W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
Skoda Fabia 1: Gnijąca wiązka elektryczna pod koszem akumulatora Przeciekające drzwi Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy) Silnik 1,2HTP (choroby wieku młodzieńczego - przeskakujący rozrząd z powodu zbyt krótkich ślizgów - poprawiono przedłużając ślizgi..ale że im to w testach nie wyszło...żenua) czujnik świateł stop, krańcówki...
Nie na podszybiu tylko w rynience na podłużnicy . I tu masz racje radekklimat pierwsze wypusty Fabii miały problem z gnijącą wiązką .Tylko bez kompa ciężko cokolwiek powiedzieć.
Może standardowo wiązka gnije. Sprawdź między lewą podłużnicą a ścianą grodziową. Zrobili tam luz na wiązce i robi się stawek w peszlu plus okład z gnijących liści.
) Czy wilgoć, tzn deszcze, kałuże itp mogły coś namieszać w okablowaniu, wiązkach instalacji? Mogły i to bardzo. Wadą fabryczną fabii była gnijąca wiązka w okolicy podszybia z powodu wody zbierającej się pod folią owijającą wiązkę. Serwis w czasie przeglądów gwarancyjnych częściowo usuwał folię aby wiązka mogła szybciej wysychać. Jeżdżę taką fabką...
Z tego co pamiętam to prosto do szafy. Często tak właśnie zaczyna się problem z gnijącą wiązką po lewej stronie za lampą.
Z błędem 00816 można jeżdzić . Pompa wspomagania działa w trybie awaryjnym . Dwa lata jeżdziłem z tym błędem w mojej fabianie . Nie ma związku z domniemaną gnijącą wiązką na podłużnicy czy tam na podszybiu .Nie tędy idą kabelki.Tak samo błąd 00556. Tutaj to błąd zacisku 30. Są dwie opcje . Albo pęknięty bezpiecznik tzw. blaszkowy w skrzynce na akumulatorze...
Zobacz na chłodnicy. Nie znam tego silnika. Z tego co słyszałem to często zdarza się, że kontrolka myga, ale to spowodowane jest gniciem wiązki elektrycznej
Cóż... proponuję podpiąć VAG-a i sprawdzić 44/08/02 tam znajdziesz kąt skrętu oraz obroty auta i pompy... jeżeli będziesz miał uszkodzony czujnik kąta skrętu, to nie będziesz miał odczytu... następna sprawa, że nie będzie on regulował ciśnieniem samej pomy, czyli zamiast 3000obr. pompy podczas skręcania, będziesz miał tyle co na biegu jałowym.... NAJWAŻNIEJSZE......
Po jakimś czasie problem sam się rozwiązał, a co było przyczyną ciężko powiedzieć gdyż sprzedałem samochód. Obstawiam jednak, że dochodziło do zwarcia kabli od czujnika które idą do licznika (gnijące kable w wiązce, często znany problem w fabii). Jakiś czas poźniej kupiłem Ibizę 1.4 16V i miałem problem z zaświecającą się kontrolką od ciśnienia oleju....
W fabiach lubią gnić te wiązki na tej właśnie lewej podłużnicy, czytałem kiedyś że ludzie podwieszają te wiązki aby nie leżały w tym kącie gdzie są narażone na wilgoć.
Najpierw sprawdzić poziom płynu w pompie. Najczęstsze usterki to gnijącą wiązką na lewej podłużnicy. Jeżeli płyn jest to podłączyć pod komputer, zobaczyć czy widać reakcję na skręcanie kierownicą w blokach pomiarowych i czy nie ma jakiś błędów.
Wiem , wiem , chodziło mi tylko o to ze może ten kabel wcześniej idzie w tej podłużnicy gdzie gnije wiązka :)
Wiązka gnije.
To było ok. 10 lat temu więc dokładnie nie pamiętam. Przypominam sobie, że po tym zaczęły się problemy z ze wspomaganiem (znikało na chwilę), silnik gasł sobie podczas jazdy. Samochód odwiedził wszystkich możliwych mechaników w okolicy, którzy najchętniej by wymienili wszystko co się da aby tylko zarobić. A problem był jeden jak we wszystkich Fabiach...
wiązka elektryczna jest umieszczona w jakimś głupim miejscu (w nadkolu?) i jest tak solidnie zabezpieczona, że zamoknąć zamoknie, ale za skarby nie wyschnie Znalazłem kilka tematów na temat gnijącej wiązki, rano zabieram się za poszukiwania. Napiszę wieczorem co i jak. Chociaż..., gdyby mi się udało, mogę ze szczęścia otworzyć kilka piw. Wtedy napiszę...
