także wszystko powinno działać No właśnie nie. Co do twojego kodu to jak chcesz to [syntax=vbscript]Sub Makro_K() On Error Resume Next Range("I20:O119").SpecialCells(xlCellTyp... = "=IF(R9C4=R18C,""X"","""")" End Sub[/syntax]
W załączniku przykładowo formatowanie od trzeciego wiersza.
Formatowanie warunkowe - reguły wyróżniania komórek
Dane - Filter nie dziala ?
Procedura w kilku krokach: 1) wpisz w pierwszej wolnej komórce odpowiednie odwołanie, np. W A2 wpisz =A1 2) skopiuj komórkę z formułą do pamięci podręcznej, np. Ctrl+C 3) zaznacz cały zakres 4) wybierz Znajdź i zaznacz/ Przejdź do - Specjalnie / Puste komórki (np. F5/Specjalnie/puste) 5) Wklej np. Ctrl+V
Dla Excela 2007 i powyżej: Formatowanie warunkowe -> Nowa reguła-> Użyj formuły do określenia komórek, które należy sformatować. W okienku formuły wpisujesz warunek "=ORAZ($A$2=1;$B$2="") i dalej ustawiasz format komórki Dla pozostałych komórek ustawiasz warunki format podobnie.
Z tego co wiem nie ma możliwości aby w normalnej tabeli nie wyświetlało pustych komórek. lecz istnieje parę opcji które mogą ci to umożliwić między innymi: Kwerendy, Raporty i tym podobne. Polecam żebyś obejrzał poradnik na YT i w zależności od potrzeb wybrał ten który najbardziej ci odpowiada.
A jeszcze jakiś szybki, sprytny sposób na wstawienie w A1 nazwę karty? Jak w A1 wstawisz: =FRAGMENT.TEKSTU(KOMÓRKA("nazwa_pliku";F... powinno dodać nazwę karty. Dodatkowo chciałbym w jakiś szybki/ prosty sposób na każdej karcie poza "stany paczek" w komórce A2 skopiować nazwę karty a w B2 indeks czyli dla...
:) Jeżeli już się zwracasz do mnie w trzeciej osobie Dziękuję wam bardzo ... ... na was liczyć ... to jednak powinieneś to wyrazić z wielkiej litery lub do słowa was dodawać słowo obywatelu lub kolego, bo tak to jakoś niepewnie się czuje komu dziękujesz :) A dodatkowo (nie żebym się upominał ale na przyszłość może ktoś inny będzie ci pomagał) jak jesteś...
Zaznaczasz cały obszar w którym są też komórki do których chcesz wpisać zera. Następnie kombinacja klawiszy: - CTRL+G - ALT+S - U - ENTER Masz zaznaczone puste komórki w Twoim zakresie - wpisujesz 0 - zatwierdzasz CTRL+ENTER Masz wpisane 0 do komórek, które były uprzednio puste.
To bylo tylko fragment makro Wstaw jak w Ciebie - 'On Error Resume Next' - gdy nie ma pustych komorek(xlCellTypeBlanks)
Najpierw wyznacz pierwszą wolną komórkę [syntax=vbscript] lastRow = Range("BZ" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If lastRow < 3 Then lastRow = 3 End If [/syntax] nastęnie wkopiuj: [syntax=vbscript] Sheets("Dane").Range("BZ" & lastRow) [/syntax]
w jaki sposob mozna przeprogramowac makro, tak aby dla niewypelnionych komorek wynik wynosil 0 i nie nastepowalo zatrzymywanie makra? Może tak: [syntax=vbscript]Sub test() Dim lRow&, i&, frm lRow = Cells(Rows.count, "A").End(xlUp).Row Application.ScreenUpdating = False For i = 2 To lRow If Cells(i, "A") = "" Then frm = 0 Else frm = "=" &...
gdy ilość znaków wynosi 14 Proponuje np. [syntax=vbscript]Private Sub TextBox1_Change() Lr = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If Len(TextBox1.Value) = 14 Then Cells(Lr, "A") = TextBox1.Value End If End Sub[/syntax] Jeśli chcesz 14 znaków lub więcej to oczywiście zmień zapis warunku na => 14 :D
Trzeba znać nazwę arkusza. Nabela odpowiada rzeczywiste Zdjęcia w #1 ?
