Rozrząd komplet czyli paski, rolki, napinacz i pompa wody.
Tak, ta "czarna puszka" ma zejść z dźwigni/osi napinacza. Tam na środku puszki jest jeszcze jedna śruba, bodajże torx E20
90 tyś km to granica wytrzymałości pasków należy też wymienić rolki i napinacz
https://ovoko.pl/czesci-samochodowe/osc5... Raczej nie zakładano różnych paskó do haatchbaca i combi (w tych samych rocznikach)
http://obrazki.elektroda.pl/9716070700_1... Co tu dużo pisać. Masz wiedzę jak to zrobić, to pomimo potrzebnej blokady, da się zrobić i bez... Na kole pasowym wału korbowego masz znak... Pytanie, czy warto ryzykować samemu? Sam schemat, to nie wszystko, gdzie siła naprężenia paska, gdzie momenty dokręcenia śrub, itd.? Zarzuciłem Ci schemat...
A ten mały pasek między walkami?
Zobacz czy w tych silnikach np w VW były mocniejsze i taki załóż , ciężko będzie dobrać tak żeby pasował po mocowania i zachował osiowość (pasek będzie rwało )
Witam czy ktoś wie jakie łożysko dobrać do rolki odwracającej pasek bodajże robi to Koyo . Skoda fabia 1.4mpi pozdrawiam
A czy moze byc tak, ze wteyskiwacz nie podaje paliwa i wtedy iskra ze swiecy przebija na silnik a z niego na pasek?
Niech zerkną na rozrząd. Zdemontować i postępować jak przy montażu nowego paska.
Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Najlepiej zdejmij pasek i zobacz co ciężko się kręci.
Na naklejce pod wykładziną w bagażniku, na osłonie paska rozrządu też powinna być naklejka z kodem silnika.
Na początek sprawdź pasek połaczenia elektryczne śruby o raz przeczyść masę alternatora. No i szczotki do sprawdzenia.
Vag- komunikuje się ze wspomaganiem. Masz albo zły miernik , a najprawdopodobniej złe ładowanie. Na wolnych obrotach na zimnym silniku 14,4V(+-0,2V) powinno być. Sprawdź pasek klinowy.
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go. Czyli jw zgubiona plastikowa tylna obudowa łożyska albo nie te łożyska. Wystarczy zdjąć pasek i sprawdzić luz promieniowy na kole alternatora.
Podczas jazdy to raczej nie póki się nie zerwie. Ewentualnie mocno rozładowany akumulator może powodować że pasek piszczy (ślizga się) chwilę po odpaleniu i wrzucaniu nagle na wyższe obroty - dopóki akumulator się nie podładuje.
gdzie znajdę stronę jak krok po kroku wymienić pasek rozrządu w fabii 1.4 16V lub ibizie 1.4, leonie 1.6 TDi lub octavii 1.9 TDI. prose o mail atwardawski(at)interia.eu. pozdr
pasek kolego
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Pasek ma miesiąc
no to masz odpowiedź. Szukaj CAN-a pomarańczowe z paskami:)
ok spoko wszystko si ezgadza...wiec jesli ta para i tryskajacy olej to nic powaznego to super...a wiecie moze o co dokladniej moze chodzic z tymi wentylatorami ?? jak moge to sam sprawdzic... podobno diesla ciezko jest zagrzac zeby sie one wlaczyly a w moim przypadku wlasnie to nie jest cos trudnego do zrobienia.. wiem ze na akumulatorze mam kabelki...
Po podgrzaniu i bardzo powolnym ściskaniu napinacz można było zblokować. Dzięki za pomoc.
rozumiem ze wspomaganie hydrauliczne , jak nie ma wspomożenia to pompa pasek klinowy który ją pędzi sprawdż
Chcę jeszcze wymienić pasek klinowy, ponieważ już 3x słyszałem jak przez parę sekund piszczał. A to on przecież napędza pompę. Auto oddać do warsztatu. Tam jest pompa elektryczna, żaden pasek jej nie napędza.
Może to i ten, nie mam pojęcia bo nie widziałem i nie pamiętam o który chodziło. A ten z obrazka to co za jeden? Jakaś Fabia 1,2 czy 1,4 - nie wiem dokładnie.
