moduł sterujący zamkami i wymienie go na taki sam Jeżeli "na taki sam" , to będzie 'Plug&Play'. Każdy inny może ale nie musi mieć inny rozkład wyprowadzeń i będzie konieczne przerobienie instalacji.
Połącz, polutuj ten przecięty kabel, a w miejsce bezpiecznika wstaw żarówkę dużej mocy (H4 lub H7), w przypadku zwarcia w obwodzie żarówka po prostu się zaświeci, nic się nie spali
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Pompy Koyo dedykowane do małych VW są zamienne.Kodowania w zależności od ciężaru samochodu (silnik) lekki-10140,ciężki 10110...itd.Bez poduszek 0 na pierwszym miejscu.Jeden rodzaj okrągłego czujnika.Jestem zawodowcem w pompach:)
Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech...
Według mnie całą obudowę i jeszcze tapicerkę bo są przyciski
1113755
Więc zainteresuj się czujnikiem poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym - przy ubytku, zaświeca się właśnie czerwona kontrolka przegrzania.
tak
Do demontażu i zakucia.
Tak. Trzeba zdjąc miskę. Silnika wyciągać nie trzeba.
Witam Z samochodami tak bywa .Widocznie łąńcuch jakiś wadliwy. Kruczki podczas wymiany rozrządu.Uważaj zanim zdemontujesz łąńcuch i koła zębate ustaw sobie tak znaki na obu kołąch zębatych aby łątwo było policzyć ile ogniw na łąńcuchu jest między tymi znakami nie pamiętam ale chyba 12 albo 13 policz to zanim zdemontujesz bo w tym silniku tak się włąśnie...
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
W moim samochodzie jak sonda wskazywała, że zły skład mieszanki, to winny był przepływomierz. O ile dobrze pamiętam to zaniżał wskazania.
Podłącz interfejs diagnystyczny do Staga i się dowiesz co mu się nie podoba. Kabelek USB to jakieś 60 -80 PLN program jest dostępny na stronie www.ac.com.pl
Przód 50 nm +45 stopni Tył 70 nm + 30 stopni
Oto i rysunek z opisem od zbiornika do filtru: http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-...
Obejrzyj dokładnie czy nie jest dodatkowo mocowany boczną opaską ? Od dołu ten filtr ma plastikową śrubę, którą okresowo powinno się lekko odkręcać aby wypuścić ewentualną wodę. Może ona haczy o obudowę? Może uda Ci się dłoń tam włożyć i "wymacać" co jest grane ?
najlepiej przelutuj cały wsad i po problemie
Tak odpowiadam konkretnie, spuściłeś czynnik z układu klimatyzacji :) Wentylator nie będzie pasował .
są dwa typu czujników-jeden taki owalny,drugi kanciasty.Ten kanciasty-eaton bodaj-wytrzymuje dłużej.
Zapytaj na fcp.pl są tam goście obeznani z tematem na pewno poradzą
może być cewka, wtedy będzie przerywać i chodzić na 3 a nawet 2 cylindry, cewka od Felicji 1.3 powinna być taka sama i będzie kosztować z połowę taniej - pojedź na jakiś szrot i spróbuj. PS: jakie świece założył mechanik? mam nadzieje, że nie NGK? jak ngk to najpierw wymień świece... orginalnie są Champion i są to najlepsze świece, które wytrzymują...
Oczywiście że czujnik kąta skrętu do wymiany.
W nowych skrzyniach 1.6tdi odwrotnie jest spust a wlewu nie ma. Lejesz przez odpowietrznik : ) ile zleci tyle lejesz +-
W blokach pomiarowych odczytaj przy jezdzie prędkości poszczególnych kół to bedzie wiadomo jak się zachowuja czujniki. Może byc czujnik, może byc instalacja elektryczna, sterownik.
Z czasem mogą padać pozostałe cewki, ale to nie problem. Gorzej z tym ciśnieniem. Być może wymiana pierścieni jest trochę na wyrost, ale bez remontu/wymiany głowicy raczej się nie obejdzie.
