także wszystko powinno działać No właśnie nie. Co do twojego kodu to jak chcesz to [syntax=vbscript]Sub Makro_K() On Error Resume Next Range("I20:O119").SpecialCells(xlCellTyp... = "=IF(R9C4=R18C,""X"","""")" End Sub[/syntax]
Scalanie to nie jest - moim zdaniem - właściwa droga. Raczej trzeba wypełnić wszystkie wiersze w kolumnie A, posortować, w końcu usunąć zbędne wpisy. Nie jest z tym tak dużo roboty, gdy czynność trzeba powtarzać wielokrotnie, można ewentualnie napisać makro. Można to zrobić tak: 1) w kolumnie A w pierwszej wolnej komórce (arkusz ANG - PL, komórka A3)...
Chcesz mieć w jednym polu informację czy jedna z komórek zakresu jest pusta ? Czy informację, że dana komórka jest pusta ? Jeżeli chodzi o pierwszą sprawę to musisz w takim razie pisać po kolei Jeżeli(Czy.Pusta(A1) I (Czy.Pusta(A2)) itd. 1;0) - wartość wszystkie komórki będą puste to w polu z formułą zwrócona zostanie wartość 1 w innym przypadku 0....
To tak działać nie będzie. Formuła listy rozwijanej sprawdzania poprawności musi zawsze zwracać odwołanie, a nie stałą "10", jak w Twojej formule. Formuła nie może generować listy rozwijanej, może ją tylko modyfikować, to znaczy nie da się (samymi formułami) zrobić tak, że w B1 raz będzie lista rozwijana, a innym razem nie. To można zrobić tylko z pomocą...
To tak jak napisał poprzednik: 1) Znajdź/zamień - zamienić najpierw przecinek na <nic>, czyli pozostawić puste pole do zamiany, 2) zamienić kropkę na przecinek. Jeśli będzie zaznaczona jedna komórka w arkuszu - zamieni w całym arkuszu (zamień wszystko), jeśli będzie zaznaczony zakres - zamieni tylko w tym zakresie. Te przecinki de facto znikną,...
W załączniku przykładowo formatowanie od trzeciego wiersza.
A musi być makro? Bo najprościej to zrobić formatowaniem warunkowym, wybierając opcję "niepuste". Formatowanie warunkowe jest dynamiczne, więc zmiany zawartości komórek będą od razu uwzględnione. Tylko jeszcze kwestia formalna: co uważasz za puste komórki? W formatowaniu warunkowym Excel uważa za puste również komórki zawierające pusty tekst oraz same...
Cześć, Mam problem, jeżeli chodzi o utworzenie stanu magazynowego w Excel'u. Wiem, że lepszym pomysłem utworzenia takiej bazy danych jest program acces, jednak bardziej wykorzystuje do pracy Excel więc właśnie tutaj chciałbym utworzyć tą bazę danych, bazę towarów. Opiszę w skrócie co mnie interesuje. Baza danych ma zostać utworzona w oddzielnym pliku...
Hey Siedzę już trochę i nie mogę znaleźć klucza. Chce ustawić formatowanie warunkowe dla komórki B2 B3 B4 B5 takie że gdy wartość komórki A2 równa się 1 to ta komórka która jest pusta z zakresu B2:B5 powinna się podświetlić jakimś kolorem. Ktoś pomoże ?
Formatowanie warunkowe - reguły wyróżniania komórek
Witam! Czy zna ktoś sposób na zaprogramowanie pliku Excel tak, aby nie było możliwości wydrukowania strony jeśli nie będzie wypełniona komórka np. B6? Najlepiej jak jeszcze w momencie próby wydrukowania gdy B6 będzie puste aby wyskoczył stosowny komunikat? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję :-)
Witam Mam takie makro. W kolumnie A w arkuszu są wpisane nazwiska . 1-Zadaniem makra jest wyszukanie wszystkich takich samych nazwisk i wyświetlenie ich . 2-jeśli jest pusty wiersz w kolumnie ; to ma przejść do następnego z nazwiskiem 3- jeśli są trzy kolejne puste komórki to makro ma się zakończyć Teraz makro szuka, ale zatrzymuje się jak jest puste...
Użyj funkcji Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) End Sub Gdzie target to komórka którą zmieniłeś Napisz loopa który sprawdzi czy cały wiersz jest wypełniony i skopiuj go do opis faktury w kolejne nie puste miejsce
Dane - Filter nie dziala ?
