Trzeba odpowiednio sformatować wynik. Załącz przykładowy plik, a nie obrazki.
chcę dodać dwie godziny 09:00+23:00 liczy wtedy 08:00 ... zastosowanie dla pytania nr 2 daje wynik 768:00:00 Dane wejściowe są źle podane jeśli wychodzi 768 godzin. http://obrazki.elektroda.pl/1856884500_1... Jedna doba to wartość 1 (jeden). Dlatego część doby to proporcjonalna część tej jedynki, np. godz. 12:00 to 0.5. Jeśli sformatujesz...
Excel liczy czas zawsze z datą, tylko ta data nie zawsze jest wyświetlana. Wszystko zależy od kodu formatu. Jeśli kod formatu jest g:mm lub podobny, to wyświetlana jest godzina zegarowa, czyli najwyżej 23:59. Jeśli chcesz zliczać czas w godzinach i minutach w kodzie formatu musisz godziny wziąć w nawiasy kwadratowe, np. tak: [g]:mm. Jeśli wprowadzasz...
Coś takiego https://obrazki.elektroda.pl/3156115700_... jeszcze dodam, że liczbę godzin i minut też wprowadzam
Dalem tam fragment pliku zrodlowego oraz dwa raporty (fragmenty) Czesc rzeczy w raportach musi byc uzupelniona z innych zrodel ewentualnie trzeba to i tak zrobic recznie, chodzi tylko o zautomatyzowanie wprowadzania godzin/czasu
Zrozumiałem, że błąd polega na omyłkowym kliknięciu w kolumnie C zamiast w B. Jeśli kolumny i godziny są wprowadzone prawidłowo, a problem stwarzają daty, to obliczenie różnicy można przeprowadzić wg wzoru: [syntax=text]=MOD(C1-B1;1)[/syntax] Jeśli zakłada się możliwość ręcznego wprowadzania danych, to potencjalnych możliwości błędu jest więcej. Poza...
Tak najprościej: On Error Resume Next 'wyłącza błąd jeżeli wpiszesz daną której nie ma w arkuszu 2 a = Sheets(1).Range("a1&quo... 'pobranie ciągu znaków z komórki A1 pierwszego arkusza w excelu kol = Sheets(2).Cells.Find(What... ' numer kolumny wpisanego ciągu znajdujacego się w drugim arkuszy excela...
Dobry wieczór, Nie da się chyba tego zrobić w sposób oczywisty, ale jakoś można, stosując pewne "sztuczki". Przede wszystkim w komórkach, w których mamy wprowadzać dane i wykonywać obliczenia muszą być odpowiednio sformatowane (niestandardowo). Podam 3 sposoby (żaden nie jest idealny, ale jest z czego wybrać). Sposób 1 - najbardziej naturalny Format...
Jak podzielić pełny etat na 5/8 i 3/8 excel Wykonałem prosty formularz który "prawie działa", dzielący etatowe godziny pracy na 3/8 i 5/8. Wszystko działa dobrze, jeśli pracuje na pełnych godzinach pracy bez tzw. 8:30; 9:30 itd. Jeśli wprowadzam "połowki" lub "piętnaski" i dzienny czas pracy nie wynosi 8h, wtedy na sumarycznej wartości arkusz zlicza...
nie ma dla mnie znaczenia w który dzień i komu zostaną oddane godziny. A powinno. Pomyśl. Jeżeli dany pracownik odbierze święto w tym samym miesiącu to nie ma sprawy - dla niego podstawą jest 144 godziny i tak ma być. Jeżeli jednak dany pracownik odbierze święto w grudniu to podstawą godzin pracy dla niego jest właśnie 152 Bo jeżeli będzie miał podstawę...
Zawsze mi się wydawało, iż -350-(+300)=-650 :D Rozumiem, iż nadgodziny występują tylko wtedy gdy ktoś pracuje powyżej 8 godzin. Jeżeli tak jest to proponuje w komórce m4 taką formułę =JEŻELI(I4>8;I4-8;0) i odpowiednio w dół. W opcjach wyłącz "pokazuj zera" to arkusz będzie bardziej czytelny. W komórkach w których wprowadzasz godziny ustaw odpowiedni...
Nie rezygnuj tak szybko :) Wszystko da się obliczyć tylko trzeba znać wszystkie przypadki. W załączeniu przykład który powinien już prawidłowo działać oprócz tego przypadku który pokazałem wyżej. Nie odpowiedziałeś jak ma reagować formuła więc ... ale w innych "naturalnych" przypadkach powinno być ok. Dodane po chwili ------------------------------------...
Witam, Szukam obecnie najwygodniejszego rozwiązania do firmy w której pracuje. Sprawa wygląda następująco. Każdy z pracowników musi wypełniać co miesiąc plik excel'a z rozpisaniem każdego dnia. Wpisuje datę, godziny pracy, miejsce pracy, dodatki finansowe, stawkę dzienną, delegację, nazwę projektu, itp. Ostatnio jestem na etapie testowania aplikacji...
Excel jest narzędziem które jest w stanie wykonać, prawie, każde działanie matematyczne. Równie dobrze można typować sześć liczb w totolotku. Problem polega na napisaniu właściwego algorytmu, który pozwoliłby na wytypowanie układu w sensownym czasie, powiedzmy 2 godzin. Dla zabawy polecam napisanie algorytmu dla rozpracowania kombinacji DNA. Dla ułatwienia,...
