Po prostu zakończ podziwianie Przy tak spieprzonym remoncie za bardzo nie ma co podziwiać. Trzeba było zregenerować głowicę i jeszcze sprawdzić jak wygląda wał. Wtedy byłoby ok. A teraz problem, że silnik nie pracuje równo. Jak ma pracować przy takiej głowicy?
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
Witam mógłby ktoś podać jakim momentem i w jakiej kolejności należy dokręcić głowicę w tym Ursusie? Jest tam 6 cylindrów. Interesuje mnie również luz zaworowy. Wspomoże ktoś? Pozdrawiam
Jeżeli masz wymieniony tłok, cylinder pierścienie, to powinno być dobrze. Jednak myślę że problem jest mimo wszystko z głowicą z zaworkami.
(at)Sentensed Jaką masz wersję KP-2 ? Jaka jest średnica cylindra ? Głowica z C-330 będzie bardzo dobra, sprężarki z ursusów mają na nich wydajność do 180 l/min (at)Abaddon666 Z częściami to raczej tylko w Czechach, albo od innej sprężarki, lub dorobić panewkę na wymiar. Mógłbyś wrzucić więcej zdjęć?
Jeżeli silnik wypluwa olej to głowica do roboty i problemy z piciem oleju z filtra się skończą.A tak swoją drogą to przy wymianie tłoków,pierścieni i cylindrów konieczne zrobienie głowicy.
Od sterowania zaworami w silniku jest rozrząd/wałek rozrządu i cały zespół popychaczy, a nie głowica. Gdyby rzeczywiście tłok walił Ci w zawory, to była by to raczej pojedyncza sytuacja i zakończyło by się pewnie uszkodzeniem głowicy i brakiem pracy jednego z cylindrów. Więc czy jest możliwe, że tłok wali Ci w zawory? Nie.
Moge doradzić wszystkim którzy sami dorabiają głowice że na maluchowskie cylindry pasuje głowica od sprężarki od ursusa c 330 albo stara ( hs 11 lub hs 14) taki sam rozstaw śrub. Koszt nowej głowicy z zaworami 55zł w sklepie z częściami rolniczymi ( dla porównania jeden zawór kosztuje 20zł/szt).
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
Sprawdź ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach, możliwe ze pękł pierścień lub wada w głowicy.
Witam. W C360 można sprawdzić z której głowicy dmucha do wody poprzez podkładanie złotówki pomiędzy zawór a dźwigienkę w głowicy, aby odprężyć cylinder. Zapalasz silnik i na wolnych obrotach patrzysz czy dmucha.
Nie znasz się nic a nic. Wymiana jest prosta. Ściągacz głowicę, miskę, korbowody. Ściągacz stare pierścienie, czyścisz rowki i zakładasz nowe. Montaż w odwrotnej kolejności. Tylko po co robić sobie niepotrzebną robotę. Starły się pierścienie to i cylinder zużyty, głowicą, wał.
Witam, dzisiaj w Fordzie Mondeo MK4, gdy go odpaliłem, zaczął się wydobywać dziwny metaliczny dźwięk z silnika i nie wiem, czego to może być przyczyną. Na dole załączam film, na którym coś słychać. To nie jest metaliczny dźwięk... Brzmi jakby uszczelka pod głowicą miała 'przedmuch' pomiędzy cylindrami .... Dlatego odgłos przypomina raczej bieg traktora...
fakt może cylindry i tłoki zostawił stare i jest teraz efekt
Wtryskiwacze podają paliwo do cylindrów? Czy po "zajechaniu" silnika wystarczyła tylko wymiana uszczelki pod głowicą?
A dekiel nie jest wklęsły pod śrubą lub zniekształcony? Zamień go z innym, jak to nie pomoże zamień klawiaturkę, wtedy będziesz wiedział co trzeba kupić. Tylko ustaw odpowiednie luzy zaworowe. Możesz też zobaczyć czy zawory nie są wyższe od tych na innych cylindrach. Jeśli są to gniazda zaworowe do wymiany. (regeneracja głowicy)
albo jest blok do czyszczenia jeśli to na 4 cylindrze lub najgorsze uszczelki tez czerwona ramka od strony popychaczy
He he. Tak samo może powiedzieć niewprawiony mechanik o wydmuchanym zaworze lub uszczelce pod głowicą gdy dmucha w kanał spływu oleju lub na zewnątrz głowicy. Jest wrażenie jak by coś stukało w cylindrze. Zawór poznasz odkręcając kolektor wydechowy. Bo przeważnie wydechu zawory wypala. Głowica kombinuj, szukaj. Coś gdzieś misi być widoczne.