Super! Dokładnie o to chodziło! Tabela przestawna rozwiązuje sytuację. Ale żeby ją utowrzyć, trzeba mieć zbiorczo podsumowane wszystkie faktury, bez pustych wierszy. Jak to zrobić automatycznie dla wszystkich arkuszy? Żeby było tak jak na screenie :) https://obrazki.elektroda.pl/1574377400_... EDIT: nie trzeba mieć pustych wierszy -...
To już znalazłem ale muszę to ustawić dla każdej kolumny osobno a mam ich po 30-60 i nie wiem jak to zrobić dla wszystkich na raz. Ustawie ręcznie ale chciałbym na przyszłość wiedzieć jak to zrobić. I co zrobić jeśli komórka jest pusta bo wtedy też zaznacza puste a tego nie chce.
Kolego PRL , Twój kod nie wygląda za bardzo logicznie, chociaż formalnie jest OK. Drugi wariant warunku wystąpi gdy obie komórki w kol. A i K są puste, więc komunikat zamiast: [syntax=vb]"OK, komórka K wygląda na poprawnie wypełnioną Smile"[/syntax] powinien raczej brzmieć: [syntax=vb]"OK, obie komórki A i K są puste Smile"[/syntax] Pozdrowienia
Witam, Potrzebuję makra, które będzie kopiowało i wklejało zawartość wiersza w którym: Jeżeli w kolumnie G komórka zawiera wartość to wstaw <pod nią> wiersze n-1 i skopiuj dane z tego wiersza. Czyli w komórce g8 pojawia się wartość 3 to makro wstawia pod 8smym wierszem 2 puste i kopiuje cały wiersz 8 do wstawionych wierszy. Mam nadzieję że dość,...
A jeszcze jakiś szybki, sprytny sposób na wstawienie w A1 nazwę karty? Jak w A1 wstawisz: =FRAGMENT.TEKSTU(KOMÓRKA("nazwa_pliku";F... powinno dodać nazwę karty. Dodatkowo chciałbym w jakiś szybki/ prosty sposób na każdej karcie poza "stany paczek" w komórce A2 skopiować nazwę karty a w B2 indeks czyli dla...
Nie wiem w końcu co chcesz osiągnąć i na którym "zestawie" warunków operujesz. Ten kod który przedstawiłeś jest dla mnie nieczytelny (pomieszanie funkcji excela z VBA - jak dla mnie straszne błędy). Załącz twój przykład - będzie prościej. Jeszcze raz opisz co chcesz by filtr robił, bo już się pogubiłem. Najlepiej stwórz na forum nowy wątek dotyczący...
Opis jest niezbyt jasny. Czy chcesz wypełniać puste komórki w kolumnie H tekstem z kolumny I, czy chcesz w innej kolumnie np. J uzyskać efekt połączenia kolumn H i I (po weryfikacji). Jeśli to pierwsze, to raczej nie formułą tylko makrem. Jeśli to drugie, to możesz użyć formuł. Ale nie takich jak próbowałeś. Nie można używać symbolu zastępczego gwiazdki...
Jakby tak jeszcze równie łatwo szło zaznaczyć wszystkie wiersze (a potem 'usuń') w których określona komórka spełnia określony warunek, jo już byłaby pełna rewelacja. Witam, Jak wyglada kolumna z danymi, czy wszystkie komorki zawieraja dane? Czy mozesz zamienic ujemne na puste? Jezeli tak to sprobuj tak: Zaznacz kolumnę z danymi, która zawiera te puste(wczesniej...
Dobry wieczór, Gdy zaczyna Pan wpisywać dane do komórki B5 np. 5 to komórka F5 jest pusta, a to Excel interpretuje tak jakby zawierała 0, a więc warunek jest spełniony, stąd pojawia się OK. Dlatego w czasie wprowadzania początkowych danych zmienna RESET powinna być ustawiona na 1, aby tymczasowe wartości nie zostały zapamiętane. Dopiero gdy tabelka...
Witam Pracuję w Excel 2007 Potrzebuję sformatować komórki w następujący sposób: Jeśli w komórce powiedzmy E7 pojawi się znak x lub X a jednocześnie w komórce G7 nie będzie tekstu to komórka G7 zmieni kolor na czerwony. Natomiast jeśli komórki E7 i G7 są puste to komórka G7 jest biała. Oczywiście formuła ma być rozciągnięta na cały zakres komórek G i...
