Pozostaje jeszcze opcja że warsztat dokonujący naprawy coś skopał (pękła głowica przy dokręcaniu, źle złożyli rozrząd i doszło do kolizji lub uruchomili silnik bez uprzedniego zalania go płynem [odpowietrzenia] i doszło do przegrzania lub na pierwszej jeździe testowej po remoncie ktoś dał mu tak ognia że popękały pierścienie olejowe). Różne cuda potrafią...
Głowica po planowaniu, miałem składać ale przypomniał mi się test na szczelności zaworów przy użyciu nafty, jeden zawór przepuszcza od razu, reszta trzyma od godziny. Ktoś mi powie który kanał olejowy w bloku jest kanałem zasilającym głowicy?
Szukam głowicy do Daewoo Lanosa 1.5 16V. Jakie numery katalogowe są odpowiednie? Czy głowice z innych modeli, jak Nubira 1.6 16V, mogą pasować?
Tak, możliwe. Zauważ że gwint świecy jest stalowy, głowica aluminiowa.
Patrze manual rozrządu od lanosa i do nexi, różnią się tym, że nexia ma po 2 znaki na kołach od rozrządu ( I,E), ja mam na głowicy przykręcone koła od lanosa (a głowica od nexii)
(at)robokop silnik 1500 16 V DOHC więc są dwa wałki rozrządu Leciało u mnie ze styku głowica / blok . Auto od nowości w rodzinie. Piszę co zaszło w MOIM aucie. Nie zasłyszane przy piwku. Tak jak na zdjęciu pokazuje ta czerwona linia
Moze nie pasować olej nie scieka blokuje wytwarzajac cisnienie podpiera zawory i niema ciśnienia albo jakis brud przy składaniu szlifowanu przylgni bloku głowicy
Częsty objaw tych radyjek uszkodzona głowica UKF ,koszt nowej 20zł
sęk w tym ze ja to naprawiam i jescze nigdy nie miałem podobnego przypadku,nie ma raczej mowy o zacieraniu sie zaworu w prowadnicy bo silnik nawet nie osiaga temperatury 30-50st.C głowica była jeszcze raz sciagana i sprawdzana była szczelnosc,jest oki ale pozłozeniu i chwilowym odpaleniu ,silnik gasnie i słychac i brak kompresji,rówiez podczas mierzenia...
O złym puszczaniu - może i tak ale o za wczesnej zmianie biegu - niekoniecznie, często widuję takich "osczędnych" co bieg zmieniają przy 1500rpm. Co do zaworów w Lanosie to racja - sąsiad na LPG nie zrobił 200kkm i głowica była do remontu - wypalone gniazda zaworów.
Witam mam taki problem w lanosie mam bardzo dużo wody w wydechu raczej w tlumiku odpala chodzi normalnie trochę go się pogazuje na ciepłym silniku i gaśnie jak udało mi się go odpalić to praktycznie cały czas trzymałem na obrotach żeby nie zgasl było okej zgasilem włożyłem szmate w wydech odpaliłem z gazem i przytrzymalem z 3 sekundy do 5k obrotów i...
Na 99% wina głowicy (w poprzednim radiu też tak się mogło zdarzyć, że padła głowica - niesamowity zbieg okoliczności). Aby to wykluczyć podepnij trzecie radio 100% sprawne.
jakby coś się dostało do nagrzewnicy i blokowało przepływ to by był tylko jeden przewód ciepły. dodam że chyba jest wydmuchana uszczelka pod głowica bo silnik jest zalany olejem i go ubywa
no to głowica do góry i sprawdzenie zaworów czy trzymaja, chyba Ci tylko to zostaje.. a jeszcze jedno jakie jest cisnienie oleju ?:)
Jest możliwe że zamarzł parownik od gazu gdyż nie było obiegu płynu chłodniczego i dlatego silnik zgasł.Raczej wykluczam uszkodzoną uszczelkę pod głowicą bo w takim przypadku auto już by nie odpaliło. Przy wydmuchanej uszczelce pod głowica auto zawzwyczaj jeszcze jeździ bierze płyn lub olej do płynu daje silnik nierówo pracuje ale pali
Spalinami nie dmucha. Nie robiłem honowania, głowica została planowana. Jutro zrobię pomiar próbą olejową. A i jeszcze pytanie. Miernik, którym sprawdzałem ciśnienie jest elektroniczny i do diesla. Czy to ma jakieś znaczenie?
