Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Dobrze ustawiłeś miernik? Czasem nie na napięcie przemienne?
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Żarówka 21/5 i przewody twoim przyjacielem. Żarówka nie kłamie, albo działa albo nie. Nie oszukuje, zawsze jest przy tobie. Jak jest czynna to świeci, jak zdechła to nie. Nie oszukuje, że ją dziś głowa boli albo ma inne zmartwienia. Żarówka to przyjaciel grzebacza w instalacji elektrycznej. P.S. Jeśli zamierzasz grzebać coś przy sterowniku, zamień ją...
W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
Witam Sprawdź klemy na akumulatorze. Jeśli jest ok to sprawdź czy masz napięcie na stacyjce. Jeśli tak to wina leży w samej mechanice zamka stacyjki czyli wkładce.
Brak masy, skoro zwarłeś te kable i dalej nie świeci. Sprawdź ciągłość przewodów, od żarównki do mikrowłącznika i od masy do mikrowłącznika. Nie pytam, czy żarówka dobra:)
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
Z włącznika świateł wychodzi napięcie na te podświetlenie?
Nie znam się na tym ;) Ale ja bym stawiał, że na jednym się pojawia + przy zwykłym włączeniu a na drugim przy włączeniu spryskiwacza na szybę :)
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Fabia 2 1,6TDI jest od 2010r. , nie ta technologia.
W momencie kiedy szyby nie działają jest na nim napięcie
Wszystkie kontrolki w tym silniku zapalają się i po kilku sekundach gasną, tak ma być. Teraz zbadam napięcie na pompie przy włączonym prądzie..
Zegarek :P on ma stałe napięcie.
Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
Oj tego nie wiem. Mechanik zaproponował żebyśmy podmienili akumulatory - wszystkie kable zostały sprawdzone, zaskakujące jest to że nie ma problemu z odpalaniem itp. Potrafi nagle spadać napięcie do 10.8
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
TAK, powinien działać. Tylko podłącz tę diodę, żeby odwrotne napięcie nie uszkodziło ggeneratora. Możesz układ podłączyć za bezpiecznikami jeśli Ci tak wygodniej. I sprawdź wszystko miernikiem - czy są napięcia, czy są w odpowiednią stronę.
Oj przepraszam bardzo, kolega wiatajek miał rację. AZQ silnik. Problem już rozwiązany- masa była, nie było +! Winnym okazał się bezpiecznik w skrzynce bezpieczników od strony kierowcy. Jeśli ktoś będzie miał taki problem to sprawdzić bezpieczniki całkowicie po prawej stronie(nie pamiętam numeru) Trzeba kręcić rozrusznikiem i szukać bezpiecznika. Później...
Napięcie nie dochodziło
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Jeżeli akumulator ma napięcie 12.2 to chyba rozrusznik słabo kręci lub wcale.P
Pytanie do kolegi patgaw : Czy rozwiązałeś już problem zbyt dużego spadku napięcia na masie :?:
Na pewno kupisz,nie musi być taki sam,ale musi być na takie samo napięcie,podobny prąd, no i odpowiednia ilość styków.
Co to znaczy odwrotnie podłączonych lejcach ? Odwrotnie podpięte klemy albo kable rozruchowe.
W Fabii jest napięcie na gnieździe zapalniczki po wyłączeniu zapłonu, ale nie wiem czy miałbym odwagę zostawić w aucie bez nadzoru chiński wyrób z baterią Li-Poly podłączoną do ładowania.
A co z wstępnym ich napięciem ?
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
Gdzieś na tych rozgałęzieniach gubi napięcie.
Zmierz napięcie ładowania
Dziwne bo multimetr wyświetla 0 źle mierzysz albo uszkodzony miernik przewody, zmierz napięcie na akumulatorze.
Masz schemat, opis bezpieczników? Nie wszystkie obwody w samochodzie są cały czas pod napięciem.
Witam, Ja po długiej walce rozwiązałem problem. Okazało się że główny kabel masowy od akumulatora do nadkola jest uszkodzony. Usterkę namierzyłem przez przypadek, kiedy pewnego dnia samochód odmówił posłuszeństwa i już po otwarciu drzwi i zapaleniu lampek spadek napięcia w instalacji był tak duży że zaczęło się klikanie przekaźników nawet bez przekręcenia...
Nie wymienia się w ciemno. Jak chcesz sprawdzić kostkę stacyjki to daj na rozruch i pomierz wtedy na zacisku 50 przy rozruszniku czy pojawi się napięcie względem masy, ma być 12 V.
