Witam, pacjent 2.0 Hybryda 2012 rok. Nie mogę odpalić auta, włącza się tylko zapłon. Błąd silnika i serwis. Po podłączeniu DB wyskakuje głównie błąd P0215. Wymieniłem dzisiaj moduł BSM oraz modul na akumulatorze, ale niestety dalej to samo. Co warto wymienić? Gdzie znajduje sie glowny przekaznik? Akumulator wymieniany rok temu. https://obrazki.elektroda.pl/2799126200_...
to na pewno nie hybryda , to EDC16C39. zerknij czy nie ugnił pin w gnieździe ECU.
Witam, może przewody do czujnika nie mają ciągłości, kostka przy czujniku wygląda dobrze, a w środku nie łączy.
jeśli mam przekaźnik ze stykami głównymi (bez pomocniczych) to czy jeśli użyje styków pomocniczych z innego przekaźnika (który nie ma z kolei styków głównych) do np. podtrzymania czy to zadziała ? Zadziała ale zastanów się co będzie jeśli któryś z tych dwóch przekaźników nie zadziała (np. na skutek spalenia cewki) Nie bez powodu stosuje się styki pomocnicze...
Spróbuj wypiąć klawisz hamulca silnikowego. Błąd głównego przekaźnika w eurocargach występował często ale nigdy nie było wiadomo o co chodzi
Proszę bardzo https://obrazki.elektroda.pl/2451927200_... https://obrazki.elektroda.pl/5428395100_...
Jasne. Odrazu coś mnie nie pasowało. Na schemacie wychodzi pin A 49 Czarny/Szary do R1 Główny przekaźnik
Czarny- masa. Niebieski +12 V poprzez główny przekaźnik -FI do bezpiecznika F22-30A.
Sonda 1 , sonda 2, zawór par paliwa, przepływomierz są zasilane z tego samego obwodu z głównego przekaźnika poprzez bezpiecznik więc jeżeli nie masz napięcia na elementach wymienionych wyżej sprawdź bezpiecznik.
Np.: Brązowo/szary przewód w złączu stacyjki, Niebiesko/zielony przewód w czarno/niebieskim złączu skrzynki bezpieczników w kabinie, ECU - pin 58 - +12V po stacyjce [15], ECU - pin 13 - sterowanie głównego przekaźnika zasilania, ECU - pin 24 - sterowanie przekaźnika pompy paliwa, ...
Ja opisałem układ dla 230 V. Ty masz 24 V lub 48 V, więc zasilacz jest przed stykami przekaźnika. Napięcie wchodzi na styki. Za stykami masz podłączoną maszynę i cewkę przekaźnika (pomocniczy styk to bardzo dobry pomysł) Wciskasz guzik podłączony od zasilacza do cewki, czyli równoległy do styku pomocniczego (nie zasilacz całej maszyny) i przekaźnik...
Problem z głównym przekaźnikiem zasilającym. Jak dobrze pamiętam nr 109.
Jeszcze raz,zasilanie po zapłonie linia 15 . To musi mieć sterownik by się "wzbudzić" dopiero wtedy włącza główny przekaźnik itd. Masz schemat to sprawdź który to, dokonaj pomiarów Nie szukaj żadnych BSI ,NIE MA TAM CZEGOŚ TAKIEGO!!!
Co się dzieje kiedy Direct nie jest włączony i podasz sygnał na wejście Adaptor IN. Dodano po 1 Na nóżce 4 i 8 RC4558 Na nóżce 4 i 8 jest odpowiednio -15V i 15V a nie 30
Sprawdź bardzo dokładnie główny przekaźnik i jego obwody.
Jeżeli na cewce nie masz też 12V to główny przekaźnik lub jego obwód.
Sprawdź jeszcze bezpiecznik F46 czy masz na nim napięcie. Jak masz napięcie to sprawdź zasilania i masę głównego przekaźnika , oraz sam przekaźnik.
Masa 1,2,4.Plus po zapłonie 18.Plusy po przekaźniku 6,5,3.Pamiętaj że główny przekaźnik zapina sam ecu przez pin 49 masą.I nie traktuj tego jako pewnik.
