http://obrazki.elektroda.pl/7195997500_1... Miałem identyczną usterke i wymieniłem czujnik obrotów wałka pompy wtryskowej.
Wniosek jeden nie jeżdżę na rezerwie i z obrotami nie ma problemu
Jakieś 10 15 sekund ale według mnie za mocno jak tylko trochę się rozgrzeje żadnego dymu niema nawet przy przegazowaniu na wyższych obrotach.
Paweł już napisał Ci odpowiedź pompa była zrobiona na sztukę czyli wymieniony tranzystor nie rezystor bez usunięcia przyczyny czyli zacierającego się zaworu w pompie. Podłączanie innego kompa nic nie da a czujnik obrotów pompy wali innymi błędami.
Kompresja raczej nie była sprawdzana z tego co pamiętam. Niektóre objawy nawet pasują do braku kompresji jak falowanie obrotów czy wibracje na biegu jałowym. Zaś stukanie z silnika ustępuje po przejechaniu niewielkiej odległości i rozgrzaniu silnika więc w czym może być problem.
Panowie posiadajacy 1.8 TDCI prośba o wypowiedzenie sie jakie maja obroty silnika zaraz po zapaleniu kiedy temperatura spada ponieżej -5 stopni a jakie na po rozgrzaniu lub ogolnie w sezonie letnim. pozdrawiam
U mnie podziałało, rozgrzanie silnika na wolnych obrotach do "normalnej" temperatury pracy. Pojeździłem tak ok tygodnia od czasu do czasu auto gasło, a później problem już się nie pojawił.
? czujnik stopu? co to takiego. Podłaczać nie ma sensu bo nie wyrzuca kodu błedu. Bliżej skłaniałbym się do okolic serwa. Podobno jest jakiś przewod podcisnienia , może zrobił sie nieszczelny. Nim nastąpiła ta usterka , bywało że przerywał jakby coś z przewodami zapłonowymi , ale te zostały wymienione. Odpalac odpala normalnie i "pływanie" pojawia się...
Witam. mam problem z focusem 1,8 endura di 90ps 2000r. Jak zimny jest wszystko ok. ale po rozgrzaniu silnika do normalnej temp. przy obrotach ok 4000obr.min zaczyna świecić kontrolka,zwalniając na wolne obroty gaśnie .czujnik mam nowy . mierząc ciśnienie to przy 2000obr.min wynosi ok3,2bar a przy 4000 ok 4,5bar. co panowie o tym sądzicie???
na pierwszym ale jak silnik jest zimny to chodzi dobrze a jak sie zagrzeje to szarpie po delikatnym naciskaniu na gaz chodzi dobrze lecz kal gwałtownie chce przyspieszyc to szarpie Dodano po 3 i tak od trzech tysięcy obrotów przyspiesza normalnie tylko na niskich obrotach szarpie robi tak zwane "kaczki "
Witam. Mam problem z focusem mk1 1.8tdci 115 km 2004 r układ delphi. Problem jest taki że gdy auto jest zimne pracuje równo na biegu jałowym lecz gdy się rozgrzeje zaczynają obroty falować wydawając na 4 wtrysku dziwny dźwięk (bzykanie). Dając mu obciążenie np podgrzewania przedniej szyby samochód zaczyna równo pracować i bzykania nie słychać. Ciśnienie...
TPS jest sprawny, jak byłby nie sprawny to by mi autem szarpało, nie mam LPG tylko sama benzyna. Po zagrzaniu się silnika np przy jeździe auto dostaje takiej małej mocy bo wcześniej taki zamulony był. Byłem u mechanika dzisiaj i jutro zostawiam auto na weekend, niby się domyśla co to ale nie chciał do końca powiedzieć, wspominał tylko coś o tym, że...
Błędy typowe dla uszkodzenia sterownika pompy wtryskowej. Tak, mógł być dobry palić w poprzednim samochodzie ale ma już prawie 20 lat i byle zapowietrzenie może go uszkodzić w sekundkę. Jak pompa jest zapowietrzona, nie można wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, odpowiedniej dawki, sterownik wysterowuje zawór dawki coraz to dłuższymi impulsami co łatwo...