Wyjęcie tłoków niby prosta sprawa, dół silnika odkryty. Czy sugerujesz wymianę pierścieni tłoków? Tylko jeśli zmieniać pierścienie na tłokach to zaraz pojawi się zapytanie czy panewek nie wymieniać i czy tulei cylindrów nie wymieniać...?
30 minut to troszkę mało. Wiem że nafta jest rzadka i szybko penetruje, tylko że w cylindrze występuje wysokie ciśnienie. Nawet zawory w głowicy sprawdzałem zostawiając je co najmniej na 12 godzin. :D
Witam. Po remoncie sprężarki w Ursusie 360, nowy: - tłok, - cylinder, - sworzeń, - pierścienie, - głowica. Sprężarka nadal nie bije ciśnienia. Można palcem zatkać wylot powietrza i ciśnienie go nie wyprze. Zmiana głowicy na starą daje minimalnie lepszy efekt. Słyszałem, że głowice można regulować tylko jak? Druga sprawa to pierścienie. Dowiedziałem...
Odkręć kolektor wydechowy, odpal i przygazuj , będziesz widział jaki dym idzie z poszczególnych cylindrów. Problem może być z jednym cylindrem.
Zawory nie wystawały ponad płaszczyznę głowicy. Efekt stukania występuje na nowej głowicy, stara(pęknięta) wymieniona rok temu. Problem stukania pojawiał się stopniowo wraz z użytkowaniem nowej głowicy. Na starej ten efekt nie występował.
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
Witam, mam problem z ursusem c 360 3p praktycznie co roku przepala się uszczelka pod głowica między 1 a 2 cylindrem po kapitalnym remoncie mięło rok czasu i znów to samo przepalona uszczelka co może być tego przyczyną?
Witam wszystkich jak widać macie problemy z jednym cylindrem który nie pali tak dla sprostowania napisze bo kolega wyżej napisał że głowicę można sprawdzić podłączając ciśnienie do gniazda wtrysku otóż nie bardzo dlatego że ciśnienie może uciekać przez pierścienie moja propozycja jest nie kombinować skoro wtrysk jest wyjęty sprawdzić ciśnienie sprężania...
Najlepiej to wyjąć wałek rozrządu (jeśli na nim nie ma pompki oleju) by zawory sie nie otwierały Jak nie rozbierasz karteru to patrzysz ile sie otwierają zawory, potem rozpinasz je. Na szlifierkę i tniesz po długości tylko by sie nie otwierały i montujesz je. Tylko najpierw zobacz czy ta nowa głowica pasuje do cylindra (czy uszczelka pasuje). No i oczywiście...
Jest też możliwość że poszła uszczelka pod jedną z głowic i pcha ciśnienie w kanał spływu oleju. Ale ta teza jest mocno naciągana. Tak naciągana, że aż nie realna. Uszczelkę wywala na bok - tzn. pomiędzy cylindry, tam gdzie płaszczyzna docisku jest najmniejsza. Słaba kompresja, jeśli dodatkowo pluje olejem z tłumika to jeszcze wydarte prowadnice zaworów....
Z tym silnikiem był trochę inny problem, wcześniej pękła tuleja w dolnej części i woda dostała sie do oleju. Po wymianie tuleji i oleju to przy zimnym silniku ciśnienie było dobre a jak sie zagrzał to spadało. Ale tak sie jeździło aż zatarło panewki, dobrze że nie uszkodziło wału, tak że jak wymieniłem panewki ciśnienie jest bardzo dobre na wolnych...
Nie warto wymieniać samych pierścieni, roboty kupa a efekt mizerny. Koszt regeneracji jednej głowicy to około 130-150zł a komplet naprawczy na jeden cylinder mniej więcej tyle samo. Warto bo silnik tyka pózniej jak zegarek.
Cóż się od nas spodziewasz? Skoro złożyłeś i uruchomiłeś to potrafisz. Teraz pozostało sprawdzenie, czy wtrysk występuje na obu wtryskiwaczach i czy jest ciśnienie sprężania. Gdyby w grę wchodziła woda w cylindrze to raczej rozrusznik nie poradziłby sobie nie mówiąc o pracy ciągłej. Wydmuchanie uszczelki głowicy też idzie namierzyć. Regulacja zaworów...