Z moich materiałów wynika :plus na przekaźnik pompy paliwa z głównego przekaźnika,a masa z pinu A24 sterownika.
sprawdź główny przekaźnik czy czasem styki nie zaśniedziały z najdziesz go za akumulatorem za taka plastikowa zaślepka
Cewka pin nr.1 - sterownik pin 30 Cewka pin nr.2 - sterownik pin 29 Cewka pin nr.3 - brak opisu Cewka pin nr.4 - zasilanie z głównego przekaźnika
Sprawdź masy ECM. Sprawdź czy ECM dostaje 12v po zapłonie. Jak tego nie będzie to jasne że nie zasili głównego przekaźnika. Wygląda na typowy problem z zasilaniem. I sprawdzaj żarówka np 21W a nie miernikiem. Sterowanie przekaźników żarówką 5W.
Jest tam. Jeden mały przekaźnik zasila pompę paliwa a obok jest główny od ECU którego szukasz. Sprawdź czy pod tym plastikem nad silnikiem nie ma czasem przekaźnika podwójnego brązowy lub kremowy. Czasem chodzi o ten przekaźnik.
52070 Przełącznik układu włączenia bocznej przystawki odbioru mocy 53306 Przełącznik sterowania silnika otwieranego dachu 52324 Przełącznik układu przygotowania hamulca silnikowego 53316 Przełącznik głównego przekaźnika zasilania
Witam. Całkowicie błędne myślenie. To nie napięcie wychodzi z pinu 3 w kierunku stacyjki, tylko tam ma dochodzić napięcie ze stacyjki poprzez styki głównego przekaźnika.
Na 99% ULN2003, zresztą był często stosowany w takich konstrukcjach. 9 nie podłączona pod nic Jeśli wyjścia sterują bezpośrednio cewkami przekaźników, to powinna być podłączona do + głównego zasilania (przekaźników). Zabezpiecza to przed uszkodzeniem układu przepięciami od cewek.
Sprawdź sobie przekaźniki i bezpieczniki pod maską. W Hyundaiu często tam jest masakra. Śniedź i utlenione nóżki przekaźników i bezpieczników. Pewnie masz tam główny przekaźnik od pompy paliwa ittp. http://www.cklasapl.com/hyundai_i30-4775... Weź sobie je wyciągaj po jednym i oglądaj. Miałem z tym problem...
Dziękuję bardzo. Właśnie o to mi chodziło. Mam jeszcze jedno pytanie. Mógłbyś mi udostępnić schemat tej samej wtyczki tylko do Citroena C4 Picasso z 2011r? Tam występuje taka skrzynka https://obrazki.elektroda.pl/9543301600_... 2 - Zasilanie po włączeniu zapłonu 3 - LIN 4 - Masa 5 - wyjście bezpieczeństwa głównego przekaźnika 6 - sterowanie...
Przekaźnik główny: przekaźnik był zbyt wcześnie otwarty. FMI 09; urządzenie uszkodzone.
Tak, główny przekaźnik w skrzynce pod maską.
Przekaźniki są nad nogami kierowcy , przekaźnik świec żarowych w komorze silnika.P
Immo działa w ten sposób, że nie załącza się główny przekaźnik zasilania, a z niego zasilane są m.in. wtryskiwacze, pompa paliwa i cewki zapłonowe. Jeśli nie zaświeca się CODE to centralka nie dostaje zasilania (kontrolką steruje wprost centralka CODE), podobnie jeśli nie zaświeca się MIL to ecu nie dostaje zasilania (chyba, że kontrolka się przepaliła).
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
Wygląda mi to na zimne luty w głównym przekaźniku. Względnie częsta usterka w Accordach i Civicach. Nie wiem jak Twój angielski, ale wszystko na jego temat znajdziesz TUTAJ . Pozdr. PS. CA5 w temacie to nie oznaczenie silnika tylko nadwozia.
Daj zdjęcie płytki modułu. Może padł główny przekaźnik.
1.0TDCI? mhm.. podaj odpowiednie dane. Dodano po 4 Zielono/czerwony to zasilanie +12V po zapłonie z głównego przekaźnika K46. biało/niebieski to 17 pin sterownika silnika czarno/pomarańczowy to 75 pin sterownika silnika
Zobaczyć czy po włączeniu zapłonu jest zasilanie na pinie 17 sterownika. Jeśli jest sprawdzić zasilanie przekaźnika pompy paliwa. Plus zapięty po kluczyku masa z 28 ecu, czujnik na wale pin 3 i 21, normalny przemiennik elektromagnetyczny, nie żaden Hall. Musi gadać jak wszystko jest. Jeśli nie ma zasilania na 17 to siadł główny przekaźnik. Pod maską.
