Możesz zrobić tak: Wypisujesz sobie listę liczb w komórkach pionowo lub poziomo. Każdą komórkę formatujesz niestandardowo, przypisując jej (komórce) określony tekst. Ten tekst będzie niezależny od liczby, która jest w komórce. Na przykład pierwszą komórkę sformatujesz niestandardowo jako "a". Tworzysz listę rozwijaną, podając jako zakres tę swoją listę...
No ... trochę utrudniłeś zadanie. Było cos niedawno z pracownikami na różnych wydziałach - tworzenie ciągłej listy pracowników. Kolega adamas tam zaproponował pewne ciekawe rozwiązanie. Tu też by trzeba było zrobić podobnie. Najpierw zrobić taką sama tabelkę jak jest, tylko bez dubli w kolumnach a potem ustawić w jednej liście. edit: Choć jak się okazało...
To by było to ale jest już za późno ... :( TO JEST TO ... :D ... i nie sądzę, aby było na cokolwiek 'za późno' ... :D ... np.: na browarka ... :D ... no chyba, że chodzi o cytaty ze Stachury ... :) ... a już na pewno nie za późno na podziękowanie koledze adamasowi_nt ... w ktorym miejscu wstawić pętlę która stworzy Nie trzeba ... pętle już są ... jedna...
jak wybiorę z listy pozycję "Inne" lub "Konto klienta" to żeby w kol. D była możliwość wpisania samemu numeru konta Twoje oczekiwania, moim zdaniem są nierealne :cry: Zbliżony efekt - można jednak uzyskać poprzez zastosowanie dodatkowej kolumny i modyfikację formuły :spoko: - tak jak na zrzucie 960467 i w załaczonym pliku 960469
Zamiast "\" "\*.csv"
Rozwiązanie z kolumną wynikową i trzema kolumnami pomocniczymi.
Wielkie dzięki adamas_nt!!!! Dokladnie o takie cos mi chodzilo. Na pewno? Bo nie jest dobrze ;) Widocznie jeszcze się wtedy nie obudziłem zupełnie. W "Arkusz1" w E2 wklej =JEŻELI(JEŻELI(A2=Arkusz2!$B$3;1... Formuły w kolumnie D są zbędne, można je usunąć.
Przykład w załączniku (do rozbudowania). Osobiście jednak zrealizowałbym to w VBA.
Twoja lista rozwijalna to sprawdzanie poprawności i nie jest żadną kontrolką. Nie wchodzę w sens robienia takiej "Fakturki" poniżej przyklad powinno się dodać jeżeli() tzn że jeżeli docelowa komórkamjest pusta to też powinna być pusta a nie 0 I druga rzecz Skąd excel ma wiedzieć że kiślewski i spółka jest w arkuszu kiślewski. Aby to uzgodnić konieczna...
No to pokaż (załącz) ten krnąbrny plik :D Albo spróbuj metody poprzez nazwany zakres: nadajesz dla całego skoroszytu nazwę - Zakres = Arkusz1!$B$2:$B$2000 a potem dla listy rozwijanej wprowadzasz =Zakres :spoko:
Jeśli ma być więcej takich samych list w tym samym arkuszu, to należy je skopiować ręcznie, a następnie użyć np. takiego makra (zamiast tego poprzedniego). Dodałem tu jeszcze zabezpieczenia przed błędami. [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Set Target = Intersect(Target, Range("D1, G3, J3")) If Target Is Nothing Then...
Mam to w Akcesie, więc sobie przeniesiesz.
Tabelki nie mają żadnej nazwy Okazuje się, że jest inaczej: http://obrazki.elektroda.pl/4887606500_1... Z jednej strony powinno to ułatwić, z drugiej... te naaazwyyy :( Spróbuję napisać jakieś makro i najpierw je wszystkie uporządkować. Jakieś przeciwwskazania? Powinny być, jeśli gdzieś są one używane w odwołaniach (dot. również ew....
Formułę: =PRZESUNIĘCIE($H$20;ILE.WIERSZY($M$20:M2... 1 )-1) Zmień na: =PRZESUNIĘCIE($H$20;ILE.WIERSZY($M$20:M2... 0 )-1) Więcej wiary Kolego ;) Pozdro.
