Jak bym wszystko wiedział nie pytał bym na forum To wszystko jest w internecie. Aby wyregulować zawory musisz zdjąć wałek. Jeżeli nie znasz zasady regulacji zaworów, to na pewno nie poradzisz sobie z rozrządem. Ja Ci życzę jak najlepiej, ale z Twoją wiedzą słabo to widzę.
sprawdz szczelinomierzem czy zawory nie sa podparte w jezdzie nie czuc zadnych tylko odpalanie jest ciezkie (przerabialem to juz na paru peugotach)
Stukanie zaworów i dymienie w Peugeot Partner mogą wynikać z problemów z układem zaworowym, smarowaniem, wtryskiem paliwa lub uszczelką pod głowicą. Jakie są możliwe przyczyny i rozwiązania?
zawory w XUD/DW8 nie mają żadnej regulacji - ani hydropopychaczy ani śrubek, luzy ustala się podkładkami (chyba najgłupsze rozwiązanie na świecie), więc nie mogą raz klekotać a raz nie, najprawdopodobniej mylisz dźwięk samych wybuchów mieszanki, być może w pompie rozlatuje się przyśpieszacz kąta wtrysku i stąd raz pracuje normalnie a innym razem na...
Witam, mam problem z Peugeotem Partnerem 1.9D DW8B z 2005 r., pompa Lucas. Auto paliło za pół obrotu rozrusznika. Postanowiłem zmienić rozrząd, po zmianie auto paliło normalnie, ale mocniej klekotał (jak źle ustawiony kąt wtrysku, choć podobno w tej pompie nie da się przestawić). W międzyczasie przyszły mrozy i rzucił palenie. Zostały ustawione zawory...
Nie wymieniaj teraz tego zaworu, on nie pomoże w kiepskim odpalaniu. Zawory oczywiście wyreguluje bo to obligatoryjna czynność po pewnym przebiegu . Dopiero jak to nie pomoże to zajmij się pompą
Zawory mogą być całe ponieważ pasek mógł przeskoczyć tylko o jeden lub dwa ząbki, ale uderzają o siebie !!!
[url=złe spalanie i szarpanie silnika.Wiem że może to być elek.zawór odpowiadający za prace silnika,kolega zmienił i pomogło a mi nie proszę o pomoc. ]manek2chce ustawić zawory może coś pomoże
No właśnie to długa histioria. Samochód używany przez córkę z dala od domu, uległ awarii. W czasie powrotu z pracy do domu wystąpiły objawy przegrzania silnika, pomimo pracującego wentylatora. Mechanik w tamtym mieście stwierdził podparte zawory (?). Regulacja nie pomogła. Kolejna diagnoza to uszkodzony sterownik silnika. Próbowali zamontować używkę...
Sprawdz przede wszystkim luzy zaworowe.Przy autach z gazem czesto sie kasuja na zimnym prawie do zera.Masz wtedy podparte zawory i nie chodzi na wszystkie cyl lub nierowno.Mialem pelno takich przypadkow.
Witam Mój Peugeot Partner z silnikime DW8B słabo zapala kiedy jest zimny, zmierzyłem luz zaworowy i wygląda na to że 3 zawory ssące są podparte - nie wchodzi nawet najcieńszy listek szczelinomierza - 0,05mm. Wobec tego mam pytanie czy mogę sam zeszlifować płytki o ok. 0,1mm, ręcznie- na dużym kamieniu szlifierskim ? Wiem że najlepsza byłaby magnesówka,...
To silnik z serii TU3 o ile sie nie myle, jest na 100% kolizyjny niestety.. Ja mialem pogiete (leciutko) 4 zawory jak kiedys przy odpalaniu rozlecial mi sie napinacz rozrzadu i pasek tylko przeskoczyl
Witam mam taki problem w moim aucie Peguot Partner po wjechaniu w wyrwę auto zaczęło tłuc ,po podniesieniu na lewarku jak kręcę piasta od strony pasażera czuć opór i unosi się cały silnik ,od strony kierowcy jest uszkodzony przegub i urwana końcówka drążka stabilizatora czy to ma wpływ na drugą stronę auta czy tez uszkodziła się półośka .