Pasek (paski) w tych autach wymienia się co 60 tys. km. Lepiej nie przeciagać za bardzo tego przebiegu bo może być bum.
Witam. Nie wiem o co chodzi, ale piszczal mi pasek (ślizgał się) wieloklinowy alternator<wspomaganie<, Wymieniłem go na na nowy, i przypadkiem włączyłem wycieraczki, na drugi bieg i wszystko dział. Przedtem zacinała sie też szyba od strony kierowcy, a teraz mechanizm podnosi szybę płynnie i bez oporów. Może problem był z elektryka? Alternator...
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
Mam pytanie czy taki wyciek ropy może mieć wpływ na inne podzespoły, czy np do oleju silnikowego mogła dostać się ropa, czy może to mieć wpływ na rozrzad itd, generalnie usterkę naprawili za darmo, umyli silnik, czuć jeszcze czuć ropę ale niby za jakiś czas ma zniknąć W tym wypadku nie ma możliwośći dostania sie ropy do oleju,co do paska...nic mu nie...
Dobry pasek i nowy napinacz i po sprawie. Albo WD 40 dla oszczędnych.
Równie dobrze, przyczyną może być uszkodzony pasek osprzętu. Autorowi nie chciało się napisać co sprawdził. Za mało informacji.
Musze do tej operacji ściągnąć pasek rozrządu czy jeśli ma on przebieg 20-25 tys to czy moge go zamontowac ponownie ? Możesz zamontować ponownie tylko zaznacz sobie w jakim kierunku pracował i tak samo zakładaj. Chyba że wał mogę oznaczyć i jeśli się przestawi to można go potem odpowiednio ustawic ? Koło ma klin więc inaczej nie założysz a do ustawienia...
W TSI 1.2 i 1.4 co 210 tys. Łańcuch kontrola napinacza W 1.4 na pasek co 60tys. W pozostałych co 90tys. Pasek kontrola co 30tys. Dokładniej wyjaśnione na stronie CONTI.
Te silniki są niezłe sam mam taką skodę i jestem bardzo zadowolony z pracy silnika szczególnie jeśli chodzi o spalanie, średnio 4,2l oczywiście można i mniej mój rekord to 3,5l ale to już nie była jazda (70-90). Posprawdzaj czy niema przecieków i kiedy miał wymieniiany pasek rozrządu (droga wymiana i elementy).
Po takim czasie wyszlo co było problemem drgań .Wczesniej uszkodzony napinacz mechanik przy jego wymianie żle założył pasek klinowy .Ludzie potrafią spartolić robote.Wczoraj przypadkiem przy innej robocie elektryk samochodowy zauważył to.
Szkoda że same negatywy i brak merytorycznej odpowiedzi. Chyba kolega nie czytał pytania, proszę o podpowiedź jakie auto. Oczywiście zapomniałem dodać że Skoda Fabia 1.4 16V benzyna, jest to dobry silnik VW. To już nie jest epoka że pasek rozrządu był z drewna i był bardzo tani, teraz jest inna epoka i we wszystkich autach są ceny podobne. Teraz nawet...
Maiłem kiedyś golfa 4 w sdi, silnik rewelacja ale nagrzać go zimą.... Niemniej jak wymieniałeś termostat to powinieneś sprawdzić jak działa czyli przejechać się bez ogrzewania, zatrzymać się i niech sobie chodzi a ty obserwuj temperaturę i węże chłodnicy. pamiętaj też, że jak jedziesz o tej porze roku to po zatrzymaniu chłodnica będzie praktycznie zawsze...
Zdemontuj pasek od alternatora, odpal i zobaczysz czy jest buczenie, jeżeli nie będzie to do sprawdzenia alternator, rolka napinająca. Pozdrawiam
Przeważnie odkręcało się łapę silnika żeby pasek przełożyć. Jaki pasek? Rozrząd na łańcuchu! Odpocznij od forum, 30 dni! Zapoznaj się w tym czasie z regulaminem. Blokada pisania 30 dni.
https://obrazki.elektroda.pl/4318073300_... Cały czas bije ten pierwszy. Dodano po 1 Sonda wymieniona, wtryski, świece, kolektor wszystko sprawdzone. Wiązki kabli sprawdzone. Nie daje żadnych objawów prócz kontrolka, która pojawia się i znika sama Dodano po 16 Aaa czasem rano piszczy po odpaleniu, ale jakby pasek. Nie wiem czy to ma...
