Witam. Zobacz w naszym klubie :http://www.fiestaklubpolska.pl/. Pozdrawiam.
Po pierwsze, nie ma czegoś takiego w aucie jak maglownica. Po drugie, myśląc logicznie i znając zasadę działanie przekładni kierowniczej, powinieneś poskładać zawór bez problemów. Po trzecie, jeżeli zdanie wyżej nie jest do ogarnięcia, oddaj przekładnie do wyspecjalizowanego serwisu, żeby uniknąć później kłopotów podczas jazdy i nie zabić nikogo z uczestników...
Zrób porządną diagnozę, poza tym kiedyś ostatnio ustawiał zawory? Bo tam się reguluje.
Weź żarówkę np H7 z przewodami i podłącz ją między plus aku a przewód we wtyczce gdzie masz 0V i zobacz jak się zachowuje żarówka bez włączonego zapłonu, na zapłonie, na końcu odłącz wtyczkę ze sterownika silnika tą gdzie idą te przewody i jeśli żarówka będzie dalej świecić to prawdopodobnie przetarta wiązka i dlatego cały czas jest włączony ten zawór.
Dziękuje za odpowiedz sęk w tym, że tam są zawory hydrauliczne ;)
Miałem nadzieję na jakieś wartości ciśnienia paliwa, prędkości obrotowej, ale widzę że trafiło na człowieka czynu, który od razu wziął się do zrywania głowicy. Szybko ta ropa zniknęła? Zalej też zawory.
Nowy zawór, podróbka z Cargo kosztuje około 40 zł
To jak dostaje zasilanie to wymień zawór.
Chyba nie w tym dziale co powinieneś piszesz kolego, a co do twojej fiesty, możesz mieć uszkodzony zawór elektromagnetyczny umieszczony pod podszybiem na wężach zasilających nagrzewnicę, lub samo sterowanie, czyli panel na którym sterujesz ciepłe lub zimne, ale z reguły psują się te zawory.
mam pytanie.Czy należy spuścić płyn chłodzący,aby zdemontować zawór?
Witam Czujnik temperatury cieczy wymieniłem w zeszłym roku, razem z termostatem. Dzisiaj sprawdzę zawory.
to taki zawór w dieslu po polsku to układ recylkulacji spalin
czy przy wymianie uszczelki ustawiles tez zawory????
Zawór będzie przy baku, przy silniku po co? jak utrzymywał by ciśnienie w układzie paliwowym??
Pewnei tłok przylał w zawory.
No ale traci moc wiec moze zawory.
Pozamieniaj miejscami swiece, wtryski, cewke. Wykluczysz wtedy usterki elektryczne. Co z luzem na zaworach? Brak luzu spowoduje ze zawór bedzie nie domkniety i tez to spowoduje wypadanie zapłonów.
Zawory ustaw po pierwsze.
Wpisz w google: zawór nagrzewnicy ford
witam ! auto jak wyżej FIESTA 1,3 kat z 96roku na pełnym wtrysku mam problem typu zaworowego że tak powiem. po odpaleniu silnika strasznie głosno słychac zawory! zdjąłem pokrywe i co ciekawe zamiast wałka rozrządu mam tylko popychacze i kowadełka ale dalsze oględziny ujawniły mi moim zdaniem za duży luz na zaworze skrajnym od strony skrzyni popychacz...
tak wiem to z kilkuletniego doswiadczenia sprawdz zawory na poczatek
Najlepiej byłoby sprawdzić przez tester ilość powietrza zasysanego ale można pobawić się na "piechotę". Nie jestem pewien czy to ten model przepływki ale wrzucam to co mam... EGR - recyrkulator gazów wylotowych. Jest to zawór, który powoduje powrót gazów wylotowych do kolektora dolotowego. :D
Nie, na zgaszony silniku bądź odłączonym zaworze sprawdź czy jest przelot przez zawór, jeżeli nie ma to jest sprawny a jeżeli swobodnie możesz przez niego przepuścić powietrze to jest uszkodzony
Jak by odciął to by się nie nagrzewała. Bzdura --- Tematów o tym było sporo, trzeba zobaczyć czy idzie napięcie na zawór.
