Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Spadek napięcia=złe połączenie,bezpieczniki na akumulatorze przewody aku -stacyjka do sprawdzenia.
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Fabia 2 1,6TDI jest od 2010r. , nie ta technologia.
Dziwne bo multimetr wyświetla 0 źle mierzysz albo uszkodzony miernik przewody, zmierz napięcie na akumulatorze.
Niech sprawdzi ładowanie ale stawiam na akumulator do wymiany
Jeśli wycieraczka uruchamia się w momencie kręcenia rozrusznika to wina niskiego napięcia akumulatora.
Auto ma start/stop. Po naładowaniu akumulatora obroty spadły. Po naprawie alternatora napięcie ładowania jest 14,7 V i problem ustąpił. Akumulatora nie wymieniałem.
Zmierz napięcie ładowania
Ponowna próba to samo plus włączenie się alarmu. No właśnie! Sprawdz w czasie kręcenie spadek napięcia na akumulatorze.
Jeżeli akumulator ma napięcie 12.2 to chyba rozrusznik słabo kręci lub wcale.P
Witaj Mam samochód Mitsubishi Colt 2012 r. lubię mieć więcej informacji pracy auta. Brakuje mi bieżącej informacji o stanie akumulatora oraz temperatury silnika. Mam drugie auto Opla Astrę z 1995 r. w nim jest podawana temperatura cieczy chłodzącej, która mnie informuje o wymianie termostatu gdyż ciecz chłodząca ma ok 65 - 70 stopni. Znajomy w Fabii...
Spróbuj zrobić podmianę akumulatora...
Sprawdzić napięcie na akumulatorze w monencie kręcenia.
Jak nie naładuje jak naładuje. Warunkiem napięcie powyżej 14v
Jeżeli auto jest po przejściach to na pewno woda się dostała do środka pompy,jaki masz układ TRW czy KOYO Dodano po 4 Chociaż miałem dwa przypadki w Polo i w Ibizie auta z salonu i pompy padły od tak same z siebie jedyna myśl która mi przyszła to wrażliwość układu na słabe napięcie akumulatora
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Bez obciazenia tak, ale pod obciazeniem jest za malo. Na filmiku ktory podalem gosc wyraznie mowi ze 0.2 to jest maks roznica jaka powinna byc miedzy alternatorem a akumulatorem.
najpewniej masa gdzieś ugniła, sprawdź napięcie względem masy akumulatora, poza tym taki pomiar bez obciążenia choćby żarówką od migacza 21w jest nic nie warty
przeczyścić styki manetki, sprawdzić bezpieczniki, wiązka pod podstawą akumulatora
Kolego za przeproszeniem przestań p....isać głupoty , jakie ładowanie 11,5? Zawieś auto do elektryka niech ratuje , co zostało z auta i akumulatora.
Jest centralny zamek. Fabryczny system centralnego zamka czy dołożone siłowniki do drzwi ? delikatne skoki napięcia na akumulatorze Opisz, co to znaczy ? Skoki gwałtowne, jakieś "iskrzenie", brak masy, falowanie napięcia, jaka amplituda ? Czy jest jakiś zwiększony pobór prądu z akumulatora na postoju ? Zmiany napięcia występują na postoju czy podczas...
Problem może leżeć po stronie aku? Auto zapala normalnie, akumulator "ma moc" żeby kręcić rozrusznikiem? Trzyma pojemność tzn. po dłuższym postoju można normalnie odpalić auto? Czy poprostu alternator nie doładowywuje aku, Patrząc po poniższych napięcia to na pewno akumulator jest niedoładowany. Pytanie czy to wina alternatora czy samego akumulatora...
Przy tak dziwnych objawach zacznij od zmierzenia napięcia na samym akumulatorze i jak podpowiada balonika3 - miernik, a najlepiej jakbyś miał drugi. Jak nie masz to sprawdź go na np. nowej jakiejkolwiek baterii.
słaby akumulator
Miałem podobny problem, ale w 1.4 8v, potrafiło w trakcie jazdy się odłączyć, razem ze wspomaganiem, źródłem okazał się uszkodzony alternator i akumulator. Zmierz miernikiem jakie masz napięcie na akumulatorze przed odpaleniem i po odpaleniu. Po odpaleniu powinno być coś między 13-14,5v.
Napięcie gdzie mierzyłeś? Na akumulatorze czy na zaciskach alternatora (B+ i obudowa).