Za dużo kombinowania, osobiście zaczął bym od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Badanie to może dużo wyjaśnić. W przypadku słabego ciśnienia sprężania możemy podejrzewać nieszczelność uszczelki. Jednak jeżeli wymiana uszczelki została wykonana zgodnie z zasadami, to nie powinno być z nią problemu. To znaczy: po demontażu głowicy i usunięciu...
ciśnienie na obu cylindrach to 22. Więc co mu dolega?Zauważyłem też że zawór wydechowy tego niedziałającego cylindra chodzi z lekkim oporem. Jutro mam zamiar wieźć tą nieszczęsną głowicę do regeneracji. Wie ktoś może gdzie to tanio robią w Białymstoku?
Czyli 1,1kW i będzie z 8 na bidę. A jak sprawdzić stan mechaniczny? Chciałem to rozkręcić, ale bałem się że jak zdejmę cylinder to wypadną pierścienie (o ile istnieją). A gdzie można kupić uszczelkę głowicy, głowicę i bagnet, bo to już wiem, że trzeba wymienić?
Kolego Grzeniuw kąt 5-6 st. zgadza się na wszystkich cylindrach. Znaki na kole gmp sprawdzałem czujnikiem zegarowym na tłok ok. kąt 24 st. kątomierzem na wale i ok. Mam podejrzenie że da 2 cyl jest grubsza uszczelka pod głowicą. Nie pali dobrze paliwa ewentualnie wtrysk, głowica.
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Mam możliwość kupna cylindra (takiego samego i sprawnego), więc to nie problem, temat założyłem w celu porady czy jest sens zmieniać typ głowicy na np. taką, jak jest w sprężarce od Ursusa C-360? Ten typ co ja mam, to niestety jest to takie typowe made in china, blaszki zawsze trochę przepuszczają i przez to spada wydajność.
czy można wymienic sprężyny zaworowe bez ściagania głowicy z ciagnika? Czy to głupi pomysł i po ich wyjęciu zawory wpadną mi do tulei na tłok? Zawsze możesz odkręcić wtryskiwacze, i tłoczyć sprężone powietrze do cylindra.
Witam, po raz kolejny wydmuchana uszczelka pod głowicę w ursusie 1034, ale po kolei: Po zakupie ciągnika po ok 100mth wydmuchało uszczelkę na kanał wodny, więc głowica do kapitalnego remontu, splanowana , nowa uszczelka ze sklepu dokręcona momentem 185Nm i w pole. Po ok. 60mth znowu dmuchnęło, ale w innym miejscu. Mechanik stwierdził, że można by uszczelkę...
Witam. Zauważyłem że ubyło mi płynu w chłodnicy, więc odrazu zabrałem się za sprawdzanie i okazało się że uszczelka pod głowicą. Na szczęście tylko przedostała się na cylinder. Zdemontowałem głowicę, sprawdziłem szczelność i wziąłem się za czyszczenie. Zdziwiło mnie jednak, że po demontażu kolektora ssącego wylała się z niego woda. Zacząłem obracać...
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi tulei/wału aby przeliczyć stopnie na mm. Samo wyznaczenie...
Założę się że jeszcze niemożliwie klepie. Raczej cała góra będzie do wymiany. A z praktyki wiem, że wszystko trzeba zrobić: tłok, cylinder, pierścienie, główka korbowodu przynajmniej. Często i zaworki w głowicy puszczają. Co prawda nie ma to wpływu na olej ale bardzo obniża sprawność, tym bardziej im większe jest ciśnienie w instalacji.
Te z aluminiowym, rozkładanym na dwie połówki korpusem są na łożyskach. Obydwie wersje dają się smarować rozbryzgowo - w wersji smarowanej z silnika wystarczy zaślepić wlot i wylot oleju korkami. Ważna rzecz, to zapewnić im jakiekolwiek chłodzenie - ze względu na małą powierzchnię żeberek cylindra i głowicy. Bardzo szybko się grzeją, a co za tym idzie...
Głowica swoją drogą ale możesz mieć opadniętą tuleję cylindra poniżej powierzchni górnej korpusu silnika. Może ci przez to wydmuchiwać uszczelkę. Głowicę daj do szlifowania bo może być przeciągnięta i podżarta korozją. Pod tuleje stosuje się podkładki montażowe różnej grubości w zależności od potrzeb dostępne w sklepie. A płaskość głowicy można sprawdzić...
Witam szanownych forumowiczów. Opiszę swój problem , a może znajdzie się ktoś kto na tych modelach zęby zjadł i pomoże:-). Zacząłem remont Ursusa, bo zaczął stukać metalicznie podczas pracy. Jak sprawdziłem wał, to nadawał się do szlify. Silnik wyjąłem i wał do szlifierza. Kiedy miałem tłoki na wierzchu, to ukazała mi się przyczyną szukania czyli na...