Wg podanych informacji, najprościej którąś z Do. Coś w tym rodzaju: [syntax=vb]wrs = 2 Do While Cells(wrs, 6) <> "" Cells(wrs, 4) = "ble ble ble" wrs = wrs + 1 Loop[/syntax]
Nie wiem co Ci potrzeba, ale to może wystarczy: do E3 wpisz =JEŻELI(LICZ.JEŻELI(C3;">0");1;"") Wyprowadzi albo 1 albo nic, w przypadku pustej komórki C3.
Cześć Wam. Mam problem z arkuszem kalkulacyjnym. Szukałem na forum i nawet znalazłem odpowiedź, ale wychodzą mi bzdury... Dokładnie nie chodzi o Excela, ale o LibreOffice Calc. Niby to samo, ale nie do końca, bo w Excelu, w ustawieniach arkusza można "zlikwidować zera", a tu nie. Skorzystałem z przedostatniej podpowiedzi w tym wątku: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Może być coś takiego wklej to ThisWorkbook [syntax=vbscript]Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean) If Range("B6") = "" Then MsgBox "Blokada wypełnij B6" Cancel = True Else Cancel = False End If End Sub[/syntax]
No okej ale ma przy okazji wyliczac srednia zapomnialem dodac 😃. Wiec ma wyliczac srednia ocen i przy okazji jak jest pusta komorka to ma napisac "brak ocen"
Nie bardzo zrozumiałem - chcesz wpisać "tekst" jak komórka jest pusta, wtedy już nie będzie pusta. Takie działanie nie ma sensu. Ale mógłbyś to zrobić w innej komórce, czyli: (przykładowo) Jeśli komórka A1 jest pusta, wpisz w B1 "tekst", inaczej wpisz wartość A1 1: w komórce B1 formuła =JEŻELI(A1=0;"tekst";A1) 2: W komórce A1, wartość 0, pusta lub inna
To cała pętla? Brakuje Loop a instrukcja Exit Do powoduje opuszczenie pętli już w pierwszym przebiegu... Przy takim zapisie a = a + 2 porównujesz co drugą parę. Chyba, że tak właśnie ma być...
I się nie dziwię. Twoja formula wycina od spacji przed numerem do spacji przed numerem konta ;) Wpisz: =FRAGMENT.TEKSTU(A1;SZUKAJ.TEKST(" ?? ???? ???? ???? ???? ???? ????";A1;1)+1;32) A jak już będziesz robił wersje finalną to polecam formułkę: =JEŻELI.BŁĄD(<formuła której używasz>;"") W ten sposób w arkuszu nie pojawi ci się #ARG tylko pusta...
Witaj, Możesz rozszerzyć warunki o sprawdzanie, czy pola są puste (lub czy są liczbami, na jedno wyjdzie), np: fragment - JEŻELI(C11=E11;1;0) można spróbować rozszerzyć do: JEŻELI(ORAZ(C11=E11;CZY.LICZBA(C11));1;0... Oczywiście z pozostałymi fragmentami tak samo. W takim przypadku oprócz równości musi zajść warunek, że jedno z pól musi być liczbą. Drugiego...
Jeśli można z kolumną pomocniczą, to patrz załącznik.
To napisz =JEŻELI(A1=B1;JEŻELI(A1="";0;JEŻELI(B1="...