a zawory sprawdzales? dzwigienki przeszlifuj
Witaj. Przyczyna może być w tym wypadku zarówno mechaniczna jak i elektryczna. To może być np. układ zapłonowy albo źle ustawione zawory. Pozdrawiam
Nie były ostatnio regulowane. ssące mają być 0,20mm wydechowe na 0,30 mm UWAGA: Należy pamiętać, że podobnie jak w Escorcie, tak i we Fieście zawory na trzecim i czwartym cylindrze mają zamienioną kolejność, czyli patrząc od lewej mamy: 1 2 3 4 W S W S S W S W gdzie: W - zawór wydechowy S - zawór ssący Wiem o tym ale nie sprawdzałem luzów jak na razie.
Z tego co wiem to wentylator jest nowy . A poza tym miałem poważną awarię wcześniej na starym wentylator że. Nie zalacza się i musiałem głowicę planować i zawory robic
wychodziło by na zawór wolnych obrotów.
Odepnij np zawór egr i sprawdź.
pokombinuje z zapłonem,bo zawory są regulowane hydraulicznie
jeżeli to wtrysk wielopunktowy to prawdopodobnie IAC zawór biegu jałowego-sprubuj podnienić
Jak zero, nie rozumiem, co pokazywała stacja na LP i HP? Za duża ilość oleju podnosi zawór rozprężny i różnica ciśnień między LP a HP jest niewielka-czynnik nie osiąga dostatecznie niskiej temperatury
dziekuje sprawdze to.
Ale jak kręci dobrze to raczej przwód zasilający skrzynkę bezpieczników lub miejsca gdzie gazownicy podpięli się do instalacji (zasilanie centralki), konektory na elektrozaworach gazu i przekaźnik odłaczający zawory gazu.
tam niema procesora do sterowania przełącznik rodzaju pracy musi być na pozycji niebieskiej \ We Fiestach od 89 r. nie ma przecież regulacji temperatury na cięgno i klasyczny zawór nagrzewnicy. Jest moduł sterujący, który pada, ale rzadko (koszt nowego 250PLN). Steruje on elektrozaworem, który to już pada bardzo często. Ford nic nie zmienił i nawet...
po wykręcenie nie wyglądają one najlepiej Kompresja mierzona na tym cylindrze jak i na pozostałych? To że świeca wygląda źle powodów może być wiele. Świeca , kable , kompresja , niezamykający się zawór, uszkodzony wtryskiwacz.
Wypadanie zapłonu. A przyczyn może być wiele: świece, cewki........... na upalonym zaworze wydechowym kończąc.
to,że kręcisz wałkiem to nie znaczy,że zawory całe,na pewno też dostały.
Zawór z Helli 340 zeta,dziś wymieniałem.
Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem zapieczonych i zakleszczonych zamków - i ich wyjęciem, a potem ze złożeniem tego do kupy. Znajomy ma stół do demontażu z pneumatycznymi siłownikami i często trzeba stuknąć, żeby zamek puścił. Właśnie o to zakleszczenie się boję. Czy pomysł ze...
Czym odkręcałeś pneumatem czy kluczem z przedłużką? Podczas odkręcania pasek był załozony czy zdjęty? Jeśli był załozony to rozrzad raczej nie przeskoczył. Moze źle złożony. Pociągnij auto do mechanika bo jeśli nic nie sknociłeś go może jest szansa na uratowanie po prostu ustawiając rozrzad poprawnie. Jeśi była by pewnosć że złożony dobrze to pomiar...
Czyli co wałek rozrządu też do wymiany? nie wystarczy juz regulacja zawórów?
Blokuje sie za pomocą hmmm blokady na wale :D Ta śrubka zasłonięta jest troszkę przez półoś i jest chyba na klucz 10. Jak źle złożyłeś, to głowica na 90% dostała :/ Jedz lepiej do warsztatu, tylko do jakiś kumatych ludzi :) Tak na marginesie to na wale nie ma klina, a koło pasowe ma być tak mocno dokręcone do wału żeby się nie obracało. Jak złozyłeś...