Czy dobrze rozumiem: +12V z akumulatora mam podłączyć pod styk 30, masę pod styk 85, a na leda +12V ze styku 86 a masę ze styku 87? Źle rozumiesz, 12V "z akumulatora" nie potrzebujesz. Masz zaznaczoną oryginalną żarówkę. 86 - masa (z oprawki żarówki) 85 - zasilanie żarówki 30 - zasilanie żarówki (razem z 85) 87 - do paska LED ("+") "-" paska LED również...
Czy przy takiej naprawie sprzęgła wymienia się tylko zużytą tarczę sprzęgła, czy przy okazji (albo profilaktycznie przy okazji) jeszcze jakieś podzespoły/części zestawu (jak np. całkiem sprawą pompę wody przy wymianie paska rozrządu) ?
Witam. Teraz jest dużo firm które produkują paski rozrządu jeśli pasek był zakupiony od firmy która produkuje gorszej jakości paski i są tańsze, to taki pasek ma prawo nie wytrzymać nawet 60000km.A i lata paska też maja znaczenie na jego żywotność. Podsumowując mechanik miał racje.
Po wymianie pompy wody, płynu i paska rozrzadu w skodzie fabii mechanik powiedział żeby przez 2 dni nie jeździć samochodem tylko co 2 godziny odpalać silnik na postoju na chwilę i sprawdzać stan oleju(dolewać). Czytałem opinie na forach i dużo osób twierdzi że można jeździć od razu po wymianie. Kto ma w końcu rację ? Można jeździć od razu czy nie ?
dodam tylko, że alternator był wymieniany rok wcześniej To nie jest żaden warunek jego działania, sprawdzić pasek lub sam alternator...odejść od komputera...a najlepiej oddać do naprawy autko...
Wymień te co podajesz są ok jak mały przebieg wymien tylko paski .Jak masz więcej kasy to wszystko.
A czyjnik położenia walu korbowego masz tu na kole zamachowym czy na pasowym?? blirzej skrzyni biegow czy alternatora i tego paska???
Niestety drugie kluczyki też nic nie pomogły, dałam oba komplety i pasek plastikowy z kodem i też nic, nie znam w Łodzi żadnego fachowca od elektroniki samochodowej.
Potrzebuję jeszcz momenty dokręcenia śruby dużego koła łańcucha rozrządu, śrub kolektora ssącego, śrub kolektora wydechowego, śrub listwy wtryskowej, śruby obudowy termostatu i śruby napinacza paska wielorowkowego? Może być schemat silnika z wyszczególnionymi momentami dokręcenia. z góry dziekuje za informacje.
Nie lepiej napisać "strzał w kolektor dolotowy"? Zresztą nie ważne, tu omawiane są tylko usterki elektryczne i elektroniczne - a bez wyniku diagnostyki komputerowej, w tym przypadku nie ma w ogóle o czym mówić, zapłacisz 50-70zł ale będzie wiadomo mniej więcej gdzie szukać, równie dobrze usterka może mieć podłoże mechaniczne, np. przestawiony rozrząd...
A jak podpinasz paska B5 i B6?Ja w drzwiach.
Zacytowałeś ale nie przeczytałeś. A więc ma być tak 6-8lat Nie znam zaleceń dla tego silnika ale paski zębate potrafią sprawiać niespodzianki po pięciu latach eksploatacji.
Bez przesady -metoda Macajewa dotyczy sprawdzenia poprawnej pracy termostatu a nie sposobu dotarcia do niego w różnych silnikach . W Astrze np.zalecany jest demontaż paska rozrządu choć idzie to w prosty sposób ominąć!
