Falowanie obrotów to nie jest poważna usterka uniemożliwiającą jazdę. Natomiast zawsze jest ryzyko że zgaśnie na światłach i nie będzie chciał odpalić. Jeśli ma delikatne to możesz jechać śmiało.
Oczywiście że można sobie kontrolować temperaturę więc pozostaje tylko wyczyścić ten silniczek krokowy i falowanie powinno ustąpić.
Sprawdź luz na przepustnicy - czy nie jest za bardzo wytarta , parametry lambdy są w normie ?
szefie zacznij od fałszywego powietrza gdyż ono z reguły powoduje problemy
MOja jeździ spokojnie przyśpiesza do 140km.h ale ma falowanie obrotów.
Kupiłem kolejny komputer z innej astry i krokowy i to samo na 3 komputerach i 4 silniczkach krokowy czy może to byc zawór ssący ? Że falują obroty czasem na niskich
Wpierw zaopatrz się w takie narzędzie, jak drewniane wykałaczki, lub lepiej patyczki do szaszłyków. To nie żart!
Czyściłeś odmę? Jest w plastikowej osłonie zaworów, masz przewód gumowy który idzie z dołu skrzyni korbowej do tej właśnie osłony, właściwe to było by wskazane podmienić całą osłonę, bo gumowa membrana do odseparowania oleju mogła paść.
Opel astra F 1.4 8V 60KM 1996 rok Podczas jazdy gdy wyrzucę na luz (auto dalej jedzie/toczy sie) falują obroty 1000-1500 mniej wiecej Auto uspokaja się dopiero w momencie wyhamowania pojazdu do zera. Stabilizuje się na +/-1500 obrotów na 2-3 sekundy poczym spada na normalne obroty. Na postoju sie to nie powtarza, dopiero kiedy się przejadę znowu mu...
I przez niego będzie falował obrotami?
stawarzallegro podszedł do sprawy w czysto dyletancki sposób. Nie ma najmniejszej szansy, aby przez regulator biegu jałowego w astrze falowały obroty. Przez EGR tak.
Raczej problem z can lub zasilaniem.
Delphi+Bosch, o ile o Z/A16XER chodzi.
Tak był podłączany kom. wskazał kilka błędów po sondy lambda, przepustnica, EGR. Każdy z mechaników który to oglądał miał swoją wersję usterki. Jeden mówi że to korektor ssący , drugi że to winna sond. I sam już nie wiem jaką wersję przyjąć. Jutro jeszcze raz podjadę do mechanika i zostawię go najdłużej w warsztacie.
Widze że ktoś ok.roku temu próbował go naprawiać bo jest założony nowy silniczek krokowy z naklejką daty sprzedaży a właściciel auta mówił że jakiś mechanik mu powiedział że w tych silnikach falowanie obrotów to normalne :)
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Z tego co piszesz to raczej wygląda na wtryskiwacze tym bardziej że zawór nadciśnieniowy na pompie został wymieniony.Niestety bez wyjęcia wtrysków i sprawdzeniu ich na stole,nic nie stwierdzisz.Miałem już sporo wtrysków commonray które w próbie przelewowej nic specjalnego nie pokazywały. :cry:
Ja mam podobny problem,ASTRA G X14XE Sterownik BINGO M i mam ustawione tak H-0,400 L-0,600 ,po zapaleniu rano na BP jak jest zimny obroty przez kilka sekund falują ,podczas jazdy jest OK.
Witam posiadam samochód opel astra II z silnikiem 1.7dti isuzu. problem polega na tym ze, nie reaguje na gaz, obroty silnika falują ok. 1.1 - 1,2 tys , po naciśnięciu hamulca obroty stabilizują się na 900. Co mogło się popsuć?
Dziś zbadałem sytuację dokładniej i okazało się, że po starcie silnika na luzie pracuje on ok. minutę prawidłowo, a później jakby zaczynał się dławić i gaśnie. Sytuacja powtarza się mniej więcej 3-5 razy. Później po krótkim potrzymaniu go na gazie już pracuje mniej więcej ok. Czy myślicie, że te problemy mają związek z niedawną wymianą filtra paliwa?
