https://ovoko.pl/czesci-samochodowe/osc5... Raczej nie zakładano różnych paskó do haatchbaca i combi (w tych samych rocznikach)
Zobacz czy w tych silnikach np w VW były mocniejsze i taki załóż , ciężko będzie dobrać tak żeby pasował po mocowania i zachował osiowość (pasek będzie rwało )
Na początek sprawdź pasek połaczenia elektryczne śruby o raz przeczyść masę alternatora. No i szczotki do sprawdzenia.
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go. Czyli jw zgubiona plastikowa tylna obudowa łożyska albo nie te łożyska. Wystarczy zdjąć pasek i sprawdzić luz promieniowy na kole alternatora.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
na swiezo naladowanym akumlatorze problem nie istnieje-- wspomaganie zaskakuje od razu ale jak fabia postoi w zimnie z dzien to trzeba odpalic-kontrolka nie gasnie-przygazowac-kontrolka nie gasnie-zgasic silnik i na nowo odpalic. wtedy jest ok ale przy zapalaniu piszczy pasek alternatora-moze w tym problem??
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
Zdemontuj pasek od alternatora, odpal i zobaczysz czy jest buczenie, jeżeli nie będzie to do sprawdzenia alternator, rolka napinająca. Pozdrawiam
dodam tylko, że alternator był wymieniany rok wcześniej To nie jest żaden warunek jego działania, sprawdzić pasek lub sam alternator...odejść od komputera...a najlepiej oddać do naprawy autko...
Witam, przy załączonej klimatyzacji pasek piszczy i trochę skacze. Pasek do wymiany? Napinacz? Jak to sprawdzić. Dodatkowo po odpaleniu mam 14,1 v na akumulatorze, po włączeniu klimatyzacji 13,7 i po ponownym wyłączeniu klimatyzacji 13,8. Wartość nie chcę wrócić do 14,1. Szczotki alternatora do wymiany?
Witam. Nie wiem o co chodzi, ale piszczal mi pasek (ślizgał się) wieloklinowy alternator<wspomaganie<, Wymieniłem go na na nowy, i przypadkiem włączyłem wycieraczki, na drugi bieg i wszystko dział. Przedtem zacinała sie też szyba od strony kierowcy, a teraz mechanizm podnosi szybę płynnie i bez oporów. Może problem był z elektryka? Alternator...
A czyjnik położenia walu korbowego masz tu na kole zamachowym czy na pasowym?? blirzej skrzyni biegow czy alternatora i tego paska???
Ja też ostatnio zakładam alternatory BOSCH 90-100-120 A (golf 4, passat b5,loen ,octavia 1, fabia 1 , polo 9n , ibiza 3 ) co wpadnie za dobrą cenę. Taki alternator idzie dostać za 50 pln. Komplet części do regeneracji to jakieś 70 zł (dwa łożyska pierścienie ślizgowe i nowe szczotki). Regeneracja nie jest nie specjalnie trudna. Do tego nowe mocowania...
niestety musiałem zdemontować alternator i sprężarke klimy i napinacz odkręcic razem z podstawą, dużo roboty ale udało się
Jeszcze jedna rzecz. Podłączając kompa wyszedł błąd o słabym sygnale z czujnika położenia wałka rozrządu. Czy to jest ten po prawo od filtra oleju? Jeśli tak, to podpięcie jego wtyczki nic nie zmienia. Mozna tez uruchomić silnik z wypieta wtyczką. Sprawdziłem też jeszcze wieczorem, czy na tej drugiej używanej cewce również występuje przebicie i nadal...
kupić kerszera i zastąpić silnik napędem od paska alternatora , do tego regulator ciśnienia i za tym wtryskiwacze sterowane sygnałem wtrysku ropy
Kółko kupisz na allegro. Mocowanie trzeba przerobić przespawać z płaskownika uszy (nowe kosztuje jakieś 30 zł). Alternator polecam z fabii, polo 9n , golf 4 , astra 2. Jak pisałem wcześniej benzynowe silniki. Mają 70-90A (są słabsze choć to i tak 2x więcej od oryginału) jest za to nakrętka której potem nie trzeba dorabiać przy wymianie koła na pasek...