Ja też nie kumam. Czytam już piąty raz. Jeżeli tak zadajesz pytania to nie dziwie się że nie znalazłeś odpowiedzi. Ktoś pracował 14 godzin ? Wytłumacz jeszcze raz i daj przykład dla każdego wiersza co powinno być w 3 kolumnie (jaki wynik). Choć i tak nie rozumiem "nie 24" I najważniejsze datę i godzinę widzę że wprowadzasz formatem excela ale czas pracy...
Są to dane do matrycy umiejętności. Co ma robić już napisałem wcześniej. W zakładce MATRYCA w kolumnach ma wprowadzić datę kiedy pracownik uzyskał kolejny poziom, na danym zadaniu. Poziom uzyskuje po wypracowaniu odpowiedniej ilości godzin. To że kolumny w załączonym pliku nie odpowiadają pierwszemu opisowi to jest akurat najmniejszy problem. Potrafię...
Dzięki, o coś takiego właśnie mi chodziło :D Mam nadzieje że poradzę sobie z modyfikacją tego okienka. Sub ini() Dim wartosc2 As Variant wartosc2 = Array("A", "B", "C", "D", "E", "F", "G", "H", "I", "J", "K", "L", "M",...
Witam porannie ;) Niestety nie mogę wpisać wszystkich danych bo ich nie znam. Arkusz uzupełniam codziennie, wpisując aktualny dystans, który przejechałem na rowerze. Docelowo arkusz ma służyć do liczenia "statystyk" rowerowych. Aczkolwiek sprawdzę Twój sposób, może zadziała bez wszystkich danych ;) Dziękuję za pomoc. Dodano po 2 Problem został rozwiązany....
... to będzie nadal korzystanie z tabelki pomocniczej co już akurat czynię, natomiast miałem nadzieje że tego uniknę akurat tego jak widać nie przeskoczę... Nie bądź takim pesymistą. W tym przypadku to tylko odpowiednie rozbudowanie formuły. Na razie "nie wchodzę" w system ciągły ale (to co zauważył kolega walek) rzeczywiście tu nie ma świąt - więc...
Witam Trochę komplikacji wprowadza oznaczenie D i N przed liczbą godzin o czym już wcześniej pisał Maciej Gonet . Gdybyś pola godzin sformatował jako pole typu liczby->godzina format 13:30 ( kod formatu HH:MM ) to podsumowanie kolumny wyjdzie z automatu po sformatowaniu liczby->godzina format 23456:30 (kod formatu [HH]:MM ). Trzeba tylko pamiętać o...
Witam Posiadam arkusz w którym wpisuję liczbę godzin a w drugim arkuszu mam liczone narastająco m2 wypracowane w danym dniu chodzi o to by excel podawał każdego dnia pod sumą godzin liczbę m2 z dango dnia. przykład 1 dzień a1 = 40 godzin a2 = 20 m2 2 dzień b1 = 30 godzin b2 = z dnia pierwszego było 20 m2 ale 2 dnia wzrosło o 10 m2 wiec suma ma 30m2...
Dzień dobry, Trochę słabo szukałeś, bo podobnych grafików jest mnóstwo. Trzeba pamiętać o kilku sprawach: Wartości czasu w Excelu trzeba wprowadzać z dwukropkiem np. 14: oznacza godzinę 14-tą, odpowiednio 14:25 gdy są minuty. Format do zliczania czasu to [g]:mm Wartości czasu są pamiętane jako ułamki doby, jeśli koniec pracy jest po północy (wcześniejsza...
Witam potrzebuje pomocy :) Chciałabym napisać formatkę do grafiku w Excelu która automatycznie zablokuje możliwość wprowadzana danych po wpisaniu danych w komórkach. Chciałbym stworzyć taką formatkę aby każdy samodzielnie mógł ustalić sobie grafik ale według obowiązujących norm. Moim obecnym problemem jest możliwość zablokowania wprowadzenia danej wartości...
Fakt, trochę namieszałem. Rzeczywiście, 42:15, to nie to samo co 42,15 (powinno być 42,25). Jak już wspominałem nie zależy mi jakoś bardzo na tej formule, po prostu chcę poznać Excel dogłębnie wraz z Jego niedociągnięciami i usterkami. Jest to oczywiście produkt bardzo dobry, aczkolwiek idąc za tym co mówi wg mnie Guru Excel'a - John Walkenbach - nie...
Witam. Mam problem ze stworzeniem formuły na taki przypadek: Wprowadzana jest data i godzina. potrzebuje by formuła oddała w wyniku date i godzine po 4 godzinach pracujących czyli warunek musi uwzględniac godziny pracy 9-17 i weekendy. tzn jezeli zostanie wprowadzona data 2009-02-20 12:30 to otrzymam w wyniku 2009-02-20 16:30 ale jesli zostanie wprowadzona...
Dzień dobry, Nie wiem, czy sprawa jeszcze aktualna, ale w tym przypadku zastanawiam się, czy to "OK" jest koniecznie potrzebne, jeśli obok ma być data. Datę bieżącą wprowadza się bezpośrednio z klawiatury kombinacją Ctrl+Shift+; (czasem piszą Ctrl+: ale żeby dostać dwukropek trzeba nacisnąć Shift). To wydaje się być najprostsze rozwiązanie, oczywiście...