Sorki że odkopuje temat, ale mam też x16szr i mam falowanie obrotów oraz kangórka pod maska podczas ruszania, dotej pory wymieniłem świece, kable,kroka, egr, filtry, sprawdzony monowtrysk, i dupa dalej szarpie, brak błedów ECU... pomogło jedyne co to wymiana komputera ale też nie na długo 5dni auto jeździło jak należy i znowu falowanie obrotów i szarpanie.......
Mozesz mnie pokierować? Jakieś instrukcje? Z pomiarów słaby jestem :D Multimetr posiadam :)
Alternator został wymieniony. Problem falowania już nie istnieje.
Problem wystepuje na gazie i bezynie ?
Potrzebuję schematu wiązki elektrycznej silnika do Astry G z silnikiem X16SZR, problemem jest falowanie obrotów, chciałbym sprawdzić wiązkę.
Witam. Posiadam astre IV gtc 1.6 180KM w benzynie z 2012r. Miałem parę problemów z tym wozem. Jednym z nich był silnik, który musiałem wymienić. Ze względu na cenę kupiłem silnik z astry III (też 1.6 180KM) Osprzęt pozostał z mojego samochodu. Po wymianie prawie wszystko było ok, gdyby nie falowanie na wolnych obrotach. Falowanie to doprowadza nawet...
Podnosze temat po wymianie zaworu scv astra ma 1050 obrotów i faluje . Ma ktos jakis pomysł? dzięki
W mojej Astrze G 1.6 miałem dokładnie takie same objawy. Gdy odpalałem silnik po pewnym czasie zaczynało nim trzepać - zjawisko bardzo podobne do niepalenia na jeden cylinder. Gdy silnik się nagrzał do właściwej temperatury problem zanikał. Zrobiłem dokładnie to samo o czym napisałeś tzn. wymiana filtra powietrza, świec, czyszczenie przepustnicy, sprawdzanie...
To też może być przyczyną chociaż zazwyczaj przy uszkodzonym zaworze SCV silnik faluje na wolnych obrotach.
Jeszcze podaj jaki masz silnik. Niektóre 1.6 nie mają przepływomierza a czujnik podciśnienia MAP . U siebie w jednym z aut 1999 1.6 X16SZR mam właśnie czujnik MAP. Jak obroty falowały winien był zawór EGR . Co do temperatury silnika - zobacz czy jak jest ponad 90 stopni czy chłodnica jest cała gorąca (oba grube węże góra i dół)bo może być przytkana...
Witam, jaka powinna być wartość rzeczywista pozycji EGR na wolnych obrotach?OP-COM pokazuje caly czas 0,78V i 0%,dodając gazu wartosć nie zmienia sie.Na wolnych obrotach występuje lekkie falowanie obrotów,chwilami obroty są stabilne.
Który to silnik ? X16SZR ? czy może C16SEL ? Dodano po 9 Ja osobiście sprawdziłbym koło paska rozrządu na wale korbowym. Częstą przyczyną takich objawów jest nadmierny luz na klinie koła i wału , co może być przyczyną opóźnienia/przyspieszenia zapłonu i częstego włączania wentylatora z powodu wysokiej temperatury , no i oczywiście będą falować obroty.
mam z tym samochodem jeszcze taki problem, ze jak podjeżdżam do skrzyżowania i wrzucam "luz" obroty bardzo spadają i silnik wpada w drgania. po chwili obroty sie stabilizują, czego to moze być wina?
Cześć:] Ja mam astre z silnikiem C14SE czyli 1.4i (MPI) z instalacją I generacji Falowanie obrotów może być spowodowane zabrudzeniami silniczka krokowego ja mam tak u siebie co 5 tyś. Wtedy wyciągam krokowca czyścisz i znowu chodzi jak nowy i obroty nie falują:] Jak wyciągnąć krokowca i wyczyścić masz opis w dziale technika na astra.autokacik Regulamin,...
