: Jak wpisze w tabeli Lista pracowników, dane pracownika...
Witam. Już gdzieś poruszałem temat w sprawie tego kodu ale nie mogę odnaleźć wątku. Chodzi mi o poniższy kod. Jak go zminimalizować aby robił to samo ale wstawiał wzorce do co najmniej 1000 wierszy? Niestety rozpisanie tego kodu aby to robił miał by z kilometr, poniższy kod przerabia mi tylko 100 wierszy: [syntax=vb]Dim ark As Worksheet Set ark = ActiveSheet...
CheckBox'y, to nie jest najlepsze rozwiązanie. Musisz stosować VBA i przy każdej zmianie nazwy/ilości firm, potrzebna byłaby korekta makra. Uprę się przy liście. W przykładzie lista układa się niemal automatycznie. Użyłem nazwy i kolumny "A" jako pomocniczej. Cała korekta to skopiowanie formuły lub wyczyszczenie komórek w kolumnie "i". Przetestuj, a...
Borykam się z kolejnym stoperem przy pracy na pliku a mianowicie zmniejszenie wielkości kodu. Jak widać na poniższym kodzie, kod jest bardzo potężny, co prawda działa poprawnie ale jest wielki i w tej chwili potrzebuję rozszerzyć ten kod z opcji wklejania formuł z 220 pozycji na 350 pozycji. Dopisanie poprawnych kodów zajęło by sporo czasu. Proszę niech...
Kwestia, czy taka forma wystarczy czy do analizy potrzeba jakiejś innej rozpiski... wtedy zamiast przestawnej można np. odgórnie zdefiniować listę pracowników, placówek i tygodni / miesięcy i tylko wypełniać dane... zobaczymy. Metod jest kilka ;) - podałem taką, która, wydaje mi się, spełnia podstawowe założenia.
Witam, mam pewien problem. Prubuję stworzyć regułę, która pomoże mi podliczyć godziny pracy pracowników. Chodzi o to, że muszę wprowadzić pewne założenia, tj: urlop(u)=8 (godz), wolne(w)=0 (godz) Próbowałam już różnych formuł(suma jeżeli, suma itp) Może ktoś z Was miał podobny problem? Liczę na pomoc, pozdrawiam;p-)
Witam W jaki sposób stworzyć rozwijane menu z listą pracowników, tak że jak wybiorę nazwisko pracownika to wyświetlą mi się kompletne dane tego pracownika które mam wpisane w kilku komórkach ale w dwóch wierszach. 1-pierwszy wiersz to 6 komórek (imię, nazwisko, rok ur., itp) 2-drugi wiersz to 6 komórek (godz pracy , stawka, dojazdy, itp) Użyłem do tego...
Cześć, Mam tabele z listą pracowników i przypisanymi do nich wydajnościami za poszczególny dzień. A3 imię i nazwisko B3 średnia C3 - DI3 - dni po kolei Chciałbym napisać makro, żeby w kolumnie był do wybrania zakres A1 - początek zakresu np. 01.03.2023 A2 - koniec zakresu 31.09.2023 Tak żeby zostały widoczne kolumny A3 i B3, a ukrywały się te kolumny,...
Zmiana koloru czcionki nie jest rozpoznawana jako zdarzenie arkusza, ale jeśli koledzy znają jakąś funkcję dot. formatowania komórek to proszę podać. Przyda się nie tylko autorowi. Osobiście zmieniłbym podejście. Np lista przez poprawność danych, lub system zero-jedynkowy. Jeden - zrealizowane, zero - nie. Komórkę z datą potraktować formatowaniem warunkowym...
Dziękuje Ci seta za zainteresowanie :) Właśnie o Iksińskiego chodzi ;) a dokładnie o umożliwienie wyszukiwania i kopiowania z dokumentu informacji o pracowniku, a następnie ich drukowania. Wcześniej za każdym, kiedy musiałem wydrukować dla każdego pracownika osobno te zestawienie, szukałem i kopiowałem ręcznie, a lista sie wydłuża i miesięcy przybywa...
A może zastosować inne rozwiązanie? Zastanawiam się i kilku rzeczy nie mogę rozgryźć. Zapytam: 1. Czy plik to jeden miesiąc, czy więcej? 2. Jeżeli nie, to co będzie za pół/półtora roku? 3. Czemu ma/miał służyć pierwszy arkusz? Zakładając, że plik to miesiąc można ten arkusz wykorzystać do przedstawiania wyników wyszukiwania (stosując listę, combobox,...
