nie jestem specjalista od tego ukladu , ale poszukalem na ten temat. na stronie ktora ci podaje jest troche opisany uklad i jakie objawy przy zlym dzialaniu a takze jak sprawdzic czy twoj problem jest zwiazany z tym ukladem.
To Ci nie pomoże. Elektrozawór ma wbudowany układ elektroniczny. Tam dochodzi zasilanie ale i sygnał. Jak sygnał będzie nie taki jak trzeba to zawór się nie otworzy.
Stukanie zaworów i dymienie w Peugeot Partner mogą wynikać z problemów z układem zaworowym, smarowaniem, wtryskiem paliwa lub uszczelką pod głowicą. Jakie są możliwe przyczyny i rozwiązania?
sprawdz szczelinomierzem czy zawory nie sa podparte w jezdzie nie czuc zadnych tylko odpalanie jest ciezkie (przerabialem to juz na paru peugotach)
Sprawdz i wyczyść zawór EGR.
Ok to zaraz to sprawdzę a jeżeli ten check czasami swieci czasami nie swieci to tez raczej zawór kata wtrysku?
Sprawdz czy po wyłączeniu kluczyka masz napięcie na zaworze elektromagnetycznym paliwa przy pompie wtryskowej jeśli tak przyczyny szukaj w kostce stacyjki lub zwarcie instalacji zasilającej ten zawór
Zawór wystarczy wymienić na zwykły i po immo. Problemem jest tylko się do niego dostać, bo zasłania go kawał grubej niedemontowalnej blachy jako zabezpieczenie antykradzieżowe.
W tych silnikach zawór egr zablokowany powodował niemożliwość odpalenia.
Ociz znasz zasade dzialania tego czegos? widocznie nie bo myślałem że to zwykły zawór :oops:
Jak bym wszystko wiedział nie pytał bym na forum To wszystko jest w internecie. Aby wyregulować zawory musisz zdjąć wałek. Jeżeli nie znasz zasady regulacji zaworów, to na pewno nie poradzisz sobie z rozrządem. Ja Ci życzę jak najlepiej, ale z Twoją wiedzą słabo to widzę.
[url=złe spalanie i szarpanie silnika.Wiem że może to być elek.zawór odpowiadający za prace silnika,kolega zmienił i pomogło a mi nie proszę o pomoc. ]manek2chce ustawić zawory może coś pomoże
Komputer pokazywał błędy wielu czujników, ale mechanik stwierdził, że to nie przyczyna ale efekt głównego problemu i podejrzewa zawór ciśnienia paliwa. A ten mechanik nie mógł zrobić jakichś logów albo zerknąć w parametry? Wygląda to na spadek ciśnienia na listwie. Może być i zawór może i co innego.Na początek proponuje wymienić filtr.
Po głębszej analizie problemu przyczyna leży jednak w pompie paliwa. Zauważyłem że już ktoś próbował z tym walczyć i założył zawór zwrotny przed pompą.
Kompresja nie była wystarczająca. Przyczyną były rozszczelnione zawory. Regulacja załatwiła problem. Teraz zapala bez problemu.
Nie wymieniaj teraz tego zaworu, on nie pomoże w kiepskim odpalaniu. Zawory oczywiście wyreguluje bo to obligatoryjna czynność po pewnym przebiegu . Dopiero jak to nie pomoże to zajmij się pompą
Z twojego opisu wynika ,że najprawdopodoniej masz nie szczelny zawór ssący lub nie domknięty EGR.
Z korekcji wynika, ze masz slaby 1 cylinder. Moze to byc lejacy wtrysk, podpalone zawory, niskie cisnienie sprezania itp.
Zawory mogą być całe ponieważ pasek mógł przeskoczyć tylko o jeden lub dwa ząbki, ale uderzają o siebie !!!
Dziękuje za pomoc w przetłumaczeniu ,znam tylko niemiecki. W tej książce jest podany luz bez podziału na lata produkcji . Np. 1.6 ma zawory już hydrauliczne. Pozdrawiam
wyrzuciłem zawór elektroniczny i wkręciłem zwykły auto chodzi. kończę temat.
Sprawdz przede wszystkim luzy zaworowe.Przy autach z gazem czesto sie kasuja na zimnym prawie do zera.Masz wtedy podparte zawory i nie chodzi na wszystkie cyl lub nierowno.Mialem pelno takich przypadkow.