Witam, stworzyłem arkusz do gry cashflow, wszystko ładnie działa, ale chciałbym wprowadzić jeszcze jedną funkcję, niestety nie wiem jak. Chodzi dokładnie o to, że jak wprowadzam z listy rozwijalnej nieruchomość, to pojawia mi się jej nazwa we wszystkich potrzebnych miejscach, wystarczy, że wpiszę cenę zakupu, wkład własny itp. i wszystko jest ok. Natomiast...
Formuła sprawdza się w moim przypadku dla punktów, gdzie można wybrać jedną z dwóch możliwości. Jednak jeżeli mam jedną z trzech, to nie potrafię tej formuły zmodyfikować w taki sposób aby otrzymać satysfakcjonujący mnie wynik. If C1="TAK" and C3="" Then C2="" If C1="NIE" and C3="TAK" Then C2="NIE" If C1="NIE" and C3="" Then C2="TAK" Jeżeli wynikiem...
Witam, nie mogę sobie poradzić z dość prostym niby problemem. Chcę zsumować komórki w kolumnie ale tylko do pewnego miejsca a mianowicie do pojawienia się 0 lub pustej komórki. Chcę żeby ta formuła była uniwersalna i można było ja przeciągnąć i zastosować do wszystkich komórek w kolumnie. Napisałem wcześniej formułę która kopiuje wartości z innego arkusza...
Dzięki za rozwiązanie problemu. Jeszcze nie testowałem ale gratuluję rozbudowanych formuł. Wczoraj jeszcze przed Twoją odpowiedzią trochę pogłówkowałem i znalazłem nieco inne rozwiązanie ale ma więcej pomocniczych pól. Jeśli chodzi o założenia: 1. W kolejnych komórkach będą kolejne liczby (lata) lub komórki będą puste, ale nie będzie sytuacji, że w...
Cześć, Potrzebowałbym jakieś rozwiązanie do pliku Excel, a mianowicie czy jest możliwość utworzenia takiego makra lub może jest jakaś opcja, gdzie będąc w pliku wpisuje dane, po zapisaniu i wyjściu z pliku, komórki z danymi blokują się, a po ponownym wejściu mogę kontynuować wpisywanie w wolnych komórkach, a te z danymi będą zablokowane do zmiany. Poniżej...
Witam! Szukam funkcji która wyszuka i wstawi mi (obok siebie) komórki (zawartość komórki) z wiersza pełnego różnych informacji. Np Wiersze (między pełnymi komórkami jest różna ilość pustych komórek): 3 22 4 88 cw d aa 7 31 2 75 ah e bb Potrzebuje aby wyglądało to tak: 3 4 aa 7 2 bb Czyli chcę aby wstawiło mi wartość pierwszej niepustej komórki, trzeciej...
Procedura w kilku krokach: 1) wpisz w pierwszej wolnej komórce odpowiednie odwołanie, np. W A2 wpisz =A1 2) skopiuj komórkę z formułą do pamięci podręcznej, np. Ctrl+C 3) zaznacz cały zakres 4) wybierz Znajdź i zaznacz/ Przejdź do - Specjalnie / Puste komórki (np. F5/Specjalnie/puste) 5) Wklej np. Ctrl+V
jak zrobic odwołanie do komórki z tekstem w innym arkuszu ? mam arkusz2 i w nim liste nazwisk i che aby w arkuszu arkusz1 pojawialy mi sie nazwiska gdy bede je dopisywal do arkuszu2 ( takis cos ala =arkusz2!a1) niestey mi nie dziala bo gdy w a1 nie mam nnazwiska wpisanego wtedy mi w arkuszu1 daje 0 a niepowinno być nic wpisane?
Hej Elektrodki! :) Mam problem z Excelem. Mam tabelę danych, gdzie w A2 jest kod państwa, natomiast wszystkie pozostałe dane są w kolejnych kolumnach: przykładowo: PL B pełne C pełne D puste E puste F puste G puste DE B puste C puste D pełne E pełne F puste G puste NL B puste C puste D puste E puste F pełne G pełne Chciałbym zrobić w innym arkuszu syntezę...
ponownie dziękuję za pomoc :) Mam jeszcze pytanie, czy korzystając ze sprawdzania poprawności danych jest jakiś sposób, żeby nie pozwalał zostawiać pustych pół. Chodzi o to, że jak inne komórki w wierszu są puste to komórka w kolumnie H też może być pusta, ale jeżeli inne komórki w wierszu są wypełnione, to komórka w kolumnie H nie może być pusta i...
