Tego nie podłączysz na krótko, bo spali się. Trzeba falownika.
Możesz śmiało podłączyć w trójkąt na 230v.
(at)Coolbartek (at)Coolbartek Bez sterownika to raczej nie podłączysz. Potrzebujesz 3f falownika.
Za pośrednictwem odpowiednio dobranego przełącznika gwiazda / trójkąt. Albo automatyki na stycznikach. Na pełnym wypasie przez falownik.
Falownikiem.
Witam. Można wyłączyć parametr OPL w grupie FLT i wtedy falownik nie będzie sprawdzał czy na wyjściu ma podłączony silnik.
Ja nie rozumiem po co tak robić. Skoro silnik 1,5kW to falownik też. Jak się okaże, żę jednak 1000obr to za mało to z falownikiem 0,75 będzie klapa.
Silnik dwubiegowy, to taki jak np. w starych dźwigach ZREMB. Dzięki dwu grupom uzwojeń ma dwie prędkości obrotów bez falowników.
Movimot (ze zdjęć ciężko ocenić któa wersja c lub d może wcześniejsza) ale generalnie instrukcja : https://download.sew-eurodrive.com/downl...
albo przerobić silnik 2,5 kW 3F na 1F 230V Przezwoić na silnik 1F z fazą kondensatorową. Da się, ale koszt będzie taki sam jak koszt falownika. A z falownikiem uzyskasz: Zalety: możliwość regulacji obrotów i pełne zabezpieczenie silnika. Nic tylko kupować falownik.
(at)Bagin007 Możesz skonfigurowac na stałe silnik tylko w Δ, a obroty do maksimum 2000 rpm, powinieneś uzyskać przy pomocy falownika, przy nieznacznym obniżeniu się momentu obrotowego silnika.
Nie da się podłączyć pod napięcie sieciowe bezpośrednio. Konieczny jest falownik by sterować pracą tego silnika.
1420 obrotów
1. Nie powinieneś na nie podawać 400V, bo są na 230V ;) Niektóre falowniki maja możliwość ograniczenia napięcia na wyjściu, ale musisz sam to sprawdzić. 2. To są silniki jednofazowe z dwoma uzwojeniami, normalny falownik jest dla trój-uzwojeniowych, więc jest szansa że dobrze to nie zadziała. Były tu już różne historie na forum. 3. Bezpieczniej jest...
Oj mądrale, mądrale. Przeczytajcie jeszcze raz pierwszy post to może dotrze do was, że autorowi nie chodzi o uruchomienie silnika lecz o zrozumienie zagadnienia. Czyli także zrozumienie informacji na tabliczce zawartej. A jeśliby chciał go uruchomić by w trójkącie pracował to zawsze możecie mu falownik sprezentować.
Raczej obecność falownika podłączonego do tego silnika powoduje że twoje pomiary są błędne. Na pewno przekaźnik załącza ten silnik? Może przekaźnik tylko uwalnia hamulec postojowy (blokadę).
W trójkąt.
Dziękuję za wyjaśnienie. A ciekawi mnie czy jest możliwość takiego silnika podłączyć na 230 V? Owszem jest, poprzez zmianę połączeń w trójkąt, bo wszystkie wyprowadzenia uzwojeń są dostępne i albo zastosowanie kondensatora pracy (ok. 50 µF) licząc się ze zmniejszeniem mocy silnika o połowę, albo zastosowanie falownika.
Tak jak kolega wyżej napisał to jest falownik z wyjściem 3 fazowym 3x230V.
Fakt. Sygnał stop musi iść przez oba pedały połączone w szereg. Przez styki NC obu pedałów, ale szeregowo.Wtedy wciśnięcie któregokolwiek będzie kasowało sygnał stop na wejściu falownika.
Nie możesz. Tam są dwa uzwojenia nawinięte pod kątem 90 stopni, a nie trzy przesunięte o 120 stopni.
Tak, zmieniłem nieco swój post "np: sof-start lub falownik". Pozdrawiam!