chłodnice mam zasłonieta. jezdze tak ok 20km do pracy(ale nawet jak jezdze na wiksze drasy to temp sie nie podnosi) zazwyczaj wentylator właczam na 2.ubytku płynu nie zauwazyłem (uszczelka pod głowica wymieniana ok 7mies temu"przejechane na niej ok 10tys") jak go kupiłem czyli w lutym temtego roku to grzał sie dobrze. a reszte sprawdze
Witam, pierścienie raczej nie stoją ,bo po probie olejowej jakieś sprężanie by było , głowica po regeneracji , ufam chłopakom , którzy ją robili i nigdy nie było reklamacji. Spróbuje jeszcze podmienić hydro-popychacze, może to one dają ciała.
Ok, dzięki za pomoc. Przy okazji, po odkręceniu głowicy miałem możliwość podjechania do szlifierza, pomierzył liniałem i powiedział, że jest si. Dodatkowo rzucił uwagą, że z praktyki - jeżeli głowica była skręcona, ale nie odpalana to nigdy nie powtarza się szlifu. Może dla niektórych to oczywiste, ale jak czytałem teorie w nec ie to już sam zgłupiałem...
Kolego też tak miałem i tracił płyn przez uszczelkę pod głowicą. Jeżeli zobaczysz, że uszczelka pod głowicą ewidentnie się poci od strony kanału olejowego w okolicy kolektora wydechowego to zainwestuj w nową uszczelkę, O dziwo płyn nie dostaje się do oleju. Po wymianie uszczelki problem zniknął. Niestety trzeba będzie bulnąć ok 350 zł z robocizną. Nie...
Witam, Pacjent to lanos 1998 1.5 8V. Ze względu na to ze pozostawiał spore plamy oleju (ciekł kanałem olejowym) wymagana była wymiana uszczelki. Przed zabiegiem ubywało ok 0,5l-0,7l na tys km przy czym biorąc pod uwagę wielkość plam większość wykapywała. Poza tym działał prawidłowo. Po wymianie zaczęły się problemy. Spalanie oleju ( już nie kapie) to...
Mi to wygląda na przestawiony rozrząd.Te silniki,o ile pamiętam są bezkolizyjne,choć z tym różnie bywa,szczególnie po planowaniu głowicy. Głowica jeśli była planowana, to tez nie o 0.5cm, a zebranie 0,5mm materiału nie ma większego wpływu na to zjawisko. Jeśli jest kolizyjny, trzeba by ustawić poprawnie rozrząd i sprawdzić ciśnienie na poszczególnych...
Zwykle takie problemy to wina silniczka krokowego,sprawdz czy silnik nie łapie lewego powietrza np. uszczelka przepustnica kolektor lub kolektor głowica wtedy efekty będą podobne,ewentualnie ktoś mógł się bawić w rozkręcenie i rozpołowienie kolektora ssącego tu też może być wina falujących obrotów (uszczelka lub coś pomieszane z klapką włączającą długi...
Witam, w moim Daewoo Lanosie nagle zapaliła się kontrolka od smarowania i pierwsze co zrobiłem do zjazd do mechanika. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, że w silniku jest osad o konsystencji błota (taki jakby wymieszać czarną ziemię z wodą) i są pozapychane kanały olejowe. Zostało zrobione: - wyczyszczony silnik z tego osadu (razem z kanałami olejowymi)...