Bo w fabiach 1 to stały problem . Zawsze gdzieś zaśniedzieje przewód w wiązce w drzwiach , gnijące przewody lub pęknięte na zginaniu . W drzwiach często gromadzi się woda . jest bez odpływu , pozatykane kanaliki . Nie tylko siada oświetlenie bagażnika ale problemy zaczynają się z zamkiem centralnym i z obrysuwkami wewnętrznymi na drzwiach. Nieraz nie...
W Fabii (i nie tylko) gniją wiązki elektryczne. Jest możliwe, że nie masz komunikacji z tego powodu. Możliwe, że to przypadkowa zbieżność usterek w czasie. Podłącz się na "stole" a jak nie to hot-air i programator.
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
Sprawdź wiązkę główną pod serwem, często w Fabiach gnije.
Witam, Opis auta z usterką: Skoda Fabia 1.4 MPI Typ silnika: AZE - Benzyna + Gaz Rok: 2001 Problem jest z licznikiem, który "świeci jak choinka" po przekręceniu zapłonu, dosłownie wszystkie kontrolki świecą, mrugają i czasami dają sygnał. Co jeszcze dziwne to jak otwieram drzwi przednie od kierowcy i od pasażera (przy zgaszonym zapłonie) mruga kilku...
Lubią gnić wiązki na podłużnicy. Pewnie brak plusa na pompę, wtryski i grzałki sond. Dla silnika BBY.
Czy można zastąpić pompę wspomagania KOYO z Fabii combi 1.4 16V 55 KW z 2005 6Y5 silnik BKY innym modelem? Można, ma być tej samej firmy KOYO, posiadać tyle samo pinów w kostkach. Gnije wiązka idąca do pompy, musisz mieć stałe zasilanie 12V na czerwonym i brązowym przewodzie (dwa najgrubsze).
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Diagnoza wskazana ale jak się zna i użyje wyszukiwarki to obejrzeć wiązkę chyba może,jest dokładnie opisane gdzie gnije.
Czy przerabiałeś problem gnijącej wiązki występujący w tym modelu?
Witajcie, może ktoś miał podobne objawy w samochodzie i potrafi podpowiedzieć, gdzie szukać problemu. Fabia 1, 1.4 TDI AMF 2008 Temat: wysoki prąd spoczynkowy - po "uśnięciu" ok 140 mA (radio odcięte, alarm Langeford nieodcięty ale nieaktywny) testowałem wyciąganie bezpieczników - po wyjęciu bezpiecznika 43 - spadek do ok 70 mA (to by już chyba mogło...
Ja miałem taką samą usterkę problem leżał w wiązce elektrycznej i tam szukaj przyczyny- poprostu wiązka gnije. Wymiana przewodów sterujących pompę pomogła.
Zobacz dobrze zasilania i masy przy pompie według schematu np. Autodaty. Miałem podobny przypadek, okazał się z gniły kabel w wiązce pionowej na podszybiu.
Sprawdź wiązkę z lewej strony pod podszybiem, często gnije.
Witam mam problem ze swoją skodą fabią 2002rok 1.4 MPI otóż co jakiś czas zawiesza się immo tzn mruga kontrolka, raz na pół godziny raz nawet strzeliła focha na dwa dni, wszelkie próby typu odłączanie aku kończą się porażką. Czasami przez miesiąc nic się nie dzieje. we własnym zakresie zakupiłem sobie złącze i program commander, którym podłączyłem się...
Bezpieczniki i wiązka jak nowe,sprawdzalem. Pod akumulatorem też? Na podłużnicy też? Tam gniła wiązka na potęgę.
Przepraszam za długą nieobecność. Nie udało mi się pożyczyć manometr. Więc wziąłem sprawy w swoje ręce. Ale problem rozwiązałem w inny sposób. Opisze po kolei co zrobiłem: -Wyszukałem schemat i dane robocze czujnika ciśnienia oleju. http://obrazki.elektroda.net/8_124462149... - kupiłem miernik elektryczny (25zł) - według schematu przy ciśnieniu 0.9bar...
