Skoda Fabia 1: Gnijąca wiązka elektryczna pod koszem akumulatora Przeciekające drzwi Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy) Silnik 1,2HTP (choroby wieku młodzieńczego - przeskakujący rozrząd z powodu zbyt krótkich ślizgów - poprawiono przedłużając ślizgi..ale że im to w testach nie wyszło...żenua) czujnik świateł stop, krańcówki...
W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
To było ok. 10 lat temu więc dokładnie nie pamiętam. Przypominam sobie, że po tym zaczęły się problemy z ze wspomaganiem (znikało na chwilę), silnik gasł sobie podczas jazdy. Samochód odwiedził wszystkich możliwych mechaników w okolicy, którzy najchętniej by wymienili wszystko co się da aby tylko zarobić. A problem był jeden jak we wszystkich Fabiach...
) Czy wilgoć, tzn deszcze, kałuże itp mogły coś namieszać w okablowaniu, wiązkach instalacji? Mogły i to bardzo. Wadą fabryczną fabii była gnijąca wiązka w okolicy podszybia z powodu wody zbierającej się pod folią owijającą wiązkę. Serwis w czasie przeglądów gwarancyjnych częściowo usuwał folię aby wiązka mogła szybciej wysychać. Jeżdżę taką fabką...
Cóż... proponuję podpiąć VAG-a i sprawdzić 44/08/02 tam znajdziesz kąt skrętu oraz obroty auta i pompy... jeżeli będziesz miał uszkodzony czujnik kąta skrętu, to nie będziesz miał odczytu... następna sprawa, że nie będzie on regulował ciśnieniem samej pomy, czyli zamiast 3000obr. pompy podczas skręcania, będziesz miał tyle co na biegu jałowym.... NAJWAŻNIEJSZE......
Witam, Opis auta z usterką: Skoda Fabia 1.4 MPI Typ silnika: AZE - Benzyna + Gaz Rok: 2001 Problem jest z licznikiem, który "świeci jak choinka" po przekręceniu zapłonu, dosłownie wszystkie kontrolki świecą, mrugają i czasami dają sygnał. Co jeszcze dziwne to jak otwieram drzwi przednie od kierowcy i od pasażera (przy zgaszonym zapłonie) mruga kilku...
Zobacz na chłodnicy. Nie znam tego silnika. Z tego co słyszałem to często zdarza się, że kontrolka myga, ale to spowodowane jest gniciem wiązki elektrycznej
Lubią gnić wiązki na podłużnicy. Pewnie brak plusa na pompę, wtryski i grzałki sond. Dla silnika BBY.
Czy można zastąpić pompę wspomagania KOYO z Fabii combi 1.4 16V 55 KW z 2005 6Y5 silnik BKY innym modelem? Można, ma być tej samej firmy KOYO, posiadać tyle samo pinów w kostkach. Gnije wiązka idąca do pompy, musisz mieć stałe zasilanie 12V na czerwonym i brązowym przewodzie (dwa najgrubsze).
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Może standardowo wiązka gnije. Sprawdź między lewą podłużnicą a ścianą grodziową. Zrobili tam luz na wiązce i robi się stawek w peszlu plus okład z gnijących liści.
Wiązka gnije.
W fabiach lubią gnić te wiązki na tej właśnie lewej podłużnicy, czytałem kiedyś że ludzie podwieszają te wiązki aby nie leżały w tym kącie gdzie są narażone na wilgoć.
Wiem , wiem , chodziło mi tylko o to ze może ten kabel wcześniej idzie w tej podłużnicy gdzie gnije wiązka :)
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
Zobacz dobrze zasilania i masy przy pompie według schematu np. Autodaty. Miałem podobny przypadek, okazał się z gniły kabel w wiązce pionowej na podszybiu.
U mnie ten sam problem. Więc jeśli działa ci żarówka, bezpiecznik jest sprawny, to albo czujnik jest już wytarty, albo kabel idący do niego jest naderwany. U mnie właśnie był naderwany. Jest jeszcze podobno możliwość, że gnije wiązka, ale to zdarza się najrzadziej.
Nie na podszybiu tylko w rynience na podłużnicy . I tu masz racje radekklimat pierwsze wypusty Fabii miały problem z gnijącą wiązką .Tylko bez kompa ciężko cokolwiek powiedzieć.
Sprawdź wiązkę główną pod serwem, często w Fabiach gnije.
Radze wymienić Swiece zapłonowe na jedno iskrowe. Jak to nie pomorze to zobaczyć wiązke przewodów która idzie za filtrem powierza,poprostu gnije. Woda która zpływa z podszybia dostaje sie do wiązki tam pażera przewody.Trzeba rozciąć wiazke i osuczyć,później tylko związać opaską i ją podnieść wyżej.
Diagnoza wskazana ale jak się zna i użyje wyszukiwarki to obejrzeć wiązkę chyba może,jest dokładnie opisane gdzie gnije.