Zakręcone to. Jeżeli ktoś pracuje od 20 do 8, to dostaje 4 godziny po 50% i 8 po 100% prawda? Pracując od 10 do 22 w tygodniu mam 8 godzin zwykłych, 3 nadliczbowe po 50% i 1 po 100% natomiast w sobotę miałbym 11 godzin 50% i 1 setkę? Pracując w niedzielę i święta zawsze dostaję setki, ale powiedz mi jeszcze jak określasz święta? Żeby nie gmatwać funkcji...
MS EXCEL 2010 PL Chcę zbudować arkusz do którego będę wprowadzał do kolumn D - E - K - L : - datę oraz czas zatrzymania urządzenia - datę oraz czas uruchomienia ich urządzenia Potrzebuję żeby arkusz zliczał dla mnie sumę godzin oraz minut postoju danego urządzenia, pobierając dane z: - godziny oraz minuty pomiędzy datami kolumn D i K - oraz godziny...
Godzina też jest w bazie umieszczona, w osobnej kolumnie. VB odpada, jestem kompletnie zielony w temacie :( Po wprowadzeniu w kolumnie z datą godziny po spacji działa idealnie, ale ciekaw jestem czy dało by się wykorzystać godzinę z tej drugiej kolumny. Dane w bazę wpisuje mi kilka osób, ciężko będzie o dyscyplinę żeby wprowadzać godzinę w przypadku...
Mam być może prosty problem ale od kilku godzin nie jestem w stanie znaleźć rozwiązania szukając w zasobach sieci. Poniżej przykładowy kod dla programu gdzie wprowadzamy liczbę płatności a następnie kwoty płatności. Liczba płatności zadeklarowana jako Integer a kwota jako Single. Wpisując w InputBox zamiast wartości liczbowych jakiś tekst program się...
Witam ponownie - być może gdzieś było na forum, ale ze względu na mój słaby poziom znajomości VBA proszę o wyrozumiałość i pomoc. W czym rzecz.......plik Excel posiada dwa arkusze - zmianowy i zbiorczy Zmianowy - edytowalny - wprowadzane dane ilościowe w przedziałach godzinowych. W pliku wskazane są również nr tygodnia/data/nr zmiany. Zbiorczy - w ten...
wartości są brane z listy rozwijanej, a do list rozwijanych wprowadzane sa z tabeli exel przy użyciu: Me.ComboBox1.RowSource = Range(Cells(5, 3), Cells(16, 3)).Address 'ilosc godzin pracy Me.ComboBox2.RowSource = Range(Cells(4, 3), Cells(a, 3)).Address 'ilosc godzin uciazliwych Me.ComboBox3.RowSource =...
umiem porównać dwa wiersze ( tak jestem genialny :) ) Dobra, to teraz na spokojnie trzeba samemu ustalić: 1. co chcesz określić (wyliczać) w kolumnach I, J, K ? Nazwałeś to np "błąd godzin", a wprowadzasz niewprawnie formułę tablicową, która sprawdza czy określona w C2 data występuje "w kalendarzu" :D ? - zawsze prawdziwe :please: 2. jakie funkcje...
Ja już się pogubiłem w które miejsca trzeba wpisywać te godziny - serio. Tak, można się odnaleźć patrząc na wcześniejsze pliki, ale to chyba za duże utrudnienie? Czy ktoś jeszcze będzie korzystać z tego arkusza? Jeśli nie, to sprawa jest prosta, bo "dla siebie" można zrobić wszystko, zwłaszcza gdy robi się to od początku. Poza tym własne koncepcje...
To jeszcze co do AD2 Rozumiem że karta ma być wynikiem - będzie pobierać dane z grafiku - tak? Jeżeli tak to w grafiku mam tylko czas pracy a nie "start-stop". To będzie uzupełnione? Będziesz pracował na liczbach czy na czasie bo 8 to nie to samo co 8:00 ? Co do ad1 jeżeli nie będziemy chcieli korzystać z makr można to zrealizować za pomocą autofiltru...
Funkcja LICZ.JEŻELI jest funkcją statystyczną. Zlicza występowanie komórek spełniających kryteria w określonym zakresie. Taki zapis jaki podajesz da Ci w wyniku TRUE jeśli coś występuje więcej niż jeden raz w zakresie, FALSE gdy się nie powtarza. Jako kryterium sprawdzania poprawności danych można użyć formuły zwracającej wartość: liczbę, datę, godzinę,...
Zliczanie przepracowanych dniówek (godzin) jest bardzo proste. Codziennie do tabeli wprowadzam dniówki z dnia poprzedniego. Jeśli dniówka posiada przepracowane nadgodziny to przeliczane są one na dniówkę. W ostateczności mam ostatni słupek od 1 do 31 gdzie przy każdym dniu jest ostateczny wynik z przepracowanych dniówek i nadgodzinami przeliczonymi...
Nie wiem czy dokładnie o to chodzi, ale jak potrzebuje na szybko przerzucić coś do Excela to robie to tak: ustawiam w Subiekcie to co mnie interesuje, klickam prawym klawiczem myszy, wybieram "operacje na liście" i opcje "kopiuj liste". Odpalam excela i wklejam. Jam mam oryginalny office 2003 + servis packi + pakiet zgodności "FileFormatConverters"...