Winny okazał się cały alternator - spalony wirnik, stojan, regulator i diody (dziwne, że w ogóle czasem ładował). Wymiana na nowy Bosch (chińskich nie można regenerować) oraz nowy pasek z montażem wyniósł 700 PLN i problem rozwiązany. Tym samym zamykam temat i dziękuję za udzieloną pomoc.
po latach odświerzam bo mam pytania na pw dotyczące tego tematu Skoda fabia - na wężach łączących pompę paliwa z filtrem posiada szybkozłączki Szybkozłączka (korpus) jego jodełka wciśnieta jest z jednaj strony w wewnętrzną średnicę wężą Druga strona nasunięta jest - na metalową "rurkę" filtra Szybkozłączka posiada "przycisk" jest to tak jakby kolorowy...
Temat wyjaśniony. Te dźwięki wydawały z siebie rolki odwracająca i napinacz paska wielorowkowego. po wymianie wszystko ucichło. Temat uważam za zamknięty.
A jaki jest stan paska i koła pasowego? I bez paska wspomaganie zadziała, no chyba że .... spalony bezpiecznik
kupić kerszera i zastąpić silnik napędem od paska alternatora , do tego regulator ciśnienia i za tym wtryskiwacze sterowane sygnałem wtrysku ropy
Posłuchałem to co pisali koledzy i udało się Dodano po 4 Mam problem wszystko podpiołem i działa chodzi o centralkę zamka motokey wcześniej pisałem o dopięciu jej do istniejącej już Fox alarm. Działać działa zamyka i otwiera z pilota tylko nie wiem jak podpiąć kierunki z centralki wychodzi fioletowy kabel i na końcu są dwa a chce podłączyć pod kostkę...
>>Nie wiem czy piszesz o tym samym silniku bo ja nie mam zadnego paska rozrzadu oczywiście..mam łańcuszek 1,4 MPI 60 KM 2001 340!tyś km
6761069 Trochę realizmu - paska nie ma zdejmuje teraz koło, późnie trza je założyć jak było, pojmujesz problem?
Witam Autko jak w tytule czyli Skoda Fabia 1.4 16V 2001rok a problem polaga na tym jest nierowna praca silnika a na dodatek slychac taki metaliczny dzwiek -(jak by lancoch rozrzadu )lecz ta skoda posiada pasek. Na dodatek pali sie kontrolka komputera (wlasciciel mowi gdzy zatankujesz do pelna to ikonka znika). Nie wiem dokladnie co i jak czy cos jest...
Dokładnie tak jak napisałem. Aby wymienić uszczelkę pompy, a raczej pokrywy tej aluminiowej pod kołem pasowym wału korbowego, musisz odkręcić miskę oleju aby odkręcić smok. Dalej to wiadomo; pasek, koło pasowe i pokrywa. Nową uszczelkę zwilż lekko olejem, bez żadnych silikonów i innych pierdoł. Powodzenia. Ps. uszczelka pokrywy łańcucha rozrządu, tak...
Skoda Fabia 1.0 110KM (2022) Silnik 1.0 TSI (turbodoładowany) - zgłaszane problemy z układem wtryskowym i turbosprężarką po 60-80 tys. km Zdarzają się usterki cewek zapłonowych oraz zaworów EGR Problemy z łańcuchem rozrządu - zgłaszane przypadki rozciągnięcia łańcucha Elektronika - występują usterki czujników, szczególnie czujników parkowania i tempomatu...
Co wy ludzie piszecie? Ja posiadam własnie taką Fabie z tym silnikiem. Korozja jest wogóle obca temu autu!! Jest świetnie zabezpieczone przed korozją. Pali w jeździe mieszanej ok 9L Lpg. Śilnik jest czeskiej konstrukcji i bardzo żywotny, moja ma przejechane 280 tys. km. Ma jeszcze oryginalną pompe wodną! Autko ma jeszcze jeden wielki plus gdyż nie posiada...
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce. W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali...
Samochód pojechał do mechanika, a mechanik rozrząd do wymiany, (pewnie chodziło o pasek) samochód ma ze 106 tys przebiegu Albo to ściema albo nie wiem, przecież skoro tak jest to można coś zmienić w sterowniku aby silnik pracował ok. tak czy nie ?
Nie znam twojego silnika, ale szukał bym gdzieś w okolicy paska rozrządu przy kole pasowym wałka. Tu masz podobny wątek poczytaj jest tam wygląd czujnika https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Pasek blachy wpychasz między plastik a styk, nie ma się gdzie wygiąć jak go trzymasz szczypcami przy samej obudowie. Żeby sobie ułatwić zadanie styk w tym czasie dociskasz do frontu obudowy, żeby "skrzydełka" się nie zapierały o plastik.
