Nr 1. to zawór biegu jałowego często błędnie określany jako silnik krokowy. Nr.2. to twój zawór Egr-u .
Ty pytasz czy stwierdzasz? IAC to zawór regulacji biegu jałowego. P1000 jest zawsze kiedy nie ma zapisanych błędów, nie pamietam czy występuje kiedy są jakieś błędy zapisane w pamięci.
Do sprawdzenia zawór regulacji biegu jałowego
jeżeli to wtrysk wielopunktowy to prawdopodobnie IAC zawór biegu jałowego-sprubuj podnienić
Przepraszam bo tutaj pracują dziwni moderatorzy. Ale jeśli to ma coś zmienić to ford nie ma krokowego tylko zawór pozycji biegu jałowego, nie wiem tylko co łatwiej skojarzyć ale luz.
Niestety ten silnik nie posiada silnika krokowego. Zresztą ŻADEN Ford go nie posiada. Co najwyżej zawór wolnych. U Ciebie jak się nie mylę jest elektroniczna przepustnica. Wykręć ją i umyj porządnie preparatem do przepustnic i szczoteczka do zębów (może być szczoteczka żony) ;) Potem go odpal i niech pochodzi bo na pewno nie masz testera żeby zresetować...
Ja ci zaraz dam krokowy! Piszę wyraźnie--IACV- Iddle Air Control Valve ( zawór regulacji biegu jałowego)
Witam , ma ktoś może schemat i gdzie się znajduję zawór regulacyjny biegu jałowego i jak go wymienić w Ford Escort 1.8 16v 1995r z sekwencją .
Nie ma w nim zadnego silnika krokowego.Ta nazwa obejmuje (niesłusznie)każdy element w samochodzie który jest odpowiedzialny za sterowanie napełnieniem podczas biegu jałowego.W mondeo jest zawór powietrza biegu jałowego a nie silnik krokowy.
czyszcenie przepływomierza plus wymiana zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej (razem z rurką w kształcie litery "L" ). zawór biegu jałowego to ostateczność
Robisz w fordzie-super.Pytanie-czy testerem diagnostycznym,np w EEC V ,powiedzmy Mondeo zrobisz test aktuatorów?Tzn otworzyć wtryskiwacz,wysterować zawór biegu jałowego itp.
coś mi to wygląda na EGR A mi na detonator zegarowy. Przecież z daleka nawet widać że to jest IACV (zawór regulacyjny biegu jałowego)
Widział któryś z was krokowy w tym silniku? A owszem widział!!! albo na sterownik pin83 przychodzi podświetlenie bagażnika...a nie zawór regulacyjny biegu jałowego
dziekuje sprawdze to.
Zawór bocznikowy /biegu jałowego/-lub nieszczelność na dolocie/przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej.
wyd. WKŁ Nie ma bardziej wprowadzających w błąd książek, jak książki wydawnictwa WKŁ. Krokowego tam nie ma i nigdy nie było, jest zawór biegu jałowego, zwykły elektromagnes.
Witam na początek kolego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej i zawór regulujący bieg jałowy w załączniku masz opisane jak go sprawdzić i jak to wygląda.Pozdrawiam Dodano po 3 Zawór regulujący bieg jałowy Ford mondeo mk1 1.6.16v.
Jak sprawdzić czy ten zawór regulacyjny biegu jałowego jest sprawny? Wyczyściłem go, ale pewności czy on działa poprawnie nie mam.
Zatrzymał się zawór biegu jałowego,mozna to porównać ,jako silnik krokowy biegu jałowego, z tym że w fordzie nazywa się i jest to zawór. Należy go wymontować wyczyścić ,posmarować WD 40.,i będzie dobrze.
Ok, spróbuję zrobić. Może do soboty mi sie uda. Póki co jakieś inne sugestie?? Dzisiaj spotkałem się z opinią, że może poduszka na silniku.... . Nie chce mi się wierzyć, bo na ciepłym tego nie ma. Zaślepka EGR dała tyle, że dużo mniej kopci,czyli zawór zepsuty. Pozdrawiam
oczywiście że może to być silnik krokowy, a jeżeli nie to sprawdź jeszcze wtryskiwacze Jak by tam był to może i tak ale go tam nie ma ,natomiast jest zawór bocznikowy/biegu jałowego/wolnych obrotów-zawór/ Sprawdź przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej /gumowa rurka wchodzi w kolektor ssący od strony grodzi lubi parcieć pękać i ciągnie lewe powietrze.