Lektura ;-) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
przeplywomierza nie mam, a EGR tez byl sprawdzony, zreszta z tego co wiem no nie ma on zbytwielkiego wplywu na wolne obroty, ale moge sie mylic
10 litrów benzyny nie mam założonego gazu, spalanie w mieście krótkie trasy za miasto, a sondy nie wymienialem bo slyszalem ze objawem jest falowanie obrotów Pozdrawiam
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
A innych błędów nie było? Bo błąd silnika krokowego jest rejestrowany gdy silnik pracuje na biegu jałowym i obroty falują.
Może to być równierz problem "lewego" powietrza, czyli jakaś nieszczelność w układzie dolotowym.
A sprawdziłeś czy nie podaję ci trochę gazu przy benzynie, jak wyglądają świece? Falolwanie przy dodaniu gazu? wiele przyczyn, instalcja benzyna - gaz. za mało danych, przecioeki na ssącym, przepływomierz itd. jakie obroty jak faluje
Do sprawdzenia (podmiany) czujnik położenia wału.
OPEL ASTRA G 1,6 16V X16XEL falowanie obrotów,szarpanie Witam prosze o rade odnosnie falowania obrotów i szrpania na zimnym silniku w mojej astrze. A wiec zaczne od tego ze, swiece,filtry,czujnik temp. są wymienione ponatto wyczysciłem silnik krokowy, przepustnice,przejrzałem praktycznie wszytskie przewody cisnieniowe,nadmieniam ze po podłaczeniu kompa...
może i wiocha ale pomogło , przestał strzelać w filtr i obroty już nie falowały
Ajaki masz dostępny?
Diagnostyka komputerowa prawdę Ci powie.
Rozwiązany problem:nastawnik tps:)
Niestety nie
Mogą być za wysokie obroty na zimnym silniku
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Może się Wam przyda, by zrozumieć jak działa zawór, które piny co robią, otworzyłem jeden EGR i macie na talerzu co i jak :) Z opel astra g - x16xel, rok 1998
Witam mam ten sam problem co kolega Beniamin .Auto odpala ciężko ale nie ma reguły potrafi zaskoczyć za pierwszym obrotem silnika innym razem wchodzi na obroty po czym spada i nieistotne czy na zimnym czy ciepłym silniku. Choć zauważyłem że jak są mrozy rano przeważnie odpala na dotyk później już to różnie bywa.Zdarza się też że jak odpali jest takie...
Po założeniu lpg IV generacji sekwencyjnej zaczęła mi się świecić kontrolka silnika pojawiło sie falowanie niskich obrotów. Swiecila sie juz wczesniej na benzynie . Na komputerze wykazało błąd sondy lambda. Mechanik stwierdził ze jest do wymiany. czy po jej wymianie błąd się będzie powtarzał i falowanie niskich obrotów ? Proszę o pomoc.....
Witam, Mam problem z Oplem Astrą F 1,6 8V 75 KM z LPG. Ostatnio wzrosło spalanie na gazie i benzynie oraz auto nie ma mocy. Na wolnych obrotach występuje falowanie obrotów. Proszę o pomoc, co mam sprawdzić aby zdiagnozować usterkę.
Rozrząd już dziś sprawdzałem . Chciałem się upewnić czy klin na kole jest caly. Wałki też nie wyglądają żeby były wytarte. Może ktoś podpowie jaka wartość powinien mieć KWZ na wolnych obrotach ?
zly stosunek powietrze gaz
Póki nie zostało nic sprawdzone to każda diagnoza czy jak kto woli wróżba może się okazać słuszna-zarówno Twoja jak i mechanika.Dodatkowo można postawić jeszcze kilka innych równie prawdopodobnych. Trzeba zacząć sprawdzać po kolei tezy postawione przez Ciebie oraz przez mechanika.Dodatkowo diagnostyka ułatwiłaby znacznie sprawę i mocno zawęziła "krąg...