Witam. Mam problem ze zwracaniem wartości komórki w Excelu. Tzn. zwraca poprawnie, ale pomija "entery", wszystkie wartości są w jednym ciągu. Możecie jakoś poradzić? Np. Komórka 1: Jan Kowalski; Pacanów 300; tel.123456; A wartośc w zwróconej komórce: Jan Kowalski;Pacanów 300;tel.123456; Macie jakieś pomysły?
Hej, postaram się wyjaśnić ten dość zawiły temat. Potrzebuję aby excel w zależności od wartości liczbowej jaka jest wpisana w komórce sumował odpowiednie zakresy komórek a wynik podawał oczywiście w wybranej komórce. Co zrobiłem: Załóżmy że jeżeli w komórce B1 wpiszemy wartość 14 to w komórce B3 ma być wynik sumujący komórki z zakresu C15:C28 - czyli...
Wartość ujemna w ostatniej linii spowodowana jest tym, że zużycie wody w danym miesiącu jest liczone jako: stan końcowy licznika - stan początkowy licznika = zużycie wody Stąd więc pusta komórka ze stanem końcowym jest traktowana jako zero. Zero minus wartość od niego większa zawsze da liczbę ujemną. Tak też napisałem w 1 poście, że w operacji biorą...
Witam, mam następujące wyzwanie dla ekspertów VBA. Mam kolumnę w której są dane w postaci ciągów znaków - litery oraz cyfry. Chodzi o stworzenie makra które będzie sprawdzało czy dana komórka jest pełna czy pusta. Dla pełnej komórki jej wartość powinna być zapisana następnie powinien być wstawiony separator w postaci [spacja]OR[spacja]. Makro powinno...
Z tego co wiem nie ma możliwości aby w normalnej tabeli nie wyświetlało pustych komórek. lecz istnieje parę opcji które mogą ci to umożliwić między innymi: Kwerendy, Raporty i tym podobne. Polecam żebyś obejrzał poradnik na YT i w zależności od potrzeb wybrał ten który najbardziej ci odpowiada.
Dzień dobry, Trochę to przekombinowane, ale można spróbować czegoś takiego: część, którą Pan wpisuje wpisać w kodzie formatu - format niestandardowy np. L (at) oznacza, że komórka sformatowana w ten sposób będzie wyświetlać na początku L i spację, a dalej faktyczną (zmienną) zawartość komórki. Z kolei w komórce można założyć listę rozwijaną z wariantami,...
Zaznaczasz cały obszar w którym są też komórki do których chcesz wpisać zera. Następnie kombinacja klawiszy: - CTRL+G - ALT+S - U - ENTER Masz zaznaczone puste komórki w Twoim zakresie - wpisujesz 0 - zatwierdzasz CTRL+ENTER Masz wpisane 0 do komórek, które były uprzednio puste.
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem w trakcie budowy arkuszu do inwentaryzacji w Excelu z użyciem makra w VBA. Założenie : - na podstawie bazy danych (Arkusz 1), gdzie po zeskanowaniu kodu EAN (Arkusz3 komórka z użyciem makra do skanowania kodu, puste pole) wyskakuje materiał, nazwa długa i krótka oraz stan sztuk lub kg - po zeskanowaniu możemy dodać...
:) Jeżeli już się zwracasz do mnie w trzeciej osobie Dziękuję wam bardzo ... ... na was liczyć ... to jednak powinieneś to wyrazić z wielkiej litery lub do słowa was dodawać słowo obywatelu lub kolego, bo tak to jakoś niepewnie się czuje komu dziękujesz :) A dodatkowo (nie żebym się upominał ale na przyszłość może ktoś inny będzie ci pomagał) jak jesteś...