Witam mam podobny problem z takim samym silnikiem tylko w Peugeot Partner mam błąd P1668 wykasuję go i auto jedzie normalnie aż do momentu kiedy puszczę gaz i jest hamowanie silnikiem wtedy pojawia się błąd i mam 2 tyś obrotów. Wymieniałem sterownik silnika Sid 801A (ECU), sprawdzone wtryskiwacze, zawory , i czujniki ciśnienia paliwa podstawione z sprawnego...
Święci się chcek engine, błąd sondy lambda. Wymieniono katalizator na nowy bo stary był już mocno wypalony. Po wymianie sondy na nową firmy skv i Delphi auto szarpie i nie da się jeździć. Na starej sondzie która jest zepsuta auto jeździ względnie normalnie, ale święci się chcek. Wymienio też uszczelkę pod głowicą (wyciek), glowica i zawory były w porządku....
Może ktoś zna rozmiar, średnicę sprężyny, która jest osadzona na czopie w przegubie blisko koła. Czasami pęka i dobrze by mieć na zapasie, będę wymieniał osłonę przegubu i sprawdzę przy okazji, czy jest cała. Już raz tak miałem, że po rozebraniu były dwie sprężynki, lecz niestety nie pamiętam jaki to był rozmiar.
Witam, niedawno kupiłem ten samochodzik, po pewnym czasie jego użytkowania wpadły mi w ucho dziwne stuki podczas lekkiego dodawania gazu. Sprawdziłem już alternator, pompę wspomagania, rozrząd wymieniony (pasek + rolka), dzisiaj miałem ściągnięta miskę i teraz nie wiem sam czy pompa oleju może pukać ? zauważyłem, za ma lekki luz (odczuwalny ręką lewo-prawo)...
Dziękuje za pomoc w przetłumaczeniu ,znam tylko niemiecki. W tej książce jest podany luz bez podziału na lata produkcji . Np. 1.6 ma zawory już hydrauliczne. Pozdrawiam
Witam, tak jak w tytule, chciałbym wymienić filtr paliwa, jednak ani pod maską ani pod podłogą ani przy baku nie mogę go znaleźć. Czy ktoś może podpowiedzieć, gdzie on się znajduje w tym modelu? W internecie pełno jest informacji na temat diesla, ale nic nie znalazłem o benzynie. pozdrawiam
Witam, od jakiego czasu mam problem z twardym pedałem hamulca. Pod gilotynę poszły klocki, cylinderki , rzekomo wąż hydrauliczny prawego przedniego koła, płyn. To niby miało wszystko pomóc. Hamulce OK ale pedał dalej twardy czyli efekty żadne. Z reklamacją ciężko bo co reklamować... Serwo niby ciągnie bo słychać, ale jakość tej próżni nieznana. Przejechane...
Witam serdecznie , mam następujący problem - w samochodzie Peugeot Partner po wyłączeniu zapłonu nadmuch nadal działa (można zmieniać od 0 do 4 , wersja manualna nie automatyczna - reszta działa prawidłowo np radio gaśnie po wyłączeniu zapłonu. Gdzie szukać przyczyny ? od czego zacząć ? dodam , że auto sprowadzone , nie wiem jak było wcześniej , po...
Auto klekocze na wolnych i czasami mocno kopci na bialo. Po podlaczeniu komputera wywala bledy P1184 U1133 U1134.
Partner I polift, 2008rok, 1.4 benzyna, klimatyzacja manualna. Szwankuje regulacja prędkości wentylatora nawiewu w kabinie. Na biegu 2,3,4 wentylator chodzi z pełną mocą. Już się brałem za wymianę rezystora, ALE w pozycjach pokrętła "obieg wewnętrzny" regulacja 1-2-3 działa. Na 4 jest tak samo jak na 3 czyli tu z kolei nie ma pełnej wydajności. (dla...