A czy ten silnik możne pracować w trójkąt? U nas NIE! Nie z sieci 3x400V, tylko z falownikiem jednofazowym!
,,Grube" przewody to rezystor, (P2 +B), cienkie to jego czujnik temperatury. Podłączyć do przeznaczonych do tego celu zacisków falownika. Jest tam wejście na termistor silnika.
Powinieneś mieć wyprowadzone 6 zacisków na kostce połączeniowej. Jeżeli tak jest to można go podłączyć w gwiazdę lub trójkąt i będzie pracował poprawnie. Przełącznik służy tylko do zmniejszania prądu pobieranego podczas rozruchu i jest stosowany do silników o dużej mocy lub mających ciężkie warunki rozruchu. No nie do konca sie z Toba zgodze: Po 1...
Domyślam się, że masz model: VF1406M Na stronie 20 PDF'a masz stosowny schemat (zaciski 21...26). Na stronie 26 PDF'a masz sposób podłączenia potencjometru oraz ustawienie zworek (parametr 04-FSSEL = 0). Na stronie 29 PDF'a masz sposób podłączenia sterowania kierunkiem (2 styki i w tabelce opis stanów). Podłączenie to jedno, a druga sprawa odpowiednia...
Te regulatory pracują z dedykowanymi silnikami - silniki mają wbudowany czujnik prędkości. https://www.youtube.com/watch?v=rGHBMj78... https://archiwum.allegro.pl/oferta/motor... Dał bym sobie spokój z tym regulatorem. To nie jest falownik tylko regulator fazowy. Poszukał bym normalnego silnika...
Silnik trójfazowy - pewnie współpracował tak jak sugeruje kolega (at)asreex z dedykowanym falownikiem - możesz próbować dobrać do tego falownik.
Ale to tak na 100% ? Tak, przeczytaj specyfikację. https://www.tme.eu/pl/details/lslv0008m1...
Trzeba silnik podłączyć pod uzwojenie druiego biegu i to wystarczy by regulować obroty w ich pełnym zakresie.
Nie piszesz nic jak masz podłączone zaciski RUN i STOP oraz w jakiej pozycji masz zworkę J9.
W tych falownikach nie ma takiej możliwości
Niestety twój silnik nie ma możliwości zastosowania przełącznika Y/Δ, pozostaje ci softstart lub falownik. Cena sofstartu porównywalna z nowym silnikiem, falownik znacznie droższy chyba że używka.
albo sprzet przemyslowy ktory potrafi wciagnac 30000wat Wystarczy falowniki i podłączony silniki o mocy kilkunastu watów aby zabić ruch w nieekranowanej sieci ethernet
Instrukcja w języku polskim ; https://www.qnisz.pl/pdf/falowniki/Omron... Strona 179-180 opis wejśc 1/2, oraz strona 184 ustawienie parametrów dla start /stop oraz rev.
Logicznie wydawałoby się z opisu tabelki, aby bit 2 ustawić na "I" a resztę na "-". Czyli mnie więcej tak: - I - -.
W pompie jest silnik synchroniczny więc potrzebny jest "Falownik" do zasilania ;)
Ma być połączony w YY i moc falownika 3,1kW.
Na P24 masz zasilanie +24 Vdc o obciążalności 100 mA; Zworka na PNP (zewnętrzne zasilanie); "masa czujnika" (niebieski) na CM, "zasilanie czujnika" (brązowy) na P24; sygnał (czarny/biały) na P3.
Czyli jeżeli falownik ma być jednofazowy to należy silnik podłączyć w trójkąt a wartość znamionowa prądu wyściowego falownika musi być większa od 13,5A. jeżeli falownik ma być 3 fazowy to należy silnik podłączyć w gwiazdę a wartość znamionowa prądu wyściowego falownika musi być większa od 9 A. Dodano po 30 Nie.
Wszystko jedno z mechanicznego punktu widzenia. To, że w jednym wariancie będzie 120Hz nic nie szkodzi. Jedyne co istotne to wymagana moc na wale. Jeżeli wystarczy mniejsza to trójkąt, bo falownik tańszy.
Zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi "fazami" , to wyjaśni wszystko. ale dlaczego na tabliczce pisze wyraźnie 230 V Bo jeżeli jest trójfazowy, to jest przystosowany do takiego napięcia. Kilkanaście lat temu spotkałem się z takimi silnikami podłączonymi do falowników zasilanych z jednej fazy.
Witam, W silnikach prądu przemiennego nie występuje pojęcie (+/-) . Kondensator rozruchowy montujemy o takich samych parametrach i wpinamy w złącza te same i nie ma znaczenia czy zamienimy miejscami przewody wychodzące z kondensatora. Po to żeby zmienić kierunek obrotów należy zamienić końce uzwojeń silnika. Regulacja obrotów jedynie na pomocą falownika.
Przez falownik zasilany z 230V. Możesz polecić jakiś niedrogi model falownika?
Tak. I tego silnika nie podłączysz w polsce bez falownika
Przecież ze środka wychodzi 6 przewodów. Zobaczyć, czy jest spięty w trójkąt, jak tak - to przełączyć na gwiazdę i naprzód bez falownika.
Wszystkie falownik LG są wektorowe, a problem może wynikać z podłączenia silnika tzn musi być podłączony w trójkąt. Wrazie pytań proszę o telefon: Łukasz Runiewicz 502 100 615 www.aniro.pl
Witam.Z tabliczki znamionowej wynika że możesz ten silnik podłączyć do falowników zasilanych jednej fazy lub trzy fazowych,przełączając odpowiednio trójkąt gwiazda.Przy silnikach starszej daty jedynym ograniczeniem może być częstotliwość pracy do 70Hz.Stosowałem falowniki do silników zabytkowych i nie było żadnego problemu.Pozdrawiam
Silnik od pralki mówisz?A do niego jakby falownik podłączyć?
Czy z tych zdjęć wynika ze silnik ma 0,75kw czy 0,86kw przy tym podłączeniu ? 0,75kW ma przy 50HZ, 0,86 przy 60Hz w Polsce częstotliwość sieciowa to 50HZ Czy mogę ten silnik podłączyć w trójkąt(słyszałem ze nie można bo się może przegrzać ) Dlaczego? Bezpośrednio do sieci nie można w trójkąt, bo napięcie międzyfazowe w Polsce wynosi 400V. w ogolę śmieszne...
Przed zakupem sprawdziłem silnik na pusto. Ruszył bez problemu. Poprzedni właściciel miał go podłączonego w Y. Silnik ten będzie napędzał pompę hydrauliczną, więc będzie miał jakieś obciążenie przy starcie. Po przeczytaniu wszystkich postów nasuwa się pytanie czy ruszy podłączony do sieci czy jednak trzeba falownik?
Witam. Czy mozna podłączyc falownik (1ph-3ph) z wyjściem trzyfazowym do silnika jednofazowego - zostawiając jedną fazę (falownika) nie podłączoną? Chodzi mi o silnik od pompy wody. Silnik z kondensatorem.
Witam. Może ktoś pomoże i podpowie jak podłączyć silnik od podajnika kotła do falownika At2 żeby pracował w lewą i w prawą stronę .
Zatem podłączenie do naszej sieci i bez falownika to tylko w gwiazdę. Nie! Możesz go podłączyć wyłącznie przez falownik.
Czy da się podłączyć ten regulator do tego właśnie silnika? Nie. Ten silnik jest do współpracy z falownikiem.
Witam, Weź jakis mikrofon lub czujnik dźwięku z miernikiem tak aby miernik miał możliwość wysterowania wyjścia np. przekaźnikowego jak pojawi się odpowiedni poziom dźwięku. W momencie jak przekaznik zadziała podajesz sygnał stop na wejście binarne falownika. Pozdrawiam,
Podłączasz przewody z silnika do falownika, i powinno działać. Skoro pracuje w gwiezdzie na 380V to jak chcesz podłączyć falownik 3x230?