Podmieniona jest sprawna w 100% jest z autka znajomego i przegoniłem go dość konkretnie dla pewnosci i nic sie nie dzieje. Mówisz o czujniki cisnienia doładowania czy o zaworze sterującym ? Dodano po 1 Zawór regulacji podmieniony, bez poprawy
Zawór elektromagnetyczny pompy(impulsator) i czujnik wzniosu iglicy na trzecim wtrysku, może być przyczyną, jeżeli to silnik DW8 B.
To silnik z serii TU3 o ile sie nie myle, jest na 100% kolizyjny niestety.. Ja mialem pogiete (leciutko) 4 zawory jak kiedys przy odpalaniu rozlecial mi sie napinacz rozrzadu i pasek tylko przeskoczyl
Przepraszam za pomyłkę to jest Peugeot Partner 1.9d. Głowice zdejmowałem nie widać żadnej usterki żaden zawór nie zgięty wałek też w porządku tak jak mówię na plaku odpali może posiada ktoś jakiś opis gdzie blokuje się te koło od pompy mam tam w nim dwa otwory ale żaden nie pasuje do otworów na obudowie silnika
Pompa lucasa?DW8 Może być zawór sterujący kątem( ten z gumowym kapturkiem )stuknij w niego delikatnie jak będzie kopcił jak sie poprawi to już masz przyczyne.
"EGR już kiedyś zatkałem dla wykluczenia możliwej przyczyny" Witaj. Było jak widzę wiele podpowiedzi odnośnie nieprawidłowej pracy silnika, a stwierdzenie jw. mówi niewiele. Zatkanie EGR tzn.. mechaniczne zaślepienie przewodu spalin między kolektorem ssącym a wydechowym. Jeżeli tak zatkałeś EGR to nie może on być przyczyną szarpania. Podpowiedź rafi999...
Witam Mój Peugeot Partner z silnikime DW8B słabo zapala kiedy jest zimny, zmierzyłem luz zaworowy i wygląda na to że 3 zawory ssące są podparte - nie wchodzi nawet najcieńszy listek szczelinomierza - 0,05mm. Wobec tego mam pytanie czy mogę sam zeszlifować płytki o ok. 0,1mm, ręcznie- na dużym kamieniu szlifierskim ? Wiem że najlepsza byłaby magnesówka,...
Sprawdź czy zawór Stop na pompie wtryskowej się nie zablokował. Miałem ostatnio to samo tyle że w 206. Można było kręcić i kręcić a i tak by nie zagadał.
Witam, Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika. Samochód szarpał na wolnych obrotach, natomiast na wysokich pracował bardzo ładnie. Oddałam auto do warszatu. Podłączono go pod komputer- pojawiły się błędy P0190 (sygnał ciśnienia, zwarcie do obwodu pozytywne lub otwarte) i P1517 (silnik immobilizer). Podczas pierwszej jazdy po odbiorze, pracuje...
Witam, sprawdzic trzeba parametry podczas rozruchu, ciśnienie paliwa po wysokim, obroty silnika, sprawdził bym jeszcze cisnienie spreżania dla pewności, możliwe że masz problem z regulacja zaworów (hydrauliczna) lub zawory puszczają, ciśnienie na wtryskach to 200bar min, a czujniki na wale i wałku? sprawne i czyste?, powodzenia
Święci się chcek engine, błąd sondy lambda. Wymieniono katalizator na nowy bo stary był już mocno wypalony. Po wymianie sondy na nową firmy skv i Delphi auto szarpie i nie da się jeździć. Na starej sondzie która jest zepsuta auto jeździ względnie normalnie, ale święci się chcek. Wymienio też uszczelkę pod głowicą (wyciek), glowica i zawory były w porządku....
Regulator wys. ciśnienia w pompie bosch działa jak zawór bezpieczeństwa, posiada wewnątrz sprężynę, która powinna sama utrzymywać ciśnienie ok. 70 bar. Po zasileniu przez komputer prądem RCO ciśnienie ma wzrastać do zadanego(na wolnych obr. ok. 300 bar.) Znaczy to, że cewka el. zaworu zwiększa dociskanie zaworka, i podnosi regulowane ciśnienie. Jak...