Witam wszystkich. Mam problem z regulacją ciepła we fieście. Sterowane jest elektroniką. Zmieniłem zawór org. serwis i dalej to samo. Potrzebował bym schemaciku. Dziękuję za pomoc.
Witam. Musisz jeszcze pojechac na sprawdzenie cisnienia sprężania, bo możliwe, że nadpalił się zawór, albo poszła uszczelka pod głowicą.
Problem poruszany na forum,ale zawór,albo tranzystor kluczujący zaworem.Użyj wyszukiwarki.
Luzy 0,25 ssący i 0,3 wydechowy . Jak ustawić 1 cylinder zawory sie mijaja ustawiasz 4 2 sie mija ustawiasz 3 3 sie mija ustawiasz 2 4 sie mija ustawiasz 1 zreszta gogle sa najlepsze ;-) http://free4web.pl/3/2,3851,25292,396612...
Musisz się dowiedzieć czy to "jakieś serwo" steruje zaworem przez PWM, czy może silnikiem który otwiera zawór.,a może tylko zawory są otwierane co jakiś czas.
różnica pomiędzy cylindrami powinna wynosić max 1 bar sprawdź jeszcze raz ciśnienie jak wynik będzie taki sam to musisz robić zawory albo dół czyli pierścienie jedno czy drugie nie jest tanie i wymaga znajomości tematu ciśnienie na cylindrach nie powinno być mniejsze niż 10 barów a nie większe niż 13,5 bara to tak dla ścisłości .na 9 też będzie działać...
Witam Mam pytanie dotyczące wymiany butli LPG w moim samochodzie... Moja butla: walec, 45 litrów, 315x667 mm Czy skazany jestem tylko na wymianę butli o takich samych parametrach? Czy mogę zmienić ja na butlę np. mniejszą: Pojemność - 35 LITRÓW Średnica - 315 mm Długość - 526 mm Czy można wymienić butlę na taką o mniejszej średnicy mając ten sam zawór?
Witam. Jak chcesz się dowiedzieć dlaczego dużo pali to najpierw sprawdź kompresie na sucho i na mokro, na sucho to znaczy pedał gazu do dechy i kręć ,sprawdź każdy cylinder z osobna. Ciśnienie nie powinno być niższe niż 9,5 At im więcej tym lepiej. Jeśli będzie mniej to próbę zrób jeszcze raz tylko na mokro, przed wkręceniem zegara wtryśnij 2,5cm2 oleju...
Jeśli kręci się wał a nie kręci się wałek rozrządu to pewnie masz ścięte zęby na pasku rozrządu i pewnie masz już uszkodzone zawory, więc będzie potrzebny remont głowicy.
Witam, Ford Fiesta 1.6 TDCi Błąd P0299 niskie doładowanie turbiny Turbo po regeneracji Czujnik doładowania nowy (sprawny) Zawór N75 nowy (sprawny) Dolot szczelny, sprawdzony dymem Podciśnienia trzymają, sprawdzone wakuometrem Zawór odmy nowy Najciekawszy fakt, że na 2 komputerach DS150 i Autel MP808 Pokazuje mi napięcie na ECU 28,5 - 29 V Alternator...
Nom wałśnie na jasno niebiesko dymi i włąśnie mam regulowac zawory to postaram sie wymienić te gumki...pozdrawiam
zawór od mondeo podejdzie,ale trzeba go zamontowac odwrotnie.
Witam! Jako iż w Fieście przyszło wymienić "upalony" zawór, spotkało mnie coś takiego. Wałki powycierane na całej długości z obu stron. Dodam tylko, że przed opadnięciem zaworu nie było żadnego problemu. Jest ktoś w stanie wyjaśnić, jak to się stało? https://obrazki.elektroda.pl/5122171300_... https://obrazki.elektroda.pl/6654547000_...
