Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Jeżeli akumulator ma napięcie 12.2 to chyba rozrusznik słabo kręci lub wcale.P
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Spadek napięcia=złe połączenie,bezpieczniki na akumulatorze przewody aku -stacyjka do sprawdzenia.
Sprawdzić napięcie na akumulatorze w monencie kręcenia.
Bez obciazenia tak, ale pod obciazeniem jest za malo. Na filmiku ktory podalem gosc wyraznie mowi ze 0.2 to jest maks roznica jaka powinna byc miedzy alternatorem a akumulatorem.
Losowe zamykanie może być spowodowane nadmiernym spadkiem napięcia akumulatora. Sprawdzałem jego natężenie podczas postoju. Wynosi ono 0,28A Czy sprawdzałeś po upływie 30 minut od wyłączenia stacyjki, jeżeli tak to upływ prądu dużo za duży ale nowy akumulator powinien wytrzymać trzy dni. 3 x 0,28A x 24h = 20,16 Ah.
Fabia 2 1,6TDI jest od 2010r. , nie ta technologia.
Przy tak dziwnych objawach zacznij od zmierzenia napięcia na samym akumulatorze i jak podpowiada balonika3 - miernik, a najlepiej jakbyś miał drugi. Jak nie masz to sprawdź go na np. nowej jakiejkolwiek baterii.
Dziwne bo multimetr wyświetla 0 źle mierzysz albo uszkodzony miernik przewody, zmierz napięcie na akumulatorze.
Auto ma start/stop. Po naładowaniu akumulatora obroty spadły. Po naprawie alternatora napięcie ładowania jest 14,7 V i problem ustąpił. Akumulatora nie wymieniałem.
Niech sprawdzi ładowanie ale stawiam na akumulator do wymiany
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
W skrócie, to mógł być powód uszkodzenia akumulatora. Zależy jeszcze do jak niskiego napięcia został rozładowany w te 2 dni. Jeżeli do 7v (co mnie się zdarzyło kiedyś) to trup i to już zimny nawet.
Zmierz napięcie ładowania
jaki mam to wybrac konkretne napiecie z przedzialu 10.8 - 13 V Napięcie całkowicie naładowanego nowego akumulatora to 12,8 V Dla akumulatora nie nowego ale sprawnego to napięcie wynosi 12,6-12,7 V Średnio rozładowany akumulator ma napięcie 12,4 – 12,6. Poniżej napięcia 12,4 V zaleca się akumulator doładować. Za całkowicie rozładowany akumulator...
Jeśli wycieraczka uruchamia się w momencie kręcenia rozrusznika to wina niskiego napięcia akumulatora.
Drodzy forumowicze, Poradzcie proszę co mam zrobić bo nie daje mi ten temat spokoju. W zeszłym tygodniu odmówił współpracy akumulator. W sumie się spodziewałem że któregoś dnia zaniemówi,gdyż jest podpięty odstraszacz na gryzonie,więc pobór prądu był non-stop. Auto stało 3 tygodnie,jest dość zimno i padł. Dolałem wody destylowanej(w komorze 1 przy +...
No to pomiar poziomu elektrolitu i pomiar gęstości elektrolitu. Zwróć też uwagę na kolor elektrolitu (mętny=opad masy czynnej) i czy nie pływają różne farfocle, czyli pokruszone separatory. Jak się zachowuje akumulator po podłączeniu pod prostownik, napięcie wzrasta szybko, czy też długo utrzymuje się na stałym poziomie? Nie ma intensywnego gazowania...
Ładowanie z alternatora wynosi 13,6 - 13,7 V W mojej ocenie nieco za mało ale jak piszą forumowicze ''nie podałeś żadnych danych auta''. W mojej Fabii rocznik 2004 latem początkowe napięcie ładowania nie przekracza 14,0V a zimą jest bliskie 14,4V. Zarówno latem jak i zimą, spada dodatkowo o 0,2-0,3V po nagrzaniu silnika.
Błędy związane z ładowaniem akumulatora, niskim napięciem? Przy braku napięcia często wyłączają się te urządzenia, tak czytałem, a nawet widziałem :) Powinieneś dostać wydruk, tak to nie wiadomo, czy w ogóle coś podłączali, i byłoby łatwiej z tej strony ekranu. Jak zwiedzisz następny warsztat, to znowu skasują za odczyt wielokrotnie odczytanych już...
