Niestety nie o to. W Twojej propozycji mam odzwierciedlenie tego samego zbioru. Mi chodzi o to by w drugim arkuszu był tylko jeden rekord zbioru z innego arkusza (wybrane pola) Przykład jest w moim załączniku tyle ze tam muszę to robić ręcznie z ustawień a nie z arkusza wydatki. Chodzi o taki efekt jaki daje np korespondencja seryjna. Arkusz z tekstem...
Rozumiem, że chcesz to zrobić całkowicie bezkosztowo, jeżeli te kilka stówek to za dużo. Ok, to jeszcze pytanie gdzie jest ten formularz do drukowania: Excel (najłatwiej), aplikacja webowa (trochę trudniej) czy instalowana (da się, ale trzeba powalczyć)? Jeżeli nie jest w Excelu, to czy da się go włożyć do Excela i zadziała? Ja bym spróbował zautomatyzować...
:) Nie wchodzę w zasadność, poprawność itd danych. Autor prosił o pomoc więc proszę. Widać że autor nie ma za dużo do czynienia z VBA, ale od czegoś trzeba zacząć. Każdy kiedyś stawiał pierwsze kroki, a najlepiej się uczyć na takich przykładach robionych dla siebie. Nagrywanie makra polecam jedynie by zobaczyć/zrozumieć jak to mniej więcej działa. Natomiast...
Dobrze myślałeś. Przycisk i kod, który wypełni formularz na podstawie Np aktywnej komórki i "druknie" x2 szt. Zwykłe przypisanie cells()=cells() i instrukcja PrinTout Coś na wzór (kod w module):[syntax=vb]Sub PrnForm() Dim arkPrn As Worksheet Set arkPrn = Sheets("Wydruk") With ActiveSheet wrs = ActiveCell.Row arkPrn.Range("d7") = .Cells(wrs, 1) 'Nr...
Cześć jestem nowy na forum i potrzebuję jakiegoś magika który podpowiedział by mi jak zrobić pewien formularz w excelu, mianowicie : Mam 4 nagłówki w tabeli takich jak kolejno; klient adres towar kod towaru chciał bym żeby jak w kolumnie klient wpisuje nowak jan automatycznie w kolumnie wskakiwał mi jego adres później zebym miał do wyboru z 5 rodzajów...
Witam serdecznie, Mam prośbę o wskazówki jak rozwiązać problem z uzupełnieniem formularza o dane 2500 osób. Opiszę może pokrótce o co chodzi :) Otrzymałem formularz wygenerowany z systemu kontrahenta który ma pewne pola do uzupełnienia - m.in. imię, nazwisko, PESEL (wszystkich danych jest dość dużo). W bazie excel mam wszystkie niezbędne dane do uzupełnienia...
Cześć, Pilne pytanie, nie wiem jak to zrobić, proszę o pomoc :). W załączniku są 2 arkusze, pierwszy "tabela" ma pozycji Lp. 1-100, w drugim "formularz" odwołuję się w 11 miejscach do tabeli. Potrzebuję w tak "przeciągnąć" na dół w drugim arkuszu, żeby mieć 100 takich formularzy (w jednym arkuszu - od razu do druku), które odwołują się do prawidłowych...
Witam chcę zrobić jakąś systematyczność i przejrzystość do wpisywania komórek do bardzo prostych obliczeń.Tylko nie wiem jak zrobić żeby nie wpisywać wszystkiego oddzielnie tylko jakąś formółkę która wyświetla okienko jak w przykładzie Ewidencja 3 lub np. po naciśnieciu na danym wierszu wpisuje 5 kolumn i naciskam przycisk i przechodzi mi do następnego...
Witajcie, Proszę o pomoc przy dokończeniu pliku. Stworzyłem plik w Excelu w którym jeden z arkuszy zawiera bazę danych, drugi zaś jest wzorem zaświadczenia. Baza składa się z danych osobowych różnych osób, zaś zaświadczenie należy w odpowiednich miejscach wypełnić danymi z bazy. Chciałbym, aby po wyborze danej osoby z bazy (po liczbie porządkowej lub...