Zacznij od sprawdzenia wszystkich mas. Dodano po 2 Chociaż wzrastające do 18V napięcie może również wskazywać na regulator napięcia bądź inne problemy z alternatorem.
Proszę sprawdzić napięcie ładowania.[/i]
Dzień dobry. Mam podobny problem z uruchomieniem silnika skody fabia 1. Po włączeniu zapłonu brak napięcia na pompie paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka pojawia się ale nie za każdym razem. Który przekaźnik wymieniłeś w mojej skodzie są trzy ?
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
najpewniej masa gdzieś ugniła, sprawdź napięcie względem masy akumulatora, poza tym taki pomiar bez obciążenia choćby żarówką od migacza 21w jest nic nie warty
Witam! Mam następujący problem z Fabią. Zauważyłem, że mam czasami spadki napięcia gdy mierze je miernikiem na akumulatorze. Podczas pracy silnika i ładowaniu, napięcie powinno być ok. 14 V. Oczywiście jest tak ale często zaraz po uruchomieniu silnika spada do 12V jakby w ogóle alternator nie ładował. Po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i jest...
A pod obciążeniem jak dodasz gazu jakie jest napięcie bo wygląda że wszystko ok.
alternator ma napięcie 14,24 V
Czego nie rozumiesz, te popyczacze ustawia sie z wstępnym napięciem tak jak napisał kolega maszan. Przy twoim ustawieniu zniszczysz zawory i dzwigienki.
Bardzo możliwe ale myślę, że jeśliby miał luz taki na łożysku to coś by ocierało przy obracaniu ręką. Albo ma uszkodzony regulator i na wirnik idzie od razu 12V i faktycznie stawia taki opór. Ewentualnie ma luz wzdłużny wirnika i haczy mu o szczotkotrzymacz po podaniu napięcia.
Byłeś u elektryka nie powiedział ci. Cena zależy od warsztatu w ASO zaczynamy od 100 zł. a cennik roboczo godziny około 200 zł. plus części .Rozeznanie już maż .Poszukaj dobrego warsztatu który zrobi ci to taniej .
ok, a jak chcę uzyskać wyładowania pomiędzy 2 przewodami tak jak pisałem odległość no powiedzmy 0,5 cm to wtedy muszę od uziemionego rdzenia poprowadzić przewód uziemiający do plusa WN na tą odległość 5mm? Wyprowadzasz 2 przewody - od obu końców cewki, dodatkowo koniec o gorszej izolacji (blizszy rdzenia) łączysz z masą. Nie jestem elektronikiem ale...
Serdecznie dziękuję za rozjaśnienie sytuacji! Zdam relacje wieczorem, zacznę od filtra. Paliwo w baku pełne pod korek. Jak nie pomoże to jutro pod kompa i sprawdzenie napięcia.
Co to za pomiar 11,8v silnik uruchomiony i takie napięcie zmierzyłeś na akmulatorze? 14A kiedy , samochód pozamykany system uśpiony?
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Witam Zobacz czy gdy podłączysz nowy wyłącznik ,i jest w pozycji świateł mijania ,jest napięcie na zacisku 56.
Ktoś może już grzebał, albo jakiś potężny spadek napięcia wysypał wsad.
Witam. Mam taki sam problem w polo 4. Ktoś wiem na które kabelki podawać napięcie i jak?
Miałem na myśli tą kostkę/wsówkę wpinaną do rozrusznika, tam po przekręceniu stacyjki nie ma napięcia.
Napięcie ładowania mierzyłeś?
Na wolnych obrotach wspomaganie włącza się samoczynnie powodując chwilowy duży spadek napięcia (przygasanie świateł). Przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie nie jest płynne. Płyn w zbiorniku ok. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika skrętu ?