Jeżeli dobrze kojarzę na lewej podłużnicy są kostki pod akumulatorem jak by bliżej chłodnic możesz je sprawdzić i sprawdź. Czy napięcie dochodzi do czujnika
Przywrzyj kabel cienki o oznaczeniu D+ do masy lampka ładowania powinn się zaświecić. Jakie napięcie na aku po odpaleniu i przy 3000obr/min
ma prostowniki i ładuje. Ale nie wyrabiam z tymi autami i w kilku chciałbym podłączyć coś takiego i zostawić, żeby mieć spokój. Tak ładowanie to przynajmniej raz w miesiącu. Niektóre akumulatory padają nawet po 2 tygodniach nie odpalania samochodu. Mam różne auta i niektóre z małą pojemnością akumulatora a niektóre duże. Silniki od 1.0 do 2.0. Typowe...
Witam! Mam następujący problem z Fabią. Zauważyłem, że mam czasami spadki napięcia gdy mierze je miernikiem na akumulatorze. Podczas pracy silnika i ładowaniu, napięcie powinno być ok. 14 V. Oczywiście jest tak ale często zaraz po uruchomieniu silnika spada do 12V jakby w ogóle alternator nie ładował. Po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i jest...
Jakieś sugestie dla autora? Akumulator czy instalacja? Mam Fabkę (benzyna) i w ciągu 10 lat użytkowania na dwóch akumulatorach (Bosch i Centra Futura) nawet po tygodniowym postoju przy -15 odpalam bez problemu. Problem polega na tym iż po paru dniach nie użytkowania auta aku jest rozładowany. Czy mierzyłeś napięcie akumulatora bezpośrednio przed próbą...
Nie rozumię jak po wyjęciu ustaje a po włożeniu spada? Ty masz mierzyć prąd a nie żadne napięcie. Wpinasz miernik pomiędzy plusowy słupek akumulatora a dodatnią klemę akumulatora, włączasz na pobór prądu i dopiero robisz testy.
dzieki ,poradzilem sobie zamienielem przewody pradowe i pomoglo,juz nie rozladowuje akumulatora,ale jeszcze raz dziekuje za rade.
Napięcie ładowania przy maksymalnych obrotach silnika nie powinno przekraczać 14,4 V - masz więc uszkodzony regulator napięcia, który za moment spowoduje uszkodzenie nowego akumulatora, a wszystkie opisane objawy wskazują, że pierwotną przyczyną problemów jest pompa wspomagania. Wymień regulator napięcia (zwykle w formie kostki z elektroniką na alternatorze)...
Jak masz miernik to odpal i sprawdź napięcie na akumulatorze. Coś mi tu pachnie za dużym ładowaniem albo wyjątkowo dziadowskie żarówki.
pewnie tak ale pomiar napięcia na tym kablu od strony przy akumulatorze nic Ci nie da bo jak już to ugniła wsuwka w kostce przy tej pompie
Do sprawdzenia masa na silniku , napięcie ładowania podczas załączania nawiewu , świateł itp.Szybki test to połączyć minusową klemę akumulatora z masą silnika.
No to pomiar poziomu elektrolitu i pomiar gęstości elektrolitu. Zwróć też uwagę na kolor elektrolitu (mętny=opad masy czynnej) i czy nie pływają różne farfocle, czyli pokruszone separatory. Jak się zachowuje akumulator po podłączeniu pod prostownik, napięcie wzrasta szybko, czy też długo utrzymuje się na stałym poziomie? Nie ma intensywnego gazowania...
Po polsku wiem tylko tyle: 1- coś z przeplywką G70 i pedałem gazu G79 2- ciśnienie barometryczne poza zakresem 3- napięcie akumulatora Po skasowaniu dalej sie pojawiają?
a co byś powiedział na to żeby obciąć ten kabel i połączyć z drugim gdzie końcówka jest w lepszym stanie a pokazałem to elektrykowi to mówi że ciężko to tak zaprasować a jak mam drugi kabel z dobrym oczkiem bo kupiłem całą używaną obudowe z tymi kablami i ten wygląda że wszystko z nim jest dobrze tylko czy przez takie połączenie nie nastąpi przez to...
jeżeli jest to alarm fabryczny do dowiec sięw serwisie czy wyłączyli ci opcję w alarmie" czujnik spadku napięcia" koputer ma to do siebie że co jakiś czas testuje podłączone do niego urządzenia i to powoduje wywołanie alarmu u ciebie akurat zimą bo wtedy spadek napięcia jest większy bo akumulator nie "lubi "niskich temperatur
Posprawdzałem wiązki i kostki. Wymieniłem mikro styk i zamek. Teraz normlanie można otworzyć klapę bagażnika Po kilku dniach bez odpalania silnika akumulator okazał się niesprawny. Napięcie było w okolicach 11,50 V. Zakupiłem nowy i wszystko zaczęło działać normlanie.