NIe bierz opla w benzynie bo nagminnie sterowniki hybrydowe padają, dizla też z łopla nie bierz bo się psują bez opamiętania. Golf 1,4 1,6 to silniki padliny podobnie jak w fabii i leonie. Fordy gniją na potęge, wiązki lecą z izolacji a dizle to to samo, co reno 1,5 dci 1,9dci. Bmw dobrze znoszą gaz jak i właścicieli , przez co są zmasakrowane a jako...
powiem szczerze ze czytałem że może to również być problem gnijącej wiązki . Na początku miałem objawy podobne do Twoich ale to sie pogłębiło
Mógłbyś rozwinąć gdzie znajduje się ten kabel? Mam podobny problem Kolega się nie pochwalił który to kabel. Po prostu jakiś kabel. Naprawdę myślisz że w każdej skodzie będzie to ten sam kabel? W każdej skodzie będzie to inny kabel i inny problem - natomiast przyczyna ta sama. Gnijące wiązki na podłużnicy i podszybiu to dla Fabii temat z długą brodą....
A można wiedzieć gdzie znajduje się ta "sławna" wiązka w której najczęściej gniją przewody i jak do niej dojść? Moje auto to Skoda Fabia 1.9 Sdi rok 2000.
Radze wymienić Swiece zapłonowe na jedno iskrowe. Jak to nie pomorze to zobaczyć wiązke przewodów która idzie za filtrem powierza,poprostu gnije. Woda która zpływa z podszybia dostaje sie do wiązki tam pażera przewody.Trzeba rozciąć wiazke i osuczyć,później tylko związać opaską i ją podnieść wyżej.
Wiązka gnije na lewej podłużnicy już przy samej grodziuwce, jak napisał kolega. Oraz na dole w Okolicy skrzyni, gdzie została umieszczona, (zamontowana)
Witam. Z braku czasu , samochodem , a raczej wiązką zająłem się dopiero wczoraj. I tutaj mam pytanie czy wiązka która oglądałem to ta właściwa. Ale od początku. Wymontowałem filtr powietrza razem z obudową , i akumulator razem z obudową . Dostrzegłem wiązkę która biegnie z góry od okolic modułu elektronicznego przy przedniej szybie w dół ,potem wchodzi...
Sprawdź wiązkę kabli pod akumulatorem czy nie jest spuchnięta bo to tam najczęściej gniją kable i odstawia takie numery.
Witam Z tego co czytam to diagnostyki nie robiłeś , a teoretycznie od tego trzeba by zacząć . Tego typu historie w tym modelu są znane i często na forum opisywane . Sprawdź wiązkę na podłużnicy , gniją szybciej niż ryba , być może tam jest przyczyna / czytaj sprawdź ponownie /. Przeszukaj forum , są podobne tematy .
Diagnostyki nie zrobisz bo zrywa połączenie , zostaje ci sprawdzić wszystkie masy i zasilanie sterownika , kable w okolicy akumulatora lubiały gnić wiązka leci wzdłóż podłóżnicy Utrata komunikacji - jeśli ja bym nic z kablami nie znalazł w tym przypadku pewnie bym sterownik silnika podmienił na inny
Posprawdzałem parę rzeczy i kilka faktów mnie nurtuje. Odkręciłem co potrzeba i moim oczom ukazała się wiązka, którą jak odwinąłem z taśmy, w palcach poczułem wodę. Na lewej podłużnicy te kable sobie leżały i gniły w wodzie. Z tego co wiem, typowa usterka dla Fabii I. Na 1. rzut oka stan wiązki nie był zły. Jeden kabel miał zerwaną izolacje, ale wciąż...
Chciałbym "na stole" podłączyć sterownik ECU Fabii 2002r (047 906 033 C) Siemens Simos 3PA SJ4C, 5WP44203 10, bezpośrednio do komputera (poprzez interfejs VAG). Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak to połączyć? Chciałbym odczytać zawartość EPROMu, niestety w aucie "nie idzie", z licznikiem się łączy (VAG Commanderem), generalnie można odczytywać i kasować...
Od pół roku mam starą Skodę Fabię 1.4 Mpi, rocznik 2002. Szału nie ma, wiek swoje zrobił ale jeździła bez problemu. Od razu mówię - jestem laikiem więc postaram się prostymi słowami opisać o co chodzi. Pół roku samochód śmigał bez zarzutu, żadnych problemów, żadnych awarii usterek. Nic. I raptem, bez żadnych wcześniejszych oznak, pewnego dnia po nocy...
gnijąca wiązka skoda fabia wiązka fabia fabia wiązka
schemat matrix czułość fotodiody zamek kabina
radia rozkodowanie skoda radia rozkodowanie skoda
Zasilanie przekaźnika 410 w VW Polo 2000 1.0 MPI Opis pinów przekaźnika 410 VW w samochodach Volkswagen