Excel- lista zmian w arkuszach
Załączam gotowy arkusz. Dodałem formatowania warunkowe i trochę formuł. Może komuś faktycznie się przyda - w każdym razie u nas w pracy na pewno.
Wpisz do kodu "kliknięcia" jednej i drugiej opcji dodatkową linię kodu: [syntax=vbnet]Me.ComboBox1.ListIndex = 0 'jak ma się pojawiać od razu litera lub cyfra[/syntax] lub [syntax=vbnet]Me.ComboBox1.Text = "" ' gdy ma być po zmianie okienko puste [/syntax] Aha Zaznaczę, że pomimo tego że widzisz w okienku cyfry są to jednak dla VB wartości tekstowe.
Mysle, ze tutaj masz dokladnie taki sam przypadek. Wszystko po angielsku, ale jest tez filmik. Mam nadzieje, ze sobie poradzisz http://www.contextures.com/xldataval02.h...
... Czy moglibyście mi doradzić w czym najlepiej zrobić taki kosztorys co zrobiłem w Excelu? Pojawiły się tutaj propozycje aby baza była w Accesie a budowanie kosztorysu w Excelu?... Na razie część odpowiedzi w excelu właśnie ... :) ... : 838523 Zmiany: 1. Dodane zależne pola list, według załączonego obrazka 2. Dodane dodatkowe menu " KOSZTORYS " w...
Witam Za pomocą makra Oops... Spóźnienie...
Wszystko co potrzebujesz masz w załączniku. Jedyne czego "nie widać na wierzchu" to poprawność danych na podstawie listy. Klawisz F1, trochę chęci, ciut cierpliwości i na pewno sobie poradzisz.
Różne drogi prowadzą do Rzymu Zastosowałeś jedną w VBA (jak dla mnie trochę przekombinowaną - ale działa) Ja bym to zrobił np. tak edit: Jak teraz patrze na "twoje" rozwiązanie to widzę że właściwie są tam zmieszane ze soba (przedstawione wyżej przeze mnie) dwie metody na raz, co jeszcze bardziej przekonuje mnie w stwierdzeniu "przekombinowane".
Dzień dobry, Problem można też rozwiązać samymi formułami, nie potrzeba żadnych kolumn pomocniczych. Do znalezienia unikatów można użyć formuły tablicowej: [syntax=text]=INDEKS($D$8:$D$57;PODAJ.PO... gdzie: $D$8:$D$57 - zakres danych (tytuły), $F$63:$F63 - zakres wyników (unikaty). Początek...
Witaj http://obrazki.elektroda.pl/1872197800_1...
Witaj, da się to zrobić
U ciebie są pięknie posortowane dane, a u mnie nie - i nie będzie tak bo dane są dopisywane na bieżąco W kolumnie 'G' (Lista unikatów 'Projekty') masz funkcję wyświetlającą posortowane unikaty - zastosuj ją do innych kolumn (projekty, osoby) i będziesz mieć porządek.
w angielskiej wersji data -> validation wybrać "List" i określić listę komórek z których ma wybierać (wpisane gdzieś na boku)
Najprostsze rozwiązanie w tym przypadku polega na nadaniu nazw kolumnom, a następnie wykorzystanie formuły =ADR.POŚR(wybór_pierwotny). W podanym przykładzie problem jest taki, że nagłówki kolumn nie spełniają warunków poprawności nazwy, dlatego dodałem tam znaki podkreślenia. To rozwiązanie ma jednak wadę, wynikającą ze specyfiki działania poprawności...
Jeśli chcesz wybierać wartość w kolumnie F, to zastosuj listę wyboru poprawności danych. Tylko po co ten wybór? Czy tylko do identyfikacji, czy do dalszych obliczeń? Jeśli do obliczeń, to należałoby ujednolicić jednostki. Po co powtarzać 700 ml i 0,7 l, jeśli to jest to samo?
