Przetarta wiązka.
No nie ładnie tak od 3 strony zaczynać zabawę z Focusem. Wpierw zobacz czy bezpiecznik jest sprawny w podszybiu, drugie sprawdź wiązkę cienkich przewodów .
Bezpieczniki ? wiązka ?
Bezpiecznik F84 10A. Ale jak działa wycieraczka to GEM widzi sygnał więc teoretycznie ok. Pozostaje ci wadliwy GEM, źle skonfigurowany ,albo wiązka/korozja, tyle.
Na pewno sterownik silnika jeszcze. I zestaw wskaźników bardzo możliwe.
P042F - to powoduje kontrolkę silnika na desce i oznaczać może zablokowany zawór EGR w pozycji zamkniętej. U0418 - układ hamulcowy, komunikacja z nim kuleje, albo sam sterownik, albo wiązka A jak nie wiesz czy to było przed wymianą rozrządu to teraz nie ma co zgadywać. Przy wymianie rozrządu ciężko tu coś uszkodzić z układem hamulcowym. EGR też jest...
Wiązka zgnita ,regulator, PCM. Przydała by się diagnoza PCM.
sprawdż czy jest zasilanie (+) na włączniku po zapłonie. czasami gniła wiązka elektryczna w progu lewym jest tam łączenie przewodów .
witam, czy ktoś wie w jaki sposób dobrać się do wiązki elektrycznej tylnych świateł w ww samochodzie. Chodzi mi o to którędy jest poprowadzona - progi czy podsufitka i w jaki sposób można się do niej dostać (wymiana, dodanie nowego przewodu) pozdrawiam
Wszystko suche wielokrotnie sprawdzałem - to był mój pierwszy strzał w tę usterkę. W jaki sposób mogę sam sprawdzić wiązkę?
Masa idzie przewodami z wiązka wiec pewnie wtyczka przy lampie ( pin z masa ) nie łączy.
Wiązka pod akumulatorem
Wiązka do sprawdzenia, przekaźnik klaksonu, i sprawdź czy na kostce przy klaksonie jest masa. Airbag się nie świeci?
Tu nie ma żadnej zagadki i dopóki będziesz próbował to naprawić "od tyłu" to nic z tego nie wyjdzie. Minął już tydzień a ty nadal nie wiesz w czym leży problem, pisałem Ci już że dopóki nie sprawdzisz dokładnie co się pojawia w wtyczce to sprujesz pół samochodu na darmo. Miernik w rękę i rób pomiary, to wyjaśni czy problem jest z wiązką czy alternatorem.
Ugnita masa,plus ??? Odpal i poszarp wiązkami.
Sprawdz wiązkę w okolicy akumulatora. Jakiś z przewodów zielony alko się urwał.
Trzeba to wszystko zdjąć. Każde auto ma przejście wiązki z komory silnika do kabiny. Dodano po 3 Wpisz sobie w Google podłużnice przód ford Focus. Zobaczysz na foto gdzie przechodzi wiązka.
A głowica zjeżdża do początku i robi soczewką focus? Widać wiązkę laseru? ==>andrzejek12! gdyby na elce były punkty ujemne to bym ci przekazał cały mój zapas, za takie głupoty.
Czy problem został już rozwiązany ? mam dokładnie to samo.
Kable sprawdź, roztaśmuj wiązkę.
He he, oczywiście i to dwa razy - styczniki też działają, pytanie zasadnicze - jak znaleźć uszkodzoną wiązkę?
O co chodzi, no problem może być w czujniku zamknięcia klapy, w wiązce, w BEM...
Nie mam schematu Focusa, nie wiem która wiązka jest do czego i którędy idzie.
Połączenia przy sterowniku w lewym nadkolu i pod aku wiązka do sprawdzenia
Problem rozwiązany, zakupiłem nowa wiązkę ze sterownikiem.
To falowanie na zimnym to standard. Co do 3 cylindra, to miałem takie objawy kiedy padła mi cewka, dlatego proponuję podmianę. Przecież nowa może być wadliwa. Sprawdź jeszcze czy nie jest złamany przewód od wtryskiwacza, i czy wiązka przy komputerze nie jest mokra, bo tam się lubi przecierać i wilgoć robi cuda. Nawet była jakać akcja w Zetecach 1,6...
z doświadczenia na ile % oceniasz trafność swojej diagnozy? chciałem zacząć od dłubania w samej wiązce.