Miałem w Pug-u podobny problem i pomogła wymiana panela przycisków. Kiedy nie mogłem po dojechaniu zamknąć, działało zamykanie z pilota kluczyka.
A co konkretnie padło w tym silniku?
czego zdjęcia Księżyca w pełni. Przecież o tym jest temat. Strony auta określasz siedząc za kierownicą. A nie że lewy stojąc z boku.
Tylko że często zawór EVAP (tak to zawór N80) uszkadza się od drobinek węgla aktywnego które to wydostają się ze zbiornika systemu EVAP i sama wymiana zaworu jest rozwiązaniem na krótką metę bo zaraz te drobinki blokują nowy zawór . Rozwiązania są dwa wymiana zasobnika EVAP przewodów i zawory lub zastosowanie filtra przed zaworem EVAP tak by zatrzymać...
Elsa lub etka i sobie znajdziesz. :> Mysle ze dlatego malo kto odpowiada w takich tematach.
miał ktoś przypadek zeby zimering tak robił często zimeringi piszczą w oplach z silnikiem A14net piszczenie zanika po wyjęciu bagnetu z silnika (odprężamy układ korbowy) > w tych autach (z silnikiem A14NET) piszczą zimery od strony koła pasowego - wymiana rozwiązuje problem ....
Na pewno bez prawidłowego sygnału czujnika wałka zawsze będzie odpalał po 4-5 obrotach. Pytanie czy to czujnik (często padają tak co 5 lat) czy kabelki do niego. Wymiana czujnika łatwa jest okienko z zaślepką do wyjęcia czujnika z obudowy rozrządu.
To jest zwykły simering. Filmów na temat wymiany jest sporo. np. ten: https://www.youtube.com/watch?v=qBQe0Fsc... Najgorszy jest demontaż starego uszczelniacza. Ważne, żebyś nie uszkodził wałka i łoża pod uszczelniacz. Sposobów jest wiele. Wpisz sobie w wyszukiwarce simering wymiana i będzie tego sporo.
Sprawdź gumowe połączania na termostacie tzn, przed i za nim. Jeśli temp. jest taka sama to oznacza, że termostat jest ciągle otwarty. Co do ogrzewania to może masz zapchaną nagrzewnicę, ale najpierw zdjagnozuj termostat. Wymiana jest prosta
A kto to wie ? Jesteś jedyną osobą która widziała jak to wygląda po zdjęciu bębna. Wtedy trzeba było oceniać. Jak cylinderek nie trzyma to może trzymac lekko linka albo dźwignia ręcznego.
Witam mam pytanie po kolizji fabia 3 2019r 1.0tsi wymienione poduszki pasy pokasowne tylko wspomagania brak. Może ktoś pomoze odblokować wspomaganie program Delphi.
(at)coperfild Samochód masz od nowości, tzn kupiłeś nówkę w salonie ?
Temat ogarnięty. Udało mi się zmienić kodowanie we wsadzie z nowego sterownika.
Ależ ja ci już pomogłem. Pomóż najpierw sobie. ps. Chłodnice wymieniłem przedwczoraj. Zajęło mi to około 2 godzin tylko dlatego że jedna ze śrub mocujących chłodnicę jest trochę trudna do wykręcenia i trzeba się napocić. Nie było żadnych niespodzianek wszystko poszło gładko. Po wymianie odpowietrzyłem układ ogólnie znanymi sposobami ( nagrzewanie silnika...
W swej Fabii muszę wymienić linkę hamulcową ręcznego. Linki które kupiłem Firmy TRW są grubsze, bo mają dodatkową gumową osłonę i przez to nie pasują w uchwyty, które trzymają je do karoserii. Co najlepiej zrobić by dobrze zamocować linkę?
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
Witam .Po pierwsze to nie olej jest przyczyną tego że skrzynia głośno pracuje tylko łożysko oporowe na sprzęgle a co do leju to 2 do 2.3 litra, masz tam z boku korek do wlewu i lejesz dotąd aż zacznie się wylewać to wystarczy.