Mam w moim pliku dodane okno (na poniższym screenie) na podstawie którego drukuję arkusz z odpowiednimi danymi. Ogólnie to wszystko jest OK. Poniżej jest kod który wszystko przesyła do arkusza. Okno pozwala na wydruk pojedynczej listy dla jednego pracownika. Jak zrobić aby okno miało możliwość wydrukować taki sam arkusz dla wielu pracowników? http://obrazki.elektroda.pl/3447331200_1...
Moim zadaniem jest rozdzielić 150 pracowników na pokoje dwuosobowe (wg ich własnej preferencji). Schemat tych pokoi ma być obrazkowy (wg życzenia szefowej ;) ) w excelu (załącznik). Mam do tych "narysowanych" pokoi podpiętą listę rozwijaną i chciałabym aby po wpisaniu pracownika na listę do pokoju nie było więcej możliwości ponownego wybrania tego pracownika...
Witam mam taki problem który rozwiązałem pośrednio, ale to rozwiązanie mnie nie zadowala, w związku z czym proszę o pomoc w tym zagadnieniu. mam listę pracowników w w wierszach w 4 kolumnach natomiast jest możliwość wpisania daty w której pracownik wziął urlop na żądanie ( liczba dozwolonych UŻ-4) teraz mam podobny wykaz obok z listą pracowników a w...
No no, wielki szacun dla Ciebie. Jak ja mogłem przegapić tego Rabunkarza :?: :!: Nawet nie pamiętam kiedy dodałem go do listy skoro nie ma go w zestawie 'Funkcja'. Chociaż przypuszczam że został przeniesiony ze starego mojego pliku 'Kwestionariusz' razem z listą pracowników, który kiedyś pisałeś i pewnie przez moje niedopatrzenie nie dodałem Rabumkarza...
Dziękuję bardzo. O to mi właśnie chodziło :) Ps. Sprawdź . . ...a czy można by to przekontrolować do wersji Excela a nie Worda, ale tak żeby to wyglądało identycznie jak oryginał (tak jak w tym Wordzie)? Wtedy wersję Excel wrzucił bym do mojego pliku bazowego, dodam makro i dane pracowników wrzucał bym z automatu, a tych ankiet muszę wypełniać dziesiątki,...
Wcześniej produkowano ją w programie Excel co miesiąc robiąc praktycznie wszystko od zera. Chciałabym żeby była ona na tyle prosta, żeby każdy kto będzie musiał ją ruszyć- wydrukować czy nawet dopisać pracownika, będzie wiedział jak to zrobić
Potrzebuję zrobić w Excelu skoroszyt w którym mógłbym: 1. W jednym arkuszu mieć wpisane dane pracowników - arkusz dane zawierający Imiona, nazwiska, stawki 2. W drugim arkuszu chciałbym mieć zestawienie godzin pracy i gotowości (w formie listy miesięcznej) - automatycznie uwzględniające dni robocze i wolne (weekendy) po wpisaniu godzin przyjazdów (awaria)...
Ten kod jest uruchamiany w ThisWorkbook przy zamknięciu pliku jak widać w poniższym kodzie: [syntax=vb]Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) Dim frm As Object, i As Integer On Error Resume Next Application.EnableEvents = False For Each frm In VBA.UserForms Unload frm Next Call Sortuj("Lista pracowników") ListaForName .... .... ....[/syntax]...
Witam, Pracuje w firmie która zatrudnia okolo 300 pracowników i co dziennie przygotowywuje liste gdzie pracownik bedzie pracowal nastepnego dnia, poniewaz firma miesci sie w kilku róznych miejscach ikazdy pracownik pracuje codziennie gdzie indziej. Dotychczas pracuje przy uzyciu excel-a ale jast to troche méczace, nie czytelne i dlugotrwale, jest po...
Witam ponownie. Jak mogę poniższy kod umożliwiający przejście do zawartości folderu przerobić tak aby kod nie przenosił mnie do managera ale żeby pokazała zawartość folderu jako lista np. w oknie TextBox? Czy jest taka możliwość? [syntax=vb]sciezka = ActiveWorkbook.Path & "\Dokumenty\Pracownik\" & NazwiskoImie If Dir(sciezka, vbDirectory) = "" Then...
adamas_nt działa kapitalnie jak zwykle twoje wsparcie jest niezmiernie pomocne pozostała mi jeszcze tylko jedna kwestia może i niej mógłbyś mnie wesprzeć w jaki sposób wykazać jedno pod drugim listę osób ze wszystkich działów tak by po wpisaniu kolejnego pracownika do danego działu w innym arkuszu pojawił się on na liście. korzystając z tej samej konstrukcji...