Witam Problem polega na tym, że wycieraczka zatrzymała się. Moim zdaniem może to być coś wspólnego z przekaźnikiem bo teraz nic nie słychać jak włączy się wycieraczkę. Przy włączeniu przedniej przekaźnik działa. Dodam jeszcze, że gdy przełączy się na drugi tryb to spryskiwacz działa, a wycieraczka nie chodzi. Jeżeli jest to wina przekaźnika to proszę...
Zaczęło się od tego że pierwszy raz po tym jak samochód zbliżał się do rezerwy załączył się tryb awaryjny (do 3000 nie dalej). Po zgaszeniu silnika problem ustał lecz samochód po chwili padł. Dolałem 5 litrów ropy, odpaliłem na Plak i chodzi. Zbliżyłem się do rezerwy i powtórka. Dolanie ropy i wymiana filtra nic nie dały. Mechanik wymienił wtryski,...
Witam serdecznie. Temat był na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Klasyczny problem czyli nawiew na 4 biegu. Chciałem wypiąć ten cały rezystor i wymienić bezpiecznik ale nie mogę zlokalizować tego rezystora. Zlokalizowałem wtyczkę zasilania wiatraka (po jej wyciągnięciu nawet 4 bieg nie chodził). Poniżej fotki z tego co rozebrałem czyli...
Witam. W moim partnerze skończyła się uszczelka pod głowicą. Z racji, że robiona była już 3 razy (400 tysięcy, jedno zerwanie paska i jeden raz olej w układzie chlodzenia) jestem zmuszony zakupic nową. Myślałem pójść po całości i zmienić cały silnik. I teraz mam pytanie. Znalazłem u siebie w Radomiu ładny silnik z anglika 2005 rok, tyle, że tam jest...
Mam problemik z tylną wycieraczką. Wycieraczka nie kończy swojej pracy nawet po jej wyłączeniu.Pracuję różnie (czasem raz a czasem nawet kilkanaście razy za dużo) Jakby tego było mało nie zatrzymuje się na właściwej pozycji tylko gdzie popadnie , bez żadnego schematu.-- To wszystko sugerowałoby awarię wyłącznika krańcowego , ale jest jeszcze jeden numer...
Jak odblokować tylnie drzwi przesuwne, nie można ich otworzyć od zewnątrz i wewnątrz
Witam, Mam problem z pompą wtryskową...Konkretnie z wyciekiem z pod czarnej zaślepki, umieszczonej na korpusie pompy (Lucas)... Nie wiem, czy mogę ją dokręcić bez specjalnego klucza? http://obrazki.elektroda.pl/6493152200_1... Szczęsliwego...Piotrek.
Czy peugeot partner 2004r 80kw posiada łańcuch rozrządu?jak nie czy możliwa jest tania naprawa przy zerwanym pasku rozrządu?
Dobry wieczór! Panowie! czy w peugeocie patrnerze 1.9d mogę włożyć filtr powietrza ale stożkowy? oryginalny foltr się obłamał na uchwytach i nowa obudowa kosztuje około 130zł... obłamał się i uszkodził chłodnicę do tego stopnia, że zmuszony zostałem do kupna nowej... i tak myśląc, o zabezpieczeniu się przed ewentualnymi zniszczeniami, zastanawiam się...
Witam! Mialem problemy z hamulcem w zwiazku czym calutki plyn zostal spuszczony, niektore przewody wymienione i problem pojawil sie przy zalewaniu nowego plynu. Pompa hamulcowa wyczyszczona, dzialajaca, na probe zalana lekko plynem, ktory zaczal cieknac z otworow, wiec wlozylismy ja do samochodu. przewody zakrecone, odpowietrzniki wykrecone i zalewamy...