Jeśli nie ubywa płynu chłodzącego to głowica nie jest pęknięta. Przed postojem zakryj wydech i wtedy sprawdź, prawdopodobnie zbiera się w kolektorze woda deszczowa lub skrapla z powietrza. Sprawdź czy w dole kolektora masz mały otworek przez który woda może wykapać i nie dostaje się do cylindrów silnika.
Tak, na 1 i 3 cylindrze był lekki ślad po zaworze wydechowym ale to było kilka tygodni temu, głowicę były w zakładzie, na tych 2 głowicach wymieniono prowadnice zaworowe bo się zawory przycierały. teraz ponownie miałem zdjęte głowice i już świeżego śladu nie było
Z reguły biały dym po uruchomieniu (przy zimnym silniku) w jakimkolwiek silniku i nierówna praca świadczą o spalaniu płynu chłodniczego czyli uszkodzonej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy. Sprawdź najpierw dwie rzeczy: 1) czy w zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy płyn nie gazuje (o ile jest taki zbiornik bo budowy ursusa nie znam ale jutro...
A wtryskiwacze testowałeś? W 328 i innych ursusach da się wyjąć wtryskiwacze poza głowice i podłączyć rurki z paliwem tak by rozpylały poza cylinder wtedy łatwo ocenić czy cały układ paliwowy pracuje prawidłowo. Ładnie pyli nie kropelkuje. Bo zrobione wszystko tylko nie układ wtryskowy. Jeszcze wypadało by sprawdzić kąt wtrysku. Próbę olejową to bym...
witam , mam problem z moim ursusem C 360 3p, odpala dobrze zimny czy ciepły , koncówki wtryskiwaczy nowe - na próbniku ładnie pracują ustawione na 160 bar , pompa wtryskowa nowa ustawiona kreska w kreskę , głowica po regeneracji , zawory ustawione 0,3 mm na zimnym silniku , ogolnie silnik jest po kapitalnym remoncie rownież wału ,cylindrów i pierscieni,...
Jestem ciekaw czy dało by się ustawić precyzyjnie poczatke wtrysku w c330 za pomocą lampy stroboskopowej do diesel ? Bez problemu. Robię tak od 15 lat. Najtańsza lampa, do tego czujnik piezo i mała modyfikacja samej lampy. Ustawienie zajmuje maksymalnie 2 minuty. Ale w C-330 tak się nie da, bo jak spojrzysz na znaki na kole zamachowym lub pasowym i...
witam po 1,5 roku postanowiłem ulepszyć swoją aspę o której przeróbkach pisałem wcześniej. Uznałem że pompuje za wolno a pamiętałem że wcześniej pozostawiłem luz pomiędzy denkiem tłoka a głowicą na poziomie mniej więcej 0,8-0,9 mm Rozebrałem wszystko zmierzyłem odległość od denka tłoka do krawędzi cylindra i o tyle stoczyłem cylinder od strony mocowania...
Witam! Problem dotyczy c330 po kapitalnym remoncie. W ciapku zrobione: -szlif walu / panewki -pompa po regeneracji -wtryski po regeneracji -głowica splanowana -zawory wszystkie nowe -tuleje, tłoki. Po złożeniu ciągnika i uruchomieniu ( za strzałem) okazało się ze spod uszczelki głowicy sączy się woda. Zjechałem głowica na stół. Woda poszła do oleju...
NAJPIERW POKRĘĆ GO RĘCZNIE!!!!!!!! Istnieje taka możliwość że z powodu słabych aku jeszcze nic się nie pogięło w silniku. Możliwość taką generuje np pęknięta tuleja cylindra z powodu zamarzniętej wody której nikt nie spuścił na zimę, skorodowana uszczelka głowicy i jest woda w cylindrze i z tego powodu nie możesz go obrócić itp. Jest naprawdę wiele...
Wałek na zamówienie wyjdzie drożej niż 4głowice z ursusa. Kompletna gł. kosztuje 50zł x 4szt= 200zł - głowica VW (sprzedać na złom). Wylot świecami to zły pomysł, musiałbyś dać jakieś potężne zawory zwrotne, żeby cylindry nie pobierały powietrza z butli. Robota i koszty idą w górę a efekt marny. Wydajność zasysania policzysz - Litry x obroty. odjąć...