To jest zawór powietrza biegłu jałowego. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Pewnie jako "Iddle Air Control", czyli zawór biegu jałowego-błąd za długiego cyklu wypełnienia. Tyko że to diesel....
irreligious: Człowieku ty chyba nigdy nie widziałeś silnika Forda. Silnika krokowego tam nie ma - jest zawór wolnych obrotów (na by pass'ie). Sonda lambda do wymiany bez sprawdzania (no comments) Przepływomierz to taki zaworek - ha ha ha !!! - A świstak siedzi i zawija je w te sreberka. kiblonurek: teges Ci dobrze radzi - możesz jeszcze sprawdzić ten...
Proszę sprawdzić działanie zaworu regulacji biegu jałowego.Problem w nim. Bzdura wyssana z palca? Nie! Jezeli zawór jest w kiepskiej kondycji i nie reguluje biegu jałowego ,lub reguluje w stopniu niewystarczającym to system EEC IV radzi sobie w ten sposób że wyprzedza zapłon.
To nie zawór trójdrożny, to taki zwykły bączek. PCM widzi prędkośc pojazdu na postoju 0 km, zresztą odpinałem.
jak bez skoków to powiedzmy że dobrze, choć te 0.9 troche duzo. Ale raczej skup się na zaworze biegu jałowego (pewnie sie wiesza) jesli zawór dobry to jest też taki myk z podciśnieniem.... ach endura.
Żaden Krokowie, Ani Żaden Nastawnik Biegu Jałowego. W fordach występuje zawór powietrza bocznikowego. Opisz dokładniej swój problem, kiedy usterka występuje, podczas jazdy, czy gdy silnik pracuje na wolnych, czy podczas wyrzucania na luz czy jak?
Wymiana cewki na razie wystarczyła. Auto chodzi, dodatkowo nowe świece (stare jak się dowiedziałem, od 5 lat nie wymieniane). Przeczyszczony regulator magnetyczny wolnych obrotów. Jurek, teraz wiem gdzie jest sterownik, jak by co miało być.... Dzięki wszystkim biorącym udział w dyskusji. Więc pozwoliłem sobie temat zamknąć. Ponadto regulator magnetyczny...
W tych fordziachach nagminnie pada zawór biegu jałowego,ale przeważnie tak że wogóle silnik gaśnie.A tym przypadku......to wróżenie z fusów od kawy.Miałem podobny przypadek-źle założone węże od odpowietrzenia zbiornika paliwa.
kolego to sobie odłącz ten zawór od wyprzedzania zapłonu i zobaczysz czy będzie różnica mi na 100% pomogło
Popatrz popatrz,a ja zawsze myślałem że to zawór regulacyjny biegu jałowego. Cewka wciąga rdzeń,na końcu którego jest przesłona,która to...... Czyżby koledzy nie odróżniali cztero i dwu fazowych silników krokowych od zwykłago elektromagnesu?
Witam, potrzebuje pomocy. Pacjent ford transit 2.2 tdci 2014. Strasznie głośno chodzi układ wtryskowy, dosłownie klepie jak zawory. Wtryski sprawdzone, komputer pokazuje ciśnienie na biegu jałowym ok 250 bar, po sprawdzeniu napięć czujnika cisnienia paliwa na listwie okazuje się, że na pin 1 i 3 na włączonym zapłonie jest 4,45V zamiast 5v, po odpaleniu...
Auto było kupione i zalane nie wiadomo czym ( podejrzewam że olejem z jakimś środkiem ) by kontrolka się nie świeciła. Oto odpowiedź na twoje pytanie. Pompa oleju, z zapchany smok, zacięty zawór przelewowy lub zużycie wał i panewek.
Witam forumowiczów, Problem: Mam Problem z moim Galaxy. Silnik Benzynowy 2,3 147KM rok 2001. Niestety nagle pojawiły się problemy z obrotami biegu jałowego, dokładniej kiedy silnik się rozgrzeje trzyma obroty na poziomie 4000rpm. Na zimnym jest około 3000 rpm. Przekopałem internet, brak odpowiedzi, a autem nie da się jeździć po mieście... Błędy: Sprawdziłem...
mam ten sam problem z fiesta tylko ze 1.1 z 91r. czyli spada do bardzo niskich obrotow po puszczeniu gazu, a potem wchodzi na wyzsze, trudno zapalic (na zimnym silniku zapalam na pelnym gazie i po minucie krecenia rozr. zapali) Auto tez utracilo na dynamice, jakby wszystko z opozniona reakcja, "zadlawienia" silnika, po szybkim wcisnieciu gazu. Wszyscy...