Witam fabia 2004r 1.9 SDI z wspomaganiem elektrycznym pompa KOYO raz działa a raz nie. Na płytce elektronicznej jeden kondensator nie dostaje napięcia ten oznaczony czerwonym kółkiem powinien dostawać napięcie z elementu zaznaczonego dużym czerwonym kółkiem o symbolu EPCOS 5025-3 0408C prawdopodobnie jest uszkodzony ma może ktoś namiary jak to się fachowo...
po nocy utrzymuje 12.11V Za nisko. Po całej nocy sprawny aku powinien utrzymać około 12.6 V. Nie doładowywałem jeszcze go prostownikiem Doładuj do pełna i zostaw na dobę. Jeśli po 24 h akumulator nie utrzyma 12.6 V to znaczy, że jest uszkodzony. Dzisiaj po 18h stania mam 12.37V Podładuję go pod koniec tygodnia I teraz odnośnie ładowania akulumator...
a może to wina samych klem przy aku? a teraz podmianka aku wyczyściła klemy. chociaż to i tak dziwny przypadek, ze napięcie zanika na moment, masz może klemy zakonserwowane sprayem miedziowym? to też różne cuda mogą się przez to dziać. jeśli nic nie pomoże to jednak wymienił bym regulator napięcia. na stole nie miałeś pewnie takich drgań co w warunkach...
Można jeździć ale mogą nie wystrzelić poduszki podczas zderzenia. Do odczytania błędy w sterowniku poduszek. Możliwe że błąd spowodowany zbyt niskim napięciem na zasilaniu sterownika lub błąd 65535 - uszkodzenie sterownika. Bez diagnozy komputerem to tylko pozostają przypuszczenia.
Sprawdź, czy na obu zaciskach 30 masz napięcie, kontrolką nie miernikiem.
Czyli mierząc między A8 (masa) i A4 jest napięcie ok.12V. A po włączeniu zapłonu / wyłączeniu zapłonu coś się zmienia? Np. na A7
Tak.
Jak jest z wysokim napięciem?
W skrócie, to mógł być powód uszkodzenia akumulatora. Zależy jeszcze do jak niskiego napięcia został rozładowany w te 2 dni. Jeżeli do 7v (co mnie się zdarzyło kiedyś) to trup i to już zimny nawet.
Tak, zamówiłem nowy przełącznik świateł, może to jest przyczyną, bo żarówki są dobre, bezpieczniki też. Jeszcze napięcie muszę sprawdzić, czy dochodzi do bezpieczników.
Auto ma start/stop. Po naładowaniu akumulatora obroty spadły. Po naprawie alternatora napięcie ładowania jest 14,7 V i problem ustąpił. Akumulatora nie wymieniałem.
Uszkodzone cewki i świece. Zacznij od tego.
poza canem idzie jeszcze 15 i na niej też trzeba sprawdzić czy jest pełne napięcie zasilania - obstawiam że nie ma
A tu jest nonstop nawet po 30min. A ta zaniżona wartość napięcia w parametrach bieżących jest na 2kanale a nie jak podałem wcześniej , i jest opisane jako napięcie z zacisku (30)
Weź żarówkę tą którą masz i podłącz do tego czerwonego/biały co wchodzi do wtyczki.Jak tam świeci to masz uszkodzony panel/rezystor. Jak nie świeci to korozja lub wypalone złącze są jeszcze wcześniej. Prąd to nie napięcie . Sprawdzaj żarówką nie miernikiem.
W takim razie szukał bym takiego sygnału wprost z modułu alarmu, bądź zastosował bym gdzieś przekaźnik odwracający (gdy napięcie zanika, to on podaje). Z pewnością takich punktów, gdzie plus, lub minus pojawia się w momencie, kiedy potrzebujesz.
Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem?
Do sprawdzenia napięcie w gniazdach lamp, i ogólnie napięcie ładowania.
Jeśli wycieraczka uruchamia się w momencie kręcenia rozrusznika to wina niskiego napięcia akumulatora.
Przyczyn może być kilka. Może poprzymarzał mechanizm, a może na stykach coś nie łączy. Posprawdzaj czy jak wycieraczki nie startują to do silnika dochodzi napięcie.
W tym roczniku to pewno można zaprogramować czy radio ma się wyłączyć po wyjęciu kluczyka, w serwisie Skody zapytaj bo koledzy co 20-letnim szrotem jeżdżą głupoty ci podpowiadają. Jak nie wiesz to się nie wypowiadaj. Podpowiedzi masz wyżej obstawiam uszkodzoną wkładkę. Kolego po wyjęciu czy po wyłączeniu zapłonu. Jeżeli po wyjęciu to jeżeli wkładka...
Jeżeli dobrze kojarzę na lewej podłużnicy są kostki pod akumulatorem jak by bliżej chłodnic możesz je sprawdzić i sprawdź. Czy napięcie dochodzi do czujnika
przeczyścić styki manetki, sprawdzić bezpieczniki, wiązka pod podstawą akumulatora
Witam Otwórz drzwi kierowcy i z boku po lewej stronie deski rozdzielczej należy podważyć płaskim śrubokrętem pokrywę która jest na spinkach.Pod nią znajduje się skrzynka z bezpiecznikami.Tam znajdziesz miejsce do którego będziesz mógł podpiąć zasilanie zapalniczki.Pod skrzynką należy wybrać przewód o dużym przekroju kolor czerwony gdzie jest napięcie...