Nie wiem co się dzieje. Przy podłączaniu akumulatora między klemą a stykiem akumulatora przechodzi spore napięcie. Co jakiś czas przy próbie uruchomienia silnika wszystkie wyświetlacze gasną i słychać tylko dźwięk "piiii..." po naładowaniu akumulatora wszystko działa. Dlaczego jednak niespełna roczny akumulator wypala się do takiego stopnia, że nie...
Witam , nie ma w ogóle iskry i wyczytałem ze jedynym sposobem na uruchomienie samochodu jest podanie plusa z akumulatora na cewke zapłonową ale nie wiem jak wykonać tą czynność.Jeśli ktoś mógłby troszkę pomóc było by mi bardzo miło. Pozdrawiam.
Witam Mam problem. Nie wiem którędy poporowadzić kable zasilające od akumulatora do wzmacniacza. Chodzi o głównie o przepuszczenie kabli z komory silnika do środka samochodu. Szukałem w internecie wiadomości na ten temat ale niestety nie znalazłem. Rozkręciłem z prawej i lewej strony dolne plastikowe osłony kokpitu i nie znalazłem tam żadnego przejścia...
Witam Od jakiegoś czasu zauważyłem że po włączeniu ogrzewania tylnej szyby lampka w przycisku chwilę świeci a następnie zaczyna mrugać i szyba nie grzeje, dodatkowo kontrolka od akumulatora nie świeci po przekręceniu stacyjki , ale zapala się na moment po uruchomieniu silnika i pierwszym wzroście obrotów - wcześniej świeciła od razu po przekręceniu...
Czy jest możliwość podwyższyć napięcie ładowania akumulatora? Obecnie przy zapalonym silniku ,swiatłach mijania ,radyjko i tak dalej na postoju na wolnych obrotach mam 13,6V,na wyłączonych jest różnica 13.6 a niepełne 13.7V. Na obrotach ok 3 tyś obrotów dużo się nie zmienia jest też ok 13.7V.Raczej jeżdze krotkie odcinki i aku jest niedoładowany.Słyszałem...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy odpalanie samochodu kablami rozruchowymi grozi uszkodzeniem akumulatora dawcy w przypadku gdy jego akumulator ma niższy prąd rozruchowy. Opisując to obrazowo akumulator w matizie ma prąd rozruchowy rzędu 200A. Akumulator w fabii prąd rozruchowy rzędu około 360A. Czy stanie się coś jeżeli w fabii rozładuje się akumulator...
Od paru dni zaczely mi wzrastac wolne obroty do 1000obr./min. przy czym powinny byc ok 870. Dzialo sie tak na zmiane raz bylo dobrze raz zle. Dzisiaj padl mi akumulator i zauwazylem ze po przekreceniu stacyjki przed uruchomieniem silnika nie zapala mi sie kontrolka ladowania. Domyslam sie juz ze te "wysokie" obroty byly spowodowane tym ze alternator...
Witam, W mojej Fabii nic nie działa bez zapłonu: Światła awaryjne, Oświetlenie wnętrza po otwarciu drzwi Radia nie mam, więc nie jestem pewien, ale raczej też nie Działają tylko pozycyjne przy pozostawionych włączonych światłach i wyjętym kluczyku. Do tego po włączeniu zapłonu wycieraczki trochę 'podskakuja' , w sensie przesuwają się o pół cm. Po kilku...
Witam, od 2 dni nie mogę odpalić auta po ok. 24h postoju. Akumulator jest dobry, rozrusznik też (wszytko zostało już sprawdzone poprawnie). Podczas zamykania obwodu (przykręcania klemy) zauważyłem że drgnęła przednia wycieraczka, a po odpaleniu auta wycieraczka włączyła sie. Gdy zamontowałem akumulator i wyjąłem bezpiecznik od przedniej wycieraczki...
Witam. Problem następujący: Kupiłem akumulator, ale jest problem z natężeniem. Kiedy rano wybierałem się do pracy - nie dało się go odpalić. Kolega mówił, że prawdopodobnie jest "przeciek". Czy analiza jest poprawna? Sprawdzałem napięcie - 12,1V, więc w porządku. Jak sprawdzić gdzie jest problem, ewentualnie co zrobić z akumulatorem?