Witam Focus MK2 z 2006 roku z silnikiem 1.8 Tdci. Po chip tuningu na 140KM i 350 nm Po rozgrzaniu na wolnych obrotach czuć było mocne drgania silnika. Podczas szybszej jazdy wyskoczył pojawił się błąd turbiny i włączył się tryb serwisowy ( do 3k rpm). Po ponownym odpaleniu auto jechało normalnie, co jakiś czas błąd wracał. Po oddaniu do serwisu padła...
Nieco można "wyguglać" o gaśnięciu tego silnika/auta, jednak mój objaw jest jakiś wyjątkowy/dziwny więc się nie podpinam pod istniejące tematy. A nóż widelec ktoś już zna tą przypadłość, będę dźwięczny za pomoc/sugestię/podzielenie się informacjami. Po powrocie z Chorwacji i przejechaniu bez jakichkolwiek problemów 2500km, dzień po powrocie i postoju...
Witam Ford Focus MK1 1.8benzyna 2004r szukałem na różnych forach ale mój problem jest trochę inny jak każdego kto pisze. Problem polega na nierównej pracy silnika, obroty wąchają się od 680 do 750obr a na zimnym silniku nie chce jechać szarpie dusi się a jak się rozgrzeje chodzi idealnie, auto posiada LPG ( sprawdzone u dwóch gaziarzy i jest dobrze...
Objawy to szarpanie samochodem na niższych obrotach oraz "strzały" przy szybkim dodawaniu gazu. Troche to przechodzi jak silnik sie rozgrzeje ale nadal występuje. Po przekroczeniu obrotów 2-3 tysiące efekt jakby znika lub go nie czuć co podobno jest mozliwe. Podsumowując efekt nie równej pracy silnika jak pojawił sie dwa tygodnie temu do tej pory nie...
Niestety w przyszłym tygodniu mechanik będzie miał czas zająć się samochodem. Wydaje mi się że check engine zapala się dopiero po kilkukrotnym zgaszeniu i odpaleniu silnika i do skasowania błędu zostaje na stałe, gdybym tak nie robił prawdopodobnie check engine by się nie załączył. Silnik na biegu jałowym albo gdy wcisnę sprzęgło nie może utrzymać obrotów...
Mój Focus tddi też kopcił na czarno przy mocniejszym dociśnięciu pedału przyspieszenia. Wycieków oleju zero, spalanie trasa 5, miasto 7,5. Przeczytałem, że problemem może być przytkany kolektor dolotowy powietrza oraz zawalony szlamem zawór ERG. (i w efekcie jest za mało powietrza do spalania na wysokich obrotach, dlatego kopci). Kupiłem płyn w spray-u...
https://obrazki.elektroda.pl/7259421000_... Po wymianie środka turbiny tak jak na wyżej wstawionym obrazku turbina dziwnie gwiżdże do 1800 obrotów, dopiero od 2000 sztanga od geometrii łopatek ożywa i gwizd ustaje, ale gdy tylko obroty zejdą znowu poniżej 1800 ta sama sytuacja się powtarza. Dodam, że jak auto się rozgrzeje to sztanga...
Witam. Auto j.w. - po odpięciu akumulatora stracił wolne obroty na zimnym silniku (po rozgrzaniu jest w miarę poprawnie) i poszarpuje przy rozpędzaniu. Wartości bieżące ok, reset KAM (IDSem) nic nie daje. Jedyny błąd w silniku to błąd wentylatora - uszkodzony moduł. Walczę z tym od paru dni i lipa. Krótko mówiąc skończyły mi się pomysły. Proszę o pomoc.
Witam. Posiadam forda focusa mk1 z 2004 roku. Od pewnego czasu mam problem. Samochód po nocy lub dłuższym postoju ma ciężko odpalić, a dokładniej odpali ale po chwili gaśnie. W czasie tego odpalania kopci na biało, gdy odpali falują mu obroty. Muszę dodać gazu by nie zgasł. Samochód jest garażowany, stoi w temperaturze ok 20 stopni, więc to na pewno...