Ja miałem taką samą usterkę problem leżał w wiązce elektrycznej i tam szukaj przyczyny- poprostu wiązka gnije. Wymiana przewodów sterujących pompę pomogła.
Z błędem 00816 można jeżdzić . Pompa wspomagania działa w trybie awaryjnym . Dwa lata jeżdziłem z tym błędem w mojej fabianie . Nie ma związku z domniemaną gnijącą wiązką na podłużnicy czy tam na podszybiu .Nie tędy idą kabelki.Tak samo błąd 00556. Tutaj to błąd zacisku 30. Są dwie opcje . Albo pęknięty bezpiecznik tzw. blaszkowy w skrzynce na akumulatorze...
W Fabii (i nie tylko) gniją wiązki elektryczne. Jest możliwe, że nie masz komunikacji z tego powodu. Możliwe, że to przypadkowa zbieżność usterek w czasie. Podłącz się na "stole" a jak nie to hot-air i programator.
Z tego co pamiętam to prosto do szafy. Często tak właśnie zaczyna się problem z gnijącą wiązką po lewej stronie za lampą.
Sprawdź wiązkę z lewej strony pod podszybiem, często gnije.
Czy przerabiałeś problem gnijącej wiązki występujący w tym modelu?
Bezpieczniki i wiązka jak nowe,sprawdzalem. Pod akumulatorem też? Na podłużnicy też? Tam gniła wiązka na potęgę.
Posprawdzałem parę rzeczy i kilka faktów mnie nurtuje. Odkręciłem co potrzeba i moim oczom ukazała się wiązka, którą jak odwinąłem z taśmy, w palcach poczułem wodę. Na lewej podłużnicy te kable sobie leżały i gniły w wodzie. Z tego co wiem, typowa usterka dla Fabii I. Na 1. rzut oka stan wiązki nie był zły. Jeden kabel miał zerwaną izolacje, ale wciąż...
A można wiedzieć gdzie znajduje się ta "sławna" wiązka w której najczęściej gniją przewody i jak do niej dojść? Moje auto to Skoda Fabia 1.9 Sdi rok 2000.
powiem szczerze ze czytałem że może to również być problem gnijącej wiązki . Na początku miałem objawy podobne do Twoich ale to sie pogłębiło
Wiązka gnije na lewej podłużnicy już przy samej grodziuwce, jak napisał kolega. Oraz na dole w Okolicy skrzyni, gdzie została umieszczona, (zamontowana)
Mógłbyś rozwinąć gdzie znajduje się ten kabel? Mam podobny problem Kolega się nie pochwalił który to kabel. Po prostu jakiś kabel. Naprawdę myślisz że w każdej skodzie będzie to ten sam kabel? W każdej skodzie będzie to inny kabel i inny problem - natomiast przyczyna ta sama. Gnijące wiązki na podłużnicy i podszybiu to dla Fabii temat z długą brodą....
NIe bierz opla w benzynie bo nagminnie sterowniki hybrydowe padają, dizla też z łopla nie bierz bo się psują bez opamiętania. Golf 1,4 1,6 to silniki padliny podobnie jak w fabii i leonie. Fordy gniją na potęge, wiązki lecą z izolacji a dizle to to samo, co reno 1,5 dci 1,9dci. Bmw dobrze znoszą gaz jak i właścicieli , przez co są zmasakrowane a jako...
Sprawdź wiązkę kabli pod akumulatorem czy nie jest spuchnięta bo to tam najczęściej gniją kable i odstawia takie numery.
Witam Z tego co czytam to diagnostyki nie robiłeś , a teoretycznie od tego trzeba by zacząć . Tego typu historie w tym modelu są znane i często na forum opisywane . Sprawdź wiązkę na podłużnicy , gniją szybciej niż ryba , być może tam jest przyczyna / czytaj sprawdź ponownie /. Przeszukaj forum , są podobne tematy .
Diagnostyki nie zrobisz bo zrywa połączenie , zostaje ci sprawdzić wszystkie masy i zasilanie sterownika , kable w okolicy akumulatora lubiały gnić wiązka leci wzdłóż podłóżnicy Utrata komunikacji - jeśli ja bym nic z kablami nie znalazł w tym przypadku pewnie bym sterownik silnika podmienił na inny
wiązka elektryczna jest umieszczona w jakimś głupim miejscu (w nadkolu?) i jest tak solidnie zabezpieczona, że zamoknąć zamoknie, ale za skarby nie wyschnie Znalazłem kilka tematów na temat gnijącej wiązki, rano zabieram się za poszukiwania. Napiszę wieczorem co i jak. Chociaż..., gdyby mi się udało, mogę ze szczęścia otworzyć kilka piw. Wtedy napiszę...
Po jakimś czasie problem sam się rozwiązał, a co było przyczyną ciężko powiedzieć gdyż sprzedałem samochód. Obstawiam jednak, że dochodziło do zwarcia kabli od czujnika które idą do licznika (gnijące kable w wiązce, często znany problem w fabii). Jakiś czas poźniej kupiłem Ibizę 1.4 16V i miałem problem z zaświecającą się kontrolką od ciśnienia oleju....
