Z zamienników Jubana/Hitachi chodzą ładnie. Na łożyskach. Ale poprawnie zrobiony R11 z dobrym akumulatorem i przewodami, klemami oczywiście działa. Jak działał 40lat temu w zimy to i teraz musi.
Tuleje i tłoki? Tak jak motor i samochód. Normalnie pracuj tylko nie przeciążaj silnika. Dbaj by temperatura silnika była na zielonym polu na dwuwskaźniku.
Ursus c330 zostawiony na deszczu Cześć, Rozumiem, że Twojego Ursusa C330 może dotknąć deszcz. Jest kilka kwestii, na które powinieneś zwrócić uwagę. Pierwszą rzeczą, o której musisz pomyśleć, jest ochrona silnika. Deszcz i wilgoć mogą powodować korozję metalu, co może prowadzić do poważnych problemów, takich jak zużycie tłoków, cylindrów oraz uszkodzenie...
Odkręć rurkę i dokładnie obejrzyj. Zwłaszcza część pod nakrętką, bo tam często właśnie lubią pękać od drgań, może być potrzebna lupa. Zakładam, że sprawdziłeś czy jest dobrze dokręcona. Jeśli będzie uszkodzona, to próbuj kupić identyczną, choć do starej 328 może być trudno, a nie wiem czy takie same były do 330. Jeśli będą się różnić np. długością czy...
Dokładnie. Dwa środkowe to ssące. Zostaw może ten rozrząd. Jak nikt w nim nie grzebał to będzie dobry. Powąchaj spaliny. Jak to ropa to wtryski przykręć koło pompy i sprawdź. Nie zdziwił bym się jak jeden z cylindrów pływa w paliwie. Nie spala się ono tylko paruje i stąd ten dym.
Dodano po 6 Rozmawiałem z użytkownikami tego ciągnika i oni twierdzą że też tak mają zakładają grzałki do układu chłodzenia (podobno można kupić oryginale do tego typu) i to rozwiązuje problem.[/quote] Większość silników Perkins a zwłaszcza tych 4 cylindry przy minusowych temperaturach ma problem z rozruchem 6 cylindrów radzi już sobie trochę lepiej....
Też spotkałem się z opinią, że silniki produkowane w Anglii są trwalsze, gdyż są wykonane z większą dokładnością. Mogę to potwierdzić, gdyż mam 2 znajomych, którzy mają c-360 3P i MF255, aczkolwiek MF też boryka się z problemami, ale już nie silnikowymi tylko hamulcowymi. Jeśli miałbym wybierać na Twoim miejscu zostawiając C-330 to wybrałbym C-360....
luz na ssącym 0.18-0.22 luz na wydechowym 0.28-0.32 kolejność pracy cylindrów to 1-3-4-2 ustawia sie tak jak kolega napisał
raudek, wcześniej napisałem że wymieniałem wszystkie panewki i ciśnienie wróciło do normy, ale wczesniej jeszcze wyrzucało mi wodę z chłodnicy i nie mogłem się dopatrzyć gdzie jest uszkodzenie, aż kiedy zauważyłem że z pod jednego z cylindrów wypływają bąbelki wody wraz z powietrzem to go wymieniłem. Oczywiście że to nie miało nic wspólnego z ciśnieniem...
Wszystko możliwe, ale najpierw posprawdzaj co się da. Jak silnik był zamrożony to teraz można długo dochodzić co go boli... W stuki postaraj się wsłuchać skąd dochodzą - czy jest to jakiś metaliczny dźwięk czy np efekt spalania np źle ustawiony kąt wtrysku. Pompę próbowałeś przestawiać? Co do dymienia niezależnie od koloru zdejmij kolektor i odpal -...
Z wydechu to raczej pierścienie albo ogólnie zużycie cylindrów (rysy ) , tłoków i pierścieni.
Cylinder mógł pęknąć z kilku powodów: 1. Wada fabryczna, 2. Podczas montażu uległ uszkodzeniu, 3. Zawór przeciążeniowy cylindra jest zatkany i np na nierównościach na drodze doszło do przeciążenia i nadmiernego wzrostu ciśnienia. W takim wypadku zawór powinien zadziałać i wypuścić nadmiar ciśnienia a podnośnik opuściłby się trochę.
Luz zaworu ssącego 0,18 ÷ 0,22 mm Luz zaworu wydechowego 0,28 ÷ 0,32 mm Kolejność pracy cylindrów 1 – 3 – 4 - 2 nie ustawiałem nigdy na jakieś znaki tylko na max. otwarcia konika
A jak się liczy kolejność cylindrów ? Zaczynamy od zbiornika paliwa czy wentylatora ?
Generalnie silnik do kapitalnego remontu i jeżeli powierzchnia cylindrów nie jest "zajechana" przez spękane pierścienie to porządny remont silnika i będzie jak nowy .
Jeśli silnik bierze olej to to wina albo pierścieni albo zaworów, zdejmiesz wszystkie głowice i najlepiej nalać nafty do wszystkich cylindrów i do gniazd głowic odwróconych do góry kołami ( tłoki wcześniej ustaw w poziomie na równo wszystkie) Może brać również przez prowadnice zaworów. Zakładam oczywiście że nie ma wycieków z silnika (wielkich) i nie...