Nie dotyczy, nie jest to możliwe nawet ,wymieniłem ostatnio parownika ,rozszczelnił się poprzedni a że miałem identyczny parownik jak w poprzednim to sobie podmieniłem, objawy te same. Samochód nie odpali z gazu samego, jest ustawiony na załączenie się jak wejdzie na obroty, czy jak to tam się zwie...Jeżeli chodzi o gaz ,patrzyłem w papierach firma...
Mam Focusa 1,6 16v 99r. w kombi.Od jakiegoś czasu mam taki problem że dopóki silnik nie osiągnie temperatury to ma moc i przyśpieszenie,wymieniłem cewkę i przewody i było trochę lepiej ,ale jeszcze słabo.Świece wyglądały dobrze więc zostały.Znalazłem na forum opis osoby która po przejściu z takim samym Focusem przez 3 serwisy wymieniła:świece,przewody,cewkę...
Po zakupie samochodu,stwierdziłem,że rozgrzane autko ma falowanie obrotów,a przyspieszenie powoduje "dławienie się" silnika...diagnoza: uszkodzony silniczek krokowy wolnych obrotów. Zmieniłem go na nowy i "foczka" nabrała wigoru,sprawiając wiele radochy. Trwało to jedynie kilka miesięcy i sytuacja powróciła. Kolejna zmiana silniczka na regenerowany...
Zgodzę się z Darackim j i Pawłem wawa. Dołożę od siebie tylko tyle, że podstawa w naprawie tego sterownika, to odpowiedni montaż (wlutowanie) tranzystora. Zrobiłem tych sterowników coś już pewnie koło stówy na tranzystor lub na obroty po rozgrzaniu i w żadnej pompie nie trzeba było robić mechaniczniej naprawy. Widzę auta, które przejechały po kilkadziesiąt...
Ad 1. Obroty na jałowym powinny być w granicach 850-950 obr/min. Na postoju silnik, niezależnie od pedału sprzęgła, powinien schodzić z obrotów płynnie, bez żadnych postojów w jakimś zakresie obrotów. Tak samo powinno być podczas jazdy. Wciskanie sprzęgła odłącza silnik od skrzyni biegów i nie ma to żadnego wpływu na spadanie obrotów. Występujące zjawisko...
Witam, mam problem z moją Foką a czytajac różne fora nie mogłem znalezc odpowiedzi. Mianowicie po włączeniu swiateł czuc jak silnik dostaje obciażenie najgorzej jest po włączeniu klimatyzacji wtedy trzęsie calym samochodem. Problem występuje podczas stania w miejscu na biegu jałowym. Silnik po rozgrzaniu ma około 750obr z tego co widze a po dołaczaniu...
powtarzam zaczęty kilka dni temu temat, ale otwieram go na nowo bo całkowicie zmieniłem sposób opisu zjawiska. Ford Focus c-max , silnik 1,8 TDCI , Problem "pływania" wskazań temperatury zgłosiłem do serwisu Forda, samochód spędził na stacji jeden dzień i wrócił z informacją, że przeprogramowany został komputer. Nie zarejestrowałem zjawiska przed "serwisem"....
Witam, mam spory problem z autem. Ford Focus II 2007r. silnik 1.6 benzyna. Samochód ma bardzo dziwne objawy. Na zimno chodzi przez minutę w miarę ok. Po rozgrzaniu na biegu jałowym chodzi tak jakby nie palił na wszystkich cylindrach, z wydechu wyraźnie słychać wypadające zapłony. Po dodaniu gazu do ok. 2 tys. obr./min. wydaje się, że jest dużo lepiej....
Witam wszystkich, od 2 tygodni próbuję dość do ładu z moim focusem, Objawy: Auto zapala bez problemu, lecz przerywa i kopci. Jedyne błędy jakie wykazuję to P1664 oraz P1504 P1664 FIP (Fuel Injection Pump) malfunction (possible air ingress in low pressure fuel side) P1664 FIP (Fuel Injection Pump) nieprawidłowości (możliwość przedostania powietrza w...