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce. W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali...
Sprzęgło alternatora nie ma tutaj nic do rzeczy, jedyne co to w przypadku jego uszkodzenia będzie rwało pasek lub będą dość szybko padały łożyska. 12,5V to napięcie akumulatora więc alternator nie ładuje. Skoro alternator ładuje na stole to jak to się dzieje że nie chce po podłączeniu zewnętrznego wzbudzenia?
Winny okazał się cały alternator - spalony wirnik, stojan, regulator i diody (dziwne, że w ogóle czasem ładował). Wymiana na nowy Bosch (chińskich nie można regenerować) oraz nowy pasek z montażem wyniósł 700 PLN i problem rozwiązany. Tym samym zamykam temat i dziękuję za udzieloną pomoc.
Raczej normalny objaw. Sytuacja wyglada standardowo dla zimnego silnika . Chcesz odpalic. Grzejesz swiece- ciagna sporo pradu z akumulatora. Po odpaleniu na niskich obrotach zimny mniej elastyczny pasek probuje napedzac mocno obciazony alternator. Alternator ma naprawde duzy opor. Probuje doladowac akumulator. Moze wlasnie warto sprawdzic np stan lozysk...
ja bym założył pompę wspomagania z citroena C15 i by się skończyły dziwne problemy, ona niema żadnej elektroniki, wystarczy przekaźnik po zapłonie i tyle, działa niezawodnie https://sprzedajemy.pl/citroen-c15-pompa... pewnie da się znaleść taniej, ja gdzieś taką mam albo założyć jakąś na pasek od alternatora,...
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
no właśnie można wymienić samą rolkę to myśle że ją wymienie i pasek odrazu po dawno nie był wymieniany, no właśnie tylko tak się grzeje że parzy przy dotyku, a czy alternator ma jeszcze jakieś dodatkowe uziemienie bo od czego by się mógł tak grzać ten kabel, dlaczego miał by za duży opór Dodano po 1 a i dzięki za odpowiedź w sprawie ładowania bo czytałem...
ok. dzięki za info jeżeli pompa chodzi cały czas to biorę się za przeróbkę. fakt kupując części od podstaw nowe tzn, pompę, zbiorniczek, przewody, pasek klinowy, koszt na pewno jakiś jest ale rozwiązanie jest na tyle bezawaryjne ze nic elektronicznego po raz kolejny nam nie padnie. Pompa będzie zamontowana standardowo pod alternatorem, jest tam tyle...
Zawieszenie w Alfie Romeo, podobnie jak w BMW, jest delikatne i skomplikowanej budowy, dlatego na naszych drogach się szybko zużywa. Jednak obie marki odwdzięczają się wzorowym prowadzeniem (BMW też mam, niesamowita radocha z jazdy) i jeżeli nie zamierzasz robić rocznie dużych przebiegów, można pomyśleć o którymś z tych samochodów. Ale tanie w utrzymaniu...
Witam. Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów. Posiadam Skodę Fabię kombi 2002 rok 1,4 MPI 8V przebieg 120 tysięcy km. Ostatni serwis robiłem w sierpniu 2011 w salonie skody, wymiana płynów, filtrów, pasków. Przed jak i również po serwisie odczuwalne było lekkie drganie silnika w samochodzie ale w skodzie powiedzieli że ten typ tak już ma. Oki wyjechałem...
Jestem z Częstochowy. Ja naprawdę chciałem uczciwie za to zapłacić ale nikt albo nie chcę zarobić albo nie potrafi tego naprawić dlatego sam to męczę :( Zawór jest fabrycznie nowy więc chyba nie powinien się zacinać od razu? Zawór wyjęty ze sprężarki jest uszkodzony, pomimo iż cewka ma rezyatancję 12 Ohm to nie reaguje na aku. Obecnie założony (ten...
Witam. Problem następujący: ogólnie po rozgrzaniu silnika-ok 5 minut pracy, widać ewidentne zapady napięcia. alternator robiony- wywalony regulator, sprawdzany na stole(grzaliśmy go nawet palnikiem żeby powtórzyć warunki nagrzania komory) i jest w 100% sprawny. okablowanie sprawdzone. Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada...