Przyczyny, które mogą prowadzić do ustanowienia kodu P0172, mogą być następujące: Czujnik masowego przepływu powietrza może być brudny lub uszkodzony. Filtr powietrza jest brudny lub zawiera olej. Jakiś przeciek próżniowy. Problem z ciśnieniem paliwa. Zawór zwrotny pompy paliwowej może ulec awarii. Zawór PCV przecieka lub uległ awarii. Zawór EGR mógł...
Zbyt niskie napiecie zasilania (lub jego brak) na czujniku cisnienia, debimetrze i zaworze EGR.
To zwykły gruźlyk na pompie boscha. Ten kabelek zasila zawór na pompie. A z altem jest coś namieszane w instalacji. Nie ma +12 dla kontrolki po zapłonie. Dodano po 16 Jednak doszedłem do innego pomysłu. Nie ma zasilania na linii 15. Alt się wzbudza i podaje przez kontrolkę. Albo bezpiecznik albo np stacyjka.
Witam Wszystkich. Mam problem z klimą w Partnerze 1.6 Hdi. Klima dobita gaz prawidłowo - nowa sprężarka czujnik ciśnienia skrzynka pod maską - PROBLEM HP = LP - nie robi ciśnienia. Posprawdzałem okazało się że nie ma napięcia na zawór na sprężarce. Padło na wymianę skrzynki z której wychodzi około 0,8 V - kupiłem nową i nic dalej to samo. Podając ręcznie...
Peugeot partner 1,6 HDi 2014r. Błędy z turbo, dziwna regulacja. Ogólnie peugeot po uszczelnieniu ach i wymianie turbo na regenerowane. Ale przed regeneracja też nie chciał jeździć normalnie. Więc tak. Błąd łapie z czujnika na gruszce Bład pomiar pozycji turbo P2565 turbo o stałej geometria, zwarcie do plusa, przerwa w obwodzie. Efekt pracy jest dziwny....
Witam Tego typu objawy (partner HDI) z jakimi miałem do czynienia: w jednym przypadku to był przepływomierz powietrza w drugim urwany zawór EGR-u w trzecim zapchany filtr paliwa. Pierwszy można było ustalić na podstawie diagnostyki. Pozostałe nie dawały żadnych usterek. Jakie jest ciśnienie na szynie CR?
Witam, mam problem z Peugeotem Partnerem 1.9D DW8B z 2005 r., pompa Lucas. Auto paliło za pół obrotu rozrusznika. Postanowiłem zmienić rozrząd, po zmianie auto paliło normalnie, ale mocniej klekotał (jak źle ustawiony kąt wtrysku, choć podobno w tej pompie nie da się przestawić). W międzyczasie przyszły mrozy i rzucił palenie. Zostały ustawione zawory...
witam. ile powinien wynosić luz na zaworach w peugeot partner typ silnika 10DXET . dziękuje
Kompleksowo mialem na mysli planowanie glowicy, szczelność, uszczelniacze, gniazda zaworów, zawory, uszczelki, sruby, rozrzad. Dlatego napisalem ze od 1500. Może byc duzo wiecej. Jeśli jestes pewny mechanika ze zrobi to dobrze to nie baw sie w pol remonty tylko rób zgodnie ze sztuką.
mam problem z peugotem partnerem jak zapalę jest ok po pewnym czasie jak silnik się zagrzeje oświetla się pomarańczowa kontrolka silnika i samochód słabnie zaślepiłem zawór egr myślałem ze bedzie dobrze ale skąd dalej sie zaswieca kontrolka silnika kolega podłączył kompa i pokazuje łąd p 1352 moze ktoś poradzi gdzie szukać usterki
Mam peugeot partner z takim silnikiem,naprawiałem pompę ciśnienia,ale miałem inne objawy,tarcie mimośrodu w pompie wytwarzało opiłki które zatykały zawór ciśnienia.Takie objawy że silnik wchodzi na obroty do 3000 i dalej nie chce miałem z zaworem EGR ,nie otwierał się i turbina nie dostawała powietrza i brak mocy.Po rozebraniu zaworu okazało się że...
Witam, Samochód zapala bez problemu gdy jest zimny. Gdy postoi chwile na luzie jak jest ciepły to gaśnie i nie zapala dopóki nie ostygnie. Świeci się kontrolka check engine cały czas. Na wszystkich biegach maksymalnie 3tys obrotów i więcej nie daje. Wymieniłem: silnik, turbo, przepływomierz, olej i filtr, filtr powietrza, wtryski wyczyściłem zawór EGR...