Temat rozwiązany , uwalony can
Może czas zainwestować w jakiś sprzęt diagnostyczny??? To już drugie auto które kolega próbuje naprawić za pomocą elektrody. Proszę 1 dotyczy usterki głównego przekaźnika zasilania VECU I EECU. 2 usterka modułu kontroli naczepy, w obwodzie hamulca postojowego. Potrzebny podgląd pomiarów napięć na szynie CAN, wysterowanie modułów ,pomiary ciśnień.
W zał. Schemat Okablowania EGI 16 MAZDA 323 1.6 16V (B6) 1989 do 1994 PS: W trakcie formatowania dokumentu "uciekło" parę pozycji opisu - (dodaje tutaj). 84. tablica rozdzielcza 90. główny przekaźnik 100. zespół sterowania 167. solenoid zwiększonego ciśnienia paliwa 185. przełącznik sprzęgła
Chciałem od razu zamawiać dodatkowe przekaźniki ale najpierw pogrzebałem w gratach i się okazało, że na jesień jak to robiłem kupiłem ich na zapas. Trochę dziś pogrzebałem i gotowe 😁 czyli już mam tak: Jak główny przełącza na PV to ten dodatkowy (taki sam typ) rozłącza obwód z sieci AC idący do głównego przekaźnika? i analogicznie: Jak główny przełącza...
P1640-usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami. Możliwe też - Awaria głównego przekaźnika-Przekaźnik główny przerwa/zwarcie do masy.
A może ktoś wie gdzie w Volvo 850 znajduje sie sterownik pompy wtryskowej?
Że jest zasilanie po 15 to nic nie znaczy.Bo nie wiadomo czy sterownik załącza główny przekaźnik silnika.Bo ten dostarcza jeszcze ze trzy "plusy" . Nic nie wiadomo czy sprawdziłeś CAN.Bezpieczniki sprawdź wszystkie.
Główny przekaźnik na płytce mocy pewnie powoli robi papa. Czy wyskakuje na wyświetlaczu jakiś błąd?
Sprawdź dokładnie wiązkę pod filtrem powietrza. Złącze przemyj odpowiednim preparatem. Często lubi się też uwalić kabelek zasilający przekaźnik mocy. (jest on pod sterownikiem wtrysku). Dokładnie posprawdzaj przewody bo miałem kilka takich przypadków i jak sprawdzałem instalację to wszystko grało , klient odbierał auto i po godzinie wracał z tym samym....
Przekaźnik głównego zasilania.
W "przekaźniku głównym" jest przekaźnik pompki paliwa, zimne luty, bardzo częsta usterka.
Czyli typowo dla tej usterki: najpierw trzeba sprawdzić czujnik Halla i magnes, potem tranzystory IRFP460. Jeśli to nie pomoże sprawdzić czy zaskakuje główny przekaźnik i jakie jest napięcie na dużym elektrolicie w trakcie startu silnika.
Gubi się główne zasilanie przekaźnika. Należy sprawdzić ten przewód od przekaźnika do akumulatora /gruby czerwony/ bo gdzieś jest słaby styk lub coś wygrzane.P
Może główny przekaźnik odmówił współpracy. Jest to element który spoczywa na akumulatorze. Pod pomarańczową naklejką są przykręcone przewody (grube prądowe). Zobacz czy po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon pojawia się prąd na obu nakrętkach M8.
Sprawdź i przelutuj przekaźnik główny zasiania ukł. wtrysk. w skrzynce nad nogami.
Na razie autko stało na '' bocznicy'' w poniedziałek zerknę na nie . Dodam ,że faktycznie do puki nie ''pyknie'' przekaźnik od wentylatora autko nie odpali . Kręci i słychać charakterystyczne dudnienie w kolektorze .Wyłącze zapłon poczekam 10 sek i autko pali od strzała . Też sytuacja zaczęła się po wymianie rozrządu .
Sprawdzić i przeczyścić wszystkie wtyki przy ecu i przekaźnikach.