Zawór EGR kontroluje MAF i to z niego jest informacja o błędzie.
witam .ford fiesta 1,1 94r wtrysk jednopunktowy na wolnych obrotach itsilnik pracuje dobrze problem pojawia sie w momencie dodania gazu ,silnik nie wkreca sie na obroty tak ja gdyby pracowal na dwoch garach czarny dym czarne swiece efekt zalewania wlasciciel wymienil uszczelke pod glowica i kolektorem ssacym niema gazu zawory ustawilem moze cos podpowiecie
ustało to denerwujące grzechotanie?? Nigdy nie ustąpi dopuki zawory będą prawidłowo ustawione, ten typ tak ma :P.
ja myślę ze zrobienie głowicy pomogło by obrobić gniazda dotrzeć zawory i śmigać do następnej awarii :D pzdr. Paweł !
Witam.Gażnik i jego zasilanie masz napewno dobre?Może być pompka albo zawór w gażniku i obiaw będzie podobny.
może to być zawór IAC lub potencjometr przepustnicy TPS komputer raczej wyklucz.
Sprawdz zawór powrotny (przelewu ,aut)na pompie, może nie trzyma.
Bo na starej płytce wystarczy wymienić jeden tranzystor i już zawór działa jak trzeba. Nie wiem coś źle zrobił, może przestawiony potencjometr?
Może też być że układ się zapowietrza i taki efekt jest, że jak pokręcisz to jest ok. Mechanik kiedyś na wąż z paliwa zakładał mi zawór zwrotny, który zapobiegał cofaniu się paliwa i ułatwiał rozruch
Kiedy ta głowica była regenerowana? zawory na innych wyglądają jak by miały ze 100 tyś.
Sprawdzić szczelność dolotu, ewentualnie zacina się zawór powietrza wolnych obrotów. pozdr
Możesz sprawdzić też kompresję, bo może już rzadne regulacje nie pomogą, tylko trzeba remontować. Wystarczy, że wypalił ci się zawór i objawy będą takie jak opisałeś.
Właśnie nie wiem czy tu chodzi o zawór bo przed nim i za nim obydwa przewody są ciepłe.
Podniosłeś chociaż maskę? Sprawdziłeś poziom oleju? Płynu chłodzącego? Świece? Migająca kontrolka silnika zwykle sygnalizuje poważną awarię wymagającą jak najszybszego zatrzymania samochodu i wyłączenia silnika... masz najprawdopodobniej uszkodzony układ zapłonowy i wypadają zapłony. Jazda w takim stanie grozi zniszczeniem katalizatora (o ile już do...
Niestety ten silnik nie posiada silnika krokowego. Zresztą ŻADEN Ford go nie posiada. Co najwyżej zawór wolnych. U Ciebie jak się nie mylę jest elektroniczna przepustnica. Wykręć ją i umyj porządnie preparatem do przepustnic i szczoteczka do zębów (może być szczoteczka żony) ;) Potem go odpal i niech pochodzi bo na pewno nie masz testera żeby zresetować...
Wielkie dzięki za wszystkie wyczerpujące odpowiedzi, naprawde były mi pomocne. Teraz wiem, że na tym forum jest wielu fachowców którzy nie mają zielonego pojęcia o mechanice silnika. Na szczęście sam sobie poradziłem. Wracając do mojego problemu z Fiestą: Problemem okazał się wypiety przewód podciśnienia od pompy hamulcowej, który był mało widoczny....
Witam, kupiłem forda pumę z przestawionym rozrządem, po ustawieniu rozrządu okazało się że są pogięte zawory, więc z braku głowicy do 1,4 kupiłem głowice od forda fiesty 1.25 16v zetec i mam pytanie głowica wszystko ładnie przypasowała ale gdy odpalam auto to jest stukanie tak jakby zawory. Czy jest możliwe żeby zawory haczyły o tłoki? rozrząd już 4...
Jeśli to taki sam silnik co fiesta, to proponuję zdjąć pokrywę dźwigni zaworów i kręcąc wałem sprawdzić czy wszystkie zawory otwierają się do końca. Jak się któryś z nich tylko uchyla to wałek rozrządu do wymiany.
Coś mi się widzi że z tym ciśnieniem jest coś nie tak. Min 250 to powinien mieć podczas odpalania a nie po360 obrotach.Możliwe że zawór regulacji ciśnienia na pompie jest uszkodzony, ew pompa CR do sprawdzenia.