Witam wszystkich. Po przeczytaniu różnych postów nie znalazłem podobnego więc zakładam kolejny związany z HDI i EGR. Otóż trafił do mnie Peugeot z typowymi objawami uszkodzonego EGR-u. Po diagnozie PP dwa błędy stałe P0490 Niewystarczające działanie EGR, zawór za bardzo zamknięty w stosunku do wartości odniesienia, oraz P0401- Zmierzona ilość powietrza...
Witam mam podobny problem z takim samym silnikiem tylko w Peugeot Partner mam błąd P1668 wykasuję go i auto jedzie normalnie aż do momentu kiedy puszczę gaz i jest hamowanie silnikiem wtedy pojawia się błąd i mam 2 tyś obrotów. Wymieniałem sterownik silnika Sid 801A (ECU), sprawdzone wtryskiwacze, zawory , i czujniki ciśnienia paliwa podstawione z sprawnego...
No właśnie to długa histioria. Samochód używany przez córkę z dala od domu, uległ awarii. W czasie powrotu z pracy do domu wystąpiły objawy przegrzania silnika, pomimo pracującego wentylatora. Mechanik w tamtym mieście stwierdził podparte zawory (?). Regulacja nie pomogła. Kolejna diagnoza to uszkodzony sterownik silnika. Próbowali zamontować używkę...
Samych tłoków jeszcze nie wyciągałem, jak na mój gust to te rysy nie są tragiczne i nic bym tam nie ruszał. Kilka osób mi jednak (także gość który robi głowice) radzi żeby te pierścienie zmienić. Szlak mnie jednak trafi gdy za 50tyś km (czyli za jakiś rok) okaze się można je było wymienić Którędy płyn znikal tego nikt do końca nie określi. Pewne jest...
Pewnie chodzi Ci o zawór recyrkulacji spalin,ale w zwykłym dieslu nie powinno być takich objawów.No nic poczekajmy na zdjęcie,wtedy coś poradzimy,bo z Twojego opisu ciężko się wyznać o co chodzi.Pozdrawiam
Witam.Od dłuzszego czasu borykam się z nie lada problemem.Otóż gdy auto jest zimne odpala normalnie, natomiast gdy silnik jest ciepły i postoi kilka minut to ciężko odpala.Wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia, wyregulowałem zawory, wymieniłem filtr powietrza oraz filtr paliwa a problem pozostał nadal.Może czujnik temperatury ECU, tylko który...
Co z tego, że czujnik został wymieniony jak to nie wina czujnika a krzywki która go załącza? Jeżeli natomiast chodzi o zawór EGR to on się nie psuje w tych silnikach (tzn. psuje się ale b. rzadko). To co się psuje to albo elektrozawór sterujący zaworem EGR albo przewody pneumatyczne i dysze.
fajnie, tylko do pompy idzie tego trochę. najlepiej bylo by mi ciachnąć coś w okolicach deski. Nie narobi to żadnego młynu gdy zawór odłączy się podczas jazdy? Druga sprawa. Był w nim alarm- ponoć fabryczny. Zostały po nim czujniki ultradzwiękowe, dioda LED i kostki koło bezpieczników. Faktycznie coś takiego miały i idzie taką centralke dokupić, czy...
Witam, miałem opisywany przypadek. Peugeot 406 2.0 HDi, 110KM. 2002 rok Cyrk z płynem chłodniczym. Wymieniłem zawór w zbiorniku wyrównawczym, termostat, wymiana płynu i duuuuużo zabawy z odpowietrzaniem. Odpowietrzenie było dobre na jakiś czas... później okazało się, że jednak to uszczelka pod głowicą. Okazało się, że jest to początek najgorszego. Jeżeli...
A po co chcesz zawory uruchamiać. Robisz to tradycyjnie, ciśnieniowo lub podciśnieniowy. I nie ma problemu. Moduł jest widziany ale brak z nim komunikacji. A nie jakaś jest. Po prostu wysiada. Przerabiałem to kiedyś w swoim Partnerze. Po 2 latach ABS był widziany, ale nie rozpoznawany trzeba było ręcznie podać typ. Po kolejnych 2 nawet tego nie było....