Napisz dokładnie jakie dane są wprowadzane krok po kroku, które kolumny, a nie itp... bo to ma znaczenie Wtedy można sprawdzić czy istnieje wiersz z tymi danymi i do niego skoczyć. Wzorem jest załączony plik - kolumny, które będą do przeszukania to: IdKod TowaruNazwaKod paskowyStary kod PLHMKod towarowy dostawcy Po znalezieniu własciwego wiersza w...
Dzień dobry, Dane dostarczone w przykładowym pliku są dość chaotyczne, pomiary są wykonywane bardzo nieregularnie, a wyniki robią wrażenie przypadkowych, jakkolwiek zgrupowanych wokół jakiejś średniej. Porządne uśrednienie tych danych jest zadaniem dość złożonym, bo trzeba wyznaczyć wartości prognozowane w chwili początkowej i końcowej okresu uśredniania,...
Witam, będę wdzięczny za pomoc w napisaniu formuł lub makra. W pliku wklejane będą dane do arkusza Total dla trzech zmian I zmiana 6:00-13:00 II zmiana 14:00-21:00 III zmiana 22:00-05:00 Teraz chodzi o to, aby dane z tego arkusza automatycznie kopiowało do poszczególnych arkuszy w zależności od przypisanych godzin zmianowych tzn. aby np. do arkusza...
Witam, Próbuję zwiększyć działanie arkuszy poprzez formularze. Mam arkusz z listą sal wykładowych (kolumna A = nr sali, kolumna B = opis sali) i formularz do wprowadzania danych z nowymi salami. Na drugim arkuszu, w nowym formularzu poprzez kontrolkę combobox chciałabym wybierać salę z pierwszego arkusza (Arkusz1!A) z jej opisem (Arkusz1!B) i wpisać...
Witam serdecznie Buduje makro (pisze to za duże słowo) które ma pomoc przy generowaniu co-tygodniowego raportu. Dane wpisywane są kolejno w wierszach wraz z data i godzina (format: dd/mm/rrrr gg/mm/ss) w kolumnie C Szukam rozwiązania które przefiltruje zawratość kolumny C pozostawiajać tylko wiersze zapisane w określonym czasie Daty graniczne są wprowadzane...
Witam, dostałem nie lada zadanie od prowadzącego zajęcia z Excela, aby wykonać narzędzie zajmujące się ewidencją czasu pracy maszyny. Działanie narzędzia ma być następujące: Wpisujemy czas pracy urządzenia w danym dniu, w ciągu danej zmiany. Czas z zakresu 0-8, dzień wybierany z listy - proste zadanie, ale problem pojawia się dalej. Dwa rekordy - w...
Kolejny problem, mianowicie mam następujące umowy: UPE/KLEO/2006 i UPE/1/KLEO/Z8-1/2007 tą pierwszą umowę przerzuca mi do Umów INNE a tą drugą do Umów UPE, chodzi mi żeby te 2 umowy trafiały do Umów UPE Dodano po 1 Nie wiem czemu ale jakoś czym więcej zmian to same problemy wynikają, mam pomysł prześle plik w którym to ja dokonałem zmian ale na zasadzie...
No ja kupując w hurtowniach za każdym razem dostaje jakiś rabat i nigdy nie zdarzyło mi się że inny jak procentowy. chciałbym to uwzględnić przy wprowadzaniu do magazyny bo zmieni się zysk na sztuce... Sprzedawca w sklepie jak sprzeda jakiś towar przepisuje na kartkę (raport) kod produktu i jego cenę. z każdego dnia ja te raporty wprowadzając do naszego...
Tak masz racje, chodziło mi czy coś takiego jak przedstawiłam jest możliwe do zrealizowanie przez inputboxa. Domyślam się, że jest do zrealizowania. Mogę przygotować konkretny wzór/wzory. Dziękuje z góry za dotychczasową pomoc. Zasiadam do zrobienia wzoru/wzorów w Excelu. Dodano po 1 Podpięłam załącznik Excela o nazwie "wzor2". W nim przedstawiłam dwa...
Witajcie mam taka sprawę ... Potrzebuje zrobić Exela do celow prywatnych... kwestia tego ze nie wiem jak mam sie za to zabrac ale zacznę od początku. Po 1 w Exelu beda 4 Kolumny pytanie || odpowiedz || kto || kiedy -Pytanie wiadomo odpowiedz tak/nie ( w formie przycisku) kto bedzie wprowadzane recznie ręcznie i kiedy tez Na czym mi zalezy Jezeli bedzie...
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc w utworzeniu formuły która obliczy bardzo nietypowy sposób liczenia dnia roboczego. Do tej pory robiłem to ręcznie ale chciałby se trochę pomóc aby Excel sam obliczył mi to. W załączniku jest plik w którym pokazuję jak dokładnie ma to wyglądać. Dokładnie chodzi o to: w słupku B wprowadzam ilość dniówek które zostały...
Szanowni, maksymalnie logicznie jak potrafię, mój problem wygląda tak: mam bazę danych tworzoną chronologicznie w zależności od daty i godziny wydarzenia. Wydarzeniom nadałam tytuły (w pliku to imiona). Wydarzenie może się powtarzać, ale na liście ma miejsce zależne od czasu (tzn., że nie mogę wydarzeń posortować). Wydarzenia odbywają się w salach,...