Sprawdz czy przypadkiem nie pociąga lewego powietrza na uszczelkach kolektora ssącego.
jednak jeden z oringów się nie "wpasował" teraz auto "luzie" po odpaleniu zimnego silnika chodzi równo , czasem 10-15 min i zaczyna falować , po przegazowaniu wszystko wraca do normy i znowu z 10-15 minut i tak się powtarza , po za tym po odpaleniu gdy silnik do końca nie wystygnie , jest ciepły falowanie zaczyna się od razu ... faluje w przedziale...
Najpierw zmierz napięcie na pompie. Może ciśneinie spada bo w wyniku spadku obrotów spada napięcie w instalacji. W oplach częstą przyczyną falowania obrotów jest brudna przepustnica.
A jaką masz zainstalowana instalacje gazowa ?????
Witam. Mój problem to falujące obroty w astrze G 1.6 16V gaz. Zaczęły się przed zimą. Objawy były takie: wciskając sprzęgło czasami gasł. Po odpaleniu chodził ale falują obroty od 1000 w dół dzieje się to tylko na gazie. Najlepsze w tym jest to, iż z gazem jest wszystko OK czas wtrysku gazu jest prawidłowy.
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Mam jeszcze jedno pytanie. Ilu amperowy alternator powinien być w tym modelu? Bo po ostatniej wizycie mechanik stwierdził ze mam za słaby do modelu z elektronicznym wspomaganiem (może poprzedni właściciel coś kombinował). I zastanawiam się nad wstawieniem mocniejszego bo faktycznie przy dużym poborze prądu silnik faluje na obrotach.
To jeszcze sprawdź jakie ciśnienia paliwa widzi sterownik silnika gdy faluje.
Objawy tez mógłbyś dokładnie opisać. Czy te obroty falują? Czy np. raz trzyma takie obroty czy raz takie...
Panowie jakie mogą być przyczyny tego że kąt wyprzedzenia zapłonu po gwałtownym dodaniu gazu spada poniżej 0 (max. -7, -8 – wtedy następuje to szarpnięcie) później wzrasta w miarę wzrostu obrotów do 30 (a nie do 40), ale zmienia się to chaotycznie, raz poniżej 0, raz mocno na plusie ? Identycznie miałem w nieco starszym ale prawie identycznym...
4 różne serwisy w tym jeden gdzie gościu podobno specjalizował się w Oplach nie znalazły by nieszczelności w dolocie gdzie w każdym z tych serwisów byłem od 2 do 5x oraz nie zwrócił by uwagi na parametry to po co podpinać pod komputer? To po co Przepustnica oraz silniczek krokowy był czyszczony raz w jednym serwisie i raz w innym. I tez nie pomogło?...
Twój silnik zachorował na chorobę szalonych diesli.
A pompa paliwa nie mogłaby tego powodować?Pamiętam że przy jakimś samochodzie musiałem wymienić bo też był muł ale bez tych obrotów.A może jakaś duperela,czujnik...?
zasilanie pod pin 1i2 na 3 pinie przy otwatej przepustnicy 5V przy zamkniętej 0V Dodano po 6 jeszcze jedna sugestia ,kolega na forum miał ''falujące obroty'' w astrze i przyczyną był przestawiony pasek rozrządu o dwa zęby.Parametry czujnika temp.wody i powietrza to ok.2000-3000 ohm przy 20 stopniach .
Witam może być gdzieś lewe powietrze nie opisałeś tego konkretnie czy obroty falują czy trzymają się na poziomie 2500 tyś .
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Więc zostaje oddać pompę na reklamację.
LIVEDATA - odpalenie rano po nocy
Oczywiście. Na ektranie będziesz miał "obroty falują bo....."
Do zrobienia w kolejności: 1- czyszczenie przepustnicy, 2- kontrola ciśnienia w cylindrach, 3- kontrola szczelności układu dolotowego, 4- kontrola rozrządu w tym też krzywek na wałkach rozrządu.