Wskazanie na przekaźnik pompy na płycie głównej.
Scania R 2014 rok brak oświetlenia kabiny i w drzwiach działają tylko lampki w suficie mniejsze po jednym naciśnięciu klawisza może miał ktoś taki przypadek dzieki
Taki sterownik posiadam. Powinieneś dać dać dokładne zdjęcie samej płyty ( z dwóch stron ) a nie obudowy.
Przekaźnik K4 "Fuel Injection", to zasilanie główne dla EDC.
Ja na początku sprawdziłbym stan styków przekaźnika załączającego transformator główny (przekaźnik przy małym trafku ST-BY)
Nawet jak są w indukcji przekaźniki, to na dzień dobry potrafi być płytka z filtrem, a dopiero na głównej przekaźniki. Te przekaźniki które widziałem krótko by żyły z obciążeniem pojemnościowym. (at)elzoidbergo Ty masz to podłączone jednofazowo? Możesz ją rozebrać i wrzucić zdjęcie? Chociaż jak piszesz że od dewlopera, gwarancje i takie tam to pewnie...
Wygląda na brak zasilania ECU, możliwe że uszkodzona kostka stacyjki lub przekaźnik główny, stawiam na przekaźnik.
Zakładając, że uszkodzenie jest w przekaźniku pompy to przekładając go w inne miejsce przesuwasz tylko miejsce awarii i dalej nie będziesz miał pewności czy on jest uszkodzony. Chyba że rzeczywiście włożyłeś go na miejsce głównego przekaźnika z którego jest również zasilany obwód pompki ale wtedy powinno spaść również napięcie na inne obwody. Pewność...
Dzięki za naprowadzenie, sprawdzę czy jest zasilanie na bezpieczniku nr 34. A jeśli chodzi o główny przekaźnik to jest przekaźnik pompy paliwa? https://obrazki.elektroda.pl/8197577700_...
Samo odpięcie aku raczej nie. Prędzej nagłe obciążenie po podpięciu klemy. Sprawdź czy czasem masa gdzieś Ci nie odpadła lub przy rozruszniku główny kabel prądowy. Zobacz jeszcze przekaźnik główny a jeśli to nic nie da to podejrzewam kostkę stacyjki. Jeśli masz oryginalny immobilizer to także wątpię by miał wpływ chyba że masz jakiś dokładany z odcięciem...
... Są zaciski na obudowie pozwalające na doprowadzenie przewodu do wyłączania z innego miejsca. Nie wiem czy to miałeś na myśli. Proszę, rozrysuj podłączenia do zacisków tego aparatu, będzie jaśniej. A najlepiej narysuj schemat całości instalacji. Jestem na telefonie i na szybko znalazłem tylko schemat z aparatu, myślę że to rozwieje wszelkie watpliwości....
Ja tego nie rozumiem! Była niedziela dość późno, wpisałem w wyszukiwarkę Elektrody pełny model czyli 26PFL5403D/10 i nie znalazło. A nie wpadłem na to, żeby wyciąć kilka znaków (wystarczyło trzy przed chwilą sprawdziłem). Do tego się publicznie przyznaję. Schemat już mam (dziękuję) i to doskonałej jakości. Jak napisałem wczoraj podawałem mu 5V (przez...
Potrzebujesz jeszcze zasilania po przekaźniku głównym. https://obrazki.elektroda.pl/7159218900_...
Witam ddt2000 wyrzuca mi w moim Renault scenic 1.9 dci lift z 2003 r następujące błędy niestety nie jestem w stanie ich zidentyfikować Commande de l électrovanne d'avance - może coś z zaworem ciśnienia sprężarki ? Relais d'alimentation principale - a to kompletnie nie wiem główny przekaźnik ale który ?
Na żadnym przekaźniku nie ma sygnału prędkości samochodu, przekaźniki służą do załączania odbiorników dużej mocy, a nie przekazywania sygnałów cyfrowych. P.S. Choć jako ciekawostkę mogę dodać, że w Puncie na cewce głównego przekaźnika zasilania były impulsy sterujące dla obrotomierza (taki mały "hack" twórców ECM, bo zabrakło pinów).