Nie znam silnika z tego auta, ale mogę powiedzieć o ogólnych, najbardziej prawdopodobnych możliwościach: -zawór EGR -Sonda lambda -Przepływomierz powietrza -silnik krokowy Kolega daje rade z czytaniem, kilka postów wyżej moderator jasno napisał, ze nie ma tam silniczka krokowego. Następnym razem będzie ostrzeżenie!
Witam forumowiczów. mam problem z silnikiem. Auto przed wymianą uszczelki pod głowicą pracowało równo. Po wymianie i właściwym ustawieniu rozrządu pojawiły się strasznie dziwne obroty silnika. Wymieniłem zawór bocznikowy powietrza odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym. Nic to nie dało.- zawór nowy oryginalny ford.. Odpinałem kostkę od przepustnicy,...
na jakiego krokowca wymieniłeś?? Z Allegro czy oryginała??? ja 2 razy wyczysciłem swojego oryginała i było git. Za pierwszym razem dał rade 2 lata za drugim razem rok. potem niestety wymiana na zamiennik z allegro. Wypadało mi sie przyzwyczaic do śmiesznych nieprzewidywalnych obrotów. Moja rada odnośnie krokowca - albo oryginał albo stres. Ps. czy po...
http://obrazki.elektroda.pl/5838630500_1... Dodano po 1 Silniczek krokowy zawór powietrza obiegowego , regulator biegu jałowego jak zwał tak zwał wiadomo o co chodzi Właśnie nie "jak zwał, tak zwał"! Jesteś na forum technicznym, więc jesteś zobowiązany do POPRAWNEGO nazewnictwa!
dajcie więcej danych o silnikach (jedno czy wielopunkt) 1,3 i 1.4 jednopunkt sprawdź sondę , czujnik map ok 80 hz na wolnym biegu, tps lubi śmiecić w okolicy 0.9v 1.3 wielopunkt brudny przepływomierz , nieszczelne rurki odpowietrzenia skrzyni korbowej , korek wlewu oleju (bez zdziwienia proszę) , walnięty regulator biegu jałowego , sonda 1,4 wielopunkt...
Objaw o których pisze to raczej nie kable,albo nieszczelność na drodze przepływomierz-przepustnica,albo zawór biegu jałowego.Ciekawostką w tych zetecach jest fakt gromadzenia się wody w miejscu gdzie są swiece -zauwazyliście?
Co do stosowania blokad jest to OCZYWISTE, chodziło mi tylko o same problemy z przepustnicą. Swoją drogą kiedyś bawiłem się z jednym zaworem biegu jałowego rozbierając go praktycznie na części pierwsze(chciałem się dowiedzieć co jest powodem uszkodzeń tych zaworów) sprawa okazała się prozaiczna, ale zabawa z rozbieraniem i składaniem zaworka jest nieopłacalna,...
Lamerskie to jest forum elektrody bo moderatorzy czepiają się byle czego , i od razu dają upomnienia . Na innych "lamerkich" forach tego nie robią . To rozumiem że ludzie sprzedających na allegro są Lamerscy? Podajesz mi temat w którym jest napisane : "Aby na tym forum dominowała termonologia techniczna, na zdjęciu mała ściągawka. Zobrazowane są najbardziej...
Masz po prostu wysłużony zawór regulacyjny biegu jałowego,typowe z Endura E.To jest to co jak masz kolektor ssący,jest zamocowane na takim króćcu,dochodzi do tego wtyczka z dwoma kablami.Jak masz wprawę da się to regenerować,namoczyć w płynie do usuwania nagarów,ewentualnie w denaturacie. Nowe to koszt około 530 zeta,więc warto kombinowac.
przerabiałem ten temat i zacząłem od mycia przepustnicy i zaworu biegu jałowego, poprawiło się, obroty rosły, ale do 2 tys. a nie do 4...wymieniłem ów zawór powietrza biegu jałowego...i lipa...rzuca obrotami ponad 2 tys. Między czasie wyczyszczone i sprawdzone wszystkie złącza elektryczne, diagnostyka nie zgłasza oczywiście żadnego błędu. Odpiąłem wtyczkę...