W komórkach J3:L3 wpisujesz wartości alternatywne, które zastąpią te z WYSZUKAJ.PIONOWO. Jeśli te komórki zostawisz puste lub będzie tam wartość nieliczbowa, to pozostaje wynik pierwotny z WYSZUKAJ.PIONOWO.
zastosowanie zapisu np. =JEŻELI(B1="";"";JEŻELI(D1="";"";SUMA(B1... nie pomaga. A powinno. Spróbuj =JEŻELI(LUB(B1=0;D1=0);"... Ostatnia wartość: Jeśli kolumna nie ma dziur (każdy wiersz jest wypełniony), to zlicz niepuste i podstaw jako argument funkcji ADR.POŚR. =ADR.POŚR("A"&ILE.NIEPUSTY...
Nie wiem dlaczego mój Excel komórki puste widział jako nie puste. Dopiero kiedy je ponownie wyczyściłam, funkcja pięknie zadziałała. Dziękuję!!!!! Dodano po 2 Oczywiście wypróbuję, bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem :)
Wychodzi dokładnie to samo, tzn. przy odjęciu jednego wiersza działa, inaczej nie. Dzisiaj zmieniłem adresy komórek i o dziwo działa :D Dziwne, ale skuteczne :D Chciałbym jeszcze ażeby przy wpisywaniu komentarza excel pomijał puste komórki i wpisywał następną niepustą. Da radę? POZDRO I DZIĘKI! :)
Przepraszam że się wtrącam (wyjdzie że się czepiam) ale dla ścisłości by autor się nie pomylił lub źle nie zrozumiał. wstawić pusty wiersz między nie (w ten sposób kolumna B przejdzie do C). Tu chodzi o wstawienie kolumny nie wiersza, reszta jest jak najbardzie trafna. (tylko że z założeniem że w pierwszej kolumnie są liczby porządkowe - bo to się trochę...
Dzięki funkcja działa.
Witam, Potrzebuję pomocy osoby doświadczonej w posługiwaniu się Excelem. Stworzyłam raport, ale nie do końca spełnia on moje oczekiwania. Proszę o pomoc. Dodam, że wszystko w Excelu robię metodą prób i błędów, ale tym razem nie mam pomysłu, jak poprawić formuły… W arkuszu „Karta” w kolumnie AE (i adekwatnie AI, AL., AS, AV, AZ, BD)...
A to może być? [url=http://www.youtube.com/watch?v=i6sD... lista unikalnych wartości
Napisałeś że chcesz, żeby jeżeli komórka CW jest pusta, to żeby w komórce total też było pusto. Jak do tego mają się to formuły, które piszesz??
dzięki mickpr za pomoc ale chyba nie o to chodziło. Mam tabelkę złożoną z 3 kolumn. Są w nich oceny, nie wszystkie jednak mogą być wpisane, nieraz sa wszystkie 3, nieraz dwie a nieraz wcale. Chciałbym aby w kolumnie 4 excel zwracał mi ostatnią cyfrę, lub pusta komórkę, jeśli wszystkie 3 kolumny nie zawierają cyfry. W sieci znalazłem taką funkcję: =ADR.POŚR(ZNAK(64+MAX(JEŻELI(CZY.PUSTA(D...
Witam W zakładce kody mam zestawienie wszystkich możliwych kodów i chciałbym rozdzielić te kody w taki sposób aby każdy z nich znajdował się w osobnym arkuszu wg grupy (AA,BB,CC,DD) udało mi się to zrobić przy pomocy funkcji „=JEŻELI” tylko jest mały problem, mianowicie nie wiem jak poradzić sobie z pustymi komórkami w poszczególnych arkuszach,...
Nie zadziałało. Odzyskałem wcześniejszą wersję pliku, to samo. Na środku komórki pusta lista rozwijalna.