Witam serdecznie: w jaki sposób mam rozwiązać taki oto problem, jak mniemam wyszukiwanie po dwóch kryteriach rozwiązało by tę kwestię jednak nie wiem jak to zrobić. w pliku który załączam mam arkusz 2014 w którym mam wszystkich pracowników w arkuszu wnioski mam listę złożonych wniosków tam zaznaczone są dni w których pracownik wziął urlop za pomocą...
Witam. Mam prośbę o pomoc w poprawieniu poniższego kodu. Kod mam za zadanie skopiować do arkusza listę pracowników z innego pliku. Dodatkowo kod ma ponumerować tą listę (oddzielone dwie linijki kodu). Zrobiłem to tak jak potrafiłem ale lista nie numeruje się tak jak chcę. Pierwsza linijka- czyli Range("A3") = 1 ma dodać cyfrę 1 przy pierwszym nazwisku...
Zobacz, czy o coś takiego chodziło, bo nie do końca zrozumiałem. W kolumnie D arkusza 'sprzedaż' są wyliczone normalne daty i godziny, w kolumnie E jest sprzedaż bez procentów. W dalszych kolumnach (co druga, żeby było czytelnie) są nazwiska osób, które można powiązać z daną godziną sprzedaży - konkretnie są to osoby, które były w pracy o wskazanej...
Witam serdecznie. Dziękuję Ci adamas_nt za szybką reakcję. Twoja podpowiedź dużo mi pomogła, ale nie do końca rozwiązuje mój problem. Chodziło mi bardziej o: KONTA KOSZTÓW mogą w ciągu dnia rozbijać się nawet do kilkunastu pozycji np. 01.01.2011 r. może być 12 wierszy x(1So...) na KP czyli mamy 12 miejsc powstawania kosztów i tak przez 31 dni stycznia...
Witam serdecznie, mam problem w EXCEL'u z którym nie umiem sobie poradzić (jestem mocno początkujący w tym programie). Posiadam plik z 9 arkuszami, każdy ma swoją nazwę. Tworzę dziesiąty arkusz - a w nim chciał bym dać pracownikom możliwość zestawienia ze sobą danych z dwóch wybranych arkuszy. Zatem tworzę listę rozwijaną z nazwami arkuszy i tu pytanie:...
Moje spostrzeżenia: Przetestowałem i o wiele szybciej wychodzi mi odszukanie nazwiska i wpisywanie informacji bezpośrednio w grafik, niż za pośrednictwem formularza. Jakoś nie mam przekonania do rozwiązania w tej formie. Bardzo łatwo o błędy i musiałbyś porządnie przed nimi zabezpieczyć. Byłoby warto, gdyby formularz ułatwiał pracę, a po mojemu tego...
Ja napisać w kodzie formułę SUMIF, tak aby została sumowana kolumna AH dla zadanego kryterium poprzez ComboBox, np. mam listę pracowników i dla danego pracownika z kolumny K który pojawia się kilkakrotnie ma zliczać skalę i podać na koniec wynik dla danej osoby Próbowałam ale ma błąd i nie potrafię sobie z tym poradzić With suma .Formula = "=SUMIF(K2:K,"...
...arkusz z bazą pracowników i firm, którzy należą do tej samej grupy... Zły dobór wyznaczników grup - zapisy typu " 001 " sformatowane na tekst, nieszczególnie się nadają do tworzenia ' ID ' list. Wiele funkcji i ich kombinacji, używanych np: do tworzenia list dynamicznych i sortowanych unikatów, polegnie w zetknięciu z nimi ... taka właściwość excel'a,...
Kolego (at)marek003 dzięki wielkie. Zauważyłem w pliku coś o czym nie wiedziałem że coś takiego można zrobić mianowicie wybór kalendarza. Myślałem że listę można tworzyć tylko z wcześniej zdefiniowanej na arkuszu. Widzę że już sam kalendarz wykorzystam w swoim arkuszu. Przetestuję jeszcze to o co mi dokładnie chodziło. EDIT. Kolego w arkuszu widzę kolejna...
Witam. Mam problem z jednym kodem którym kopiuję listę pracowników z jednego pliku do drugiego. Poniższy kod kopiuje mi tą listę jednak jest coś co robi się nie tak jak chcę. Mianowicie w kodzie jest zadane że przy skopiowaniu (aktualizacji) listy, aby listy zostały nazwane zakresami. Dokładnie to kopiuję 18 list pracowników do kolumn od A do R. Jednak...