Samochód gaśnie sporadycznie, podczas pracy silnika odpinałem zawór na listwie paliwowej i samochód nie gasł od razu. Na odpiętym zaworze zrobiłem 5km dojechałem do warsztatu i na biegu jałowym zgasł. Nie było problemu z odpalaniem i gaszeniem auta na wypiętym zaworze. Numery sterownika pompy paliwa: 6G9N-9D372-AC. Jutro będę mieć na podmiankę.
Witam wszystkich i chciałem zapytać o radę gdyż kupiłem niedawno forda Transita z 2009 2.4 140KM 4x4 i problem polega na tym że jak jest zimy to obroty na biegu jałowym troszkę falują i na komputerze pokazuje dwa błędy p251a i p0404. Mój problem polega na tym że po wyciągnięciu zaworu EGR okazuje się że jest nowy. I nie wiem czy ten nowy zawór jest...
Tam jest zwykly zawór elektromagnetyczny. Zdarza się że jest tak zasyfiony że się zacina. Ale wtedy ny raczej gasł. Rownie dobrze może byc inna przyczyna. Te sugestie ktore nspisalem znam z autopsji.
Nie wiem jak w SScorpio, ale w Oplach przyczynną tego jest zawór powietrza dodatkowego lub jego sterowanie. We wtryskach starszych generacji są jeszcze stosowane tzw. regulatory biegu jałowego - badające temperaturę, obroty i sterujące tym zaworem. W oplu jest on na kawałku węża łączącego opszar przed i za przepustnicą - łatwo sprawdzić zgniatjąc wąż....
Zacząłem dzisiaj znów niuchać przy mojej fieście. Sprawdziłem wszystkie weżyki i wtyczki, TPS, zawór biegu jałowego i dalej taki sam efekt na wolnych obrotach nierównomierna praca: przyśpieszanie i zwalnianie od 500 do 1000 obrotów. Jednak po odpięciu wtyczki od przepływomierza powietrza silnik wyrównał wolne obroty. Były wręcz idealne 900obrotów, nawet...
Pierwsze podejrzenie to tzw. silnik krokowy czyli inaczej zawór bocznikowy powietrza jeszcze inaczej nazywany regulatorem biegu jałowego odpowiedzialny za pracę silnika na wolnych obrotach. Wygląda to tak, jak w poniższym linku: http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,02... Jest to dość droga częśc, zwłaszcza jeżeli chcesz inwestować...
Jak się okazało przyczyną był zawór obejściowy powietrza czyli po prostu silnik krokowy. Niestety uległ uszkodzeniu. Nowy zakupiłem zamontowałem i "jak ręką odjął". Dziękuję za wszystkie porady i temat uważam za skończony.
Bardzo mało ale zawsz coś. Elektrozawór oczyszczania pojemnika Parametry opór: ± 50 omów napięcie zasilania: 12 V prąd: ± 250 mA Zawór regulacyjny biegu jałowego Parametry opór cewki ± 20 omów napięcie zasilania: 12 V). Cewka zapłonowa układ pierwotny: ± 0,3 - 2 omów układ wtórny ± 5k - 20k omów napięcie zasilania:...
Podbijanie obrotów biegu jałowego jest realizowane przy rozruchu na zimno( no i nie tylko np przy włączonej klimie też) po to aby nie rzucało na zimnym za bardzo ale oprócz tego ważniejszą rzeczą jest aby przyspieszony został wtrysk. Nie jestem pewien jak jest w Boschu ale np w Lucasie jest specjalny elektromagnetyczny zawór przyspieszający zapłon na...
mały problem podczas jazdy gaśnie silnik ,ale dzieje się przy redukcji biegów na skrzyżowaniu i zatrzymaniu się spadają obroty i silnik gaśnie !!!to samo jak i na gazie i na benzynie,jak i na ciepłym jak i na zimnym silniku!zauważyłem jeszcze jedno mianowicie stojąc na parkingu bieg na luz,naciskam pedał gazu i daje go na 5 tysięcy obrotów puszczam...