Witam, Mój problem polega na tym że dostałem na zadanie stworzyć szablon w którym będą uzupełniane dane. Zacząłem tworzenie tego szablonu w MS Word. Usytuowałem pola w miejscach gdzie powinny się mniej więcej znajdować i mój problem polega na tym że chcę aby podczas wydruku drukowały się same dane z szablonu. Może wypadało by zrobić to w innym programie...
Mam następujący problem, tworzę serie formularzy zajmujących pi razy drzwi po 15-20 wierszy (jest ich ok 8tys). Mój kłopot polega na tym, że dane do nich mam w osobnym arkuszu excel w typowych exelowych tabelkach (czyt kolejny wiersz, kolejne dane). Jakiej formuły muszę użyć, aby po przeciągnięciu/skopiowaniu kolejnego dużego formularza excel odwołał...
Pokaż jaki masz kod do tego.
Moim zdaniem jest na to sposób jaki akurat w podobnej sytuacji ja wykorzystuję. Jednak musisz zrobić w VBA opcje ukrywania niepotrzebnych formularzy. Ukrycie niepotrzebnego formularza spowoduje że zostanie on wyłączony z obszaru wydruku. Mam rozumieć że formularze są w jednym arkuszu jeden pod drugim lub jeden obok drugiego? Musiałbyś wrzucić plik z...
No właśnie albo ja nie umiem robić w excelu formularzy albo nie wiem bo mi się jakoś rozjeżdżają przy wydruku:/ Ponadto jest to formularz z ładnym nagłówkiem stopką itd. Ciężko będzie to przenieść do excela.
A po co do wypełnienia formularza i jego wydruku angażować Worda?
Funkcji nie ma ale proste makro może to załatwić. Powiedzmy, że w A1 wpiszesz datę (zgodnie z formatem daty excela) 2010-05-05 Pod przycisk (z formularzy) podepnij poniższy kod i już. Drukuj tylko za pomocą tego przycisku, inaczej data się nie zmieni. Ewentualnie w kodzie dostosuj do swoich potrzeb nazwę komórki z datą (A1) i nazwę arkusza (Arkusz1)....
Pamiętam jak do wydruku kapitalnie odnajdywał się excel. Pola były ustawialne i dokładnie mozna było je wpasować w dany formularz. Poza tym nie było problemu z wydrukami. :)
Jak pisze w pomocy Sends a bit-by-bit image of a UserForm object to the printer. (...) PrintForm prints all visible objects and bitmaps of the UserForm object. PrintForm also prints graphics added to a UserForm object. (...) The printer used by PrintForm is determined by the operating system's Control Panel settings. Nie masz wpływu na wydruk tą metodą....
Teoretycznie to proste. Tworzysz jakąś zmienną i wpisujesz do niej wartość, np. 5994. Następnie drukujesz dokumenty i tam zwiększasz zmienną przed każdym drukowaniem o 1 i działa. Niestety do pierwszego zacięcia papieru w drukarce (i milionów zdarzeń, które nie mogły się wydarzyć, ale się wydarzyły). :) Wtedy (a najlepiej już teraz) będziesz musiał...
Ale w czym problem? Schemat kodu masz. Mam nadzieję, że go rozumiesz. Poprzednio pisałeś, że chcesz zaznaczać komórki A1 w arkuszu, który ma być drukowany (przynajmniej ja tak zrozumiałem), teraz widzę, że chciałbyś, żeby te komórki były zaznaczane w arkuszu "FORMULARZ", więc trzeba dodać tę nazwę arkusza do adresu: [syntax=vbscript]Sub Drukowanie()...
Witam, w załączeniu plik z formularzem, który pod klawiszami ma różne funkcje w tym drukowanie, które niestety jest uzależnione od wyliczenia początku i końca wydruku, a również dzielenia stron. Tak, aby ramka z danymi osoby nie znalazła się w połowie strony na wydruku tylko już na kolejnej stronie. Niestety o tyle o ile daliśmy sobie ze znajomymi radę...
jak drukować za pomocą VBA zakres komórek z danego formularza? To teraz chcesz drukować ten arkusz "formularz" :?: :D Zawsze przy wydruku możesz wykorzystać ustawienie "obszar wydruku" np. w jaki sposób połączyć CheckBox z komórką Poprzez linkowanie :spoko: 931032
Pytanie chyba niezbyt przemyślane, a propozycja rozwiązania prosta, ale dość ryzykowna. A co będzie jak użytkownik kliknie dwa lub trzy razy? Nie ma żadnego śladu, co było pierwotnie w komórce, ani możliwości cofnięcia operacji. Poza tym, czy w arkuszu będzie tylko jedna taka cena? Jeśli wiecej, to przy każdej będzie przycisk? Moim zdaniem lepszym...