Pompa wspomagania (hydrauliczna) ma luz poprzeczny. Nie cieknie. Za to jest trochę słabsze wspomaganie i po uruchomieniu czasem wcale nie ma i przy tym jakby koło pompy blokowało się - pasek się ślizga. Pasek jest ok, suchy; koło ok, napinacz ok. Magiel dobry, krzyrzak nie zapieczony. Może coś z zaworem bypass w pompie (też)? Te pompy zdaje się mają...
witam serdecznie Forumowiczow, opisze usterki. - nierówne wolne obroty wystepuja zaraz po odpaleniu silnika, przy probie dodania gazu gasnie, po ok 1 minucie z mocno niskich ocierajacych sie o wylaczenie pracy silnika wracaja do przyzwoitych, - szarpie tylko wtedy, gdy chce po odpaleniu od razu ruszyc. nie ma takiej opcji, musi najpierw przejsc 1 minutowa...
Witam, sprawdzic trzeba parametry podczas rozruchu, ciśnienie paliwa po wysokim, obroty silnika, sprawdził bym jeszcze cisnienie spreżania dla pewności, możliwe że masz problem z regulacja zaworów (hydrauliczna) lub zawory puszczają, ciśnienie na wtryskach to 200bar min, a czujniki na wale i wałku? sprawne i czyste?, powodzenia
Samych tłoków jeszcze nie wyciągałem, jak na mój gust to te rysy nie są tragiczne i nic bym tam nie ruszał. Kilka osób mi jednak (także gość który robi głowice) radzi żeby te pierścienie zmienić. Szlak mnie jednak trafi gdy za 50tyś km (czyli za jakiś rok) okaze się można je było wymienić Którędy płyn znikal tego nikt do końca nie określi. Pewne jest...
To Ci nie pomoże. Elektrozawór ma wbudowany układ elektroniczny. Tam dochodzi zasilanie ale i sygnał. Jak sygnał będzie nie taki jak trzeba to zawór się nie otworzy.
nie jestem specjalista od tego ukladu , ale poszukalem na ten temat. na stronie ktora ci podaje jest troche opisany uklad i jakie objawy przy zlym dzialaniu a takze jak sprawdzic czy twoj problem jest zwiazany z tym ukladem.
Zawór wystarczy wymienić na zwykły i po immo. Problemem jest tylko się do niego dostać, bo zasłania go kawał grubej niedemontowalnej blachy jako zabezpieczenie antykradzieżowe.
Zbyt niskie napiecie zasilania (lub jego brak) na czujniku cisnienia, debimetrze i zaworze EGR.
Sprawdz i wyczyść zawór EGR.
Ok to zaraz to sprawdzę a jeżeli ten check czasami swieci czasami nie swieci to tez raczej zawór kata wtrysku?
Sprawdz czy po wyłączeniu kluczyka masz napięcie na zaworze elektromagnetycznym paliwa przy pompie wtryskowej jeśli tak przyczyny szukaj w kostce stacyjki lub zwarcie instalacji zasilającej ten zawór
W tych silnikach zawór egr zablokowany powodował niemożliwość odpalenia.
witam. ile powinien wynosić luz na zaworach w peugeot partner typ silnika 10DXET . dziękuje
A po co chcesz zawory uruchamiać. Robisz to tradycyjnie, ciśnieniowo lub podciśnieniowy. I nie ma problemu. Moduł jest widziany ale brak z nim komunikacji. A nie jakaś jest. Po prostu wysiada. Przerabiałem to kiedyś w swoim Partnerze. Po 2 latach ABS był widziany, ale nie rozpoznawany trzeba było ręcznie podać typ. Po kolejnych 2 nawet tego nie było....