No właśnie o tym zapomniałem , a jest to bardzo ważne tzn. kolumna A - NR.budowy jest zależna od kolumny N która jest okresem pobytu pracownika na wybranej budowie tzn. pracownik o ID 01072 przebywał na dwóch budowach 348,339 w okresie 17-29 na 348 i 1-16 na 339 i teraz przy składaniu ręcznym lista płac jest przypisana do ostatniego dnia na budowie...
W firmie mamy cały pakiet Office, stary bo stary z 2002 roku więc bez różnicy co dam pracownikom do pracy. Mogą być formularze w Excel'u. Obecnie mają przygotowane formularze w dla rożnych urzędów skarbowych (ok 15) i wypisując dokumenty wyszukują jaki urząd i zmieniając bardziej istotne dane wypełniają formularz. Chce ułatwić im pracę i stworzyć jeden...
Witam Szanownych i Szanowne... czy możecie mi poradzić coś w problemie, który skutecznie zatruwa mi ostatnio życie? Otóż wyobraźcie sobie listę pracowników, gdzie w kol. A mam imię i nazwisko, w kolumnie B - datę zatrudnienia, kolumnie C - datę zwolnienia pracownika. Kolejne kolumny to od 1-12 miesiące w danym roku kalendarzowym. Przykładowy plik zamieszczam...
Witam Serdecznie. Poszukuję rozwiązania kolejnego problemu. W pliku który załączam, mam uproszczony dzienny plan pracy pracowników. Dla wyjaśnienia: Trasa – numer obsługiwanej trasy. (Lista jest szeroka dlatego są dwie kolumny z trasą dla ułatwienia) Kierowcy – nazwiska kierowców obsługujących daną trasę. Kierowca obsługuje tylko jedną trasę...
Witam Mam listę z urlopami pracowników. Aby było łatwiej w jej przeglądaniu, formatuję komórki z datą (kolumna z rocznym ciągiem dat 1sty - 31gru) tak, aby dzisiejszy dzień i następne miały jeden kolor tła (np. granatowy) a dni które minęły - np. szary. W obu przypadkach stosuję białe litery. Próbowałem autoformatowania warunkowego na zasadzie: Wartość...
Nie tak dawno na Elektrodzie spotkałem się z problemem, który można było prosto rozwiązać, jeżeli się pamiętało, że w arkuszu możemy używać krótkiego i rozszerzonego adresowania. Podstawowy typ adresu komórki to np. B4, c7, a dla zakresu E2:E15 lub F2:H30 (warto tu sobie zdać sprawę, że ten ostatni zakres będzie dalej świetnie obsługiwany chociażby...
Cześć wszystkim. Mam problem i potrzebuję pomocy w jego rozwiązaniu. Na forum było kilka podobnych tematów, jednak w większości były one dużo bardziej rozbudowane niż to, czego ja potrzebuję. Tematy, które przeczytałem, znajdują się tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p... W żadnym z tych...
Witam, szukam jakiegoś oprogramowania/urządzenia/sposoby które pozwoli szybko i sprawnie zebrać podstawowe informacje o urządzeniu. Dokładnie chodzi mi o to iż pracuję w hurtowni elektroniki (małe/średnie przedsiębiorstwo), zajmujemy się handlem z niemcami. Chciałbym usprawnić proces tworzenia list w google sheets/excel naprawionych przez nas urządzeń....
Witajcie, Opisze po krótce co chce zrobić Lista obecnosci - system zmianowy 4 zmiany, 3 brygady. Kazdy pracownik pracuje tak: 4 dni po 8 godzin na rano, dzien przerwy 4 dni po 8 godzin na popoludnie, dzien przerwy 4 dni po 8 godzin na noc, dwa dni przerwy Nie ma znaczenia czy weekend czy świeta, zawsze tak jest. Chce zeby excel sam uzupelnial mi te...
Witajcie Od wczoraj zacząłem się bawić VBA w Excelu, więc nie zdziwcie się iż moje pytanie dla niektórych może być banalnie proste W pracy mamy listę obecności i jest wielki problem z tym zmienianiem danych i drukowaniem co miesiąc :(. Postanowiłem temu zaradzić i wyskrobałem taki malutki skrypt w VBA. Co prawda to uprościło nieco pracę bo teraz wystarczy...