Ja preferuję rozwiązania najprostsze, za pomocą zwykłych funkcji i narzędzi Excela. Część a). Skopiować tabele A i B jedna nad drugą, najpierw B, potem A. Zaznaczyć obie. Użyć narzędzia Usuń duplikaty. U góry pozostaną unikaty z B (które nie są potrzebne), pod spodem będą unikaty z A (bo jeśli były w B, to pozostały w górnej części). Tę część można...
Czy to da się w ogóle zrobić? Da się. Z tym, że nie ma wbudowanych funkcji Excela formatujących komórki. Trzeba napisać makro. Mały przykład w załączniku. Paletę ściągnąłem[url=http://konspekt.eu/?palet... stąd. .
Wszystko da sie zrobic :)
Rozumiem że gdzieś masz pełną tabele z danymi np Nazwisko (M) | Dochód (N) Nie do końca wiem jak masz zorganizowany wybór z listy (okno combo box czy komórka) Zakładam że w komórce (poprzez tzw sprawdzanie poprawności - lista) Wykorzystaj do tego Szukaj.pionowo =wyszukaj.pionowo(adres komórki z wyborem; Cała tabela z danymi; liczba kolumny z dochodem;...
Zerknij do załącznika. Kod w arkuszu + UserForm. Kod uruchamia dwuklik w zakresie E2-E22 ;)
Witaj. Jest: https://support.office.com/pl-pl/article...
Aby zmienić opcje: kliknij prawym pm w obszar osi (poza obszarem kreślenia) i wybierz "właściwości". Czy mógłbyś wstawić tu ten poprawiony skoroszyt.
Naprawdę nie chcesz pójść w tym kierunku? Zobacz w pliku - Arkusz1 komórka A2 - wybierasz użytkownika i resztę danych przenosi ci się samo. Szybko, prosto i bez makr.
Przydatne pojęcia to: - spradzanie poprawności danych dla utworzenia listy rozwijanej - baza danych (model, cena) - funkcja wbudowana wyszukaj.pionowo() Liste rozwijaną tworzysz z poprawności danych odwołując sie do danych z bazy a potem funkcją wyszukaj.pionowo pobierasz dane z tabeli. W załączniku przykład.
Pomysł Macieja Goneta chyba najekonomiczniejszy i do rękodzieła i do automatyki - połączyć dwie listy, wysortować, usunąć duplikaty, skopiować wynik na dwa obszary i mamy dwie listy. [syntax=vba]Option Explicit Sub ListaA_ListaB() Dim wB&, k% k% = 3 Application.ScreenUpdating = False wB = Range("F3", Range("F" & Rows.Count).End(xlUp)).Rows.Count Range("A"...
Zastosuj taką formułę listy poprawności: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE($U$2;0;0;SUMA...
A pro po nagrania czy kolega adamas_nt zauważył że Tak, w 2007 jest podobnie. Microsoft "ulepszył" VBA i w związku z tym nie wszystkie makra są "kompatybilne" wstecz. Większość nagranych makr w E2007 z użyciem wbudowanych narzędzi, w pliku zapisanym w wersji wcześniejszej, nie działa w E2003... Słuszna uwaga.
Trochę rzucę cię na głębszą wodę. (Ale jeszcze raz zaznaczę że twoje rozwiązanie nie jest złe - po prostu ja bym to zrobił inaczej i nie mówię też że lepiej. Może ktoś ma jeszcze inny pomysł - Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. ) Choć jeżeli ogarniasz menadżera nazw i poprawność danych to nie powinieneś mieć kłopotu ze zrozumieniem mojego sposobu. Zastosowałem...
Witam Pliki musisz pakować rar/zip itp. Co do ładowania danych do comboboxa odpowiedzialna jest część j.n musisz dopisać z jakiej zakładki są pobierane dane czyli [syntax=vbnet]Private Sub UserForm_Initialize() Dim i As Long i = 2 'bez nagłówka 'zapisanie do tablicy Do While Sheets("Articles").Cells(i, 1) <> "" AddItem Sheets("Articles").Cells(i,...
Rozumiem, że masz świadomość, że na samej liście rozwijanej kolorów nie będzie widać, bo taka już jej uroda. Natomiast można ustawić kolor za pomocą makra zdarzeniowego Worksheet_Change na podstawie wyboru z listy. Zakres komórek wzorcowych ma nazwę "Wzornik". Sprawdzanie poprawności trzeba ustawić ręcznie, pamiętając o wyłączeniu alertów. Komórki ze...