Jeśli ampli po włączeniu sam startuje tzn że było włączone sterowanie po hdmi, a skoro się nie wyłącza tzn że nic tragicznego nie wykrywa i powinno chodzić. Lub inteligentny inaczej zwarł gdzieś sterowanie głównego przekaźnika myśląc że ampli będzie wtedy pracował. Do sprawdzenia w 1 kolejności. Potem jeśli faktycznie to procesor sam załącza główne...
A więc zrobiłem tak jak Pan mówił Panie Sławku, jedynie z tą różnicą że minus zasilacza DC podłączyłem do punktu wyjścia zerowego głośników , w tym przypadku do punktów 301 oraz 302. Po podaniu napięcia na rezystor R407 o wartości 47K przekaźnik główny wyłącza się przy napięciu 6.5V. Po podaniu napięcia na rezystor R408 o wartości 56K przekaźnik główny...
+ z przekaźnika głównego, sterowanie masą pin 47. Sprawdź na kostce zasilanie żarówką 3W .
http://obrazki.elektroda.pl/8007285700_1... Kod 1625 czyli za niskie napięcie na sterowniku silnika u mnie spowodowane były nadpalonymi stykami roboczymi przekaźnika K1.1 (na zdjęciu ten czarny pierwszys od lewej) Nie zaszkodzi przejrzeć pozostałe dwa. Pozdrawiam
Może wpierw dobra diagnoza i podgląd parametrów ,był kiedyś podobny przypadek winna była kostka stacyjki ,sprawdź przekaźnik główny
Możliwe przyczyny 1. Pompa myjąca lub czujnik prądniczki tachometrycznej 2. Moduł główny (nie tylko przekaźnik ale i logika jego sterowania) 3. Opcja 1 i 2 naraz 4. Grzałka (prawie że niemożliwe)
Tak też robiłem. Bez zmian. Jedyny pomysł jaki mi się pojawił to ECU. W zasadzie tylko to zostało. Dodano po 2 Przekaźnik główny ECU, przekaźnik od „15” również sprawdzone. Zamieniane z pozostałymi
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna, moduł główny (przekaźnik grzałki, luty), kable w progu drzwi. Najłatwiej w takiej kolejności. Powodzenia.
Sprawdź czego brakuje na cewce przekaźnika, zasilania po kluczyku czy wysterowania masą. Zobacz czy masz zasilanie na wtryskach. Gdy brak masy, do sprawdzenia zasilania, masy na sterowniku silnika, czujnik obrotów wału. Gdy brak zasilania, szukasz od przekaźnika głównego.
Jest jeszcze jeden ważny element tej układanki. Trzeba kupić sterownik nawadniania, który obsługuje przekaźnik. Ja mam RC2 Rainbird, który ma wyjście do sterowania zaworem głównym/przekaźnikiem. Ja steruję przekaźnikiem, który dostarcza prąd do pompy zanurzeniowej w zbiorniku na deszczówkę tylko wtedy, gdy trwa nawadnianie. Pompy zanurzeniowe gdy mają...
Na lewym nadkolu od strony maski są przykręcone masy dla instalacji elektrycznej, u mnie jak naprawiałem nie było kawałka zdrowej blachy. Podobne objawy daje przekaźnik główny lub kostka stacyjki.
No to główny przekaźnik 109 obstawiam na 99%.
Jakbyś poszukał na elektrodzie to byś znalazł podobny post w którym był narysowany schemat o który Ci chodzi. Jeżeli masz dwa włączniki chwilowe to musisz zbudować układ 1) główny - pierwszy przycisk załącza przekaźnik którego styk dodatkowy (zwierny) bocznikuje przycisk 2) pomocniczy (wyłączeniowy) - drugi przycisk załącza przekaźnik którego styk rozwierny...
brak prądu na głównym przekaźniku, problem rozwiązany
Umarł sterownik PS - zdarza się - wymiana na nowy/używany pomoże
Nie ma nigdzie narzuconej zasady, że MUSI być przekaźnik bezpieczeństwa. Maszyna - zgodnie z dyrektywą maszynową MUSI być bezpieczna, MUSI spełniać wymagania zasadnicze zawarte w dyrektywie. To czy niezbędne jest zastosowanie przekaźnika bezpieczeństwa wynika z przeprowadzonej oceny ryzyka i wymaganego poziomu bezpieczeństwa jaki musi zapewnić dana...