Witam Po krótce: na początku mam dwie zakładki Arkusz, lista Chcę wprowadzać błędy pracownikom i..nie obędzie się bez Waszej pomocy. Forma "arkusz" spełnia moje wymagania. Chciałbym by te dane zapisywało w takiej formie do nowej zakładki która utworzy się jako nazwisko. Oczywiście wiem że brakuje "guzika" zapisz ale nie tworzyłem go bo dalej i tak nie...
Witam, Wyobraźmy sobie wykres na którym oś pionowa zawiera dane procentowe, zaś poziome nazwiska osób (np wykres przedstawia procentowe wyrobienie normy przez pracownika). Dane dla osi poziomej zostały wczytane jako alfabetyczna lista nazwisk... każda osoba ma inny procent normy. Nie trudno wyobrazić sobie wykres. Chciałbym teraz szybko sformatować...
Tak jak pisałem: po 254 linijce w jednej komórce przestaniesz widzieć to co wpisujesz (nie widać kolejnych "linijek") - Nawet po kliknięciu na tą komórkę w tym "nowym okienku". Więc jak już chcesz tak gromadzić dane to rób to tak jak sam sugerujesz: Wiem, ze moge wpisywac te ostatnie uaktulanienie na gorze , a nie na dole, zebym zawsze mial te ostatnie...
witam mam takie dane w arkuszu kalkulacyjnym: ID zamówienia Klient Pracownik Data wysylki Data wymagana Data odbioru ID spedytora Fracht Nazwa odbiorcy Adres odbiorcy Miasto odbiorcy Region odbiorcy Kod pocztowy odbiorcy Kraj odbiorcy oraz druga tabele, na ktorej jest lista miast oraz liczba pracownikow pracujacych w danym miescie. mam za zadanie: sprawdzic...
1. Jeśli połączysz imię i nazwisko w kolumnie pomocniczej (=A2&" "&B2), to będzie już możliwe uzyskanie unikatów (osób/pracowników). Jeśli tabela przestawna nie zwraca Ci oczekiwanych rezultatów, pozostaje wykorzystanie funkcji wyszukiwania. W kolejnej kolumnie pomocniczej indeksy (kilka tematów niżej był przykład z JEŻELI(LICZ.JEŻELI()=1;MAX();itd)...
... wartosc2 = Array("A", "B", "C", "D", "E", "F", "G", "H", "I", "J", "K", "L", "M", "N") '14 wpisów Te wartości trzeba wprowadzać ręcznie ? Mam ich w bazie ponad 30 - numerów oraz nazw ... Przecież miał to być tylko przykład :D ... pewnie że nie trzeba ... :D Do przejrzenia zmiany w " ini ", " dopisz_do_bazy " oraz " usun_z_bazy " 828986 :D Dla wielu...
A jak zrobic żeby wybierał losowo jedną komórke z zadanego zakresu komórek ? np. lista pracowników --> wybiera jednego do kontroli alkomatem ;-)
Też się zastanawiam. Przerabiam teraz kolejny problem z formatowaniem warunkowym (inny arkusz) i jak zawsze pobieram gotowe przykłady z internetu i je modyfikuję do swoich potrzeb. Wszędzie są średniki - nawet w przykładach z E2007 - a ja musze to zmieniać na przecinki. Wariactwo jakieś. Najgorsze że w domu w miarę szybko udaje mi się rozwiązać drobniejsze...
Temat ciekawy aczkolwiek dość wymagający w zaimplementowaniu tzw. produkcyjnym. Chodzi o to że -poza samym wygenerowaniem harmonogramu -należy obsłużyć sporo spraw przyległych tematowi a mianowicie: - rejestr kadrowy - rejestr płacowy - rejestr czasu pracy - raportowanie bieżące - aktualizacje bieżące w zakresie parametryzacji oprogramowania (lista...
Witam wszystkich i proszę o pomoc ... Opis: przygotowuję skierowanie na badania. W jednej z komórek przed nazwiskiem kierowanego znajduje się tekst "Pana / Panią". Chciałbym, aby działało to na zasadzie "niepotrzebne skreślić" - w zależności od płci kierowanej osoby, żeby odpowiednio skreślone zostało słowo "Pana" lub "Panią". W innym arkuszu mam listę...
bezsens takiego "zabezpieczenia" pliku To może trochę inaczej (załącznik). Wszystko działa ładnie jak się zezwoli na używanie makr. Oczywiście nie polecam trzymać tam danych chronionych, ale np. do przygotowywania listy obecności dla n pracowników jest to fajny pomysł bo wystarczy zrobić jeden plik excela i każdy dostanie listę ze swoimi danymi......