Nie rozróżniasz precyzyjnie pojęć dni roboczych i dni kalendarzowych. Twój arkusz jest skonstruowany tak, że wprowadzasz dni kalendarzowe (w kol. G), a program wylicza Ci dni robocze (w kol. I). Jeśli wykonanie operacji zajmuje Ci 7 dni, to rozumiem, że są to dni robocze, a wprowadzać musisz dni kalendarzowe, więc w kol. G musisz wprowadzić taką liczbę,...
jakieś propozycje jak to elegancko :?: rozwiązać? Taki projekt może być nieelegancki, ale musi być funkcjonalny :!: Dlatego musisz mieć specjalny arkusz kadrowy gdzie będziesz miał wszystkie potrzebne dane osobowe. Dalej potrzebny jest arkusz stanowisk pracy , którym należy zabezpieczyć obsadę (wraz z określeniem ich charakterystyki np. w niedzielę...
Załącz fragment twojego pliku excela (spakuj zip'em) a nie zdjęcie - będzie łatwiej sprawdzić. Ewentualnie wprowadź format ([gg].mm) dla każdej wartości w kolumnie O zobaczymy która wartość wpływa na ten wynik bo może któraś z danych miedzy kolumną E i F przekracza parę dni czego nie widać przy takim formatowaniu tych dwóch kolumn.
Jak już odpowiadałem Ci na PW Gdybyś poczytał dokładnie wszystkie wpisy z Twojego wątku (również z tego podlinkowanego) to miałbyś sporą kopalnię wiedzy nt "zliczania kolorów" :please: Na początek zatem trzeba ustalić, że: - metody liczenia kolorów tła komórki dotyczą jedynie formatowania ręcznego lub formatowania przez makro - nie dotyczą w ogóle formatowania...
Czytam, czytam i jakoś mi się to nie chce w głowie ułożyć... Moim zdaniem: można, ale jest za dużo rzeczy, które mogą pójść nie tak. Excel jest fajny, ale do pewnego stopnia. Do niektórych zastosowań lepiej nadają się inne języki. Nie wiem czy dobrze rozumiem - chcesz stworzyć jakieś narzędzie do zbierania danych sprzedażowych? Jak duża to ma być skala,...
Witam, Chciałbym zrobić arkusz w którym były by skanowane listy przewozowe przesyłek co nie jest problemem lecz chciałem aby obok była dokładna data i godzina prowadzenia tego listu wykorzystanie funkcji =teraz() oraz =dziś() odpada bo one automatycznie się aktualizują. Dodatkowo chciałem aby ten arkusz był obsługiwany w webowej wersji Excela czy jest...
Miał być plik Excela, a nie kod. Samego kodu bez danych i bez formantów nie da się uruchomić. Szanuj czas tych, od których oczekujesz pomocy. W załączonym pliku masz przykład formularza, do którego możesz wprowadzić datę i czas do pola 'Start' oraz czas w formacie [g]:mm do pola 'Czas trwania'. Wynik w polu 'Koniec'. Użyty kod: [syntax=vbnet]Private...
nie mam możliwości przesłania pliku ( nie wiem dlaczego) Jak to jest .XLSM - spakuj RAR lub ZIP Dodano po 2 komórka G3 - data od, komórka G4 - data do Nie ma tam tego w komorce G4 - OPIEKUN, G3 scalona z B3 dane wprowadzone przez użytkownika ( kolumny B:M) N:U - nie trzeba?
Przyznam że trochę mnie drażni że za takie "badziewie" (piszę o głównym pliku) ktoś żąda pieniędzy i to 30 zł. Jeszcze żeby to miało właśnie wbudowany (automatyczny) kalendarz ze świętami w tym wielkanocą, albo by liczyło nadgodziny (choć w tym układzie ktoś w ogóle tego nie przewidział by tu był jakikolwiek automat) To jest tylko zwykłe liczydło -...
W mojej ocenie błąd powodowany jest poprzez niezrozumiałą pętle napalecie :?: :cry: Gdybyś podała przykładowy plik z wycinkiem Twoich danych to łatwiej byłoby przeanalizować Twój kod - a tak mam tylko wrażenie, że tu makro wprowadza jakieś wartości od "czapy" :D :arrow: wystarczy spojrzeć na kolumnę G :!:
Bardziej zależy mi na tym wprowadzaniu godziny by się podstawiało imię i nazwisko w drugim arkuszu Próbowałem spełnić Twoje oczekiwania :cry: lecz ze względu na złożony układ tabeli roboczej (masowe scalanie komórek, wymieszane dane liczbowe i tekstowe, na jednych stanowiskach tylko obsada jednoosobowa, na innych różnie czasem dwu a czasem trzyosobowa,...
Prawdą jest, że powinno się program wykonać w Accessie. Można jednakże dużo wykonać w Excelu i prezentuję mój pomysł na rozwiązanie problemu.W dołączonym pliku zamieściłem przykładowy kod do drukowania etykiet. Na stronie "Wydruk" jest przycisk uruchamiający makro. Wielkość wydruku należy ustawić w zależności od drukarki. Ustawienie obszaru wydruku...