Jeśli napięcie na wyższych obrotach jest dobre to nie szukaj problemu bo chyba go nie ma.Ładowanie sprawdzamy na naładowanym akumulatorze, żeby nie zaniżał napięcia i wyłączonych odbiornikach i podniesionych obrotach. Sprawdzanie w inny sposób nie jest dobre bo każdemu da inny wynik i będzie do niego wymyślał teorie Aku odpięte od prostownika, zaniesione...
Witam wszystkich. Postaram się opisać mój problem najprościej jak się da. Więc wczoraj podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka temperatury a wskaźnik pokazał maksymalną temperaturę. Tak bez ostrzeżenia i nagle. Zjechałem więc na pobocze, otworzyłem maskę i ujrzałem pełno pary."Siwy dym". Po przewiezieniu auta na parking koło pracy (na lawecie), następnego...
Ford Focus, MK1, rocznik 2001, przed liftem, sedan, silnik 1.8 benzyna 115KM, instalacja gazowa, przebieg 335000km ( w tym 80000 na gazie), kolor niebieski, klimatyzacja ręczna, wyposażenie el. standardowe. Samochód ma dziwne objawy których nie da się opisać w jednym zdaniu stąd dziwna nazwa tytułu postu. Samochód w ostatnich 2 miesiącach miał zrobione:...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Witam, czy ktoś może mi wytłumaczyć sposób sterowania napięcia ładowania w Fordzie Focusie 1.6 16v benzyna rocznik 1999? Objaw pierwotny: zapaliła się kontrolka ładowania, sprawdzenie miernikiem - ładowanie na poziomie 13,5V. Diagnoza: padnięty regulator napięcia, po rozkręceniu faktycznie okazało się że jedna z elektrod regulatora w zasadzie ma z nim...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z uruchamianiem auta gdy silnik jest ciepły . Najczęściej jest tak, że muszę kręcić dwa razy, tzn. za pierwszym razem kręcę około 3 sekund (wiem, że nie zapali) i próbuję drugi raz - wtedy najczęściej zapala po 2 sekundach. Rzadziej zdarza się, że że muszę kręcić 3 lub 4 razy po kilka sekund - wtedy to potrafi nieźle...
Parę lat wcześniej miałem w takim samym silniczku problem z przegrzewaniem się i winna była cewka zapłonowa.Miała przebicie na uzwojeniu i dawała iskrę troszkę za szybko. Przyznam się, ze pierwszy raz spotkałem się z taką diagnozą, żeby przebicie na cewce zapłonowej mogło przyspieszać zapłon. Ale do rzeczy. Nie zajmuję się zawodowo naprawą samochodów...
Mam problem z nierówną pracą biegu jałowego ford focus 1.4 benzyna 1999 rok, ale tylko na rozgrzanym silniku, obroty falują ±100 obr/min (widoczne na obrotomierzu). Sprawdziłem prąd ładowania przy załączonych odbiornikach jest ok - 14,6 V. Sprawdziłem świece i też wszystko w porządku, wymieniłem filtr powietrza i nadal bez zmian. Odłączyłem kostkę...
Lambda zamontowana, oryginał Forda. Błędów nie ma , natomiast martwi mnie szarpanie silnikiem. Szarpie przy dochodzeniu do 4 tyś obrotów, nie wkręca się na obroty powyżej 4 tyś , silnik rozgrzany na biegu jałowym. Nie jechałem, ani nie sprawdzałem w czasie jazdy. Co to może być ?
kolego chwileee :) chcesz wymieniać wszystko???!! moze na początek zrobisz porządną diagnostyke... przydało by się troche danych: Ciśnienie doładowania podczas obciazenia.(kilka pomiarów) ciśnienie na listwie rail. (na wolnych obrotach oraz przy max pedale w podłodze(najwyzsza wartosc)) korekta wtrysków na wolnych obrotach silnik rozgrzany. odczyt przy...