Cześć, czy da się w Excelu zrobić tak, żeby program wygenerował samoczynnie kilka różnych stron do wydruku? Opis: Mam plik, w którym po otwarciu program pyta się mnie co chcę wpisać w określone pola. Wpisuję wartości, nazwy i mam przygotowany dokument, który muszę następnie wydrukować ileś razy, ale na każdym wydruku musi widnieć numer ewidencyjny wydruku,...
Witam, Bardzo proszę o pomoc w uzupełnieniu makra, które wysyła mi wybrane arkusze excel w formie załącznika. W tej chwili wygląda to tak, że z poziomu excela przyciskam przycisk "wyślij" i makro dołącza odpowiednie arkusze i po prostu wysyła pocztę, a ja bym chciała aby przed ostatecznym wysłaniem zapisywała się ta wiadomość z załącznikiem w folderze...
Dzieki. Już sciągam. Ale da się w nim ustawić tak, żeby wpisywać po kolei dane w innym oknie, a później żeby sam umieszczał je tam gdzie trzeba? ... bo właśnie na tym mi zależy. Żeby szybko bez dużej ilości klepania można było umieścić wpisy w odpowiednie miejsca? Chodzi mi o coś takiego: Na pierwszym ekranie pisze: Imie nazwisko Nr. rejestracyjny itd...
W Excelu masz do wyboru, dwa sposoby zastosowania pola wyboru: 1. Pole kombi - pobierasz go z menu Formularze ( trudniej jest go zaprzegnac do roboty z poziomu VBA, latwiej przy zastosowaniu formul ) 2. ComboBox - pobierasz go z menu Przybornik Formantów i mozesz wszelkie ruchy zwiazane z dzialaniem tego obiektu wykonac swobodnie w VBA Jezeli dane ktore...
Witam! Nakazano mi zrobić arkusz zamówienia. Mam już praktycznie gotowy. Niestety jestem zielony z Excela, całkiem, jeśli chodzi o jego zaawansowane funkcje. Czytałem trochę po forach, na tym również, jednak tam już ludziska mają pojęcie o tworzeniu makr, ja niestety nie wiem jak się do tego zabrać. Mam w formularzu zamówienia komórkę "Zamawiający",...
Witam, ... Dotychczas pracuje przy uzyciu excel-a ale jast to troche méczace, nie czytelne i dlugotrwale, jest po prostu za duzo pracowników ... co rozumiesz przez długotrwałe, nieczytelne i męczące? Przecież w innej bazie też będziesz miał tylu samo pracowników. Też będziesz musiał ich przyporządkowywać co dzień i też przy 300 pracownikach będzie...
Witam Do pełni szczęścia w trzymiesięcznej pracy nad wieloma formularzami w excelu brakuje mi ostatniego polecenia, które : Zapisze arkusz jako plik PDF w katalogu domyślnym z jednoczesnym przypisaniem jako nazwy pliku treści z wybranej komórki, w określonej serii (np partia 1.pdf,partia 2.pdf,partia3.pdf itd) Użytkowanie formularza obecnie wygląda...
Witaj tak aby łączny koszt dla wszystkich 20 towarów został podsumowany w wierszy 5 podsumowane przez wszystkie lata? lub w jednym wierszu umieścić wszystkie lata dla każdego produktu? Moim zdaniem potrzebne makra, to użyłby tego algorytmu dla towarów, na które umieść kursor. Formularza mogą być wydrukowane lub umieścić w oddzielnych baz danych, ponieważ...
dla każdej komórki wyskakuje mi błąd Ten błąd to nieprzewidziany skutek próby wprowadzenia makra w LO. Nic nie wyszło z makra (nie działało zgodnie z założeniami) - usunąłem ten kod, ale pozostała taka błędna reakcja na zdarzenie zmiany wartości w tabeli :-( Mój plan działania pliku opierał się na wykorzystaniu trzech arkuszy: Indeks - gdzie zapisywane...