Witam Mam problem Oplem Astra G 1.8 LPG otóż problem polega na tym że falują obroty ale tylko na benzynie na gazie wszystko działa jak należy. Odpala na dotyk jeździ dobrze no może na benzynie trochę jakby słabiej niż na lpg ale tragiedi nie ma największy problem pojawia się na wolnych obrotach jeszcze przed przełączeniem na lpg. Dodam jeszcze że nie...
Objaw to błąd 1550 przy czym wariuje przepustnica i falują obroty. Przepustnica podmieniana ale to nie pomaga.
Witam kolegów. Mój problem z Astrą - silnik x14nż, benzyna, wygląda nastepująco: Miałem problem z odpalaniem auta przy niskich, ujemnych temperaturach i w czasie deszczu. Przy dodatnich temp. auto pracowało bez zarzutu za wyjątkiem zwiększonego zużycia paliwa. Zrobiłem pomiary cśniena w poszczególnych cylindrach i okazało sie, że jest za niskie i pali...
Nie jest to żadne z opisywanych przez was przyczyn. Wszystko było min 2 razy sprawdzane, łącznie z podmianą nowych elementów (Dis, świece, przewody, itp). Dziś odbieram auto po wymianie wałka. Mam nadzieje, że to jednak była wina wałka - choć wszystko się okaże(najbardziej wytarty właśnie na 4 garze). Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie i rady....
Witam ponownie. Jednak jest różnica w działaniu autka po zmianie silniczka krokowego na taki z właściwym stożkiem. Wszystkie problemy ustały. Jak się dowiedziałem są różne silniczki krokowe do różnych typów silników. Tak więc silniki 1,2 , 1,3 i 1,4 (8V) mają silniczek z płaskim końcem i taki u mnie miał być u mnie, a silniki 1,4 (16V) i większe mają...
Nie masz tego w gazie ? Ja mialem jeszcze taki przypadek że w astrze g 1.4 benzyna falowały obroty i na zimnym potrafił zgasnąć a przyczyna był przestawiony rozrzad
a nie założyłeś silniczka krokowego do góry nogami? u mnie w Astrze ktoś tak założył odwrotnie i też obroty falowały, a chyba to taki sam silniczek krokowy jak w pomylonezie
Hmm więc tak nie ma żadnej zgnilizny ani nic wszystko wygląda ok. Co do obrotów no jest znaczna poprawa ale delikatnie sobie tam obroty spadną. Co do temperatury w jedną strone jechałem naprawdę lekko 2000-2,200 zmiana biegu wentylator ani razu się nie włączył temperatura osiągnęła max ok 91 stopni i spadała do 88 w powrotna stronę natomiast katowałem...
Ciężko się z Tobą konwersuje. To są dwa różne silniki, jedną taką samą rzeczą łączącą te przypadki to jest płyn w układzie chłodzenia. Przy SCV jest problem z odpalaniem-często. Z praktyki powiem, że nie. Poza tym falowanie może być też spowodowane zapchanym katalizatorem. Ciekawe. Jaki wpływ ma katalizator zapchany na falowanie obrotów. Tylko konkrety...
Witam, dzisiaj rozebrałem przepustnicę, okazało się że była cała zalepiona taką czarną mazią, kanał który jest w przepustnicy ten mniejszy był całkowicie zalepiony i nie miał żadnego prześwitu. Po wyczyszczeniu przepustnicy żadnych efektów. Obroty jak falowały tak dalej falują. I teraz pytanie, gdzie szukać przyczyny tych falowań?
Opel Astra H 1.6 105 Z16EX1, błąd P1112, zawór elektromagnetyczny klapy krętej - zakłócenia działania - Nowy EGR - Czyszczone kanaliki EGR - Nowa pokrywa z odma - Nowe świece Falują obroty od 750 do 850, nie mam pojęcia, już co jest. Gruszka od klap chodzi, klapy były całe, nie zacinały się. AI: W jakich warunkach występuje problem z falującymi obrotami?...