Komputer pokazywał błędy wielu czujników, ale mechanik stwierdził, że to nie przyczyna ale efekt głównego problemu i podejrzewa zawór ciśnienia paliwa. A ten mechanik nie mógł zrobić jakichś logów albo zerknąć w parametry? Wygląda to na spadek ciśnienia na listwie. Może być i zawór może i co innego.Na początek proponuje wymienić filtr.
Ociz znasz zasade dzialania tego czegos? widocznie nie bo myślałem że to zwykły zawór :oops:
Kompresja nie była wystarczająca. Przyczyną były rozszczelnione zawory. Regulacja załatwiła problem. Teraz zapala bez problemu.
Swiece nowe,ale czy prad dostaja?Przy zaworze bedzie strasznie halasowal.
Z korekcji wynika, ze masz slaby 1 cylinder. Moze to byc lejacy wtrysk, podpalone zawory, niskie cisnienie sprezania itp.
Po głębszej analizie problemu przyczyna leży jednak w pompie paliwa. Zauważyłem że już ktoś próbował z tym walczyć i założył zawór zwrotny przed pompą.
Z twojego opisu wynika ,że najprawdopodoniej masz nie szczelny zawór ssący lub nie domknięty EGR.
wyrzuciłem zawór elektroniczny i wkręciłem zwykły auto chodzi. kończę temat.
Zawór elektromagnetyczny pompy(impulsator) i czujnik wzniosu iglicy na trzecim wtrysku, może być przyczyną, jeżeli to silnik DW8 B.
Podmieniona jest sprawna w 100% jest z autka znajomego i przegoniłem go dość konkretnie dla pewnosci i nic sie nie dzieje. Mówisz o czujniki cisnienia doładowania czy o zaworze sterującym ? Dodano po 1 Zawór regulacji podmieniony, bez poprawy
Regulator wys. ciśnienia w pompie bosch działa jak zawór bezpieczeństwa, posiada wewnątrz sprężynę, która powinna sama utrzymywać ciśnienie ok. 70 bar. Po zasileniu przez komputer prądem RCO ciśnienie ma wzrastać do zadanego(na wolnych obr. ok. 300 bar.) Znaczy to, że cewka el. zaworu zwiększa dociskanie zaworka, i podnosi regulowane ciśnienie. Jak...
Sprawdź czy zawór Stop na pompie wtryskowej się nie zablokował. Miałem ostatnio to samo tyle że w 206. Można było kręcić i kręcić a i tak by nie zagadał.
Przepraszam za pomyłkę to jest Peugeot Partner 1.9d. Głowice zdejmowałem nie widać żadnej usterki żaden zawór nie zgięty wałek też w porządku tak jak mówię na plaku odpali może posiada ktoś jakiś opis gdzie blokuje się te koło od pompy mam tam w nim dwa otwory ale żaden nie pasuje do otworów na obudowie silnika
"EGR już kiedyś zatkałem dla wykluczenia możliwej przyczyny" Witaj. Było jak widzę wiele podpowiedzi odnośnie nieprawidłowej pracy silnika, a stwierdzenie jw. mówi niewiele. Zatkanie EGR tzn.. mechaniczne zaślepienie przewodu spalin między kolektorem ssącym a wydechowym. Jeżeli tak zatkałeś EGR to nie może on być przyczyną szarpania. Podpowiedź rafi999...
To zwykły gruźlyk na pompie boscha. Ten kabelek zasila zawór na pompie. A z altem jest coś namieszane w instalacji. Nie ma +12 dla kontrolki po zapłonie. Dodano po 16 Jednak doszedłem do innego pomysłu. Nie ma zasilania na linii 15. Alt się wzbudza i podaje przez kontrolkę. Albo bezpiecznik albo np stacyjka.
Witam wszystkich. Po przeczytaniu różnych postów nie znalazłem podobnego więc zakładam kolejny związany z HDI i EGR. Otóż trafił do mnie Peugeot z typowymi objawami uszkodzonego EGR-u. Po diagnozie PP dwa błędy stałe P0490 Niewystarczające działanie EGR, zawór za bardzo zamknięty w stosunku do wartości odniesienia, oraz P0401- Zmierzona ilość powietrza...