Byłem w serwisie na diagnostyce kompa i przy pierwszym ściągnięciu błędów "wywaliło" aż 7 usterek m.in. wtryski, immobiliser, zawór wysokiego ciśnienia i coś tam jeszcze. Po resecie przejechałem około 5km i usterka znowu powróciła więc ja też wróciłem do serwisu i tym razem była tylko usterka zaworu wysokiego ciśnienia . Po ponownym kasowaniu błędu...
Automatyka sterowania ciśnieniem działa zazwyczaj w taki sposób: Pompa wysokociśnieniowa pracuje do limitu zaworu bezpieczeństwa , żeby zabezpieczyć pompę przed zatarciem i przegrzaniem w przypadku blokady na wyjściu-jest to regulator mechaniczny i nie wiem gdzie w Twoim przypadku jest umieszczony ? Drugim algorytmem jest utrzymywanie zadanego ciśnienia...
Już pisze jak do tego doszedłem , mianowicie jeździłem z podłączoną lampką wskazująca grzanie świec i dokładnie wiedziałem kiedy grzeją , krańcówka jest tak zamontowana , że po dodaniu gazu jest załączana , znajduje się ona przy pompie przy dźwigni mocowania linki gazu. kybernetes jesteś tego pewny ? z tego co się orientuje to zawór jest sterowany podciśnieniowo...
musiałem wymienić bo leciała z niego ropa. Codzienne pompowanie ropy nie jest normalną czynnością Zawór wymieniony, ale coś mi nie daje spokoju. Silnik trzeba dłużej krecić żeby zapalił. W dodatku gdy jest zimny to puści dyma i kilka sekund będzie chodził nie równo. Przed wymianą zaworu palił na rys (przynajmniej jak był ciepły). Do tego dochodzą nowe...
Podciśnieniowy zawór EGR nie ma żadnych czujników. Jedynie przy zamkniętym egrze będzie zawyżał dane z przepływomierza. Ponieważ mam zaślepiony dolot z egra, mam ciągle zawyżony przepływ powietrza, ale wcześniej nie było tego błędu. Powtórzę jeszcze, że chcę zrobić bypass kabli od elektrozaworu, bo tak jak napisałem w pierwszym poście, ni stąd ni zowąd...
W Citroenie C1 kolegi, prawdopodobnie przez wymontowaną pompę powietrza wtórnego, padł katalizator (auto nie ma LPG). Po wymianie katalizatora, wskazania lambd 1 i 2 w normie, jakiś czas bez kodów, po czym zaczęły się pojawiać kody od niewłaściwie działającego układu dotłaczania powietrza. Zamówił i zamontował pompę, węże, zawór na kolektorze i jest...
Witam Z uwagi na poruszanie się na krótkich dystansach chciałbym założyć podgrzewacz parownika. Auto to peugeot partner 1.4, instalacja sekwencyjna. Jako że parownik jest równolegle połączony z nagrzewnicą wpadłem na pomysł, aby podgrzewany był tylko parownik, do czasu gdy silnik nie osiągnie 30 stopni. Przed samym parownikiem chciałbym dać zawór elektromagnetyczny,...
Witam Wymieniłem zawór EGR bo włączał sie tryb awaryjny (auto nie wchodzilo na obroty powyzej 3 tysiecy) i palila sie lampka silnika . EGR nowy oryginalny (lampka dalej się pali bo błędu jeszcze nie skasowałem) . Po wymianie auto nabrało mocy jak nigdy wcześniej , przyśpiesza jak rakieta :D ale spalanie paliwa wzrosło dość drastycznie . Wczesniej na...
Witam mam problem z wyżej wymienioną klimatyzacją manualną mianowicie.Kupiłem auto z uszkodzoną chłodnicą klimatyzacji, po spawaniu jej niestety próba szczelności dała wynik zły.Wymienilem chłodnice i nabiłem u mechanika czynnik, szczelnośc ok.Po włączeniu klimy słychać że sprzęgiełko sprężarki się załączyło , troche pochodziło z 1 min i się sprzęgiełko...
Sprawa dotyczy silnika 2.0HDI (DW10TD) w samochodzie peugeot partner 2000r. Wczoraj po potraktowaniu wodą silnik nie chciał zapalić - IMMO "wypiskiwał" błąd. Kiedyś już to przeżyłem, ale po ok 30-40min. zaskoczył i kilka miesięcy był spokój, a cały czas myślałem, że to właśnie IMMO wariuje. Szybko zauważyłem, że dziwnie zaśniedziała jest obudowa ECU...