Wszystko zależy od Twoich zdolności manualnych. Według mojego doświadczenia skrzynia wyjdzie bez ściągania sanek/ławy.
A zamek był naprawiany ? Sprawdź przelotkę drzwi. A no i wymiana wiosełka niema wpływu na sygnały dźwiękowe etc.
Pokrywy nie ma potrzeby demontować.
Witam Z tego co się orjentuję to są tam żarówki a nie diody. Przynajmniej ja tak mam. A co do wymiany to należy zdjąć plastikową popielatą osłonę i już mamy dostęp do szyny zżarówkami, a jest ich chyba 7 szt. Pozdrawiam
Oglądałeś forum Skody? Pewnie mają całe fotostory jak zamontować w aucie głośniki ... sprawdź.
Wymiana amortyzatora w Fabii wygląda tak https://youtu.be/d-BJrO3ZImM
Poszukaj w internecie książki "Sam naprawiam skoda fabia" tam pewno to będzie opisane.
Moim zdaniem należy zacząć od sprawdzenia pilota. Tak jak kolega wyżej napisał bez pomiarów się nie da. Jeśli chcesz sam się w to bawić, rozbierz pilota i sprawdź czy mikrostyki działają, potrzebny oczywiście multimetr. Czasami wystarczy oczyszczenie ścieżek w pilocie i poprawienie połączeń.
miałem podobnie ( bez zmiany stanu tylnych drzwi) w Fabii z 2004r. Przyczyną był wygięty jeden pin w kostce elektrycznej podłączonej do zamka w drzwiach kierowcy. Po jego wyprostowaniu wszystko działa prawidłowo.
Remont albo wymiana. Taka sytuacja.
Trzy cztero elektrodowe to wynalazek jak stwierdził słusznie gazownik. Utrodniony dostęp mieszanki paliwowo powietrznej do łuku elektrycznego"iskry". Nic to nie poprawi w przedłużeniu żywotności świecy. Jazda na gazie ma to do siebie że trzeba częściej wymieniać swiece zapłonowe. Na benzynie przejedziesz 90tys.km, a na gazie wymieñ świece po 30tys....
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Uszkodzone cewki i świece. Zacznij od tego.
(...) twiera zamek. Wszystkie pozostałe kable zwierane do masy nie dają żadnego efektu. (testowane przy zamkniętych drzwiach) Wszystkie podłączenia wykonuje bez opornika. https://obrazki.elektroda.pl/5945758700_... Nie mam pomysłu jak podłączyć, abym mógł zamykać z pilota, może oporniki? Dziękuję za dostarczenie zdjęcia i dodatkowe informacje....
blokad nie trzeba do tego motoru AME . jak kolega u wyzej napisal klej do gwintow trzyma , ostatnio w fokusie mialem problem i zkonczylo sie spawaniep kola pasowego do rury i wymiana jego .... ale na udar moze zadziala odkrecenie
W poniedziałek lub wtorek zajmę siè wymianą i opisze efekty.
Przypuszczam, że to silniczek szczotkowy i nadeszła pora wymiany szczotek jak się da lub co innego wysiadło w jego mechanizmie, więc niestety czeka Cię wymiana całego silniczka... Czy to taki? https://allegro.pl/oferta/silniczek-szyb...
słońce padało bezpośrednio na radio, znowu się wyłączyło. Jeżeli całe radio się nagrzewa, to co da Ci wymiana pasty? Jeśli masz możliwość i miejsce - spróbuj z wentylatorkiem. Czasem nawet minimalny przepływ powietrza da więcej niż inne patenty.
2002r. 1,9TDI klima manualna
Masz schemat, opis bezpieczników? Nie wszystkie obwody w samochodzie są cały czas pod napięciem. Według schematu ten bezpiecznik odpowiedzialny jest za rozrusznik czyli logicznie rzecz biorąc samochód powinien być unieruchomiony czyli powinien nieodpalać a rozrusznik kręci i samochód odpala normalnie. A i zapomniałem dodać że wyskakuje komunikat "...