Witam Mam pytanie bo juz nie wiem co t moze być. Jak zapali go na zimnym silniku to strasznie kopci na czarno, pracuje nierówno i czasem na wolnych obrotach gasnie, jak sie zagzeje chodzi ok. Co było wymienione: -pierścienie -zrobiona głowica -wym. popychacze podm. listwa z wtryskami podm. pompa paliwa podm. sonda podm tps zam. przekaznik res. kompa...
Dzięki tak też zrobię zobaczymy czy pomoże, bo widzisz to już trzecie radio które mi przestało grać. Pierwsze tez miałem AKF 9595 przestało grać, mechanior uznał że to poszła głowica i nie da się naprawić, drugie też mam takie same, z początku grało jak ulał, lecz po wymianie akumulatora na nowy przestało szukać w automacie, ręczne szukanie to nie jest...
Mam krótkie pytanko. Jaki jest koszt przypuszczalny wymiany uszczelki pod głowica w Lanosie ? Pisze bo nigdzie nie mogę się dodzwonić.
Pod głowicą czy pod pokrywą wała rozrządu? Kiedy ostatnio wymieniałeś świece i przewody zapłonowe? Jak silnik pracuje na biegu jałowym?
Z którego roku masz tego lanosa i czy jest to silnik na aparacie zapłonowym czy z cewką zapłonową przykręcaną z boku głowicy ?
Być może nieodpowietrzony układ lub wypalona uszczelka pod głowicą.
Uwalony emulator wtrysków, na przykład Uszczelkę pod kolektorem możesz sprawdzić psikając plakiem w miejsce styku ww z głowicą
Najlepsze rozwiązanie, zdejmowanie głowicy nie opłaca się.
Cos ten wałek na krzywce 4 cylindra porysowany, jest luz na czwartym cylindrze na popychaczach Wygląda zupełnie normalnie, porysowanego wałka chyba nie widziałeś. Nie chodzą od strony cewki pierwszy i drugi tłok po zdjęcie przewodów ze swiec tak samo chodzi Głowica do zrzucenia - brak ciśnienia, albo popękane pierścienie, albo przepalona uszczelka....
Ten zaworek to jest po stronie kierowcy, przykręcany do głowicy obok cewki.
Był tu na forum temat: autor 3 razy ściągał głowicę w silniku seicento 900, blokowało zawory ssące w prowadnicach i dostawały w łeb tłokami, pompy paliwa były tez tam wymieniane. Winne było właśnie stare, zwietrzałe paliwo w zbiorniku
Witam, skręcam głowicę w Lanosie. W Intercarsie sprzedali mi nowe śruby Elring 820.262. Biorę się do montażu (stare wywaliłem) i patrzę, że w tych śrubach nie ma podkładek (poprzednie miałem sześciokątne, nowe są torx). I tu pytanie: - Czy te podkładki muszą być (wydaje mi się, że tak, ale chciałbym to potwierdzić) - Czy można kupić zwykłe w sklepie...
Do wentylatora możesz mieć oddzielny czujnik więc nie możesz wykluczać tego w głowicy. Sprawdź najpierw czy czujnik jest ok. A później wskaźnik metodą podstawienie potencjometru. Choć przyznam że miałem taki przypadek ale to w Lanosie że WD-40 przywróciło życie wskaźnikowi.
kolego musial bys sprawdzic kompresje w cylindrach. czy bierze ci olej?? czy dzieje sie cos z plynem chlodzacym ?? mozliwe usterki to albo pierscienie poszly albo (optymistycznie) uszczelka pod glowica.
Odłącz jeszcze wężyk od egr-a i go zaślep. Tam z tyłu za głowicą lecą cienki wężyki sprawdź czy całe i nie wypadły.