Z tego co mi mówiono: 1. Niby dobry 2. Zakupie wymienię wyklucze 3. Za każdym razem jak sprawdzali ściągali jedna końcówkę. Od kabiny. Wiec tez sprawdzę. 4. Nie wiem 5. Na przodzie cylinderki wymienione. Waz doprowadzający płyn prawego koła wymieniony 6.7.ponoc coś było szlifowane bo były za duże klocki ?! Jeszcze na tyle rura ciekła. Też była wymieniana....
Proctor: Wiem że zaworki mogą nieznacznie wystawać, ale 4 x37mm to wydaje mi się ze za dużo odległości od siebie i kanałów wodnych poniżej 3-4mm, a pasuje dać chyba z 5mm. No a pytanie czy na przepustowość ma wpływ tylko suma przekroju wlotów/wylotów z zaworka? Czy nie jest tak że więcej powietrza wpadnie jedną większą dziurą niż kilkoma mniejszymi...
przewód minusowy od aku był totalnie zniszczony. Kupiłem klemę i przewody. Zarobiłem całość i wygląda na to że rozrusznik lepiej kręci ale nie to było przyczyną moich problemów. Dzisiaj sprawdzałem czy odpali. Grzałem świece dwa razy a następnie kręciłem rozrusznikiem, nie ruszył więc raz jeszcze grzanie świec i kręcenie i kolejny raz i kolejny. Efekt...
A jaki tam masz w ogóle silnik?. Czuje że tobie pomorze tylko dobry pompiarz... W zeszłym tygodniu bawiłem sie przy moim silniku zaworami i pompą. Za nic nie chciał kopcić na biało, tylko na czarno. Jeśli masz białe obłoki na zimnym silniku to sie nie martw- to wina pogody. Jeśli dzieje się to na ciepłym... i mówisz że robili głowice to prucz ustawień...
Zakupiłem Citroena Berlingo 1,4 8V z wadą którą chciałbym usunąć . Samochód kiedyś posiadał instalacje gazową . Silnik nierówno pracuje, ma spore różnice w kompresji ( 11/11/9/12), ma wysokie spalanie i czuć wyraźnie opary nie spalanej benzyny . Aby go przeprowadzić wlałem 10 litrów benzyny które zniknęło po przejechaniu 40 km, za samochodem ciągnęła...
Witam wszystkim i proszę o pomoc -rade w moim problemie.Zmuszony byłem wymienić silnik w peugeocie partnerze 2006 1.6 hdi 90 km 9HX bo brał mi olej.Oprócz tego silniczek chodził idealnie,miękko,miał moc.Kupiłem silnik od forda focusa 2007 r razem z wtryskami,rozrządem,pompą .Według sprzedawcy wszystko to samo.Mechanik który zmieniał silnik,zmienił jeszcze...
Sam jeżdzę P406, 1.9TD 90KM, 97r Wady HDI: -wysokie ceny części eksploatacyjnych -częstsze usterki po stronie "powietrza" ( trubina, zawór EGR, przepływomierz etc) niż po stronie wtrysku paliwa -ciężko jest coś zrobić samemu z uwagi na konieczność diagnostyi komputerowej -wrażliwość układów wtryskowych na słabe paliwo -no i to felerne kolo dwumasowe...
Witam. Jestem świeżo po wymianie silnika 1.9D. Jest z nim taki problem. Na zimnym słabo pali. Po wyjęciu wtyczki od wtrysku sterującego zapala, ale kopci. Po wpięciu z powrotem trzeba wyjąc wtyczkę wtyczkę od regulatora ciśnienia w pompie. I wtedy już zapala normalnie. Także w ciągu dnia jeżdżę z wyjętą wtyczką w pompie. Ale w takiej konfiguracji nie...
[url=turkotanie zaworów na ciepłym silniku ]Link
zawory partner zawory peugeot peugeot partner
klimatyzacja samochód usterka biało czarny ekran laptopie monitor matryca uszkodzona
yamaha wyłacza mikrokomputer cobra1
Sterowniki do ekranu PSP 1004 na Raspberry Pi Adaptacja skrzyni SensoDrive w Citroenie C2 1.6 VTR