Najpierw sprawdzić poziom płynu w pompie. Najczęstsze usterki to gnijącą wiązką na lewej podłużnicy. Jeżeli płyn jest to podłączyć pod komputer, zobaczyć czy widać reakcję na skręcanie kierownicą w blokach pomiarowych i czy nie ma jakiś błędów.
Bo w fabiach 1 to stały problem . Zawsze gdzieś zaśniedzieje przewód w wiązce w drzwiach , gnijące przewody lub pęknięte na zginaniu . W drzwiach często gromadzi się woda . jest bez odpływu , pozatykane kanaliki . Nie tylko siada oświetlenie bagażnika ale problemy zaczynają się z zamkiem centralnym i z obrysuwkami wewnętrznymi na drzwiach. Nieraz nie...
Wiesio może mieć rację - w Fabii na lewej podłużnicy pod maską leży wiązka kabli i ona lubi sobie pięknie franca zgnić. Zerknij: https://www.youtube.com/watch?v=Ct5_eASx... https://www.youtube.com/watch?v=KvpiNKnh... Trochę OFFTOP ale może się komuś przyda. Generalnie w Fabii kilka rzeczy trzeba przypilnować: 1. Ma być czysto na podszybiu bo woda z...
Witam. Z braku czasu , samochodem , a raczej wiązką zająłem się dopiero wczoraj. I tutaj mam pytanie czy wiązka która oglądałem to ta właściwa. Ale od początku. Wymontowałem filtr powietrza razem z obudową , i akumulator razem z obudową . Dostrzegłem wiązkę która biegnie z góry od okolic modułu elektronicznego przy przedniej szybie w dół ,potem wchodzi...
To postawił bym na pompe, albo przerwy w linii CAN pod sterownikiem silnika na podłuznicy jest wiązka która często gnije poruszaj nią jeśli przestanie sie wogóle komunikowac masz rozwiązanie. A jeśli dostaje sie woda do środka pompy to mogła sie uszkodzić.
Z powodu braku czasu dopiero ogarnąłem wiązkę od potencjometru. Zrobiłem ją od nowa, bo jeden masowy był nie do uratowania. Teraz pedał działa bez zarzutu. Ale teraz mam pytanie: czy wiązka prowadząca do sondy lambda pasowałaby do 1.2 12V z 1.2 6V? Bo nie mogę znaleźć innej i musiałbym ją wymienić, bo nie ma co ratować tamtej. Kable są do wyrzucenia...
Przyczynę takiej "choinki" po błędach to trudno wytropić. Nie wiem, czy pisać tak oczywistą rzecz w fabii jak sławna wiązka na podłużnicy. Mało możliwe, że po tylu latach nie była jeszcze robiona. Ale nawet jeśli, to jest do sprawdzenia. Nie wiadomo czy i jak ktoś to robił, może zgniło w innym miejscu. Czyli filtr w górę, akumulator w górę i zobaczyć...
To jest wada fabryczna wiązki, jest za dokładnie owinieta taką gumą i gnije pod tym , jesli auto jest serwisowane to nawet po 4 latach od zakupu skoda to wymieniała na gwarancji, poczytaj sobie posty z forum dotyczące gnijącej instalacji elektrycznej. A co do podpowiedzi poprzednika o sprawzeniu masy to jeśli to jest checzbek i ma spryskiwacz z tyłu...
W tych autach wiązki gniły koło podszybia, być może pompa jest uszkodzona, zobacz najpierw duże bezpieczniki przy akumulatorze, bo potrafią pękać od drgań, skoro błędów nie ma to albo brakuje prądu na pompe albo kable komunikacyjne lub zasilające są zgnite, możesz wg schematu miernikiem sprawdzić przejście kabli czy nie zgniły, ja proponuje w momencie...
Witam! Posiadam od niedawna Skode fabie z 2003 roku 1.2 12V w kombiku. Problemy zaczęły się od zapalającej się kontrolki wspomagania i braku wspomagania przy tym gało podświetlenie zegarów wskazówki opadały. Problem znikał po ponownym uruchomieniu silnika lub samoistnie. Teraz zauważyłem że do tego doszło palące się żarówki mijania głównie lewa. za...
Chciałbym "na stole" podłączyć sterownik ECU Fabii 2002r (047 906 033 C) Siemens Simos 3PA SJ4C, 5WP44203 10, bezpośrednio do komputera (poprzez interfejs VAG). Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak to połączyć? Chciałbym odczytać zawartość EPROMu, niestety w aucie "nie idzie", z licznikiem się łączy (VAG Commanderem), generalnie można odczytywać i kasować...
gnijąca wiązka skoda fabia wiązka fabia fabia wiązka
lexia sterowniki interfejsu selenowy bambino drabina jacoba schemat
schemat elektryczny melexa schemat elektryczny melexa
Kod do menu serwisowego w Hyster H1.6FT Głośny dźwięk podczas pobierania detergentu w pralce Samsung - przyczyny i rozwiązania