Jeśli silnik 230/400 50Hz podłączymy w gwiazdę to częstotliwość załamania wynosi 50Hz. Oznacza to że możemy zwiększać częstotliwość powyżej 50Hz ale spada moment. Jeśli taki sam silnik podłączymy w trójkąt to częstotliwość załomu wynosi 87Hz. Czyli regulacja od 0 do 87Hz. W falowniku trzeba ustawić napięcie 3x230V. W takim przypadku przy 50Hz napięcie...
1. silnik z chłodzeniem czy bez? e zarówno na 1100obr jak i na 500obr wentylatora. Tu jest odpowiedź. Jak sobie kolega wyobraża 500 obrotów bez chłodzenia . fajny silnik za rozsądną cene? przykłady? Brak silnika za rozsądną cenę, dobry silnik musi dobrze kosztować . A po za tym co to jest rozsądna cena. 3. ustawienie parametrów falownika pod podany...
Silnik nie był przewijany. Ma trzy cewki gdzie rezystancja każdej jest taka sama. Dlatego zastanawiam się czy można podłączyć ten silnik pod trójfazowy falownik 230V lub bezpośrednio do sieci 3 fazowej?
Napięciem, jest zwykle podawane na dwa sposoby 230/400V albo 400/690V. Niższe dotyczy pracy w trójkącie wyższe w gwieździe. Żeby silnik poprawnie pracował i osiągał znamionowe parametry (moc, moment) musi być zasilany napięciem nominalnym, na wybranym połączeniu uzwojeń. 400/690V może być uruchamiany wyłącznikiem gwiazda-trójkąt (praca nominalna w trójkącie,...
czyli potrzebny falownik? No, niestety... Inne rozwiązania też są, ale mają wady większe niż cena falownika.
Czyli PLC nie daje sygnału na start silnika-nie zdejmuje napięcia z hamulca...
nie potrzebujesz czterech styczników tylko dwa na każdy silnik po jednym zmiana kierunku obrotów na falowniku z falownika potrzebny sygnał że fd = 0Hz czyli napęd stoi i wtedy możesz przełączyc na drugi silnik nie wiem czy w Twoim ale w wielu falownikach jest sygnał zgody na przełączanie silników a w niektórych (np Mitsubishi) masz możliwośc przełączania...
Wrzuciłem jeszcze doto tabliczki znamionowej silnika oraz falownik. A dyć masz przełącznik kierunku obrotów na kasecie sterującej (LI/RE)...
Do silnika niedużej mocy możesz zastosować falownik z zasilaniem jednofazowym 230V. Bywa tańszy od tych zasilanych trójfazowo. Na wyjściu takiego falownika uzyskujesz napięcie 3x230V. Co oznacza że silnik należało by podłączyć w trójkąt. A proponowany falownik to np. LG SV002IE5-1 albo SV004iC5
Witam ! Twój silnik jest silnikiem trój fazowym z możliwością łączenia w trójkąt, lub w gwiazdę, ale nie wolno go łącząc w trójkąt podłączać do naszej, Polskiej sieci elektrycznej, ponieważ mamy tu sieć 3x400V, w innym rejonie świata gdzie sieć trójfazowa ma 3x230V tam go można przełączyć w gwiazdę i zasilić. Ten silnik możesz przełączyć w trójkąt i...
Zrobisz jak uważasz. Ja dałbym styczniki na zasilaniu mocy falowników, zasilane z obwodu bezpieczeństwa i jak są hamulce na silnikach, to zasilanie ich przez obwód bezpieczeństwa.
To teraz jeszcze dokup 1 fazowy silnik i będzie po problemie. Niby po co skoro wszystko już działa?? W ogóle temat bez sensu podobnie jak ta cała wydumka z falownikiem. Nie do końca. Najpewniej instalacja autora nie pozwoliłaby na rozruch silnika jednofazowego 1,5kW. Taki silnik ma prąd znamionowy na poziomie 10-12A, więc prąd rozruchowy spokojnie...