Przy tych objawach co opisujesz, to zacząłbym od testu na obecność spalin w płynie chłodzącym, bo niestety znając problemy Lanosów z LPG, stawiam na uszczelkę pod głowicą (a jeśli tak, to wątpię, by opłacało się go naprawiać, oczywiście samą uszczelkę można wymienić za kilkaset zł, ale to żadna naprawa). Po drugie - czym prędzej zrób porządek z wentylatorem...
Sprawdź kompresję może być przepalona uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami.
Co tam jest uszkodzone w tym lanosie? Auta kilkuletnie nie opłaca się naprawiać w serwisie gdzie koszt rbh to min 120zł (wiem z autopsji). Poszukaj kogoś kto przełoży Ci silnik za normalne pieniądze lub naprawi obecny (głowica uszkodzona?). Pozdrawiam
Przepraszam za przejęzyczenie. Ja nie pisałem że planowanie głowicy albo wymiana uszczelki po głowicą chociaż i jedno i drugie należy zrobić jednocześnie wpływa na luzy zaworowe. Pisałem że nie czeka się po wymianie samoregulatorów bo cóż da czekanie tylko trzeba odpalić auto aby owe samoregulatory dostały ciśnienie oleju i jak sama nazwa wskazuje wyregulowały...
Jedynie teraz do zrobienia jest próba olejowa. Czyli sprawdzenia ciśnienia sprężania po wlaniu oleju i porównanie wyników z próbą z przed wlania oleju. Jak wartości będą wyższe to pały uszczelnienia tłoków jak takie same problem jest z głowicą. Ale i tak ta próba nie zmienia faktu że trzeba głowicę zdjąć.
Co tam, tyle godzin? Nie no nie róbcie se jaj panowie. Jak robię klientowi to około 2-3 godzin, u siebie w samochodzie jak zmieniałem ( miałem już oddać do mechanika, bo przy swoim jakoś nie chce mi się robić, ale jak czytam te elektrodę i mechaników stąd to zwątpiłem w słuszność tego rozwiązania - to żart, znam paru bardzo dobrych, stąd również ),...
Na przyszłość polecam nic nie rozwiercać zwłaszcza nowych śrub, zerwanych, zawsze wpierw warto spróbować je wykręcić (pozostałość bez łebka), używając małego punktaka/dornika/śrubokręta poklepując młotkiem po obwodzie. Wydaje się trudne, nic bardziej mylnego, nie raz a ostatnio tydzień temu wykręciłem tak 4 zerwane śruby z głowicy silnika lanosa kiedy...
Koszt samej uszczelki to 60zł. Problem w tym, że sama wymiana uszczelki nie załatwia sprawy.
Ja miałem ostatnio gruza vectre b 1.8.Magiki powymieniały prawie wszystko oprócz tps.Ecu nie widział położenia spoczynkowego to i nie uruchomił tzw programu biegu jałowego.Przy hamowaniu silnikiem też jest to istotne.Co nie znaczy że u ciebie jest to samo.Zobacz jeszcze masy na głowicy tam lubi oberwać.Jak podobne jest to np w łoplach.Takie coś mam...
Moim zdaniem uszczelka pod głowicą,częsta awaria zagazowanych autek
Nic Ci to nie da.
Daj znać jak wyglądają krzywki. Jest jeszcze jedna mozliwość-jesli dałeś(czy ktoś dał) zbyt dużo silikonu na styku obudowa wałka-głowica to mógł się przytkać otworek którym płynie olej smarujący czopy wałka i krzywki. Tylko wtedy raczej "świerszczy" i długo byś nie pojeździł. Czy dobrze jest podawany olej można zaobserwować przy pomocy latarki. Odkręcić...
lanos głowica lanos wymiana głowica transit głowica głowica
sterowanie mikroprocesorem spolszczenie windows vista płyta whirpool
patrol podciśnienie archer mr600
Dlaczego lampy LED ulegają uszkodzeniu przy spawaniu TIG? Akumulator syczy i tyka - co robić?