Uszkodzony mikrowyłącznik w zamku bagażnika lub przerwany przewód w wiązce klapa-karoseria .
Podaj model oryginalnego radia z tego samochodu najlepiej zdjęcie tył przód i nalepka znamionowa. Niebieski przewód z wtyczki ISO czyli power antenna (zasilanie anteny) na wyjściu powinno być na tym przewodzie 12V kabel ten połączyłeś do wzmacniacza antenowego tylko czy w tym samochodzie ten kabel nie powinien iść do gniazda we wiązce wychodzącej z...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Wymieniona wiązka i po sprawie .
Wiązka i sam czujnik do sprawdzenia. Dość typowa usterka.
Poszukaj zwarcia na wiązce od rozrusznika.
No to szukaj uszkodzenia w wiązce. Odłącz wszystkie zamki i sterownik, zacznij mierzyć przewody na zwarcia.
Do sprawdzenia wiązka instalacji koło sterownika silnika.
Musisz znaleźć plus po stacyjce, powinno być np. przy wiązce od radia.
Mam podobny problem z błędami U1900 i U2510. Po wymianie akumulatora na wyświetlaczu widnieje komunikat "usterka układu silnika" kontrolka immobilisera mruga bardzo szybko oraz wyświetlają się oba błędy. Po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłon samochód nie reaguje. Bezpieczniki sprawdziłem. Przypuszczam jednak iż w trakcie wyjmowania akumulatora...
Dziś odłączyłem wentylator nawiewu, wydawało mi się że tu tkwi problem. Niestety przekręcenie przełącznika na 4 spalił się bezpiecznik 64. Zaczyna brakować mi pomysłów poza zwartymi przewodami w wiązce.
Wiązka jest ok wymienię ten przełącznik i dam znać
Albo uwalone zegary, albo wiązka między zbiornikiem a zegarami.
Auto losowo gaśnie , jedyny błąd to brak komunikacji . Są jakieś miejsca co wiązka gnije czy się przeciera.? 2001r.
To są dosłownie 3 minuty roboty aby stwierdzić czy to pompa. Gdy nie odpala dostajesz się do pompy i równolegle z nią podpinasz zarówkę i kręcisz. 1) Kręcisz, żarówka świeci, pompy nie słychać ( auto nie odpala)- wymieniasz pompę. 2) Kręcisz, zarówka nie świeci, pompy nie słychać (auto nie odpala)- szukasz dalej czemu nie ma napięcia. Przekaźnik, wiązka,...
Zależy jak jest podpisany, są dwie możliwości: 1. SCREEN reguluje jasność świecenia ekranu 2. FOCUS reguluje skupienie wiązki elektronów czyli polepsza lub pogarsza ostrość obrazu Regulujesz tym wysokie napięcia a więc bądź ostrożny.
Witam.Ja miałem taki sam problem w citroenie i okazało się że przerwany jest przewód pomiedzy dzrzwiami kierowcy,a nadwoziem(w tej wiązce kabli).Pozdrawiam.
wiele: pompa paliwa szaro-żółty w progu,plusa po stacyjce powinien być na zielono-żółtym lub zielono-czerwonym[najlepiej sprawdz probówką,ma być niegasnący],rozrusznik na szaro-pomarańczowym[grubszy]-obydwa w wiązce stacyjki[a kolory weryfikuj,bo możesz mieć model'98 lub już '00,a były tam pewne różnice.
Miałem to samo winny okazał się przewód zgnity w wiązce biegnącej od przodu skrzyni.
Ciśnienie maksymalne nie pojawia się natychmiast tylko po chwili kręcenia. A nad korelacją się zastanawiam i myślę też czy rozrusznik nie robi zakłócenia sygnału z czujnika wału bo wiązka idzie bardzo blisko niego.
Czyli problemy występują też na postoju podczas kręcenia kierownicą? Bo jeśli tak to może być uszkodzona wiązka kabli w kolumnie kierowniczej.
Witam. Może uszkodzona wiązka w połączeniu drzwi z karoserią Pozdrawiam
Przód też się zapala razem ze stopem? To szukaj po wiązce, co tam namieszane.Zacząłbym od lewego kickpanela.
Pewnie że jest nie tak bo powinien chodzić cały czas. Masz spaloną wiązkę i rezystor wentylatorów.
prąd nie dochodzi, nie ma napięcia na wyjściu i od tyłu kostki mierząc Sprawdź po drodze wiązkę elektryczną czy gdzieś nie została uszkodzona.