Główny przekaźnik do pomacania:) pozdr
Zabieraj auto od tego "orla mechaniki". Brak zasilania na karoserii, prawdopodobnie uszkodzone połączenie masowe miedzy akumulatorem a karoserią lub uszkodzony przekaźnik główny.
Może źle podałem masz zamienić przekaźnik główny z przekaźnikiem od rozrusznika bo są takie same. Miałeś wstawić błędy ze wszystkich sterowników. Wstaw fotkę przekaźników z pod maski
Wymieniłem sześć elektrolitów na module mocy, dalej działy się cyrki. Najbardziej podejrzany został mi główny przekaźnik mocy, bo to on puszcza i przerywa 230 V które jest rozdzielane na pozostałe przekaźniki. Napięcie jakie jest podawane na cewkę tego przekaźnika to około 11,8V a gdy załączane jest światło w komorach, lub grzałki spada do około 10,9V....
Cewki i wtryski zasilane są z jednego bezpiecznika. Żadnego innego bezpiecznika nie ma ani przed nim, ani za nim. Wyjmując bezpiecznik 10A odcinasz zasilanie po stacyjce na cewkę głównego przekaźnika który zapinaja właśnie ten obwód ze zwarciem. Obstawiam którąś cewkę WN. P.S. Tam nie powinno być bezpiecznika 20A. Fabryka dała 15A. Tak mam na schemacie.
jakieś pomysły? Tak,sprawdzić czy problem jest w obwodzie głównym czy może w sterowaniu przekaźnika.
Obwód głównego przekaźnika
Udało mi się go sflashować, przytrzymując rst do ziemi. Kiedy próbuję zastosować szablon, wydaje się, że go przyjmuje, ale potem wraca do ustawień domyślnych. Zaktualizowałem autoexc.bat i otrzymałem trzy przełączniki, jak pokazano powyżej, ale pir nie działa. Główny przekaźnik działa bez zarzutu. Sugestie, co robię źle?
Idź tropem tych 2Voltów,15 po zapłonie ,17 zasilanie pompy,18zasilanie cewki,16 masa.W EBCM masz przekaźnik główny(przyczyna kłopotu.
Raczej albo stacyjka albo główny przekaźnik zasilania na wtryski i pompę paliwa. Można by też bezpieczniki przejrzeć. Jak nie chce odpalić wystarczy sprawdzić czy we wtykach wtryskiwaczy na jedym z pinów przy kręceniu rozrusznikiem czy jest 12V ( Ecu podaje masę dla otwarcia wtryskiwacza).
Hymm coś małe to napięcie, nie załącza się główny przekaźnik mains loads. https://obrazki.elektroda.pl/2908263200_... Połącz razem 4 piny zasilania odbiorników. https://obrazki.elektroda.pl/7954541500_...
Jeżeli czujesz się na siłach możesz przylutować dodatkowe przewody do cewki głównego przekaźnika i podłączyć je pod miernik. W taki sposób możesz wygodnie i samemu monitorować wartość napięcia podczas pracy ekspresu.
Dzień dobry. Chciałbym się dowiedzieć czy może ktoś posiada informację jaki symbol ma przekaźnik prądowy główny w Kia ceed 1.6 2007 benzyna. Potrzebuję symbolu. Dziękuję za informację. https://obrazki.elektroda.pl/6103910400_... AI: Czy mógłbyś podać więcej informacji na temat kontekstu, w jakim potrzebujesz symbolu przekaźnika prądowego...
Teraz się tak robi - montuje niewiele warte przekaźniczki na płytce, które niby mają prąd znamionowy styków 16 A lub 10 A, i potem co chwila się je wylutowuje i wymienia. Ja jak robię jakieś sterowanie to nigdy nie wykorzystuje tych przekaźników z płytek jako głównych do załączania urządzenia. Te przekaźniki używam do załączania większych i łatwiejszych...
Przekaźnik załączający główne trafo da odpowiedź jakie ma być zasilanie.
passat przekaźnik główny główny przekaźnik megane komenda główny przekaźnik
połączenie przewód wielożyłowy odpowietrzenie tuszu podajnik ręczny
zmywarka mastercook częsty zmywarka mastercook częsty
Ładowarka Makita DC18WA nie ładuje - przyczyny i diagnostyka Odpowietrzanie piecyka Therma Aqua - krok po kroku