Jeśli długo stał to mogły się zablokować pierścienie w nagarze. Niektórzy proponowali w takim wypadku wlanie po kilka cm nafty do cylindrów ale nie wiem czy to działało. Najbardziej miarodajny będzie pomiar kompresji i tzw próba olejowa.
Wyjęcie tłoków niby prosta sprawa, dół silnika odkryty. Czy sugerujesz wymianę pierścieni tłoków? Tylko jeśli zmieniać pierścienie na tłokach to zaraz pojawi się zapytanie czy panewek nie wymieniać i czy tulei cylindrów nie wymieniać...?
Witam wiem ze temat jest już wiele razy opisany ale żadna z odpowiedzi nie pomaga w tym przypadku. Mam ostrówka na bazie c 360 zostały zmienione wszystkie głowice cylindrów pompa wtryskowa zasilająca nowy wtrysk filtry oleje ciśnienie sprężania zmierzone może szalu tu niema 27 do 28 własnoręcznie wykonanym przyrządem bateria i rozrusznik super. Maszyna...
To że nie można przekręcić dalej to może nawet dobrze wróży, bo jest szansa na dobrą kompresję ale jak już ktoś wcześniej napisał zrób sobie nawet prowizoryczną korbę i spróbuj zakręcić wałem, śruba koła pasowego ma odpowiednie wcięcie na korbę. Najlepiej podnieś dźwignię odpowietrznika która jest w przedniej części pokrywy zaworów, łatwiej będzie kręcić....
Po wymianie : tulei panewek tłoków cylindrów głowic po regeneracji jednej klawiatury i 2 lasek popychaczy występuje dziwne stukanie w silniku. Nic z rozrządem nie robiłem. Co to może być? Wtryski jeszcze były sprawdzane Stukanie tak jakby u góry
Witam, Kolega kwok napisał: " Regulacja dawkowania pompy ale nie menzurkami na wyjściach tylko z podłączonymi wtryskiwaczami (pomiar tego co zostało wytryśnięte). " czy ktoś mógłby objaśnić o jaką regulację chodzi? bo szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem. Czy chodziło mu o regulację pompy z wtryskiwaczami zamontowanymi w silniku, a nie probierczymi?...
Jeśli na uszczelkach nie widać śladów przedmuchów, sprawdź tuleje cylindrów.
po pierwsze jaclac26 w ciągnikach nie masz cylindrów tylko tuleje a wymieniane były następujące rzeczy ; 1.tuleje 2.tłoki 3.szlif wału korbowego a remont był robiony rok temu
A jak się zagrzeje to co się dzieje? Ze wszystkich cylindrów dymi na biało? Ściągnij kolektor i zobacz.
Jeśli nie ubywa płynu chłodzącego to głowica nie jest pęknięta. Przed postojem zakryj wydech i wtedy sprawdź, prawdopodobnie zbiera się w kolektorze woda deszczowa lub skrapla z powietrza. Sprawdź czy w dole kolektora masz mały otworek przez który woda może wykapać i nie dostaje się do cylindrów silnika.
Silnik może przegrzewać się m.in. : z powodu niewłaściwie pracującego układu smarowania (pompa oleju - uszkodzona, filtr oleju lub przewody zanieczyszczone), lub układu chłodzenia w tym przypadku mamy : zabitą/zarośniętą kamieniem kotłowym chłodnice, źle pracujący termostat, brak termostatu, kamień kotłowy narośnięty na tulejach tłokowych, pompa wody...
Jeżeli silnik wypluwa olej to głowica do roboty i problemy z piciem oleju z filtra się skończą.A tak swoją drogą to przy wymianie tłoków,pierścieni i cylindrów konieczne zrobienie głowicy.
Autorze tematu coś mi się wydaje, że nie podchodzisz do sprawy fachowo. Radziłbym sprawdzić w pierwszej kolejności wszystkie głowice gdyż jak widać na zdjęciach 2 są koloru czarnego a pozostałe koloru brązowego. Przypuszczam, że te pierwsze dwie to tanie podróbki głowic a drugie dwie to oryginał. Niewykluczone, że lepiej by było gdyby wszystkie były...
Może to być też ropa z lejących wtrysków. Gdy silnik był przed remontem ropa mogła przenikać przez pierścienie do oleju, po uszczelnieniu cylindrów nadmiar paliwa wyrzuca w komin.
Ja myślałem że mamy XXI wiek, a tu takie patenty z korbą. Silniki przystosowane do odpalania na korbę miały potężne koła zamachowe by zgromadzić jak najwięcej energii. Jak zaczęto stosować rozruszniki to masa ta się zmniejszyła. Podobnie ma się to z ilością cylindrów im więcej tym mniejsze koło zamachowe. Druga sprawa to odprężniki. Teraz zawory są...
Pierścienie, nie ma dyskusji, są na pewno do wymiany. Do oglądnięcia również gładź cylindrów jak i tłoków, czy nie ma śladów zacierania.