Mój problem polega na automatycznym połączeniu tekstów w komórkach w pionie (w listy) w jednej komórce innej kolumny, aż do wystąpienia kolejnej pełnej komórki z pominięciem pustych. Po napotkaniu komórki pełnej tworzymy listę z kolejnych rekordów w kolumnie, aż do napotkania pustej. Po napotkaniu kolejnej pełnej komórki powtarzamy cykl, niezależnie...
do C1 wstaw JEŻELI(CZY.PUSTA(A1);"";B1) i ukryj kolumne B, było tutaj też: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Można, ale w komórce A1 musi być jakakolwiek zawartość (wystarczy pusty tekst, ale komórka nie może być pusta).
Jedno z trzech: 1. Nie odpalasz podanego kodu; 2. Nie masz wpisanego "auto" w kolumnie A zaś " auto" bądź "auto " lub coś w ten deseń; 3. Wpisujesz to auto po pustej komórce w kolumnie A
Jeśli w Excelu używasz funkcji ŚREDNIA do zakresu komórek, to Excel bierze pod uwagę tylko komórki wypełnione liczbami. Nie przeszkadzają mu komórki puste ani komórki z tekstami. Przeszkadzają tylko błędy, bo to uniemożliwia obliczenie. Więc jeśli za każdym razem potrzebujesz tylko bieżącą średnią, to możesz użyć pełnego zakresu z zapasem i stopniowo...
Przetestuj. Trochę dużo się tych JEŻELI zrobiło...
Użyj funkcji CZY.PUSTA(adres komórki) w połączeniu z funkcją JEŻELI (), w ten sposób aby gdy wykryje pusta komórkę nie brał jej pod uwagę np. =JEŻELI(CZY.PUSTA(C1);1;0)
...kolego w Twoim wzorcu nawet jeśli zakres "E1:E9" jest całkowicie pusty to pokazuje wynik 3 Chyba u Ciebie... http://obrazki.elektroda.pl/9225081400_1... ">0" oznacza większe od zera Jeśli w komórce jest liczba ujemna lub tekst warunek nie jest spełniony "<>" oznacza niepusta spełniony zawsze jeśli komórka nie jest pusta.
Dzień dobry, Jest taka możliwość, tylko zakresowi komórek tworzących listę trzeba nadać nazwę np. lista i przy definiowaniu źródła trzeba użyć tej nazwy: =lista (ważne, żeby było = na początku). Zakres musi zawierać pustą komórkę, a pole "ignoruj puste" musi być zaznaczone. Powodzenia!
Zakładając że układ kolumn i danych jest stały - nie piszesz szczegółów, wystarczy w określonej komórce wpisać (zakładając że 3 jest w komórce 1A): = 1A&" "&1C&" "$1G Jeżeli natomiast układ danych jest różny w każdym wierszu, trzeba by napisać makro uwzględniające puste komórki.
apollinaris , dałeś taki przykład, że trudno się zorientować jakiego wyniku oczekujesz. Czy czas w kol. C będzie zawsze taki sam tzn. 10:45, czy będzie zmienny i kolory mają być dopasowane proporcjonalnie? Jeśli zmienny to adres używany w formule musi zawierać nr wiersza bez znaku $. I zawsze piszemy formułę dla pierwszej komórki zakresu formatowania....
a moze mni ktos napsać jak to dokładnie zrobic bo za bardzo nie wiem
Może dołącz jakiś przykładowy XLS, bo tak patrzę na to i nie kumam czemu 22 to pusta komórka?
Napisz dokładnie o co chodzi. Jaką treść skoro zatrzymuje się na pierwszej pustej komórce?
Jeszcze nie jest tak jak mi się ,,wydaje że ma być" Przy nie wypełnionej komórce zamyka skoroszyt i dopiero po ponownym otwarciu informuje że jest pusta. Kopię zapisuje prawidłowo ze zmianami ale i z pustymi komórkami
Dzięki za odpowiedz Wstępnie rozwiązałem problem używając funcji brak () wformule jeżeli. Oraz formatowania warunkowego zawierającego błąd. Wstępnie działa ..jeśli sie nic nie schrzani będzie ok.