Ok. Schemat znajdę w internecie? 2 skrzyni bezpieczników posiada Skoda Fabia i wszystkie wyglądają na ok. Próbnik napięcia 12v sprawdziłem. Muszę to sam ogarnąć samochód stoi na ogrodzie a jeżdżę innym.
Jak nie naładuje jak naładuje. Warunkiem napięcie powyżej 14v
Korci mnie właśnie żeby go rozlożyć i wyczyścić. Zrobił bym to już dawno tylko nie mam tego trójkątnego klucza. Trzeba będzie coś przypiłować chyba żeby pasowało. Czy to normalne, że na zimnym silniku nastawnik ma tak wysokie napięcie?
Objawy wskazuję na słaby akumulator , siada napięcie podczas kręcenia.
Ktoś logicznie myślący zaczął by od sprawdzenia czy masz w ogóle napięcie na bezpiecznikach.
na krańcówki wystarczy dać po dwie diody czyli 10 na samochód dokładnie tak jak w fabii,te napięcia szczątkowe wracaja z modułu do którego wchodzą krańcówki,jedną diodę dajesz na przewodzie krańcówki a drugą separujesz je od siebie,zrobiłem w ten sposów kilka punto2 i z seo i siliconem i nigdy nie miałem najmniejszego problemu ze wzbudzaniem.
Witam. Akumulatorek ma rok i jest zamontowany w skodzie Fabii 1,9D. Napięcie na nim 12,4. Podczas ładowania 14,3V. Wczoraj zobaczyłem, że jest szara kropka na tym wskaźniku więc podładowałem. A teraz się pali czarna. Samochód nie ma problemów z paleniem silnika, pali bez problemu np. po tygodniu nie używania. Zastanawiam się co z tym akumulatorem??
Nie mam pod ręką schematu CAN. Ale pomiary możesz robić na złączu OBD (nie zawsze) albo np na sterowniku silnika, jest w miarę dobry dostęp. Dla AUA To pin 60,58. Więcej danych nie mam. Zmierz oporność między dwoma kablami ,czy nie ma zwarcia do masy, i napięcie na tych dwóch przewodach ale nie względem masy. Pomiary na uśpionym CAN albo odłączonym...
OK to skoro jest off to powinien palić. zresztą podaj napięcie zasilania na wspólny przewód wtryskiwaczy. I wtedy kręć.
Czy ktoś orientuje się może, ile prądu zużywa videorejestrator? Zasilacz jest 5V, 1,5A Problem mam taki, że w Skodzie Fabii 2 napięcie w zapalniczce (gdzie podłączony jest videorejestrator) jest utrzymywane cały czas (nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) - a to powoduje, że videorejestrator się nie wyłącza i cały czas pobiera prąd. Pytanie jak to...
Podaj napięcie na bezpiecznik pompki.
ok dzieki!!!
Na wyjętym kluczyku ,gdy dasz kierunki to świecą pozycyjne ,to normalne bo to jest do parkowania,zobasz czy na wyłączniku obrotowym jest napięcie na zaciskach 58L 58P,to są pozycyjne,jeszcze jest jedno 58 zapomniałem oznczenia (58d) jest tablica rejestracyjna i podświetlenie zegarów.
Naprawić ładowanie jeśli jest 16v. A i nie prąd jest 16v tylko napięcie jest 16v.
Czyli jak odepnę zacisk nr 15 czyli 12v po stacyjce to wtedy teoretycznie silnik zgaszony i jeżeli podam wtedy napięcie na te piny to powinien się podświetlić dobrze rozumiem ?
Jedź do mechanika, bo z opisu usterki to może być wszystko. Przymulenie to może być przepływomierz, telepanie silnikiem poduszki silnika i/lub skrzyni, ale też kable wysokiego napięcia, świece.
napięcie fabia fabia napięcie akumulatora niskie napięcie fabia
makro przycisk access wymiana kostka stacyjki silnik mercedes atego temperatura
pralka samsung zawiesza whirlpool bitron
Monitor Acer AL1916W nie wyświetla obrazu Gdzie zdobyć część DHD Co1 230 V 1/240 do kawiarki Melitta M 808?