Sprawa jest trochę niecodzienna, ale nie mam wpływu na konkretne rzeczy, bo samochód którego to się tyczy nie jest moją własnością. Tak więc mamy w rodzinie kilka autek, z czego jedno (felicja 1.3) jest odstawiane na zimę do garażu. Średnio raz na dwa-trzy tygodnie samochód jest przepalany, po dłuższym staniu niż miesiąc bywają problemy z rozruchem,...
Witam, Samochód stał dwa miesiące nieużywany pod blokiem. Wejście z zamka nie działało nigdy. Próbowałem drutem pociągnąć za klamkę, żeby "cypel" w drzwiach wyskoczył do góry. Jednak na marne... Ciągnąc za klamkę cypel, owszem poruszał się do góry, lecz nie potrafił zablokować się u góry i ciągle wracał w dół. Następnie podłączyłem klemy do lampki z...
Witam. Przeglądałem forum i znalazłem tylko wskaźniki opierające się na napięci akumulatora... Posiadam maluszka jeszcze z prądnicą i chciałbym widzieć coś takiego : - przydałby się taki wskaźnik który pokazywałby czy prąd płynie do akumulatora czy z akumulatora... Tzn : czy akumulator jest ładowany czy pobierany jest z niego prąd... Bardzo mi się to...
Cześć .Proszę o pomoc bo nie mogę sobie poradzić z tym problemem .Sprawdziłem napięcie ładowania jest 14.5V przy włączonych światłach spada o 0.3V mimo to wymieniłem szczotki bo aku pada po 3dniach postoju .Myślałem że coś pobiera prąd gdy samochód stoi ale pomiar prądu wacha sie w granicach 20mA więc to nie to .Kontrolka od ładowania po zapaleniu gaśnie...
najpewniej masa gdzieś ugniła, sprawdź napięcie względem masy akumulatora, poza tym taki pomiar bez obciążenia choćby żarówką od migacza 21w jest nic nie warty
Nie rozumię jak po wyjęciu ustaje a po włożeniu spada? Ty masz mierzyć prąd a nie żadne napięcie. Wpinasz miernik pomiędzy plusowy słupek akumulatora a dodatnią klemę akumulatora, włączasz na pobór prądu i dopiero robisz testy.
Ponowna próba to samo plus włączenie się alarmu. No właśnie! Sprawdz w czasie kręcenie spadek napięcia na akumulatorze.
Proponuję sprawdzić wszystko wokół bezpieczników na akumulatorze, wymienić bezpieczniki, wyczyścić końcówki, sprawdzić miernikiem spadek napięcia między końcówką a kablem powinno być 0. Ewentualnie zacisnąć końcówki młotkiem.
Spróbuj zrobić podmianę akumulatora...
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Jak nie naładuje jak naładuje. Warunkiem napięcie powyżej 14v
przeczyścić styki manetki, sprawdzić bezpieczniki, wiązka pod podstawą akumulatora
Witaj Mam samochód Mitsubishi Colt 2012 r. lubię mieć więcej informacji pracy auta. Brakuje mi bieżącej informacji o stanie akumulatora oraz temperatury silnika. Mam drugie auto Opla Astrę z 1995 r. w nim jest podawana temperatura cieczy chłodzącej, która mnie informuje o wymianie termostatu gdyż ciecz chłodząca ma ok 65 - 70 stopni. Znajomy w Fabii...
Witam Szukałem tematu na temat błędu 01201 - napięcie zasilania pompy ABS i 00301 - Pompa zwrotna systemu ABS (V39). Tu znalazłem podpowiedź. Dziękuję MR.kocur, to był bezpiecznik 40A ukryty na osłonie akumulatora.
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Kolego za przeproszeniem przestań p....isać głupoty , jakie ładowanie 11,5? Zawieś auto do elektryka niech ratuje , co zostało z auta i akumulatora.