Jak nawet immo pozwoli na jazdę z uszkodzoną stacyjką to nie przeżyje tego akumulator bo elektronika nie przejdzie w stan uśpienia. Podepnij się kabelkiem i będziesz wiedział na czym stoisz, jak masz radio z navi to tam nawet nie masz sygnału 15 podpiętego, jest tylko 30 prosto z akumulatora i wszystko po CAN jest realizowane.
https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/M... 1052254 Zgodnie z wykresem przy napięciu 1,07V masz 0,87 Bara --> czujnik uszkodzony
Po jakim czasie rozładowuje akumulator? 120mA to sporo ale nie powinno rozładować akumulatora w ciągu dnia czy dwóch. Może to on stracił pojemność?
Ten błąd występuje najczęściej jak jest już słabawy akumulator i podczas rozruchu napięcie spada poniżej 10.5v , albo skorodowany styk we wtyczce zasilającej na pompie.
Szczerze to jeszcze nie sprawdziłem bo zrobiło się trochę zimno ale zastanawia mnie jeszcze najprostsza rzecz jak bezpiecznik przy akumulatorze. Może on nie podaje napięcia wykonawczego na sprężarkę? Jutro postaram się sprawdzić jedno i drugie.
Coś było robione czy wykazało błędy bez twojej ingerencji?Masz tam między innymi ; moduł kontrolny kół napędowych - brak sygnału,napięcie akumulatora -słaby sygnał,moduł kontrolny kod bezpieczeństwa, poziom selektora- brak komunikacji no i czujnik skrętu - brak komunikacji.
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
Witam ponownie, okazało się, że wszystkiemu winny był akumulator. System start/stop prawdopodobnie był powodem tego, iż po długiej pracy w akumulatorze spadało napięcie, rozrusznik się sklejał i auto nie odpalało. Po podłączeniu boostera Fabia odpaliła, po odłączeniu nie chciała odpalić. Nie wiem czy napisałem to tak jak przekazał mi elektryk, ale finał...
To, że tamtemu koledze się wyłącza po godzinie to rozumiem. Choć nie rozumiem dlaczego mu zostaje włączone podświetlenie. Mnie także zostaje włączone podświetlenie jeśli wyłącze normalnie radio przyciskiem lub zgaszę silnik (Skoda Fabia). Podświetlenie świeci się nawet wtedy jak podam napięcie tylko na PINy masa i +12V. To chyba nie jest do końca normane...
Po tygodniu postoju na parkingu (było mroźno ok. - 10) chciałem wejść do samochodu jednak po otwarciu auta z pilota otworzył wszytko poza drzwiami kierowcy. Może siadł akumulator i było za małe napięcie? Jak mi padła jedna cela w akumulatorze to alarm zgłupiał. Przy naciśnięciu pilota raz otwierał raz nie, wszystkie drzwi lub tylko część i w dodatku...
problemy są różne, bo czujniki padały pompy też ale i wiązki korodowały zaraz tu za filtrem powietrza przy grodzi. wystarczy sprawdzić napięcie (bezpiecznik na akumulatorze) i plus po zapłonie,a co do czujników to wartosci jest podana w blokach wartosci Dodano po 11 problemy są różne, bo czujniki padały pompy też ale i wiązki korodowały zaraz tu za...
Witam Posiadam Fabię 1.4 MPI rocznik 2001 przebieg 170 kkm. Od kilku dni dziwnie zachowuje się wspomaganie kierownicy. Gdy kręcę kierownicą spokojnie wspomaganie działa normalnie. Gdy wykonam gwałtowny ruch odczuwam przez chwilę (dłuższą lub krótszą) brak wspomagania i duży opór na kierownicy. Jak odpuszczę i ponownie kręcę powoli wspomaganie mam cały...
Witam mam problem.... W skodzie fabii 1.9 SDI w skrzynce nad akumulatorem przewód numer 2 strasznie się grzeje... aż nad topił się plastik obudowy... to jest chyba przewód od alternatora.... ale nie jestem pewny... odłączyłem przewód przy alternatorze który jest do ładowania akumulatora i problem znikł.... Może mi ktoś powiedzieć czy to może być wina...
Mam do kolegów pytanie, być może ktoś miał taki sam przypadek, o który szczegółowo przedstawię. Wczoraj odpaliłem samochód bez problemu i pojechałem do pracy, zaparkowałem na parkingu. Po jej zakończeniu włożyłem kluczyk do zamka w drzwiach (nie mam pilota), aby otworzyć, a tu nic, nie słychać, jak wszystkie się otwierają, tylko od strony kierowcy mechanicznie...
Dzięki za zainteresowanie !!! Co do efektu choinki, to raczej nie przesadzam światła mrygają dość mocno, zarówno w samochodzie jak i poza nim, widać gołym okiem, choć muszę przyznać, że od wizyty w servisie ( 4 dni )jeszcze nie zaświeciła się kontrolka czujnka wspomagania, jednakże stękanie wspomagania słychać dość mocno, wcale nie muszę dotykać kierownicy,...