Spoko, mogło by wyglądać tak: Sub Makro1() Dim temp As Variant Dim wiersz As Long wiersz = 1 Do While Cells(wiersz, 8) <> "" If Cells(wiersz, 8).Value = 0 Then Cells(wiersz, 10).Cut Destination:=Cells(wiersz, 15) wiersz = wiersz + 1 Loop End Sub Dodano po 2 jaszcze taka uwaga makro działa poprawnie do pierwszej pustej komórki w kolumnie przeszukiwanej
A może spróbuj formatowaniem warunkowym? Jeżeli dotyczy to na przykład kolumny czy wiersza, ustaw warunek aby kolorowało wszystkie puste komórki
Pewnie będzie jakaś prosta, tablicowa. U mnie wyszło trochę przydługawo, ale formuła "kopiowalna" i... działa (tylko wyszukiwanie liczb, w tym zero). Jeśli "zero", po myśli autora, to pusta komórka (jak w przykładzie) - będzie OK. Jeśli nie, potrzebne będzie jeszcze kilka "JEŻELI".
Hej,mam z pozoru nie wielki ale dla mnie powżny problem z excelem... Nie wiem jak zrobić aby w komórce po zsumowaniu odpowiednio dwóch komórek pojawiała sie ta suma a gdy komórki są puste pojawiała się komórka pusta a nie zera...??? załączam tą tabelkę, potrzebuje wypełnić kolumnę razem brutto. please pomocy!:cry:
Makro czy funkcja w tym przypadku to żaden problem. Kłopotem jest to czy to co przedstawiłeś jest "prawdą". Czyli czy nie ma innych danych w arkuszu oprócz tej tabeli - tak jak to przedstawiłeś (bez nagłówków i innych danych w innych komórkach - inne komórki "czyste")? (A może zawsze tabela "ściągana" ma te same "namiary komórkowe"? ) Czy może jednak...
Kolejny błąd - przy braku wyboru z pola listy nie zmienia poprzednich cyfr na puste komórki -_-
No, ale te punkty za transfer... Czyli: Jeżeli w kolumnie D tekst zawiera wyraz: "Żółty" i w kolumnie E jest w tym wierszu pusta komórka, to wyświetlać komunikat o braku odpowiedzi ew. formatowanie warunkowe w 1-wszej kolumnie?
Dzień dobry, To wszystko jest mało precyzyjne. Czy dane będą w określonej kolumnie? Czy można określić zakres tych danych, czy trzeba analizować całą kolumnę? Wyniki mają być w wierszu w sąsiednich komórkach? Czy ciągi danych będą rozdzielone pustymi komórkami? Czy liczba tych pustych komórek jest nieokreślona? Czy wśród danych mogą być zera ew. liczby...
Dzień dobry, Są trzy warunki, więc muszą być nałożone trzy reguły formatowania warunkowego w tym samym obszarze. W przypadku zakresu liczb wszystko jest proste, problem może być tylko z wartością 0, bo puste komórki Excel też przy formatowaniu traktuje tak, jakby miały wartość 0. Dlatego tu należy zastosować formatowanie z użyciem formuły i wykluczyć...
Niestety, nie poradziłem sobie. Przeceniłeś moje umiejętności. Wielkie dzięki za pomoc!!!! Mam kolejny problem. Tym razem w Excelu 2010. Mój Excel traktuje pustą komórkę, jako komórkę o wartości 0. A chciałbym, żeby traktował ją jako faktycznie pustą. Czy da się tak ustawić?
Witam, Mam makro jak w ostatnim fragmencie kodu w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Makro rozwiązało problem z tego tematu, jednak pojawił się kolejny - otóż muszę w puste komórki w kolumnie A1 wstawić takie daty, żeby w kolumnie była ciągłość. Kod: Sub rows_influx() Dim i As Long i = 2 Do Until ActiveSheet.Range("A"...