Dzięki za odpowiedzi Panowie wiem że niektórzy mają problem z taką pracą silnika i nie jestem jedyny ale włożyłem trochę pieniędzy w remont tego silnika i trochę mnie to denerwuje, co do wystawanie rozpylaczy z głowicy co do dwóch jestem pewien ponieważ zdejmowałem głowice z 1 i 2 cylindra, z pierwszego dlatego że mierzyłem suwmiarką początek kąta wtrysku...
Remont już zrobiony. Wszystko jest okej, oprócz jednej rzeczy. Otóż na wolnych obrotach przestaje chyba chodzić na jeden cylinder. Okropnie klapocze. Po nieznacznym zwiększeniu obrotów wszystko się normuje, chodzi normalnie. co może być przyczyną, pompa wtryskowa, wtryski? może zapłon żle ustawiony? Albo na rozrządzie przestawione, co?
A więc tak zdjąłem głowice i uszczelka była ok. Po głębszych oględzinach cylindry wydają się ok, nie ma rantów. Na tłokach sucho wtryski też nie najgorzej wyglądają czyli silnik dobrze przepala. Podejrzenie padło na głowicę, że może być pęknięta także ona poszła do sprawdzenia. Mam drugą głowice która też potrzebuje remontu bo zawory już są cieniutkie....
Tak jak kolega wyżej ja również zawsze zakładam podkładkę która jest w komplecie z zestawem remontowym i jak dotychczas nie miałem przypadku przedmuchania uszczelki pod głowicą. Co do firmy nie pamiętam jakie zakładałem ostatnio, zresztą i tak zdaję się na opinie znajomego sprzedawcy, wiem tylko że należy trzymać się z daleka od produktów ''made in...
Rozrusznik żwawo kręci silnikiem? Akumulator naładowany? Jak by nie było powinien zapalić na cylindrach które nie były ruszane. Jeśli umiesz zapodaj mu jakiegoś rodzaju samostartu.
Czyli termopary mierzyły temperaturę zewnętrzną obudowy cylindra silnika i obudowy komory głowicy hydroplazmowej? Bo ja z tego, co pisałeś wcześniej, odniosłem wrażenie, że mówimy o temperaturze powietrza w cylindrze, i moje uwagi były do niej. CIśnienie maksymalne 40 barów w głowicy, a 5 barów w cylindrze? Skąd to wysokie ciśnienie w głowicy? Było...
Jak się nie da sprawdzić? Sprawdzenie luzu na zamku polega na włożeniu samego pierścienia do cylindra (bez tłoka) na wysokości poniżej progu jeżeli tuleje zostają i zmierzeniu szczelinomierzem luzu. A no tak XD ale się uporałem z tym wykryłem wadę, jeszcze na jednej z głowic zawór wydechowy w prowadnicy chodził sobie lewa prawa, a że w regenerację...
Twardości nie badałem ,kolor był lekko słomkowy może się nie odpuścił. Ale mam dwa pytania do znawców tematu przy remoncie tego silnika. Kupiłem zestaw uszczelek ursusa pod ten silnik i co mnie zastanawia to uszczelka pod głowicą w zestawie jest z jednym wyciętym kanałem wodnym a była ze wszystkimi kanałami wycięta, według mnie z jednym kanałem będzie...
Witam. Mam problem Z Ursusem C-360 3P. Podczas podorywki ciągnik stracił moc, zgasł. Po odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy. W międzyczasie sam łapał nierówne obroty silnika od niskich po wysokie. Po godzinie dalszej podorywki taka sama sytuacja. Zgasł bez możliwości odpalenia po odpowietrzeniu. Wymieniony filtr paliwa na nowy (na tamtym zrobione...
okazalo sie ze byla nieszczelnosc w filtrze paliwa i pompa nie dostawala odpowiedniego cisnienia, przez co pracowal tylko na jednym cylindrze, stad takie tluczenie sie pojawialo. mam pytanie wydaje mi sie ze jest jeszcze troszke zawczesny zaplon, w ktora strone krecic pompa? Dodano po 52 na kolnierzu pompy nie ma znaku, jest to pompa po regeneracji
taka sprężarka jaką miałeś w kompresorze (jak mniemam) dawcy, tylko jeszcze starsza. To jest moja inna samoróbka:) Mały kompresor- aktualnie posiada sprężarkę HS-19 (star), a w wakację zamierzam go przebudować do sprężarki Autosan (dwucylindrowa) http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zas... Jest do tego jakaś zamienna głowica i tłok? Pasuje...