Auto można uruchomić. Oprócz tych usterek które wymieniłem jest jeszcze jedna mianowicie do elektrozaworu nagrzewnicy nie dochodzi zasilanie i cały czas zawór jest otwarty czyli nagrzewnica grzeje kabinę.
Ten zawór dostaje stały plus,a masę ma komutowaną przez układ umieszczony koło pokręteł.Jak go wyjmiesz to sprawdź ten V-Mos w obudowie SMD,jak też ciągłość układu źródło-styk elektrozaworu.Grzanie to polega na tym że jest cyklicznie załączany zawór-od 2 do bodaj 30 włączeń na minutę.
Po tym co napisałeś, wygląda na uszkodzony zawór zwrotny w pompie, lub rozszczelnienie samej pompy, ewentualnie nie szczelne przelewy.
może sam zawór uszkodzony sprawdz opornosc powinien mieć od 50Ω do 120Ω albo w kablach coś?
Powietrze w układzie nie jest dobre, trzeba to ogarnąć i dopiero zobaczyć jak auto pali. Na próbę ja bym założył ten drugi zawór, wtedy pompa wtryskowa będzie jakby "zamknięta" między dwoma zaworami. Koszt jest prawie żaden więc spróbuj. pzdr! Nix
Powodem mogą być nieszczelne zawory w pompie paliwowej. W czasie postoju paliwo schodzi do baku i potrzeba trochę czasu zanim pompa napełni gaźnik.
Witam. Ostatnio małżonka zauważyła ze na desce rozdzielczej( Fiesta mk7 1.25 82kM LPG) świeci "check engine" po podłączeniu komp. Pojawił się komunikat" WYPADANIE ZAPŁONU NA 4 CYLINDRZE" . Zostały na początku wymienione świece i przewody...po skasowaniu bledu wyskoczył zaś po ok.50 km. , nastepnie wymieniLem cewkę zapłonową, błąd wykasowalem....i jeszcze...
Tak jak masz napisane wcześniej sprawdź zawór wolnych obrotów. Jeśli uszczelka pod głowica padła to nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły.
Paręnaście om. Ale elektrycznie rzadko siada, prędzej mechanicznie, czyli przepuszcza. Zbadałem omomierzem i nie ma przejścia, a do styków dochodzi 12V. Jak wychoruję się zaraz "dobieram się" do zaworka i będę próbował go przezwoić. Warto, bo nowy zawór to prawie 200 PLN. Bardzo dziękuję za pomoc.
Witam, ostatnio zmieniłem sobie silnik z 1.1 na 1.3, mam z nim pewien problem, ponieważ klekocze jak diesel. Podjechałem do mechanika, żeby ustawił zawory, lecz bez sprawdzania powiedział że wytarty jest wałek i jest to częsta przypadłość 1,3. Niema co ustawiać... jak myślicie, próbować ustawiać zawory czy może to pogorszyć sprawę? Silnik normalnie...
Jeżeli to wersja EFI Endura to objaw wskazuje na zawór wolnych obrotów. Aluminiowy element widoczny po otwarciu pokrywy silnika (o ile dobrze pamiętam bezpośrednio na kolektorze dolotowym).
Witam. Ja też tak kiedys miałem . Po regeneracji głowicy nie mogłem odpalić silnika. Fakt,że ,,fachofiec''kiepsko dotarł zawory, ale przyczyna była zupełnie inna, okazało się,że ,,zatkał '' się katalizator, którego w tym modelu i roczniku nie powinno wogóle być.
Jeśli nie ma nieszczelności w układzie paliwa to sprawdź czy przypadkiem się nie cofa. Nie wiem czy ten model ma zawór zwrotny ale bez problemu można taki wstawić. Koszt niewielki i nie zaszkodzi.
W tym silniku błąd egr znaczy turbina zablokowana ,zdejm przewód plastikowy prowadzący do turbiny i spróbuj poruszać palcem wirnik turbiny czy sie rusza.Mam dużo takich przypadków komputer pokazuje mi bład egr ale w rzeczywistości to nie jest prawda, co potwierdzasz że silnik stracił moc.ten silnik znajduje sie też w fordzie fiesta i problemy z nim...