A nie wystarczy sprawdzanie poprawności danych - opcja pełna liczba i podać zakres od 0 albo od 1 do ile potrzeba. Jeśli dane wprowadzane z klawiatury i użytkownik nie jest złośliwy, to powinno wystarczyć. Co innego jeśli dane są kopiowane z innych komórek, wtedy ten mechanizm nie działa. Wstawiłem do A1. Komunikat MsgBox można wyświetlić przy zmianie...
Witaj, Nie mam pomysłu na formułę, mam natomiast pomysł na proste makro, które mniej więcej robi to, co chcesz. Nie jestem najlepszym programistą VBA, ale w sumie na pierwszy rzut oka działa. [syntax=VB]Sub Makro1() ' ' Makro1 Makro ' Makro zarejestrowane 2011-04-16, autor Darek ' ' Kolumna A od wiersza 2 w dół zawiera działania ' W kolumnie B będą...
Warunek w Twoim JEŻELI (nawiasem mówiąc dziwny) spełni się tylko, gdy w kolumnie B pojawi się liczba i będzie większa od poprzedniej, wtedy komórka z wynikiem będzie pusta. W przeciwnym wypadku działanie jest wykonywane, na zerowych wartościach (stąd 0 w wyniku).
Dzień dobry, Należało załączyć przykładowy plik do testowania. W tekście jest błąd składniowy "Is Numeric" powinno być jednym słowem. Ponadto wewnętrzny warunek pętli nie może być nigdy spełniony, bo gdy komórka jest pusta, to funkcja IsNumeric zwraca True, a tu jest koniunkcja warunków. Pozdrowienia.
Spakuj do zip, rar albo zmień rozszerzenie na xls ...
Chodzi o to, że Excel traktuje pustą komórkę jako wartość zerową. Konieczne jest sprawdzenie CZY.LICZBA. Wpisz jako formułę formatowania warunkowego =ORAZ(CZY.LICZBA(A1);A1=0...
Plik jest przykładowy. Plik właściwy służy do importowania danych i doklejania ich do istniejącego już arkusza z danymi poprzednich importów. Importowane są różne ilości danych -wierszy. Od jednego do 60. Dlatego plik przygotowany jest na import maksymalnej ilości danych, a jak jest ich mniej, to puste komentarze są kasowane. Niestety moja znajomość...
Uwaga: Od 20 do 140 będzie 121 wartość. Przy założeniu że numery, począwszy od pierwszego wiersza i nie pustych wierszy =SUMA(PRZESUNIĘCIE(A1; ILE.LICZB(A:A)-120; 0; 120))
Mam propozycję, ale z ograniczeniami. Założenia są następujące: 1. W kolejnych komórkach będą kolejne liczby (lata) lub komórki będą puste, ale nie będzie sytuacji, że w sąsiednich komórkach będą liczby (lata) niekolejne. 2. Przed pierwszą liczbą musi być co najmniej jedna komórka pusta. 3. Liczba komórek jest zadana z góry (formuła nie jest dynamiczna)....
Witaj Z matematycznego punktu widzenia każda liczba pomnożona przez zero daje wynik zero. Podczas obliczeń Excel domyślnie pustą komórkę pomija lub traktuje jako zero. Napisz w jakim kontekście przy mnożeniu przez zero Excel ma traktować zero jak jeden. Pozdrawiam
A musi być makro? Bo najprościej to zrobić formatowaniem warunkowym, wybierając opcję "niepuste". Formatowanie warunkowe jest dynamiczne, więc zmiany zawartości komórek będą od razu uwzględnione. Tylko jeszcze kwestia formalna: co uważasz za puste komórki? W formatowaniu warunkowym Excel uważa za puste również komórki zawierające pusty tekst oraz same...
Można to obliczyć formułami, jeżeli wie się jak dokładnie było to liczone (chodzi o szczegółowy algorytm, jak liczba ma się pojawić w każdej komórce, a które komórki mają zostać puste). Ja niestety tego nie wiem.