Jakoś nie ogarniam bo nieznam podstawowych założeń i proritetów jakie autor zakłada. Najlepiej narysować "drewko" które zawierać będzie w/g autora potrzebne bazy , z wyrysowanymi graficznie połączeniami pomiędzy czynnościami ,wprowadzania, usuwania, przenoszenia, zwrotów, reklamacji, nowych zamówień itp.
Na początek dwie uwagi: 1. Nie należy manipulować formatowaniem "dosuń do prawej" i "dosuń do lewej" w trakcie opracowywania danych, bo to skutecznie utrudnia orientację, z czym mamy do czynienia w komórce. Excel domyślnie dosuwa liczby do prawej krawędzi komórki, a teksty do lewej. To jest ważna informacja, bo czasem jakiś zapis przypomina datę/czas,...
Excel uważa, że doba ma 24 godziny i po zliczeniu doby zaczyna liczyć od nowa. Spróbój wprowadzić własny format czasu w komórce sumującej. Proponuję wejść w "niestandardowe" i znaleźć tam lub wpisać format: [h]:mm:ss lub [g]:mm:ss zależnie od wersji Excela. Myślę, że zmusi to program do liczenia. Pozdrawiam
liczy mi wszystko za 8 godzin :?: :?: :?: Co ? gdzie ? liczy Ci po 8 godzin ? Jeśli wprowadzisz wskazane ilości godzin (8, 10, 12) to zliczane są one wg tych wartości :D . Wszystkie inne wpisy (za wyjątkiem X, U, W) zliczane są po 24 godz :!: 915586
czasami moze sie zdarzyc ze jest dopisane do imienia i nazwiska jeszcze godzina To skąd Excel ma wiedzieć czy to godzina, czy drugi człon nazwiska? Chyba, że dopuszczasz jakiś margines błędów, lub wprowadzisz jakieś zasady...
a może wprowadzić do komórki np g5 "n"?i wtedy excel będzie wiedział =JEŻELI(ORAZ(G5="N");JEŻELI(Y19="W";1/24...
Dziękuje za zainteresowanie tematem, ale funkcja Teraz() będzie zmieniała godzinę w każdym wierszu na aktualną w pliku gdzie użyto tej funkcji, a mi zależy na tym żeby po wprowadzeniu danych do jednego wiersza za pomocą skrótu CTRL+; wpisywało datę i aktualną godzinę, a przy następnym wprowadzeniu danych do następnego wiersza też aktualną datę i godzinę...
Pomysł mnie nie przekonuje, choć Excel może być lepszy niż karteczki Nie chcę nikogo przekonywać do Excela, ale zauważ: laptop żony nie zmienił miejsca położenia, nie przesunął się ani milimetr w kierunku lodówki. Raz porządnie spisana - na świstkach papieru - i wprowadzona do arkusza Excela zawartość lodówki czy spiżarni, potem, czyli na zawsze, wymaga...
Witam Wszystkich, Zwracam sie z prośbą o pomoc w rozwązaniu małego problemu związanego z wprowadzaniem danych przez operatora na linii produkcyjnej. Operator zobowiązany jest do wprowadzenia czasu rozpoczęcia (B2) oraz czasu zakończenia (C2) na swoim stanowisku pracy. (+ dodatkowo ilości ktore wyprodukował, braki jaki powstały itd itp.) Dzięki Waszej...
Pytanie jak ustawić prawidłowo TEXTBOXy a żeby np. che wprowadzić wartość godziny np. 15:01 to żebym mógł wprowadzić tylko 4 cyfry, podobnie ma się co do formatu daty np. 02-02-2017 próbowałem z opcją mapowania tag lecz wyrzuca błąd na danym texboxie
Cóż... Różnice w najwczesniejszym załadunku a najpozniejszym były raczej losowe. Myślałem wczoraj np żeby uprościć cały proces do wprowadzenia formuły licz.jezeli z kryterium że jeżeli w kolumnie dana godzina występuje więcej niż 5 razy. To ma przesunąć godzinę o 15 minut w tył. Tylko Excel wywala mi błąd nawet nie mogę oszacować formuły. Podejrzewam...
Przepraszam, ale muszę się wtrącić, choć nie mam gotowej propozycji rozwiązania, tylko pewne sugestie. Ten wyłapany "błąd" zaokrąglenia nie jest błędem Excela, tylko co najwyżej błędem zastosowanego algorytmu. Trzeba zawsze mieć świadomość trzech faktów: 1) jeśli Excel pamięta datę wraz z czasem w jednej komórce, to data zajmuje 5 cyfr znaczących, a...
Dzień dobry, Kilka ogólnych zasad: 1) Excel traktuje daty i czas jak liczby: data stanowi część całkowitą, a czas część ułamkową tej liczby. Wartość czasu jest zatem w obliczeniach traktowana jak ułamek doby. Nie można wyświetlać dat ani czasów ujemnych. 2) Aby wprowadzić czas tak, by Excel interpretował to jako czas należy oddzielić godziny i minuty...
w Excelu są wartości czasu ( w formacie : Czas, czyli godziny, minuty i sekundy) wprowadza null-a Najlepiej załącz przykładowy plik, podejrzewał bym, że czas jest w pliku w formacie tekstowym :cry: i (lub?) źle jest rozpoznawany format czasu przez Power Query.