Jak to jest dośc szybkie opadanie to stawiam na oring albo na głowicy cylindra ewentualnie jak pisał wyżej między cylindrem a korpusem "plecakiem" Pierścienie nie bardzo by tak szybko puszczały nawet bez obciążenia. Możesz sprawdzic jeszcze zawór przeciążeniowy w rozdzielaczu( po lewej stronie jak siedzisz, długa nakrętka na kluch chyba 24. Wyczyśc...
Przełożyłem głowicę razem z wtryskiem z 1 na 4 a z 4 na 1 i cały czas pufa tylko zimną kompresją na tym 4 cylindrze. A tak jak wspomniałem, głowice były robione, jest nowy tłok z pierścieniami, a co ciekawe to tulej(a?) nie ma ani kołnierza ani rys, pompa była u pompiarza i ciśnienie na cylidrze ma 28bar . Na dodatek mam 2 360 przełorzyłem mu pompę...
Gdy wtryski leją niespalone paliwo zostaje w komorze wtryskowej. W trakcie sprężania rozgrzewa się powietrze w cylindrze od którego zapala się wtryśnięte powietrze ( w 330 jest to 30 stopni przed GPZ). Powietrze osiąga temperaturę w której zapala się olej napędowy dużo wcześniej, zapala się niespalone paliwo w komorze wtryskowej i zakłóca normalną pracę...
Nie wdaję się w zbędne dyskusje ,proszę poczytać to . www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf Bardzo słusznie. Artykuł wspomina o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą -mało prawdopodobne, najczęściej uszczelka zostaje wypchnięta/wypalona do zewnątrz, po najcieńszej ściance co powoduje przedmuchy kompresji z cylindra, nie zdarza się wypchnięcie uszczelki w kierunku...
Załatw sobie stetoskop lekarski, ktoś może ma przy aparacie do mierzenia ciśnienia krwi. Spuść wodę, wyjmij wtryskiwacze, podłącz kompresor do kranika w bloku lub chłodnicy wtłocz ok 1 bara powietrza włóż sam wężyk od stetoskopu w otwór wtryskiwacza i może uda Ci się zlokalizować na którym cylindrze jest problem. W c 360 są podobne objawy ale tam dość...
Witam Niestety musisz wymontować tę głowice , o ile nic nie znajdziesz w cylindrze [pęknięcia tuleji w górnej części , choć to małoprawdopodobne ] , sprawdź głowice pod ciśnieniem około 5 atm. ,powinieneś sobie z tym dać radę . A więc w głowicy są dwa kanały wodne , zaślepiasz je płaskownikiem [z uszczelką gumową ] skręcając dwiema szpilkami przez głowice...
Taka sytuacja może być spowodowana przedostawania się cieczy nad tłok . Czyli może być to ,płyn chłodniczy ,olej ,paliwo ,to musisz sprawdzić. Ta "ścieżka" myślenia wydaje się być prawidłowa. Miałem podobny przypadek w silniku Stara 200 (S 359) tam nad tłok przedostawała się ciecz chłodząca przedostająca się przez pękniętą mosiężną tulejkę w głowicy...
Samą dyskusją nic nie zrobimy. Musisz dokonać pomiaru ciśnienia w cylindrach . Skoro kombinowałeś z głowicą to może luzy zaworowe niewłaściwe? Trochę trudno ocenić twoje stwierdzenie, że dmucha powietrze z korka. Spodziewałbym się oparów oleju lub nawet oleju. Ponadto z racji, że widać twoje niewielkie doświadczenie w sprawie proponowałbym zainteresowanie...
Panowie, zdjąłem ten plecak i znalazłem co było źle w mechaniźmie sterowania, a mianowicie nie było zabezpieczenia na głowicy sprężyny. Na szczęście nie trzeba było rozbierać całego mechanizmu, a tą brakującą rolkę zabezpieczającą znalazłem, tak jak już pisałem, przy okazji regeneracji pompy hydr. Ten drugi bolczyk okazał się zderzakiem gniazda tłoczyska,...
Witam Silnik przeszedł generalny remont (szlifowanie wału, planowanie głowicy, wymiana tłoków itd). Objawy, o których pisałem powyżej ustąpiły. Po demontażu elementów widoczne było duże zużycie panewek głównych i wału, szczególnie przy pierwszym cylindrze patrząc od strony chłodnicy - konieczny był szlif na drugi wymiar naprawczy. Remont silnika i tak...