Najwygodniej byłoby zrobić UserForm z dwoma ComboBox'ami, gdzie na podstawie wyboru pierwszego (nazwa arkusza) wypełniało by się drugi danymi z dwóch kolumn. Bardzo uprościłoby ujednolicenie nagłówków. Oczywiście jest to do zrobienia w obecnej postaci, ale nie we wszystkich arkuszach występują obie poszukiwane kolumny. Co w takim przypadku? http://obrazki.elektroda.pl/5048931400_1...
Widzę, że pytający nie odpowiedział, ale mi etr tym postem, choć 1,5 roku po odpowiedzi, pomogłeś bardzo! Dzięki!
Witam Chciałbym móc liczyć proste remanenty w oparciu o excela. Dane które posiadam to : Nazwa asortymentu Cena zakupu netto Stawka VAT Cena sprzedaży brutto Ilość ( którą za każdym razem będę wpisywał ręcznie ) Stworzyłem listę rozwijaną z asortymentem. Udało mi się za pomocą wyszukaj pionowo przenieść do odpowiednio wybranego asortymentu automatycznie...
marek003 Do rozwiązania problemu sztukowania wystarczy użyć zaokr.w.gore (roundup). Trzeba sprawdzić oprócz powierzchni także krotność wymiarów geometrycznych samej blachy.
W takim razie tabela przestawna a źródłem niech będzie lista
I trzeba było tak od razu. Bez załącznika, z samego opisu problem był zupełnie niezrozumiały. W ten sposób jak Pan chciał to się nie da. Jeśli argumentem funkcji ADR.POŚR nie jest tekst adresu, tylko tekst nazwy, to taka nazwa może odwoływać się tylko do adresu wprost, a nie może być - jak w tym przypadku - nazwą formuły zwracającej adres. Takie sobie...
Listę, prawdopodobnie, można uznać za skończoną, jeśli ilość elementów z kolumny nazwisk będzie równa liczbie elementów kolumny karty ocen, tak więc przed wywołaniem formy porównaj liczbę niepustych komórek w obydwu kolumnach i jeżeli jest równa pomiń aktywowanie formy
Jeżeli w kolumnie B masz daty z punktu widzenia Excela (odpowiednio sformatowane liczby) to można użyć tabeli przestawnej. Etykiety wierszy - dane z kolumny A, wartości - dane z kolumny B i w ustawieniach pola wartości wybrać maksimum.
Mam małe pytanie jak utworzyć (jeśli się da, bo ja jestem tylko amatorem ) listę użytych do projektowania komponentów Nazywa się to BOM (Bill of Material) i jest w Reports->Bill of materials (jak dobrze pamiętam).
Witam serdecznie, mam problem w EXCEL'u z którym nie umiem sobie poradzić (jestem mocno początkujący w tym programie). Posiadam plik z 9 arkuszami, każdy ma swoją nazwę. Tworzę dziesiąty arkusz - a w nim chciał bym dać pracownikom możliwość zestawienia ze sobą danych z dwóch wybranych arkuszy. Zatem tworzę listę rozwijaną z nazwami arkuszy i tu pytanie:...
Nie bardzo rozumiem, masz listę użytkowników i nie umiesz znależć tego którego już znasz z loginu? Najprościej: zwykłe wyszukiwanie w tablicy (i co z tego, że to Excel). Jak wolisz po Excelowemu to użyj Range.Find i pobierz sobie wiersz (chyba to pionowa tablica?) i dalej to już proste. Jeżeli używasz pliku na serwerze to właściwie już jest to jakaś...
No niestety ta funkcja nie działa - wyrzuca błąd. Jako mało zaawansowany nie dałem rady rozszyfrować gdzie on tkwi ale już sobie poradziłem z moim problemem w inny sposób - za pomocą funkcji WYSZUKAJ PIONOWO.
cześć, dziękuję za pomoc. Faktycznie jest w tym prosta logika. Dokładnie mi o to się rozchodziło.