Witajcie, potrzebuję pomocy ze zdiagnozowaniem problemu, a mianowicie mój Ford S-Max 2006 TdCi 2.0 po odpaleniu na zimnym silniku nie równo chodzi. Ma to miejsce głównie o takiej porze roku jak ta i zimą. Poza tym niekiedy falują mu obroty na jałowym biegu, a jak wduszam sprzęgło, to te falowanie przyspiesza. Jak się jedzie, jest ok, tylko na postoju...
mam 2 takie zawory ale ten kabelek raczej nie od nich bo tam sa kabelki.Na biegu jałowym musi dostawać mniej gazu? Dodano po 4 mam 2 takie zawory ale ten kabelek raczej nie od nich bo tam sa kabelki
1,8L zetec 96r. Problem jest taki, podczas zmiany biegów obroty potrafią skoczyć do 4000 niezależnie od pory roku i temperatury na zewnątrz, raczej na nagrzanym silniku. Wymienione zostały 2x regulator biegu jałowego, 5x potencjometr przepustnicy, sonda lambda, linka gazu, akumulator, skasowana pamięć, odłączany akumulator i nic, problem pozostaje....
To nie jest OK, ale jeśli Cię to nie denerwuje to dalej z tym jeźdź. Jeśli do regulacji obrotów biegu jałowego masz w swoim osprzęcie zawór elektromagnetyczny to NAPEWNO jest on do wymiany , jeśli na jego złączu elektrycznym 2-przewodowym jest sygnał w trakcie pracy silnika(niektórzy proponują mycie i przedmuchiwanie tego elementu, ale to tylko odwleka...
Witam ponownie ... już po sprawie Iskry było brak, pomimo że do wtyku cewki dochodziło napięcie (+ i sygnały wyzwalające ) ... Po dokładnych oględzinach okazało się, że wtyk cewki był uszkodzony, dlatego było brak iskry na świece. Szarpanie było spowodowane przebijającą cewką, oraz pękniętymi porcelankami świec. Wszystko już działa, jednak nie do końca...
Witam, Posiadam mondeo mk3 z 2003r niestety coś szarpie silnikiem na niskich obrotach, czuć drgania karoserii.Po podłączeniu komputera cisnienie na szynie cr waha sie 200-300 bar na biegu jałowym po dodaniu gazu cisnienie rośnie ale już nie skacze i auto normalnie pracuje.Kupiłem zawór regulacyjny pompy i mam pytanie czy wystarczy poprostu go wymienic...
Ta odpowiedź była raczej do mnie. Mam pytanie o rezystancje tego czujnika w temp ok 30 stopni albo tabelę w całym zakresie. Czy ten czujnik jest po prawej stronie głowicy stojąc przed silnikiem? Jak sprawdzałem, to wartość się zmieniała, ale cały czas była bardzo wysoka. turbo pracuje, ponieważ w momencie jego włączenia czuć przyrost mocy, ale ruszając...
Zmodyfikowany - czyli? Wymieniony na część z innego silnika VW? Bo jeśli tak, to w cale by mnie to nie zaskoczyło... W tym samochodzie znalazłem już przepływomierz z omegi, lambde z forda i zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego z zupełnie innego silnika VW... :P [EDIT] Nie wiem czy do oporu czy nie, zależy co masz na myśli. Po prostu tak jak ręką...
Na zimnym silniku na biegu jałowym jest: Wymagana dawka paliwa 9,2mm3 (tłoczona ilość paliwa); dawka paliwa na wtryskiwacz 7,6mg/skok (ilość wtryskiwanego paliwa na zawór wtryskowy i skok iglicy);
Witam od niedawna jestem posiadaczem Forda Escorta 97 rok 1.6 16V Zetec, przeczytałem naście postów na temat spadających obrotów i co za co odpowiada. U mnie akurat zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego ( IACV) ma podłączenie 3 pinowe i z tego co się domyślam regulacja zaworu powinna być w dwie strony.To teraz jak to powinno sterować przepustnicą...
Witam, Focus 1.8TDCI CR, po zalaniu benzyny do zbiornika samochód odmówił posłuszeństwa. Sterownik silnika wykasował kodowanie wtrysków. Po dolaniu środka czyszczącego do zbiornika i ponownym zakodowaniu wtrysków samochód odpala i pracuje bez problemu na biegu jałowym. Korekty wtrysków, filtr paliwa, ciśnienie na listwie były sprawdzone i są ok. Pojawił...
Jeżeli hamowanie było ostre np. z 80 km/h do zatrzymania i wbiłeś luz i wtedy silnik zgasł (a co za tym idzie brak wspomagania ukł. hamulcowego i kierowniczego nawet jeżeli samochód się toczy na biegu jałowym) to stawiam na zasyfiony zawór regulacji biegu jałowego (częto nazywany błędnie w przypadku tego silnika - silnikiem krokowym, krokowcem) znajdującym...