Witam, mam problem. Jakiś czas temu nabyłem Focusa MK2 z 2007. Problem wygląda tak, że zauważyłem, że nie ma oświetlenia tablicy. Chciałem wymienić żarówki, ale przewody od oświetlenia są wyrwane od tych blaszek. Jak teraz to ogarnąć? Czy muszę kupić nową wiązkę, czy jak to inaczej ogarnąć?
Sprawdź wiązkę w przelotce miedzy nadwoziem a klapą bagażnika.
Siemka forumowicze chce zamontować taki oto sterownik centralnego zamka RTX KE4S i nie wiem gdzie znaleść wiązkę od kierunkowskazów, fajnie by było jak by ktoś podesłał zdjęcie jak on ma to podpięte, albo chociaż gdzie jest ta wiązka, dodam że ta foka to 2005r.
Mam pytanie związane z kompem pokładowym w samochodzie Ford Focus 2002. Zakupiłem wiązkę do kompa (bo jej nie miałem) i schemat do montarzu kompa pokładowego. (Umieszczam go w załączniku poniżej w wrsji PDF) Ale mam pytanie czy mógł by mi ten schemat cały wyjaśnić to znaczy ja go porostu za bardzo nie rozumiem i czy mógł by mi ktoś go przetłumaczyć...
1.0TDCI? mhm.. podaj odpowiednie dane. Dodano po 4 Zielono/czerwony to zasilanie +12V po zapłonie z głównego przekaźnika K46. biało/niebieski to 17 pin sterownika silnika czarno/pomarańczowy to 75 pin sterownika silnika
Sprawdziłeś wiązkę ? Nie mam bladego poojęcia jak to sprawdzić, może jakaś podpowiedź gdzie ta rezystancja powinna występować (BCM).
Witam wszystkich i proszę o pomoc pacjent Ford Focus C-Max 1.6 16v TDCi problem polega na wysokim ciśnieniu w listwie cr . Auto odpala lecz po 2 sekundach gaśnie i wywala błąd wysokiego ciśnienia paliwa zaworek regulacji działa czujnik ciśnienia sprawny wiązka elektryczna ok , sterownik silnika podmieniany i cały czas to samo .
Chcę podłączyć sterownik na pilota do focusa. W wiązce drzwi kierowcy znalazłem przweód żółto/czarny i biało/czarny na kturych pojawiają się +12 podczas zamykania lub otwierania. wpiąłem w nie mój sterownik i na zółtym mam zamykanie a na białym nie ma reakcji. Co ciekawsze nie mam na żadnym innym przewodzie sygnału na otwieranie. Gdzie najlepiej w takim...
Od zewnątrz..., nie mam akurat żadnego Forda w pobliżu, ale chyba każde auto ma rozłączaną wiązkę drzwi
"u" to kody komunikacyjne. Nie jestem przekonany do tego łożyska. Czy jeżeli nie będzie to to, to zwróci kase? Niech podłączy to łożysko pod wiązkę z drugiej strony i się upewni.
Zerknij na przepustnice czy ci się otwiera a jak masz takie problemy w wiązkach to popatrz jeszcze dobrze a gruszke masz przepompuj dobrze jakby był zapowietrzony
Cześć Pacjent Ford Focus 1 2003. Zamki w drzwiach otwierają się kiedy chcą. Zostały sprawdzone wiazki drzwi- brak uszkodzeń. Została naprawiona wiązka klapy bagaznika- pęknięte przewody. Diagnoza zamków w następujący sposób: - wszystkie drzwi odłączone, czujniki otwarcia bocznikowane - samochod otwiera się i zamyka jak chce. Potem powtórzyłem test na...
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności wiązka w przelotce drzwi. Jeżeli spadła szybkość z dnia na dzień tym bardziej. Prawdopodobnie masz przerwane kable.
Jak potrafisz wymontować,naprawić alternator lub wiązkę od niego to juz ty sam wiesz,co mamy ci napisać?
Witam. Kupiłem Focus MkI po pożarze, był spalony pod maską. Wymieniłem wiązki skrzynkę z bezpiecznikowej, itp od takiego samego auta, identycznie takiego samego. Obecnie po podłączeniu akumulatora nic się nie dzieje, brak reakcji na liczniku zamiast przebiegu pojawiają się poziome kreski. Dodam, że konsola była nie tknięta, auto paliło się pod maską....