Witam, mam problem z arkuszem danych, mianowicie zrobiłem sobie listę, która pobiera dane z innych arkuszy i wstawia w odpowiednie miejsce. Problem polega na tym że działa to tylko dla jednego arkusza i nie wiem dlaczego nie działa to dla innych arkuszy. Chodzi o arkusz Szablon i w miejscu gdzie mamy listę rozwijalną A_Duplex zaczytuje ładnie dane a...
A jaki sposób mogę "masowo" stworzyć chekboxa dla 1200 pozycji Możesz spróbować tak: zaznaczyć odpowiedni zakres w kolumnie dla checkboxów, a następnie uruchomić makro: [syntax=vbscript]Sub InsertCheckBoxes() Dim Rng As Range Dim WorkRng As Range Dim Ws As Worksheet On Error Resume Next xTitleId = "Excel" Set WorkRng = Application.Selection Set WorkRng...
Jak mawiał A.Słodowy...
:) Jak mogły Ci się nie sprawdzić INDEKS, SZUKAJ.PIONOWO ? (tablicowych nie potrzeba) Wykorzystaj np. poprawność danych z listą. I stwórz własną nazwę z wykorzystaniem PRZESUNIĘCIE() by wybierało ci odpowiednią listę pracowników. A reszta to właśnie indeks, wyszukaj.pionowo poziomo i podaj pozycję. Jeżeli chcesz namacalnego przykładu załącz plik excela...
W excelu można to zrobić tak jak w załączniku w OO się nie znam
Witam, Chciałabym się dowiedzieć, czy da się stworzyć listę rozwijaną, która zwraca obrazki przypisane do nazwy produktu? Przykładowo mam kilka różnych produktów, ale np. jeden produkt ma dwa czy trzy numery partii, tzn. jeden produkt = dwa zdjęcia albo i więcej. Czy ta lista rozwijana może zwrócić więcej niż jedno zdjęcie przypisane do produktu? Czy...
Musisz oprogramować ComboBox. Jeśli zmiana działa, to wynik z Combo zapisz do komórki "pod nim" i masz zdarzenie WorksheetChange. [syntax=vbscript]Private Sub ComboBox1_Change() Range("F11") = ComboBox1.Text End Sub[/syntax] Problem w tym, że dla każdego musi być osobna procedura. A dlaczego nie poprawność/lista? Działa przecież...
Nie musi być tak jak ja zrobiłem na początku. Ja po prostu bazowałem na tym, co było w pliku przykładowym i starałem się, żeby jak najmniej zmienić. Ale sposobów rozwiązania jest wiele i ten drugi sposób też jest dobry, tylko musi być do niego dostosowana formuła. Wpisałem to w ostatnim załączniku. Proszę sprawdzić, bo nasze posty się zazębiają i może...
Mogą to być dowolne miejsca, gdzie ma być lista wyboru ?
jeżeli po wybraniu innej komórki przycisk listy znika, to jest to lista wartości. Usuwa się ją z menu Poprawność danych poprzez ustawienie poprawności danych w komórce na "Dowolna wartość" Chyba, że arkusz ma makra i formatka pole listy jest wywoływana z kodu.
Witam Wszystko to powinno nastąpić w arkuszu "Sensors"? Cały schemat z 1001 zastępuje poprzedni? Co stanie się z poprzedniego schematu (w arkuszu "Sensors")? Prosty przełącznik na arkusz 1001(1002, 1003...) nie jest wystarczający?
witam, chciałbym tworzyć w Excelu cykliczne zamówienia za pomocą list dynamicznych. W arkuszu DANE mam tabelę - dotychczasowego asortymentu (umożliwia dopisywanie nowych) Kod towaru; Dostawca; Nazwa; ; Cena; j.m. W innym arkuszu ZAMÓWIENIE w kolumnie A wybieram Kod z listy i chciałby by w następnych kolumnach z automatu uzupełniły się dane z tabeli....
Witam! W mojej ocenie najprostsze rozwiązanie w takim przypadku to wykorzystanie listy z poprawności danych :spoko: Wybierasz sobie z listy materiał w każdej komórce - i nie ma problemu przy wyliczaniu każdej formuły :D 906063
Listę tworzysz wchodząc w: Dane >> Sprawdzanie poprawności W kryteriach poprawności wybierasz: Dozwolone: > Lista a jako źródło podajesz zakres komórek w którym są wartości na listę.