Kółko kupisz na allegro. Mocowanie trzeba przerobić przespawać z płaskownika uszy (nowe kosztuje jakieś 30 zł). Alternator polecam z fabii, polo 9n , golf 4 , astra 2. Jak pisałem wcześniej benzynowe silniki. Mają 70-90A (są słabsze choć to i tak 2x więcej od oryginału) jest za to nakrętka której potem nie trzeba dorabiać przy wymianie koła na pasek...
Witam wszystkich. Postanowiłem założyć w aucie zamiast małej żaróweczki oświetlającej kabinę pasek ledowy biały długości ok 10 cm. Problem polega na tym, że instalacja auta posiada sciemniacz. Po chwili jasnego święcenia światło z paska ciemnieje ale niestety nie gaśnie do końca tylko daje lekką poswiate. Co zastosować żeby nie zjadło mi całego prądu...
zależy od tego co oczekujesz ;-) jezeli priorytetem jest oszczedzanie to tak jak kolega wyzej napisał- fiat sc ale z silnikiem 900 ;-) ma on lancuszek rozrzadu i hydrauliczna regulacje zaworow ;-) inne silniki fiata mają pasek i regulację płytkami ;-) z innych samochodow w tej cenie: daewoo matiz, skoda fabia z silnikiem 1,4 (1390cm- ale uwaga na przednie...
Świat byłby piękny gdyby było tak jak piszesz. Niesety nieraz można takie cuda znaleźć że czasem się człowiek zastanawia jak to jechało. Najnowszy przykład Fabia 1Fl wymiana tuleji wachacza sprawa prosta i szybka. Gdyby nie to że była po strzale i luz na tuleji wachacza był ale przez to że zerwalo gwint w aluminiowej kobsoli cud że śruba nie wyleciała....
Na słupku są kostki, wypnij je i swobodnie ciągaj druty aż któryś puści. Dwa skręcone pomarańczowe z paskami to komunikacja z silnikiem szyby, dwa skręcone grubsze to głośnik i dwa grube to zasilanie silniczka szyby, reszta jest między innymi od zamka.
Sprzęgło alternatora nie ma tutaj nic do rzeczy, jedyne co to w przypadku jego uszkodzenia będzie rwało pasek lub będą dość szybko padały łożyska. 12,5V to napięcie akumulatora więc alternator nie ładuje. Skoro alternator ładuje na stole to jak to się dzieje że nie chce po podłączeniu zewnętrznego wzbudzenia?
A tam rozżąd jest na łańcuch, czy pasek zębaty. Łańcuchów raczej się nie wymienia. Bo chodzą długo. To nie maluch.Pasek należy wymienić jeżeli nie znasz przebiegu. Bo gdy ci pęknie to może narobić bigosu. pogiąć zawory.itp. Ale w niektórych silnikach to nie przeszkadza. Co jest w skodzie tego niestety niewiem.
Ja też ostatnio zakładam alternatory BOSCH 90-100-120 A (golf 4, passat b5,loen ,octavia 1, fabia 1 , polo 9n , ibiza 3 ) co wpadnie za dobrą cenę. Taki alternator idzie dostać za 50 pln. Komplet części do regeneracji to jakieś 70 zł (dwa łożyska pierścienie ślizgowe i nowe szczotki). Regeneracja nie jest nie specjalnie trudna. Do tego nowe mocowania...
ja bym założył pompę wspomagania z citroena C15 i by się skończyły dziwne problemy, ona niema żadnej elektroniki, wystarczy przekaźnik po zapłonie i tyle, działa niezawodnie https://sprzedajemy.pl/citroen-c15-pompa... pewnie da się znaleść taniej, ja gdzieś taką mam albo założyć jakąś na pasek od alternatora,...