Witam, Masz kilka wiązek przewodów przechodzących z kabiny do komory silnikowej, więc? poprostu dołóż jeszcze jeden kabelek w przlotówce w jednej z tych wiązek, :) Pozdrawiam
To to spróbuj zamienić na próbę trzeci z czwartym i przekodować.Zobaczysz czy załapie błąd na trzecim.Dalej pozostaje wiązka do czwartego ,ciśnienie sprężania itp.
To w takim razie masz zwarcie w instalacji od alternatora. Musisz obejrzeć wiązkę od alternatora czy nie jest podejrzana. Pozdrawiam.
Naraz trzy wtryski nie,pojedyńcze tak. Siemens wylączy dla zabezpieczenia ecu. Jeśli sprawdzileś wiązkę, to otworz ecu i sprawdż ,,driwery".
Jeśli jest koloru czarnego to pomoże były wadliwe nowy ma siwy kolor. Zakładam że wiązka idąca na deklu zaworów nie jest uszkodzona.
mam podobny problem więc się połączenie do tematu. Jeżdżę focusem mk1 z 2000 roku 1,6 16v. U mnie też wskazówka nic nie wskazuje a w baku połowa powinna być. Dobrałem się do baku ruszanie pływaka nic nie pomogło. Sprawdziłem prąd i tu chyba problem bo na kostce nie znalazłem prądu do czujnika(dwa środkowe kable przy baku). I tu pytanie ma ktoś schemat...
Sterowanie masą na czarno/pomarańczowym i czarno/zielonym w wiązce drzwi kierowcy. Zasilanie to chyba sobie sam znajdziesz, nie?
Porządkuję temat. Był niekontakt w złączu w przednik słupku - tam gdzie łączy się wiązka drzwi z resztą instalacji. Po wyczyszczeniu usterka ustąpiła.
A sam spieniacz ok? Obydwa wystające elementy trafiają w gniazda czujników. Po włożeniu spieniacza jest sygnalizacja dźwiękowa? Wiązka od czujników sprawna? Na gnieźnie od tej wiązki niema zimnych lutów lub zalania w okolicy?
Wypnij wtyczkę, odmierz tak gdzieś 10-15 centymetrów ( na długość rozwartych palców kciuk-wskazujący), rozpleć wiązkę i zobacz, czy nie sa ugnite kabelki. Interesuje cię ten fragment, gdzie wiązka jest przyczepiona do płyty nośnej wentylatora; oczywiście chodzi o tą wiązkę, co idzie do alternatora, tą z trzeba kabelkami.
A z wiązką tą która idzie do drzwi nic się nie stało? Tak nie chcąco ? :)
Odpal i poruszaj wiązkami elektrycznymi.
Wywaliłem tylko końcowe złącza, tzn. szara i brązowa a trzecia została bez zmian. Ogólnie całej wiązki nie wymieniałem, a to ma znaczenie jaka to wiązka???
Wiązka modułu jest wpięta w lampy.Odkręć lampi i idz po wiązce.Mozna zmienić na 7pin.
Kurcze no właśnie dzisiaj sprawdzałem wiązkę między klapą a karoserią i wydaje się być cała:(
Sterowanie zamkami - w wiązce do dzwi kierowcy: czarno-czerwony, czarno-zielony (cienkie) sterowanie minusem
Te skoki temperatury są rozciągnięte w czasie czy nienaturalnie w ciągu jednej sekundy skacze góra -dół ? Jeśli są to takie szybkie zmiany to mimo tego że napisałeś że wiązki sprawdzone to sprawdź piny we wtyczce czujnika i przewody zaraz za wtyczką. Możesz obserwować temperaturę i powyginać wiązką. Przerabiałem taki sam problem.
Raczej sprawdziłbym wiązkę przewodów , która przechodzi w gumowej osłonie z drzwi do kabiny samochodu
Wygląda na przetarte przewody w wiązce lub niestykające wtyczki. Przewody zasilania wyglądają na nieuszkodzone, ale coś jest nie tak z liniami CAN.
W zestawie masz przedłużkę/rozgałęźnik na gniazdo zapalniczki, nie ingeruje to w żaden sposób w instalację więc obejdzie się bez ASO, jedyny problem to brak zasilania w gnieździe zapalniczki po wyjęciu kluczyka, może tą drugą dołączoną wiązką uda się podpiąć bezpośrednio pod akumulator.