1.4 R96 mogą być dwa rodzaje na wtrysku i gaźnikowy, napisz jaki masz, w razie wątpliwości pomocny może być typ silnika zapisany na tabliczce pod maską. Co do diagnozy: Escorty jak falują obrotami to jedną z możliwych usterek jest regulator biegu jałowego, ( przez niektórych mylnie nazywany silnikiem krokowym) I tu trochę się pomyliłeś jak sam napisałeś...
Każdy zawór regulacji biegu jałowego zwany jest przeważnie jako silnik krokowy choć wcale niemusi nim być. Natomiast problem związany z chwilowymi podwyższonymi obrotami jest raczej związany z jakimś opuźnieniem zadzaiałania tegoż zaworu. Posprawdzaj szczelność układu dolotowego. Niewiem w jaki sposób odbywa się sterowanie w fordzie ale jeśli ma czujnik...
Człowieku, nie ma tam żadnego krokowca, a jest zawór powietrza dodatkowego. Widzisz tą subtelną róznicę? To raz. Poza tym niestabilny bieg jałowy może tam być spowodowany tym, że system nie widzi położenia spoczynkowego przepustnicy bądź widzi, że czujnik EPS jest w stanie wysokiego ciśnienia. Może tez być przeciek powietrza, np przy układzie EVAP.
to masz jednak kolego rbrt inna sytuację niż u mnie, u mnie odłączenie przepływki nic nie daje, a nawet jest pogorszenie czyli przepływka jakoś działa, ale żeby stwierdzić jak obiektywnie działa to nalezy zmierzyć jakie komputer dostaje z niej napięcie - na odpowiednim pinie komputera. Jeśli obroty u ciebie szaleją - nie tylko spadają ale i rosną (znacznie...
Miałem ten sam problem. Winny okazał się silnik krokowy . Po wyczyszczeniu owego silnika oraz przepustnicy auto działa normalnie. Typowa przypadłość silników endura. Jeżeli zamiast czyszczenia silnika krokowego zdecydujesz sięna jego wymianę proponuje nie stosować chińskich zamienników za 60 zł :) Może jak by tam był to i może by się popsuł ale jego...
mam to samo. wszystko przygasa, obroty biegu jałowego siadają na 400-500 rpm. może był sterownik ABS, może być martwa pompa ABS... tak mi wygląda... ABS działa chwilowo, dopóki zawory nie zzrzucą ciśnienia z układu. w linku poniżej chyba kiedyś czytałem, że ford stosowałm dwa rodzaje sterowników, a jeden z nich był podatny na zgon. http://www.bba-reman.com/catalogue/Produ...
potencjometr przepustnicy w endura e ,w czasie kiedy nie jest wywierany żaden nacisk na pedał przyśpieszenia ma na slizgaczu napięcie około 0,85V. Czasami i nawet 0,92V Na moje oko problem w zaworze regulacyjnym biegu jałowego. Podobno zakładany nowy,ale może być problem że od mondeo,który jest fizycznie podobny,ale nie współzamienny.W takie sytuacji...
Ja miałem problem z falowaniem i z samoistnym dodawaniem gazu przez samochód (tyle że to escort 1,6). Naprawiłem to, ale nie jestem pewien co dokładnie było problemem, bo za jednym razem wyczyściłem przepustnicę i zawór powietrza dodatkowego (nie ma krokowca). Ale skoro Ty wymieniłeś krokowca na nowego, to ja bym jeszcze spróbował sprawdzić wyczyścić...
Witam Przy gwałtownym dodaniu gazu (ale nie zawsze) nie wkręca się silnik ponad 3500 obr/min, dodatkowo falują obroty na biegu jałowym i czasem gaśnie. Błędów brak. Jedyne co zauważyłem to niewłaściwa regulacja ciśnienia palia np. na wolnych obrotach utrzymuje sie ok 300 bar i od czasu do czasu wyskakuje na ok 1200 bar. i wtedy szarpnie silnikiem. Jak...
Ford Focus II kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW. Znalazłem kilka podobnych tematów ale żaden nie pasuje do mojego problemu. Część wszystkim motoznafcą! Problem polega na tym, że szarpie mi silnikiem na jałowym biegu. Foczka na jesień ubiegłego roku przeszła kapitalny remont silnika -regeneracja głowicy (zawory, uszczelniacze itd.) -pierścienie na tłokach...
