Kolego piszczenie spod maski, to zbyt ogólne określenie, bo może piszczeć łożysko w alternatorze, szczotki lub któraś z rolek w rozrządzie, bądź pasek osprzętu. Piszczeć może też łożysko wyciskowe sprzęgła. Na odległość trudno udzielić jednoznacznej diagnozy, trzeba to osłuchać. Nic nie mówisz o wskaźniku...
Witam Ostatnio u elektryka wymieniano w mojej Skodzie szczotki w alternatorze. Po jakimś tygodniu zorientowałem się, że nie działa elektryczna regulacja lusterek. Lusterka działały wcześniej bez zarzutu. Wcześnie również wymieniany był akumulator. W związku z powyższym mam pytanie czy możliwe jest,...
Witam Od dłuższego czasu mam kłopot z mrugającymi światłami w Fabii. Ale może od początku zakupiłem auto ładnych kilka lat temu. zaraz po zakupie zaświeciła się kontrolka od wspomagania, mechanik wymienił czujnik kąta skrętu i wszystko grało przez jakiś czas. Po kilku latach użytkowania auta padła...
Witam. Nieświecenie lampki kontrolnej przy unieruchomionym silniku może być spowodowane m. in. przerwą w obwodzie wzbudzenia. Czy regulator wymienino "na wszelki wypadek" - bez zdiagnozowania? Kontrolka ładowania może mieć znaczenie dla pierwszego wzbudzenia alternatorów starszych typów (po dłuższym...
Witam wymieniałem wczoraj alternator na regenerowany bez żadnego obciążenia mam 14,1-14,4 V na wolnych obrotach ale gdy włączę światła i nawiew na maksa to już mam 13,4 V a jak załączę dodatkowo podgrzewanie tylnej szyby to napięcie potrafi spaść na 12,5 V i stąd moje zapytanie czy to normalne...
Witam. Od pewnego czasu mam problemy z ładowaniem, przed wymianą regulatora było 11,8V na wolnych i 12,5V przy 3000obr. Wymieniłem szczotki z regulatorem nic się nie zmieniło. Pomyślałem więc że szczotki muszą się dotrzeć i ułożyć i tak też było ładowanie wzrosło do 13,5 przy pełnym obciążeniu. Dzisiaj...
w fabii 1.4 68km 2000r padł alternator- upaiła się szczotka i wypalił pierścień z którym współpracuje na ok 0,7mm-moim zdaniem alternator nie do naprawy-chyba że się mylę? alternator BOSCH 14V 70A oznaczenia: 047 903 015 Q i 0 124 315 014 085. w jakich autach grupy vw wystepuje taki alternator? chyba...
Witam nie mam miernika lecz ładowanie sprawdziłem wagiem i: Na światłach mijania 13.94V + drogowe światła 13,84V + dmuchawa 13.30V + podgrzewanie tylnej szyby 12.50V (to wszystko niskie obroty 800) Na światłach mijania 13,90V + światła drogowe 13,80V + dmuchawa 13,60V + podgrzewanie tylnej szyby...
witam Forumowiczów potrzebuję pomocy zgasło mi podświetlenie tak jak w tytule + podświetlenie rejestracji, problem zaczął się jak skończył się komutator w alternatorze, regenerowałem alternator wymieniłem przy okazji szczotki razem z regulatorem napięcia i nic się nie zmieniło. opisze trochę całą...
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora. Dzięki TZOK, rzeczywiście w jednym z bloków pomiarowych VCDS napięcie spadało do blisko 11V... Czy masz może sugestię co może ów problem powodować?...
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram...
Problem rozwiązany. Pisałem wcześniej, że zaczynam od sprawdzania kabli. Niestety moje małe lenistwo zleciło mi wykręcenie alternatora. Oczywiście po uprzednim sprawdzeniu ładowania. Miernik - i oczywiście brak. A że tutaj bardzo łatwo można się uporać z demontażem - 20 minut przy chwilach zadumy...
Od paru dni zaczely mi wzrastac wolne obroty do 1000obr./min. przy czym powinny byc ok 870. Dzialo sie tak na zmiane raz bylo dobrze raz zle. Dzisiaj padl mi akumulator i zauwazylem ze po przekreceniu stacyjki przed uruchomieniem silnika nie zapala mi sie kontrolka ladowania. Domyslam sie juz ze te "wysokie"...
Witam mam następujący problem moje auto po 1-2 dniach nie odpala kontrolki przygasają i nic sugerowało by to problem z aku lecz kupiłem nowy 5 miesięcy temu w takim razie udałem się do elektryka aby to sprawdził no i wnioski sprawdzony akumulator jest ok alternator wyjęty wyczyszczony sprawdzone diody...
z tego co mi wiadomo nie może tak być masz pewnie coś z alternatorem a wręcz z regulatorem albo z szczotkami. Powinno zaraz po odpaleniu silnika być ok 14V na akumulatorze.
Witam! Jeżdżę Fabią 1.4 44kW z 2002 r. Ostatnio dwukrotnie całkowicie rozładował mi się akumulator - nie chciał odpalić i zresetował się zegar. Akumulator (50Ah) sprawdziłem - był ładowany przez ok. 10 godzin prądem 5A i podłączono do niego żarówkę H4 100W na parę minut - napięcie spadło o ok. 0,3V....
Witam, przy załączonej klimatyzacji pasek piszczy i trochę skacze. Pasek do wymiany? Napinacz? Jak to sprawdzić. Dodatkowo po odpaleniu mam 14,1 v na akumulatorze, po włączeniu klimatyzacji 13,7 i po ponownym wyłączeniu klimatyzacji 13,8. Wartość nie chcę wrócić do 14,1. Szczotki alternatora do...
Witam, wygląda na zużyte szczotki alternatora. A ogrzewanie wyłącza się z powodu braku ładowania.
Kupiłem same szczotki 4x6x17,5