Wielkie dzięki za pomoc, trochę teraz dla mnie już za późno no matematykę ale z tego co podpowiada kalkulator, powinno być tak jak mówisz! Rozumiem że po wprowadzeniu tej formuły, nie muszę samemu za każdym razem przeliczać czasu na liczbę? Pozdrawiam
Witam mam następujące zadanie: mam plik na serwerze który jest edytowany przez jedna osobę (Excel) mam kolejnych użytkowników którzy maja mieć dostęp do tego pliku (TYLKO KOPIA) i żeby było ciekawiej plik powienien automatycznie aktualizować zawartość ( jeśli główny użytkownik wprowadzi zmiany, to inni bedą automatycznie widzieli zmiany) te automatycznie...
Przy kilku pracownikach bym się zastanowił, czy w ogóle jest sens żeby wysyłali pliki Excela - nie wystarczy jeden, zbiorczy u Ciebie, gdzie np. w kolumnach masz nazwiska pracowników, w wierszach - kolejne daty (zakładając, że rozliczenia są dzienne), a po otrzymaniu maila od pracownika, wprowadzisz je tam ręcznie? Wklepanie dwóch liczb zajmie mniej...
Dodaj załącznik z plikiem na którym pracujesz lub podobnym. Wyjaśnij skąd biorą się ujemne czasy i w jakim formacie są zapisane. W Excelu można pracować z ujemnymi czasami, jeśli zastosuje się opcję "Użyj systemu daty 1904". Ale ta opcja powinna być ustawiona przed wprowadzeniem danych do arkusza, bo gdy są już w nim daty, to przesuną się o 4 lata.
aby grafik na każdy następny miesiąc automatycznie uwzględniał święta i zaznaczał weekendy a resztę wybór pracy tzn ilość godzin już z listy wyboru Taką dynamiczną funkcjonalność - jak na zrzucie 909220 uzyskasz poprzez wprowadzenie listy świąt, formatowanie warunkowe, oraz kilka list wyboru - tak jak w załączonym pliku. 909290
adamas_nt: Jeśli kod działa, to wystarczy odfiltrować niepotrzebne, potrzebne skopiować do z góry upatrzonych zakresów... albo czegoś nie rozumiem. Kod działa. Całe makro (jest trochę szersze) pobiera dane ze strony z godziny 6:00 z dnia, w którym makro jest uruchamiane i z godziny 6:00 dnia poprzedniego i potem wykonuje już inne operacje. Jednak na...
Witam! Sprawa z excelem. Zdecydowaną część już zrobiłem. Pozostało "tylko" jedno. A mianowicie takie cudo: Każdej cyfrze jest przyporządkowana ilość godzin: dla cyfry 1 jest to 7godzin dla cyfry 2 jest to 7godzin dla cyfry 3 jest to 12godzin dla litery A jest to 8 godzin AI powinna być sumą godzin z danego wiersza (z konkretnego zakresu, np. Suma godzin...
Witam, Stworzyłem arkusz do rozliczania ewidencji czasu pracy i mam jeden problem z sumowaniem zaplanowanych i wypracowanych godzin pracy. Po przekroczeniu doby suma pośrednia jest obliczana prawidłowo jednak w podsumowaniu kolumn wychodzą mi bzdury. Konkretnie chodzi mi o formuły w komórkach F,H,I,J,K,L 40. np. po wprowadzeniu w kolumach E i F godzin...
Cześć, mam mały problem z kopiowaniem danych z formularza do zestawienia w innej zakładce excela. Na początek napisałem kod, który wstawia aktualną datę i godzinę po kliknięciu w daną komórkę i to jest ok. Option Explicit Public Sub worksheet_selectionchange(ByVal Target As Range) If Selection.Count = 1 Then If Not Intersect(Target, Range("H10:H10"))...
Proszę o pomoc, bo sam nie mogę rozgryźć już tego problemu Dlatego podpowiadam gdzie widzę źródło potencjalnych błędów, żebyś mógł samodzielnie je wyeliminować. Bez względu jakiego uczyłeś się języka w szkole :D - odnośnie Excela i VBA musisz zapamiętać, że program zawsze operuje datą jako wartością liczbową (np. dzisiejsza data dla niego to zawsze...
Witam ponownie! Mam grafik w formie tabelarycznej (graficzny) który wygląda ogólnie tak że w wierszach są dni a w kolumnach godziny przy czym jedna komórka to 30min. Prowadzenie tego grafiku polega na nadawaniu koloru wypełnieniu poszczególnych komórek po to by po wydrukowaniu jednym rzutem oka wiedzieć w których godzinach w danym dniu jest rezerwacja...
Witam. Niestety teraz nie mam możliwości załączyć plik, ale spróbuje wyjaśnić ogólnie na wstępie z excelem miałem mały kontakt aż do teraz plik składa się z arkuszy o numerach od 1 do 35 plus widzianyw funkcji "pods. osobowe godzin" oprócz tego są jeszcze trzy w całym skoroszycie całość ma za zadnie obliczać segregować godziny pracy wydziału z podziałem...