Witam, problem leży w czujniku prędkości pojazdu. Podczas hamowania silnikiem (dojeżdżanie do świateł) i późniejszym wysprzęgleniu sterownik nie ma informacji o prędkości pojazdu, która jest mu w tym momencie potrzebna do regulacji biegu jałowego. W rezultacie silnik moze zgasnąć. Czujnik znajduje się w zegarach - musisz posprawdzać wszystkie połączenia,...
Mylisz się. Gdyby EGR zablokował się w pozycji otwartej to by przepływ powietrza był jeszcze mniejszy. Silnik zasysa 9g/sek przy zamkniętym EGR. Jako że EGR otwarty jest na biegu jałowym to silnik również zasysa 9g ale 6g idzie przez przepływomierz a 3g przez EGR. Rozumiesz to? Oczywiście sterownik silnika decyduje o tym kiedy otworzyć i jak mocno zawór...
Mam problem z wolnymi obrotami w moim Escorcie. Doprowadza mnie to do szału. Samochód chodzi bez problemu na wyższych obrotach ale jak puszcze nogę z gazu i skręcam kierownicą, lub też włączam jakieś urządzenie (np. ogrzewanie szyby, nawiew itp.) potrafi zgasnąć. Po jakimś czasie obroty wracają do normy. Najgorsze jest pierwsze kilka sekund po zdjęciu...
Na zawór wolnych obrotów raczej nie stawiam bo on zazwyczaj się zawiesza i obroty by mi momentalnie wskakiwały a u mnie rosną powoli. wzrost obrotów z 1,5 tyś do 3 tyś trwa ok 25 sekund. Nawet jak jadę i mam 4 bieg i 1500 obrotów i zdejmę nogę z gazu czy nieprzyspieszam to po 4 minutach mam już 3 tyś i nie muszę nogi trzymać na gazie. Może podciśnienie...
Powinno pomóc wymiana świec , ale sprawdź czy masz dobrą kompresję bo może się z darzyć ,że zawór np.ssący będzie przepuszczał i wtedy powoduje zapalenie mieszanki w kolektorze. Posprawdzaj wszystkie przewody podciśnieniowe w kolektorze być może po strzale wyskoczyły. Zapal silnik i wyjmij po kolei kabel ze świecy ,który ci gar nie pali silnik wtedy...
W moim Fordzie Escorcie 1,8 16V występuje pewna nieprawidłowość. Mianowicie wciskając w czasie jazdy pedał sprzęgła (np. dojeżdżając do skrzyżowania) obroty silnika "obstają" na 1800 i tak aż do całkowitego zatrzymania. Po całkowitym zatrzymaniu się obroty maleją do 900 czyli tak jak ma być. Może ktoś wie co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Dlaczego...
Panowie nikt nic ? Ale to jest nic, skoro wałki są odpowiednio ustawione i wał jest na punkcie to rozrząd jest prawidłowo ustawiony. Tak mi się również wydaje bo silnik zapala "od starzału" wkreca się na obroty(nie wkręcał by się na 5-6tys gdyby coś było zle poskładne nie ma takiej opcji według mnie), ma prawidłowie niskie obroty dla biegu jałowego....
Witam, Mam następujący problem z Focusem II 1.6 tdci 110 KM. Mianowicie podczas przyspieszania szczególnie na wyższych biegach 4 i 5 przy ok 3000 obr/min zapala mi się kontrolka "usterka układów silnika" i samochód jedzie jak by miał połowę mocy mniej. Na biegu jałowym wchodzi max na 3000 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu wystarczy odczekać ok 2 min i...
Witam, trafił do mnie Ford Galaxy 1.9 TDI 66kW 1996r. po wymianie silnika (goły słupek) z brakiem mocy. Były kody usterek związane z początkiem wtrysku, źle była ustawiona pompa - poprawiłem i błędów brak, zaślepiony egr, wymyty przepływomierz + nowy filtr powietrza i nowy filtr paliwa. Układ doładowania wydaje się być szczelny. Na biegu jałowym po...
ok,przepustnica jest na linkę zgadza się ale była tak uwalona że masakra. tzw.krokówka - chodzi o zawór bocznikowy (bieg jałowy) właśnie ten bypass jest patrząc od przodu samochodu z drugiej strony silnika po prawej - na poziomie EGR mniej więcej i to ustrojstwo stanęło dęba nawet obroty nie falowały tylko właśnie brak było zupełnie wolnych obrotów....