Kompleksowo mialem na mysli planowanie glowicy, szczelność, uszczelniacze, gniazda zaworów, zawory, uszczelki, sruby, rozrzad. Dlatego napisalem ze od 1500. Może byc duzo wiecej. Jeśli jestes pewny mechanika ze zrobi to dobrze to nie baw sie w pol remonty tylko rób zgodnie ze sztuką.
Peugeot partner 1,6 HDi 2014r. Błędy z turbo, dziwna regulacja. Ogólnie peugeot po uszczelnieniu ach i wymianie turbo na regenerowane. Ale przed regeneracja też nie chciał jeździć normalnie. Więc tak. Błąd łapie z czujnika na gruszce Bład pomiar pozycji turbo P2565 turbo o stałej geometria, zwarcie do plusa, przerwa w obwodzie. Efekt pracy jest dziwny....
Przyczyny, które mogą prowadzić do ustanowienia kodu P0172, mogą być następujące: Czujnik masowego przepływu powietrza może być brudny lub uszkodzony. Filtr powietrza jest brudny lub zawiera olej. Jakiś przeciek próżniowy. Problem z ciśnieniem paliwa. Zawór zwrotny pompy paliwowej może ulec awarii. Zawór PCV przecieka lub uległ awarii. Zawór EGR mógł...
Witam Tego typu objawy (partner HDI) z jakimi miałem do czynienia: w jednym przypadku to był przepływomierz powietrza w drugim urwany zawór EGR-u w trzecim zapchany filtr paliwa. Pierwszy można było ustalić na podstawie diagnostyki. Pozostałe nie dawały żadnych usterek. Jakie jest ciśnienie na szynie CR?
Witam, Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika. Samochód szarpał na wolnych obrotach, natomiast na wysokich pracował bardzo ładnie. Oddałam auto do warszatu. Podłączono go pod komputer- pojawiły się błędy P0190 (sygnał ciśnienia, zwarcie do obwodu pozytywne lub otwarte) i P1517 (silnik immobilizer). Podczas pierwszej jazdy po odbiorze, pracuje...
Witam serdecznie. Posiadam Peugeota Partnera I 1.9D DW8 WJZ VAN, w którym zjadło karoserię tak, że nie opłacało się jej spawać (poleciały podłużnice), więc postanowiłem poszukać następcy. Przypadkiem wyszło tak, że po cenie złomu znajomy sprzedał mi zdrowe Berlingo I Multispace z 2001 roku z silnikiem DW8 WJY z uszkodzonym silnikiem. W Berlingo jest...
mam problem z peugotem partnerem jak zapalę jest ok po pewnym czasie jak silnik się zagrzeje oświetla się pomarańczowa kontrolka silnika i samochód słabnie zaślepiłem zawór egr myślałem ze bedzie dobrze ale skąd dalej sie zaswieca kontrolka silnika kolega podłączył kompa i pokazuje łąd p 1352 moze ktoś poradzi gdzie szukać usterki
Witam, Samochód zapala bez problemu gdy jest zimny. Gdy postoi chwile na luzie jak jest ciepły to gaśnie i nie zapala dopóki nie ostygnie. Świeci się kontrolka check engine cały czas. Na wszystkich biegach maksymalnie 3tys obrotów i więcej nie daje. Wymieniłem: silnik, turbo, przepływomierz, olej i filtr, filtr powietrza, wtryski wyczyściłem zawór EGR...
zawory partner zawory peugeot peugeot partner
kanały satelitarne astra odkurzacz dyson problemy schemat silnika corsa
bateria hilti interfejs diagbox
Bęben w pralce nie obraca się - przyczyny i rozwiązania Kolory kabli UVW – normy PN-EN 60445, GB/T 2681, NEC, oznaczenia faz w Polsce, Chinach, USA