Dzisiaj sprawdziłem jakie ciśnienie daje sama pompa paliwowa i wyszło mi, że 6 barów. Wg. katalogów pompy do tej Fiesty powinny dawać ciśnienie od 3 do 4 barów w zależności od producenta pompy. I to jest powodem tak wysokich ujemnych korekt. Czyżby w zbiorniku siedziała nie taka pompa np. od innego auta. Powodem tak wysokiego ciśnienia jest niewłaściwa...
To już sprawdzałem. Zawór wolnych obrotów już czyściłem, a fałszywego powietrza nie ma. Co jeszcze może być? Czy ktoś może poradzić co do tego TPS?
ma fieste i od pewnego czasu zaczeła szarpać zawory spawdziłem, podobno to czujnik ssania bo zalewa mi autko. świece były czarne, wymieniłem i drugie też były taki jak samochód pochodził chwile. ciężko pali trzeba dodać gazu. podczas jazdy samochód szarpie ale jak jest na biegu i puszczam gaz to nic sie nie dzieje. jak stopniowo ale równocześnie przyśpieszam...
sprawdziłem cewkę i na każdym uzwojeniu pokazuje 12kilom,czy to normalne?,sprawdziłem czujnik położenia wału ma 240 om czyli jest dobry . Które zawory są dolotowe a które wylotowe licząc od strony termostatu bo mam książkę za 90 złotych i guzik w niej jest.
Bardzo częstą przyczyną bywa ten nieszczęsny elektrozawór. Aby sprawdzić działanie włącz i póżniej wyłącz na stałe zasilanie zaworu +12v .Zobacz czy się coś zmienia. Jeżeli nie ,to uszk zawór wart kilkaset zł.Samo sterowanie sprawdzisz włączając żarówkę zamiast zaworu.Regulując temperaturą będzie świecić lub nie żarówka.O ile dobrze pamiętam to zawór...
Ja się spotkałem.Nieraz. Ale powodów było mnóstwo: -wybita wstrząsówka -nie szło napięcie na zawór kodowy -ciągła powietrze na filtrze paliwa -spadł pasek rozrządu Ciężko popuścić rurki do wtryskiwaczy i zobaczyc czy coś tam strzyka?
wypadalo by wymienic uszczelniacze na zaworach
Wymiana cewki na razie wystarczyła. Auto chodzi, dodatkowo nowe świece (stare jak się dowiedziałem, od 5 lat nie wymieniane). Przeczyszczony regulator magnetyczny wolnych obrotów. Jurek, teraz wiem gdzie jest sterownik, jak by co miało być.... Dzięki wszystkim biorącym udział w dyskusji. Więc pozwoliłem sobie temat zamknąć. Ponadto regulator magnetyczny...
Witam Czy ktoś zakładał klimę do fiesty 97 zbliża się lato i myślę o założeniu klimy Ale mam fieste t.z. golasa bez wspomagania i klimy i czy da rade założyć klimę bez wspomagania (długość paska) i n.p. poucinane oryginalne gumowe przewody czy można poskręcać na t.z. wsuwkę i skręcić zaciskiem może ktoś kombinował z klima i ma kilka porad i schemat...
Jakbyś wymontował (dla mnie:) ) świece i zrobił im fotkę - miło by było. Dwa zmierzyć spaliny - analizator (działanie kat. i regul. mieszanki - uboga/bogata?). Trzy, może masz wodę w paliwie. Cztery - zawory i regulacja (jaki masz symbol silnika?).Zastanawia mnie jeszcze fakt, że po wymianie cewki przez tydzień było dobrze, hmm. Pozdrawiam.
zawory fiesta zawory andoria pogięte zawory
pralka grzałka samsung instrukcja serwisowa ariston premier instrukcja
Regulacja gaźnika w pilarce Oleo Mac 937 - czarna świeca Regulacja gaźnika w Oleo Mac 937: czarna świeca i czwórkowanie