Baracuda lub Barakuda . Pozdrawiam.
Sprawdź korekty sondy lambda, porównaj sygnał przedniej i tylnej sondy. A najważniejsze, porównaj sygnał sondy lambda z dobrym analizatorem spalin, na rozgrzanym silniku. Sprawdź jakie widzi podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Jakie odcinki przejeżdżasz?
Tak na szybko z mojej małej wiedzy :) Panel sterujący to wiadomo - dziura w desce. W większości nowych aut centrala systemu mulimedialnego audio znajduje się w bagażniku, więc pewnie tam powinna się znaleźć.
Ten elastyczny fragment to tłumik drgań, możesz go owinąć ale wymiana to 30 min roboty. Czemu obawiasz się rozłączania akumulatora - po wszystkim wystarczy wpisać kod radia, ustawić zegarek i przyuczyć automat szyb (otworzyć i zamknąć każdą szybę).
Czy nikt nie ma nic do napisania??? Chodzi mi głownie o to czy będą jakieś problemy z rozłożeniem tych drzwi??
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
U mnie jest pod plastikami, na pedałami hamulca i sprzęgła. Wymiana wiązała się z kodowaniem pilota. Jeżeli u ciebie przyczyną usterki jest także ten sam element to pamiętaj, że stosunkowo ciężko jest kupić ten moduł. Zgadzać się muszą częstotliwości kluczyka, ilość elektrycznych szyb, alarm itp... Nawet kupując dokładnie z takimi samymi symbolami,...
Witam. Są dostępne takie ramki, maskownice.
Z reguły oprócz brudniejszych spalin nie będzie zbytnio różnicy.
Zastrzegam się, że nie jestem mechanikiem samochodowym. Jednak Fabię I 1.4 16V użytkowałem przez ponad 14 lat i miałem okazję "obserwować" jej systematyczne zużycie. Poza tym od dwóch dni nikt nie pospieszył Ci z pomocą. Jeśli samodzielnie nie zmieniałeś ustawień sterowników to są bardzo niewielkie szanse na to, że zmieniły się one "same z siebie"....
Pomaga jeśli to tylko kwestia gumy. Ten cały łącznik jest osadzony na szczycie amortyzatora i powinien ściśle przylegać do dzwona. jesli sie zruszył, to ociera o blachę. Nie wiem, czy w takiej sytuacji pryskanie spray-em da zadowalające efekty. Być moze bedzie konieczna jego wymiana :-( Najlepiej byłoby sie udac do diagnosty, by sprawdził, czy nie jest...
Ok, sama wymiana chyba wystarczyła, zamykam temat :)
Pomogła wymiana katalizatora. Zamykam temat
Chcę sobie wymienić płyn w układzie wspomagania kierownicy. Jak najlepiej to zrobić ?
Efekt jeśli będzie to na krótko. Tylko wymiana zbiorniczka da spokój na dłużej.
Nowy kolejny egr. Płytkę mini co jest sensor magnetyczny nie sprawdzilem. Na krotko wiem, ze dziala sensor. Zmienia napięcia wiec dziala. Dlaczego na silniku nie, nie wiem. Moze jakos wysterowac trzeba, aby wiedział kroki posuwu.
Tej sondy nie ma podróbek, ile masz przewodow w sondzie i jakie kolory? Wtyczka sondy jest gdzieś na dole, trzeba by się wczołgać pod auto i zdjąć maskownicę bo z góry za słaby dostęp. Dlatego nie sprawdzałem jaka jest wtyczka. Występują różne rodzaje?
Czy wspomaganie kierownicy w Fabii I 2003 jest w jakiś sposób powiązane z licznikiem? Czy po wymianie licznika na inny numer może przestać one działać?
Ja się wypowiem co do Fiatów - szukasz za dużych oszczędności i potem za to płacisz. Wymiana kabli i świec co 3 miesiące to ewidentnie jakiś problem (zapewne tania i zużyta instalacja LPG w aucie z wtryskiem MPI), ja przez 5 lat użytkowania tego auta wymieniłem świece po zakupie i kable zapłonowe po 4 latach eksploatacji (bo były ulewy, powódź i w Katowicach...