Witam, mam pewien problem. Prubuję stworzyć regułę, która pomoże mi podliczyć godziny pracy pracowników. Chodzi o to, że muszę wprowadzić pewne założenia, tj: urlop(u)=8 (godz), wolne(w)=0 (godz) Próbowałam już różnych formuł(suma jeżeli, suma itp) Może ktoś z Was miał podobny problem? Liczę na pomoc, pozdrawiam;p-)
Witam, Zwracam się z uprzejmą prośbą, ponieważ jestem totalnie zielony w tym temacie, czy ktoś orientuje się jak zrobić w Excelu makro szablony, albo samo makro które będzie potrafiło ustalić terminy w tygodniu zgodnie z dyspozycyjnością moich pracowników? Tłumaczę mniej więcej jak to wygląda. Potrzebuje stworzyć "coś" co pomoże i ułatwi mi pracę. Z...
Dziękuję, działa, śmiga, hula. Dodano po 2 Jeszcze, jest jeden problem. Kiedyś bym wiedział jak go rozwiązać niestety tak rzadko korzystam z formuł, że już zapomniałem. Do folderu skany, dodawane są skany z różnych skanerów, niestety jeden z nich po wprowadzonej nazwie dodaje podkreślnik i datę i wtedy już hiperłącze nie rozpoznaje tego skanu, chyba...
Opisujesz (chyba) sensowny scenariusz użytkowy, ale koszmar implementacyjny. Chore jest realizowanie tego w excellu, napotkane problemu już dawno powinny Ci zasugerować jakieś normalne narzędzie. (a już zwłaszcza wielokrotnie widziałem w excellu "archiwizowanie faktur", czyli pracownik siedział po godzinach i palcował co skasowali za dnia, ku zadowoleniu...
Dziękuję bardzo za odpowiedź i przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam. Kod działa super i znacznie szybciej niz poprzedni :), ewelacja. Jedyna rzecz która mnie niepokoi to to, że nie odróżnia wierszy " Qbad/Data" od " do wprowadzenia". " do wprowadzenia" powinny byc wiersze dodatkowe-tzn. jeżeli w ark "dane" są 3 wiersze zamówienia PO12345 a w ark"forecast"...
Dokładnie. W przypadku takiego zapisu, jak dałeś w pierwszym poście, wszystkie funkcje typu wyszukaj będą się wykładać błędem N/D. W przypadku takiego zapisu jak w oryginale można napisać własną funkcję (makro) w VBA. Jeśli jednak dopuścimy pewne modyfikacje, można pisać jakieś hardkorowe jednolinijkowce. Jeśli w czterech polach z wiekiem napiszemy...
Spróbuj wykorzystać poniższą formułę. Powinna działać, przy założeniu, że daty w kolumnie A mają prawidłowy format (data/czas). Zamień odpowiednio zakresy i kolumnę, z której ma być liczona średnia (tutaj kolumna C). Formuła jest tablicowa, co oznacza, że po wprowadzeniu (np. do L3), trzeba ją zatwierdzić kombinacją Ctr+Shift+Enter. Później tylko skopiować...
Zastosuję Twoje zmiany w praktyce dziś jak wypełnię wczorajsze rubryki :) Ale jeśli ktoś ma jeszcze pomysły na ogarnięcie tego pliku to gorąco zapraszam do pisania :) Dodano po 5 3. W J215 Kod: =JEŻELI(SUMA.ILOCZYNÓW((J4:J62<>""...
Spróbujemy p. adams. - Dzięki. Dodano po 2 Dzięki adams za podpowiedź i cierpliwość do mnie ( ja się dopiero uczę) , ale musiałem (ze zmianą parametrów) aż 4 razy tą poprawkę wprowadzić i teraz działa prawie dobrze , jedynie podczas kasowania rocznego nie powinno kasować wcześniej powstałego koloru w wierszu.
Dzień dobry, Bardzo proszę o pomoc z makrem, potrzebuje pętle które będzie miała za zadania kopiowanie i wklejanie w odpowiednie komórki między arkuszami aktualnie mam napisane makro ale niestety sam nie potrafię jeszcze stworzyć takiej pętli Dodano po 3 Mam już coś takiego ale jeszcze nie jest to co bym chciał osiągnąć Potrzebuje dla następnego wiersza...
Ok wrócę do domu to zwierzę. Pomiędzy nogą 5 a masą Dodano po 1 Przepraszam cię najmocniej wprowadziłem cię w błąd. Po przełączeniu na AM szum jest prawie nie słyszalny. Nawet chwilę odbieralem pukanie silniczka krokowego w aucie jak zasiłem silnik. Ale to pewnie zakłócenia z zasilania. Czy ta informacja dużo zmienia ? Jeszcze raz przepraszam za nieprawidłowe...
Dokładnie zostaną zastąpione ale dopiero po jakimś czasie , a do tego momentu dobrze jest wiedzieć że te miejsce mam wolne. Zasada działania ma polegać na tym że : cztery komórki zawierają dane typu: nazwa zlecenia, liczba godzin zadana, liczba godzin wykonana i różnica tych godzin, dwie pierwsze wprowadzam ręcznie dwie następne aktualizują się same...
excel godzin wprowadzanie danych excel excel liczba godzin
montaż bariery podczerwieni gaznik zalewa silnik junkers cerapur podłączyć sterownik
pe1091 v28a001434b1 pe1091 v28a001434b1
Porowata listwa i jaśniejsze rolki w Xerox WorkCentre 6605 Betriebsleistung w kolumnach głośnikowych - co to jest?