Ops! Sorki, pewne rzeczy wydają się oczywiste. Żona ostatnio wydała komendę: "wsyp soli". I bądź tu mądry, wolałem uciec do piwnicy niż zadawać pytania :D Położenie arkusza w 'Initialize' formularza. Nie wiedziałem o który chodzi, wpisałem w największy. Wyszukiwanie w kodzie arkusza, podpięte pod przycisk. Nie robiłem żadnego zabezpieczenia przed błędem....
Zacznij z petli For Each c In Sheets(1).Cells.SpecialCells(xlCellTypeA...
No tak, zamień If .Cells(i, 1) > nrSpr Then na If .Cells(i, 1) > nrSpr Or .Cells(i, 1) = Empty Then
Mam np. Kraje i przypisane do nich wartości. Nie bardzo, ale rozumiem że to tylko luźny przykład ;) Najprościej (przy tym układzie danych)
Nie zadziałało. Odzyskałem wcześniejszą wersję pliku, to samo. Na środku komórki pusta lista rozwijalna.
Z tego co zrozumiałem to chyba chodzi Ci o [url=http://www.excelforum.pl/topics7/29... zależne
Mi tu chodziło o to że po podaniu 31.01.2017 w powyższym przypadku otrzymam 1 i taki sam wynik dla 01.02.2017 jak i 02.02.2017 natomiast dla dni pracujących wartość 0 Ok. Przyznaję, że nawet dokładnie nie przeczytałem formuły. Może tak:[syntax=bash]=JEŻELI(ORAZ(SUMA.WARUN... i nazwisko pracownika];wart_Wyb_pracownika;Ewidencj...
Myślę że działa, ale sprawdź.
Niestety nie mam zielonego pojęcia jak go zastosować. Pomożesz? Skoro nie zamieszczałeś arkusza w pierwszym poście myślałem, że wiesz jak używać makr? Nie ma problemu - przerobiony arkusz w załączeniu. Przy okazji pozbądź się tych "list rozwijalnych" - arkusz mimo niewielu danych strasznie wolno działa.
1. Private Sub UserForm_Terminate() combo1.Value = combo1.ControlSource End Sub 2. combo1.MatchRequired = True 3. Do wujka Googla CreateObject("scripting.dictionary") Na angielskom - http://www.snb-vba.eu/VBA_Dictionary_en....
Czy to ma tak działać?
Tak. Tyle, że w zależności od poziomu zabezpieczeń może być monit lub przy wysokim poziomie może nie działać makro/makra.
Opcja [url=http://poszukaj.elektroda.pl/search... nie działa ?
Fajne te Twoje pytania. ;) Ile sam sie przy nich uczę. ;) Znalazłem rozwiązanie na Twoje pytanie, daj mi 10 min to poskładam to czytanie i wrzucę tu. ;) [syntax=vb] Private Sub txtNazwisko_Change() Call AktualizujListe(txtNazwisko.Text, 0) End Sub Private Sub txtZnaczek_Change() Call AktualizujListe(txtZnaczek.Text, 2) End Sub Private Sub AktualizujListe(ByRef...
Nie bardzo wiem o co ci chodzi ale listy rozwijane tworzy sie e w grupie Narzędzia danych kliknij przycisk Sprawdzanie poprawności danych. Nastepnie Ustawienia W polu Zezwalaj kliknij opcję Lista. I masz liste.
dla Adres to nie dobrze, poniewaz nie zawsze wybor bedzie dobry Wystarczy tylko zakres Nazwa, Adres z pomocy funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO
Przykład w plikach Zeszyt1 i Zeszyt2. Dane do listy są w skoroszycie Zeszyt2. Oba skoroszyty otwarte w tym samym wystąpieniu Excela. Powinny działać synchronicznie (u mnie działają Excel 2010).
super dzięki :) a jak zrobić, aby to co wybrałem z listy pojawiło się w komórce F1 - natomiast to co zaznaczyłem (litera, cyfra) w E1?