Pomóc może ci elektryk. Pewnie naprawi wiązkę pomiędzy kabiną, a klapą bagażnika i wszystko wróci do normy.
Napięcie na przewodach jest 12.2 v ,jak i na akumulatorze. Rozrusznik , na krótko podłączony i kręci jak szalony. pozostało tylko podłączyć się komputerem. Wiązka cała. stawiam na imobilajzer i sterownik komputera,jutro podłącze się komputerem i się okaże .
Tak jak kolega Strumien pisze > podłącz żarówkę >(sprawdź czy jak obraca się wentylator - lekko i bez oporów ) Jak dochodzi napięcie żarówka się pali to zostaje ci bezpiecznik termiczny (a nie powiem zdarza się :D ) lub w ostateczności silnik wentylatora Jak nie dochodzi to sprawdź napięcie na regulatorze obrotów (czy dochodzi i czy wychodzi) :D Jeżeli...
Przenoszę do PE. 2. Posty, z których wynika, że ktoś nie bardzo orientuje się w temacie napraw proszę zamieszczać w dziale "Radia Samochodowe Początkujący". Jest to dział dla nieposiadających odpowiedniego doświadczenia w naprawianiu urządzeń RTV, ale bezwzględnie posiadających podstawową wiedzę z zakresu elektroniki (miernictwo, czytanie schematów,...
Kierunki i sterowanie zamkiem kolory jak w starych focusach, lampka na czarno-żółtym, po stacyjce zielono-żółty. Wszystko w konektorach na module pod schowkiem. Przejście pod maskę-duża guma z wiązką, też na wysokości schowka. Życzę przyjemnej pracy.
https://forum.fordclubpolska.org/showthr... Wymaga rejestracji.
Witam, Mam taki problem z Focusem, mianowicie włączenie postojów powoduje świecenie prawego kierunkowskazu (cała strona) Wyciąganie kolejnych lamp nie przynosi efektu, alarm również wykluczony. Czy jest tam jakiś moduł sterujący , czy wszystko normalnie na przełącznikach/przekaźnikach ? Wiązka wygląda na całą. Gdy wyjmę bezpiecznik z prawego postoju,...
Czyli wtyczka do joysticka była schowana wraz z kabelkami we wiązce? I miała przejście do wspomnianych pinów B6 i B8 w radiu? N.
Witam. Trafił mi się spalony focus, rok 2000 silnik 1.6 benzyna. Kupiliśmy całego bez tyłu, mam silnik i resztę, lecz wiązka jest bez klimy. W spalonym była klima manualna. Czy posiada ktoś schemat do tego samochodu, głównie chodziło by o klimę, ewentualnie sterowanie silnika ? Dzięki za jakiekolwiek wsparcie.
Rok temu zaglądałem, ale o ile dobrze pamiętam, podłączane kable były w wiązce wychodzącej "spod śruby", czyli bardziej na progu, co by się zgadzało ze zdjęciami https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
W Mercedesach olej idzie z elektromagnesów zaworów zmiennych faz rozrządu do sterownika silnika, w MAN-ach po wiązce od wtryskiwaczy. W jakimś samochodzie miałem też olej w zegarach, poszedł z czujnika ciśnienia, tylko już nie pamiętam co to było, na pewno nie Opel.
Chyba jedna dałem ciała w poszukiwaniu tego przekaźnika.... Wszystkie cztery przewody dochodzące do złącza wiązki świec są takie same i przekaźnik jest w skrzynce R 12 tak jak pisał "Pedros050"..... Oczywiście wiązka sprawdzona i zasilanie i ,masa na silniku....sterownik załącza przekaźnik.....przekaźnik podmieniałem....swoją drogą jak sterownik sprawdza...
A więc tak, wczoraj odebrałem autko od mechanika (ten co stwierdził że przedni czujnik jest walnięty). Żeby go sprawdzić musieli go pewnie odłączyć. Wiązka światła po włączeniu zawsze wykonywała sporego zakresu ruch w dół i w górę, a po odebraniu autka od mechanika ruch ten był bardzo znikomy. Pomyślałem że może będzie to kwestia braku adaptacji tych...
wiązka focus focus alternator wiązka focus focus instrukcja
astra tunel środkowy wyłącznik przedlicznikowy peugeot partner zawory
eeprom programmer bojler elektryczny
Rola klepsydry na ekranie komputera jako wskaźnika zajętości systemu Jak sprawić, by pranie z suszarki pachniało świeżo?