Tak, tak rozumiem tylko jak to sie mówi: " A u mnie to działa normalnie " ciekawe od czego to zależy... ?hmm Niestety Excel to wredny typ. Pusta komórka czasem nie jest pusta a tego nie widać i wiele innych podstępów Micro$hita ... potestuje u mnie jeszcze i dam Ci znać jak coś wyknuje jeszcze Pozdrawiam .... a rzeczywiście .... zwielokrotniłem twoje...
Trochę ruchu kombinowanego, i u mnia to działa. Musiałem zmodyfikować plik comp.mod, zamiast 'Pusty arkusz. xlsx ' poprawiono na 'Pusty arkusz. xlsm ' Przycisk 'Wklej do Excel' należy nacisnąć co najmniej 0,5 s.
Tamtej formuły nie sprawdziłem w przypadku gdy są puste komórki w danych i jeden człon okazał się niepotrzebny. Sprawdź teraz.
podaj jaki bład wywala bo nie kompilowałem tego tylko z glowy, oraz powiedz co zwraca Cell w przypadku gdy jest pusta komorka
Przecież możesz wpisywać kolejne daty np po przecinku lub po "alt + enter". "Kłopot" nie jest z możliwością wpisu tylko z wynikiem w komórce M2. Ale jeżeli o to ci chodzi to troszeczkę zmieniłem w tej komórce funkcję. Jednak jest zasada by datę zawsze wpisywać w tym samym formacie (zgodnym z formatem daty w excelu). Na marginesie bez sensu jest dodawać...
a w tej drugiej kolumnie którą zlicza mogą być spacje puste komórki i myślniki ??
To Kolega ma to w Excelu czy w Accessie? Zwykłę Ctrl+H (aka: ZAMIEŃ) wyrazu ULGA na pusty ciąg nie wystarczy (jedynie w zaawansowanych opcjach zamiany trzba odznaczyć ptaszka przy "Dopasuj do całej zawartości komórki")??
Nie trzeba całego pliku. Pokaż na zrzucie co masz (w pasku formuły), jak i w komórce, która zawiera nazwę arkusza, jak i komórkę, która jest pusta.
Tak jak już wspomniał kolega Dżyszla filtrowanie nie jest zgodne ze scalaniem komórek. Filtr jakby nie zauważał, że komórki są scalone i filtruje wg faktycznej a nie widocznej zawartości komórek. Natomiast scalenie skutkuje tym, że 1) zawartość obszaru scalonego jest umieszczona w pierwszej komórce tego obszaru, a pozostałe komórki są puste, 2) formatowanie...
Łatwiej to zrobić w drugą stronę, czyli w drugim arkuszu wpisz warunek, np. coś takiego: =JEŻELI(Arkusz1!A1<Arkusz1!B1;Arkusz1... Czyli jeżeli w Arkuszu 1 wartość w komórce A1<B1 to w Arkuszu 2, w komórkę z powyższą funkcją, wpisz wartość z komórki C1 Arkusza 1. Jeżeli warunek nie jest spełniony, pozostaw pustą komórkę.
Może masz w zakresie "puste"komórki. Najlepiej wstaw przykładowy plik.
Mam trochę skomplikowaną sytuację, gdyż zakres komórek nie jest ciągły i może zawierać puste komórki i to rozwiązanie nie sprawdza się w moim przypadku. Znalazłem coś takiego [syntax=text]=SUMA(JEŻELI(CZĘSTOŚĆ(A2:A1... tylko że zlicza to jedynie wartości liczbowe a ja potrzebuje jednocześnie liczbowych i tekstowych w zakresie gdzie...