Dzień dobry, Co Pan chce mieć wpisane w kolumnach? 8 (jako liczbę) czy 8 godzin (w formacie czasu Excela). Tu jakby brak konsekwencji. Komórki w kolumnach dni są sformatowane jako liczby całkowite, a kolumna podsumowania (AI) jest sformatowana jako godziny i minuty gg:mm. To nie pasuje i nic się Panu nie będzie sumować. W arkuszu są jeszcze różne inne...
Witam, Podbijam pytanie; zadam je w troche innej formie :) Czy ktoś zna sposób jak zrobić listę wielokrotnego wyboru w excelu? -> idea jest taka żeby była to "zwykła" lista rozwijana, ale żeby dało się z niej wybrać kilka pozycji i żeby one pojawiały się w komórce np. po przecinku. Dziękuję za wszelką pomoc!
Formułkę (różnica dat) wpisałem do kodu zdarzenia 'Exit' obu TextBox'ów. Oprogramowałem ComboBox_Change, wykorzystując jego ListIndex. Numer>Opis. Zmienną 'ostW' w 'Initialize' można wykorzystać wielokrotnie (tworzenie list) Ciut komplikujesz proste rzeczy, moim zdaniem ;)
Bierzesz się za poważniejsze funkcje a nie do końca znasz same podstawy excela funkcja indeks(tablica z danymi;nr wiersza;nr kolumny) ma za zadanie wyszukiwać dane w twojej tabeli. Czyli określasz całą tablicę; określasz numerycznie z którego wiersza twojej tabeli i z której kolumny twojej tabeli mają się pojawić dane. Ponieważ chcesz aby dane pojawiały...
lstKierownik.RowSource = "DataBaza!C2:C" & ostWrs RowSource - jest String, nie Range Dodano po 1 Lista = .Range("C2:C" & ostWrs) - to nie trzeba Dodano po 35 lstKierownik.ColumnWidths = 50 - (72 minimum)
Rozumiem, że to tabelka wynikowa. A jak wygląda źródło? Prościej byłoby, gdybyś załączył plik z przykładem...
Za pomocą makr pewnie, skoro standardowe funkcje nie pozwalają. Gdyby Twój opis był jaśniejszy, już kilka osób pewnie by Ci pomogło. Dwa razy czytałem Twoje posty i nadal nie mam pojęcia, co chcesz tak właściwie osiągnąć (chodzi o wynik końcowy, bo wiem, że zmieniając coś chcesz zmienić resztę tabeli, ale według jakich kryteriów - nie mam pojęcia)....
Typowe dla użycia WYSZUKAJ.PIONOWO. Dokładny opis z przykładami w help'ie Excela. Wcześniej, oczywiście, należy przygotować sobie tabelkę w arkuszu pomocniczym.
W tym przypadku poprawność danych/lista odpada. Może rozwiązanie z [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... tematu? -sortowanie listy -filtrowanie W załączniku dostosowałem Arkusz2 do opisu. "Aktywny" zakres to D2:D10. Wartość zapisuje się przy zamknięciu formularza. Trzeba tylko dopracować położenie formularza: [url=http://cpearson.com/excel/FormPosit...
Taka kombinacja z arkuszem pomocniczym, listami przez poprawność danych, nazwami zakresów... Może działaj w tym kierunku?
ListIndex w combo UserForm2 nie ma zastosowania w taki sposób, ponieważ lista jest wynikiem filtrowania. Rozwiązań jest jak zwykle kilka: 1. Wielokolumnowy Combobox, gdzie wyświetlana jest tylko jedna kolumna. Po wybraniu wartości, w Label'ach umieszczamy zawartość pozostałych kolumn. 2. Klasycznie - z wykorzystaniem tablicy, tu ListIndex jak najbardziej....
lista excel excel rozwija lista excel rozwijana lista
indesit gazowy mikrofalówka zabudowy szafka energetyczna
sandisk ultra instrukcja obsługi
Czy zużyty kabel SATA lub dysk HDD SATA może powodować BSOD? Błąd A01/800 na sterowniku Buderus - czujnik temperatury zewnętrznej