A "falowanie" tych obrotów jest równe ? Tzn czy amplituda jest równa ?
Wszystko w porządku tylko problem jest kiedy silnik pracuje na benzynie i przy ciepłym silniku.
zalałem pod korek zrobiłem 100km po mieście zajechałem na stacje i dolałem 14l czy takie powinno być spalanie?? zaznaczę że nie szarżuje po mieście Dodano po 1 aha wymieniłem WN obroty już tak nie falują, ale ciągle powoli schodzą
Musi być komplet z Immo ale są firmy, które naprawiają.
Objawem "falowania" wolnych obrotów może być też awaria silniczka krokowego.
Witam, udało się znaleźć przyczynę szarpania i dużego spalania? U mnie na początku były zatkane kanały EGR i strasznie szarpała, ale teraz po czyszczeniu też czasem szarpie i jak się szybciej jedzie, to czuć przerywanie i jest duże spalanie, a na wolnych obrotach faluje i słychać takie coś, jakby coś obciążało silnik, już nie mam pojęcia.
Tak na marginesie w tych silnikach jest dysza od przewietrzania silnika na biegu jałowym. Jeśli jest tak jak np. w Kadecie GSI to jest ona w kolektorze ssącym. W kadetach i calibrach jej zatkanie było częstą przyczyną falowania. pozdrawiam
Witam, mam problem z falującymi obrotami w Oplu Astrze g 1.6 benzyna + gaz 8v 75 km. Obroty falują na biegu jałowym, raz są za wysokie raz za niskie (gdy są niskie potrafią spaść poniżej 800 RPM po tym samochód gaśnie). Zaślepienie zaworu nic nie dało. Kupiłem używany EGR, wszystko były dobrze, obroty stały w miejscu, auto jak nowe. Po jakiś 30 minutach...
A nie dało się pokazać wszystkich danych? Przecież tam jest suwak przy tych różnych danych - narobiłeś screenów do opisów a nie pokazałeś wszystkich danych. DO tego pokaż na zimnym i na ciepłym (90C) screeny dla porówniania. Obroty falują lub są jakieś dziwne?
Zawór EGR jest podłączony teraz normalnie. Miałem problem z podciśnieniem od właśnie zaworu EGR, ponieważ padł elektrozawór. Ale to nie ma wpływu, moim zdaniem, na czujnik baro. Bo to czujnik MAP sensor, skoro pokazuje taką wartość, to pewnie jest zepsuty, bo czyściłem go chwilę przed tymi parametrami. A ja pracuję na programie DIAGZONE PRO V2. A jaki...
Kratmel: też słyszałem o ECU ale był sprawdzany i jest ok. Auto z 1998r. Michael82: widzę, że rozumujesz podobnie jak ja czyli o sondzie mowa. Pewności nie ma, ale mogę jeszcze dodać, że obroty lekko falują w zakresie około 100 obr/min. Kody błyskowe chyba warto zrobić i jak znajdę chwilę to spróbuję. Wybieram się co prawda za jakiś czas do mechaniora,...
Oprócz sterownika musiał byś wymienić imobilajzer.
Kupiłem tą ze sklepu (na szrotach nie mieli) za 80zł. Efektów brak. szarpie jak szarpał. Ponadto (niepotrzebnie) wyciągnąłem ze szwagrem krokowca żeby sprawdzic w jakim jest stanie. Nie był mocno brudny, lekko ręcznikiem papierowym przetarłem główkę i sprężynę, bez dociskania, kręcenia itp. Z reszta wydawał się sztywny wiec mógłbym tylko coś uszkodzić....
astra falowanie obrotów astra falowanie falowanie astra
drugi pilot samochodu karta zabezpieczona zapisem tranzystor citroen zamiennik
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Termistor NTC 886985101010 w ekspresach Saeco Silnik 1500 W do grubościówki: wybór i montaż