Ciekawi mnie czy końcówki wtryskiwaczy są dobrze ustawione na znak na obudowie wtryskiwacza. Nie każdy pompiarz robiący wtryskiwacze samochodowe wie o tym sam już się naciąłem. Ostatnio pokazało się kilka informacji o nowych wałkach rozrządu ze źle ustawionymi krzywkami przez to fazami rozrządu na pojedyncze tłoki. Sprawdź czy tak samo się dzieje po...
Witam! Z racji tego, że nic konkretnego nie znalazłem zakładam ten temat, który przyda się nie tylko mnie i proszę o pomoc. Moje pytanie: jak można prawidłowo ustawić rozrząd i kąt wtrysku w oryginalnym silniku ursusa c-360. Nie chodzi mi tu o znaczki, bo na tych kołach jest już po kilka oznaczeń, każdy kto robił nacinał własne znaki i chce ustawić...
Już nic nie ma, jest tylko blok silnika. Szklanki siedzą w bloku, a blok ma kanał olejowy który przechodzi przy szklankach, więc skoro 4 głowica ma smarowanie to olej przy szklankach od 3 głowicy na pewno jest. Może i trochę niepokojące ale smarowanie jest, klawiatura ma byś smarowana oliwiona, to nie wał, że ma być ciśnienie. Jak masz czas wyciągnij...
Witam robiłem uszczelkę pod głowicą w swojej c330. Po naprawie ciągnik ciężko zapala. Podejrzewałem ciśnienie sprężania, trochę ciężko przerobić miernik który posiadam do osobówek i dostawczych, a pomiar i miejsce pomiaru w c330 tego nie ułatwia, trzeba specjalną końcówkę montowana w miejsce wtrysku. Niby coś tam zmierzyłem, ale nie wiem na ile to jest...
Ja się przymierzam do włożenia turbiny od forda do mojego poloneza 1,6 mam już turbinke ,nowiutki intercooler, chłodnice oleju, blow-off tylko chęci bram :( . Ale jak polcisz się szybciej rozleci od napływu chęci to może wepnę turbo do c-330 i zrobię c-360 ? Nieważne jest zbytnio typ turbiny byle by była jak bajbliżej głowicy bo czynnikiem napędowym...
Możesz dla spokoju dać dwie nowe na cylindry 2-3 lub 1-4. Wtedy nawet gdyby były rożnice to się zniwelują.
Silnik może przegrzewać się m.in. : z powodu niewłaściwie pracującego układu smarowania (pompa oleju - uszkodzona, filtr oleju lub przewody zanieczyszczone), lub układu chłodzenia w tym przypadku mamy : zabitą/zarośniętą kamieniem kotłowym chłodnice, źle pracujący termostat, brak termostatu, kamień kotłowy narośnięty na tulejach tłokowych, pompa wody...
Z tym ciepłym powietrzem z kolektora to koledzy nie boją się zatrucia spalinami? Trzeba by Kolega pojeździł ze dwadzieścia lat tak ogrzewanym Maluchem - tak się po prostu też robi i to fabrycznie, przez inżynierów fiata! Maluszkiem jeździłem i nie raz naprawiałem, ale tam elementem grzewczym nie jest kolektor wydechowy a cylindry, podłączenie kolektora...
Witam , męczy mnie problem ciśnienia oleju w C 360, tydzień temu wymieniłem pompę oleju, przy remoncie została stara. silnik od remontu zrobił 30 mth, pompę wymienialem bo ciśnienie było 3at na zimnym i 2,4 przy 80 stopniach, nowa Pompa na zimno daje 5at przy obrotach 650, 5,5 na wyższych obrotach. Zrobiłem 1mth na obrotach 1200 w łuparce i ciśnienie...
Jak już wcześniej pisałem silnik przeszedł generalny remont, głowice osobiście regenerowałem, wymieniłem prowadnice, przefrezowałem gniazda, i dotarłem nowe zawory, przeprowadziłem próbę szczelności wlewając naftę w głowicę i ani troche się nie zwilżyły zawory - więc stąd wiem że to nie jest wina głowicy, a poza tym silnik ma indentyczne ciśnienie na...
(at)anchilos A to na głowicy to kolega ma od wd40? Gdzie Kolega widzi głowicę? przy rozruchu z "korby". Przy szarpakach - raczej bez sensu. ułatwiają rozruch, pomagając min. rozpędzić wał - takie było założenie min. w silnikach przywołanego tutaj Ursusa C330, Zwłaszcza w silnikach S- "cóś tam" zwanych esami, mających potężne koło zamachowe. Z tym magazynowaniem...