Nie da się zdjęcia tak "wkleić", by nie trzeba było komputera stawiać na boku?Nie widzę tam oznaczeń dla gwiazdy i trójkąta odnośnie podłączenia silnika
Silnik należy połączyć w Δ, tylko wtedy uzyskasz moc znamionową. Żadnego przełączania na gwiazdę. Łagodny rozruch zapewni falownik, i to z nawiązką. Od strony sieci można dać stycznik wyłączenia BHP "na wszelki wypadek", gdyby był np. błąd w programie falownika (nie zareagował na sygnał stop). Oczywiście tylko gdy wyłączenie BHP jest wymagane....
Niestety musisz go podłączyć pod falownik. U mnie działa
Nie i już.
Witam, mam pytanie dot. silnika elektrycznego w rozdrabniaczu do gałęzi, jest tam silnik 15 kW niby na 220, czy mogę go podłączyć na 400 V zmieniając układ na gwiazdę? Przecież ten silnik trójfazowy jest przystosowany do pracy w trójkącie z napięciem międzyfazowym 220V. Najprościej dołożyć falownik.
Witam, jak podłączyć taki silnik pod 230V Tak jak był podłączony w pralce czyli przez falownik. Zauważ, że tabliczka znamionowa wspomina o 1133Hz a w sieci masz 50Hz i dodatkowo w naszej sieci masz 400V międzyfazowe. Może da się zidentyfikować gdzie w pralce jest ten falownik. Jak jeszcze da się ustalić jak się nim steruje to masz układ zasilania takiego...
Kabel jest na trzech zaciskach silnika w gwiazdę, czyli to silnik 3-fazowy, nie ma kondensatora, drugi koniec jest ucięty. W Norwegii napięcie siłowe to 3x230V. Da się go podłączyć w Polsce bez drogich rzeczy jak transformator albo falownik?
Z tabliczki wynika, że są to dane tylko silnika, bez falownika.
Czy bez falownika (silnik wpięty bezpośrednio do sieci) też jesteś w stanie zatrzymać? Jeśli tak to silnik do wymiany. Jeśli z podłączonym falownikiem zatrzymuje się przy niskich prędkościach, to objaw normalny dla falownika skalarnego (sterowanie U/f=const). Do tokarek stosuje się falowniki wektorowe, które utrzymują stały moment obrotowy.
Dlaczego nie zastosujesz silnika trójfazowego zasilanego i regulowanego z falownika zasilanego z jednej fazy 220VAC ? Przy takiej mocy silnika falowniki nie kosztują wiele, a zakres regulacji masz olbrzymi . :D
a instrukcja jasno wskazuje że w grę wchodzi tylko 3~400V. W takim razie jedyną możliwością jest podłączenie do sieci 3x400V. Nie można zastosować do zasilenia falownika do silników, bo jak nazwa wskazuje - jest to falownik do silników a nie przetwornic.
Połączone były śrubą, skręcone i zaizolowane. Nie mów tylko, że była tam jakaś taśma izolacyjna na tej śrubie? Producent silnika nigdy tak nie połączy. Opornośc pomiędzy tym złączem była do brązowego 4,3 do żółtego i zielonego 5,3 (tych kolorów na zaciskach). No i te pomiary trzeba było na początku wstawić. Jeśli prawidłowo zmierzyłeś, to jak dla mnie...
Tak. Jeśli ślinik jest 400/690 to podpinasz w trójkąt i normalnie do falownika.
PD1432Ilość biegunów silnika
Silnik autora to wersja to VVX 4 i według instrukcji rezystancje uzwojeń są prawidłowe. Checking the motor Remove the motor leads from the control unit. Measure motor resistance between terminal 4-5 and 6-7. This should be: VVX-2: 20-60 Ω VVX-4: 5-15 Ω VVX-6 1-3 Ω Nie wiadomo jakiego typu to jest silnik. Bardzo możliwe, że indukcyjny dwufazowy z wyprowadzonymi...
Tylko falownik.