To bylo tylko fragment makro Wstaw jak w Ciebie - 'On Error Resume Next' - gdy nie ma pustych komorek(xlCellTypeBlanks)
Najpierw wyznacz pierwszą wolną komórkę [syntax=vbscript] lastRow = Range("BZ" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If lastRow < 3 Then lastRow = 3 End If [/syntax] nastęnie wkopiuj: [syntax=vbscript] Sheets("Dane").Range("BZ" & lastRow) [/syntax]
gdy ilość znaków wynosi 14 Proponuje np. [syntax=vbscript]Private Sub TextBox1_Change() Lr = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If Len(TextBox1.Value) = 14 Then Cells(Lr, "A") = TextBox1.Value End If End Sub[/syntax] Jeśli chcesz 14 znaków lub więcej to oczywiście zmień zapis warunku na => 14 :D
podaj jaki bład wywala bo nie kompilowałem tego tylko z glowy, oraz powiedz co zwraca Cell w przypadku gdy jest pusta komorka
Wg podanych informacji, najprościej którąś z Do. Coś w tym rodzaju: [syntax=vb]wrs = 2 Do While Cells(wrs, 6) <> "" Cells(wrs, 4) = "ble ble ble" wrs = wrs + 1 Loop[/syntax]
Nie bardzo zrozumiałem - chcesz wpisać "tekst" jak komórka jest pusta, wtedy już nie będzie pusta. Takie działanie nie ma sensu. Ale mógłbyś to zrobić w innej komórce, czyli: (przykładowo) Jeśli komórka A1 jest pusta, wpisz w B1 "tekst", inaczej wpisz wartość A1 1: w komórce B1 formuła =JEŻELI(A1=0;"tekst";A1) 2: W komórce A1, wartość 0, pusta lub inna
Cześć Wam. Mam problem z arkuszem kalkulacyjnym. Szukałem na forum i nawet znalazłem odpowiedź, ale wychodzą mi bzdury... Dokładnie nie chodzi o Excela, ale o LibreOffice Calc. Niby to samo, ale nie do końca, bo w Excelu, w ustawieniach arkusza można "zlikwidować zera", a tu nie. Skorzystałem z przedostatniej podpowiedzi w tym wątku: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Nie wiem co Ci potrzeba, ale to może wystarczy: do E3 wpisz =JEŻELI(LICZ.JEŻELI(C3;">0");1;"") Wyprowadzi albo 1 albo nic, w przypadku pustej komórki C3.
W komórkach J3:L3 wpisujesz wartości alternatywne, które zastąpią te z WYSZUKAJ.PIONOWO. Jeśli te komórki zostawisz puste lub będzie tam wartość nieliczbowa, to pozostaje wynik pierwotny z WYSZUKAJ.PIONOWO.
I się nie dziwię. Twoja formula wycina od spacji przed numerem do spacji przed numerem konta ;) Wpisz: =FRAGMENT.TEKSTU(A1;SZUKAJ.TEKST(" ?? ???? ???? ???? ???? ???? ????";A1;1)+1;32) A jak już będziesz robił wersje finalną to polecam formułkę: =JEŻELI.BŁĄD(<formuła której używasz>;"") W ten sposób w arkuszu nie pojawi ci się #ARG tylko pusta...
No okej ale ma przy okazji wyliczac srednia zapomnialem dodac 😃. Wiec ma wyliczac srednia ocen i przy okazji jak jest pusta komorka to ma napisac "brak ocen"
Nie wiem dlaczego mój Excel komórki puste widział jako nie puste. Dopiero kiedy je ponownie wyczyściłam, funkcja pięknie zadziałała. Dziękuję!!!!! Dodano po 2 Oczywiście wypróbuję, bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem :)
do C1 wstaw JEŻELI(CZY.PUSTA(A1);"";B1) i ukryj kolumne B, było tutaj też: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Witaj, Możesz rozszerzyć warunki o sprawdzanie, czy pola są puste (lub czy są liczbami, na jedno wyjdzie), np: fragment - JEŻELI(C11=E11;1;0) można spróbować rozszerzyć do: JEŻELI(ORAZ(C11=E11;CZY.LICZBA(C11));1;0... Oczywiście z pozostałymi fragmentami tak samo. W takim przypadku oprócz równości musi zajść warunek, że jedno z pól musi być liczbą. Drugiego...
excel pomijać puste komórka excel puste puste excel
sprawdzi zasilacz laptop lenovo utrwalanie tonera szarpać zimne silnik ruszać
mikrokomputer cobra1 aparatura modelarska
Czas rozpuszczania uszczelniacza Liqui Moly Opel Insignia 2.0 CDTI - Zbyt wysokie ciśnienie paliwa