Ale można kupic łapę za 60-80 zł, pompe za 100 zł i przerobić na normalną pompę wspomaganie i pasek trzeba do wersji ze wspomaganiem. I po co wydawać 1200 zł na pompe, 300 zł na czujnik a gwarancji nie ma, że to samo nie padnie za 2 miesiące. Robiłem już klikanascie takich przeróbek w fabi i polo. Jak nie ma ABS'u to nie ma problemu, diodę się zaślepia...
Klima jest oryginalna przełożona z innego auta. Dowiedziałem się dzisiaj że sprężarka pomimo tego, iż jest sterowana elektrozaworem posiada sprzęgło tzw przeciążeniowe. Dzisiaj ściągnąłem pasek i sprężarkę można okręcić bez większych oporów mniej więcej czuć taki opór jak bym okręcał niezużyte łożysko. Niestety nie dałem rady zdjąć koła pasowego bo...
kurcze chlopaki zrobienie takieo przejscia nie jest trudne i nie zajmuje duzo czasu mi to zajeło z malymi przerwami okolo 2h i w sumie nie kosztowało mnie nic tasma do kompa do hdd miałem i licznik do paska 95r tez mialem a rozawalilem go dlatego bo był spalony licznik cos w nim poszlo i po liczniku
no właśnie można wymienić samą rolkę to myśle że ją wymienie i pasek odrazu po dawno nie był wymieniany, no właśnie tylko tak się grzeje że parzy przy dotyku, a czy alternator ma jeszcze jakieś dodatkowe uziemienie bo od czego by się mógł tak grzać ten kabel, dlaczego miał by za duży opór Dodano po 1 a i dzięki za odpowiedź w sprawie ładowania bo czytałem...
Kolorowe paski na sprężynach zgadzają się ze starymi? Jeśli tak i podczas próbnej jazdy nie ściąga auta w żadną stronę, na równej nawierzchni auto nie jest przechylone w żadną stronę to nie ma problemu z przełożeniem tego o parę dni.
sprawdzałem :F i widzialem to glupią prowadnice ;/ i widzialem ze za duzo miejsca nie ma wyszlo tam okolo 57-58 mm;/ hmm a co do tapicerki to wkurzaja mnie te plastikowe oslonki glosnikow te paski w poprzeczne;/ zrobiles cos z nimi? bo mi sie wydaje ze przy mocniejszym basie moga wpasc w drgania i psuc akustyke
Witam. Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów. Posiadam Skodę Fabię kombi 2002 rok 1,4 MPI 8V przebieg 120 tysięcy km. Ostatni serwis robiłem w sierpniu 2011 w salonie skody, wymiana płynów, filtrów, pasków. Przed jak i również po serwisie odczuwalne było lekkie drganie silnika w samochodzie ale w skodzie powiedzieli że ten typ tak już ma. Oki wyjechałem...
Najlepiej żeby był nie dużych rozmiarów, coś małego do parkowania. Paliwo benzyna, najlepiej lpg - ekonomia Poza tym żadnych wymagań = z powodu budżetu. Miałem Corsę C, 1,2 bez gazu. Nie opłacało się tego gazu zakładać, w trasie z klimą wychodziło mi 5 - 5,5. Samochód bezproblemowy ale powooolny. 1,4 byłby lepszy. Co do Pandy się zgodzę, ale broń Boże...
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
Nie wiem czy temat tu powinien być czy bardziej w początkujących, jak coś proszę przenieść. Mój problem z samochodem (skoda fabia 1, silnik azq 1.2 12v). Stał miesiąc po zakupie (przed zakupem było wszystko ok) po czym gdy go odpaliłem po miesiącu wyskoczyła kontrolka EPC i Check engine. I w tym momencie przestał działać potencjometr gazu. Błędy dotyczyły...
4. Rozrząd może być na pasku, albo na łańcuszku (pasek wynienia się co 20-30 tyś. km) natomiast ja łańcuszka w swoim Mercedesie w 124 np. nie wymieniałem nigdy i nie było problemu). Mit, łańcuchy w nowszych autach mają podobną żywotność jak paski, a koszty wymiany są znacznie wyższe. 5. Instalacja gazowa. Spora oszczędność. Polecam. Zakup samochodu...