Współczuję "rozgarniętego inaczej" klienta ale cóż, takie uroki tej pracy... :) To co chcesz zrobić na pewno jest wykonalne, pytanie jakim nakładem pracy i dodatkowych ograniczeń? Myślę że w Accessie też by można to zrobić - stworzyć formularz z jednym przyciskiem i w nim umieścić makra automatycznie generujące przygotowany raport, zapisujące plik,...
Jeśli np w wordzie zrobisz dokument w którym poumieszczasz pola w których można coś wpisać w odpowiednich miescach na stronie to można drukować NA dowolnych formularzach (najlepiej potem zablokuj możliwość przesuwania pól). Jak troche pokombinujesz to może da się zrobić żeby dane z excela albo accessa automatycznie ładowały się na oddzielnych kartkach...
Tego typu formularze przygotowuje w Excelu. Można tam dużo łatwiej przystosować komórki do wpisania tekstu i stosując obramowania i położenie tekstu w komórce wszystko odpowiednio ustawić. Przygotowanie zajmie zajmie chwilę, zrobienie pdf-a czy wydruk również. Ma to także kilka zalet: - można stosować proste listy rozwijane z możliwością wyboru konkretnego...
Masz Excela albo Open Office ? Przygotowujesz odpowiedni wzór, dopasowujesz do wydruku i po kłopocie. Pierwsze przygotowanie chwilę trwa, najlepiej zeskanować formularz, podłożyć go "pod" Excela (można też bez skanu) i dopasować wiersze kolumny i czcionki.
wstawiłeś to zaświadczenie do Excela Przepisałem do arkusza. Pusta oraz zaznaczona "kratka" na wydruku, to znaki czcionki Wingdings, wstawiane makrem wg wyboru w formularzu. Nie bardzo wiem jak odblokować ten plik - pobrałem go ze strony Wystarczy pobrać z innej ;)
Przemyśl jeszcze raz to, co napisał kolega Prot . Po mojemu tak byłoby najprościej. Główną częścią powinien być formularz wydania ("Wydruk"). Wypełniasz go, wpisujesz dane i naciskasz przycisk [Drukuj]. Tu uruchamia się makro, które archiwizuje (tworzy historię wydań) w arkuszu "wydany sprzęt" w określony sposób. Scalenia, to tylko estetyczny szczegół,...
Witam, Co to znaczy że "ma mi dobrać również odpowiednie urządzenia automatyki ciepłowniczej w zależności od rodzaju wyniku obliczeń" ? Z istniejącej bazy danych urządzeń z parametrami ma Ci wskazać pasujące urządzenie, czy ma sterować automatyką?? Do tego pierwszego ja bym polecił zaprojektować formularz w Accessie + rozbudować makra, ewentualnie zrobić...
Jak twierdzą fachowcy: Arkusz spisu z natury może być gotowym formularzem lub też zostać wygenerowany z systemu komputerowego . Komputerowy arkusz spisu z natury może posiadać numery inwentarzowe i nazwy składników, które mają podlegać inwentaryzacji, ale niedopuszczalne jest ujęcie ilości składników majątkowych. Tak więc jeśli wymogi ustawowe są spełnione,...
Cześć. W dobie kryzysu lodziarnia której pomagam zaczęła sprzedawać swoje produkty przez Internet. Żeby uporządkować sposób zamawiania przez Internet zaproponowałem im zamówienia przez Formularze Google. Sposób okazał się genialny, prosty w stworzeniu, łatwy w obsłudze i co przede wszystkim stabilny. Problem pojawił się dopiero na koniec zbierania zamówień,...
pozycja formularza excel excel wydruk wydruk excel
bezpiecznik tranzystorowy zablokowany dekoder samsung ekranowanie przystawki
bateria parkside styki bateria parkside
Xerox WorkCentre 6605 – ile gramów tonera wsypać do kasety? Napełnianie czarnej i kolorowej AVG AntiVirus – usuwanie wirusa czy kwarantanna? Oglądanie plików po detekcji