W sumie, to nie Ciebie pytałem , ale chodzi o pomiar temperatury tegoż, skoro ma być kompensacja . Jakoś w to nie wierzę. Owszem zauważyłem, że w megance i corolli przy zimnym silniku i alternatorze napięcie ładowania jest wyższe - ok. 14.2-14.4V i w miarę jak się nagrzewa alternator spada do ok. 13.8-14.0V. To można nazwać kompensacją termiczną napięcia...
Witam Mam problem z rozładowywaniem się akumulatora w Skodzie fabii 2005r. Problem pojawił się po uszkodzeniu regulatora na trasie i wymianie go w pierwszym warsztacie jaki napotkałem. Regulator niby działa dobrze napięcie na aku nie spada poniżej 14V, ale po miesiącu od tego zdarzenia rozładował mi się aku i to doszczętnie napięcie 8V nie dał juz się...
Witam, przesortowałem już mnóstwo stron i właściwie nie uzyskalem jakiejś konkretnej odpowiedzi na mój problem. Otóż w swojej Fabii zamontowałem Mio 618 bezpośrednio do akumulatora ( z wykorzystaniem adaptera 12v > 5v max 3A ) i ogólnie jeżdżę autem na codzień w pracy (50-120km w okolo 5h) choć zdarza się czasem dzień max dwa postoju. Problem w tym,...
Witam W zeszłym roku kupiłem Fabię i radio łapało wszystkie stacje normalnie, potem przełożyłem swoje radio i tez było ok. Od jakiegoś czasu radio łapie tylko jedną stację, te poprzednie zresztą też. Coś się zepsuło. Stan okablowania wygląda tak że jakiś Marian uciął przy kostce kabel nr. 5(oznaczony jako automatyczna antena) i przylutował go do kabla...
Witam. Miałem wczoraj taka przygodę. Poszedłem do samochodu, odpalił mi za pierwszym razem bez problemu, gdy zacząłem ruszać widać było, że w akumulatorze spada napięcie ponieważ wszystko zaczęło przygasać, światła, wyłączyło się wspomaganie kierownicy, światło w kabinie w ogóle przestało działać podobnie jak kierunkowskazy ale światła mijania i pozycyjne...
Witam kolegów. Temat ten już był poruszany na Forum, ale jest zamknięty - wobec tego na krótko do niego powracam. Zapaliła mi sie kontrolka wspomaganie kierownicy. Pompa działa poprawnie i ma wspomaganie. Czytając Wasze posty postawiłem na czujnik skrętu, alee .... przypadkiem wczoraj spotkałem kolegę. Z podpowiedzi kolegi który "zjadł zęby" na Fabince...
Też o tym pomyślałem. Jest jeszcze opcja odpięcia akumulatora przy włączonej stacyjce gdy procesor coś zapisywał do tej pamięci. Tak, teoretycznie jeśli był włączony zapłon to nawet po jego wyłączeniu z odłączeniem akumulatora należy odczekać do "uśpienia" się elektroniki, czyli zazwyczaj kilkanaście do kilkudziesięciu sekund. Ja się kiedyś w swoim...
Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Skodzie Fabia 1.4 TRW Wspomagania działa ale wyraźnie słabiej, pali sie kontrolka wspomagania. Poziom płynu jest ok. Akumulator i ładowanie ok. Sprawdziłem testerem błędy, pokazuje 01290 z opisu Wspomaganie kierownicy przez napięcie referencyjne. Sprawdziłem w blokach pomiarowych na kanale 02. I pokazuje takie wartości....
Cześć wszystkim, mam pytanie co do auta z opisu. Mam taki oto błąd w VCDS Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 6Q0-820-045.lbl Oznaczenie elementu: 5J0 820 045 Komponent: Klimaanlage X0850 VCID: 62CB1F8FEE4FB85FEF-513C Znaleziono 1 błąd: 65535 - Sterownik uszkodzony 00-00 - - Klimatyzacja w aucie jest manualna. Po wciśnięciu...
Pozdrawiam Zgłoszenie : nie działa ogrzewanie tylnej szyby i lusterek Błąd adres 09 1598 napięcie akumulatora niewiarygodny sygnał objawy - po włączeniu ogrzewania tylnej szyby ogrzewanie działa 15s.Kolejne wyłączenie silnika powoduje długie grzanie a po tym czasie pulsowanie kontrolki na przycisku "tylna szyba". Po rozłączeniu akumulatora ogrzewanie...
akumulator fabia fabia akumulator regulator napiąć fabia
bezpieczniki kierunkowskazów haslo linux triak przekaźnik
Lokalizacja czujnika skroplin w urządzeniach AGD i HVAC Kasowanie komunikatu konserwacji w Sharp MX-M314N