Podłączyłeś się pod cudzy temat i nie wyjaśniłeś dokładnie o co Ci chodzi. Czy chodziło o zaznaczenie (selekcję) kilku komórek jednocześnie i żeby we wszystkich tych komórkach liczby kończące zawarte w nich teksty wzrosły o 1? Jeśli o to chodziło i ma to być makro zdarzeniowe SelectionChange, to możesz wykorzystać taki kod w module arkusza: [syntax=vbscript]Private...
w wolne kratki muszę powstawiać WH W5 WN WS Pozwolę sobie zażartować: wstawiać losowo ? czy po kolei wszystkie te oznaczenia - tak aby nie było pustych kratek ? :D A na poważnie to zapytam: a na jakiej podstawie Excel ma wypełniać te puste komórki tymi znakami WH czy W5, oraz gdzie wstawiać oznaczenia "dzień wolny za niedzielę lub za święta" Jak będzie...
Jak Ci wierszy przybędzie do miliona, to zaczniesz myśleć, dlaczego to tak długo liczy...;) Ale jeżeli już chcesz tak, to nie sprawdzaj w każdym przejściu pętli, czy komórka jest różna od pustej, tylko wylicz wartość końcową pętli na przykład tak: [syntax=vb] For x = 2 To Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row Cells(x, 1) = "=IF(RC[1]<>"""",R[-1]C+1,"""")".....
Na szybko to ten kod:[syntax=vbscript]Sub WstawDate() Dim daty As String Dim tbl daty = Application.InputBox("Wstaw zakres dat", "Tylko daty", Type:=2) tbl = Split(daty, "-") [b8].Value = tbl(0) [b9].Value = tbl(1) End Sub[/syntax] Jednak małe uwagi: - brak obsługi błędów czy dobrze wpisano datę, w odpowiednim formacie - czy nie zostawiono pustego pola
Odwróciłbym kolejność. Wpisywał "z palca" nadgodziny i liczył etatowe. Nadgodziny raczej nie zdarzają się codziennie i można zostawić komórkę pustą... http://obrazki.elektroda.pl/8776059500_1...
No więc tak: 1. Są 3 wartości w tabelce: - B1 - pusta - B2 - data - B3 - wartość Makro miałoby wyciąć B2 i wkleić do B1, wyciąć B3 i wkleić do B2, i wtedy komórka B3 zostaje pusta, więc ją można usunąć. 2. Tam gdzie są 2 wartości makro nie ma nic do roboty, bo nie ma pustej komórki która mi przeszkadza 3. Analogicznie do 1 przykładu 4. Makro musi przewidzieć...
Wstaw dodatkowy warunek na to czy komórka jest pusta, jeśli tak to nie liczy.
Zaraz zaprezentuje ew. okrojony kod html, ale analiza html zrobionego automatycznie PublishObjects przez MS nie ma sensu. Chcę dopasować formatowanie w Excelu! Pokażę efekt "" -czyli pustych komórek na screenie .
To już znalazłem ale muszę to ustawić dla każdej kolumny osobno a mam ich po 30-60 i nie wiem jak to zrobić dla wszystkich na raz. Ustawie ręcznie ale chciałbym na przyszłość wiedzieć jak to zrobić. I co zrobić jeśli komórka jest pusta bo wtedy też zaznacza puste a tego nie chce.
Nie chodzi o to żeby ją szukać, tylko żeby zliczyć ilość komórek w których ona występuje (w danej kolumnie). Kolejna prośba o instrukcję Zakres komórek od A1 do AS100 jeśli pusta komórka wstaw "0"
Witam. Wszystko działa jak trzeba, jednak pojawił się mały problem. Otóż kiedy komórka z datą jest pusta excel odczytuje ją jako styczeń, co zaburza faktyczną sumę ze stycznia. Jest na to jakaś rada? Z góry dziękuję.
excel puste puste excel puste komórka wiersz
format karty rejestrator 10w40 bierze cewka pompa
projektor hy300 projektor hy300
Hitachi D-E99 – reset ATRS i samoczynne nagrywanie po włączeniu magnetofonu MW Power IPC PoE – reset do ustawień fabrycznych, przywracanie hasła, modele KIP, ECO, 2023/24