Witajcie. Parę fotek jeszcze nie skończonej głowicy do sprężarki z silnika fiat 126p. Jest to płaskownik gr. 25 mm otwory pod zaworki wytoczone na tokarce zaworki od głowicy sprężarki ursus c 360 (stoczony gwint) a dociśnięte będą czymś innym. Wszystkie zaworki są wkładane z jednej strony by przy wymianie ich nie trzeba było demontować głowicy. Za parę...
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Długie kable, silnik dwucylindrowy z nie najlepszym układem cylindrów i długim skokiem tłoka - gorzej go odpalić niż C360. Wszystko musi być w dobrej kondycji - od oczek przewodów, do rozrusznika.
Wykręć wtryskiwacze z cylindrów i na zewnątrz podłącz do przewodów paliwowych, pokręcając wałem silnika zobaczysz jak dawkowane jest paliwo. Tylko nie przystawiaj ręki do wtryskiwacza bo Ci zrobi tatuaż. :)
Świece w 30 tce działają tylko muszą się rozgrzać dobrze. Innym patentem na minusowe dni jest zciągnięcie grzybka z filtra powietrza i włożenie w filtr opalarki 2000W która momentalnie nagrzewa silnik. A w dodatku taką opalarką można podgrzać filtry i pompe paliwa jak zamarzłą. :) a cena opalarki do lakieru jest niska. W 60 tce najlepiej włożyć świece...
Rozwiercić pod większa śrubę według tabeli, nagwintować , rozwierć większą dziurę w docisku wtrysku i gotowe, innej opcji nie ma, na zabawy z poksyliną nie patrz to dobre przy szpilkach cylindrów w rometach chociaż na niektórych forach tak radzą Druga sprawa Wtrysk cały? Nie dokręcałeś za mocno tylko jednej strony wtrysku? często tak spotykam załatwione...
Witam, sprawdź luzy na zaworach, wykręć wtryskiwacze z cylindrów i zobacz jak rozpylają paliwo (mają "skrzypieć" nawet przy bardzo wolnym obracaniu wałem). Sprawdź czy koło zębate pompy jest dobrze dokręcone po remoncie (mógł się przestawić kąt wtrysku jak pisze poprzednik).
o ile się orientuję 912 ma 6 cylindrów , jeśli chodzi o podnośnik to już działa, o ile dobrze pamiętam to rozleciało się jakieś cięgiełko w środku od razu wymieniłem tłok i uszczelniacze ale pompa też została wymieniona wiec u mnie na pewno pompa była już słaba.
Odkręć kolektor wydechowy, odpal i przygazuj , będziesz widział jaki dym idzie z poszczególnych cylindrów. Problem może być z jednym cylindrem.
Oczywiście że może, świadczy to o zużyciu pierścieni na tłokach. Sprawdz ciśnienie na cylindrach.
Nie mam przed oczami tego ciągnika wiec nie wiem gdzie są pułapki powietrzne, Ale przeważnie bańka z powietrzem jest gdzieś w zakamarkach głowicy, lub w ogrzewaniu kabiny, nawet nie wiem czy tam jest dodatkowa nagrzewnica.Niektóre silniki maja wkręcona śrubę do odpowietrzania. Możesz zawsze nałożyć rurkę i do naczynia z wodą do tej rurki przelewowej...
Jakiś opiłek mógł przerysować rozdzielacz albo cylinder.
Wtrysk do 1 cylindra wielowypust na godz, 7
Witam! Zdarzyło się to zaraz po założeniu nowego cylindra. Skręciłem wszystko i włączyłem ciągnik. Po poruszeniu pierwszej wajchy podniósł normalnie tylko jak zacząłem poruszać drugą to coś strzeliło i urwało mi wszystkie 4 śruby w tym dwie z korpusu cylindra. Jak zmierzyć ciśnienie w układzie ??? :| Proszę o pomoc !!!
Mam pytanie czy to jest wina gniazda zaworowego, zaworu, pierścieni czy wszystkiego na raz? Duże przedmuchy stąd dym z pod korka. Wytarte pierścienie, cylindry, tłoki...
średnice cylindra pojemność skokową etc. może ktos posiada takowe dane z jakiś książek bądź czegoś innego bo nic w necie nie moge znaleźć. Proszę bardzo. :)
Czegoś nie rozumiem... Kolega napisał: Witam Jak się wyciąga tuleje cylindrów w Ursusie C-330M? Mam problem przedostawania się oleju do ukł. chłodniczego. Oringi tulei to chyba troszkę nie w ta stronę by puszczały. No chyba ze się mylę, to niech mnie ktoś poprawi :>
Dzień dobry, mam problem z podnośnikiem w Ursusie c360. Czy wiecie jak wymienić pierścienie w cylindrze podnośnika?
głowica cylindrów ursus tuleje cylindrów szlif cylindrów
łożysko silniczka zegar sterować schemat skoda ciśnienie paliwo
gruntowanie starych scian siemens lodowka
Falownik off-grid 5-7 kW: Qoltec, Growatt, Deye, Victron – modele i ceny 2024 Peugeot 106 1.4 – lokalizacja bezpieczników świateł, skrzynka, numery, amperaż