Jestem nowy na tym forum, może pokrótce się przedstawię. Mam na imię Janek mieszkam w Błoniu koło Warszawy, od 3 lat jeżdżę skodą fabią 1,4 MPI z 2000 r. W sieci natknąłem się na to forum i pomyślałem, że może tu ktoś mi coś pomoże. Muszę dodać, że w sprawach elektroniki samochodowej jestem cienki. Problem mój polega na tym, ze fabia moja emituje takie...
Mam spory problem, półtora roku temu kupiłem VW Polo 1.9D 95r. (nie SDI, choć w tym przypadku to to samo) taki sam układ jest w Skodzie Fabii. Od tego momentu wymieniłem ok. 15 pasków 5PK 1219. Średnio spadają, lub zrywają się po 1500km, oczywiście pomiędzy zmianą pasków kombinowałem to i owo. Rolka napinacza mocowana jest do pręta, na którego końcu...
Wakuometr potwierdził poprawność działania mapsensora. Różnica między ciśnieniami to zaledwie 0,1-0,2 ale to moglo byc powodem ze wakuometr byl przez rurkę podłączony a mapsensor bezposrednio w kolektorze, no nie wiem w kazdym razie na jałowym biegu jest ~397 mBar. ja pierwszy raz widziałem takie urządzenie wiec robił to mechanik. Mechanik niebardzo...
Zamiast jechać na wakacje nam morze, to trzeba był więcej kasy z tych 500-tów przeznaczyć na zakup auta, nowszego i mniej wyjeżdżonego. Niestety jak się chce jechać na wakacje, to trzeba mieć czym. A tak w temacie. Tak jak tu koledzy wspomnieli , auto w tym segmencie z takim przebiegiem, to techniczny złom jest. Wszystko jest do wywalenia. Ja sam mam...
A ja radzę nie kupuj żadnych używanych samochodów! Będzie to skarbonka bez dna. Nikt nie pozbywa się auta bo kolor się znudził. I nigdy auto, które kupisz nie było eksploatowane a) przez dziadka tylko do kościoła b) przez kobietę tylko po dzieci i na zakupy itd. Będzie to samochód poflotowy, albo używany w firmie w najlepszym wypadku maksymalnie zajeżdżony,...
(at)Misiek8161 Dzięki za wskazówki. Lekko się podłamałem niepowodzeniem z przepustnicą bo byłem pewien że to jest to. Czemu? Po pierwsze już chyba 2 lata temu mechanik mówił mi że kiedyś przy okazji przydałoby się wyczyścić przepustnicę ale że nie jest to pilne (coś tam popatrzył na swoim komputerze i tak wywnioskował) , po drugie nawet wymiana filtra...
Fabia hmmm, trochę większy samochód od tych w temacie, silnik za to trochę słaby 1,4 60KM, jeszcze na Punto 60KM by mi wystarczyło z przyspieszeniem 14,2sek. Zaś Fabia ma 16,2sek Peugeot też nie najlepiej bo 15,2sek, Corsa ma nieco lepiej 13,3sek z silnikiem 75KM. W Puncie dość dużo tych usterek w okresie do 100tys. Mechanizm różnicowy i sterownik to...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
Witam :) Mam radio Skoda Dance w mojej Fabii II - niestety nie mam na to radio gwarancji (samochód sprowadzony z Niemiec; stał trochę u kupca w Polsce itp...) - radio pracowało bardzo dobrze, tylko kilka razy na samym początku po zakupie samochodu straciło pamięć programów - na przeglądzie w ASO przy sprawdzaniu samochodu na VAG-u wykryli jakieś błędy...
fabia fabia alternator alternator fabia fabia alternator
linux puppy mikrofalówka klawiatura koszt wymiany agregatu
aplikacja navitel odkamienianie bojlera stacja parowa
Fiat Ducato 3.0 JTD błąd P2563 - diagnostyka i rozwiązania Kod PIN do pilota Citroen C5 X7 - jak uzyskać?