Jeżeli moc silników obu wentylatorów nie przekracza mocy falownika to możesz śmiało podłączyć oba silniki pod jeden falownik. Należy tylko pamiętać o zastosowaniu "termików" na wyjściu przemiennika, dla każdego z silników. A jakiej firmy jest to falownik?
Z tego co widzę jest to falownik do silnika trójfazowego. Falownik zasilany z jednej fazy 230V
Tekst nie mający związku z tematem został usunięty. Ciężko rozczytać tabliczkę, ale jego moc to chyba 0.55kW, A jaką moc posiada falownik?
Przepraszam źle zrozumiałem -falownik może nie mieć podłączonego zasilania i nic mu sie nie stanie, czyli raczej falownik był podłączony do zasilania na wyjście UVW
na schemacie obudowy styków jest informacja o zainstalowaniu kondensatora w przypadku podłączenia jednofazowego ale nie widzę oznaczenia jakiej wartości miałby to być kondensator. Te schematy na pokrywkach są uniwersalne, ten silnik jest 3-fazowy, więc dotyczy go tylko schemat podłączenia 3-fazowego. Wiesz o tym, że po podłączeniu takiego silnika do...
Napewno nie będę stosował kondensatora, bo dysponuje falownikiem, tylko pytanie czy powinienem wyprowadzić te 3 dodatkowe wyjścia i dopiero podłączać, czy nie jest to konieczne pod falownikiem.
Dokładnie tak.
Nie, tak nie może wyglądać. Stycznik na wyjściu falownika nie może być sterowany w ten sposób, na wejściu natomiast tak.
Witam, Mam problem z uruchomieniem serwo-napędu z MDX61B, po włączeniu w trybie manualnym obrotów silnik rusza lecz po ułamku sekundy się zatrzymuje a falownik wyrzuca błąd F08 "Speed Monitoring" Musisz prawidłowo podłączyć uzwojenia silnika do falownika (w prawidłowej kolejności). W złączu na silnik masz trzy przewody "fazowe". Przekładaj po kolei,...
Dołanaczam jeszcze zdjecie tabliczki znamionowej silnika
1. jak silnik ma te 1400obr/min to jak to jest ze zmianą obrotów do ilu mniej więcej będę mógł je zwiększyć i zmniejszyć bo zastanawiam się nad dobraniem przekładni zamierzałem zamontować przekładnie 1-60 co daje wyjściowe obroty 23obr/min ja wyliczyłem że na chwilę obecną będę je musiał zmniejszyć falownikiem do około 17 obr/min jednak w przyszłości...
Powinno się dać, ale na pewno nie między falownikiem a silnikiem.
Witam mam takowy problem. Schemat pokazany na zdjęciu)robiony na szybkości, więc proszę nie zwracać uwagi na niedociągnięcia). Jest to sposób jaki podłączyłem nowy silnik z osobno podłączonym zasilaniem wentylatora w miejsce słabszego bo mocy 11 kW z wentylatorem wbudowanym na wale silnika. Natomiast teraz, czyli w połączeniu jak na schemacie stycznik...
Ale ten silnik jest jednofazowy i do pracy potrzebuje kondensatora. Ten silnik nie potrzebuje falownika i nie ma w nim połączeń gwiazda-trójkąt i tym bardziej nie potrzebuje on falownika.
Ku mojemu zdziwieniu falowniki występują w wersji 3x230V międzyfazowego napięcia, przez niewiedzę wprowadziłem w błąd, przepraszam. W takim razie podłączenie silnika 400V połączonego w trójkąt, będzie skutkowało pracą z momentem silnika podłączonego w gwiazdę w standardowej instalacji 400V.
podłączyć silnik falownik falownik silnik podłączyć podłączyć falownik silnik
piekarnik indesit regulacja silniczków honda civic termostat
bosch tcc78k751 philips senseo
CU2154 (13) Ducati Energia – zamienniki CDI do Cagiva T4, W12, River, Canyon, Electrex IGN602, Ignitech Peugeot Citroën VW Ford – brak wskazań liczników, radio i szyby nie działają, sygnał pip, awaria BSI BCM CAN