Jeżeli auto jest po przejściach to na pewno woda się dostała do środka pompy,jaki masz układ TRW czy KOYO Dodano po 4 Chociaż miałem dwa przypadki w Polo i w Ibizie auta z salonu i pompy padły od tak same z siebie jedyna myśl która mi przyszła to wrażliwość układu na słabe napięcie akumulatora
Jeżeli dobrze kojarzę na lewej podłużnicy są kostki pod akumulatorem jak by bliżej chłodnic możesz je sprawdzić i sprawdź. Czy napięcie dochodzi do czujnika
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
"Bordnetz Steuergerat" po niemiecku. Po naszemu "Sterownik elektroniki pokładowej" A mieści się przy lewym przednim słupku pojazdu, na wysokości kolan kierowcy. Zadaniem tego sterownika jest między innymi także obsługa oświetlenia wnetrza pojazdu, i jeszcze pare innych funkcji. On też odpowiada za kłopoty z interpretacją upływu prądu w instalacji pojazdu...
Jest centralny zamek. Fabryczny system centralnego zamka czy dołożone siłowniki do drzwi ? delikatne skoki napięcia na akumulatorze Opisz, co to znaczy ? Skoki gwałtowne, jakieś "iskrzenie", brak masy, falowanie napięcia, jaka amplituda ? Czy jest jakiś zwiększony pobór prądu z akumulatora na postoju ? Zmiany napięcia występują na postoju czy podczas...
pewnie tak ale pomiar napięcia na tym kablu od strony przy akumulatorze nic Ci nie da bo jak już to ugniła wsuwka w kostce przy tej pompie
Miałem podobny problem, ale w 1.4 8v, potrafiło w trakcie jazdy się odłączyć, razem ze wspomaganiem, źródłem okazał się uszkodzony alternator i akumulator. Zmierz miernikiem jakie masz napięcie na akumulatorze przed odpaleniem i po odpaleniu. Po odpaleniu powinno być coś między 13-14,5v.
Problem może leżeć po stronie aku? Auto zapala normalnie, akumulator "ma moc" żeby kręcić rozrusznikiem? Trzyma pojemność tzn. po dłuższym postoju można normalnie odpalić auto? Czy poprostu alternator nie doładowywuje aku, Patrząc po poniższych napięcia to na pewno akumulator jest niedoładowany. Pytanie czy to wina alternatora czy samego akumulatora...
słaby akumulator
Przywrzyj kabel cienki o oznaczeniu D+ do masy lampka ładowania powinn się zaświecić. Jakie napięcie na aku po odpaleniu i przy 3000obr/min
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
Napięcie gdzie mierzyłeś? Na akumulatorze czy na zaciskach alternatora (B+ i obudowa).
Witam! Mam następujący problem z Fabią. Zauważyłem, że mam czasami spadki napięcia gdy mierze je miernikiem na akumulatorze. Podczas pracy silnika i ładowaniu, napięcie powinno być ok. 14 V. Oczywiście jest tak ale często zaraz po uruchomieniu silnika spada do 12V jakby w ogóle alternator nie ładował. Po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i jest...
Witam ponownie, okazało się, że wszystkiemu winny był akumulator. System start/stop prawdopodobnie był powodem tego, iż po długiej pracy w akumulatorze spadało napięcie, rozrusznik się sklejał i auto nie odpalało. Po podłączeniu boostera Fabia odpaliła, po odłączeniu nie chciała odpalić. Nie wiem czy napisałem to tak jak przekazał mi elektryk, ale finał...
Jakieś sugestie dla autora? Akumulator czy instalacja? Mam Fabkę (benzyna) i w ciągu 10 lat użytkowania na dwóch akumulatorach (Bosch i Centra Futura) nawet po tygodniowym postoju przy -15 odpalam bez problemu. Problem polega na tym iż po paru dniach nie użytkowania auta aku jest rozładowany. Czy mierzyłeś napięcie akumulatora bezpośrednio przed próbą...
Posprawdzałem wiązki i kostki. Wymieniłem mikro styk i zamek. Teraz normlanie można otworzyć klapę bagażnika Po kilku dniach bez odpalania silnika akumulator okazał się niesprawny. Napięcie było w okolicach 11,50 V. Zakupiłem nowy i wszystko zaczęło działać normlanie.
fabia akumulator akumulator fabia regulator napiąć fabia
uszkodzone gniazdo huawei ogrzewanie ciepłym powietrzem matryca laptop gericom
moduł inteligentnego odłączona klema
Schemat podłączenia motoru elektrycznego 80W Schemat ustawienia łańcucha rozrządu Renault Trafic III 1.6 dCi R9M – znaki, blokady, narzędzia