Witam, pacjent Ford Mondeo Mk3 TDDi 115KM 2001r. na pompie Bosch VP44. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu, przy ok. 3000 obr./min. silnik zaczyna przerywać (dostaje "czkawki"). Im bardziej rozgrzany, tym mniejsze obroty można osiągnąć, w końcu nie wkręca się powyżej 1500 obr./min., obroty skaczą i nie da się jechać. Auto bez problemu można...
a swoja droga, jak sie sprawuje ta myjka? Dobra rzecz, fajnie czyści zapieczone wtryskiwacze czy inne drobiazgi. Jeżeli masz jakąś płytkę która była poddana działaniu wody i zrobiło się na niej mnóstwo zielenizny to wypucuje do srebrzystych ścieżek, tak kąpałem np płytkę pompy centralnego zamka, wiesz jak to czasami potrafi skorodować. Najczęściej...
Po perypetiach z tym silnikiem doszedłem do setna sprawy. Ale tu nastąpił ciąg zdarzeń ,które po kolei eliminowałem usuwając kolejne usterki. Całe to zamieszanie zrobił zawór ssący ,którego wypaliło mieszanka została cofnięta w kolektor ssący i nastąpił strzał ,który spowodował wypadnięcie przewodu z kolektora, w tym momencie było trudno utrzymać obroty...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
Kolego jeżeli masz ten sam silnik z wiedzy jaką posiadam to reguluje się, polecam ASO ponieważ to auto ma łańcuch rozrządu i wymaga dobrego wyposażenia warsztatowego z informacji jakie uzyskałem od mechaników trzeba podnieść wałki rozrządu więc tym bardziej to przemawia za ASO w razie czego łatwiej jest reklamować usługę. Z tego co znalazłem dla tego...
Cześć. Zasadnicze pytanie brzmi - jak duży wpływ na pracę układu zapłonowego (a konkretnie wypadanie zapłonów), mogą mieć świece? Kupiłem jakiś czas temu stare Scorpio. Pod maską klasyczny 2.0 OHC z gaźnikiem i instalacją gazową. Auto jeździło, chociaż szarpało w trakcie jazdy, miało problem z utrzymaniem wolnych obrotów. Wymieniłem parownik ale to...
Witam. Mam problem z moim focusem na silniku zetec 1.8. Jak jest zimny i się go odpali (szczegółnie teraz - w okresie zimowym) od razu wskakuje na obroty 1500 1600 bez ruszania pedału gazu. Słychać jak klepią zawory. Następnie obroty bardzo się wachają - silnik chodzi bardzo nieregularnie - od 1600 do 900 (nadal bez dotykania pedału gazu). Najgorsze...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam Mam problem z Fordem Mondeo 2.0 TDCi 85kW 2003r. Problem jest z gasnącym silnikiem w czasie jazdy i nierównej pracy silnika na biegu jałowym na postoju. Silnik gaśnie mi gdy np jade 90 km\h i przystepuję do wyprzedzania (oczywiscie pedał w podłogę) i co?.... nagle zapala się lampka od świec żarowych i trace moc(pedał gazu nie reaguje wogole) i...
Pozwolę podzielić sie swoim przypadkiem-chodzi o dymienie na czarno z wydechu nierówna praca silnika na jałowym biegu problem z odpalaniem Ford Fokus 1.8 TDCI 2003 r.225000tyś.Zaczeło sie od kłopotu z odpalaniem po odpaleniu silnikiem jakby rzucało.Podczas jazdy przy redukcji z trzeciego biegu na czwarty przy mocniejszym depnięciu zapalał się tryb awaryjny...
Silniki RK n ie mają silnika krokowego , tylko zawór regulacyjny biegu jałowego.Nie ma też podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu. Podaj , czy na zimnym silniku masz takie same objawy - spada z obrotów aż do zatrzymania , czy tylko na gorącym?
zawór biegu jałowego zawór biegu jałowego astra zawór regulacji biegu jałowego
skręt panda komin cegły ferguson ariva t650i
Kod P1447 w Peugeot 508 - układ EVAP Audi A6 C6 2.4 Quattro 2005 - Problemy z modułem komfortu po ulewie