Witajcie, Chciałem zapytać, czy jest możliwe stworzenie w Excelu funkcjonalności, polegającej na wprowadzaniu terminowych zadań przyporządkowanych do użytkownika. Chodzi mi głównie o to, że w pliku tym wpisuję cykliczne zadania dla pracowników i określam termin na ich wykonanie. Gdy minie określony termin to zadanie robi się czerwone i leci monit na...
Podobnie jak w moim przypadku, otworzyło nowy plik jednak bez wygenerowanej listy. Na screenie pokazuje mi gdzie jest błąd: http://obrazki.elektroda.pl/6849788300_1... ...jednak muszę jeszcze dodać że generowanie listy nie kończy się tylko na tym kodzie który dałem w temacie. Jest tam jeszcze linijka: http://obrazki.elektroda.pl/1177341000_1...
Witam, byłbym wdzięczny za pomoc. Potrzebuję makro, które pomogło by w poniższym opisie. W arkuszu Arkusz1 jest całość artykułów widniejących w systemie ( ok. 40 tys ). Do arkusza Arkusz2 będę wklejał dane artykułów, które będę kontrolował pod kątem jakości. Plik powinien szukać identycznych artykułów w kolumnie D w arkuszu Arkusz2 z tymi z arkusza...
Witam. Poszukuje prostego macra napisanego w excelu na zasadzie programu magazynowego. 1.Arkusz pierwszy - spis towarów na magazynie głównym. ( Nazwa towaru , indeks ,unikalna nazwa, model, nr seryjny(może zaczynać się od 0 np.00023445), ilość , użytkownik - magazyn główny lub użytkownik) 2.Arkusz drugi-Spis towaru ( model ,indeks nr.2, nr seryjny 1...
Ja na Twoim miejscu przeprojektowałbym zupełnie ten plik, ograniczając go do 3-4 zakładek. Nie piszesz jak wygląda "proces" wprowadzania zamówień, czy to jest pełen asortyment oraz lista sklepów, czy tylko wycinek, ale to co sprawdza się przy 10 sklepach może zacząć być problemem, jak sklepów będzie 50. Moja propozycja jest taka: 1. Wszystkie informacje...
Hej zaczynam dopiero przygodę z makrami. Jestem typem osoby, która najlepiej uczy się i analizuje swoje błędy na prostych przykładach. Załączam plik, który przypomina plik, który chce zautomatyzować. Z danego pliku chcę 1) Wyszukać numery projektów (arkusz formatka) przypisanych do każdego z pracowników (lista wybierana pracowników z zakładki "projekty")...
Najprościej byłoby policzyć w pętli/pętlach VBA... W obu przypadkach (funkcje arkuszowe, VBA) potrzebna będzie lista pracowników w innym arkuszu. No i gdzie te ilości? Zapodaj przykład bardziej zbliżony do realnych danych z wpisanymi ręcznie wynikami.
Zrób listę rozwijaną w komórkach, w których ma być data i wybierzesz ją z listy. Załączam na szybko zrobiony arkusz. Pozdrawiam
Na arkuszu lista 2 są poszczególne zmiany np. 1 - praca w dzień, 1/2 - praca w nocy z pierwszego na drugi itd. (zmiana trwa 12 godz.). Chciałbym, aby po wpisaniu symbolu w arkuszach od Szef do zmiana IV (który jest w legendzie pod spodem) np. symbol nr 5 (tak jak jest w arkuszu: zmiana I) w komórce E3 (czyli pracownik 1.1) w arkuszu lista 2 pojawił...
Zrobiłem eksperyment: 1. otwarłem plik pdf 2. ctrl+a, ctrl+c 3. otwarłem notatnik (a w zasadzie EditPad Lite) i tu ctrl+v wyszło jak w załączniku Teraz można linijka po linijce (Line Input) czytać z pliku tekstowego, gdzie najważniejsze jest to, że nie mamy przekłamań (jak przy konwersji). Strona (tabela) zawiera się w ciągach Od "Pracownik:" do "Pracownik:"...
excel pracowników lista obecności pracowników excel urlopy pracowników
wydajność excel zbiornik zmywarka falownik potencjometr
podłączyć silnik gwiazda trójkąt gwiazda trójkąt
Wolf CGG-2, CGB-2, CGW-2 błąd 015 – awaria czujnika temperatury spalin lub zewnętrznej Presostat nie załącza się i iskrzy - przyczyny