Cześć. Padł mi silnik w skodzie fabia 1.4 tdi o kodzie bnv. Czy jak wymieniam kompletny silnik ten kod musi być taki sam czy mogę zmienić na inny. Czy będzie wszystko działać i pasować? Proszę o pomoc.
wymiana cewki iskrowej
Udało mi się zdemontować to cholerstwo:) Wykręcić tego się nie da, ale pomaga najpierw ściągniecie samej cewki, ponieważ ta osłona jest zassana właśnie na cewce i samej świecy a potem ciągniecie bardzo mocno z kolistymi ruchami. Montaż jest już bezproblemowy, ale za demontaż temu kto to wymyślił należy się mocny kop w głowę;)
Witam ! W mojej fabii VIN: TMBPW16Y544083861 muszę wymienić termostat. Znajduje się w plastikowej obudowie. Czy lepiej wymienić termostat z tą plastikową obudową. Jakiej firmy termostat polecacie do mojego auta ? Na co zwrócić uwagę przy jego wymianie ?
niekoniecznie, wystarczy że przestanie migać :)
W moim przypadku pomogła jedynie wymiana silniczka ze sterownikiem.
Czy mnie tez moze ktos rozkodowac pin do fabii $A8$A9 to 34B0
Hola, hola... Cała szyba, to jedno wielkie pole widzenia :-) Ja do policji nie mówię "panie władzo". Ja znam swoje "miejsce w szeregu", wiem co i ile mogę, i nie z takich potyczek z policją (nastawioną obecnie na wynik) wychodziłem obronną ręką. Niestety, dopiero przed obliczem SR, który prostował "widzimisię", nadgorliwość pozbawioną zupełnej odpowiedzialności...
A gdzie chcesz upchać pompę? Nie lepiej kupić za 270 zł czujnik kąta skrętu i mieć z głowy problem? Pompa chodzi cały czas. Co do magla to szczerze wątpię w sensowność i opłacalność moda.
Kupiłeś właściwy moduł , wystarczy stary odłączyć i ten podłączyć i musi działać.
Cześć wszystkim, Mam nadzieję, że ktoś inny ze Skodą Fabią 2019 i nowszymi napotkał ten sam problem co ja i będzie w stanie pomóc. Mieszkam w Australii i mam problem z moją Skodą Fabią 2019, w której silnik nie uruchamia się za pierwszym razem rano, gdy jest zimno. Pojawi się wiele kodów usterek na desce rozdzielczej przed obróceniem i uruchomieniem...
Tak: błąd na sondzie i katalizatorze, dlatego była wymiana. Po wykasowaniu błąd znowu wrócił po około 3 miesiącach. Te 2 rzeczy robił mechanik. Teraz to, co w poście piszę, robię sam, bez diagnostyki - po prostu to, co ludzie gdzieś tam piszą i się zgadza z moimi objawami, to robię xD Zapomniałem dodać, że wymiana alternatora to dlatego, że auto po...
Czyszczenie i wymiana styków we wtyczce od pompy wspomagania
Porządna diagnostyka i porządni fachowcy i auto będzie naprawione.
99% usterek gdy szyby raz działają a raz nie w Fabii I to moduł w drzwiach kierowcy, nieraz wystarczyło go przylutować hotairem i było wszystko cacy innym razem wymiana na sprawny.
Podczas jazdy to raczej nie póki się nie zerwie. Ewentualnie mocno rozładowany akumulator może powodować że pasek piszczy (ślizga się) chwilę po odpaleniu i wrzucaniu nagle na wyższe obroty - dopóki akumulator się nie podładuje.
wymiana fabia wymiana wiązki fabia wymiana komputera fabia
skrętce kamery odbieranie danych bluetooth profil lutowania
Pralka Polar – czerwona lampka podczas płukania, dioda serwis, brak odpływu wody Fiat Punto II 1.2 8V – wymiana rozrządu, ustawienie kół zębatych i napinacza