Witam, zakładając ten temat proszę o pomoc - wskazówkę w wyborze auta. Roczne przebiegi minimum 7-10 tyś km do 25 tyś km- będzie oszczędnie mogą się zwiększyć. Są minimum 3 kryteria wyboru 1. silnik pojemność od 1.4 do max 1.8 l. p.s. proszę polecać w tych widełkach. 2. chętnie kombi - wygoda, a między 5 drzwi a kombi spalanie może nawet nie 1 litr...
Witam, mam problem z moim Focusem 1.6 16v 2003r., mianowicie bardzo często przepalają mi się żarówki. Szukając przyczyny sprawdziłam napięcie na akumulatorze, oto wyniki: 12,90V na zgaszonym silniku 12,64V na zgaszonym silniku z zapalonymi światłami 15,01 na biegu jałowym, bez obrotów 14,78-15,06 podczas dodawania/odejmowania obrotów Wszystkie pomiary...
A jak wyglądają korekcje krótko i długoterminowe dawki paliwa? (STFT LTFT) Sonda za katalizatorem przy obrotach biegu jałowego lub przy stałym obciążeniu powinna mieć sygnał na poziomie ok 0,6-0,8 V i nie powinna oscylować tak jak pierwsza. (oczywiście przy rozgrzanym katalizatorze) I jeszcze jedno pytanie: jaki jest katalizator? Podwójny czy pojedynczy?...
No właśnie tak myślę że to pewnie inna usterka teraz wystąpiła, nie związana z usunięciem filtra.. Dodam jeszcze tylko że auto generalnie dobrze odpala, nie ma z tym problemu. Ono zaczyna gasnąć na wysokich obrotach i zdarza się to częściej jak jest rozgrzany. Zgaśnie w czasie jazdy, ale przekręcam kluczyk, odpala dobrze i mogę jechać dalej. Na zasadzie:...
Witam mi wlasnie tez sie tak dzieje, mruga kontrolka od swiec, juz u nie jednego mechanika bylem i kazdy mnie zbywa z tym. Mam tak juz od pol roku, zauwazylem ze dzieje sie tak gdy mam juz rozgrzany samochod i mam wysokie obroty np gdy wyprzedzam. po wyprzedzeniu zapalila mi sie kontrolka, obroty zmalaly i musialem sie zatrzymac i go ponownie uruchomic....
Witam. Problem dotyczy Forda Focusa MK2 1.6 Duratec. Przebieg 110 tyś km Od jakiegoś czasu walczę z dodatnią korektą ( +10 ) na wolnych obrotach. Sonda bank 1 pracowała w zakresie 0,1V do 0,69V druga sonda stała stabilnie na 0.69V. Piąty i szósty wykres. https://obrazki.elektroda.pl/2697091900_... Czytając różne wypowiedzi postanowiłem...
Witam mam problem z Focusem i mam nadzieje ze ktos mi tutaj pomoże. Auto szarpie mi podczas jazdy a gdy przy szarpaniu próbuje przyspieszyc to focus gasnie i zaaczyna mrugac kontrolka od swiec zarowych. Nie wazne czy na zimnym czy rozgrzanym silniku. Dodam jeszcze ze jak zgasnie to odpala od strzału(wiec to chyba nie pompa) i przez chwile jezdzi normalnie....
Irytujesz to Ty mnie , pytałem o napięcie ładowania , zapomniałeś? Biorę miernik oraz d w troki i pędzę zmierzyć jeszcze raz. Zaraz będą dokładniejsze wyniki. Dodano po 41 A więc tak: 1) silnik na ssaniu zakres napięcia regulatora waha się od 14,45 - 14,66V 2) silnik rozgrzany - bez obciążenia odbiornikami - zakres waha się od 14,49 - 14,58V (zmieniałem...
Cześć, Focus 1.8 TDDi 90 km 1999 rok. 1.Po zakupie auta zauważyłem, że jest słabe na niskich obrotach- kiedy załączy się turbina jest już okej i da się jechać. 2.Samochód kopci na czarno- ciemnosiwo, mocniej jak jest rozgrzany i pod obciążeniem (bez specjalnie wysokiego kręcenia silnika). Przy przegazowaniu na luzie również zakopci na czarno-siwo. 3.Na...