Jakiś czas temu zmieniliśmy swoje 206 z żoną na Fabie I kombi, gdyż powiększyła się nam rodzinka. Fabia miała być kompromisem pomiędzy małym autem na miasto i rodzinnym autem w kombi. Po 2 miesiącach stwierdzamy, że jest stanowczo za mała. Wózek co prawda wejdzie do bagażnika, ale nasz golden retriever już nie. Porównywaliśmy ostatnio pojemności bagażników...
Pięknie dziękuję za pomoc, zamontowałam nadkola. Samochód okazał się być w zadziwiająco dobrym stanie - wymieniłam tylko amortyzatory tylne ponieważ z prawej strony oryginalne miały wyrobione gumowe tuleje. Dobrowolnie jeszcze wymieniłam tuleje przy wahaczu i prawy wahacz przedni, ale nie było to konieczne. No i wymieniłam pasek rozrządu i olej bo akurat...
ok. dzięki za info jeżeli pompa chodzi cały czas to biorę się za przeróbkę. fakt kupując części od podstaw nowe tzn, pompę, zbiorniczek, przewody, pasek klinowy, koszt na pewno jakiś jest ale rozwiązanie jest na tyle bezawaryjne ze nic elektronicznego po raz kolejny nam nie padnie. Pompa będzie zamontowana standardowo pod alternatorem, jest tam tyle...
Jestem z Częstochowy. Ja naprawdę chciałem uczciwie za to zapłacić ale nikt albo nie chcę zarobić albo nie potrafi tego naprawić dlatego sam to męczę :( Zawór jest fabrycznie nowy więc chyba nie powinien się zacinać od razu? Zawór wyjęty ze sprężarki jest uszkodzony, pomimo iż cewka ma rezyatancję 12 Ohm to nie reaguje na aku. Obecnie założony (ten...
Witam kolegów z sąsiedniego kącika! Problem jak w temacie. Włącza się radio i wszystko gra ale jak wyłączam przysiskiem na panelu to sie wyłącza ale nie całkiem tzn ciągle jest podświetlenie panela i dopiero po jakimś czasie gaśnie (stopniowo razem z lamką oświetlenia wnętrza) całkiem panel. Ale to nie jest problem, choć mnie to irytuje. Problem jest...
To ile wg Ciebie powinien kosztować zdrowy egzemplarz Passata B6 np z 2006r. 1,9/105? Bo raczeh nikt Ci za to więcej jak 17 tys zł nie da. To nie zależy tylko od rocznika ale również wyposażenia. Coraz więcej ludzi ma świadomość że "Cena od..." w przypadku VAG nie ma nic wspólnego z kwotą na fakturze przy wyjeździe z salonu i sama dopłata za klimatronik...
Mam spory problem, półtora roku temu kupiłem VW Polo 1.9D 95r. (nie SDI, choć w tym przypadku to to samo) taki sam układ jest w Skodzie Fabii. Od tego momentu wymieniłem ok. 15 pasków 5PK 1219. Średnio spadają, lub zrywają się po 1500km, oczywiście pomiędzy zmianą pasków kombinowałem to i owo. Rolka napinacza mocowana jest do pręta, na którego końcu...
Jestem nowy na tym forum, może pokrótce się przedstawię. Mam na imię Janek mieszkam w Błoniu koło Warszawy, od 3 lat jeżdżę skodą fabią 1,4 MPI z 2000 r. W sieci natknąłem się na to forum i pomyślałem, że może tu ktoś mi coś pomoże. Muszę dodać, że w sprawach elektroniki samochodowej jestem cienki. Problem mój polega na tym, ze fabia moja emituje takie...
mylicie 2 urządzenia.... wspomaganie elektryczne (EPS) (clio2, punto, fabia...) gdzie nie ma płynu hydraulicznego i silnik elektryczny skręca kierownicą - i to pobiera duuuużo prądu... z pompą hydrauliczną o napędzie elektrycznym (clio, twingo....) która to pompuje płyn hydrauliczny zamiast pompy umieszczonej na silniku i napędzanej z paska - to urządzenie...
pasek fabia skoda fabia pasek fabia pasek alternator
naprawa electrolux odkurzacz subwoofer modecom alarm prestige honda
saeco triak grzałki saeco triak grzałki
Czas nagrzewania piekarnika do 200°C: czynniki Ładowarka JCB 30 nie rusza, hydraulika działa