Z tego co zauważyłem to własnie te układy zapłonowe w "DRUZBIE" miały problem z tymi cewkami.Mam tez 3 DOLPIMY Polskie i cewki udało mi sie odwinąć i odpowiednio dowinać tak że na każdej z nich jest iskra.Jeśli ktoś z czytąjących ten temat wie jaka sybstancja może rozpuścić żywice na cewce to poroszę o podpowiedz.Sam silnik ma bardzo ciekawy cylinder...
Witam. Może i nie na temat, ale pozwolę sobie przedstawić pewien przypadek tylko że z ciągnikiem Ursus C 330. Bardzo dobry, słynący w okolicy remontował właśnie C 330, remont kapitalny(nowe tuleje tłoki pierścienie itd.). Po remoncie okazało się że ciągnik pali na jeden tłok. Przez tydzień czasu szukał przyczyny. M.in. wałek rozrządu, głowica, wtryski,...
Witam Mam nadzieje że ktoś z was miał podobny problem i ma na to rade, mianowicie Ursus miał robiony remont pierścienie, głowica(prowadnice zawory,planowanie), pompa olejowa remont był spowodowany małym ciśnieniem oleju i wyrzucaniem oleju z miarki co się później okazało jeden tłok był pęknięty, po naprawie wszystko w porządku, ciśnienie ok i reszta,...
Rozebrałem pompę i rzeczywiście w cylindrze zostało trochę wody przez którą pojawiła się delikatnie rdza, która z kolei przyblokowała tłok. Puknięcie w tłok i wyczyszczenie załatwiło sprawę - tłok ruszył. Jest kompresja choć czy taka jak powinna być nie jestem w stanie stwierdzić. Głowica z zaworami wygląda tak jak na zdjęciach, zawór ssący trochę puszcza...
I zgadza sie :) uszczelka pod glowica, a wlasnie stukala woda w cylindrze. Dzieki za pomoc, mozna zamknac temat.
A ja się zastanawiałem kiedyś jak zrobić najtańszy kompresor, Kolego el ektryku5 a le także inni forumowicze. Jeżeli przymierzacie się do budowy kompresora który ma być tani i solidny a także żeby miał jaką-taką wydajność to ja proponuję zrobić na bazie dwóch już słynnych i niezniszczalnych sprężarkach hs11 (takie jak były montowane w ursusach c 330...
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
Nie mam przed oczami tego ciągnika wiec nie wiem gdzie są pułapki powietrzne, Ale przeważnie bańka z powietrzem jest gdzieś w zakamarkach głowicy, lub w ogrzewaniu kabiny, nawet nie wiem czy tam jest dodatkowa nagrzewnica.Niektóre silniki maja wkręcona śrubę do odpowietrzania. Możesz zawsze nałożyć rurkę i do naczynia z wodą do tej rurki przelewowej...
Zastanawiam się czy te świece umieszczone w kolektorze blisko każdej z głowic miałyby sens? Wszystko zależało by od sposobu ich montażu, żeby nie ograniczyć przepływu powietrza (mniejsze napełnienie cylindrów), może wzrosnąć zużycie paliwa.
Odkręć kolektor wydechowy i sprawdz czy dymi każdy cylinder. Jeśli jeden to pewnie pierścienie popękały lub zatarło je w rowkach. Jeśli wszystkie niestety wymiana kompletów.
Mam do was pytanie przyjaciele z forum czy cylinder i głowica od sprężarki HS11 z centralnym smarowaniem będzie pasowała do sprężarki HS 22 na centralne smarowanie bo w mojej HS 22 cylinder i głowiczka wróciły do domu ojca Dodano po 1 Kupię sprężarkę HS11 z Ursusa C360 3P na centralne smarowanie sprawną w 100%
z tego co piszesz to na pewno grzebane było przy pompie ,bo w ciągnikach są silniki z wtryskiem bezpośrednim i maksymalne obroty eksploatacyjne to 1800 obrotów ,przy obrotach 2400 silnik zbyt długo ci nie popracuje ,albo zniszczy ci wał i panewki ,albo poleci uszczelka pod głowicą Na obrotomierzu, przy 1800 obrotów jest znaczek. Ale to w c360 z silnikiem...
ursus cylindrów głowica cylindrów ursus głowica
pompa vacum regeneracja 25pt4423 dławik komora rezonansowa
odblokowanie hantek rozebrać zelmer admiral
Niedostępność kontaktu w Messengerze po odblokowaniu Lewe powietrze w Volkswagen Passat B5 - przyczyny i diagnostyka