Zdejmij rurę powietrza dolotową i te od intercoolera . Zobacz czy wirnik turbo się kręci normalnie i czy luzu na boki i wzdłuż nie ma .Zobacz też ile oleju jest w tamtych wężach przy intercoolerze . Ale taki zanik ciśnienia to by litr musiał uciec . Jak nadal nie ma cisnienia to albo przez turbo przelatuje wszystko albo panewkę obróciło . To będzie...
Witam, Chciałbym prosić o pomoc zdiagnozowaniu problemu z moim Fordem Focusem MK1 1.6 ZETEC SE z sekwencyjną instalacją LPG – BRC. Pół roku temu grzałka sondy lambda za katalizatorem wypaliła dziurę w tłumiku. Pospawali mi to ale od tego czasu zaczęły się problemy. Auto zaczęło gubić zapłony, ma małą moc, silnik strzela. Na benzynie jest ok, problemy...
Witam! Mam problem z focusem 1.6 2000rok, chodzi o klime, silnik w aucie chodzi cicho i plynnie, problem pojawia sie po zalaczeniu kompresora klimy, na rozgrzanym silniku caly samochod sie trzesie, deska rozdzielcza wpada w takie wibracje ze az glowa boli oboroty sa ok 900rpm, a objaw ma miejsce tylko na postoju przy wlaczonym silniku, wymienilem sprezarke...
Witam, mam problem z moim Fordem Focusem 1,8 TDCi o przebiegu 133 tkm i zanim pójdę w koszty pragnę zasięgnąć rady. Mianowicie kiedy silnik się już dobrze nagrzeje, to czasami.. podkreślam czasami... po naciśnięciu pedału gazu przy obrotach około 2000-2500 turbosprężarka zaczyna dziwnie buczeć i samochód nieco słabiej przyśpiesza. Nie dostaje przy tym...
podmienili mi alternator na 110A. przygasanie świateł przy działaniu świec minęło. spadek na pełnym obciążeniu do 12,1V też. generalnie mam 14,5V bez obciążenia, a 14,3V przy włączonych światłach mijania, halogenach, przeciwmgielnym, ogrzewaniu tylnej szyby, dmuchawie na maksa i oświetleniu wnętrza (12 żarówek, 65W). przy takim obciążeniu po załączeniu...
Witam! Jestem posiadaczem focusa rok 2000 silnik zetec-s 1.6 16v 210.000km problemy sie zaczely jakies 5000km temu, pekl kolektor wydechowy ale to sie zdarza w tych autach, mimo spawania i tak nie trzymal, wymienilem na uzywany, po tym jak zaczalem czuc spaliny w aucie zapalila sie kontrolka od silnika, czasami mocne przykopcanie z rury na biało gęsto...
Witam mam pytanie co do : Przy prawidłowo pracującym, rozgrzanym do temperatury pracy reaktorze katalitycznym, przy ustalonej pracy silnika, sonda znajdująca się za reaktorem katalitycznym utrzymuje wysoki stan napięcia, około 0,8V. Czyli w spalinach znajduje się mała ilość wolnych cząsteczek tlenu. Wolny tlen zużywany jest w procesie katalitycznym...
Witam , przeglądałem tematy i w każdym nie pojawiał się inny czynnik niż u mnie , dlatego piszę osobno( jeżeli źle zrobiłem proszę moda o podpięcie do innego tematu ). silnik 1.6 tdci 109ps, latem wymieniane turbo silnik bez DPF fabrycznie W czwartek jak podjechałem pod dom delikatnie zaczęło coś jęczeć wraz ze wzrostem obrotów ( pomyslałem , że nieszczelność)...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
focus obrót mazda obrót silnik rozgrzać wysoki obrót rozgrzać silnik
czujnik wzorcowy cylindra oscyloskopy naprawa rubens grzałka zużyta
stacja lutownicza zelmer 01z013
Schemat serwisowy Panasonic PM22 - gdzie znaleźć? Pralka Samsung wyłącza się po 10 minutach prania